Добре известен факт е, че японската Toyota RAV4 е смятана за първия модерен кросоувър, а популярността ѝ отдавна я превърна в еталон в този, ставащ все по-популярен, автомобилен клас. Сега на ход е петото поколение на модела и предходното (CA40) вече е в графата употребявани автомобили. Тези кросоувъри стават все по-масови и у нас и заради това решихме да ви покажем най-съществените плюсове и минуси на четвъртата генерация на RAV4.
Въпросното четвърто поколение RAV4 (CA40) се прави от 2012 до 2018 година, като през 2015 японците правят задължителния фейслифт. След него колата се характеризира с някои важни подобрения: окачването е усъвършенствано, външният вид е освежен, звукоизолацията е подобрена сериозно (има много оплаквания преди това), обхвата на опциите е разширен.
Освен тези подобрения и двете версии, преди и след рестайлинга имат три основни преимущества:
1. Стилен външен вид и поведение, близко до това на лек автомобил.
2. Издръжливи и упорити мотори с отлични показатели.
3. Богато оборудване дори в базовата конфигурация, приятен интериор, добра ергономия и отличен багажник,
Що се отнася до недостатъците, то те са свързани с цената на употребяваните екземпляри и с поддръжката ка колата. По-конкретно те са:
1. Цената изглежда завишена.
2. Краткият интервал между задължителната поддръжка - само 10 000 км.
3. Окачването е твърдо, колата не харесва лош асфалт и чакъл.
4. Задният ред седалки е тесен.
5. Двигателите са капризни и не понасят лошия бензин у нас.
Повече за цените на въпросната RAV4-ка, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Айде няма нужда
10:55 28.02.2020
2 jap
Коментиран от #8
10:59 28.02.2020
3 Един
- "2. Издръжливи и упорити мотори с отлични показатели"
- "5. Двигателите са капризни и не понасят лошия бензин у нас."
Е, КОЕ Е ВЯРНОТО !?!?!?
Коментиран от #5
11:06 28.02.2020
4 Тракториста
11:08 28.02.2020
5 втори
До коментар #3 от "Един":
" Издръжливи и упорити мотори", аха до към 200 000 км.Коментиран от #7, #18
11:09 28.02.2020
6 ФЕН
Коментиран от #31, #39
11:11 28.02.2020
7 Особено
До коментар #5 от "втори":
откакто ползват двигатели ВMW всеки безаварийно изминат километър е истински дар.11:13 28.02.2020
8 Гост
До коментар #2 от "jap":
Субару Форестър е най-оптималния вариант в този сегмент според мен, защото има най-доброто 4х4 и най-мощните двигатели от изброените.Коментиран от #10, #27
11:15 28.02.2020
9 перничанин
Коментиран от #12
11:20 28.02.2020
10 jap
До коментар #8 от "Гост":
За мен Форестър е повече от SUV но дизеловия боксер не се прие с доверие на Европейския пазар и продажбите на модела са слаби.Коментиран от #13, #23
11:22 28.02.2020
11 Бигдик🤓
11:25 28.02.2020
12 Кокал
До коментар #9 от "перничанин":
Абе всичко друго хубаво, всеки има мнение, ама Тойота в никакъв случай не е премиум марка.Коментиран от #14, #15, #16
11:36 28.02.2020
13 Гост
До коментар #10 от "jap":
В статията става въпрос за бензинови двигатели. При тях турбо мотора на Форестър е 240 к. с. докато на Тойота и Хонда нямат и 200 к. с.11:39 28.02.2020
14 перничанин
До коментар #12 от "Кокал":
Ти ше каеш :)) Отиди в Дупница или Горубляне и после пак ще говорим.11:43 28.02.2020
15 перничанин
До коментар #12 от "Кокал":
А и както виждаш пиша "за нашите стандарти"11:44 28.02.2020
16 перничанин
До коментар #12 от "Кокал":
То и Голф не премиум, но смееш ли да го кажеш на висок глас в центъра на Перник:))11:47 28.02.2020
17 Хонда црв 1
12:02 28.02.2020
18 gvdff
До коментар #5 от "втори":
А колко ги кара европееца, знаеш, нали. Като дойде тук ще и се радваме няколко месеца, после започване процес по реставрация. Съседа кара такава, но неговата е взета нова и не се оплаква. Предната му беше пак рав4 но предния модел. Красив ръждилник и започна да прави проблеми съпоставими с цената на автомобила на вторичния пазар.12:04 28.02.2020
19 Мамата
12:38 28.02.2020
20 Рашо
Коментиран от #22
13:17 28.02.2020
21 Миро
Широка просторна и много яка кола от към двигател и окачване непретенциозна във всяко едно отношение!!!!!!
И най важното,товаря я като конска каруца!!!!
13:27 28.02.2020
22 Гост
До коментар #20 от "Рашо":
Това под всяка тема ли ще го пишеш? Сменил си един съединител и компресор на климатика и чудо голямо. Карай си 124-ката.14:16 28.02.2020
23 Boxer 3.0
До коментар #10 от "jap":
Какво доверие в дизеловият боксер? На 150 000 късаха колянов вал. Дизелов Фоерестър 3-ро поколение се продаваше на половин цена от 2-ро поколение, заради "повреда в мотора".Изтъкват като минус обслужването на 10 000 км, а всъшност това е правилното обслужване. Не са коварни, като много други марки, дето обслужването е записано на 15, 20 или даже 30 000 км : "Няма нужда от обслужване" - после двигателя не издържал 100 000км...
15:22 28.02.2020
24 Джуган
15:25 28.02.2020
25 Емил Горанов
15:47 28.02.2020
26 Коравия
15:53 28.02.2020
27 Miusuka Madoto
До коментар #8 от "Гост":
Сложих ти +, но реално джипката харчи МНОГО, а поддръжката и е УЖАСНО скъпа. Всъщност Субару е железен автомобил, но с най-скъпата поддръжка от Японските производители. Хонда е оптималният избор!Коментиран от #32
16:32 28.02.2020
28 Владо
Коментиран от #37
16:33 28.02.2020
29 анонимен
17:01 28.02.2020
30 пунта мара
Коментиран от #44
17:56 28.02.2020
31 Здравей
До коментар #6 от "ФЕН":
Марката е за бедни, пък продават скъпо! С две изречения показа,че си петокласник, при това злобен. Или просто ограничен.18:34 28.02.2020
32 Гост
До коментар #27 от "Miusuka Madoto":
Кой кросоувър с 4х4, 240 к.с. турбобензин и автомат има по-евтина поддръжка и харчи по-малко?Къде сравняваш 130 к.с. двигател на Хонда с 240 к.с. на Субару?
18:36 28.02.2020
33 Алфа Ромео
20:01 28.02.2020
34 Ганьо style
20:54 28.02.2020
35 Милен 6839
Премиум втора ръка е за селтаци.
Рав4 хибрид е перфектен избор
Скоро излиза плъгин 300к.с.
Пожелавам на всички лузъри тук да се снимат с него
23:10 28.02.2020
36 Марцата
04:06 29.02.2020
37 Това
До коментар #28 от "Владо":
важеше за мерцедес.10:41 29.02.2020
38 Toyota RAV4
Коментиран от #41
12:33 29.02.2020
39 Dokata
До коментар #6 от "ФЕН":
Ти нещо не си добре,иди се прегледай16:43 29.02.2020
40 Бахмааму
5. Двигателите са капризни и не понасят лошия бензин у нас.
22:55 29.02.2020
41 Guest
До коментар #38 от "Toyota RAV4":
За 14 год. 10 грозила на тойота? Бах маа му упорит си! Продължавай. Къде 25-тата год. и 22-та бройка може и да достигнеш "прословутата" надежност!00:37 01.03.2020
42 ТеО
Пазарът и цената са най-добрите показатели дали една марка, модел, модификация е добър или не...повечето модели на Тойота държат цена...останалото е излишно.
07:24 01.03.2020
43 Край
1. Оборудването е бедно - копчетата на стъклоповдигачите светят само в най-високото оборудване.
2. Задния ред седалки бил тесен - абсолютно невярно - отзад е много широко и удобно - пода отзад е абсолютно равен.
3. обслужването е на 15 хил. по книжка на потребителя.
09:03 01.03.2020
44 Волво или Рав4
До коментар #30 от "пунта мара":
Ами заповядай да те повозя. Трето поколение Р4 - отзад е гадна пейка, не обезшумено и неудобно. 2.2 Дай4Дюзи. 136к.с. - по безпроблемния двг, харчи наистина приемливо малко. Жената си го кара, аз си предпочитам Волвото, въпреки разхода +50% /разбира се, по-висок клас/21:56 03.03.2020
45 RAV4Driver
10:27 05.03.2020