Last news in Fakti

30 Ноември, 2010 10:19 7 443 19

Ferrari колкото 15 Veyron-а

  • ferrari-
  • gto-
  • ferrari gto-
  • 250 gto

Маранело отдавна се слави като родно място на някои от най-скъпите колекционерски автомобили в историята. Малко от тях обаче могат да се мерят с постиженията на Ferrari 250 GTO. От 1962 до 1964 г. са произведени едва 36 бройки от състезателната версия на 250 GT, към чието име е добавено пояснението “Omologato”. Като нов автомобилът струва главозамайващите $18 000, а всеки от кандинат-купувачите минава през личното одобрение на Енцо Ферари. Още през 70-те и 80-те моделът се превръща в най-ценната колекционерска придобивка с черно конче в емблемата.

Носят се легенди за баснословните суми, които съпровождат всяка смяна в собствеността на 250 GTO. През 1988 г. “Таймс” публикува статия, в която се разказва как ФБР продава конфискуван от наркопласьор оригинален екземпляр за близо $2 млн. През следващата година японски колекционер брои рекордните $13.3 млн за GTO, без да се смята комисионната за аукионната къща. В началото на 90-те пазарът изглежда се поуспокоява. През 1991 г. друг екземпляр от модела намира нов собственик на търг в Лас Вегас срещу скромните $5.5 млн., а три години по-късно “японското” GTO-рекордоьор е препродадено за смешните $3.5 млн. Дори и най-фантастичните суми обаче изглеждат жалки в сравнение с една инвестиция на британски колекционер от преди пет години, който купи кола от култовия модел срещу 15.7 млн. паунда. Купувачът предложил еквивалента на 20 млн. евро или 15 Veyron-а на аукцион в интренет, запазвайки анонимност. Така Ferrari 250 GTO официално става най-скъпият автомобил на марката, оставяйки далеч назад всички шампиони преди това.

Италианското бижу е конструирано за участие в състезания в клас GT. Използва шасито на 250 GT във вариант с къса база. Отговорник по проекта е Джото Бицарини, който успява да монтира трилитровия V12 от 250 Testa Rossa зад предния мост и работи с дизайнера Серджо Скалиети по каросерията. След като Бицарини и повечето инженери на Ferrari са уволнени заради спор с Енцо, проектът е предаден на Мауро Форгиери. Той довършва изпитанията в аеродинамичен тунел и тестовете на писта. За разлика от повечето коли на компанията, дизайнът на 250 GTO не е дело на някое от обичайно наеманите за целта каросерийни ателиета на Ботуша, но въпреки това се смята за абсолютен шедьовър.

Тогавашните правила на FIA за участие в състезания от клас GT изискват автомобилът да е произведен в поне 100 бройки. Днес не е съвсем ясно защо на 250 GTO е позволено да се съревновава. Моделът дебютира в “12-те часа на Себринг” през 1962-ра. Зад волана са световният шампион Фил Хил и белгиецът Оливие Жандбиен. Същата година 250 GTO печели на Ferrari титлата при производителите. Постижението е затвърдено през 1963-та и 64-та. 250 GTO се смята за последният конкурентен автомобил с предноразположен двигател в състезателната история.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BMW POWER

    5 26 Отговор
    "Като нов автомобилът струва главозамайващите $18 000" neshto ne razbrah !?

    Коментиран от #2, #3, #6, #12, #16

  • 2 Линдрос

    24 1 Отговор

    До коментар #1 от "BMW POWER":

    През 1962-а това си е било цяло състояние. Не си разбрал, защото се малък сигурно.
  • 3 Пешо Кирката

    22 1 Отговор

    До коментар #1 от "BMW POWER":

    Със сигурност си много малък още !
  • 4 .!.

    3 12 Отговор
    DA JIVEQT SOMALIICITE !
  • 5 innercity

    5 2 Отговор
    Наистина крупна сума, има се предвид цената съпоставена с други ферарита от същата година и е с около 7000$ до 9000$
    повече ... сами разбирате че за тази разлика от тази година може да си закупиш още 2 "по-достъпни" супер автомобилчета. Колкото до автомобила успях да видя 1 на изложение в малко градче до Лондон но лично за мен беше по-интересен друг експонат на собственика Cizeta Moroder(може да "чекнете" в youtube при интерес

    Коментиран от #7

  • 6 BMW SUCKS

    5 15 Отговор

    До коментар #1 от "BMW POWER":

    tup si i si maluk brato zatva nemoje6 da razbere6 pii si mliakoto i si liagai!!!
  • 7 Тошето

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "innercity":

    http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/da-ne-chue-diavolyt.html
  • 8 VOLVO C70

    7 5 Отговор
    Ferari si e Ferari vsi4ko drugo idva i si otiva , po nqkoga gubqt po nqkoga pe4elqt no fakta 4e nakraq pak ostava Ferari govori 4e horata v Modena naistina imam dim v dupetata :)
  • 9 kuro

    4 4 Отговор
    dyrvenoto trup4e, pozicionirano pod zadna lqva djanta i koeto se vijda nai-qsno na vtora snimka e prisushto "podpiratelno" sredstvo i za edni drugi marki sotz avtomobili, struvashti dalech po- malko chuvala s pari!

    Коментиран от #10

  • 10 ренде

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "kuro":

    Прав си,обаче като се има предвид цената на тая кола и ти да беше 2 трупчета ше му сложиш.При такива коли с цена която може да изхрани малка държава се предвиждат всички рискове доколкото е възможно ;)
  • 11 M_SUX

    2 5 Отговор
    samo po nick name moje da se razbere che si piklio
  • 12 M_SUX

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "BMW POWER":

    SAmo po nick name moje da se razbere che si piklio
  • 13 enzo

    5 3 Отговор
    Current data is only available till 2009. In 2009, the relative worth of $18,000.00 from 1962 is:

    $128,000.00 using the Consumer Price Index
    $104,000.00 using the GDP deflator
    $152,000.00 using the value of consumer bundle
    $146,000.00 using the unskilled wage
    $174,000.00 using the Production Worker Compensation
    $266,000.00 using the nominal GDP per capita
    $438,000.00 using the relative share of GDP

    Коментиран от #14, #19

  • 14 тъп си

    2 6 Отговор

    До коментар #13 от "enzo":

    кво пишеш на английски бе тапана_р главоч шиба_н
    и ако си англичанин кви ги вършиш в български сайт говед_о мръсно долн_о

    Коментиран от #18

  • 15 голфу

    4 2 Отговор
    А стига бе - и няма пернишки голф с по-голяма цена ? Че той също си е класика....
  • 16 тате

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "BMW POWER":

    питай баща ти .
  • 17 qnko

    2 2 Отговор
    forzzz ferrari
  • 18 Страстоубиец

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "тъп си":

    Тъп си ти - човекът ти показва как изглеждат днес тогавашните 18 хил. гущера, цитира дословно, ама как да го разбереш на английски, като ти български не знаеш бе, профан нещастен!
  • 19 JTD

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "enzo":

    Енцо - мерси за инфото! Откъде черпиш тази информация? Така като гледам, най-адекватен показател е Consumer Price Index-а, което е 128к.$, което не е толкова впечатляващо, всъщност.

    "Тъп си" - верно си тъп, да знаеш!