Last news in Fakti

20 Януари, 2020 10:59 27 731 63

Коли, които се карат по 15 и повече години

  • класация-
  • рейтинг-
  • употребяван автомобил

Американската търсачка за употребявани коли iSeeCars състави класация на автомобилите, чиито собственици отказват да ги продадат дори след 15 години експлоатация. Изследването се базира на анализ на 350 000 сделки за покупко-продажба на употребявани модели, произведени в периода 1984-2004 г.

Без особена изненада в рейтинга доминират японски коли. В челната 15-ица има 10 модела на Toyota, 4 "хонди" и едно Subaru. От ISeeCars смятат, че причината за това е изключителната надеждност и издръжливост на автомобилите от Страната на изгряващото слънце. Те не изискват значителни средства за поддръжка и се чупят рядко, поради което собствениците им нямат особено желание да ги сменят.

Най-упорити в отказа да продадат колата си са собствениците на Toyota Highlander - 18.3% от тях са си купили японското SUV през 2004 г. или по-рано. На второ място класира миниванът Sienna (15.5%), а на трето - пикапът Tacoma (14.5%). Следват Tundra с 14.2% и Subaru Forester с 12.8%.

Добре се представят и модели, които се продават в Европа. Toyota RAV4 заема шеста позиция с 12.7%, Honda CR-V се класира на осмо място с 12.4%, Corolla е на дванайсето с 11.4%, а Land Cruiser - на петнайсето с 10.6%. Сред американските автомобили най-висок резултат отчита Chevrolet Colorado с 10.3%, а лидер в сегмента на спортните коли неочаквано се оказва Audi S4 със 7.9%.

Най-рядко на вторичния пазар се срещат модели на Jeep и Ford, които са имали един и същи собственик над 15 години. При Cherokee техният процент е едва 3.8, при Grand Cherokee - 4.5%, при Wrangler - 4.6, при Ford Explorer и Escape - 5, а при F-150 - 5.9 на сто.

Според статистиката едва 1 от 13 американци кара една и съща кола повече от 15 години, което съответства на 7.7% от автомобилистите в САЩ. По данни на IHS Markit от 2018 г. средностатистическият американец сменя автомобила си на 80 месеца.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПеУник

    233 7 Отговор
    У нас Голфу е като Хилядолетния сокол :D

    Коментиран от #57

  • 2 Ракия

    50 22 Отговор
    А Дачия кога?

    Коментиран от #22, #36, #44

  • 3 некойси

    102 25 Отговор
    Какво да кажа с 2 хонди съм едната вече е на 23 години а другата на 19. По принцип не съм склонен да се разделям с нито една от тях.

    Коментиран от #14, #21

  • 4 А кога ще дадете класацията от Конго?

    138 18 Отговор
    Глупави журналисти, какво общо има ам. ккасация с нашия пазар???

    Коментиран от #13, #25

  • 5 бръснаря

    55 51 Отговор
    не беее,още не могат да им прежалят парите.Еди приател скъса верига на хонда црв дизел,3000лв ремонт,и ми вика,вече не мога да я продам,че много скъпа ми излезе?

    Коментиран от #15, #20

  • 6 да попитам

    71 31 Отговор
    защо ни занимавате с краварските идиотщини ???
  • 7 Перо

    52 18 Отговор
    Имам Сивик дизел на 14г и не слизам от него. Никакви ядове.
  • 8 И други има но....

    82 12 Отговор
    Пассат комби 1990г с колегите го караме эа скужебен.Всеки е виждал такова чудо със стълба и багажник пълен с инструменти.

    Коментиран от #29, #31

  • 9 МАМБО италиано

    27 15 Отговор
    ф пунто 25 г СУПЕР
  • 10 НТАвтомобил

    66 10 Отговор
    От 20 г всеки работен ден си карам Опел Вектрата 2,0 на газ, а е производство 10/1988 г - 32 годишна ... откъдето да го погледнеш - икономично и екологично.
  • 11 бай щирлиц

    72 9 Отговор
    карам си Subaru Forester 2004 и си пея, на брат ми от неговото БМВ х5 му се плаче от разправия и разходи, в щатите един дилър ми каза една много умна поговорка, ако искаш евтина кола купи си американска бричка, ако искаш престижна но скъпа купи си европейска, ако имаш акъл купи си японска, та така
  • 12 Миро

    57 10 Отговор
    Преди две години от Германия си докарах един немски търалясник на юнашко доверие!!!
    И като свалиха кората за смяна на маслото предният мост тотално изгнил,а колата беше на 8 години, излезе ми златната до като я оправя и продам на загубата.....
    Карам си пак Ланчията Капа която е на 23 години и няма грам ръжда по нея!!!!!!!!
  • 13 jjj

    36 1 Отговор

    До коментар #4 от "А кога ще дадете класацията от Конго?":

    Еми пак сме хора, пак коли караме... Много сме малък пазар за такова проучване, а и в КАТ са толкова зле, че ще им отнеме 3000 години за да предоставят такава справка, дори и срещу заплащане. Отделно IHS Markit ще продават това проучване на застрахователи, вносители на части и вериги автосервизи. В БГ кой ще го купи? Търговците от Дупница или вносителите на авточасти ментета от Турция?
  • 14 Разбирам

    34 14 Отговор

    До коментар #3 от "некойси":

    Имах Хонда Джаз на която за 3 години и 45000км единствения ремонт беше смяна на пистовия ремък чиято цена беше 16лева.Сега имам Сивик 8 и освен накладки друго не ми се е налагало да сменям.

    Коментиран от #42

  • 15 Киро

    17 3 Отговор

    До коментар #5 от "бръснаря":

    И сега какво да правим ние? Компот ли да отворим от мазата за твоя приятел?
  • 16 Голям Ганьо

    16 6 Отговор
    Нисан Примера п 11-144 ,QG18DE ,1999г на над 500 000 км
  • 17 дърт шофьор

    42 4 Отговор
    Лесно им на хамериканците - нямат си Бойко да им въведен данък за стари коли. Поне ще им се пречисти въздуха, ха-ха-ха...
  • 18 qwerty

    26 5 Отговор
    В щатите имахме Тойота Сиена 3.5 двигател. Шофьорчето беше Бг и се мъчеше по всякакъв начин да я "убие", но нищо. След като мина около 30К мили по време на инспекцията при дилъра казаха, че толкова поддържана кола ряздко се среща.
  • 19 инж Химик

    82 0 Отговор
    Колата... болна тема за нас българите. Колеги, колата е според вкуса, нуждата и възможностите, всичко друго е ала-бала :)
  • 20 Алфа Ромео

    30 9 Отговор

    До коментар #5 от "бръснаря":

    Твоя приятел не е сменил явно навреме веригата, била е разтегната и накрая се е скъсала, затова че никакъв пример не даваш със този коментар.

    Коментиран от #26

  • 21 РЗС

    19 5 Отговор

    До коментар #3 от "некойси":

    Викаш, ще сте заедно докато скрапта ви раздели(ръждата)
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 хаха

    20 1 Отговор
    А, да са се сетили, че нама на кого да ги продадът.
  • 25 Гацо Бацов

    21 0 Отговор

    До коментар #4 от "А кога ще дадете класацията от Конго?":

    Що бе? И ние сме горе-долу така - около 1 от 13 шофьори кара що годе нова кола ... Ма гледам американските тука много не ги карат ...
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 каращ дачия

    34 2 Отговор

    До коментар #26 от "Uuu":

    Някои вериги се разтягат като издават характерен шум преди да се скъсат- справка TSI бензинките на VAG уж до 2013г. Причината е лошо сметнат материал, но всъщност точно това е трябвало да сметнат инженерите за да излезят техните сметки, а не нашите. По-лошото е, че веригите не карат вече колкото 3 ангренажни ремъка, а понякога и по-малко, а още по-лошо е, че има модели при които веригата направо се къса без симптоми, ама това е за един друг немски производител :)
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Папуняк

    23 6 Отговор

    До коментар #8 от "И други има но....":

    За виждане сме виждали, и за каране сме карали. 1,8 моно на газ, малко върви, трудно спира. Парно нема, за климатик и в завода не бяха чували. Бравите му зимата замръзваха и трябваше някой да държи вратата да не се отваря в движение. С две думи, курник безподобен.
  • 30 Алфа Ромео

    37 6 Отговор
    Първенци по надеждност са Тойота и Хонда, жалко че рядко могат да се кажат добри думи за дизайна им.
  • 31 Kолю куция

    9 6 Отговор

    До коментар #8 от "И други има но....":

    Майтапчия.Кашон с 4 гуми и новите модели са така,никаква тръпка ,освен пушеци отзад...
  • 32 Б. Б

    27 18 Отговор
    Имам 26 годишен мерцедес. 124 купе е клас спорт лаин. Карам го от 2006 год. Досега. Много здрава кола. Имам и Субару Форестер 2014 год. Бензин. Уж нова кола и на малко километри и се чупи като да не казвам какво. А купето ще искара още 25 год. Няма точка ръжда по него. А японеца едвали ще догони мерцедес по здравина някога

    Коментиран от #33, #35

  • 33 Японеца

    15 17 Отговор

    До коментар #32 от "Б. Б":

    Тоя боклук дето караш 124 купе, само бръмчи и не върви, 200/109к.с или 230/136к.с! Пълен смях за 20/100!
    260/170к.с, тук върви като ХОНДА 90К.С!
  • 34 ВАГ

    10 14 Отговор
    Класациите за писаници за масата овце ,ФАКТ неоспорим колите с най-много км са немските , ако имате познат в някоя автомор..къща нека ви каже реалните км на всяка една кола и сравнете.

    Коментиран от #37

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 audi a8

    12 10 Отговор

    До коментар #2 от "Ракия":

    Никога дачия е недоразумение
  • 37 БББ

    16 9 Отговор

    До коментар #34 от "ВАГ":

    ето още един който заблуждава хората...имам много познати в автокъщите и такова нещо няма , съжалявам приятел ама не си познал, разбирам те че си фен на немските бангии, но не е това начина да караш хората да вярват във неща които нямат нищо общо с действителността.
  • 38 НАБЛЮДАТЕЛ

    12 2 Отговор
    АЗ КАРАМ ,,ВЕКТРА-А" ОТ 1991 год. МОНО ИНЖ. 90 к.с. НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ ПО МОТОРА,КОЙТО Е НА ГАЗ.ТЕНЕКИИТЕ ГИ ЗАПЕЧАТЕХ В НАЧАЛОТО С ЦИНКОВА БОЯ И НЯМАМ ПРОБЛЕМ.ИМАМ ДЖИП ,,ВОЛВО",КОЙТО МИ КЪСА НЕРВИТЕ ПОНЯКОГА.
  • 39 инж програмист

    8 8 Отговор
    Нисан тино 100 киловата комънрейл на 16 години. Над 300к. Върви като змей. Не се продава.
  • 40 Пъпъгал

    5 5 Отговор
    Ани от Трявна се довери на този метод, и стана милионерка. Ани духа като вятъра, сливенския. Симона(ли беше) от Дряново, също се довери на този метод - гърмяха и главата от упор.
  • 41 ЛУД УЧЕН ВТОРА КЛАСА

    7 11 Отговор
    Ауди 80 b4 2,0 140kc 16v quattro купеня нова от баща ми моя е от 15 г и е на 25г и 261 000 реални за тва време само масло 1 предни намладки задните са оригинални акумолатора е 3 подред ангренажа е 5 подред с оригиналната ролка секи пат иа гресирам по двг само 3кт свещи 2 пати биалетки и 2 селенови вт нищо др гаражна но и мн здрава климатика не е пипан а работи мн по добре от на а6 на жената коиато уж е на 250 000 а ако пиша какво е смениано ще ми прилошее

    Коментиран от #43

  • 42 Станчо

    1 7 Отговор

    До коментар #14 от "Разбирам":

    Че то за 3 години 45 000 км пробек ли е?
    Живи и здрави

    Коментиран от #60

  • 43 vasik atanasova

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "ЛУД УЧЕН ВТОРА КЛАСА":

    тези коли са много здрави
    знам за какво говориш

    Коментиран от #59

  • 44 куку руку ку

    12 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ракия":

    15 годишна Дачия?!? Има ли такова животно, не умира ли до 8 годинки?

    Коментиран от #62

  • 45 един

    7 15 Отговор
    японските коли са просто коли. нищо повече. пълна скука. 15 години скука са много време. не не не
  • 46 гощо

    4 6 Отговор
    Има една подробност! Там японските коли не са като тука японските! Там има двигател,педали и волан,духа топло и студено! Това е колата,няма какво да и се счупи! Копува ги масовият американец под средната класа! Аз лично когато живях там бях заложил на местно производство кола,най разумно ми се виждаше! Ефтини части и ефтина подръжка като цяло!
  • 47 бай иван

    6 4 Отговор
    Какво да кажа ,от 1990г съм зад волана смених едно Жигули и една лада и през 98година влязох в една автокъща с нагласата да си купя мечтаната голф2ка с 3врати и широкия джам и широката броня --това се водеше нещо като фейс лифт,но в крайна сметка,още помня как автоджамбазина ми каза ,че няма наличен голф,и успя да ме убеди да купя една мазда 323 1.3i тази количка я карах 15 години и не можах да я счупя.Като я взех беше на 110хил км през 2013год като я продадох на един мой съсед беше на 362хил и мотора и не пипаше и грам масло или антифриз много здрава кола,сегашната ми е пак мазда разбира се,за мен това е марката уникална здравина която никой производител не е постигнал.
  • 48 Фермер

    7 2 Отговор
    323 f вечняка, вече не правят такива коли
  • 49 Отчето

    7 6 Отговор
    Ем сгрешил си дядка ако беше взел голф 2ка щеше да те над живее и нямаше да я сменяш и щеше да купъваш накладки от 19лв а не от 54лв
  • 50 притежател

    2 4 Отговор
    От спортните автомобили- S4, напълно съгласен, много добри автомобили.
  • 51 Tony 70

    4 1 Отговор
    Виждам че повечето автомобили са пикапи и джипове. Текезесарска механизация.Няма нито една европейска марка.Няма как да натовариш гюмовете в Поршето :-)))
  • 52 сноу

    9 2 Отговор
    Няма никакъв смисъл да си тропате с крака и хвалите японските или немските .Истината е само една ....горе долу с малки изключения колите преди 2005 год се правеха старателно ,от истински детайли и определено с идеята да издържат мин.10-15 год.Необятния пазар на изток и бившия съюз принуди босовете на автоконцерните а и на производителите на всякаква техника да заложат на далеч по-ефтините но ефектни джунждурии които световната фабрика Китай се зае да бълва .Качество ,здравина и износоустойчивост се приближиха едва до горе-долу 3 год.а смяната на какъвто и да е модул струва почти половината кола.Имам сервиз за битова техника и ясно се вижда качеството на пералня на над 20 год в техническо и експлоатационно отношение, и тези на по 3-5 год накичени с дисплеи и шарении ,които може и много работи да правят, но много кратко ...

    Коментиран от #56

  • 53 фжфж

    6 1 Отговор
    Отделен въпрос е, дали колата не се продава, защото е хубава или защото твърде много и пада цената. Я опитайте да продадете мондео!
  • 54 Бай Хой

    2 1 Отговор
    Че са здрави здрави са спор няма . Но пропускате това че купувачите на тойоти в САЩ са предимно бедни хора (по техните стандарти) т.е. не са хора които са склонни да инвестират пари в нови коли. Докато собственик на някоя премиум марка е много по-склонен да вземе новия модел поради разни новости, мощност визия и тн. От горе изброените единствено последното поколение на Ланд Крузър може би влиза в класа на по-луксозни/скъпи возила.

    Коментиран от #55

  • 55 Батко ти

    5 0 Отговор

    До коментар #54 от "Бай Хой":

    Дядо, не ги разбираш много тия работи. Луксозните марки докторите и адвокатите не ги купуват, а ги взимат на лизинг за 2-3 години. След това - нова кола за следващите 2-3 години. Като излезне от гаранция е скъпа за поддръжка. А и част от вноските се отписват като разходи.
  • 56 Иван

    6 2 Отговор

    До коментар #52 от "сноу":

    Глупости, чисти глупости! За да вземеш стар автомобил ти вероятно правиш сметка да имаш евтина поддръжка. Имал съм няколко автомобила отпреди 2000 даже и всичките бяха шампиони по повреди, та се случи в един момент да ми е по-евтино да си купя друг автомобил пред това да поправям стария. Ти представяш ли си какво е да ти лежат и трите дърти таралясника пред терасата и сутринта да гониш автобуса, щото никой от тях не може да се използва без ремонт?! Стягаш го, примерно за 1000 лв и след 6 месеца пак проблем, пак неизползваем труп! Родих се чак като си купих автомобил от магазина - няма повреди, гаранция няколко години, но там пък губиш от цената, на която впоследствие ще го продадеш. След 5 години ще струва 2/3 по-малко... Поне нерви и разправии няма.

    Коментиран от #58

  • 57 дочи кочи

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "ПеУник":

    не забравяйте че голф е най хубавата кола и наи здравата имам такваз :)
  • 58 type-R

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "Иван":

    Може би ако Батето не вдигаше постоянно цените на тока, водата и хранителните стоки, Вие, вносителите на автомобили наистина щяхте да продавате повече? Но при цена на млякото (опс, СУХОТО мляко) тройно на тази в Германия, няма как да стане. Брато. Сърди се на Батето и Брюксел!
  • 59 Запознат

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "vasik atanasova":

    Знам и двамата какво говорите, ама колкото и да е здрава, не бих се изтезавал с такава. По-добре с автобус или на стоп.
  • 60 Така е

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Станчо":

    На моята съм и врътнал 230000 за 7 години и е на 390000, бензин/газ, все още върви без никакви проблеми извън нормалната поддръжка, но това са малко километри да я обявявам за много здрава или за феномен някакъв.
  • 61 шофьор без кола

    0 1 Отговор
    А за УБО-ДЖИПКАТА Тойота на БОКо Мето Борисов некой няма ли да каже нещо?!
  • 62 Тротоарсов

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "куку руку ку":

    качи се в радио св такси и виж дали умират, на 600 000 км и върви - наистина, ужасно дървено, но за тия пари - толкоз
  • 63 :D леле

    0 0 Отговор
    Ае напишете некоя статия, стига сте копирали американските статий!