8 161 14

Renault направи плъзгащ се автомобил

Renault направи плъзгащ се автомобил

Renault представи онлайн концепцията си, която трябваше да е водеща на отложеното автомобилно изложение в Женева. Иновацията се нарича Morphoz и е описана като "визия за лична и съвместна електрическа мобилност на бъдещето".

Renault направи плъзгащ се автомобил

Шоу автомобилът е снабден с "интелигентна" система за захранване и има плъзгащо се тяло - той физически се трансформира при смяна на режимите на шофиране. Концепцията Morphoz е изградена върху новата електрическа платформа CMF-EV, която според производителя ще формира основата на семейството електромобили от следващо поколение на Renault.

Renault направи плъзгащ се автомобил

Интересно за колата е, че е оборудвана с един електродвигател (136 или 218 сили) и с 40 или 90 киловатчасова батерия, която поддържа статично (на паркинга) и динамично (от специално пътно платно, докато шофирате) безжично зареждане. Една от особеностите на Morphoz е способността да стане част от електрическата екосистема. Тази концепция не е нова и включва двупосочна връзка към мрежата и вторично използване на батерии: докато никой не използва колата, тя снабдява къщата с електричество.

Renault направи плъзгащ се автомобил

"Подвижните" батерии могат да се съхраняват в зарядната станция, където те ще бъдат използвани от собствениците на други електрически автомобили или умната мрежа ще захранва уличното осветление от тях, например. Според Renault е по-добре просто да се разменят батерии, а не да се отделя комплект за всеки автомобил - това ще намали отрицателното въздействие върху околната среда.

Renault направи плъзгащ се автомобил

Renault разглежда Morphoz като пример за адаптивността на автомобилите на бъдещето, затова концепцията е надарена със способността да се преоразмерява физически в зависимост от избрания профил и трафик. Междуосието на електрическия автомобил варира от 2,73 метра в градски режим до 2,93 метра в режим на пътуване. Трансформацията се осъществява в специални станции за зареждане, където автомобилите сменят батериите си с по-големи за няколко секунди.

Renault направи плъзгащ се автомобил

Освен това не само размерите са адаптирани, но и формата на панелите на каросерията и дори светлинното оборудване. При преминаване от един режим в друг се променя ширината на предното крило, а задната част става по-дълга. Салонът също се адаптира към характера на движението. Например, пасажерът отпред може да обърне седалката си на 180 градуса, за да общува с хората на втория ред, а в режим "пътуване" задните седалки автоматично се изместват към кърмата, за да увеличат пространството на краката.

Renault направи плъзгащ се автомобил

Бордовата система с изкуствен интелект разпознава собственика на колата още преди да се приближи до нея, като го уведомява, използвайки специална светлинна последователност. Ключът е смартфон, което означава, че можете да споделяте електрическия автомобил с членове на семейството или приятели. Асистентът на базата на AI разбира естествената реч, жестове и постоянно следи положението на колата в пространството, уведомявайки за опасни предмети в мъртви зони.

Renault направи плъзгащ се автомобил

Навигацията автоматично прехвърля данните за маршрута на смартфона и в режим Travel показва препоръчителните места за посещение. Автопилотът от трето ниво на автономност позволява известно време да прехвърля контролни функции към електрониката. Разбира се, няма серийни перспективи за концепцията Morphoz. Въпреки това, опитът, натрупан по време на създаването, компанията може да използва за разработването на масови електрически превозни средства. Вижте повече във видеото.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 20 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бай Пешо карбуратора

    10 25 Отговор
    Това е разумна идея, но изпълнение от французи??? Забравете. Дълго време още ще изпитваме насладата да заредим за 1000 км само за 5 минути включително и с плащане на красива мацка от Нова Загора

    Коментиран от #6

  • 2 hmhmhm

    6 14 Отговор
    не ми допада грам ...
  • 3 кифла с вкус

    2 2 Отговор
    иуууул

    Коментиран от #4

  • 4 Коmapak

    10 6 Отговор

    До коментар #3 от "кифла с вкус":

    С вкус на какво? 😂 Иначе концепциите рядко стигат дори до нулева серия. Ама нали някои трябва да си оправдават заплатите, създавайки ненужни неща и подобрявайки неподобряемото. Визирам дизайнерски те меки китки.
  • 5 Анонимен

    8 7 Отговор
    Започнете с това изречение "Разбира се, няма серийни перспективи за концепцията Morphoz" Да ни стане ясно че това желязо е само заради изложението и най-вероятно не движи.
  • 6 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Пешо карбуратора":

    Прав си, Пеше, Рено направиха еидн опит със сподлени коли и първичната еуфория бе буквално убита от последващите мръсни коли, миризми, недостатъчен заряд, неефективна логистика. Няма как да се получи при положение, че за такава кола трябва специална система от зарядно и робот за подмяна на батерията. Ето, в Израел направиха подобно нещо за подмяна на батерии и да сте чули нещо за него? Май не. Единственното позитивно нещо на електричките от Рено е лизинга на батерията отделно от цената на колата, купуваш си едно рено зое за 20х.евро и плащаш по 70 евро лизинг на батерията месечно, вместо да извадиш пълната цена от 34х.евро. Реално лизинг на кола и батерия излиза към 270евро (или 500лв. ама у нас никой не го предлага това).

  • 7 Парадоксь

    32 4 Отговор
    Злато да е ако е френско българина го неще лайно да е ако е немско българина ще го яде.

    Коментиран от #8

  • 8 Komapak

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "Парадоксь":

    Обиждаш ме! Българин съм и практикувам обратния спорт. От 2007г. насам не съм си купил абсолютно нищо немско и смея да твърдя, че псувните ми по повод надцененото в пъти немско качество спряха😊

    Коментиран от #9

  • 9 Немско ли

    12 1 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Не съм купувал нищо немско, но ми се налага да карам служебно... Еми нема и да си купя немско.

    Коментиран от #11

  • 10 Японеца

    7 0 Отговор
    Специален поздрав за дизела на бенве, ваг, и мръсецедес!
  • 11 Коmapak

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Немско ли":

    😊😊😊 Прав си за немското. По повод френското качество обаче съм си купил коняк, арманяка и амортисьори през този живот. И трите с високо качество. Нямам по обхватно наблюдение как работят франсетата така, че освен историята може и да става фирмата рено.
  • 12 Карах

    2 0 Отговор
    Лагуна, много добра кола. Сега карам Е клас, също много добра кола. Карах Митсубиши, не искам повече такава кола.Жената кара Мазда 6, не искам да я карам.

    Коментиран от #13

  • 13 Луд

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Карах":

    Първата Лагуна найстина беше комфортна до безобразие(В пъти по комфортна от Мерцедес 124) и здрава.Лагуна 2 се оказа трошляк.Карах Форд,не искам да карам вече такава кола.Карах Фолксваген Поло и Голф 4.От към комфорт зле ,но много здрави.Пак бих карал.После Ауди 80,любов ли бе да се опише,Ауди А4,вече полудях от любов към марката.А6 2.5 TDI,чудех се как я взех толкова евтино и бързо разбрах.Тотален провал.Още получавам нощни напикавания като се сетя.Ауди спокойно могат да ги изтеглят от пазара нищо ,че са на 20 години.По-добре късно от колкото никога.След А6-цата всичко ми се вижда добро,било то ТАТА или Греат уол от към поддръжка.
  • 14 Практичен

    1 3 Отговор
    До преди пет години карах коли с ДВГ,от тогава не благодаря.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.