Наскоро автомобилният свят си спомни за Calibra, но за съжаление поводът не бе приятен. На 8 февруари почина дизайнерът на това елегантно купе от 90-те Ерхард Шнел, чието дело са някои от най-красивите "опели" още от времената на GT и Manta.
Calibra винаги е имала малко спорен имидж от една страна защото в технически план е просто Vectra, а от друга заради клиентелата си и любовта на знайни и незнайни тунинг ателиета. 23 години след края на производството практически не са останали запазени екземпляри, а цените са смехотворни.
Автокъща от холандския град Валвейк обаче има специална оферта, която може да заинтригува и най-капризните почитатели на модела. С цена от почти €30 000 това с почти пълна сигурност е най-скъпата Calibra на пазара.
Купето е от най-мощната модификация 2.0 Turbo 4×4 с 204 к.с. и шестстепенна механична трансмисия Getrag. Пробегът през изминалите 28 години е само 19 983 км, а състоянието е безупречно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай хой
15:14 24.02.2020
2 Коmapak
Коментиран от #53
15:15 24.02.2020
3 Kiril
Коментиран от #25, #42
15:16 24.02.2020
4 Питащ
15:21 24.02.2020
5 ПОСТИЖЕНИЕ
15:24 24.02.2020
6 Гост
15:28 24.02.2020
7 Кефф
Коментиран от #26, #35
15:38 24.02.2020
8 Сали Бериша
15:44 24.02.2020
9 Дим
Коментиран от #11, #24
15:44 24.02.2020
10 Ахаха
Коментиран от #66
15:47 24.02.2020
11 Факт!
До коментар #9 от "Дим":
Ти кажи за колко набира за 7 успяваше ли тоя кошник.Коментиран от #27
15:53 24.02.2020
12 СИТ
Коментиран от #40, #45
16:35 24.02.2020
13 Миг 29
Коментиран от #36
16:41 24.02.2020
14 Спомен
Коментиран от #23
16:44 24.02.2020
15 Да се знае че до
Коментиран от #18
16:49 24.02.2020
16 Онзи
Коментиран от #20
16:55 24.02.2020
17 type-R
Коментиран от #19
17:19 24.02.2020
18 също така
До коментар #15 от "Да се знае че до":
Опел Калибра е първата кола с 6 степенна скоростна кутия.Коментиран от #58
17:30 24.02.2020
19 Може
До коментар #17 от "type-R":
и да е наистина на толкова километри но на тази цена едва ли ще се продаде.През 2017-та бях в Италия в един град близо до Пиза и там в един оказион(така се казват автокъщите)се продаваше Хонда Прилюд от 1999г на 45000 реални километра за 8000 евро но си личеше,че стои от дълго време защото беше прашасъла и гумите бяха спаднали иначе беше буквално като чисто нова.17:44 24.02.2020
20 Порш Ге Те 3
До коментар #16 от "Онзи":
С 250 коня не знсм какво апе.Вече има сенокосачки с по-Голема мощност.17:47 24.02.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Порш Ге Те 3
До коментар #21 от "Орел":
По един тон беха клиота саксота сивици поло некое и тн.Специално тоя толуп за под 7 секунди не мое набере.Коментиран от #28
18:13 24.02.2020
23 Порш Ге Те 3
До коментар #14 от "Спомен":
Не приказвай смешки уе зубър.115 коня знаеш ли какво са?!Толкова е мощността на моторчето на чистачките на някои коли.Коментиран от #30, #32
18:15 24.02.2020
24 MMA club
До коментар #9 от "Дим":
циганско Ferrari18:23 24.02.2020
25 ФауВе
До коментар #3 от "Kiril":
Щото ви беше яд, че разкатаваха всяко шестцилиндрово БМВ ли?18:43 24.02.2020
26 ФауВе
До коментар #7 от "Кефф":
За 8 сек набираше 150кс. 204кс набираха за по-малко.18:45 24.02.2020
27 ФауВе
До коментар #11 от "Факт!":
6.8сек от 0 до 100 - Факт, тролченце, факт.Коментиран от #49
18:47 24.02.2020
28 ФауВе
До коментар #22 от "Порш Ге Те 3":
Явно много бой си ял от такива Калибри, щом говориш такива глупости. 150 коня атмосферна Калибра издухваше 150 коня турбиниран Проб. А 204 коня турбо Калибра правеше смешно всяко БМВ до 3 литра. Не коментирай, като не си карал!18:51 24.02.2020
29 Алфа Ромео
Коментиран от #31
18:52 24.02.2020
30 ФауВе
До коментар #23 от "Порш Ге Те 3":
За 115 не знам, но със 150 съм въртял на трета. Не си искаше гумите.18:53 24.02.2020
31 ФауВе
До коментар #29 от "Алфа Ромео":
Вектра 4х4 е със същото независимо, като на Калибрата.Коментиран от #34
18:54 24.02.2020
32 Голям идиот си
До коментар #23 от "Порш Ге Те 3":
знам защото съм имал.Сега карам Хонда Сивик 1.8 140к.с която не върви и на половината на Опела.Коментиран от #41
18:58 24.02.2020
33 Алфа Вълкът
19:12 24.02.2020
34 Алфа Ромео
До коментар #31 от "ФауВе":
Така е, Калибрата и само с предно пак е с независимо отзад.19:15 24.02.2020
35 nekoi si tam
До коментар #7 от "Кефф":
Тези ''кенефи'' както ти каза ,ако ги е нямало , сега нямаше да сме толкова напред с автомобилостроенето. За времената са си били супер автомобили , както сега новите за нас са нещо невиждано.19:42 24.02.2020
36 Cck
До коментар #13 от "Миг 29":
Омръзнало ти,пък четеш, че и коментираш.19:44 24.02.2020
37 Краси
19:55 24.02.2020
38 Вичо
20:52 24.02.2020
39 Японеца
21:05 24.02.2020
40 Аз.......
До коментар #12 от "СИТ":
Забравяш краля, СирокоКоментиран от #44
21:15 24.02.2020
41 Порш Ге Те 3
До коментар #32 от "Голям идиот си":
Значи това че на теб ти се струва че върви не означава че наистина го прави.21:18 24.02.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Българин във Воронеж
21:21 24.02.2020
44 Сит
До коментар #40 от "Аз.......":
Не съм го забравил,но много малко бройки от него влизаха като втора употреба нововнос в България. Поне при нас по морето.21:24 24.02.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Селтак
21:41 24.02.2020
47 0000
22:17 24.02.2020
48 Пич
Гледат я трошляк, но като стигна 245км/ч им виснаха ченетата
Коментиран от #52, #54
22:58 24.02.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 МЪЖКАРЯ
01:38 25.02.2020
51 Porsche
13:02 25.02.2020
52 C20XE
До коментар #48 от "Пич":
Разкошна кола е Кали-то. Дизайнът е перфектен дори и днес, а за тогава... лудница. За най-ниското Cx на сериен автомобил да не говорим. Лощото беше че освен "турбо" и "редтоп" вариантите, имаше и такъв със слабичък 115 к.с. двигател, който просто не отива на такава визия - от там тръгнаха подигравките...13:39 25.02.2020
53 PlimP
До коментар #2 от "Коmapak":
то добре, че половината от марките не ги гони, японци и корейци до 2010-а не знаят кво е антикорозия, мерцедес през 90-те са пълна скръб, дори след 2000г. пак загниват тук таме и то модели като С-клас, където е недопустимо, Салибрата батко е добре13:48 25.02.2020
54 ФауВе
До коментар #48 от "Пич":
Ако наистина си с 20ХЕ, без С отпред, значи имаш доста рядко изпълнение. При теб са реално 156кс. Всички С20ХЕ пазят в ЕКУто си и старите карти, които са били за 20ХЕ. Замасяваше се един пин на ЕКУто и от С20ХЕ ставаш на 20ХЕ. Честити ти 6 коня отгоре. Катализатора вече не ти трябва.14:34 25.02.2020
55 ФауВе
Коментиран от #60
14:37 25.02.2020
56 3в1
17:31 25.02.2020
57 Нане
20:05 25.02.2020
58 Чичовото
До коментар #18 от "също така":
Фиат Пунто от 94 също има вариант с 6 скоростиКоментиран от #59, #63
21:10 25.02.2020
59 Добър ден
До коментар #58 от "Чичовото":
...и първата А6-ца на AUDI също е с 6-степенна кутия21:58 25.02.2020
60 C20XE
До коментар #55 от "ФауВе":
Когато са разработвали С20ХЕ, начело на екипа е бил Индра, но голяма част от разработката е дело на инженерите на Косуърт (от Опел са заложили на сигурно :-) ). Главите на първата серия дори физически са били произвеждани от Косуърт - това са т.нар. Coscast глави. По-нататък главите вече са на Колбеншмид, заради по-лесната логистика и по-ниската цена.Коментиран от #64
22:09 25.02.2020
61 vasik atanasova
красива кола е визуално
Коментиран от #65
01:11 26.02.2020
62 sigaan
08:47 26.02.2020
63 Калибрата
До коментар #58 от "Чичовото":
е от 92-ра.09:25 26.02.2020
64 ФауВе
До коментар #60 от "C20XE":
Да, така е. Но Индра е двигателистът, а Уейн Чери е дизайнерът на колата. Този, чието име споменават в статията, не го знаех. Колбеншмид главите са три модификации. Първата е мега зле. Втората също не се предпочита. Виждам, че си запознат и определено знаеш за проблемите с маслената магистрала при Колбените. Затова, всеки опелджия търсеше Коскаст. На черно, едно ХЕ с глава Коскаст струваше поне 50% повече от същото, но с Колбен. Обаче, се появи нов, трети модел Колбеншмид глава, която беше по-здрава и от Коскаст. Изключително рядка е. Аз знам само за едно момче в България, който постна снимка на неговата в опелският форум. Но беше преди десетина години. Този трети модел Колбен (забравил съм номерацията), беше много подсилена и много предпочитана от тунерите глава.09:52 26.02.2020
65 ФауВе
До коментар #61 от "vasik atanasova":
Изключителен автомобил. Въпреки, че всичко в него е като на Вектра А, все пак като седнеш, усещането е коренно различно от при Вектра. По-ниска стойка на шофьора. Предните колонки така минават покрай теб, че все едно си в изтребител. Много, много приятна кола. Един негатив само: сляпа е. Фарченцата й са много малки и не осветяват добре нощем. Но пък е много ремонтопригодна. Ангренажен ремък с ролките на 16 клапанов мотор го сменихме пред блока. Много съжалявам, че не се намират вече.09:58 26.02.2020
66 Путарина
До коментар #10 от "Ахаха":
и десно огледало за гоУфа09:26 27.02.2020
67 hellmaker
Извънградско е СУПЕР икономична, много здрава ходова част, от Вектра А независимо окачване.. Абе-красива,бърза,здрава и относително икономична. За това и не я сменям. А наказаните са много.
19:35 29.02.2020
68 Gosho Vectrata
17:43 01.03.2020