Last news in Fakti

24 Февруари, 2020 15:05 21 545 68

Най-скъпата Calibra в Европа

  • opel-
  • calibra-
  • обява-
  • продажба

Наскоро автомобилният свят си спомни за Calibra, но за съжаление поводът не бе приятен. На 8 февруари почина дизайнерът на това елегантно купе от 90-те Ерхард Шнел, чието дело са някои от най-красивите "опели" още от времената на GT и Manta.

Най-скъпата Calibra в Европа

Calibra винаги е имала малко спорен имидж от една страна защото в технически план е просто Vectra, а от друга заради клиентелата си и любовта на знайни и незнайни тунинг ателиета. 23 години след края на производството практически не са останали запазени екземпляри, а цените са смехотворни.

Най-скъпата Calibra в Европа

Автокъща от холандския град Валвейк обаче има специална оферта, която може да заинтригува и най-капризните почитатели на модела. С цена от почти €30 000 това с почти пълна сигурност е най-скъпата Calibra на пазара.

Най-скъпата Calibra в Европа

Купето е от най-мощната модификация 2.0 Turbo 4×4 с 204 к.с. и шестстепенна механична трансмисия Getrag. Пробегът през изминалите 28 години е само 19 983 км, а състоянието е безупречно.

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа

Най-скъпата Calibra в Европа


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай хой

    125 14 Отговор
    Красавица!
  • 2 Коmapak

    52 73 Отговор
    Само не я изкарвайте на пътя. Ръждата веднага ще я подгони! 😁😁😁

    Коментиран от #53

  • 3 Kiril

    97 53 Отговор
    Едно време на тези коптори им викахме циганско ферари 😄

    Коментиран от #25, #42

  • 4 Питащ

    41 2 Отговор
    Много снимки сте сложили което е хубаво ама защо един ден по късно ги триете всичките? Старите новини са с изтрити снимки
  • 5 ПОСТИЖЕНИЕ

    32 2 Отговор
    Еха днес сте публикували цели 7 новини (с 3 повече от нормалното) - да не би редакцията да има празник??
  • 6 Гост

    57 6 Отговор
    Мечтата на всичките българенца от едно време. C20let ама имаше пари само за c20xe :D. Хубави години бяха за автомобилостроенето.
  • 7 Кефф

    8 132 Отговор
    С напредването на възрастта и автомобилната индустрия се замислям навремето какви кенефи са се правили и пред какво сме се прехлсвали.Великата екстра ел стъкла и борд кампютърчик показващ час и температура.И великата мощнодт от по 200кс и набира от 0-100 за 7-8 секунди.Трагедия.

    Коментиран от #26, #35

  • 8 Сали Бериша

    20 3 Отговор
    А на Пешо калибрат
  • 9 Дим

    66 3 Отговор
    Същия модел го имах чисто нов. За времето си бе перла в короната. Червена с черен салон 4х4 страхотна машина, правеше впечатление навсякъде където бе, поддържана педантично и до днес, да запазих е дъщеря ми е кара и за друга неиска да чуе.

    Коментиран от #11, #24

  • 10 Ахаха

    8 33 Отговор
    Другата велика екстра ел.огледала.Боже...

    Коментиран от #66

  • 11 Факт!

    11 38 Отговор

    До коментар #9 от "Дим":

    Ти кажи за колко набира за 7 успяваше ли тоя кошник.

    Коментиран от #27

  • 12 СИТ

    94 2 Отговор
    Опел Калибра,Кадет GSI,Ауди 90 купе,Голф 2 и 3 GTI,Форд Ескорт RS Coswort, Рено 19 Williams - това бяха величията в края на 80-те и началото на 90-те. Каквото и да казвате,ако не сте карали някоя от тези коли,не казвайте нищо лошо за тях. Преди 21 години работех в автосалон във Варна и понякога собственика внасяше някоя от изброените коли-през ония години нямаше много от тях на пътя. Всички гледаха и удоволствието си беше пълно. Винаги се продаваха бързо-хората искаха скорост,адреналин. Сега тези коли може да са ви смешни,но тогава те предизвикваха завист.

    Коментиран от #40, #45

  • 13 Миг 29

    3 60 Отговор
    Омръзна ми от ретро таратяйки! Не случайно е собственост на пежо!

    Коментиран от #36

  • 14 Спомен

    51 1 Отговор
    Преди 16 години имах Калибра 115к.с.която буксуваше и на 3та и постъпих глупаво като я продадох защото нямаше ръжда никъде(беше Италиянка).Не мога да си представя екземпляра от статията как върви защото дори моята ми се струваше бърза.

    Коментиран от #23

  • 15 Да се знае че до

    40 3 Отговор
    Края на 90те мерцедес и ауди слагаха часовник вместо оборотомер,не го забравяйте!!!

    Коментиран от #18

  • 16 Онзи

    43 2 Отговор
    Имах такова само че,2.5 турбо, с кожа и клима...правено тука малко над 250кс...апеше си каишката....милиционерите за малко да я спрат от движение..що модерни курници са й дишали прахта не е истина...

    Коментиран от #20

  • 17 type-R

    9 6 Отговор
    Нещо съмнително ми се струва такава мощна, шофьорджийска кола да има само 20 хил км. Такива коли се купуват от ентусиасти за да се карат, а не да стоят в гаража.

    Коментиран от #19

  • 18 също така

    28 4 Отговор

    До коментар #15 от "Да се знае че до":

    Опел Калибра е първата кола с 6 степенна скоростна кутия.

    Коментиран от #58

  • 19 Може

    9 0 Отговор

    До коментар #17 от "type-R":

    и да е наистина на толкова километри но на тази цена едва ли ще се продаде.През 2017-та бях в Италия в един град близо до Пиза и там в един оказион(така се казват автокъщите)се продаваше Хонда Прилюд от 1999г на 45000 реални километра за 8000 евро но си личеше,че стои от дълго време защото беше прашасъла и гумите бяха спаднали иначе беше буквално като чисто нова.
  • 20 Порш Ге Те 3

    3 48 Отговор

    До коментар #16 от "Онзи":

    С 250 коня не знсм какво апе.Вече има сенокосачки с по-Голема мощност.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Порш Ге Те 3

    4 29 Отговор

    До коментар #21 от "Орел":

    По един тон беха клиота саксота сивици поло некое и тн.Специално тоя толуп за под 7 секунди не мое набере.

    Коментиран от #28

  • 23 Порш Ге Те 3

    3 49 Отговор

    До коментар #14 от "Спомен":

    Не приказвай смешки уе зубър.115 коня знаеш ли какво са?!Толкова е мощността на моторчето на чистачките на някои коли.

    Коментиран от #30, #32

  • 24 MMA club

    4 29 Отговор

    До коментар #9 от "Дим":

    циганско Ferrari
  • 25 ФауВе

    44 4 Отговор

    До коментар #3 от "Kiril":

    Щото ви беше яд, че разкатаваха всяко шестцилиндрово БМВ ли?
  • 26 ФауВе

    25 2 Отговор

    До коментар #7 от "Кефф":

    За 8 сек набираше 150кс. 204кс набираха за по-малко.
  • 27 ФауВе

    33 2 Отговор

    До коментар #11 от "Факт!":

    6.8сек от 0 до 100 - Факт, тролченце, факт.

    Коментиран от #49

  • 28 ФауВе

    52 3 Отговор

    До коментар #22 от "Порш Ге Те 3":

    Явно много бой си ял от такива Калибри, щом говориш такива глупости. 150 коня атмосферна Калибра издухваше 150 коня турбиниран Проб. А 204 коня турбо Калибра правеше смешно всяко БМВ до 3 литра. Не коментирай, като не си карал!
  • 29 Алфа Ромео

    17 1 Отговор
    Така е, Вектра със по-нисък таван е на практика, все пак задния мост е с независимо окачване вместо цял мост като на Вектра.

    Коментиран от #31

  • 30 ФауВе

    20 1 Отговор

    До коментар #23 от "Порш Ге Те 3":

    За 115 не знам, но със 150 съм въртял на трета. Не си искаше гумите.
  • 31 ФауВе

    15 0 Отговор

    До коментар #29 от "Алфа Ромео":

    Вектра 4х4 е със същото независимо, като на Калибрата.

    Коментиран от #34

  • 32 Голям идиот си

    23 3 Отговор

    До коментар #23 от "Порш Ге Те 3":

    знам защото съм имал.Сега карам Хонда Сивик 1.8 140к.с която не върви и на половината на Опела.

    Коментиран от #41

  • 33 Алфа Вълкът

    28 3 Отговор
    Калибрата носи много на тунинг! Не се закачайте с Опела мишки!
  • 34 Алфа Ромео

    16 1 Отговор

    До коментар #31 от "ФауВе":

    Така е, Калибрата и само с предно пак е с независимо отзад.
  • 35 nekoi si tam

    27 0 Отговор

    До коментар #7 от "Кефф":

    Тези ''кенефи'' както ти каза ,ако ги е нямало , сега нямаше да сме толкова напред с автомобилостроенето. За времената са си били супер автомобили , както сега новите за нас са нещо невиждано.
  • 36 Cck

    6 0 Отговор

    До коментар #13 от "Миг 29":

    Омръзнало ти,пък четеш, че и коментираш.
  • 37 Краси

    19 0 Отговор
    Първата ми кола, 16вентила за времето си беше много сериозна машина.
  • 38 Вичо

    9 0 Отговор
    Супер🚖🚖🚖
  • 39 Японеца

    3 29 Отговор
    Дърти немски пушилници! Много калпава кола!
  • 40 Аз.......

    4 9 Отговор

    До коментар #12 от "СИТ":

    Забравяш краля, Сироко

    Коментиран от #44

  • 41 Порш Ге Те 3

    2 12 Отговор

    До коментар #32 от "Голям идиот си":

    Значи това че на теб ти се струва че върви не означава че наистина го прави.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Българин във Воронеж

    2 21 Отговор
    Най големия боклук на Опел.
  • 44 Сит

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "Аз.......":

    Не съм го забравил,но много малко бройки от него влизаха като втора употреба нововнос в България. Поне при нас по морето.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Селтак

    17 0 Отговор
    Всъщност един от най-здравите опели, след това станаха кашкавалени. Да не говорим за двигателя. Атмпсферния мотор го паравха 200 коня от раз. За турбо мотора имаше една немска тунинг фирма която предлагаше турбо кит за 750 коня. Турбо манията тъкмо тръгваше....
  • 47 0000

    8 0 Отговор
    Палава кола беше ,ама двойното с онези хидравлики бързо сгъваше цирка и всички калибри ставаха само на предно
  • 48 Пич

    14 1 Отговор
    Продължавам да си я карам 20ХЕ
    Гледат я трошляк, но като стигна 245км/ч им виснаха ченетата

    Коментиран от #52, #54

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 МЪЖКАРЯ

    14 0 Отговор
    КЛАСИКА НАВРЕМЕТО БЕШЕ КУЛТОВА РЕСПЕКТ!
  • 51 Porsche

    10 0 Отговор
    Помните ли къде в София се продаваше Калибра на витрина. Течеха ни лигите пред стъклото
  • 52 C20XE

    9 0 Отговор

    До коментар #48 от "Пич":

    Разкошна кола е Кали-то. Дизайнът е перфектен дори и днес, а за тогава... лудница. За най-ниското Cx на сериен автомобил да не говорим. Лощото беше че освен "турбо" и "редтоп" вариантите, имаше и такъв със слабичък 115 к.с. двигател, който просто не отива на такава визия - от там тръгнаха подигравките...
  • 53 PlimP

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "Коmapak":

    то добре, че половината от марките не ги гони, японци и корейци до 2010-а не знаят кво е антикорозия, мерцедес през 90-те са пълна скръб, дори след 2000г. пак загниват тук таме и то модели като С-клас, където е недопустимо, Салибрата батко е добре
  • 54 ФауВе

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "Пич":

    Ако наистина си с 20ХЕ, без С отпред, значи имаш доста рядко изпълнение. При теб са реално 156кс. Всички С20ХЕ пазят в ЕКУто си и старите карти, които са били за 20ХЕ. Замасяваше се един пин на ЕКУто и от С20ХЕ ставаш на 20ХЕ. Честити ти 6 коня отгоре. Катализатора вече не ти трябва.
  • 55 ФауВе

    3 0 Отговор
    Мислех, че Уейн Чери е дизайнерът на Калибра?!?!! Знам, че С20ХЕ моторът е от Др.Фриц Индра.

    Коментиран от #60

  • 56 3в1

    4 0 Отговор
    Щях да взимам на Пешо калибрата, но той обяви е***ти и цифрата.
  • 57 Нане

    1 1 Отговор
    Анааааа .... на Дормуш колибрата )))))))))) хахаха
  • 58 Чичовото

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "също така":

    Фиат Пунто от 94 също има вариант с 6 скорости

    Коментиран от #59, #63

  • 59 Добър ден

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Чичовото":

    ...и първата А6-ца на AUDI също е с 6-степенна кутия
  • 60 C20XE

    2 0 Отговор

    До коментар #55 от "ФауВе":

    Когато са разработвали С20ХЕ, начело на екипа е бил Индра, но голяма част от разработката е дело на инженерите на Косуърт (от Опел са заложили на сигурно :-) ). Главите на първата серия дори физически са били произвеждани от Косуърт - това са т.нар. Coscast глави. По-нататък главите вече са на Колбеншмид, заради по-лесната логистика и по-ниската цена.

    Коментиран от #64

  • 61 vasik atanasova

    4 0 Отговор
    дизайна им е хубав и спирам до тука
    красива кола е визуално

    Коментиран от #65

  • 62 sigaan

    0 4 Отговор
    тва циганското ферари бе
  • 63 Калибрата

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Чичовото":

    е от 92-ра.
  • 64 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "C20XE":

    Да, така е. Но Индра е двигателистът, а Уейн Чери е дизайнерът на колата. Този, чието име споменават в статията, не го знаех. Колбеншмид главите са три модификации. Първата е мега зле. Втората също не се предпочита. Виждам, че си запознат и определено знаеш за проблемите с маслената магистрала при Колбените. Затова, всеки опелджия търсеше Коскаст. На черно, едно ХЕ с глава Коскаст струваше поне 50% повече от същото, но с Колбен. Обаче, се появи нов, трети модел Колбеншмид глава, която беше по-здрава и от Коскаст. Изключително рядка е. Аз знам само за едно момче в България, който постна снимка на неговата в опелският форум. Но беше преди десетина години. Този трети модел Колбен (забравил съм номерацията), беше много подсилена и много предпочитана от тунерите глава.
  • 65 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "vasik atanasova":

    Изключителен автомобил. Въпреки, че всичко в него е като на Вектра А, все пак като седнеш, усещането е коренно различно от при Вектра. По-ниска стойка на шофьора. Предните колонки така минават покрай теб, че все едно си в изтребител. Много, много приятна кола. Един негатив само: сляпа е. Фарченцата й са много малки и не осветяват добре нощем. Но пък е много ремонтопригодна. Ангренажен ремък с ролките на 16 клапанов мотор го сменихме пред блока. Много съжалявам, че не се намират вече.
  • 66 Путарина

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ахаха":

    и десно огледало за гоУфа
  • 67 hellmaker

    1 0 Отговор
    Хейтърите се плюнчат на воля,без да имат представа за какво става въпрос. Челното съпротивление 0.25 или0.26 беше най-ниското за сериен автомобил в света през 90те години, а ДВГ има към 38% КПД , което за времето си е по-добър от някои дизели! За дизайна - няма нужда да говорим.. А за вървенето :) Тук там някой много лека Хонда или 20вент. Фиатче,пак леко може да се опре в категорията. А с такива двигатели в Астра и Кадет.. си е страшно!!
    Извънградско е СУПЕР икономична, много здрава ходова част, от Вектра А независимо окачване.. Абе-красива,бърза,здрава и относително икономична. За това и не я сменям. А наказаните са много.
  • 68 Gosho Vectrata

    1 1 Отговор
    Чудесен автомобил, надживял времето си. През далечната вече 1996г. Мануел Ройтер печели пистовия шампионат ITC с Калибра.