На експертите им бяха нужни почти две години, за да проучат обстоятелствата покрай произшествието и да направят заключения. Сега, Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) обяви резултатите от разследването на фаталната катастрофа с Tesla Model X от 2018 година. Експертите стигнаха до заключението, че водачът е починал поради редица фактори, включително и поради несъвършенството на автопилота.
През март 2018 г. 38-годишният програмист на Apple Уолтър Хуанг шофира по магистралата кросоувър Tesla Model X с активиран автопилот. Колата ускорява до 110 километра в час, излиза от лентата и се блъска в мантинелата. Хуанг почина в резултат на контузиите си. Произшествието се обсъждаше на всички нива в продължение на две години и през това време бяха огласени различни версии за случилото се.
От Tesla настояваха, че шофьорът, който се е разсейвал от пътя, е виновен за случилото се. Вътрешно разследване на компанията разкри, че от 18-те минути, в които е продължило пътуването, Хуанг държи волана само 12 минути. Шофьорът игнорира предупредителните сигнали, които системата дава и шест секунди преди инцидента не изпълнява изискването.
Семейството на Хуанг обаче настояваше, че катастрофата се дължи на несъвършенството на автопилота Tesla: радарите не са успели да различат бетонната ограда от пътя и колата не спира навреме. На 25 февруари във Вашингтон се проведе среща по този случай, по време на която Националният съвет по безопасност на транспорта обяви резултатите от собственото си независимо разследване.
Експертите на NTSB установиха, че Хуанг е знаел за несъвършенството на автопилота в Tesla Model X (в някои ситуации колата самоволно се отклонява вляво) и той дори е сигнализирал за този проблем до сервизния център. Потвърдено е, че Хуанг не държи ръцете си върху волана и не следи ситуацията на пътя, приближавайки се до опасно място, където преди това вече са се случили 11 произшествия.
Поради изтритите маркировки системата неправилно разпознава лентата и насочва колата вляво, в бетонната разделителна ограда. Част от вината е на Калифорнийския транспортен департамент, който е знаел за концентрацията на произшествия на този участък от пътя, но не е взел мерки навреме. Семейството на Хуан вече е завело дело срещу Tesla и срещу щата Калифорния с искане производителят на автомобили и пътната служба да бъдат подведени под отговорност за небрежността, довела до смъртта на човек.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Всички производители са въвели предпазни марки, когато шофьорът не държи волана автомобила да мине в авариен режим и да спре! Само Друсания никаквец твърди, че кочината му не се нуждае от подобни!
Камара инциденти има с тоя жалък кошник, при които системата разпознава препятствието, а не предприема абсолютно никакви мерки поне да спре!
Истината е че пълни идиоти могат да си трошат парите за тоя боклук и нямат право след това да се оплакват! А, че "автопилота на африканчето не действа е за пореден път потвърдено от NTSB
Коментиран от #2, #5, #6, #19
15:17 26.02.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 хахахаха
15:42 26.02.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 истината
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Лъжеш като евреин (комунист). Мъск твърди, че воланът трябва да се държи постоянно!Коментиран от #8
15:43 26.02.2020
6 Ей боклук,
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Ставаш досаден с тъпите си коментари.Жалко,низко и злобно същество!А смени репертоара или се скрий.Коментиран от #9
15:44 26.02.2020
7 Onq s konq
Коментиран от #16, #46
15:47 26.02.2020
8 Driving pleasure
До коментар #5 от "истината":
Джендърче електрическо, какво ТВЪРДИ друсания никаквец е без значение, след като не е ппоставил защита, която да сработва в случай, че волана не се държи!Всички други производители имат подобни системи само жалкия престъпник Мъск "твърдял"! Ай сиктир, със смешници е обидно да спориш. Дори не разбирате за какво се говори тук!
Коментиран от #11, #35, #38
15:50 26.02.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Onq s konq
15:58 26.02.2020
11 Кои са тези всички
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Хайде да ги изброиш поименно, защото автомобилите предлагащи автопилот трето поколение, не са кой знае колко много. Какъв тогава ще е смисъла от автопилот трето поколение, който сам управлява автомобила предприемайки маневри като престрояване, изпреварване, завиване към отбивки, търсене на място за паркиране и паркиране самостоятелно, ако през цялото време водача трябва да държи волана, а на секундата в която го пусне, автомобилът спира на място. Сещаш ли се какво ще стане, ако автомобилът спре на място, както се движиш със 140 километра в час в средната лента на някоя магистрала?Коментиран от #12, #22
16:48 26.02.2020
12 Random
До коментар #11 от "Кои са тези всички":
То там е работата че няма смисъл. Като не ти се кара има влак, автобус или самолет.Коментиран от #13
17:29 26.02.2020
13 То пък голямото забавление
До коментар #12 от "Random":
Много е забавно да караш по магистралата със 140 километра в час без завои и кръстовища. Пълна скука. Честно казано това ми е най-досадното шофиране.Коментиран от #39
18:23 26.02.2020
14 Пак са пропуснали половината факти
18:26 26.02.2020
15 Пак са пропуснали половината факти
18:26 26.02.2020
16 Бъркаш се
До коментар #7 от "Onq s konq":
Автопилота НЕ Черпи информация от GPS. Автопилота следи маркировката и нещата около колата.18:37 26.02.2020
17 Статистика
Коментиран от #20, #21
19:45 26.02.2020
18 5899
Коментиран от #36
19:57 26.02.2020
19 Goshko ciganeto
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Извинявай, то колко Tesl-и имаш та знаеш колко са зле, колко не струват, и как Илън Мъск е престъпник? Говориш абсолютно глупост без основания. Системата за автопилот не е съвършена, както и на редица други марки, Но след като е Tssla, трябва задължително да има хора, които изобщо не са се качвал на такава и могат само да мечтаят. Model X се води в момемта (мисля) най-безопасният SUV, а автопилота следи маркировката - там където няма няма как да се движи на автопилот, демек е до акъл, а не че колата е лоша. Прочети малко преди да изказваш селското си мнение19:58 26.02.2020
20 Статистика
До коментар #17 от "Статистика":
И да допълня, че чушкопеците които се избиват всеки ден по пътищата у нас, коментират колко бил тъп автопилота който катастрофира много по-малко от тях.Коментиран от #23
20:07 26.02.2020
21 2.0R
До коментар #17 от "Статистика":
А бе смешко, какво сравняваш? А този автопилот как го виждаш в България? Една Тесла няма да остане. Ще се трепят като мухи.21:18 26.02.2020
22 Driving pleasure
До коментар #11 от "Кои са тези всички":
Усещаш ли как си противоречиш? Ако автопилота на Тесла беше истинско трето поколение защо изрично се забранява пускането на волана? Ако е работещо 3то поколение с или без волан той трябва да избегне инцидент - да ама не! Никога не го е правил!И не, не спира в средна лента на магистралата щом пуснеш волана, но ако на предупреждението да го хванеш отново ако не реагираш системата пуска аварийки и отбива колата в крайна лява лента - така се прави!
Не са малко, тез, които имат същата функционалност като Тесла, но няма други престъпници освен Мъск, който да представя системата си за напълно автономна!
Коментиран от #26, #48
21:25 26.02.2020
23 Гост 5
До коментар #20 от "Статистика":
"гост" ти и чушкопек нямашКоментиран от #24, #47
21:59 26.02.2020
24 Статистика
До коментар #23 от "Гост 5":
Коментара не е от гост, коментара е от Статистика.22:15 26.02.2020
25 Svetoslav_bg13
22:16 26.02.2020
26 Неграмотник
До коментар #22 от "Driving pleasure":
Трето поколение НЕ МОЖЕ да се справя във всяка ситуация и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО шофьора трябва да следи пътната обстановка и да поеме по сигнал на автопилота или дори без сигнал. В случая, 6 секунди след сигнала на автопилота, шофьора не е предприел действие, а 6 секунди са много време при шофиране със 110км/ч. Там и половин секунда може да е фатална. Четвърто поколение автопилот вече се справя самостоятелно, но автопилота на Тесла НЕ Е ТАКЪВ И НИКОГА НЕ Е ПРЕТЕНДИРАЛ ДА БЪДЕ.Коментиран от #27
22:21 26.02.2020
27 Driving pleasure
До коментар #26 от "Неграмотник":
И отново казвам! Всички други СПИРАТ!!!Само при кошника на мъск няма друга реакция, освен предупреждение! Слествието е, че "по-несъвършенните" автопилоти на другите производители не са убили никого - а Мъск вече изтрепа бая народ!
Коментиран от #28, #29
22:27 26.02.2020
28 Така ли
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Да вземеш да се спреш, че ставаш смешен. Погледай това видео https://youtu.be/VsFvU5hMbQYКоментиран от #30
22:44 26.02.2020
29 Така ли
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Да не говорим за Uber където колите са оборудвани с доста радари и пак прегазиха хора. Ама какво да ти обяснявам, ти като си платен нищо не може да те убеди.22:47 26.02.2020
30 Driving pleasure
До коментар #28 от "Така ли":
Ахахахахах с видео от преди 5 години ли ще обясняваш простотиите на Мъск? МИ неговите са на същото дередже като показанитеКоментиран от #31
22:51 26.02.2020
31 Така ли
До коментар #30 от "Driving pleasure":
За да седнеш в една кола, която ще те кара сама автопилота трябва да е 2 нива над това на Тесла. Тесла е с ниво на автономност 3 в момента, 5 е пълна автономност. Но какво да ти обяснявам. Японците вече го казаха.Коментиран от #32
23:02 26.02.2020
32 Driving pleasure
До коментар #31 от "Така ли":
Ами ти го каза бе пич - значи Мъск е престъпник продавайки я като автономна и без функция да спре, ако никой не държи волана. Сами си признавате, лъготенето на друсания а после обвинявате всички други, не и негоКоментиран от #33, #34
23:59 26.02.2020
33 Статистика
До коментар #32 от "Driving pleasure":
И да допълня, че чушкопеците които се избиват всеки ден по пътищата у нас, коментират колко бил тъп автопилота който катастрофира много по-малко от тях.07:54 27.02.2020
34 Хайде изброй ги де
До коментар #32 от "Driving pleasure":
Поне два три модела кажи, които сами отбиват, когато пуснеш волана за 6 секунди? И пак те питам за какъв ти е автопилот, ако не ти дава да пуснеш волана за пет секунди?07:59 27.02.2020
35 гост
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Да, имат, затова отнасят пешеходци при тестове и се врязват в спрели коли отпред пак при тестове и журналисти. Темата с автоматичното спиране по усмотрение на системата е много опасно за останалите участници, затова има предупредителна система секунди преди контакт, за да може шофьора да реагира. Мъск винаги е казвал, че това е асистент, а не автономно управление, това е версия 3, а автономното е версия 5. Хората са си виновни като злоупотребяват с нея, не системата. Все едно да кажеш, че един производител на чук е виновен за това, че манго го е използвал и те е ударил по главата с него. Хората си казват, няма маркировка, объркване е ставало често там и много инциденти също, колата е подала сигнал, секунди наред е пищяла, ама не. Тогава човекът си е виновен. Системата допринася за по-сигурното управление на колите, ако я няма ще стават много повече инциденти, няма спор, доказано е.Коментиран от #37
08:59 27.02.2020
36 Правопис
До коментар #18 от "5899":
.... еееех, ако и можеше да пишеш без да допускаш правописни грешки... цена нямаше да имаш! Но май си свикнал с автоматично коригиране от смартфона...?!?!09:30 27.02.2020
37 sotko
До коментар #35 от "гост":
да де но продават потенциално опасен продукт (то голяма част от потребителите не обичат да мислят толкова дълбоко по темите)Коментиран от #41
10:05 27.02.2020
38 Boxer 3.0
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Не мога да навлизам в детайли по темата. Но твоята позиция, като цяло, е правилна.Тесла е вид икономическа експанзия, стабилно подкрепяна от Уолстрийт, насочена срещу неподготвената европейска автомобилна идустрия.
Това възхваляване на електромобилите и рязката промяна на танспорта, ще ни излезе много скъпо!
Сега сме свидетели на РЕВОЛЮЦИЯ, която е скъпа и вредна за нас, но е доходоносна за спекулантите!
Поздрави!
Коментиран от #45
10:25 27.02.2020
39 Гост
До коментар #13 от "То пък голямото забавление":
Ти по принцип не можеш да караш и мразиш шофирането.10:44 27.02.2020
40 бмв
10:45 27.02.2020
41 Ножа е по опасен
До коментар #37 от "sotko":
Хайде тогава да вземем да спрем продажбите на ножове, защото са потенциално опасни. Няма нещо което да не е потенциално опасно. В същото време е напълно доказано, че за всеки милион километра изминати на автопилот с Тесла, катастрофите са в пъти по-малко, отколкото когато автопилота е бил изключен. Хората допускат още повече грешки и това няма да се подобри за разлика от автопилота, който се подобрява с всеки изминат ден, защото се самообучава до степен да запомня дупките по пътя, когато някой шофьор се намеси на автопилота за да ги заобиколи. Ако мнозинството от шофьорите го правят, автопилота го добавя към функциите. След това автопилота на останалите шофьори също започва да обикаля дупките без нужда от намеса.14:20 27.02.2020
42 Бай Благой
15:36 27.02.2020
43 Петър
08:20 28.02.2020
44 Иванов
11:34 28.02.2020
45 Туземец от Враца
До коментар #38 от "Boxer 3.0":
Много си далече от истината. Нали не мислиш ,че всички производители по света,действат по команда на Уолстрийт?Щото ,ако мислиш така, нема смисъл повече да говори.Както виждаш, ВСИЧКИ производители на автомобили по света ,се насочват към тока. Колкото и да лаете срещу тока, той ще превземе транспорта. И не виждам какъв ви е проблема с тока? Карайте си боксерите ,никой не ви спира. Поне за сега.
11:42 28.02.2020
46 Жоро
До коментар #7 от "Onq s konq":
Адаптивен круиз контрол с фукнция за седене на пътната маркировка, спазване на дистанция и спирачна функция, както и трафик асистент - stop and goДо скоро ползваше само камера /или камери/ + радар /дисктроник един или повече/
От скоро използват и навигацията, но само за да намалят преди остър завой и за да сравнят данните от камерата, която чете пътните знаци. Примерно знаци за ограничения на скоростта.
12:56 04.03.2020
47 Разбирко
До коментар #23 от "Гост 5":
В крайна дясна искаш да кажеш 😉09:11 15.03.2020
48 Дидо
До коментар #22 от "Driving pleasure":
В крайна дясна искаш да кажеш, че в крайна лява ще стане мазало 😉🤣09:14 15.03.2020