17 823 64

Германски електромобил за народа

Мюнхенската компания Sono Motors обяви, че е провела успешна кампания за колективно финансиране на проекта си за евтин електромобил с вградени в каросерията слънчеви панели. Серийното производство на компактния ван Sion трябва да започне през септември 2021 г.

Sono Motors GmbH е млада компания, основана през 2016 г. от инженери ентусиасти с идеята за създаване на достъпни електрически коли. Sion има носещ скелет от алуминиеви профили. Петместният ван е дълъг 4 290 мм и има междуосие от 2 770 мм, а обемът на багажника варира от 650 до 1 250 литра.

В пода е интегриран акумулаторен блок с капацитет 35 кВтч, който позволява изминаването на 255 км по цикъла WLTP. Слънчевите батерии, вградени в покрива и вратите, осигуряват енергия за още 34 км на ден.

Sion има само един електромотор с мощност 120 кВт/163 к.с. и въртящ момент 270 Нм. Задвижващи са предните колела. Максималната скорост е 140 км/ч, а ускорението от 0 до 100 отнема 9 секунди. Теглото е 1 400 кг.

Народният германски електромобил ще се продава само в една версия с фиксирано оборудване, което включва четири еърбега, климатик, темпомат, подгряване на предните седалки, електрически стъкла, мултимедийна система с четири високоговорителя и два USB-порта, светодиодни фарове и стоманени джанти с всесезонни гуми с размер 205/60 R 16. Цената също е фиксирана - €25 500.

Салонът е оформен скромно, което не е изненадващо за автомобил от този сегмент. Има обаче и някои екстравагантни решения като филтър от естествен мъх.

Първоначалните планове на Sono Motors предвиждат серийното производство да започне през 2019 г. в бившия завод на Saab в Тролхетан, който сега принадлежи на NEVS, но заради проблеми с осигуряването на средства проектът е отложен за 2021-ва.

Основателите на компанията обясняват, че не са могли да намерят достатъчно сговорчиви инвеститори, които да се интересуват повече от идеята, отколкото от възвръщаемостта, и затова през декември са решили да потърсят средства на принципа на колективното финансиране. Поставената като цел сума от €50 млн. била събрана бързо и продължава да расте, като в момента броячът отчита €53.3 млн.

75% от тази сума представлява предплата за Sion, чийто размер всеки индивидуален инвеститор определя сам. До момента са приети поръчки за 13 000 електромобила, а договорът с NEVS предвижда производството на общо 260 000 коли за период от 8 години.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 55 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Хитлер

    87 26 Отговор
    Коли за народа мога да правя само аз

    Коментиран от #24

  • 2 естет

    37 60 Отговор
    Много е грозна!

    Коментиран от #3, #4, #10

  • 3 Pokoloko

    18 40 Отговор

    До коментар #2 от "естет":

    Меко казано
  • 4 Фюрер Меркел

    69 8 Отговор

    До коментар #2 от "естет":

    За 50 000 лева, толкова. Като искаш красавец ще се изръсиш с 100 000
  • 5 ссссс

    79 8 Отговор
    Смъртта на традиционните "доказани" марки е неизбежна, ако не намалят драстично цените. Устройството на един електромобил е много по-просто и ще се появяват все повече нови производители.

    Коментиран от #8, #33

  • 6 стига глупости

    65 6 Отговор
    цената е като за мощна бензинова кола среден клас, това не е евтина цена, да си кажем истината, малък бутиков производител, и да иска, не може да предложи евтина цена

  • 7 народна кола

    55 14 Отговор
    Цената също е фиксирана - €25 500 Бих се съгласил само ако махнат тая 2-ка отпред.
  • 8 Аууууу

    66 21 Отговор

    До коментар #5 от "ссссс":

    Цените на ел колите няма да паднат, даже напротив, ще се покачват и причината е заради батериите! За тях трябват ценни и редки ресурси който се намират трудно! В момента много малка част от световното производство на автомобили са електрически! От къде ще намерят тези ресурси ако трябва всички производители на света да правят всеки един модел в гамата електрически??? Да не говорим за проблема къде ще се складират толкова батерии след експлоатационния им срок? Умишлено казвам складират защото малка част от самия материал използван в батерията се рециклира! Освен ако не се измисли нов вид батерия която не изисква редки материали за производството им, не виждам бъдеще за ел колите! В момента всички са луднали по тях само защото е модерно да си ЕКО, малко хора мислят за ефекта при производството и след като батерията е за изхвърляне! В това няма нищо екологично....

    Коментиран от #18

  • 9 Ело

    21 8 Отговор
    Купувам!Грозна, но всичко друго ми допада.

    Коментиран от #14

  • 10 Borislav Popov

    35 12 Отговор

    До коментар #2 от "естет":

    Много си е хубава колицата даже, грозна е за душманите !
  • 11 Йозеф

    17 16 Отговор
    Тия не са дали и лев за дизайн, вътре е като Запорожец с таблет. Батерията е малка, ако оправят дизайна и сложат 60 KWh батерия може и да успеят.
  • 12 Алфа Вълкът

    32 8 Отговор
    Уж евтина електричка и пак колкото бензинка в в средата на средния клас.
  • 13 Единственото хубаво в тая кочина е

    24 13 Отговор
    Марихуаната в салона
  • 14 Е Па то нема

    15 19 Отговор

    До коментар #9 от "Ело":

    Нищо друго у тая барака. Тия май ни взимат за олигофрени аз ще си купя Ауди RS6 за тия пари.
  • 15 Димчо Илиев

    32 9 Отговор
    Перфектна! Реално, соларните батерии ти осигуряват необходимия дневен пробег за мнозинството от шофьорите. И какво стана със скъпата ел. енергия?

    Коментиран от #27

  • 16 Японеца

    17 6 Отговор
    Немските коли са като чалгата: " Лъжа е, не чуваш ли, спри се, лъжа е, почакай върни се. Лъжа е,......"
  • 17 Подочул

    16 5 Отговор
    Чух че зареждането и по пътищата на Европа струва 46 евро! За 255 км 46 евро! Май само около града трябва да я караш и да си я зареждаш у вас!
  • 18 Ами

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "Аууууу":

    Има но така отпадат много метали мед алуминий литий желязо няма оборот няма интерес. С София имаше ел автобус с графен батерия изчезна хуавей тъкмо пусна р 40 и изчезна пак.
  • 19 друм

    11 4 Отговор
    Много скъпа бе
  • 20 Пацифист

    3 0 Отговор
    Дали вози добре?
  • 21 Кико

    5 2 Отговор
    Доста от коментарите идват от:Перник!
  • 22 ффф

    9 3 Отговор
    Поне още две години няма да го видим по улиците. Кой знае какво ще излезе на пазара от конкурентите. Силно се надявам да започнат да произвеждат твърдотелните батерии, за да може да тръгне електрифицирането с много по-големи скокове отколкото сега. Навсякъде има нужда от батерии, не само при колите, всяка една къща може да бъде оборудвана с батерия и фотоволтаик, както е и сега, но ако са тройно по-евтини батериите вече всичко става икономически по-изгодно и смислено, а не идеалистично и скъпо.
  • 23 Обективно

    14 6 Отговор
    Колицата е симпатична , видимо функционална , добра база , слънчевите панели са бонус, една добра стъпка във вярната посока , НО пробегът е малък , остава си една градска кола за придвижване до работа и обратно. Малкият пробег , и живота на батериите , винаги ще висят като" дамоклев меч " над главата на нейният собственик и бъдещ купувач (такива като нас) Автомобил който не може да бъде напълно автономен поне 14-16 часа на пълна езда 140- 160 км в час с преход 1200 -1400 километра винаги че остане непълноценен , или профилиран само за определени дейности.

    Коментиран от #25, #56

  • 24 Леонид Брежнев

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Хитлер":

    Да бе, само ти...
  • 25 Пфу

    7 6 Отговор

    До коментар #23 от "Обективно":

    Ми че то и дизели няма с такава автономност при тази скорост. Смешен коментар.

    Коментиран от #29

  • 26 ФауВе

    5 7 Отговор
    При цена от 25 000 Тесла може да се надява само на чудо за да продава коли в Германия. Новините в неин ущърб не спират.

    Коментиран от #34

  • 27 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #15 от "Димчо Илиев":

    Още не са продали и една бройка, а скъпото зареждане е факт. Ти, обаче, залагаш на ЩЕ, вместо на Е.

    Коментиран от #40

  • 28 Оаа

    6 3 Отговор
    Тия момчета и момичета са идеалисти. Радвам им се. Но подхода им е тъп. Ако го бяха дали на някой китайски завод в Азия да им го правят на ишлеме и да произвеждат батерията, електромтора и инвертора на място в завода, цената щеше да е поне 30% надолу. В Китай има близа 400 компании произвеждащи някакъв вид електромобили - от пълни смешки, до сериозна неща конкуриращи Тесла. Сега правят нещо полвинчато - завода пак е собственост на китайци, но в него не се прави нищо и ще търсят шведи да го работят...
  • 29 Обективно

    12 6 Отговор

    До коментар #25 от "Пфу":

    Една от колите ми е дизел със 76 литров резервоар което е приблизително 1240 км. Другата е газ-бензин почти толкова. Времето за зареждане, и избора на бензиностанции през 15-20 километра - без коментар. Хайде да разгледаме следната хипотеза. Живея във Варна . Искам да отида със семейството си на почивка в Банско. Зареждам батерията от дома 100% . Варна -Обзор- Слънчев Бряг- Бургас . Тежък зимен планински преход ,лятото в задръствания който го е минавал-знае . Нормална кола изгаря с 20-30% повече гориво , а за електричка сигурно и повече . На нокти караш до Бургас , ако батерията е нова , може и да те закара , ако няма непредвидени обстоятелства. Макар ,че аз не знам къде може да заредиш в Бургас , но се предполага , че има , като голям окръжен град. чакаш ред , незнайно колко , и после зареждаш "бързо" за 40 минути на 80% .

    Коментиран от #30, #32, #61

  • 30 Обективно

    14 6 Отговор

    До коментар #29 от "Обективно":

    Следва следваща спирка , около Стара Загора . На магистрала се кара бързо , а ти трябва да следиш показанията на непълно заредената си батерия , и да я щадиш до Стара Загора , щото 170 километра с висока скорост не са като 250 с 80-100 в идеални условия , а да забравих , и батерията ти е на 80% . След което чакаш , незнайно колко ред , и зареждаш за 40мин на 80% . Тръгваш по магистралата и си мислиш - Заредих ама до София , с тия нагорнища до тунелите на Ихтиман , да да заредя в Пловдив , че до София няма другаде къде. Чакаш незнайно колко време ред , след което зареждаш 40 минути на 80% . Стигаш благополучно София . Там чакаш незнайно колко време ред , зареждаш за 40 минути на 80% , минаваш околовръстното със софийският трафик , хващаш магистралата. Естествено следиш батерията , и не натискаш , че пак си на кантар до Благоевград или Дупница.

    Коментиран от #31

  • 31 Обективно

    15 4 Отговор

    До коментар #30 от "Обективно":

    В Благоевград или Дупница чакаш незнайно колко ред , зареждаш за 40 минути на 80% и поемаш към Предела , като се молиш да няма много задръствания около Симитли , че може да ти гадаляса батерийката , за всеки случай седиш на студено да пазиш скъпоценната енергийка, на път си , кой ще ти прекара кабели с контактна мрежа. И може би след всичко това с тежки физически , и психически разстройства пристигаш в Банско . От там нататък си знаеш урока - чакаш незнайно колко време ред , зареждаш за 40 минути на 80% , щото в хотела или хижата , тока не е без пари , контактната мрежа непредвидена за товар , и не са благотворително дружество , една супа там е от 7 до 12 лева.
  • 32 Пфу

    9 10 Отговор

    До коментар #29 от "Обективно":

    Изписал си сума ти глупости. Беше написал първо да караш със 160 км/ч 1200 километра. Това не можеш да го постигнеш и с дизел. Айде имаш голям резервоар добре 76 литра. Колко ти е разхода при 160? Да не мислиш че е 6 на 100? Разхода ти е над 12 на 100 което ще рече 600 километра при тази скорост, ама айде ти минаваш 1200! Поне математика разбираш ли?

    Коментиран от #35, #54

  • 33 Реалист

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "ссссс":

    Няма как да стане, просто автомобилът заради електрическата ера ще спре да е масов. Това е "еко"-то. С новите цени за зареждане на киловат го загатнаха. Сега излиза двойно по-скъпо зареждане с ток, от колкото с бензин и 3 пъти отколкото с газ. Това само ще се увеличава с нарастването на колите
  • 34 Тротоарсов

    5 8 Отговор

    До коментар #26 от "ФауВе":

    теслите имат двойно по-голям пробег, което ги прави далеч по-практични, за 10 000 евро отгоре предлагат по-добър продукт във всяко отношение, пробег, екстри, комфорт, ускорение

    Коментиран от #39, #44

  • 35 Обективно

    13 1 Отговор

    До коментар #32 от "Пфу":

    Да не изпадаме в подробности . Дали ще са 600 или 700 или 800 км, не е толкова важно . Дали ще карам през целият път, със 140-160-180 очевидно е невъзможно , но е факт , че аз мога да си определям скоростта по желание , без да завися от фактора автономност. Обикновено няма такава дестинация, в която аз да тръгна с пълен резервоар от точка А , и да ми се е налагало да спирам принудително да зареждам , и дори и да го направя , колко пъти би ми се случило , и колко време бих загубил , няколко минути предполагам . Мога ли да сложа една две туби в багажника , или трябва да опъвам кабели по пътищата . А ако зареждането на път струва това което го пишат , повече пари от това да заредиш резервоара на Голф , да спираш 3 -4 пъти по често от нормален автомобил , да загубиш една четвърт от деня по зарядните станции , и за това да платиш цифри като за Премиум-автомобил , то не виждам кой ахмак ще се върже , а идва времето за подмяна или рециклиране на батерията , което се изравнява със стойността на приличен автомобил втора ръка , тоест даваш едни сериозни кинти , за да караш отново стар автомобил, и ако решиш след това да го продадеш, трябва все едно да си го подарил , за да ти го купят.

    Коментиран от #36

  • 36 Очевидец

    5 8 Отговор

    До коментар #35 от "Обективно":

    Това лято бях в Португалия и да ти кажа видях доста шведски Тесли там, на почивка. Как мислиш, дали с кораб са ги карали? Виж и разстоянието между Швеция и Португалия и помисли дали проблема е електрическата кола или е нещо друго.

    Коментиран от #45, #48, #55

  • 37 Българин

    6 4 Отговор
    Пробег като само за градско, тоест до магазините и обратно.Несериозно е , както и да се замислиш, една обикновена кола с ДВГе в пъти по функционална и в пъти по евтина от тази елекричка. Другото се само политика и маркетинг.
  • 38 Иво

    8 0 Отговор
    Това е супер за такси. Даже електрификацията трбва да започне от градските таксита с изграждане на зарядни станции на стоянките а бакшишите постепенно сами ще си минат на електрички. Ето начин общините да направят нещо смислено за намаляване замърсяването на въздуха в градовете.
  • 39 Обективно

    7 1 Отговор

    До коментар #34 от "Тротоарсов":

    Да правилният път е в увеличаването на пробега(автономността) и чувствително намаляване цените на автомобилите, и батериите. Щото , ако цената е, като на Премиум-автомобил , зареждането на електромобила повече от цената, за резервоар на Голф, то далаверата отива по дяволите , да не говорим ,че горивата в САЩ , Русия , Китай са в пъти по евтини , от тези в Европа. И електромобилите може да си останат в някаква изолирана пазарна ниша за сектанти, ако липсва ясна и пазарна икономическа обосновка.
  • 40 Еееее

    7 6 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Госта ти не разбра ли вече за кого е скъпото зареждане? Та продължаваш да тролиш! С тази кола няма никой да отиде да ти зарежда на Йонити защото зарядното там е до 350 кВ, а колата не зарежда повече от 50 кВ. За какво тогава ще зарежда там? Тези които ще зареждат на Йонити ще са с абонамент, като тогава тока не е толкова скъп. Аре да те оставям да тролиш. И си оправи херците че си минал на висока честота.

    Коментиран от #57

  • 41 Една малка тайна

    6 3 Отговор
    Една малка тайна, ще ви кажа. В края на тази година се очаква голям спад в цените на ел. колите. Както знаете вече са валидни новите правила за въглероден двуокис от автопроизводителите от 95 гр. на км. Както е ясно никоя кола с ДВГ не покрива това и никоя марка не е в тези граници. Когато наближи края на годината, всяка марка ще види на какви нива са и се очаква, че ако са високо над тези нива ще се наложи да продават електрически на доста ниска цена за да могат да продадат повече, за да свалят нормите. Ще продават на загуба но загубата от цената на електричката ще е много по-малка от глобите които ще плащат, ако са над 95 гр.на км. Ако един производител свали цените, останалите също ще са принудени за да могат да са конкурентни. Но дали цените ще паднат на всички пазари или на някои, ще се види. Но се очаква. Това зависи от продажбите на ДВГ и електрически през годината.
  • 42 Аз пък

    13 7 Отговор
    миналата година видях един с Тесла на Тракия, с пловдивска регистрация, който караше едва - едва в посока Пловдив. Явно беше останал без ток и го пазеше да се прибере. А тъкмо беше излязъл от София. Докато не напрвят батериите да издържат с едно зареждане поне 1000 км пробег на макс скорост, да се зарежат за 10 минути на 100%, да изтрайват 10 години с капацитет най-малко на 90% в края на периода и да струват 1/100 от цената на колата, такова чудо няма да си взема. Казах!

    Коментиран от #43

  • 43 Казах

    8 6 Отговор

    До коментар #42 от "Аз пък":

    Ще си вземеш, като направят литъра 4 лв, като вдигнат данъците за ДВГ колите а също и синя и зелена зона за тях, като забранат на дизеловите коли да влизат в градовете. Тогава ще намалиш критериите си на половина.
  • 44 Toko

    12 1 Отговор

    До коментар #34 от "Тротоарсов":

    Айде първо разни пърдели които почнаха да разбират толкова много , че започнаха да анализират и правят сравнение между виртуални реалности и футуристични пожелания от някъви си зелени човечета- да си купят по една тесла, или какъвто и да е електро автомобил и чааак после да дават компетентни мнения на база опит. Че така е малко смехотворно да говориш за ефективност на нещо което дори и не си го виждал . Нещо като да ми обясняваш колко е страстна комшийката на горния етаж без да си я виждал дори и по пенюар
  • 45 GBBG

    6 4 Отговор

    До коментар #36 от "Очевидец":

    Глупав аргумент.Видял две тесли с шведска регистрация и прави изводи

    Коментиран от #46

  • 46 Друг очевидец

    4 3 Отговор

    До коментар #45 от "GBBG":

    Има, има. В Испания също доста имаше. А за тези които не вярват има доста клипове в Ютуб хората пътуват и се снимат. Може да видите от там и да не си мислите че не може да се пътува.
  • 47 Бат Ламбо

    17 2 Отговор
    Хипотетично ! Петък на обяд тръгвам за Варна от Столицата със една Тесла ! Климатик , поддържам 130 -140 км и некъде преди Бургас кльоф минаваме в икономичен режим и трябва да зареждаме тоци . Станало 17- 18 ч . Демек пладне е ! Имам две опции. Да спя 8 часа в автомобила или да си взема Хотел, да заредя колата и на сутринта да стигна до Варна за да си натопя банските . На обратно пак трябва да спя в колата или да спя на хотел или да дрема на някоя бензиностанция да заредя. И да спя и да дрема , и на хотел да отида все пари ще похарча къде за ядене къде за спане къде за сране .... Няма да е по евтино ! Ще е по скъпо и по бавно ! Но ще се движа със зелена енергия.... Ти да видиш! През това бреме уикенда ще свърши и някой друг вече ще е хванал тен на морето с чуждо гадже , ще се е прибрал при жена си и ще гледат прегърнати черешката на тортата

    Коментиран от #51

  • 48 Шкодилаци

    7 3 Отговор

    До коментар #36 от "Очевидец":

    Аз до Португалия не стигнах , виж до Германия да. Нямам спомени да съм се срещал с " теслите" . Впечатление прави , големият брой Шкоди.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор

  • 50 Рогат добитък

    4 1 Отговор
    На мен пък много ми харесва зеленият тапет на таблото! Тоолкова красиво.... Направо ми иде да го опасем това табло
  • 51 Ами да

    4 3 Отговор

    До коментар #47 от "Бат Ламбо":

    Къде са зарядните, къде е инфраструктурата за елките? Бензиностанции много а зарядни няма, за това има проблем да се кара с електрички.

    Коментиран от #52

  • 52 Toko

    8 1 Отговор

    До коментар #51 от "Ами да":

    Некой ден рибата в морето ще свърши но наивниците ще се умножават вечно. Това са бедните наивни хора , на които им продават илюзии. Ако беше толкова хубаво то богатите вече щяха да се радват на тези ''хубави Тесли'' Но богатите са богати защото не са наивни ...

    Коментиран от #53, #60

  • 53 Ами да

    3 3 Отговор

    До коментар #52 от "Toko":

    Те само бедните ги купуват, а богатите карат VW!
  • 54 Уфп

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Пфу":

    Е не можа да разбереш кво иска да каже човека, така ли? Па си и писал подробно! Не си за тука баце, стани счетоводител.
  • 55 Човека

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "Очевидец":

    Ти си Очевидец толко, колко аз капитан на кораб.
  • 56 Димитър Манчев

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Обективно":

    Заради такива дизелови "ездачи" като теб, светът гори, имаме климатични промени, суши, бури и всякакви беди. Когато се взима енергия секвестирана в продължение на стотици милиони години под земята и се хвърля в атмосферата, за да може да се придвижваш по-бързо от едно място до друго, това е резултата. Ама не можеш да го осъзнаеш! И 10 пъти по-умни не могат да го осъзнаят. Ще вземеш влак или автобус и ще пътуваш кат отговорен човек.

    Коментиран от #58, #64


  • 57 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Еееее":

    Йонити е само върха на айзберга. Или във вашият случай - върха на главата на мокавия. Скоро ще почнат да ви го тикат навътри. Гости много. Херците да си ги оправи оня, дето ги е писал.
  • 58 Манчо Димитров

    4 2 Отговор

    До коментар #56 от "Димитър Манчев":

    В тебе е надеждата Мите. Ти ще оправиш света. Вози си се ти у влака.
  • 59 Забележки

    1 0 Отговор
    Мяза на катафалка - особено в тоя черен цвят! А иначе не е чак "електрокар за народа" - бая ненужни луксове са вкарали в единственото базово изпълнение. Добре би било да вземат опит от бившите Трабанти-комби с астетизма на оборудването, простотата и издържливостта на механизмите, пък и липсата на корозия следствие на използването на картонено-бакелитови части. Пък и тия слънчеви панели по вратите - ако някоя мутреса на паркинг ти чукне вратата - ремонта ще ти излезе доста ненароден!
  • 60 Ясно

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Toko":

    И аз мислих защо не се взима Тесла у нас, а то било защото ние не сме бедни! Е реши ми главоблъсканицата.
  • 61 Необективен си

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Обективно":

    Разстоянието между Банско и Варна е 520 километра. Ако караш бавно, както твърдиш, ще можеш да стигнеш дори без презареждане с голямата батерия на Tesla. Да кажем че си ербап и даваш яко газ въпреки че е зима. Дори тогава ще се наложи да заредиш един единствен път. Ако го направиш на онези скъпите зарядни на йонити, ще ти отнеме десетина минути в района на Пловдив, за да пътуваш напълно спокойно до крайната точка. За едно денонощие в Европа бяха изминати над 2700 км с тесла модел 3 , като средната скорост беше 115 км включително зареждането. Следователно теоретично най-бързо може да изминеш 520 км за четири часа и половина, включително зареждането. Очевидна че ще стигнеш по-бавно в случая и ограничението няма да е от автомобила.

    Коментиран от #63

  • 62 Ангел

    0 1 Отговор
    Дачията на електромобилите ли ще е това?
  • 63 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #61 от "Необективен си":

    Пълни глупости си писал. Средна 115 само по аутобаните. От Варна до Банско едва половината път е магистрала. Другата половина ще я минеш със средна 75км/ч. Дори с петролка сега ще ти е трудно да минеш това разстояние за 4'5ч нищо, че зарежда по-бързо от Ел кола. С Ел колата ще се забавиш още заради по-бавният заряд. Отделно от това никой не предприема пътуване до ръба на капацитета на батерията и с последните проценти да се моли да намери контакт да не закъса насред града. Ако обсега ти е 500км, никой няма да тръгне на по-далеко от 350 до 400км и да рискува да закъса. А тия обсеги с един заряд ги дават при скорости 50 до 70км/ч. Никой не кара така. На магистралата ще настъпиш до 150 и обсега ти ще падне на 300км. Реално погледнато с такава кола по-далеко от София до Стара Загора не тръгвам. Пък ти си прави сметки на салфетки.
  • 64 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Димитър Манчев":

    Аз бих взел влак ако е като в отговорните страни с отговорна политика. У нас във влака може да ти се случат много неща.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.