20 Февруари, 2020 10:42 5 057 44

Новото автомобилостроене: ЕС отвръща на удара, но дали ще успее?

  • електромобили-
  • европа-
  • батерии
Новото автомобилостроене: ЕС отвръща на удара, но дали ще успее? - 1
Снимки: Shutterstock

Европейският съюз се опитва да възвърне загубената си позиция в индустрията. Той променя стратегията си в опит да навакса на САЩ, Япония и Китай, като започва с производството на батерии. Инвазията започва с отварянето на първия в Европа завод за акумулатори за електрически превозни средства. Появата му ще бъде резултат от нова стратегия за развитие на промишлеността в ЕС. Блокът иска да се конкурира със САЩ и Китай, а не да зависи от техните технологии.

Производството на батерии за електрически превозни средства в момента е доминирано от японския гигант Panasonic, южнокорейския Samsung и китайските CATL и BYD. Европейските фабрики представляват едва 3% от световното производство, но те са основно притежание на азиатски собственици, пише Financial Times. Американската Tesla също планира да укрепи позициите си в Европа, като през ноември обяви изграждането на първия си европейски завод за производство на електрически превозни средства и батерии близо до Берлин.

Новото автомобилостроене: ЕС отвръща на удара, но дали ще успее?

Корейският Hyundai също възнамерява да завладее пазара на електрически автомобили. В сряда те представиха "Стратегия 2025", която предвижда инвестицията от близо 52 милиарда долара в развитието на електрически превозни средства, до 2025 г. компанията възнамерява да влезе в първите три световни лидера в производството на батерии и горивни клетки, като продава 670 000 електрически автомобила годишно, от които 560 000 са базирани на батерии.

Немските компании изостават от конкурентите. "Развитието на автомобилния сектор представлява значително предизвикателство за германската икономика. Електрическият автомобил има по-малко части, поради което са необходими по-малко доставчици. Най-скъпият му компонент е батерията (около 40% от цената на колата), но Германия не я произвежда. И едва ли някога ще стане доминиращата сила в тази област, имайки предвид огромната пропаст, отворила се между Европа и Китай, и Корея", пише Джон Триси в своя бюлетин за инвестиции Fuller Treacy Money.

Немската автомобилна индустрия е принудена да съкрати и персонал. Само през ноември Daimler обяви уволнението на 10 000 души и намаляване на разходите за персонал с 1.4 милиарда евро. Audi също уволнява 9 500 души, Volkswagen - 4000, към тях ще добавим и германското подразделение на Ford с 5 000 уволнени - и в това число не влизат производителите на резервни части.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тошо

    34 14 Отговор
    И когато "водещите" разберат, че с тези батерии до никъде няма да стигнат, ще настане голямата паника! Не се ли промени технологията на елетроавтомобилите, много бързо ще се изчерпат ресурсите и пак ще ревем за екологията, но ще е още по-късно!
  • 2 Да бе!

    22 16 Отговор
    Германците не вярват в ел.автомобили.С основание. По-късно ще разберете.

    Коментиран от #8

  • 3 Тези за нищо не стават

    15 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг:'' ЕС отвръща на удара'': ''Aмeрикaнcкaтa Tеslа cъщo плaнирa дa ce укрeпи пoзициитe cи в Eврoпa, кoйтo прeз нoeмври oбяви изгрaждaнeтo нa първия cи eврoпeйcки зaвoд зa прoизвoдcтвo нa eлeктричecки прeвoзни cрeдcтвa и бaтeрии близo дo Бeрлин''. КУХИ ЕС ЛЕЙКИ!!!!! Отвръщали на удара...........

    Коментиран от #35

  • 4 Ввв

    10 7 Отговор
    Малоумни джендъря....изперкала история!!!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Маркиз дьо Отзад

    19 9 Отговор
    А къде ще съхраняват/изхвърлят отпадналите батерии?..щото все ми се струва, че това няма да подлежи на рециклаж! Ааааа, да - сетих се - в Бълхария!!! Само, че като се затрупа Бълхария - кво правим!? Грета пак ще вика заради тая джендърска мода! Толкова ли ВСИЧКИ нямат акъл да разберат, че истината е във ВОДОРОДА!!!

    Коментиран от #10, #20

  • 7 Driving pleasure

    22 12 Отговор
    Кретенията на евро-пенделите ее безкрайна величина! От водеща автоиндустрия зорлем с политически кретенизъм я убиват, за да преследват един тъпизъм като електрическата мобилност!!! Тия к****лета брюкселски са за разстрел!

    Коментиран от #37

  • 8 Сатаната

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "Да бе!":

    Не знам, може и да е както казваш, но за тях не е важно на какво вярват а какво продават. Едва ли се радват на чуждите продажби и отхапване на големи парчета от баницата в новия ел. сегмент.

    Коментиран от #11

  • 9 Толераст Толерастов

    5 11 Отговор
    Предлагам да натискаме до смърт докато не излезем от ЕС.
  • 10 Да бе да

    8 8 Отговор

    До коментар #6 от "Маркиз дьо Отзад":

    Не се притеснявай, до България няма да дойде. Никой няма да ти даде безплатно литий. В една батерия има доста скъпи метали и никой няма да ги даде без пари. Това се рециклира и ще се използва.

    Коментиран от #13

  • 11 Driving pleasure

    13 6 Отговор

    До коментар #8 от "Сатаната":

    ама то няма кой знае колко голямо парче там... положението е повече от идиотско - то няма как да не е идиотско щом са намесени политици!

    всъщност целия тоя шум дето го вдигат зелените кретени и Брюксел води до общ спад на продажбите - хората не искат електрички и към момента предпочитат да карат "старите' си коли или да ползват обществен транпорт, който на запад е много добре уреден и в случай на нужда да си наемат кола.

    И става така, че при спадащи продажби малоумната паплач в брюксел натиска европейските производители да инвестрат пари в нещо, което по принцип не се приема много добре а върви само заради тежките регулации на пазара.

    Мога да хвана бас, че това няма да свърши добре и няма да свърши както го мислят зелките
  • 12 Др Дулитъл

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Курзавас":

    Хачетата пий ги бързо и се прибирай.
  • 13 Driving pleasure

    9 6 Отговор

    До коментар #10 от "Да бе да":

    в грешка си - изключително трудно е да се извлекат тия метали. По-лесно е да ги изкопаш наново.

    Коментиран от #19

  • 14 ГосТ

    8 9 Отговор
    Би трябвало да налее във водорода и хибридите. Електрокарите са абсолютно безперспективни. Като волтаиците. Най малкото това са теоретично ограничени технологии. Как ще наливат пари в нещо,което няма развитие.

    Коментиран от #36

  • 15 ГосТ

    2 2 Отговор
    Големи репи наистина.
  • 16 HitDobavki

    5 6 Отговор
    92% от кобалта влаган в тези батерии е от Конго! Точно в тези миньорски мини деца на 8 - 12 години са основната работна сила! Сектантите на Мъск да отговорят сега ама то нали техните деца не са там с торбите пръст по цял ден да ровят и изнасят!

    Коментиран от #17

  • 17 Боби

    8 3 Отговор

    До коментар #16 от "HitDobavki":

    Тесла скоро започва производство на батерии без кобалт, което ще намали доста цената на батериите и колите. За начало за производството в Китай. Така че и този проблем се решава.

    Коментиран от #31

  • 18 Димов

    3 9 Отговор
    ДВГ имат пробег едва 20% от пробега на Тесла с едно зареждане. Всеки го знае, особено оня трол, с многото различни никове.

    Коментиран от #21

  • 19 Димов

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Ма како ша копаш, ма? Ни знаш ли ти, чи Тислътъ има 100% кпд, а двг има под 20% кпд? Туй знаш ли? И чи двг коли имат скоростна кутия за да им дигала кпд? Знаш ли та питам? Нищу ни знаш.
  • 20 Японеца

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Маркиз дьо Отзад":

    А малките батерии и акумулатори, къде се рециклират бре каун? Кво ревеш като не знаеш нищо освен да скимтиш?

    Коментиран от #34

  • 21 Да да

    4 3 Отговор

    До коментар #18 от "Димов":

    Да да ама не! Ягуар минава на писта повече от бензинов В8. https://insideevs.com/news/389618/i-pace-laps-nurburgring-more-times-v8/

    Коментиран от #22, #25

  • 22 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "Да да":

    Оф, пак ли ти с тези опашати лъжи? Аман от папагалските ти похвати да пишеш една и съща лъжа под всички статии.

    Коментиран от #23

  • 23 Да да

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    Ама аз на Димов изпращам, освен ако не сте един?

    Коментиран от #24, #26

  • 24 Димов

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Да да":

    И аз на тебе ти го подавам, ама и ти не си един.
  • 25 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Да да":

    Да те изненадам ли? Има бензинов В8, който гори на метър по литър. Ама си прав: електромобилите са с по-голям пробег от ДВГ колите. Особено ако е хубав джойнта.
  • 26 Антиелектрика

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Да да":

    Какво подаваш, опашатите си лъжи ли? Правиш ли разлика между по-дълго време, по-бързо време и скорост, респективно пробег?

    Коментиран от #27, #29

  • 27 Димов

    2 4 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Аз на тая писта ще направя с моя дизелак повече обиколки от който и да е В8, защото няма да спирам по светофарите, за да не ми става отрицателно КПДто. Също така няма да падам под 200км/ч, защото тогава съм по-окономичен, отколкото при 80км/ч. Това е от особено значение за мен, понеже разходът ми в литри и в левове ще е с 50% по-малък. Не говоря за пари. Говоря за проценти от пари, което е съвсем различни нещо. Трябва да си направя цял алманах с цветущите изводи на тоя клоун.
  • 28 хохо

    4 1 Отговор
    fakti.bg/technozone/447607-aponci-tesla-e-6-godini-pred-toyota-i-volkswagen?fbclid=IwAR1jyIGsCfwK89rf79oHLD994pR8Y6xU2cKg6aI8VwgMLTKfi8proRCohTU

    Tesla е 6 години пред Toyota и Volkswagen
  • 29 Ясно е

    6 3 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Щом хората са избрали електрическо такси за писта пред бензиново, ясно е кое е по-добро.

    Коментиран от #30, #40

  • 30 Антиелектрика

    3 5 Отговор

    До коментар #29 от "Ясно е":

    Кои хора, тези които рекламират миксерите ли? То оставаше да изберат ДВГ, след като им се плаща за реклама на миксерите. Отново "блестиш".

    Коментиран от #38

  • 31 HitDobavki

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Боби":

    А дано ... ама надали! Всичко при тях е .... ЩЕ
  • 32 HitPodpravki

    3 1 Отговор
    Те ако чакаха само на това ЩЕ акциите им нямаше да скачат. Инвеститорите разбраха, че това което кажат го правят и като кажат ЩЕ, означава че ще го направят. Може би в началото всички си мислеха че само говори, но разбраха че не са само празни приказки. Нещо ФВ още май не са избрали място за завода. Дай да видим, дали нямаме още шанс.
  • 33 Дядо Пиф

    12 3 Отговор
    Абе малки тъпи джендърчита дето пошете подтоянно тъпотии и не заслужавате да живеете тук а някъде в талибанския сеят.
    1.Като сте такива евроскептици питайте дядовците си какво е да караш ЗАЗ , да гледаш като теле КОРЕКОМА,и цветни списания за незнайни /все още за теб/ вземи. Питай да знаеш че без партийна книжка няма по добра работа. Питай да знаеш защото от невежество най се страда.
    2.Има едно нещо наречено енергийна ефективност.Ще ти дам една много проста задача./За теб може и да не е толкова..
    Петрола се търси,добива,транспортира,преработва,и пак транспорт и още много докато го купиш и изгориш в преобразователя наречен ДВГ.
    Големите енергийни системи за добив на ТОК са /каквито и да са/ са по-ефективни и по- екологични. Повече не ми сеобяснява на такива разглезени и неуки тапанарчета.

    Коментиран от #44

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Христо

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Тези за нищо не стават":

    Завода няма да тръгне скоро
  • 36 Какво им е ограниченото

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "ГосТ":

    Какво е техническото ограничение на фотоволтаиците и на батериите? Кога смяташ, че ще настъпи края на развитието им и защо трябва да спрат да наливат пари, преди да се развият напълно, като дори досегашното развитие е достатъчно за практическото им приложение, а засега няма изгледи да не продължават да се развиват?
  • 37 TSLA

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Отивай да сипеш за 120 кинта да се почувстваш по-добре. Че шейх Ал Тани е обещал ново палто от норка на жена си и не му достигат :D
    За останалите: петролът винаги е бил геополитика. В несигурния свят всеки се бори за оцеляване и това означава, че за да я има България и Европа, първо условие е да се мине на енергия собствено производство.
  • 38 TSLA

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Отвори речника на думата "Ауспух" и постни наученото тук

    Коментиран от #39

  • 39 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "TSLA":

    А ти се научи да четеш какво пише в постовете, преди да отговаряш с неща, които нямат нищо общо с написаното в тях! Иначе ще продължаваш да изглеждаш нелепо.
    За всички четящи ще остане енигма какво общо има тук думата "ауспух", речници и постване, но неведоми са пътищата на невроните ти.
  • 40 ФауВе

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Ясно е":

    Не виждам нито рали състезание, нито формула рейсинг, в което да са избрали електрически коли вместо петролни. При вас, в Карлуково, може и да е така, но в света на нормалните хора не е.

    Коментиран от #41

  • 41 ТГКЛ

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "ФауВе":

    Има е-Формула, която доста успешно се развива.
  • 42 1122

    0 1 Отговор
    Стига с тия батерии.Истината е преносът на електричество,по начина на радиовълните.Това на времето Тесла го е измислил,НО.....американците са вземали всичките му разработки и може би са го убили,защото когато го намират мъртав в хотела ....нищо не намират от неговите изобретения,всичко са омели америте,и сега си траят за по изгодни времена.Да свърши нефта, да свършат съставките за акумолаторите и....тогава ще излязат на пазара с изобретението на Тесла!
  • 43 1122

    1 0 Отговор
    към №33. КАК да обясняваш като и ти не знаеш по вече.Свършваш като слон без опашка ей така изведнъж.А обяснението е много просто,замърсяването е два пъти по вече отколкото при ДВГ,защото веднъж замърсяваш при производството на тока,и втори път като изхвърляш и рециклираш негодните вече батерии...ясно ли ти е?
  • 44 Oreo21

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Дядо Пиф":

    Какво е КПД-то на един ТЕЦ, бе дедо? Знаеш ли? За екология тръгнал да обяснява, смехоран.