Европейският съюз се опитва да възвърне загубената си позиция в индустрията. Той променя стратегията си в опит да навакса на САЩ, Япония и Китай, като започва с производството на батерии. Инвазията започва с отварянето на първия в Европа завод за акумулатори за електрически превозни средства. Появата му ще бъде резултат от нова стратегия за развитие на промишлеността в ЕС. Блокът иска да се конкурира със САЩ и Китай, а не да зависи от техните технологии.
Производството на батерии за електрически превозни средства в момента е доминирано от японския гигант Panasonic, южнокорейския Samsung и китайските CATL и BYD. Европейските фабрики представляват едва 3% от световното производство, но те са основно притежание на азиатски собственици, пише Financial Times. Американската Tesla също планира да укрепи позициите си в Европа, като през ноември обяви изграждането на първия си европейски завод за производство на електрически превозни средства и батерии близо до Берлин.
Корейският Hyundai също възнамерява да завладее пазара на електрически автомобили. В сряда те представиха "Стратегия 2025", която предвижда инвестицията от близо 52 милиарда долара в развитието на електрически превозни средства, до 2025 г. компанията възнамерява да влезе в първите три световни лидера в производството на батерии и горивни клетки, като продава 670 000 електрически автомобила годишно, от които 560 000 са базирани на батерии.
Немските компании изостават от конкурентите. "Развитието на автомобилния сектор представлява значително предизвикателство за германската икономика. Електрическият автомобил има по-малко части, поради което са необходими по-малко доставчици. Най-скъпият му компонент е батерията (около 40% от цената на колата), но Германия не я произвежда. И едва ли някога ще стане доминиращата сила в тази област, имайки предвид огромната пропаст, отворила се между Европа и Китай, и Корея", пише Джон Триси в своя бюлетин за инвестиции Fuller Treacy Money.
Немската автомобилна индустрия е принудена да съкрати и персонал. Само през ноември Daimler обяви уволнението на 10 000 души и намаляване на разходите за персонал с 1.4 милиарда евро. Audi също уволнява 9 500 души, Volkswagen - 4000, към тях ще добавим и германското подразделение на Ford с 5 000 уволнени - и в това число не влизат производителите на резервни части.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тошо
11:04 20.02.2020
2 Да бе!
Коментиран от #8
11:08 20.02.2020
3 Тези за нищо не стават
Коментиран от #35
11:13 20.02.2020
4 Ввв
11:14 20.02.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Маркиз дьо Отзад
Коментиран от #10, #20
11:37 20.02.2020
7 Driving pleasure
Коментиран от #37
11:49 20.02.2020
8 Сатаната
До коментар #2 от "Да бе!":
Не знам, може и да е както казваш, но за тях не е важно на какво вярват а какво продават. Едва ли се радват на чуждите продажби и отхапване на големи парчета от баницата в новия ел. сегмент.Коментиран от #11
12:05 20.02.2020
9 Толераст Толерастов
12:06 20.02.2020
10 Да бе да
До коментар #6 от "Маркиз дьо Отзад":
Не се притеснявай, до България няма да дойде. Никой няма да ти даде безплатно литий. В една батерия има доста скъпи метали и никой няма да ги даде без пари. Това се рециклира и ще се използва.Коментиран от #13
12:17 20.02.2020
11 Driving pleasure
До коментар #8 от "Сатаната":
ама то няма кой знае колко голямо парче там... положението е повече от идиотско - то няма как да не е идиотско щом са намесени политици!всъщност целия тоя шум дето го вдигат зелените кретени и Брюксел води до общ спад на продажбите - хората не искат електрички и към момента предпочитат да карат "старите' си коли или да ползват обществен транпорт, който на запад е много добре уреден и в случай на нужда да си наемат кола.
И става така, че при спадащи продажби малоумната паплач в брюксел натиска европейските производители да инвестрат пари в нещо, което по принцип не се приема много добре а върви само заради тежките регулации на пазара.
Мога да хвана бас, че това няма да свърши добре и няма да свърши както го мислят зелките
12:20 20.02.2020
12 Др Дулитъл
До коментар #5 от "Курзавас":
Хачетата пий ги бързо и се прибирай.12:25 20.02.2020
13 Driving pleasure
До коментар #10 от "Да бе да":
в грешка си - изключително трудно е да се извлекат тия метали. По-лесно е да ги изкопаш наново.Коментиран от #19
12:30 20.02.2020
14 ГосТ
Коментиран от #36
12:34 20.02.2020
15 ГосТ
12:34 20.02.2020
16 HitDobavki
Коментиран от #17
13:25 20.02.2020
17 Боби
До коментар #16 от "HitDobavki":
Тесла скоро започва производство на батерии без кобалт, което ще намали доста цената на батериите и колите. За начало за производството в Китай. Така че и този проблем се решава.Коментиран от #31
13:33 20.02.2020
18 Димов
Коментиран от #21
13:49 20.02.2020
19 Димов
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Ма како ша копаш, ма? Ни знаш ли ти, чи Тислътъ има 100% кпд, а двг има под 20% кпд? Туй знаш ли? И чи двг коли имат скоростна кутия за да им дигала кпд? Знаш ли та питам? Нищу ни знаш.13:52 20.02.2020
20 Японеца
До коментар #6 от "Маркиз дьо Отзад":
А малките батерии и акумулатори, къде се рециклират бре каун? Кво ревеш като не знаеш нищо освен да скимтиш?Коментиран от #34
13:54 20.02.2020
21 Да да
До коментар #18 от "Димов":
Да да ама не! Ягуар минава на писта повече от бензинов В8. https://insideevs.com/news/389618/i-pace-laps-nurburgring-more-times-v8/Коментиран от #22, #25
13:59 20.02.2020
22 Антиелектрика
До коментар #21 от "Да да":
Оф, пак ли ти с тези опашати лъжи? Аман от папагалските ти похвати да пишеш една и съща лъжа под всички статии.Коментиран от #23
14:12 20.02.2020
23 Да да
До коментар #22 от "Антиелектрика":
Ама аз на Димов изпращам, освен ако не сте един?Коментиран от #24, #26
14:25 20.02.2020
24 Димов
До коментар #23 от "Да да":
И аз на тебе ти го подавам, ама и ти не си един.14:33 20.02.2020
25 Димов
До коментар #21 от "Да да":
Да те изненадам ли? Има бензинов В8, който гори на метър по литър. Ама си прав: електромобилите са с по-голям пробег от ДВГ колите. Особено ако е хубав джойнта.14:34 20.02.2020
26 Антиелектрика
До коментар #23 от "Да да":
Какво подаваш, опашатите си лъжи ли? Правиш ли разлика между по-дълго време, по-бързо време и скорост, респективно пробег?Коментиран от #27, #29
14:38 20.02.2020
27 Димов
До коментар #26 от "Антиелектрика":
Аз на тая писта ще направя с моя дизелак повече обиколки от който и да е В8, защото няма да спирам по светофарите, за да не ми става отрицателно КПДто. Също така няма да падам под 200км/ч, защото тогава съм по-окономичен, отколкото при 80км/ч. Това е от особено значение за мен, понеже разходът ми в литри и в левове ще е с 50% по-малък. Не говоря за пари. Говоря за проценти от пари, което е съвсем различни нещо. Трябва да си направя цял алманах с цветущите изводи на тоя клоун.14:47 20.02.2020
28 хохо
Tesla е 6 години пред Toyota и Volkswagen
14:50 20.02.2020
29 Ясно е
До коментар #26 от "Антиелектрика":
Щом хората са избрали електрическо такси за писта пред бензиново, ясно е кое е по-добро.Коментиран от #30, #40
14:54 20.02.2020
30 Антиелектрика
До коментар #29 от "Ясно е":
Кои хора, тези които рекламират миксерите ли? То оставаше да изберат ДВГ, след като им се плаща за реклама на миксерите. Отново "блестиш".Коментиран от #38
15:35 20.02.2020
31 HitDobavki
До коментар #17 от "Боби":
А дано ... ама надали! Всичко при тях е .... ЩЕ16:15 20.02.2020
32 HitPodpravki
16:23 20.02.2020
33 Дядо Пиф
1.Като сте такива евроскептици питайте дядовците си какво е да караш ЗАЗ , да гледаш като теле КОРЕКОМА,и цветни списания за незнайни /все още за теб/ вземи. Питай да знаеш че без партийна книжка няма по добра работа. Питай да знаеш защото от невежество най се страда.
2.Има едно нещо наречено енергийна ефективност.Ще ти дам една много проста задача./За теб може и да не е толкова..
Петрола се търси,добива,транспортира,преработва,и пак транспорт и още много докато го купиш и изгориш в преобразователя наречен ДВГ.
Големите енергийни системи за добив на ТОК са /каквито и да са/ са по-ефективни и по- екологични. Повече не ми сеобяснява на такива разглезени и неуки тапанарчета.
Коментиран от #44
16:46 20.02.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Христо
До коментар #3 от "Тези за нищо не стават":
Завода няма да тръгне скоро18:19 20.02.2020
36 Какво им е ограниченото
До коментар #14 от "ГосТ":
Какво е техническото ограничение на фотоволтаиците и на батериите? Кога смяташ, че ще настъпи края на развитието им и защо трябва да спрат да наливат пари, преди да се развият напълно, като дори досегашното развитие е достатъчно за практическото им приложение, а засега няма изгледи да не продължават да се развиват?19:36 20.02.2020
37 TSLA
До коментар #7 от "Driving pleasure":
Отивай да сипеш за 120 кинта да се почувстваш по-добре. Че шейх Ал Тани е обещал ново палто от норка на жена си и не му достигат :DЗа останалите: петролът винаги е бил геополитика. В несигурния свят всеки се бори за оцеляване и това означава, че за да я има България и Европа, първо условие е да се мине на енергия собствено производство.
19:46 20.02.2020
38 TSLA
До коментар #30 от "Антиелектрика":
Отвори речника на думата "Ауспух" и постни наученото тукКоментиран от #39
19:53 20.02.2020
39 Антиелектрика
До коментар #38 от "TSLA":
А ти се научи да четеш какво пише в постовете, преди да отговаряш с неща, които нямат нищо общо с написаното в тях! Иначе ще продължаваш да изглеждаш нелепо.За всички четящи ще остане енигма какво общо има тук думата "ауспух", речници и постване, но неведоми са пътищата на невроните ти.
20:02 20.02.2020
40 ФауВе
До коментар #29 от "Ясно е":
Не виждам нито рали състезание, нито формула рейсинг, в което да са избрали електрически коли вместо петролни. При вас, в Карлуково, може и да е така, но в света на нормалните хора не е.Коментиран от #41
09:42 21.02.2020
41 ТГКЛ
До коментар #40 от "ФауВе":
Има е-Формула, която доста успешно се развива.13:41 21.02.2020
42 1122
23:34 21.02.2020
43 1122
23:41 21.02.2020
44 Oreo21
До коментар #33 от "Дядо Пиф":
Какво е КПД-то на един ТЕЦ, бе дедо? Знаеш ли? За екология тръгнал да обяснява, смехоран.10:03 23.02.2020