17 Януари, 2020 10:50 3 808 39

Най-евтината Tesla ще се прави в Китай

  • tesla-
  • китай

Гигафабриката в Шанхай и развойният център, който Tesla се кани да открие в Китай, са само част от грандиозните планове на Илон Мъск за бизнеса му в Поднебесната, става ясно от изображение на нов компактен електромобил, разпространено чрез месинджъра WeChat от официални представители на компанията.

Най-малката Tesla ще бъде проектирана и ще се сглобява в Шанхай, откъдето ще се изнася по цял свят, съобщава Auto Week. В дизайна се забелязват известни сходства с Model Y, но електромобилът е видимо по-компактен и прилича по-скоро на градски хечбек, което означава, че ще бъде позициониран под Model 3 и по всичко личи ще стане най-евтиното предложение в гамата на компанията.

Най-евтината Tesla ще се прави в Китай

Гигафабриката на Tesla в Шанхай заработи на 3 януари. В момента там се сглобява Model 3 с 30% местни части, но до края на годината степента на локализация на производството трябва да достигне 100%. През 2021-ва на китайския конвейер с капацитет 250 000 електромобила трябва да се качи и Model Y.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антиелектрика

    29 6 Отговор
    Ако от Тесла пуснат компактна градска кола ще завладеят и европейския пазар. Това е най-големия сегмент в Европа. Но колко ще е евтина при нас не се знае. В Китай може и да я пуснат на 40-50'000 юана, но тук под 30'000€ няма да я видим.

    Коментиран от #3, #8

  • 2 Коmapak

    14 7 Отговор
    Евтино и качествено не ми звучат добре на едно място употребени. Като я докарат до 20000$ ще се замисля...
  • 3 Антиелектрика

    12 7 Отговор

    До коментар #1 от "Антиелектрика":

    А ако спреш да ми ползваш ника, може и да минеш за нормален.
  • 4 Госあ

    5 16 Отговор
    Нека забравим напълно за екологията, като ще е миксер,защо да не е Рено,Нисан или Фолксваген ?

    Коментиран от #5, #6

  • 5 😂😂😂😂😂

    18 5 Отговор

    До коментар #4 от "Госあ":

    Като е пушилник защо да не е Опел Кадет, а трябва да е ново БМВ?

    Коментиран от #11

  • 6 Зомбиран към табелки

    17 7 Отговор

    До коментар #4 от "Госあ":

    Ами за разлика от тебе, хората като си купуват автомобил не се ограничават само с четене на табелката на задния капак, а обръщат внимание и на характеристиките и цената. Засега останалите автомобилни производители не могат да предложат по-ниска цена за съответните характеристики, да не говорим че не могат да достигнат и самите характеристики независимо на каква цена.

    Коментиран от #9, #10

  • 7 Нищо ново под слънцето

    16 2 Отговор
    Това е очакваният автомобил за 20 000 долара, който е залегнал в "секретният"план на Тесла от 2012 година. Както винаги малко се разминаха сроковете, защото такъв автомобил трябваше да излезе през 2020 година, но надали някой ще се изненада, че Илон Мъск не спазил някакъв срок.
  • 8 Димов

    16 4 Отговор

    До коментар #1 от "Антиелектрика":

    При нас китайските стоки се обмитяват, че май и ДДС имат. Ние само ще гледаме, как другите имат. За тука не се предвиждат благинки, като за бели хора. Наливай нафтата, че и днеска ще сме на кочените.

    Коментиран от #38

  • 9 Госあ

    7 8 Отговор

    До коментар #6 от "Зомбиран към табелки":

    Сериозно? 🤣 Не са се сетили да сглобяват Бош и Панасоник сигурно 😂 И е крайно време в ЕС да се облага въглероден отпечатък,щото теслите са по въглеродни дори от много двг'та

    Коментиран от #12

  • 10 Димов

    15 1 Отговор

    До коментар #6 от "Зомбиран към табелки":

    Петролните коли с по-лоши характеристики от най-топ колите, не се ли продаваха? Точно колите със среден и нисък клас характеристики владеят пазара и са най-разпространени. Що ли?

    Коментиран от #19

  • 11 Госあ

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "😂😂😂😂😂":

    Ами защото някои са нормални хора, а не новоизлюпени снобарчета 😉
  • 12 Айде бе

    13 2 Отговор

    До коментар #9 от "Госあ":

    Я вижте, при положение че колите се сглобяват в Америка, дали са се увеличили отделянето на въглероден двуокис! Вижте данните! Ако една електрическа отделя толкова въглероден двуокис при производство значи Америка трябва да е скочил доста въглеродния отпечатък! Потърсете!

    Коментиран от #13

  • 13 Госあ

    3 9 Отговор

    До коментар #12 от "Айде бе":

    Търсих, гледах и видях

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    19 5 Отговор

    До коментар #13 от "Госあ":

    Видял си дръжки , ама що си и мислиш , че някой ще ти върже , хаххаха !!! Тесла от както пусна Гигафабрика 1 ползва САМО чиста енергия за ВСИЧКИТЕ си производства !!!! Освен това панелите на Солар сити , разбирай на Тесла , досега са произвели НАД ТРИ ПЪТИ повече енергия , отколкото е ползвана за ЦЯЛОТО производство и ДВИЖЕНИЕ на всички Тесла произведени някога !!!! Кога видиш Тесла с "въглероден отпечатък" , тогава плещи глупости , засега имат да раздават на стогодишните в излишък !!! Срещу заплащане естествено , хахахаххахха !!!

    Коментиран от #15

  • 15 Госあ

    8 20 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Солар шити може да произвежда всичко, но не и чиста енергия. Виж, блъскай си главата в земята и не разсъждавай много. Има хора, които да вземат решения и рано или късно ще бъдат изправени пред фактите. тесла може да са всичко (въпреки че са сбирщайн с парите на американският данъкоплатец) но не са екологични. Освен това са грозни. В Европа все още имаме някакъв вкус и разум.

    Коментиран от #17, #20

  • 16 Гост

    5 4 Отговор
    Антиелектрика как само си прави реклама в 1 и 3 :D :D :D

    Коментиран от #18

  • 17 гост

    15 6 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    Аха , затова миналата година Тесла има близо 100 000 продажби в същата Европа , а електричките на Мерцедес , БМВ , Ауди и Порше нямат и 10 000 НАКУП , хахахахха !! И няма и да имат скоро , хахах !! И това щото още няма европейски Тесла , като тръгне берлинския , чакай два пъти по толкова още първата година !! Или сега ще ми обясняваш колко пушилника продавали любимците ти ?? Хахаххаха !!!
  • 18 Антиелектрика

    11 3 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    За какво си правя реклама сам, да не съм продавач на чушки, че ще тръгна да си правя реклама?
    Писането с чужди никове е проява на безмозъчност.

    Коментиран от #23

  • 19 Чети между редовете

    9 4 Отговор

    До коментар #10 от "Димов":

    Както винаги изопачаваш нещата. Говоря ти за автомобили с еднакви характеристики и различни цени. Май по твоята логика по-евтините трябва да се продават повече нали? Именно това се случва с автомобилите на Тесла.

    И за да сме обективни, почти никой не може да предложи автомобили с характеристиките на Тесла, та продажните им цени са по-високи от на конкуренцията, но въпреки това Тесла продава повече, обратно на твоята логика. Е що така клиентите не искат евтинкото, каквото произвеждат и им предлагат стогодишните, водени от твоята логика, а предпочитат Тесла?

    Коментиран от #24

  • 20 Мръсната му Тесла

    15 5 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    Я сподели сега, каква екологична катастрофа ще застигне Берлин, когато Тесла започне да произвежда батерии и електромобили там? 500 хиляди автомобила годишно плюс още батерии за съхранение на енергия. Нека вземем само батериите за автомобили. Ако повярваме на лъжите че за производството на една батерия се отделят 20 тона въглероден двуокис, то всяка минута от този завод ще се отделя по толкова, защото на всяка минута ще излиза по една произведена Тесла! 1200 тона всеки час! Уау, че това е три пъти повече от всичките български тец-ове взети заедно! Защо германците си го причиняват това, ами не те питаха по-рано!

    Коментиран от #22, #26

  • 21 Японеца

    2 1 Отговор
    Погледа към задницата ми прилича на Сивик 8ген. Отпред си е типична Тесла! Да се надяваме и в БГ да дойде по-скоро!
  • 22 Госあ

    7 6 Отговор

    До коментар #20 от "Мръсната му Тесла":

    Най вероятно са ти грешни сметките,нищо че са бакалски,но няма да ги проверявам. има достатъчно инфо,колко са "еко" смешните тесли,а германците действително си вкарват автогол с нея боклуци.

    Коментиран от #28

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Димов

    4 8 Отговор

    До коментар #19 от "Чети между редовете":

    Както винаги от напъване да четеш между редовете пропускаш написаното. Винаги бих предпочел Ауди Е-трон, пред Тесла С, например.
    Показателите на Аудито са по-слаби, защото те поставят сигурността пред фукнята. А Тесла газят по границата на риска за да изпомпят колкото могат за сметка на сигурността. Затова и колите им горят. Щеше да знаеш в какво се заключават разликите, ако поне познаваше стандартите, които Тесла пренебрегва.

    Коментиран от #25

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 за тесла

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "Мръсната му Тесла":

    малко криво гледаш въглеродния отпечатък включва и този за добив на суровините за производството, познай тракторите в мините за никел и кобалт на какво са и колко енергия отива да се докара от Южна Америка или Африка до Китай , Америка и Европа ;)

    иначе с времето и това ще се оправи идват батериите от графен с тях този проблем ще се оправи

    Коментиран от #29

  • 27 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "С орехче мозъче":

    И на маи.ка ти устата е кинеф/ ама башта ти си го вкарва там, нали/^///
  • 28 Поправи ме, ако греша

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Госあ":

    Какво чекаш? От Берлин и те ли не могат да смятат, та си натресоха завод за производство на батерии и чак се хвалят? Вредата от батериите и тяхното рециклиране са силно преувеличени.
  • 29 Дрън-дрън

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "за тесла":

    Най-голямото замърсяване е при самото производство на батериите, защото процеса е много енергоемък. Ако става въпрос за багери и транспорт, какво общо имат въглищата, които заемат основно място в проучванията за замърсяване при производството на батериите?

    Ако ще смятаме транспорта, вносните материали за една батерия са около 100кг при живот на батерията поне 300 000км. Колко литра гориво смяташ, че ще се произведе от 100кг нефт? Я ти стигнат да си напълниш резервоара, я не. Колко км изминаваш с един резервоар? А колко кг нефт ще е необходимо да се транспортират за 20 000 литра гориво, с които да минеш 300 000км? Вместо тях, могат да се транспортират материалите за 200 батерии. А новите батерии ще изкарват над милион км
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 12345

    2 3 Отговор
    Май вече се вижда края на ефтиното зареждане за електромобили? Йонити вече взима по 0.79 евро за киловат. Като паднат субсидите при покупка, започнат да си плащат и за паркиране в зелени зони, както и данък и ще видим колко ще са на далавера миксерите.

    Коментиран от #34

  • 34 Да да

    3 2 Отговор

    До коментар #33 от "12345":

    Тесла не са! Купувайте Тесла, скоро ще имаме зарядна до Пловдив.
  • 35 Да да

    3 0 Отговор
    А и скоро идват забраните за дизелите.
  • 36 Извънземният

    4 0 Отговор
    Плод на американо-китайската вечна дружба...
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Да да

    1 4 Отговор

    До коментар #8 от "Димов":

    Коя нова кола се продава без ДДС ,че съм пропуснал! А относно обмитяването,при желание,което ще липсва,защото в Китай производството е субсидирано,може да се махне митото или да се приложи американско такова.

    Коментиран от #39

  • 39 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Да да":

    Още ли се надявате на някакви невъзможни врътки, да ви оправдаят фанатизма?