12 478 65

Търсенето на употребявани електромобили спада драстично

Популярността на електромобилите на вторичния пазар през 2019 г. бележи драстичен спад, сочи доклад на нидерландската Национална агенция за пътно движение. През 2018 г. колите на ток са били истински хит с едва 33 дни от публикуването на обявата за продажба до появата на купувач, докато през изминалата година този период е нараснал до 52 дни.

Нидерландската Асоциация на водачите на електромобили отдава увеличаването на срока за продажба със засиленото предлагане. Купувачите стават все по-взискателни, а и разнообразието на вторичния пазар нараства.

Въпреки спада в интереса към употребявани електромобили обаче времето за продажба на кола на ток втора ръка продължава да бъде значително по-кратко, отколкото при бензиновите коли (66 дни), дизелите (73 дни), втечнен газ (117 дни) или метан (60 дни). Употребяваните хибриди си намират купувач относително бързо (52 дни), а водородните автомобили втора ръка се продават средно за 67 дни.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 21 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Ивайло

    139 21 Отговор
    Просто и логично - употребяваният електромобил има употребявана батерия, на която не може да се разчита и в повечето случаи е на своето доизживяване!!! А нова такава струва много повече от въпросният употребяван автомобил!!! Така че въпросната инвестиция е безсмислена!!!

    Коментиран от #2, #5, #6, #59

  • 2 Къде го прочете

    42 63 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Аз прочетох, че електрическа кола се продава по-бързо от бензинова. Което означава, че електрическа кола се търси повече от бензинова, даже и на старо!

    Коментиран от #4

  • 3 Човека

    77 22 Отговор
    Ивайло е прав. Като цяло ако не ти го подаряват, миксера втора употреба е безсмислено.
  • 4 Ивайло

    68 19 Отговор

    До коментар #2 от "Къде го прочете":

    Ми хубаво, купи си втора употреба електрокар, кой те спира!!! Ако ти се дават пари за нова батерия и не ти е проблем - давай смело!!! ;)))
  • 5 Японеца

    33 69 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Батерията има гаранция 10г.! Ама чукча писател, не читател! Много от батериите се замерват и се сменят само дефектиралите елементи. Други се сменят целите. И вече изобщо не е скъпо!

    Коментиран от #9, #12, #13, #17, #35

  • 6 картекс

    13 36 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Ти си уникално просто и логичен!

    Коментиран от #8


  • 7 Julio

    66 8 Отговор
    Мани-мани... С под 5% продажби на година и вече има "засилено предлагане" на вторичният пазар. Смърди ми на "доволни" клиенти и липса на балами които да ги отърват...

    Коментиран от #11

  • 8 Ивайло

    30 9 Отговор

    До коментар #6 от "картекс":

    Напиши нещо по темата, да видим твойте "велики" разсъждения, пък тогава давай квалификации кой какъв е!!! Ама то от де толкова акъл за размили, по-лесно е да плюем, типино по български!!!
  • 9 Ивайло

    42 7 Отговор

    До коментар #5 от "Японеца":

    Разчитай ти на кола ен-та употреба на гаранция от производител, хахаха!!!

    Коментиран от #10

  • 10 Какво?

    18 25 Отговор

    До коментар #9 от "Ивайло":

    Гаранцията си е гаранция, без значение колко собственика е имало преди това! И колите се сменят, защото се купуват нови. Като внасят у 2 годишни коли от Германия, означава ли че хората не са доволни от ДВГ. Не виждам общо, с това че хората продават с това, че не са доволни. Има собственици които си карат колите 1-2 години и продават и купуват нова, има хора които купуват 2 годишни и ги карат до 4 например! Или мислите, че като ги купят и ги карат цял живот?

    Коментиран от #16

  • 11 Чети добре

    25 17 Отговор

    До коментар #7 от "Julio":

    Електрическите се продават, по-бързо от бензинови и доста по-бързо от дизелови! Това, че денят за продажба се увеличава е защото има повече и по-голям избор електрически коли.

    Коментиран от #22, #33

  • 12 Христо

    35 12 Отговор

    До коментар #5 от "Японеца":

    За втора употреба кола ще търсиш гаранция от арменския поп

    Коментиран от #25, #42

  • 13 Антилон

    45 8 Отговор

    До коментар #5 от "Японеца":

    И ще я караш до Виена с репатрак за гаранционно обслужване или ще хванеш оня с коня да те тегли с тедееската?
  • 14 С две думи

    49 17 Отговор
    Трябва да си истински дебил за да си купиш втора рька електричка-а новите са супер скьпи.И от това следва,че и производството на нови електрички ще замре-защото после няма на кой да се продаде.Купувачи на електрички ще останат само ентусиасти-богаташи-това е накратко равносметката...
  • 15 Пешо

    29 8 Отговор
    Ел. колите си е чиста екзотика. Особено за България. Има си нови полски трамваи почти безплатни.
  • 16 Антон

    40 7 Отговор

    До коментар #10 от "Какво?":

    Гаранцията на батерията, и на всички останали неща касае фабрички дефекти или некоректна работа. Няма гаранция, на влошени показатели, поради употреба! Но никой не ви спира, бегайте и взимайте употребяване електричка. Дори ако изчакате още 1 година, ще я вземете още по-надалавера.
  • 17 Plameni

    27 1 Отговор

    До коментар #5 от "Японеца":

    Те много като теб пишеха за 10 години гаранция на батерията на Тойота ,а то е 10 години ГРИЖА за батерията
  • 18 гост

    16 34 Отговор
    Изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Дийс заяви на мениджърите в компанията, че най-големият производител на автомобили в света трябва да премине през радикална промяна, за да се справи с електрическия преход в индустрията, съобщава Bloomberg TV Bulgaria. “Времето на традиционните автопроизводители свърши“, заяви Дийс на вътрешно събрание на компанията в четвъртък. речта си той отбеляза, че повишението на цената на акциите на Tesla е показателно за тенденциите в променящата се конкурентна среда. !!!!!!!! Рева и сополите на петролофилчетата да почнат сега , хахахах !!!

    Коментиран от #19, #21, #24

  • 19 Гост

    32 15 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Първо стани от дилдото,после говори ел.джендърче,мотокарите никога няма да се наложат,поне в близките 30 години
  • 20 fermera

    7 9 Отговор
    Официалните вносители на автомобили са длъжни да Ви дадат гаранция от 1 година на автомобилите втора ръка.Лесно ще ги осъдите при проблем.Така си купих Infiniti QX 50 нас 2 години и 18 к километра за половината пари.Сега се оглеждам за Нисан Лийдс от Омникар.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор

  • 22 P.S.

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Чети добре":

    Така е, но с едва 5% продадени като нови, пазара на втора употреба започва да се насища. Което е добре за купувачите на 2-ра употреба, цената им като употребявани ще спада повече, ако и като нови се купуват повече.
  • 23 Старата школата

    12 3 Отговор
    НИКОЙ НЕ ПИТА КАКИ КЪДЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДА БАТЕРИЯТА НА ЕЛЕКТРИЧКИТЕ И НА КАКВА ЦЕНА КАТО СТОКА И ЗА ЕКОЛОГИЯТА.
  • 24 Гост

    19 4 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    https://m.fakti.bg/avto/439306-prodajbite-na-novi-avtomobili-v-evropa-narasnaha-s-214-prez-dekemvri ........................ чети цифрите и реви, со.по.лив токажия. Докато чакаш истинските фирми да фалират, те отбелязват рекордни продажби. Много е гадно да ти разбият наркоманските халюцинации, нали?

    Коментиран от #26, #27, #46

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор

  • 26 гост

    9 16 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Ако беше прочел малко по-внимателно или на някое по-обективно място , щеше да забележиш , че става въпрос за увеличение само в последния месец на 2019 , което самите "рекордьори" обясняват с новите норми за емисии , влизащи от 2020 г !! Което ще се потвърди още с първото тримесечие на тази година със спад дори по-голям от "рекордите" , хахах !! И докато такива като тебе сополиви петролофилчета пляскат и подскачат , самите "рекордьори" , без да се впечатлят от "рекордите" обявяват съкращения на десетки хиляди работници и цели заводи !!! И нямат никакво намерение да ги отменят , напротив искат да ги увеличават !! Дали щото очакват нови "рекорди" ??? Сигурно , ама отрицателни , хахаха !! Съвсем скоро ще се убедиш , за твое съжаление !!
  • 27 гост

    10 13 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Също така , след като шефа на най-големия пушилник ти го казва в прав текст и не само го казва , а си съдира задника да го постигне , да разбирам ли , че вече и любимите ти "стогодишни" са вече за тебе същите като "напушения" , дето им скри топката , хахаххаха ??!!

    Коментиран от #28

  • 28 Гост

    14 7 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Скрил той - на маика ти потката. Чакай да имат стогодишните загубено тримесечие. Пак ще ти е в главата. Тука ще не играе мойто момче. Този сън със ще е само в сектора с тока. При петролките говорим за станали неща. В случая за ръстове на продажби при прогнозирани от вас загуби. Хахахахаха

    Коментиран от #32, #37

  • 29 Фактология

    15 13 Отговор
    Ел.мотора е с 95% КПД .При правилна експлоатация се сменят само лагерите. Невиждам какво коментирате изобщо .
  • 30 Totalen

    5 4 Отговор
    Никакъв японец не си - само Тойота дава 8 години гаранция, ти на колко ще си я вземеш, да поясня - нова батерия е с 4 цифри!
  • 31 Хайл

    16 4 Отговор
    Ще спаднат разбира се-все едно да си купиш количка за 6 лв и да даваш по 7 лв за батерии...госта да ходи по магазините да бърка по кутиите за стари батерии за т'слата си...как се рециклират батерии от тесла-никой не ги иска да ги пипне,това си е бомба със закъснител

    Коментиран от #50

  • 32 гост

    9 14 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Сериозно , ръст ??? От цели 1,2 % (едно цяло и две десети) за година ?? И това било "рекорд" , хахаххах ?? Че то това му викат "в рамките на статистическата грешка" , хахха ! Ми че тогава Тесла със 80 % за година какво е ?? Ми че твоите рекордьори трябва моментално да се гръмнат , да не с е мъчат , хахахха !!

    Коментиран от #51

  • 33 Julio

    18 13 Отговор

    До коментар #11 от "Чети добре":

    Ти бате имаш ли идея какво е съотношението на обяви ДВГ с/у ел-коли? Вероятно надхвърля 100 към едно. Ако тея таблетчета на колела бяха сполучливи нямаше да се задържат и три дни... Все едно - жив свидетел съм на няколко технически революции и нито една нямаше нужда от правителствена подкрепа, повсемстен хейт от насрани зелени нпо-та и шведски лигли, и постоянен спам в ефира. Като почнеш от компактдисковете, минеш през клетъчните телфони, стигнеш до плоските екрани и накрая до смартфоните на чичо Джобс. Всичко беше естествен процес и резултат от волята на потребителите. И е факт че потребителите не харесваме батерия на колела. Най-малкото щото знаем от първа ръка кво е "дурабилити-то" на другите устройства с батерийки...
  • 34 Антиелектрика

    14 2 Отговор

    До коментар #25 от "Антиелекрика":

    Това да продължаваш да пишеш педерастии с чужди никове е крайна фаза на тежко психическо заболяване, още повече, че 100 пъти заявих, че няма да пиша повече тук. И понеже нямаш мозък, за да напишеш нещо друго, а си копирал от съседната тема, пак да те питам - бълнуваш ли ми ника на сън?
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор

  • 36 Ххххх

    1 0 Отговор
    Тия улични винтоверт без батерия ще ги вземе
  • 37 хахахаха

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    “гост” е от модерно европейско семейство, има двама татковци...
  • 38 TSLA

    5 4 Отговор
    Няма идея дали и къде се рециклират въздушни, маслени, горивни, DPF филтри, ремъци и свещи. Хвърля си батерийките в общия боклук, обаче МНООГО загрижен за рециклиране на литиевите клетки специално. Не ходи пеш или с метро, чади и като ходи само за цигари, обаче МНООГО загрижен кое е еко. Не е сядал в кола на ток, обаче МНООГО ги разбира и коментира. Та.ак, та.ак, г-жа Иванова!
  • 39 ядосан

    18 4 Отговор
    Пичове дайте да не се лъжем и обиждаме! Ел. колите са като секс куклата - върши някаква работа, но няма душа, любов и емоция!
  • 40 Истината

    7 2 Отговор
    Момчета що се карате за глупости, коментира се с факти от първа ръка, не кай кво прочел.Карав 2 електрички в момента, и двете са Киа Соул.2014 и 2017 мосел.Гаранцията е 7 години или 150км че батерията ще запади минимум 80% капацитет.Първата е на 70км и капацитета е 97% втората на 50 и капацитета и 99%.Имах и нисан леиф там параметрите са сходни.Кията използва средно 16кв/100 при температура 4-10 градуса,17кв около 0 градуса и 18 около -1 до -5.Рядко задяржа под това и нямам големи наблюдения.Сервида и е 50% от нормална кола.Пробега по книгата и 175км, около 0та правя 140 5-10 градуса правя 150.Ако ви е интересно друго питайте ;)

    Коментиран от #41, #43

  • 41 Браво

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Истината":

    Но е трудно да обясняваш на инвалидни мозъци. Това е като да учиш инвалид (извинявам се) да бяга.
  • 42 Христо

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Христо":

    Обслужването (инспекцията ) на електрокарите, бензиновите и дизела ( с включено масло и маслен филтър )е на една и съща цена ! Така че само ще си мечтаете за по евтино обслужване!
  • 43 ядосан

    6 3 Отговор

    До коментар #40 от "Истината":

    Как да те питаме като даже не можеш правилно да пишеш, а искаш и да ти вярваме!

    Коментиран от #48

  • 44 2632

    1 3 Отговор
    Кои са употребяваните ел. коли? Аз ще ви кажа - Рено Зоуй и Нисан Лийф, "еГолф" и BMW i3 КОЙ ЩЕ ТИ ГИ ИСКА ТЕЯ? Колко тесли се продава на вторичния пазар? Само блъснати.
  • 45 4862

    1 3 Отговор
    Има два типа ел.коли - Телса и всички останали. А и повечето електрички втора ръка са сравнително нови. Ся, мнооо ясно е, че ако продадеш кола за 4-5000 лева, ше и намериш купувач мнооо по-бързо, отколкото ако прададеш кола за 15-16000 лева ... ай СЯ!
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор

  • 47 qwerty

    1 1 Отговор
    нормално за пренаситен пазар, втори месец продавам едно паджеро и досега 1 обаждане, а цената е с около 2К по-ниска от обявите за подобни автомобили и година на производство
  • 48 Истината

    3 3 Отговор

    До коментар #43 от "ядосан":

    Ако щеш вярвай, аз си бръмча с колите а ти четеш статии за тях.Нямам намерение да убеждавам или да давам акъл.Споделям информация от практика, с цел да съм полезен,понеже 99% от коментарите са просто теория.Тук в големите градове вече се движа близо 20% ел. автомобили, а продажбите на нови е 50/50,но интернет теорията е много по достоверна разбирасе ;)
  • 49 Машината

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Антиелекрика":

    Ти не си антиелектрика, ти си гост от Норвегия. Тия номера са изтъркани. Всички знаем, че си криминално проявен. Не използвай на човека Ника.

    Коментиран от #52

  • 50 Мика Хакинен

    7 0 Отговор

    До коментар #31 от "Хайл":

    Никой няма да рециклира бате. Скъпо е. Боклука от Италия и не само къде го карат.....
  • 51 перничанин

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Норвежец, за 2018г само Тойота са продали 6,4 милиона , а любимата ти теслА 250 000.

    Коментиран от #54

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор

  • 53 ясне е

    4 0 Отговор
    на север от студа батерията губи капацитет и от по честото зареждане ощи!пример: телефонната има 1000 зареждания живот, иколко издържа-1,5 години!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор

  • 55 Племе

    4 2 Отговор
    Вечните спорове между агитката на ЦСКА и Левски....... Петролът е на път да свърши, уви. Може да не днес или утре, но определено с количеството което е останало като залежи, няма да успеем да доосерам климата, колкото и Лудото Грете да се опитва да ни каже.Гнусните камилари ще продължават да се къпят в пари още поне 30 години. Ще кажете " ми да, ето за това трябват електрички" и ще сте прави, но до някъде. Да, трябват, но тези, които се сега. РАзбира се ентусиястите и модните фенове са в правото си и сега да си ги купуват. Но сегашните нито са по-еко, нито са по-икономични, уви. За рециклирането на батериите съм съгласен че възможно дори сега. Работата е че няма да се прави никога, защото е по-скъпо от направата на нова батерия. Явно ще трябва да се измисли нова батерия, хем по-еко, хем да се зарежда за 3-5 мин, хем да може с нея да караш 600-700 км. Все неща, които можем да искаме, но нямаме все още. Така или инак на човечеството ще му се наложи да търси решение преди да е свършил петрола. Защото светът (икономика, производство) цялата тая система е изградена на базата на транспорта от точка А до точка Б. А той за сега е на изкопаеми горива. Само замиг си представете, че ей сега, изведнъж изчезнат всички бензини, нафти и т.н. Как мислите, няма ли да е катасторфа? А ако бавно свършват тия горива към края какво мислите ще стане?
  • 56 Еднодневки

    9 2 Отговор
    Електрокарите са тотални еднодневки.Кой например би си купил акумулатор на старо.Или стартер втора ръка- само някой абсолютен безпаричен цървул. Та тук девиза е - ползваш и хвърляш.Просто електричката е аналог на технологична дамска превръзка или презерватив за еднократна употреба.Но явно цървулите искат да ги препират и ползват повторно.
  • 57 Нане

    4 1 Отговор
    Там два пъти се возих на такси електокар. Май сички таксита им са такива. Втора ръка елктрокар значи нов акумулатор, който сигур струва 2/3 от нова каруца?

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор

  • 59 dasdas

    1 4 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Е то същия аргумент може да се извади и за 300-400 хил. км. дизел, който ти продават на уж 120 хил. км. Ремонт на дюзи, турбо и двигател струва колкото самата кола. А дори не подхващаме другите системи като скоростна кутия, разни водни и горивни помпи и т.н
  • 60 Токо

    3 0 Отговор
    Ами сигурно има защо ! Електрическият автомобил е нещо като ваната в банята ! Голям мерак да се окъпеш, и после разбираш че нема смисъл , скъпо е да грееш един кубик вода да си топнеш топките .... Па и докато го стоплиш тоя кубик вода стане пладне :)
  • 61 Ударен с тесла

    4 1 Отговор
    Употребявания електромобил, е като употребяван кондом
  • 62 Jack Bauer

    3 1 Отговор
    Вторичния пазар на електромобили ще е мнооооого труден. Обслужването след покупка на стар бензин/дизелов автомобил е в пъти по-малка от обслужването на електрическия - смяна на батерия и други дребни неща.
  • 63 Димчо Илиев

    2 5 Отговор
    Много, много неадекватни коментари на антиелектрици по-горе. Нито капка истина! 1. Има ел. автомобили с 90% капацитет на батериите след 8 г. експлоатация. 2. ДВГ не е реална алтернатива на ел. автомобили. Това е стара, ужасно вредна технология. 3. На 80% от шофьорите не им трябва автомобил, които изминава повече от 60 км дневно, т. е. ел. автомобили са перфектни. 4. Ел. автомобили можем да си ги зареждаме вкъщи.
  • 64 Димчо Илиев

    2 3 Отговор
    Аз бих си купил ел. автомобил втора употреба с кеф. Обичам да шофирам, но ме и е неудобно да замърсявам!

    Коментиран от #65

  • 65 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #64 от "Димчо Илиев":

    Как няма да замърсяваш, като утре батерията ти се скапе в твоите ръце? Какво ще я правиш? А като трябва да заредиш, от къде? ТЕЦа в София не пуши ли? Или и ти ще си новиш панелче на гръб и ще чакаш 15 дни слънцегреене зимно време, да напълниш батерията? При 1000Вт/м2 лятото и при 300Вт/м2 зимата, си представям как цял месец ще чакаш автобуса по спирките, докато заредиш за едно кръгче из квартала.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.