1 761 9

Споделената мобилност е водеща на автосалона в Брюксел

Споделената мобилност е водеща на автосалона в Брюксел
Снимки: Винсент де Брабандере

Брюксел, Белгия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

“WeAreMobility” бе слоганът на 98-то автомобилно изложение в Брюксел, което се проведе от 10 до 19 януари т. г. Експонатите бяха изложение на площ от 95 000 кв. м., разпределени в седем зали. Акцентът на форума бе споделената подвижност – тема, която набира популярност сред жителите на големите градове в Европа.

Половин милион са регистрираните скутери и мотопеди само в Белгия. Интересът към бързоподвижните возила се увеличава и тенденцията е очевидна от нарастващия брой издадени свидетелства за управление на малките моторчета. Всяка седмица 465 нови мотоциклетисти вземат категория за правоспособност. Това е със 70 процента повече отпреди десет години.

Практичността на мотопедите и скутерите е безспорна. Те решават проблемите на хора, които искат да разчитат на предвидено време за придвижване. Задръстванията и липсата на паркинг място отпадат от ежедневните им тревоги.

Електрическата мобилност също бе фокус на изложението, но това не е новост, а по-скоро се превръща в ежедневие. Тук не става дума само за малки превозни средства. Електрическите возила на големите автомобилни марки са стандартно оборудване на фирмите в Белгия заради икономичността, екологичността и не на последно място – големите данъчни облекчения, които ползват собствениците. Задълженията към държавата от страна на богатите фирми и лица са огромни, затова те приветстват използването на иначе скъпите електрически коли.

Друг интересен вариант на споделената мобилност е нашумялата нова марка Polestar, която ще бори Tesla на пазара. Шведите заявяват сериозните си пазарни амбиции, а интересът към това подразделение на Volvo се засилва.

Посетителите на изложението имаха възможност да видят седемте финалиста за международната награда „Кола на годината“ и да предскажат победителя. Гостите можеха лично да се убедят в качествата на BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 и Toyota Corolla. Някои от тях спечелиха VIP билети за автомобилния салон в Женева 2020, където ще се се обяви победителят.

Dream Cars


е отделен салон, за който се купува отделен билет от 7 евро (билет за вход за възрастни е 15 евро). Експозицията се състои от 40 щанда на 28 производителя и води посетителите право към техните мечти и автомобилни фантазии. Атмосферата в салона е тематична. Тази година след „Френските градини“ през 2015 г., „Зимен шик“ на 2017 г. и „Магичните светлини на града“ през 2019 г., гостите бяха лъхнати от дъха на пролетта. Прераждането в природата символизира новия живот и посока на автомобилния сектор. Тук бяха зашеметяващи модели на Alpina, Aston Martin, Audi, Automobiles Gillet, Bentley, BMW, Bonhams, Bugatti, Ferrari, Ford, Genty, Jaguar, Krugger, Lamborghini, McLaren, Mercedes-Benz, POG, Polestar, Porsche, Rolls-Royce и още десетки красиви моторни изпълнения.

Тазгодишното изложение в Брюксел бе посетено от над 500 000 гости, много от които направиха своите покупки директно на щандовете.

Снимки: Винсент де Брабандере

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бай Пешо карбуратора

    13 3 Отговор
    С новата цена за киловат за зареждане в Европа, електрическите автомобили бавно и неизбежно ще приключат

    Коментиран от #6, #8

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор

  • 5 Абе

    7 0 Отговор
    При това управление , днес няма вода , утре внасяме ток от Турция , вдруги ден вдигат до небето ДВГ , засега само с колело май ни е по джоба ( до въввеждане на данък “Въздух” де )
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор

  • 7 Шишо Б

    4 0 Отговор
    Предпочитам суинга с младоженци
  • 8 TSLA

    2 5 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Пешо карбуратора":

    Откога ги чакаме да приключат, па те все избуяват, рииш ли. 16.27 кинта месечно се бъркам за такса мощност за трифазен ток. Оттам нататък 23 стинки киловатчаса дневна с ДДС и 15 стинки нощна. Пак с ДДС... Тоест с 9.50 минавам малко над 400 км.. Къде ги тея нови европейски цениии... Като спре да ми изнася ще покрия едни 200 квадрата с фото-панели, проблеми нйенте! Но засега... хах! Те Електроснабдяване направо ми дават пари да карам. Като рекламно лице съм им :D
  • 9 Гост

    3 0 Отговор
    И какво общо има покупката на скутерче със споделената мобилност?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.