44 485 44

Mercedes-Benz спира продажбите на дизелови модели

Daimler е преустановил доставките и регистрацията на някои модели на Mercedes-Benz с дизелови двигатели, твърди Autonews Europe без да посочва конкретни моторизации. Мярката е превантивна и цели да се избегнат допълнителни проблеми в очакване германската Федерална служба за моторни превозни средства (KBA) да разшири списъка с автомобили на концерна, в които са инсталирани "недопустими устройства" за манипулиране на вредните емисии.

Mercedes-Benz се подготвя за нови финансови загуби след рекордните глоби от миналата година. Компанията е заделила допълнителни €7.7 млрд. за фонда за изплащане на глоби, съдебни разходи и обезщетения заради дизеловия скандал, в който вече има €30.7 млрд.

Daimler отчете тежък срив в печалбите през 2019 г. и бе принуден да изплати на акционерите си най-ниските дивиденти от финансовата криза през 2008-а насам. Компанията трябваше да плати €870 млн. глоби само в Германия. Допълнителен удар по концерна нанасят практически спрелите продажби в Китай, които са се свили с 92% заради коронавируса.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 53 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Япобеца

    51 95 Отговор
    Почва се, немската автоиндустрия боксова! Давайте хибриди!

    Коментиран от #7

  • 2 HitDobavki

    143 34 Отговор
    Време беше! След като станаха китайска марка само и само да продават повече и повече ... хак им сега! Лакомията знаем до къде води!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор

  • 4 ссссссс

    128 33 Отговор
    Ех, Мерцедес...новите модели с нищо не ме впечатляват, нямат класното излъчване и здравината на старите. Ако мога да си взема един запазен W140 и да си го карам с кеф...

    Коментиран от #31

  • 5 пилот на Ферари

    75 45 Отговор
    От всички фирми под немска шапка само БМВ май не участва в шашмалогиите . Иначе докато другите губеха време и пари за да отговарят на изискванията на ЕС - германците се занимаваха с мушенгия. И после вървете ми хвалете тия напудрени кошници които се оказва че не могат да влязат в нормите - тоест са с морално остаряла техника.
  • 6 пилот на Ферари

    115 16 Отговор
    В интерес на истината Русия и Китай спасиха немското автомобилостроене. Само те не ги одрусаха с едни големи глоби и не върнаха купените автомобили. Иначе сега немското автомобилостроене щеше да пее лебедовата си песен.

    Коментиран от #8


  • 7 Абе,

    32 13 Отговор

    До коментар #1 от "Япобеца":

    ти фиркан ли си ,бе шиле?

    Коментиран от #11

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор

  • 12 type-R

    82 5 Отговор
    Немците по принцип не са лоши хора, но попаднаха под твърде много лошо влияние от имигрантите и лошите европейски закони, които принуждават хората да търсят евтин вместо приятен (американски тип) транспорт. Иначе там за един порязан пръст се спусна половината фирма да се надпреварва да ме превърже..... И никой не те гледа злобно както в балканските държави....

    Коментиран от #20

  • 13 перничанин

    49 8 Отговор

    До коментар #11 от "Японеца":

    Чукат, ама няма да им отворим :)) Да си карат бангиите, на нас да оставят Мерцедесите ,само да им паднат цените. Грета Тумберг Д.Г.Д. Между другото, някъде прочетох, че металите необходими за направа на батерия ще свършат преди петрола.

    Коментиран от #14

  • 14 незнайко

    13 48 Отговор

    До коментар #13 от "перничанин":

    Батериите ще се рециклират не се притеснявайте ! Плюс това вече има разработени нови батерии, но се ползват в космическите програми ! След 10-тина години ще влязат и в масова употреба .
  • 15 пешо

    23 9 Отговор
    ТОВА БЯХА НАЙ ЗДРАВИТЕ ДВИГАТЕЛИ ПРЕДИ 2009Г СЛЕД ТОВ РЕНО ПО ДОБРЕ ДА НЕ ПРОДАВАТ ДИЗЕЛОВИ И БЕЗ ТОВА НЕ СА МЕРЦЕДЕС

    Коментиран от #35, #41

  • 16 перничанин

    64 6 Отговор
    Ще,ще....ще, звучиш ми като един норвежец. Ама в статията за металите го пишеха най-сериозно, дори и при рециклиране, пак се губи метал т.е не е 100%, даже не е и 65% в момента. Не харесвам дизели, но още по не харесвам еко маниаци. Тези които слагат надгробни плочи на Мерцедес, Ауди и BMW има да почакат доста, а докато чакат може и електричките да глътнат водица.
  • 17 Тъпчо Балкански

    10 15 Отговор
    Да ги затварят, и тия, и ония
  • 18 Старата школа

    47 50 Отговор
    НА СВЕТА ИМА ДВЕ МАРКИ ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ:МЕРЦЕДЕС И ВСИчки останали.

    Коментиран от #28

  • 19 И тия ли бе Бруте

    50 5 Отговор
    дето измислиха дизела, а сега се отричат от него, и на децата си дават възможност пола сами да определят - анатема!
  • 20 Питър Бота

    31 5 Отговор

    До коментар #12 от "type-R":

    Точно щото гледат злобно затова и балканските държави ще оцелеят.
  • 21 оня с коня

    42 30 Отговор
    Мерцедес може да спира Дизела,но ДРУГИТЕ МАРКИ си продължават с пълна сила Производството.Междувременно ТОЧНО Дизеловите коли си държат НАЙ-ТРАЙНО Цената,защото Двигатела се Амортизира В ПЪТИ по малко от Бензиновия поради Конструктивните си ПО-НИСКИ ОБОРОТИ.За Обезценяването на Електрическите "Еднодневки" пък да не говорим!

    Коментиран от #23, #24

  • 22 Оня

    30 6 Отговор
    Бензиновите вече са по скъпи и трета ръка. Справка cars.bg
  • 23 любопитен

    13 4 Отговор

    До коментар #21 от "оня с коня":

    Що не го обясниш т'ва на Хамериканците?

    Коментиран от #27

  • 24 Ко каза?

    19 12 Отговор

    До коментар #21 от "оня с коня":

    За най-ниско обезценяване рекорда държи Тесла Модел 3, като за първата година се е обезценила с 5 процента! Колко викаш е на дизелите за първата година? 20 процента?
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор

  • 26 Японеца

    19 23 Отговор
    Великата немска тройка спи зимен сън! Ако не променят нещата с хибриди и електрички са заминали до 5г!
  • 27 оня с коня

    9 18 Отговор

    До коментар #23 от "любопитен":

    Не може да се обяснява неща на Хора,които НЕ ИСКАТ да им се обяснява.Все едно да обяснявам на Англичаните колко е лошо че напускат ЕС.На Теб и Такива като Теб обаче ще припомня Неспирните ви оплаквания че БГ е най-бедната в ЕС!А стара истина е че БОГАТИТЕ БЕЗ БЕДНИТЕ МОГАТ,НО БЕДНИТЕ БЕЗ БОГАТИТЕ - НЕ.Затова и на "Хамериканците" не им Пука колко се обезценяват Електричките щото Джобовете им са пълни с Долари,но Българинът си прави Сметка на по Ограничените си Финансии/поне повечето българи/ и затова думите ми са валидни точно за тоя Сегмент от обществото.

    Коментиран от #30

  • 28 Некакъв

    27 8 Отговор

    До коментар #18 от "Старата школа":

    Така беше допреди 20-30 години. Сега има по-хубави марки от Мерцедес.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор

  • 30 любопитен

    10 0 Отговор

    До коментар #27 от "оня с коня":

    Я ми напомни тези "мои" думи-Публикувано във факти.бг: На Теб и Такива като Теб обаче ще припомня Неспирните ви оплаквания че БГ е най-бедната в ЕС. А и да ти кажа нещо защото нали си много отворен. Предоставено ми е за ползване едно возило от твоя любим трибуквен бранд (VIN-WBAHD71090GC18508), по вина ще разбереш за какво става въпрос. Та това вехто 6 цилиндрово, бензиново нещо е на реални 700 000 км.
  • 31 Gtr

    10 3 Отговор

    До коментар #4 от "ссссссс":

    Спокойно, и твоята банкова сметка с нищо не може да впечатли Даймлер. Май там е заровено кучето...
  • 32 Мемфис

    29 1 Отговор
    Тези коли носа си да навреш в ауспифа не разбираш, че работят и плащат милиарди за замърсяване, а у нас тецовете на Ковачки бълват пушеци, които закриват слънцето БЕЗНАКАЗАНО! Явно такива като него не плащат данък към държавата, а в банковите сметки на управляващите мутри. Трябва да се издържат дъщери, внуци, любовници.
  • 33 Къртев ✍️

    7 7 Отговор
    Все тая. Без това, започнаха и те боклуци да произвеждат.
  • 34 Баце

    13 2 Отговор
    Бай Дончо лани каза на Европейците, че ще трябва да си плащат, те се направиха на недочули. WV сега Мерцедес у Италия Корона вирус във Франция "жълти жилетки" въобще ще излезе твърд кау-бой Стареца.
  • 35 gtt

    14 5 Отговор

    До коментар #15 от "пешо":

    Ела да го кажеш на немските таксиметрови водачи, които правят с тези коли между 500 и 700 хил.км за 5-6 години. Явно са мазохисти и те чакат за просветление....

    Коментиран от #36

  • 36 ха ха ха

    13 9 Отговор

    До коментар #35 от "gtt":

    А ти защо не го кажеш това на софийските бакшиши които карат Хюндаи и Кии на по милион км?

    Коментиран от #39


  • 37 Колчо Слепеца

    12 1 Отговор
    Тъпанарска история . Един обикновен Мерцедес достигна 150 бона с 2 годишна гаранция заради глупостите на някои тарикати , вместо да работят нормално сега ще изплашат глоби . И каква е ползата от файдата . Сега ще продават мерцедесите по 300бона .
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор

  • 39 gtt

    7 3 Отговор

    До коментар #36 от "ха ха ха":

    Май не можеш да четеш, другарче. Немците ги правят тези километри за 5 години, а не за 20. Освен това погледни как изглеждат едните и другите и после ще коментираме
  • 40 Реплика

    10 1 Отговор
    Компанията е заделила допълнителни €7.7 млрд. Тези и онези какви надценки и печалби правят. Мекерета
  • 41 НАСА

    7 0 Отговор

    До коментар #15 от "пешо":

    Мерцедес имаха най-здравите двигатели, но някъде им изгубили чертежите и вече не могат да ги правят. Затова са се принудили да се обърнали към друг сериозен производител в автоиндустрията - Рено. Нищо лошо не виждам в това.
  • 42 Скъперничеството

    6 0 Отговор
    Жаждата за печалба на големи концерни и намаляването на разходите чрез стандартизирането на моделната гама доведе до това, че като наредя 5 модела на Мерцедес или БМВ реално те толкова ще си приличат, че почти няма да има разлика. Това е огромен проблем, защото хората се превръщат в овце, които робуват на емблемата без да отчитат уникалността на определен модел пред друг. Ето примерно , ако не бяха слагали софтуери за мамене на емисиите нали се сещате, че нямаше да платят ш цент глоба, но жаждата за пари е по-велика. За това сега ще си носят последствията.
  • 43 Чичовото

    2 3 Отговор
    Мерцедес са трошляци със скрити хиляди подводни камъни, за да си им абонат в сервизите.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.