Бързият растеж на акциите на Tesla през последните месеци изненада много инвеститори. Още през юни 2019 г. акциите ѝ бяха на стойност $ 179, а пазарната капитализация беше приблизително $ 32 млрд. Но сега тя наближава 100 милиарда долара и това обещава щедро възнаграждение за Илон Мъск.
Кратка справка от последните дни на борсата показва, че на 14 януари котировките на Tesla нараснаха до $ 538; обаче до приключването на търговията в петък, 17 януари, акциите паднаха до $ 510.5, капитализацията е $ 91.8 млрд. Ако котировките достигнат $ 554.8, то компанията ще струва $ 100 млрд.
Tesla вече е най-големият американски автомобилен производител.
Ford Motor и General Motors капитализацията на които е съответно 36,3 милиарда долара и 50,8 милиарда долара, са далеч зад нея. Това показва колко силна е вярата на инвеститорите, че електромобилите ще се наложат на тези с ДВГ.
Да не забравяме обаче, че Tesla все още е далеч от Toyota Motor, капитализацията на която е 195 милиарда долара. Ако стойността на Tesla продължи да расте със същите темпове след шест месеца Мъск ще има пакет акции на стойност от почти 350 милиона долара. А общата сума на възнаграждението, която може да получи, ако достигне определените цели до 2028 г., е 50 милиарда долара.
Ситуацията към момента е много по-лоша за тези, които не вярваха в компанията на Мъск.
Според S3 Partners загубите, понесени от началото на годината от инвеститорите, които залагат на понижаване на борсовите котировки на Tesla, вече са надхвърлили $ 3,27 млрд. Но през последните шест месеца е имало значително по-малко такива скептици, пише Financial Times.
Ако в средата на 2019 г. 43,7 милиона, или 24% от акциите на компанията са били търгувани на къси позиции, то до края на годината броят им е намалял до 26,3 милиона. Това се дължи на факта, че към края на 2019-а от Tesla започнаха да идват още добри новини. Преди по-малко от година обаче се носеха слухове за евентуалния фалит на Tesla, но Мъск не пожела да привлече допълнително финансиране.
През май 2019-а компанията издаде повече от 2 милиарда долара нови акции и конвертируеми облигации, което засили финансовото ѝ състояние и през следващите месеци разреши оперативните си проблеми. В резултат на това през третото тримесечие на 2019 г.
Tesla неочаквано получи 143 милиона долара нетна печалба след загуба от 1,1 милиарда долара през първата половина на годината.
През ноември Мъск обяви планове за изграждане на първия европейски завод на Tesla близо до Берлин. И през януари компанията започна да доставя на китайски клиенти електрически автомобили Model 3, сглобени във фабриката си близо до Шанхай. Анализаторът Джефрис Филип Ушуа обяснява промяната с факта, че Мъск се отказа от прекалено амбициозните планове и се съсредоточи върху оптимизирането на производствения процес.
Пиер Ферагу, анализатор на New Street Research, бе един от онези, които най-много вярваха в Tesla. Още в средата на 2018 г. той прогнозира, че акциите ѝ ще стигнат до $ 530. Сега той казва, че стойността им може да нарасне и до 2000 долара. Но Ферагу предупреждава и, че
Tesla може да се превърне в автомобилен производител с ниски маржове и посредствена пазарна капитализация, ако загуби конкурентното си предимство в технологиите.
Ако Tesla успее да ги задържи, тя ще заеме 30% от пазара на електромобили до средата на 20-те години на 21 век, казва той. Сега Tesla е изправена пред сериозна конкуренция за първи път, тъй като големите автомобилни производители все повече инвестират в електрически автомобили.
Например на 16 януари Fiat Chrysler Automobiles и тайванският Foxconn обявиха създаването на съвместно предприятие, което ще развива и произвежда само масови електромобили. "Ако има твърде много играчи и конкуренция в бранша, Tesla много бързо ще загуби всичките си предимства", казва Ушуа (цитиран от FT) и капитализацията ѝ ще се срине лавинообразно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гошка
09:37 21.01.2020
2 сектант
Коментиран от #12, #58
09:40 21.01.2020
3 Driving pleasure
А както и статията пише - конкуренцията не спи и скоро предимството им да са първи на пазара (пазар доминиран от политическа простотия) ще изчезне.
Коментиран от #80
09:44 21.01.2020
4 Ами
09:50 21.01.2020
5 Behemoth
09:56 21.01.2020
6 TSLA
10:02 21.01.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 kjl
Коментиран от #10, #11, #22, #82
10:08 21.01.2020
9 Марио
10:12 21.01.2020
10 Зомбиран,
До коментар #8 от "kjl":
не гледай борсите и да се правиш на квартален анализатор,ами прочети некоя нАучна книШка,за да зацепиш кво става и защо електромобилите нямат алтернатива!Коментиран от #15
10:14 21.01.2020
11 Behemoth
До коментар #8 от "kjl":
Не ,не е измама...нарича се капитализъм(въртим едни пари)....те и банките така оперират ,ако всички си поискат парите и край.... хахахххххх...да работят баламите....Коментиран от #14
10:15 21.01.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Jack Bauer
10:16 21.01.2020
14 Driving pleasure
До коментар #11 от "Behemoth":
Нееееее... ние ако въртяхме пари щеше да е добре! Въртим едни написани на ръка цифрички - покритие няма! Той долара няма покритие вече колкото струва печатането му, та какво остава за подобни акции...10:18 21.01.2020
15 Driving pleasure
До коментар #10 от "Зомбиран,":
Я кажи коя е тая книШка, дето пише в нея, че ел. кочака е без алтернатива? Гретето да не е издало вече мемоарите си :D10:19 21.01.2020
16 От беседката пред панелката
10:27 21.01.2020
17 Димчо Илиев
Малките мозъци не разбраха, че няма да има икономика ако се сринат екосистемите.
Коментиран от #18, #20, #21
10:29 21.01.2020
18 Driving pleasure
До коментар #17 от "Димчо Илиев":
Ахахахахахахахахахахахахахахахахаха е ти вече ми направи деня! Сега вече спокоен мога да добутам до вечерта щот ше знам, че Супермен ме спасява.Пич, ти сериозно?!!! Баш па електрошитнята нищо не спасява! А самия ДРУСАН АФРИКАНЕЦ не веднъж е казвал че СпейсХ трябва да го спсява към Марс ;)
10:32 21.01.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Димчоо,
До коментар #17 от "Димчо Илиев":
Що се намърда тука бе брат?!Не видя ли какви"капацитети"пишат?!.Вчера един от тези умници писа,че честотата на тока в мрежата влияе върху мощноста на Тесла???!Коментиран от #38
10:42 21.01.2020
22 Борсов агент
До коментар #8 от "kjl":
Инвеститорите не се интересуват от произведените бройки, а дали тези бройки се увеличават или намаляват на годишна база. Продажбите на почти всички автомобилни компании падат в сравнение с предишни години, а на Тесла продажбите се увеличават с 50% годишно и тенденцията е да продължават да се увеличават с по толкова.Коментиран от #23
10:49 21.01.2020
23 kjl
До коментар #22 от "Борсов агент":
Ако си неграмотен и научиш първата буква от азбуката, пак си оставаш неграмотен, но знаеш 100% повече от преди относно писмеността. Когато започваш от нула, всичко нагоре е все растеж!Коментиран от #67
10:58 21.01.2020
24 Електрошок
Коментиран от #25
11:06 21.01.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Borislav Popov
До коментар #20 от "Антиелектрика":
Усещам ти намека, но те уверявам, че Димчо Илиев не съм аз.Ти също нe мoжe дa проумееш, чe ти е време да престанеш да виждаш във всеки един тукашен трол, който споменава нещо за антиелектрици, украинско-македонския провокатор. Caмo укрaинци и мaкeдoнци, са ти в антиелектрическата крaтунa.Коментиран от #31
11:31 21.01.2020
27 За новодошлите!
Коментиран от #28
11:36 21.01.2020
28 Точен коментар
До коментар #27 от "За новодошлите!":
😂😂😂😂😂. Всичко точно.11:42 21.01.2020
29 гост
Коментиран от #32, #42, #65
11:53 21.01.2020
30 Сетих се;
До коментар #20 от "Антиелектрика":
Нали ти беше автор на гениалното твърдение,че кондензаторната батерия има високо вътрешно съпротивление!!Коментиран от #33
11:58 21.01.2020
31 Антиелектрика
До коментар #26 от "Borislav Popov":
Тролът ника си мени, но нравът не.Коментиран от #39
12:03 21.01.2020
32 Сетих се!
До коментар #29 от "гост":
Нали ти твърдеше,че има батерия с енергиина плътност 5,2квч на килограм?!12:03 21.01.2020
33 Антиелектрика
До коментар #30 от "Сетих се;":
Моля? Ти от смяна на никове, тотално окъси пистите, май?Коментиран от #35
12:04 21.01.2020
34 Гост
12:08 21.01.2020
35 Димов
До коментар #33 от "Антиелектрика":
За последните няколко дни се наводни със статии, смазващи всички теории на тесладжийчетата: БМВ М отбелязва ръст, противно на твърденията на Тесльовците; Редица ДВГ компании отбелязват ръстове, пак противно на твърденията им; Пазарът в Китай, където Тесла открива нов завод, бележи спад в търсенето; И любимото ми - първото поскъпване на тока за зареждане. Дори няма нужда да пишем. Само ще си седя и ще чета, как бляновете на кукувците се пукат като сапунени мехури, ден след ден.Коментиран от #36, #37, #59
12:12 21.01.2020
36 Антиелектрика
До коментар #35 от "Димов":
То поне някой от тях да има Тесла и да сподели реални впечатления. Тогава може да е далеч по-интересно тук. Вместо това тук цари писането на едни и същи лъжи с различни никове или писането на кретении с чужди.Коментиран от #40
12:19 21.01.2020
37 Кой?
До коментар #35 от "Димов":
Кой ток поскъпва? Тока не е поскъпнал!Коментиран от #41, #46
12:22 21.01.2020
38 Гост
До коментар #21 от "Димчоо,":
Вчера пък един от електротехниците писа, че ДВГ не можел да работи на 5000м надморска височина. До тука със знанията на зомбираните електротехници.12:24 21.01.2020
39 Borislav Popov
До коментар #31 от "Антиелектрика":
Аз ти казвам самата истина, а ти ако щеш вярвай. Параноята все така продължава да те гони, навсякъде ти са превиждат, украино-македонци и многоникове тролове. А до вчера, говореше, че повече няма да пишеш коментари, но явно не те свърта на едно място и имаш сърбеж да се сджафкаш тук с някой, понеже отдавна не си го правил.Коментиран от #43
12:24 21.01.2020
40 Сетих се
До коментар #36 от "Антиелектрика":
Нали ти беше, човека дето пишеше че големия слон не може да спира. Едно видео за теб.https://youtu.be/UmiZ6ayCBB0
Коментиран от #45
12:25 21.01.2020
41 ФауВе
До коментар #37 от "Кой?":
И бензина не е поскъвал. Само му вдигнаха акциза. Гледай колко плащаш за зареждане. Не изваждай таксите, акцизите, митата, ДДСто и всички останали ценообразуващи.12:26 21.01.2020
42 гост
До коментар #29 от "гост":
За тези с минусчетата , които явно не могат да понесат истината !! Сори , всичко е написано черно на бяло , за съжаление не мога да давам линкове , но е достстъчен добрия стар чичко Гугъл !!! Ако можете да четете , погледнете и ревете !! Хахахха !! И по-зле ще става , вървим към Тесла повече от целия ВАГ !!!12:30 21.01.2020
43 Антиелектрика
До коментар #39 от "Borislav Popov":
Както виждаш не пиша, но все някой ще ме спомене, така че кой какъв сърбеж имал, си е твой проблем.Коментиран от #47
12:32 21.01.2020
44 Driving pleasure
Чичо ви Мъск изпушил едно козче, па емитирал акции за 2 милиарда, за да отчете приходи от 100, вярно е гениален бизнес модел това ;)
А тия глупавите шваби от ФауВе платиха 30 милиарда от измисления скандал, обявиха план за инвестиции в размерн на други 30 милиарда и накрая разпределиха дивиденти, да ги ожалиш...
12:33 21.01.2020
45 Антиелектрика
До коментар #40 от "Сетих се":
Пак си сбъркал рейса пич. Нали ти беше този, който твърдеше, че Тесла ще постави рекорд на Ринга? Къде е рекорда? Изтъркахте се с тези праволинейни тестове.12:35 21.01.2020
46 Driving pleasure
До коментар #37 от "Кой?":
Кой ток? Твоя ли? Изчакай и той ще поскъпне от 1ви юни и то ударно, готвят ти 30-50% секира като освободят пазара и там, както направиха с бизнеса!А за електричките ако питаш чичо ти Мъск лани 2 пъти вдига цените на тока и веднъж спря кранчето на най-големите идиоти изкихали по 100 бона в зелено за Ес и Ехс моделите, ма понеже и идиотите се усетиха, че така ептен па няма файда и спряха да ги купуват пак върна услугата, от която е на загуба.
А преди седмица Йонити може би най-големия европейски "доставчик" вдигна цените на тока на зарядните си до безумни стойности!
Коментиран от #48, #50, #61
12:39 21.01.2020
47 Borislav Popov
До коментар #43 от "Антиелектрика":
Както виждам, не си държиш на думата и пак пишеш. Пиши си, на мен ми е през пистолета, но поне не се заричай и не прави тънки намеци по мой адрес, щом казваш, че си нямал сърбежи. А ако наистина имаш някакъв сърбеж, кажи си го честно, нали знаеш, че аз винаги см готов да го отстраня !?Коментиран от #49
12:43 21.01.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 гост
До коментар #46 от "Driving pleasure":
Цените на Йонити са вдигнати САМО ЗА СЛУЧАЙНИ КЛИЕНТИ , прочетете малко , преди да се излагате !!! Това е просто мярка за отказване на клиенти без абонамент , наказателна цена , щото станциите вече не стигат за основателите , а цялата мрежа е 400 станции !!! Цялата система е , че основателите Мерцедес , БМВ , ВАГ и Форд дават със собствените си електрички карти за зареждане на нея и всеки от тях преценява каква цена да им иска , ако решат може и без пари да им зареждат !! Цената договорена между мрежата и тия марки си е старата !! А пък че била най-голямата , хахах , смях , ама голям !!13:05 21.01.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Антиелектрика
До коментар #49 от "Гост":
Не го ли виждаш, че е с метални увреждания?Коментиран от #53, #54
13:29 21.01.2020
53 Borislav Popov
До коментар #52 от "Антиелектрика":
А ти сам не се ли усещаш, че освен ментални, имаш и много други увреждания ?? Иначе, джафкането под новина за Тесла, успя да го спретнеш, значи за сърбежа ти, се оказах прав.13:57 21.01.2020
54 Вторични суровини
До коментар #52 от "Антиелектрика":
Метални увреждания?!Сигурно имаш предвид спукани заварки,скъсани болтове и дълбока ръжда!Коментиран от #55
14:03 21.01.2020
55 Антиелектрика
До коментар #54 от "Вторични суровини":
Точно така, иначе коментарът нямаше да стои, ако го бях написал ментални.14:38 21.01.2020
56 Момчил
Коментиран от #57
14:40 21.01.2020
57 Ганчоо,
До коментар #56 от "Момчил":
Зад Мъск седят прозорливи хора,за разлика от теб!"Някаквата причина"германците да спрат АЕЦ я учат вече децата,а ти вече си обработен и няма смисъл да ти се обяснява!Коментиран от #60
15:22 21.01.2020
58 Доростол
До коментар #2 от "сектант":
Въобще не си прав! Теслата ще прави каручки, ще прави каручки, ще бъде на път да се срине финансово и тогава ще дойде "Дачия" и ще ги направи своето луксозно електрическо поделение. Друго си е електрическа "Дачия" модел "Тесла задръстър 4х4", а?!15:33 21.01.2020
59 Малее!
До коментар #35 от "Димов":
Димов,ти ми скри каскета!Какви апокалиптични картини описваш!Наводнение от статии,смазващи всички теории,огромен ръст на двг,небивал възход на БМВ,потресени и отвратени китайци от електричките!Апокалипсис!Всичките ми надежди се спукаха като сапунени мехури!Дали след една,две години ще пееш същата песен?Защото още ти помня одата за ванкеловия двигател.Коментиран от #62, #73
15:38 21.01.2020
60 Момчил
До коментар #57 от "Ганчоо,":
Нещо рязко ми влизаш на шпагат с бутоните , някакви определения ми слагаш,качеството на диалог което можеш да поддържаш е с отрицателни стойности,изказах мнение което ти нито опроверга нито оспори а просто отвори лайномета ,което ти действие много добре те описва , така че,селяк такъв , заминавай към дупката от която си изпълзял и остави нормалните хора да си говорятКоментиран от #63
15:45 21.01.2020
61 За Йонити
До коментар #46 от "Driving pleasure":
Йонити най-големия доставчик? Оле майко! Йонити не са вдигали цените, това са им първите цени! Всичко при тях до сега беше пробно плащаше се по 8 евро на зареждане, без значение от време и киловати. Бяха на твърда символична цена. Сега ще е на Киловат. Цената ще е за хора които не са абонати, ще има абонамент. При Ауди абонамента ще е 18 евро и след това на Киловат още 0.35 за киловат. При Мерцедес ще е 0.29 евро за кВ. ако имаш абонамент. Всяка марка ще си има договорка за цената. Но все пак е по - скъпо от Тесла. Прави се с цел да не зареждат външни коли или без абонамент. Така че ТОКА НЕ СЕ Е ВДИГНАЛ. Просто има ограничения. Но цената се знаеше, че няма да е тази която беше, тя беше временна символична цена. Ясно е, че никой няма да ти дава винаги да заредиш за 8 евро за 500 километра!16:12 21.01.2020
62 Димов
До коментар #59 от "Малее!":
Ти тоя въпрос ми го зададе и преди една-две години. Пак тогава предвиждаше и тотален фалит на традиционните производители до 2020г, а те взели, че отбелязали ръст, въпреки непрестаните санкции с които ги скубят. За разлика от Тесла, която отбелязва поредната си година на загуба, въпреки милионите, които й наливат, безсрамно оскубани от истинските производители на коли. Да видим още колко ще отлагате грандиозните фалити на майсторите в бранша, че всяка година викате "догодина", а то все няма такова нещо. Колкото до Ванкела: чете ли статията за Ладата с него мотор? ;) Хареса ли ти пърформанса й?Коментиран от #64
16:37 21.01.2020
63 Ганчоо,
До коментар #60 от "Момчил":
Много си самонадеян!Никой ли ти не противоречи,или ти си безгрешен?А може би си генийчето на родата?Тук не е място за научен диспут с коктейли и превземки.Още в първия ти коментар пролича симптомът"Ганчо",а във втория го затвърди ,като свали маската на компетентност и включи речника на Стоичков.Коментиран от #66
17:16 21.01.2020
64 Малее
До коментар #62 от "Димов":
Дано сме живи и здрави догодина да видя как майсторски ще се извъртиш-като акробат:)17:20 21.01.2020
65 Plameni
До коментар #29 от "гост":
Като сравняваш Tesla с великите немци ,защо не отбелязва факта ,че САМО VW продава на ГОДИНА с 10 милиона повече автомобили(леки и лекотоварни ) от TeslaКоментиран от #72
17:28 21.01.2020
66 Момчил
До коментар #63 от "Ганчоо,":
Седиш си значи и си храниш по хората коментиращи темата на статията в случая мен,без самия ти нищо да казваш по нея,което определено ме кара да те смятам за доста пропаднал ,тъжно. Вземи излез навънка , подишай чист въздух,изобщо намери си истински живот. Що за дегенерат трябва да си за да си прекарваш времето така ...Коментиран от #70
17:41 21.01.2020
67 Прав си
До коментар #23 от "kjl":
Така е, Тесла започна от нулата преди 10 години, преди 3 години произвеждаше два пъти по-малко бройки от Порше, а миналата година произведе 100 хиляди броя повече от Порше. Тази година ще продаде два пъти повече от Порше.Замисли се, това малко ли е, както се опитваш да го изкараш?
Коментиран от #68
18:01 21.01.2020
68 Гост
До коментар #67 от "Прав си":
А пък печалбата й пак ще е по-малка от на Порше. Хахахахо хаКоментиран от #69, #74, #79
18:03 21.01.2020
69 А тук ли си
До коментар #68 от "Гост":
Ти изправи ли честотата? На колко херца си сега, на 50 или 60?Коментиран от #71, #86
18:11 21.01.2020
70 Ганчоо,
До коментар #66 от "Момчил":
Не ме интересува какъв ме смяташ и колко ти е тъжно,нито пък си мисля,че мога да дам наклон на твойта шапка.По важното за мен са тези,които четат коментарите и да се замислят.Самият факт,че се учудваш,че някакви хора стоят зад Мъск и наливат пари на вятъра,говори,че не схващаш основното-неизбежноста на това,което става,независимо дали е Мъск или Мунчо!И даже да фалира няма значение!АЕЦ-голяма заблуда,пропагандирана десетки години.Едва сега започнаха да се задават неудобни въпроси.Но тука е форум на посредствено ниво,за дегенерати като мене.Ти също не си специален,а само си си създал въображаем ореол- на практика всезнайко и както им казвахме в казармата-софийско дупе.Коментиран от #75
18:25 21.01.2020
71 Абе,
До коментар #69 от "А тук ли си":
дайте да му съберем на човека една малка сума!Заслужава си!Коментара с честотата вчера ме разби!Това е гениално чувство за хумор!Не може човек да е толкова прост!Коментиран от #88
18:35 21.01.2020
72 гост
До коментар #65 от "Plameni":
Защото на никой вече не му пука колко пушилника бил продал Фолксваген , не го ли вдена вече !!! "Времето на традиционните производители свърши " !!!!!! Цитат на баш шефа на любимия ти Фолксваген !!!Коментиран от #77
18:36 21.01.2020
73 Паметлив
До коментар #59 от "Малее!":
Аз пък си спомням, колко убеден беше Димов, че скоростната кутия на Порше тайкан, ще го направи по-ефективен от Тесла. Даже изписа десетки коментари с есе по темата. В крайна сметка, се оказа че "ефективното" Porsche изминава два пъти по-малко километри, отколкото Тесла, въпреки че е по-малко и по-леко от нея.18:43 21.01.2020
74 Печалбар
До коментар #68 от "Гост":
Печалба от какво? Доказано Порше печели най-много от произведен автомобил, защото има голям марж на печалбата. Само че Porsche произвежда само автомобили, а Тесла има доста бизнеси, като например зарядни станции, соларни покриви, производство на фотоволтаици, производство на батерии за домашно съхранение на енергия, производство на батерии за комунално съхранение на енергия и още други. От автомобилите Tesla печели повече, отколкото повечето автомобилни производители, защото има марж на печалбата над 20%.18:48 21.01.2020
75 Момчил
До коментар #70 от "Ганчоо,":
Къде и как изразих учудване ? споделих си мнението и толкова . И понеже не съм ,предполагам се досещаш кой всъщност си въобразява някакви работи . Предполагам че ти е трудно да четеш внимателно имайки предвид че едва ли съм изключение в безумните ти нападки нямащи нищо общо с темата.Би ли ми посочил по ефективен и мощен енергиен източник от Атомната енергия с какъвто човечеството разполага ? Много си жалък , вместо да говориш като човек веднага с рогата , Враца или Монтана ? И да бях софийско дупе в казарамата.. от киселите . Група доктори те търсят да поработитеКоментиран от #76, #78
18:53 21.01.2020
76 Асдф
До коментар #75 от "Момчил":
У вас ли ще съхраняваш радиоактивния отпадък ?19:21 21.01.2020
77 Plameni
До коментар #72 от "гост":
Като не те интересуват продажбите ,да говорим за печалбата.Коментиран от #81
19:34 21.01.2020
78 Ганчоо,
До коментар #75 от "Момчил":
""Ефективен и мощен енергиен източник""!?Звучи добре,като всички намерения,които водят към ада!Човечеството си докара глобалното затопляне не само от парниковия ефект,породен от високите нива на СО2,а и от допълнителната невъзобновяема енергия на ЯЕЦ,която в крайна сметка се превръща в топлина!Това е енергия добавена от човека!Тя не е предвидена в екосистемата!Дори да няма замърсвване с СО2,затопляне ще има поради повишената енергийна консумация!Обаче в главите ви са набити,мощности,ресурси,растежи,но живота не е това!Тези,които насочват живота в тази посока,го правят за печалба,а живеят по друг начин!Като порастнеш,ще разбереш!19:40 21.01.2020
79 Ами мисли тогава
До коментар #68 от "Гост":
Значи смятай колко малко струва Поршето, РЕАЛНО!?? Продават ти евтин таралясник с петорна надценка. Теслата поне си струва парите, заради технологията която е в нея20:29 21.01.2020
80 Име
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Тесла са няколко години напред. В момента Тесла имат цяла екосистема и почивка и цялото им производство се извършва във фабриките на Тесла които са едни от най-големите в света. Тесла имат всичко от производство на седалките до производство на батериите. Казано накратко Тесла имат всичко. Сега им остава само да си построят фабриките което се случва в нечувана скорост. Една от най големите фабрики в света тази в Шанхай я построиха и започна работа в рамките на година и тази фабрика ще има капацитета да помпа по 500к електрически автомобили на година като се има предвид че това има батерии а не двигател. Тоест състезание в момента няма.21:23 21.01.2020
81 гост
До коментар #77 от "Plameni":
И какво за печалбата ?? Изчакай любимците ти да направят барем един завод за батерии , да не говорим за най-големия в света , щото на Тесла е именно такъв , а не за "сглобявяне " на китайски клетки , а то Фолксваген даже такъв още нямат , да направят мрежа от над 15 000 (петнадесет хиляди) зарядни на три континента , които още следващата година ще са двойно повече и накрая да продадат барем 1 милион електрички , щото Тесла ще продаде повече още тая година , а не пушилници и после плямпай за печалбата !!Коментиран от #83, #84, #87, #89
21:29 21.01.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Plameni
До коментар #81 от "гост":
Каква е печалбата ?Примерно за 2017,2018 2019г? Когато твоите приятели от Тесла направят 100 завода ще се сравняват с VW21:55 21.01.2020
84 Plameni
До коментар #81 от "гост":
Къде забравяш Panasonic в тия заводи? Tesla правела батерии ,а Panasonic къде са? Сега като се разпърдят ,защо Tesla търсят други производители като LG и други китайски производители нали ги правят сами.Зарядните станции няма да ги коментирам .Още очакваме да бъде изградена първата в България ,най -близката е в Белград. Сервизи и магазини също няма да коментирам ,най-близкия в Австрия .Единственото е ,че все още имат предимство пред другите ,но и те вече се събудих и до 2-3 години всички големи производители на автомобили ще предлагат в гамата си поне по десет изцяло електрически автомобилиКоментиран от #85
00:28 22.01.2020
85 Стига си гледал в миналото
До коментар #84 от "Plameni":
Сделката между Fiat Chrysler Automobiles NV и Tesla Inc. за съвместно отчитане на въглеродните емисии, която бе сключена през април миналата година, на практика ще финансира изграждането на новата фабрика на американския производител на електрически автомобили край Берлин. Това се посочва в анализ на консултантската компания Robert W. Baird & Co., цитиран от Bloomberg.Италианско-американският консорциум постигна споразумение с компанията на Илън Мъск за съвместно отчитане на въглеродните емисии, което ще осигури на Tesla близо 2 милиарда долара до 2023 година.
Това означава между 150 и 200 МИЛИОНА ДОЛАРА НА ТРИМЕСЕЧИЕ, които ще се отразят на ПЕЧАЛБАТА на компанията ОЩЕ ОТ НАЧАЛОТО НА 2020 година.
От 2020 година всички компании, които продават автомобили в Европейския съюз, ще трябва да намалят емисиите на въглероден диоксид до максимум 95 грама на автомобил. Европейското законодателство обаче позволява на автопроизводителите да формират т. нар. “пулове”, в които да обединяват отчитането на емисиите си.
01:32 22.01.2020
86 Гост
До коментар #69 от "А тук ли си":
????09:52 22.01.2020
87 Гост
До коментар #81 от "гост":
Когато любимците ни направят заводи за батерии, и спрат да правят двг коли, ще спрат и да плащат глоби за тях. Тогава Тесла спира да получава луди пари от тия глоби. Комбинирано с рязкото нарастване на конкуренцията ще фалира като месарница във веганско село.Коментиран от #90
09:57 22.01.2020
88 Гост
До коментар #71 от "Абе,":
Сега загрях за какво говорите. А вие загрявате ли, че с ник Гост тук пишем няколко души? А други няколко пишат с вариантите му.10:00 22.01.2020
89 Гост
До коментар #81 от "гост":
Ооооо, мой! Кво стана? Удуши ли ти се ДВГ при височина 5000м? Явно и на тебе не ти е стигнал кислорода, че си се омотал така с умнотий.10:04 22.01.2020
90 То такива бяха плановете
До коментар #87 от "Гост":
Даже вече произвеждат над 20 модела на ток любимците ти, които гръмко назоваваха убийците на Тесла преди години. После реалността им удари такъв жесток шамар и продължава да им удря с всеки излезнал модел, който уж вече щял да бъде не убиец на Тесла, а нещо близко до моделът на Тесла от 2012 година. Въпреки това отново не им се получава.Затова Надежда всяка тука оставете, не е достатъчно да произвеждат 20-те на модела, необходимо е да вземат да ги продават, а се оказва че само Тесла модел 3 се продава повече от тези 20 модела взети заедно. А квотите зависят от продажбите, а не от обещания, надежди, а още повече от картинки и рекламни клипове които: ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще....
2020 година дойде и глобите започват.
Коментиран от #92, #93
15:41 22.01.2020
91 Една малка тайна
16:05 22.01.2020
92 Гост
До коментар #90 от "То такива бяха плановете":
Голям шамар им удариха на любимците ни. Цели 21 милиона печалба за 2019 има единия. Другите и те пари броят и харчат. А Тесла се кефи на 380 милиона загуба. На това ли му викате шамар? Хората които правят пари за вас са зле, а тези които губят са върховни бизнесмени. Объркана теслажийска логика и фанатизъм примесен с превземки и висша акробатика за измъкване.11:00 23.01.2020
93 Гост 5
До коментар #90 от "То такива бяха плановете":
Ще произвеждат Hybrid и Plug-in Hybrid и проблема ще е решен.Относно продажбите на Tesla Model 3 които са половината от общите продажби на Tesla в световен мащаб от създаването на Tesla ,то VW Golf само в Европа ,само за една година е продал повече автомобили22:33 23.01.2020