Популярността на електромобилите на вторичния пазар през 2019 г. бележи драстичен спад, сочи доклад на нидерландската Национална агенция за пътно движение. През 2018 г. колите на ток са били истински хит с едва 33 дни от публикуването на обявата за продажба до появата на купувач, докато през изминалата година този период е нараснал до 52 дни.
Нидерландската Асоциация на водачите на електромобили отдава увеличаването на срока за продажба със засиленото предлагане. Купувачите стават все по-взискателни, а и разнообразието на вторичния пазар нараства.
Въпреки спада в интереса към употребявани електромобили обаче времето за продажба на кола на ток втора ръка продължава да бъде значително по-кратко, отколкото при бензиновите коли (66 дни), дизелите (73 дни), втечнен газ (117 дни) или метан (60 дни). Употребяваните хибриди си намират купувач относително бързо (52 дни), а водородните автомобили втора ръка се продават средно за 67 дни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ивайло
Коментиран от #2, #5, #6, #59
15:27 17.01.2020
2 Къде го прочете
До коментар #1 от "Ивайло":
Аз прочетох, че електрическа кола се продава по-бързо от бензинова. Което означава, че електрическа кола се търси повече от бензинова, даже и на старо!Коментиран от #4
15:35 17.01.2020
3 Човека
15:37 17.01.2020
4 Ивайло
До коментар #2 от "Къде го прочете":
Ми хубаво, купи си втора употреба електрокар, кой те спира!!! Ако ти се дават пари за нова батерия и не ти е проблем - давай смело!!! ;)))15:40 17.01.2020
5 Японеца
До коментар #1 от "Ивайло":
Батерията има гаранция 10г.! Ама чукча писател, не читател!Много от батериите се замерват и се сменят само дефектиралите елементи. Други се сменят целите. И вече изобщо не е скъпо!
Коментиран от #9, #12, #13, #17, #35
15:46 17.01.2020
6 картекс
До коментар #1 от "Ивайло":
Ти си уникално просто и логичен!Коментиран от #8
15:47 17.01.2020
7 Julio
Коментиран от #11
15:56 17.01.2020
8 Ивайло
До коментар #6 от "картекс":
Напиши нещо по темата, да видим твойте "велики" разсъждения, пък тогава давай квалификации кой какъв е!!! Ама то от де толкова акъл за размили, по-лесно е да плюем, типино по български!!!16:03 17.01.2020
9 Ивайло
До коментар #5 от "Японеца":
Разчитай ти на кола ен-та употреба на гаранция от производител, хахаха!!!Коментиран от #10
16:05 17.01.2020
10 Какво?
До коментар #9 от "Ивайло":
Гаранцията си е гаранция, без значение колко собственика е имало преди това! И колите се сменят, защото се купуват нови. Като внасят у 2 годишни коли от Германия, означава ли че хората не са доволни от ДВГ. Не виждам общо, с това че хората продават с това, че не са доволни. Има собственици които си карат колите 1-2 години и продават и купуват нова, има хора които купуват 2 годишни и ги карат до 4 например! Или мислите, че като ги купят и ги карат цял живот?Коментиран от #16
16:12 17.01.2020
11 Чети добре
До коментар #7 от "Julio":
Електрическите се продават, по-бързо от бензинови и доста по-бързо от дизелови! Това, че денят за продажба се увеличава е защото има повече и по-голям избор електрически коли.Коментиран от #22, #33
16:14 17.01.2020
12 Христо
До коментар #5 от "Японеца":
За втора употреба кола ще търсиш гаранция от арменския попКоментиран от #25, #42
16:20 17.01.2020
13 Антилон
До коментар #5 от "Японеца":
И ще я караш до Виена с репатрак за гаранционно обслужване или ще хванеш оня с коня да те тегли с тедееската?16:52 17.01.2020
14 С две думи
17:03 17.01.2020
15 Пешо
17:12 17.01.2020
16 Антон
До коментар #10 от "Какво?":
Гаранцията на батерията, и на всички останали неща касае фабрички дефекти или некоректна работа. Няма гаранция, на влошени показатели, поради употреба! Но никой не ви спира, бегайте и взимайте употребяване електричка. Дори ако изчакате още 1 година, ще я вземете още по-надалавера.18:05 17.01.2020
17 Plameni
До коментар #5 от "Японеца":
Те много като теб пишеха за 10 години гаранция на батерията на Тойота ,а то е 10 години ГРИЖА за батерията19:07 17.01.2020
18 гост
Рева и сополите на петролофилчетата да почнат сега , хахахах !!!
Коментиран от #19, #21, #24
19:28 17.01.2020
19 Гост
До коментар #18 от "гост":
Първо стани от дилдото,после говори ел.джендърче,мотокарите никога няма да се наложат,поне в близките 30 години19:47 17.01.2020
20 fermera
19:57 17.01.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 P.S.
До коментар #11 от "Чети добре":
Така е, но с едва 5% продадени като нови, пазара на втора употреба започва да се насища. Което е добре за купувачите на 2-ра употреба, цената им като употребявани ще спада повече, ако и като нови се купуват повече.20:21 17.01.2020
23 Старата школата
20:22 17.01.2020
24 Гост
До коментар #18 от "гост":
https://m.fakti.bg/avto/439306-prodajbite-na-novi-avtomobili-v-evropa-narasnaha-s-214-prez-dekemvri ........................ чети цифрите и реви, со.по.лив токажия. Докато чакаш истинските фирми да фалират, те отбелязват рекордни продажби. Много е гадно да ти разбият наркоманските халюцинации, нали?Коментиран от #26, #27, #46
20:24 17.01.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 гост
До коментар #24 от "Гост":
Ако беше прочел малко по-внимателно или на някое по-обективно място , щеше да забележиш , че става въпрос за увеличение само в последния месец на 2019 , което самите "рекордьори" обясняват с новите норми за емисии , влизащи от 2020 г !! Което ще се потвърди още с първото тримесечие на тази година със спад дори по-голям от "рекордите" , хахах !! И докато такива като тебе сополиви петролофилчета пляскат и подскачат , самите "рекордьори" , без да се впечатлят от "рекордите" обявяват съкращения на десетки хиляди работници и цели заводи !!! И нямат никакво намерение да ги отменят , напротив искат да ги увеличават !! Дали щото очакват нови "рекорди" ??? Сигурно , ама отрицателни , хахаха !! Съвсем скоро ще се убедиш , за твое съжаление !!20:55 17.01.2020
27 гост
До коментар #24 от "Гост":
Също така , след като шефа на най-големия пушилник ти го казва в прав текст и не само го казва , а си съдира задника да го постигне , да разбирам ли , че вече и любимите ти "стогодишни" са вече за тебе същите като "напушения" , дето им скри топката , хахаххаха ??!!Коментиран от #28
20:59 17.01.2020
28 Гост
До коментар #27 от "гост":
Скрил той - на маика ти потката. Чакай да имат стогодишните загубено тримесечие. Пак ще ти е в главата. Тука ще не играе мойто момче. Този сън със ще е само в сектора с тока. При петролките говорим за станали неща. В случая за ръстове на продажби при прогнозирани от вас загуби. ХахахахахаКоментиран от #32, #37
21:15 17.01.2020
29 Фактология
Невиждам какво коментирате изобщо .
21:16 17.01.2020
30 Totalen
21:20 17.01.2020
31 Хайл
Коментиран от #50
21:25 17.01.2020
32 гост
До коментар #28 от "Гост":
Сериозно , ръст ??? От цели 1,2 % (едно цяло и две десети) за година ?? И това било "рекорд" , хахаххах ?? Че то това му викат "в рамките на статистическата грешка" , хахха ! Ми че тогава Тесла със 80 % за година какво е ?? Ми че твоите рекордьори трябва моментално да се гръмнат , да не с е мъчат , хахахха !!Коментиран от #51
21:31 17.01.2020
33 Julio
До коментар #11 от "Чети добре":
Ти бате имаш ли идея какво е съотношението на обяви ДВГ с/у ел-коли? Вероятно надхвърля 100 към едно. Ако тея таблетчета на колела бяха сполучливи нямаше да се задържат и три дни...Все едно - жив свидетел съм на няколко технически революции и нито една нямаше нужда от правителствена подкрепа, повсемстен хейт от насрани зелени нпо-та и шведски лигли, и постоянен спам в ефира. Като почнеш от компактдисковете, минеш през клетъчните телфони, стигнеш до плоските екрани и накрая до смартфоните на чичо Джобс. Всичко беше естествен процес и резултат от волята на потребителите. И е факт че потребителите не харесваме батерия на колела. Най-малкото щото знаем от първа ръка кво е "дурабилити-то" на другите устройства с батерийки...
22:38 17.01.2020
34 Антиелектрика
До коментар #25 от "Антиелекрика":
Това да продължаваш да пишеш педерастии с чужди никове е крайна фаза на тежко психическо заболяване, още повече, че 100 пъти заявих, че няма да пиша повече тук.И понеже нямаш мозък, за да напишеш нещо друго, а си копирал от съседната тема, пак да те питам - бълнуваш ли ми ника на сън?
22:46 17.01.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Ххххх
07:23 18.01.2020
37 хахахаха
До коментар #28 от "Гост":
“гост” е от модерно европейско семейство, има двама татковци...09:42 18.01.2020
38 TSLA
11:26 18.01.2020
39 ядосан
11:49 18.01.2020
40 Истината
Коментиран от #41, #43
12:00 18.01.2020
41 Браво
До коментар #40 от "Истината":
Но е трудно да обясняваш на инвалидни мозъци. Това е като да учиш инвалид (извинявам се) да бяга.12:06 18.01.2020
42 Христо
До коментар #12 от "Христо":
Обслужването (инспекцията ) на електрокарите, бензиновите и дизела ( с включено масло и маслен филтър )е на една и съща цена ! Така че само ще си мечтаете за по евтино обслужване!13:56 18.01.2020
43 ядосан
До коментар #40 от "Истината":
Как да те питаме като даже не можеш правилно да пишеш, а искаш и да ти вярваме!Коментиран от #48
13:56 18.01.2020
44 2632
Аз ще ви кажа - Рено Зоуй и Нисан Лийф, "еГолф" и BMW i3
КОЙ ЩЕ ТИ ГИ ИСКА ТЕЯ? Колко тесли се продава на вторичния пазар? Само блъснати.
14:03 18.01.2020
45 4862
14:06 18.01.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 qwerty
14:18 18.01.2020
48 Истината
До коментар #43 от "ядосан":
Ако щеш вярвай, аз си бръмча с колите а ти четеш статии за тях.Нямам намерение да убеждавам или да давам акъл.Споделям информация от практика, с цел да съм полезен,понеже 99% от коментарите са просто теория.Тук в големите градове вече се движа близо 20% ел. автомобили, а продажбите на нови е 50/50,но интернет теорията е много по достоверна разбирасе ;)15:01 18.01.2020
49 Машината
До коментар #25 от "Антиелекрика":
Ти не си антиелектрика, ти си гост от Норвегия. Тия номера са изтъркани. Всички знаем, че си криминално проявен. Не използвай на човека Ника.Коментиран от #52
15:50 18.01.2020
50 Мика Хакинен
До коментар #31 от "Хайл":
Никой няма да рециклира бате. Скъпо е. Боклука от Италия и не само къде го карат.....15:54 18.01.2020
51 перничанин
До коментар #32 от "гост":
Норвежец, за 2018г само Тойота са продали 6,4 милиона , а любимата ти теслА 250 000.Коментиран от #54
17:21 18.01.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 ясне е
19:46 18.01.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Племе
Петролът е на път да свърши, уви. Може да не днес или утре, но определено с количеството което е останало като залежи, няма да успеем да доосерам климата, колкото и Лудото Грете да се опитва да ни каже.Гнусните камилари ще продължават да се къпят в пари още поне 30 години.
Ще кажете " ми да, ето за това трябват електрички" и ще сте прави, но до някъде. Да, трябват, но тези, които се сега. РАзбира се ентусиястите и модните фенове са в правото си и сега да си ги купуват. Но сегашните нито са по-еко, нито са по-икономични, уви.
За рециклирането на батериите съм съгласен че възможно дори сега. Работата е че няма да се прави никога, защото е по-скъпо от направата на нова батерия. Явно ще трябва да се измисли нова батерия, хем по-еко, хем да се зарежда за 3-5 мин, хем да може с нея да караш 600-700 км. Все неща, които можем да искаме, но нямаме все още.
Така или инак на човечеството ще му се наложи да търси решение преди да е свършил петрола. Защото светът (икономика, производство) цялата тая система е изградена на базата на транспорта от точка А до точка Б. А той за сега е на изкопаеми горива.
Само замиг си представете, че ей сега, изведнъж изчезнат всички бензини, нафти и т.н. Как мислите, няма ли да е катасторфа?
А ако бавно свършват тия горива към края какво мислите ще стане?
09:06 19.01.2020
56 Еднодневки
10:55 19.01.2020
57 Нане
15:23 19.01.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 dasdas
До коментар #1 от "Ивайло":
Е то същия аргумент може да се извади и за 300-400 хил. км. дизел, който ти продават на уж 120 хил. км. Ремонт на дюзи, турбо и двигател струва колкото самата кола. А дори не подхващаме другите системи като скоростна кутия, разни водни и горивни помпи и т.н11:09 20.01.2020
60 Токо
12:31 20.01.2020
61 Ударен с тесла
14:18 20.01.2020
62 Jack Bauer
16:13 20.01.2020
63 Димчо Илиев
1. Има ел. автомобили с 90% капацитет на батериите след 8 г. експлоатация.
2. ДВГ не е реална алтернатива на ел. автомобили. Това е стара, ужасно вредна технология.
3. На 80% от шофьорите не им трябва автомобил, които изминава повече от 60 км дневно, т. е. ел. автомобили са перфектни.
4. Ел. автомобили можем да си ги зареждаме вкъщи.
17:35 20.01.2020
64 Димчо Илиев
Коментиран от #65
17:38 20.01.2020
65 Гост
До коментар #64 от "Димчо Илиев":
Как няма да замърсяваш, като утре батерията ти се скапе в твоите ръце? Какво ще я правиш? А като трябва да заредиш, от къде? ТЕЦа в София не пуши ли? Или и ти ще си новиш панелче на гръб и ще чакаш 15 дни слънцегреене зимно време, да напълниш батерията? При 1000Вт/м2 лятото и при 300Вт/м2 зимата, си представям как цял месец ще чакаш автобуса по спирките, докато заредиш за едно кръгче из квартала.12:32 21.01.2020