Last news in Fakti

21 Януари, 2020 09:30 6 134 93

Предимствата на Tesla, колко печели Мъск и как може да загуби всичко

  • tesla-
  • капитализация-
  • илон мъск-
  • прогнози-
  • анализ
Предимствата на Tesla, колко печели Мъск и как може да загуби всичко - 1

Бързият растеж на акциите на Tesla през последните месеци изненада много инвеститори. Още през юни 2019 г. акциите ѝ бяха на стойност $ 179, а пазарната капитализация беше приблизително $ 32 млрд. Но сега тя наближава 100 милиарда долара и това обещава щедро възнаграждение за Илон Мъск.

Кратка справка от последните дни на борсата показва, че на 14 януари котировките на Tesla нараснаха до $ 538; обаче до приключването на търговията в петък, 17 януари, акциите паднаха до $ 510.5, капитализацията е $ 91.8 млрд. Ако котировките достигнат $ 554.8, то компанията ще струва $ 100 млрд.

Tesla вече е най-големият американски автомобилен производител.

Ford Motor и General Motors капитализацията на които е съответно 36,3 милиарда долара и 50,8 милиарда долара, са далеч зад нея. Това показва колко силна е вярата на инвеститорите, че електромобилите ще се наложат на тези с ДВГ.

Да не забравяме обаче, че Tesla все още е далеч от Toyota Motor, капитализацията на която е 195 милиарда долара. Ако стойността на Tesla продължи да расте със същите темпове след шест месеца Мъск ще има пакет акции на стойност от почти 350 милиона долара. А общата сума на възнаграждението, която може да получи, ако достигне определените цели до 2028 г., е 50 милиарда долара.

Ситуацията към момента е много по-лоша за тези, които не вярваха в компанията на Мъск.

Според S3 Partners загубите, понесени от началото на годината от инвеститорите, които залагат на понижаване на борсовите котировки на Tesla, вече са надхвърлили $ 3,27 млрд. Но през последните шест месеца е имало значително по-малко такива скептици, пише Financial Times.

Ако в средата на 2019 г. 43,7 милиона, или 24% от акциите на компанията са били търгувани на къси позиции, то до края на годината броят им е намалял до 26,3 милиона. Това се дължи на факта, че към края на 2019-а от Tesla започнаха да идват още добри новини. Преди по-малко от година обаче се носеха слухове за евентуалния фалит на Tesla, но Мъск не пожела да привлече допълнително финансиране.

През май 2019-а компанията издаде повече от 2 милиарда долара нови акции и конвертируеми облигации, което засили финансовото ѝ състояние и през следващите месеци разреши оперативните си проблеми. В резултат на това през третото тримесечие на 2019 г.

Tesla неочаквано получи 143 милиона долара нетна печалба след загуба от 1,1 милиарда долара през първата половина на годината.

През ноември Мъск обяви планове за изграждане на първия европейски завод на Tesla близо до Берлин. И през януари компанията започна да доставя на китайски клиенти електрически автомобили Model 3, сглобени във фабриката си близо до Шанхай. Анализаторът Джефрис Филип Ушуа обяснява промяната с факта, че Мъск се отказа от прекалено амбициозните планове и се съсредоточи върху оптимизирането на производствения процес.

Пиер Ферагу, анализатор на New Street Research, бе един от онези, които най-много вярваха в Tesla. Още в средата на 2018 г. той прогнозира, че акциите ѝ ще стигнат до $ 530. Сега той казва, че стойността им може да нарасне и до 2000 долара. Но Ферагу предупреждава и, че

Tesla може да се превърне в автомобилен производител с ниски маржове и посредствена пазарна капитализация, ако загуби конкурентното си предимство в технологиите.

Ако Tesla успее да ги задържи, тя ще заеме 30% от пазара на електромобили до средата на 20-те години на 21 век, казва той. Сега Tesla е изправена пред сериозна конкуренция за първи път, тъй като големите автомобилни производители все повече инвестират в електрически автомобили.

Например на 16 януари Fiat Chrysler Automobiles и тайванският Foxconn обявиха създаването на съвместно предприятие, което ще развива и произвежда само масови електромобили. "Ако има твърде много играчи и конкуренция в бранша, Tesla много бързо ще загуби всичките си предимства", казва Ушуа (цитиран от FT) и капитализацията ѝ ще се срине лавинообразно.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошка

    12 15 Отговор
    Едванли ще загуби това не е някой като там Киро Японеца и Владо Корееца примерно с по един два милиона.Хората от лотарии на запад печелят повече от мутрите в бг от наркотици.
  • 2 сектант

    8 29 Отговор
    вие тесла не ги мислете, ще пуснат още 10 20 модела и след 5 години ще ги купят Дженеръл Моторс и ще ги съсипят като другите американски боклуци .. дори айфона им не е айфон вече фбр го хакват под път и през път

    Коментиран от #12, #58

  • 3 Driving pleasure

    23 22 Отговор
    Теслата не е най-голямата а най-скъпата разлика е огромна. Продажбите и като брой са смешни на фона на останалите производители, а печалби няма, май не се и очертават.

    А както и статията пише - конкуренцията не спи и скоро предимството им да са първи на пазара (пазар доминиран от политическа простотия) ще изчезне.

    Коментиран от #80

  • 4 Ами

    11 9 Отговор
    Интересно повече от форд и джи ем смятай какво производство пада. Милиарди тесли са произведи вече
  • 5 Behemoth

    9 8 Отговор
    Вземай парите и бегай...
  • 6 TSLA

    16 6 Отговор
    Останалите производители, НЯМАТ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ! Всеки като си купи иска да си ползва колата. Как като няма зарядни? Йонити вече вдигнаха цените повече от на бензинова кола! Услуга за Тесла.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 kjl

    36 13 Отговор
    Tesla е най-доброто визуализиране на пълната абстракция на международните борси и безстойностните/ без покритие пари които се въртят на тях. Компания която призвежда 300 000 автомобила на година на пълна загуба, без да е спечелила един долар от както съществува. Дългове в милиарди, печалба .... няма. И пазарна капитализация от 100 милиарда долара????? по-висока от компании с утвърден бизнес и продажби от няколко милиона автомобила годишно!!! Ей това ако не е измама, .....

    Коментиран от #10, #11, #22, #82

  • 9 Марио

    3 4 Отговор
    Отличен анализ на Славчев по темата, поздравления
  • 10 Зомбиран,

    10 21 Отговор

    До коментар #8 от "kjl":

    не гледай борсите и да се правиш на квартален анализатор,ами прочети некоя нАучна книШка,за да зацепиш кво става и защо електромобилите нямат алтернатива!

    Коментиран от #15

  • 11 Behemoth

    24 3 Отговор

    До коментар #8 от "kjl":

    Не ,не е измама...нарича се капитализъм(въртим едни пари)....те и банките така оперират ,ако всички си поискат парите и край.... хахахххххх...да работят баламите....

    Коментиран от #14

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Jack Bauer

    23 6 Отговор
    Това са борсови "игри". Стойността на Тесла нараства не заради големия брой произведени и продадени автомобили и реализирана печалба, а заради повишената цена на акциите на борсата. Тези "счетоводители" са направо магьосници - губеща фирма ще я изкарат печеливша и обратно.
  • 14 Driving pleasure

    17 6 Отговор

    До коментар #11 от "Behemoth":

    Нееееее... ние ако въртяхме пари щеше да е добре! Въртим едни написани на ръка цифрички - покритие няма! Той долара няма покритие вече колкото струва печатането му, та какво остава за подобни акции...
  • 15 Driving pleasure

    16 4 Отговор

    До коментар #10 от "Зомбиран,":

    Я кажи коя е тая книШка, дето пише в нея, че ел. кочака е без алтернатива? Гретето да не е издало вече мемоарите си :D
  • 16 От беседката пред панелката

    13 11 Отговор
    Това Мъск бил много зле бе!Друсан африканец и световен измамник!Ама и тези,които му дават заеми-прости,прости!Добре,че има спецЯлисти от един малък,но гениален народ,който е открил почти всичко,че да ни отворят очите и да анализират как са прай!
  • 17 Димчо Илиев

    18 16 Отговор
    Антиелектриците и техните тролове не могат да проумеят, че Мъск не го интересуват парите. Той използва механизмите на икономическата и финансова система да лансира технологии, които да спасят цивилизацията.
    Малките мозъци не разбраха, че няма да има икономика ако се сринат екосистемите.

    Коментиран от #18, #20, #21

  • 18 Driving pleasure

    13 11 Отговор

    До коментар #17 от "Димчо Илиев":

    Ахахахахахахахахахахахахахахахахаха е ти вече ми направи деня! Сега вече спокоен мога да добутам до вечерта щот ше знам, че Супермен ме спасява.

    Пич, ти сериозно?!!! Баш па електрошитнята нищо не спасява! А самия ДРУСАН АФРИКАНЕЦ не веднъж е казвал че СпейсХ трябва да го спсява към Марс ;)
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Димчоо,

    5 7 Отговор

    До коментар #17 от "Димчо Илиев":

    Що се намърда тука бе брат?!Не видя ли какви"капацитети"пишат?!.Вчера един от тези умници писа,че честотата на тока в мрежата влияе върху мощноста на Тесла???!

    Коментиран от #38

  • 22 Борсов агент

    12 13 Отговор

    До коментар #8 от "kjl":

    Инвеститорите не се интересуват от произведените бройки, а дали тези бройки се увеличават или намаляват на годишна база. Продажбите на почти всички автомобилни компании падат в сравнение с предишни години, а на Тесла продажбите се увеличават с 50% годишно и тенденцията е да продължават да се увеличават с по толкова.

    Коментиран от #23

  • 23 kjl

    13 6 Отговор

    До коментар #22 от "Борсов агент":

    Ако си неграмотен и научиш първата буква от азбуката, пак си оставаш неграмотен, но знаеш 100% повече от преди относно писмеността. Когато започваш от нула, всичко нагоре е все растеж!

    Коментиран от #67

  • 24 Електрошок

    10 16 Отговор
    Сред пушеците от изгорени гуми и пластмаси,заобиколени от реки с фекални и химически съставки и гета с мургави граждани,които според ББ "се трудят като пчелички",сред всичко това и съвсем нормално изпъкват противниците на електромобилите,фотоволтаиците и ветрогенераторите!Логично-чудеса в природата няма!

    Коментиран от #25

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Borislav Popov

    7 10 Отговор

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Усещам ти намека, но те уверявам, че Димчо Илиев не съм аз.Ти също нe мoжe дa проумееш, чe ти е време да престанеш да виждаш във всеки един тукашен трол, който споменава нещо за антиелектрици, украинско-македонския провокатор. Caмo укрaинци и мaкeдoнци, са ти в антиелектрическата крaтунa.

    Коментиран от #31

  • 27 За новодошлите!

    9 6 Отговор
    Специалиста по синтетични горива-ще произвежда гориво от вода и въглероден диоксид от атмосферата!?Колкото повече се произвежда,толкова по-чист става въздухът!Специалиста по водород като гориво-водород има НАСЕКАДЕ:)!?!?Специалиста по хибриди-хибрида гори най-много до кило и половина-там некъде!Икономическиият специалист-нема начинТесла да не фалира,щото нема начин!

    Коментиран от #28

  • 28 Точен коментар

    2 6 Отговор

    До коментар #27 от "За новодошлите!":

    😂😂😂😂😂. Всичко точно.
  • 29 гост

    5 11 Отговор
    И що трябва да сравняваме само с Форд и ГМ ?? Я да видим какво става с "великите" немци ?? Към момента Фолксваген - 90 млд , Даймлер - 49,5 млд (заедно с камионите) , БМВ - 45,9 млд , Ауди - 34,6 млд !!! Тоест Тесла вече струва ПОВЕЧЕ от Фолксваген и ПОВЕЧЕ от Мерцедес и БМВ накуп , хахаххахах !!!!

    Коментиран от #32, #42, #65

  • 30 Сетих се;

    3 8 Отговор

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Нали ти беше автор на гениалното твърдение,че кондензаторната батерия има високо вътрешно съпротивление!!

    Коментиран от #33

  • 31 Антиелектрика

    10 4 Отговор

    До коментар #26 от "Borislav Popov":

    Тролът ника си мени, но нравът не.

    Коментиран от #39

  • 32 Сетих се!

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Нали ти твърдеше,че има батерия с енергиина плътност 5,2квч на килограм?!
  • 33 Антиелектрика

    9 1 Отговор

    До коментар #30 от "Сетих се;":

    Моля? Ти от смяна на никове, тотално окъси пистите, май?

    Коментиран от #35

  • 34 Гост

    9 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Това показва колко силна е вярата на инвеститорите, >>>>>>>> Ето кое вдига акциите и цената на Тесла моторс - степента на зомбираните тролчета надува балона.
  • 35 Димов

    13 4 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    За последните няколко дни се наводни със статии, смазващи всички теории на тесладжийчетата: БМВ М отбелязва ръст, противно на твърденията на Тесльовците; Редица ДВГ компании отбелязват ръстове, пак противно на твърденията им; Пазарът в Китай, където Тесла открива нов завод, бележи спад в търсенето; И любимото ми - първото поскъпване на тока за зареждане. Дори няма нужда да пишем. Само ще си седя и ще чета, как бляновете на кукувците се пукат като сапунени мехури, ден след ден.

    Коментиран от #36, #37, #59

  • 36 Антиелектрика

    7 4 Отговор

    До коментар #35 от "Димов":

    То поне някой от тях да има Тесла и да сподели реални впечатления. Тогава може да е далеч по-интересно тук. Вместо това тук цари писането на едни и същи лъжи с различни никове или писането на кретении с чужди.

    Коментиран от #40

  • 37 Кой?

    3 8 Отговор

    До коментар #35 от "Димов":

    Кой ток поскъпва? Тока не е поскъпнал!

    Коментиран от #41, #46

  • 38 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #21 от "Димчоо,":

    Вчера пък един от електротехниците писа, че ДВГ не можел да работи на 5000м надморска височина. До тука със знанията на зомбираните електротехници.
  • 39 Borislav Popov

    2 8 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Аз ти казвам самата истина, а ти ако щеш вярвай. Параноята все така продължава да те гони, навсякъде ти са превиждат, украино-македонци и многоникове тролове. А до вчера, говореше, че повече няма да пишеш коментари, но явно не те свърта на едно място и имаш сърбеж да се сджафкаш тук с някой, понеже отдавна не си го правил.

    Коментиран от #43

  • 40 Сетих се

    2 6 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Нали ти беше, човека дето пишеше че големия слон не може да спира. Едно видео за теб.
    https://youtu.be/UmiZ6ayCBB0

    Коментиран от #45

  • 41 ФауВе

    8 1 Отговор

    До коментар #37 от "Кой?":

    И бензина не е поскъвал. Само му вдигнаха акциза. Гледай колко плащаш за зареждане. Не изваждай таксите, акцизите, митата, ДДСто и всички останали ценообразуващи.
  • 42 гост

    2 8 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    За тези с минусчетата , които явно не могат да понесат истината !! Сори , всичко е написано черно на бяло , за съжаление не мога да давам линкове , но е достстъчен добрия стар чичко Гугъл !!! Ако можете да четете , погледнете и ревете !! Хахахха !! И по-зле ще става , вървим към Тесла повече от целия ВАГ !!!
  • 43 Антиелектрика

    6 1 Отговор

    До коментар #39 от "Borislav Popov":

    Както виждаш не пиша, но все някой ще ме спомене, така че кой какъв сърбеж имал, си е твой проблем.

    Коментиран от #47

  • 44 Driving pleasure

    11 2 Отговор
    И да добавим към казаното от Димов, че все повече компании заявяват, че няма да се отказват дори и от "лошия" дизел... ма много им е тегаво на Големите производители с тя милиони продажби и реална оперативна печалба.

    Чичо ви Мъск изпушил едно козче, па емитирал акции за 2 милиарда, за да отчете приходи от 100, вярно е гениален бизнес модел това ;)

    А тия глупавите шваби от ФауВе платиха 30 милиарда от измисления скандал, обявиха план за инвестиции в размерн на други 30 милиарда и накрая разпределиха дивиденти, да ги ожалиш...
  • 45 Антиелектрика

    7 1 Отговор

    До коментар #40 от "Сетих се":

    Пак си сбъркал рейса пич. Нали ти беше този, който твърдеше, че Тесла ще постави рекорд на Ринга? Къде е рекорда? Изтъркахте се с тези праволинейни тестове.
  • 46 Driving pleasure

    8 3 Отговор

    До коментар #37 от "Кой?":

    Кой ток? Твоя ли? Изчакай и той ще поскъпне от 1ви юни и то ударно, готвят ти 30-50% секира като освободят пазара и там, както направиха с бизнеса!

    А за електричките ако питаш чичо ти Мъск лани 2 пъти вдига цените на тока и веднъж спря кранчето на най-големите идиоти изкихали по 100 бона в зелено за Ес и Ехс моделите, ма понеже и идиотите се усетиха, че така ептен па няма файда и спряха да ги купуват пак върна услугата, от която е на загуба.
    А преди седмица Йонити може би най-големия европейски "доставчик" вдигна цените на тока на зарядните си до безумни стойности!

    Коментиран от #48, #50, #61

  • 47 Borislav Popov

    1 8 Отговор

    До коментар #43 от "Антиелектрика":

    Както виждам, не си държиш на думата и пак пишеш. Пиши си, на мен ми е през пистолета, но поне не се заричай и не прави тънки намеци по мой адрес, щом казваш, че си нямал сърбежи. А ако наистина имаш някакъв сърбеж, кажи си го честно, нали знаеш, че аз винаги см готов да го отстраня !?

    Коментиран от #49

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #46 от "Driving pleasure":

    Цените на Йонити са вдигнати САМО ЗА СЛУЧАЙНИ КЛИЕНТИ , прочетете малко , преди да се излагате !!! Това е просто мярка за отказване на клиенти без абонамент , наказателна цена , щото станциите вече не стигат за основателите , а цялата мрежа е 400 станции !!! Цялата система е , че основателите Мерцедес , БМВ , ВАГ и Форд дават със собствените си електрички карти за зареждане на нея и всеки от тях преценява каква цена да им иска , ако решат може и без пари да им зареждат !! Цената договорена между мрежата и тия марки си е старата !! А пък че била най-голямата , хахах , смях , ама голям !!
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Не го ли виждаш, че е с метални увреждания?

    Коментиран от #53, #54

  • 53 Borislav Popov

    3 7 Отговор

    До коментар #52 от "Антиелектрика":

    А ти сам не се ли усещаш, че освен ментални, имаш и много други увреждания ?? Иначе, джафкането под новина за Тесла, успя да го спретнеш, значи за сърбежа ти, се оказах прав.
  • 54 Вторични суровини

    5 0 Отговор

    До коментар #52 от "Антиелектрика":

    Метални увреждания?!Сигурно имаш предвид спукани заварки,скъсани болтове и дълбока ръжда!

    Коментиран от #55

  • 55 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "Вторични суровини":

    Точно така, иначе коментарът нямаше да стои, ако го бях написал ментални.
  • 56 Момчил

    8 1 Отговор
    Аз лично си спомням че преди година Тесла молеше доставчиците си на части да изчакат с плащанията и да продължат да им доставят . Сега ситуацията изглежда друга , смятам че зад Мъск седят изключително влиятелни хора, при всички положения има изкуствено надуване на акциите в крайна сметка един електрически автомобил е чист и икономичен точно толкова колкото е чист тока с който се задвижва . Привърженик съм на атомната енергия . Поради някаква причина Германия има план до 2026 и7 да не произвеждат атомна енергия ,според мен си вкарват зверски автогол , взе да им се случва във всякакви направления.

    Коментиран от #57

  • 57 Ганчоо,

    3 7 Отговор

    До коментар #56 от "Момчил":

    Зад Мъск седят прозорливи хора,за разлика от теб!"Някаквата причина"германците да спрат АЕЦ я учат вече децата,а ти вече си обработен и няма смисъл да ти се обяснява!

    Коментиран от #60

  • 58 Доростол

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Въобще не си прав! Теслата ще прави каручки, ще прави каручки, ще бъде на път да се срине финансово и тогава ще дойде "Дачия" и ще ги направи своето луксозно електрическо поделение. Друго си е електрическа "Дачия" модел "Тесла задръстър 4х4", а?!
  • 59 Малее!

    2 7 Отговор

    До коментар #35 от "Димов":

    Димов,ти ми скри каскета!Какви апокалиптични картини описваш!Наводнение от статии,смазващи всички теории,огромен ръст на двг,небивал възход на БМВ,потресени и отвратени китайци от електричките!Апокалипсис!Всичките ми надежди се спукаха като сапунени мехури!Дали след една,две години ще пееш същата песен?Защото още ти помня одата за ванкеловия двигател.

    Коментиран от #62, #73

  • 60 Момчил

    5 0 Отговор

    До коментар #57 от "Ганчоо,":

    Нещо рязко ми влизаш на шпагат с бутоните , някакви определения ми слагаш,качеството на диалог което можеш да поддържаш е с отрицателни стойности,изказах мнение което ти нито опроверга нито оспори а просто отвори лайномета ,което ти действие много добре те описва , така че,селяк такъв , заминавай към дупката от която си изпълзял и остави нормалните хора да си говорят

    Коментиран от #63

  • 61 За Йонити

    6 4 Отговор

    До коментар #46 от "Driving pleasure":

    Йонити най-големия доставчик? Оле майко! Йонити не са вдигали цените, това са им първите цени! Всичко при тях до сега беше пробно плащаше се по 8 евро на зареждане, без значение от време и киловати. Бяха на твърда символична цена. Сега ще е на Киловат. Цената ще е за хора които не са абонати, ще има абонамент. При Ауди абонамента ще е 18 евро и след това на Киловат още 0.35 за киловат. При Мерцедес ще е 0.29 евро за кВ. ако имаш абонамент. Всяка марка ще си има договорка за цената. Но все пак е по - скъпо от Тесла. Прави се с цел да не зареждат външни коли или без абонамент. Така че ТОКА НЕ СЕ Е ВДИГНАЛ. Просто има ограничения. Но цената се знаеше, че няма да е тази която беше, тя беше временна символична цена. Ясно е, че никой няма да ти дава винаги да заредиш за 8 евро за 500 километра!
  • 62 Димов

    5 2 Отговор

    До коментар #59 от "Малее!":

    Ти тоя въпрос ми го зададе и преди една-две години. Пак тогава предвиждаше и тотален фалит на традиционните производители до 2020г, а те взели, че отбелязали ръст, въпреки непрестаните санкции с които ги скубят. За разлика от Тесла, която отбелязва поредната си година на загуба, въпреки милионите, които й наливат, безсрамно оскубани от истинските производители на коли. Да видим още колко ще отлагате грандиозните фалити на майсторите в бранша, че всяка година викате "догодина", а то все няма такова нещо. Колкото до Ванкела: чете ли статията за Ладата с него мотор? ;) Хареса ли ти пърформанса й?

    Коментиран от #64

  • 63 Ганчоо,

    0 5 Отговор

    До коментар #60 от "Момчил":

    Много си самонадеян!Никой ли ти не противоречи,или ти си безгрешен?А може би си генийчето на родата?Тук не е място за научен диспут с коктейли и превземки.Още в първия ти коментар пролича симптомът"Ганчо",а във втория го затвърди ,като свали маската на компетентност и включи речника на Стоичков.

    Коментиран от #66

  • 64 Малее

    2 3 Отговор

    До коментар #62 от "Димов":

    Дано сме живи и здрави догодина да видя как майсторски ще се извъртиш-като акробат:)
  • 65 Plameni

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Като сравняваш Tesla с великите немци ,защо не отбелязва факта ,че САМО VW продава на ГОДИНА с 10 милиона повече автомобили(леки и лекотоварни ) от Tesla

    Коментиран от #72

  • 66 Момчил

    4 0 Отговор

    До коментар #63 от "Ганчоо,":

    Седиш си значи и си храниш по хората коментиращи темата на статията в случая мен,без самия ти нищо да казваш по нея,което определено ме кара да те смятам за доста пропаднал ,тъжно. Вземи излез навънка , подишай чист въздух,изобщо намери си истински живот. Що за дегенерат трябва да си за да си прекарваш времето така ...

    Коментиран от #70

  • 67 Прав си

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "kjl":

    Така е, Тесла започна от нулата преди 10 години, преди 3 години произвеждаше два пъти по-малко бройки от Порше, а миналата година произведе 100 хиляди броя повече от Порше. Тази година ще продаде два пъти повече от Порше.

    Замисли се, това малко ли е, както се опитваш да го изкараш?

    Коментиран от #68

  • 68 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #67 от "Прав си":

    А пък печалбата й пак ще е по-малка от на Порше. Хахахахо ха

    Коментиран от #69, #74, #79

  • 69 А тук ли си

    2 2 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Ти изправи ли честотата? На колко херца си сега, на 50 или 60?

    Коментиран от #71, #86

  • 70 Ганчоо,

    2 2 Отговор

    До коментар #66 от "Момчил":

    Не ме интересува какъв ме смяташ и колко ти е тъжно,нито пък си мисля,че мога да дам наклон на твойта шапка.По важното за мен са тези,които четат коментарите и да се замислят.Самият факт,че се учудваш,че някакви хора стоят зад Мъск и наливат пари на вятъра,говори,че не схващаш основното-неизбежноста на това,което става,независимо дали е Мъск или Мунчо!И даже да фалира няма значение!АЕЦ-голяма заблуда,пропагандирана десетки години.Едва сега започнаха да се задават неудобни въпроси.Но тука е форум на посредствено ниво,за дегенерати като мене.Ти също не си специален,а само си си създал въображаем ореол- на практика всезнайко и както им казвахме в казармата-софийско дупе.

    Коментиран от #75

  • 71 Абе,

    3 2 Отговор

    До коментар #69 от "А тук ли си":

    дайте да му съберем на човека една малка сума!Заслужава си!Коментара с честотата вчера ме разби!Това е гениално чувство за хумор!Не може човек да е толкова прост!

    Коментиран от #88

  • 72 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #65 от "Plameni":

    Защото на никой вече не му пука колко пушилника бил продал Фолксваген , не го ли вдена вече !!! "Времето на традиционните производители свърши " !!!!!! Цитат на баш шефа на любимия ти Фолксваген !!!

    Коментиран от #77

  • 73 Паметлив

    3 3 Отговор

    До коментар #59 от "Малее!":

    Аз пък си спомням, колко убеден беше Димов, че скоростната кутия на Порше тайкан, ще го направи по-ефективен от Тесла. Даже изписа десетки коментари с есе по темата. В крайна сметка, се оказа че "ефективното" Porsche изминава два пъти по-малко километри, отколкото Тесла, въпреки че е по-малко и по-леко от нея.
  • 74 Печалбар

    2 3 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Печалба от какво? Доказано Порше печели най-много от произведен автомобил, защото има голям марж на печалбата. Само че Porsche произвежда само автомобили, а Тесла има доста бизнеси, като например зарядни станции, соларни покриви, производство на фотоволтаици, производство на батерии за домашно съхранение на енергия, производство на батерии за комунално съхранение на енергия и още други. От автомобилите Tesla печели повече, отколкото повечето автомобилни производители, защото има марж на печалбата над 20%.
  • 75 Момчил

    0 3 Отговор

    До коментар #70 от "Ганчоо,":

    Къде и как изразих учудване ? споделих си мнението и толкова . И понеже не съм ,предполагам се досещаш кой всъщност си въобразява някакви работи . Предполагам че ти е трудно да четеш внимателно имайки предвид че едва ли съм изключение в безумните ти нападки нямащи нищо общо с темата.Би ли ми посочил по ефективен и мощен енергиен източник от Атомната енергия с какъвто човечеството разполага ? Много си жалък , вместо да говориш като човек веднага с рогата , Враца или Монтана ? И да бях софийско дупе в казарамата.. от киселите . Група доктори те търсят да поработите

    Коментиран от #76, #78

  • 76 Асдф

    4 1 Отговор

    До коментар #75 от "Момчил":

    У вас ли ще съхраняваш радиоактивния отпадък ?
  • 77 Plameni

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "гост":

    Като не те интересуват продажбите ,да говорим за печалбата.

    Коментиран от #81

  • 78 Ганчоо,

    4 4 Отговор

    До коментар #75 от "Момчил":

    ""Ефективен и мощен енергиен източник""!?Звучи добре,като всички намерения,които водят към ада!Човечеството си докара глобалното затопляне не само от парниковия ефект,породен от високите нива на СО2,а и от допълнителната невъзобновяема енергия на ЯЕЦ,която в крайна сметка се превръща в топлина!Това е енергия добавена от човека!Тя не е предвидена в екосистемата!Дори да няма замърсвване с СО2,затопляне ще има поради повишената енергийна консумация!Обаче в главите ви са набити,мощности,ресурси,растежи,но живота не е това!Тези,които насочват живота в тази посока,го правят за печалба,а живеят по друг начин!Като порастнеш,ще разбереш!
  • 79 Ами мисли тогава

    3 3 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Значи смятай колко малко струва Поршето, РЕАЛНО!?? Продават ти евтин таралясник с петорна надценка. Теслата поне си струва парите, заради технологията която е в нея
  • 80 Име

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Тесла са няколко години напред. В момента Тесла имат цяла екосистема и почивка и цялото им производство се извършва във фабриките на Тесла които са едни от най-големите в света. Тесла имат всичко от производство на седалките до производство на батериите. Казано накратко Тесла имат всичко. Сега им остава само да си построят фабриките което се случва в нечувана скорост. Една от най големите фабрики в света тази в Шанхай я построиха и започна работа в рамките на година и тази фабрика ще има капацитета да помпа по 500к електрически автомобили на година като се има предвид че това има батерии а не двигател. Тоест състезание в момента няма.
  • 81 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #77 от "Plameni":

    И какво за печалбата ?? Изчакай любимците ти да направят барем един завод за батерии , да не говорим за най-големия в света , щото на Тесла е именно такъв , а не за "сглобявяне " на китайски клетки , а то Фолксваген даже такъв още нямат , да направят мрежа от над 15 000 (петнадесет хиляди) зарядни на три континента , които още следващата година ще са двойно повече и накрая да продадат барем 1 милион електрички , щото Тесла ще продаде повече още тая година , а не пушилници и после плямпай за печалбата !!

    Коментиран от #83, #84, #87, #89

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Plameni

    2 2 Отговор

    До коментар #81 от "гост":

    Каква е печалбата ?Примерно за 2017,2018 2019г? Когато твоите приятели от Тесла направят 100 завода ще се сравняват с VW
  • 84 Plameni

    2 0 Отговор

    До коментар #81 от "гост":

    Къде забравяш Panasonic в тия заводи? Tesla правела батерии ,а Panasonic къде са? Сега като се разпърдят ,защо Tesla търсят други производители като LG и други китайски производители нали ги правят сами.Зарядните станции няма да ги коментирам .Още очакваме да бъде изградена първата в България ,най -близката е в Белград. Сервизи и магазини също няма да коментирам ,най-близкия в Австрия .Единственото е ,че все още имат предимство пред другите ,но и те вече се събудих и до 2-3 години всички големи производители на автомобили ще предлагат в гамата си поне по десет изцяло електрически автомобили

    Коментиран от #85

  • 85 Стига си гледал в миналото

    3 3 Отговор

    До коментар #84 от "Plameni":

    Сделката между Fiat Chrysler Automobiles NV и Tesla Inc. за съвместно отчитане на въглеродните емисии, която бе сключена през април миналата година, на практика ще финансира изграждането на новата фабрика на американския производител на електрически автомобили край Берлин. Това се посочва в анализ на консултантската компания Robert W. Baird & Co., цитиран от Bloomberg.

    Италианско-американският консорциум постигна споразумение с компанията на Илън Мъск за съвместно отчитане на въглеродните емисии, което ще осигури на Tesla близо 2 милиарда долара до 2023 година.

    Това означава между 150 и 200 МИЛИОНА ДОЛАРА НА ТРИМЕСЕЧИЕ, които ще се отразят на ПЕЧАЛБАТА на компанията ОЩЕ ОТ НАЧАЛОТО НА 2020 година.

    От 2020 година всички компании, които продават автомобили в Европейския съюз, ще трябва да намалят емисиите на въглероден диоксид до максимум 95 грама на автомобил. Европейското законодателство обаче позволява на автопроизводителите да формират т. нар. “пулове”, в които да обединяват отчитането на емисиите си.
  • 86 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "А тук ли си":

    ????
  • 87 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #81 от "гост":

    Когато любимците ни направят заводи за батерии, и спрат да правят двг коли, ще спрат и да плащат глоби за тях. Тогава Тесла спира да получава луди пари от тия глоби. Комбинирано с рязкото нарастване на конкуренцията ще фалира като месарница във веганско село.

    Коментиран от #90

  • 88 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "Абе,":

    Сега загрях за какво говорите. А вие загрявате ли, че с ник Гост тук пишем няколко души? А други няколко пишат с вариантите му.
  • 89 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "гост":

    Ооооо, мой! Кво стана? Удуши ли ти се ДВГ при височина 5000м? Явно и на тебе не ти е стигнал кислорода, че си се омотал така с умнотий.
  • 90 То такива бяха плановете

    1 2 Отговор

    До коментар #87 от "Гост":

    Даже вече произвеждат над 20 модела на ток любимците ти, които гръмко назоваваха убийците на Тесла преди години. После реалността им удари такъв жесток шамар и продължава да им удря с всеки излезнал модел, който уж вече щял да бъде не убиец на Тесла, а нещо близко до моделът на Тесла от 2012 година. Въпреки това отново не им се получава.
    Затова Надежда всяка тука оставете, не е достатъчно да произвеждат 20-те на модела, необходимо е да вземат да ги продават, а се оказва че само Тесла модел 3 се продава повече от тези 20 модела взети заедно. А квотите зависят от продажбите, а не от обещания, надежди, а още повече от картинки и рекламни клипове които: ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще....

    2020 година дойде и глобите започват.

    Коментиран от #92, #93

  • 91 Една малка тайна

    3 1 Отговор
    Една малка тайна, ще ви кажа. В края на тази година се очаква голям спад в цените на ел. колите. Както знаете вече са валидни новите правила за въглероден двуокис от автопроизводителите от 95 гр. на км. Както е ясно никоя кола с ДВГ не покрива това и никоя марка не е в тези граници. Когато наближи края на годината, всяка марка ще види на какви нива са и се очаква, че ако са високо над тези нива ще се наложи да продават електрически на доста ниска цена за да могат да продадат повече, за да свалят нормите. Ще продават на загуба но загубата от цената на електричката ще е много по-малка от глобите които ще плащат, ако са над 95 гр.на км. Ако един производител свали цените, останалите също ще са принудени за да могат да са конкурентни. Но дали цените ще паднат на всички пазари или на някои, ще се види. Но се очаква. Това зависи от продажбите на ДВГ и електрически през годината.
  • 92 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #90 от "То такива бяха плановете":

    Голям шамар им удариха на любимците ни. Цели 21 милиона печалба за 2019 има единия. Другите и те пари броят и харчат. А Тесла се кефи на 380 милиона загуба. На това ли му викате шамар? Хората които правят пари за вас са зле, а тези които губят са върховни бизнесмени. Объркана теслажийска логика и фанатизъм примесен с превземки и висша акробатика за измъкване.
  • 93 Гост 5

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "То такива бяха плановете":

    Ще произвеждат Hybrid и Plug-in Hybrid и проблема ще е решен.Относно продажбите на Tesla Model 3 които са половината от общите продажби на Tesla в световен мащаб от създаването на Tesla ,то VW Golf само в Европа ,само за една година е продал повече автомобили