Американският концерн General Motors ще инвестира $20 млрд. (€17.5 млрд.) в технологии и оборудване в опит да навакса изоставането си от Tesla на пазара на електромобили. Сумата ще бъде вложена в разработката на нова платформа и собствена батерия.
Наскоро General Motors представи мащабен план за развитието на електрическата си гама. Той предвижда създаването на модулна платформа за коли на ток и акумулатор с капацитет до 200 кВтч.
Батерията Ultium ще осигурява автономен пробег до 650 км и ще се изработва от алуминий, никел, кобалт и магнезий. Според сметките на концерна това ще намали себестойността ѝ до по-малко от $100 (€87) на киловатчас.
General Motors планира да пусне в продажба 23 електромобила до 2023 г. Три от тях ще бъдат представени съвсем скоро. Cadillac Lyriq EV излиза през април, а GMC Hummer EV и безпилотната совалка Cruise Origin - през май.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емигрант
Коментиран от #2, #18, #21
19:48 09.03.2020
2 незнайко
До коментар #1 от "Емигрант":
НАЙ НАПРЕД БЯХА ДЖЕНЕРАЛ МОТЪРС СЪС СВОЯ "ЕВ1" ПРЕЗ 2003 ГОДИНА !!! Тогава проекта е спрян от НЕФТЕНИТЕ МАГНАТИ !!! Гледайте филма - Кой уби електрическата кола !!!Коментиран от #3, #5
20:09 09.03.2020
3 неамериканец
До коментар #2 от "незнайко":
EV1 не е спрян от хефтените магнати. Все пак сега, повече от 20 години по-късно все още електрическите коли имат много трески за дялане. Само с гледане на филми не става.GM инвестира много пари в автономни коли, свързаност с 5G и системи за управление на трафика
20:20 09.03.2020
4 Госあ
Коментиран от #8
20:28 09.03.2020
5 гост
До коментар #2 от "незнайко":
Така е, от ГМ самите не са искали да го пуснат в продажба, а са го продавали на избрани хора. Самите служители казват, че шефовете им не са искали да се разпространяват, направили са го само, за да замажат очите и веднага са ги спрели, а колите са били добри. Същото както ФВ направиха много икономична 1литрова кола, ама понеже харчела 1.2л и не я пуснали. Била скъпа, ама ако я смяташ на 100бройки, сметни я на 100х.бройки и ще излезе колкото един голф, но не искат. Само прототипи и това е. Затова Тесла е за уважение, направи това, което хората искат. Няма реклама, няма лъжи, пускаш си заявка, правят я, може и да се забавят, но си я купуваш и си караш, караш бъдещето.Коментиран от #6
20:29 09.03.2020
6 Госあ
До коментар #5 от "гост":
"Няма реклама, няма лъжи, пускаш си заявка, правят я, може и да се забавят, но си я купуваш и си караш, караш бъдещето." 😂 ХахахаКоментиран от #11, #23
20:34 09.03.2020
7 Borislav Popov
Коментиран от #28
20:44 09.03.2020
8 Ами какво чакаш?
До коментар #4 от "Госあ":
Само с празни приказки не става. Кажи какво повече са постигнали френските немските и японските инженери от Тесла? Не можеш да кажеш, нали? Хайде да те улесня, кажи какво са постигнали през 2020 година, което Тесла да не е постигнала още през 2012 година? Аз мога да ти кажа обратното, какво не са постигнали останалите през 2020 година, което Тесла е направила още през 2012 година.20:54 09.03.2020
9 Електрошок
21:15 09.03.2020
10 шофер
Коментиран от #19, #20, #22, #34
21:21 09.03.2020
11 руска измет
До коментар #6 от "Госあ":
A бе не знам,ама нещо всички световни марки започват постепенно да оставят ДВГ на заден план и да правят ел автомобили.Всичко това тръгна именно от Тесла.Като всеки руски лизач и ти най-вероятно живееш в пещера.Я ни кажи руснаците до къде я докараха ? Още ли са на ниво автомобили като на Фред Флингстоун ?!Коментиран от #13
21:40 09.03.2020
12 Факт!
21:57 09.03.2020
13 Остави го тоя
До коментар #11 от "руска измет":
Виж го, че все още вярва, че електромобилите на Тесла са някаква анимация, с безаналогови характеристики само за реклама и няма нито една произведена бройка, а Тесла просто взима парите на баламурниците за заявки и никога няма да получат нищо насреща, защото това е пирамида, Мъск е измамник.22:00 09.03.2020
14 Тото
Коментиран от #15, #16
22:08 09.03.2020
15 Факт!
До коментар #14 от "Тото":
Немците умират!Кое не разбра да ти го нарисувам ли?22:10 09.03.2020
16 Антиелектрик, ти ли си?
До коментар #14 от "Тото":
Пак ли търсиш радиация там, където я няма? Пак ли гайгерови броячи сънуваш?22:32 09.03.2020
17 Електрошок
22:33 09.03.2020
18 Japan РЪЖДА
До коментар #1 от "Емигрант":
Oхххх колко мъка има на този свят. В кой свят живееш???????????22:40 09.03.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Е то се виде.
До коментар #10 от "шофер":
Германците са технологично в каменната ера щом още ползват въглища като основен енергоизточник не ми ги хвали!Коментиран от #26
23:56 09.03.2020
21 Sharkov
До коментар #1 от "Емигрант":
Имаш нужда от специалист!00:44 10.03.2020
22 Tesla Racing Channel
До коментар #10 от "шофер":
Айн цу Цвайн цу Драйн цу - ДРЪННН!00:53 10.03.2020
23 Tesla Racing Channel
До коментар #6 от "Госあ":
Килата майка - варненската чайка!00:56 10.03.2020
24 Име
04:41 10.03.2020
25 Мнение
Коментиран от #27
06:00 10.03.2020
26 Не съм им фен на немците
До коментар #20 от "Е то се виде.":
Но фактите говорят, че ВЕИ в Германия отговарят за 50% от потреблението на ток, а въглищата постепенно си отиват. Сега с тези цени на газта, може тази година делът на въглищата да падне под 10%, дори и без да са затворили нито една въглищна централа.06:45 10.03.2020
27 Немец
До коментар #25 от "Мнение":
Ще...ще...ще09:10 10.03.2020
28 Джуган
До коментар #7 от "Borislav Popov":
Боре, жалък си. Бъпреки че имам ДВГ коли с обща мощност около 1400 к.с. многократно съм подкрепял малки и евтини електрички за градско ползване, дори проследих с интерес миксерчето на Хонда с идеята да слизам с него от Драгалевци до София, да паркирам на аванта в центъра и да го ползвам като пазарска чанта за нищо пари. Предполагаемата цена от 65 хиляди лева ми дойде в повече и загубих интерес. Това към което съм анти са тесларастите, лъжите на Св. Илон, кресливото маймуно-папагалско повтаряне на лъжите му от сектанти като норвежеца и твоя милост и липсата на възможност за интелигентен, конструктивен диалог. За кой ли път ти повтарям, приеми че тук има хора чийто личен живот не се ограничава с възхваляване на Тесла на факти.бг, конфликти, обиди и хомосексуални закачкиКоментиран от #29, #31, #32, #33
09:20 10.03.2020
29 Джуган
До коментар #28 от "Джуган":
И само да добавя, хич не ме интерсува как GM ще си харчи парите, в какво ще инвестира и на кого ще се хареса, нито имам техни акции, нито ми харесват предложенията им, нито ще се радвам или плача ако успеят/фалират. Хаиде сега бягай да се гушкате с норвежеца09:22 10.03.2020
30 Факт!
Коментиран от #37
09:38 10.03.2020
31 Какви лъжи
До коментар #28 от "Джуган":
Постоянно приказвате за лъжи на Илон Мъск. Кажи какво е излъгал и не е изпълнил макар и по-късно отколкото е обещал? Както виждаш някои "лъжи", отново са за сроковете, защото беше обещал едни срокове, но излъга и изпълни предсрочно част от обещанията си, които останалите автомобилни производители бяха обявили за невъзможни за изпълняване в срок. Като под невъзможни, визираха първоначалните планове, а не по-кратките. Та изброи някои лъжи, да видим какво толкова против Тесла имаш и кой насила те кара да вярваш в тези лъжи?Коментиран от #36
09:47 10.03.2020
32 преводач
До коментар #28 от "Джуган":
У наше село Драгунчовци,имаме коли с обша мощност 1400к.с.Мислех да си купя тротинетка,да слизам за леб и пенцията ама много са скъпи пущините и загубих интерес.Мразя тесларастите и Илон,щото говорят за електричество,а мен като малък ме е бил тока и още не мога да се оправя.09:51 10.03.2020
33 Търсиш под вола теле
До коментар #28 от "Джуган":
Е как пък решихте, че ще се появи малък електромобил, който да бъде евтин? Това ще е последната финална стъпка от навлизането на електромобилите, а не първата както ви се иска. Високите технологии са скъпи и тяхното налагане винаги е започвало от топмоделите и луксозните стоки, а не от масовия продукт. Така е било и при смартфоните и при компютрите и при всякакви други технологии. Заради първите купувачи, които имат възможност и са съгласни да платят високата цена, технологиите се развиват и цените падат за по-ниските ценови сегменти. Винаги е било така и не знам защо очаквате при автомобилите да е обратно, предвид така или иначе високата им цена, представляваща няколко десетки заплати дори за автомобил от най-ниският ценови сегмент.Коментиран от #35
10:25 10.03.2020
34 Йордан
До коментар #10 от "шофер":
Аао аве какви групости пишеш бе. Па питай някой който е карал ел.кола.Всички едно и също казват ,за ДВГ повече не искат и да чуят. Това са фактите.
10:39 10.03.2020
35 Джуган
До коментар #33 от "Търсиш под вола теле":
Съгласен съм че първоначалната цена ще е висока, това е нормално. Не съм съгласен с форумните тесларасти които с пяна на уста се опитват да докажат че миксерите са по изгодни сега, дори и без субсидии. В моят случай (малък миксер за пазарска чанта), ще минавам не повече от 5-6 хиляди км годишно по маршрута Драгалевци - София център - Драгалевци. Сметката просто не излиза, по изгодно ми е да не купувам миксер а да слизам до София с най мощния си автомобил който харчи 20л/100км градско. 5000 км*(20л/100км)*2.50лв/литър=2500лв, за миксера ако го зареждам на нощна тарифа общо 100-150 лева за ток. За околната среда мисля че съм се погрижил достатъчно карайки автомобили Евро5 и Евро6, но тези аргументи взети от действителността не важат за истеричните форумни тесларасти които живеят в някакъв измислен свят и когато ги попиташ какво всъщност карат и колко миксера имат пред селската си колиба или пред панелката - мълчат като партизани на разпитКоментиран от #38
14:07 10.03.2020
36 Джуган
До коментар #31 от "Какви лъжи":
Достатъчно е да спомена най голямата лъжа, а именно че Тесла е печеливша компания. Засега чувам само обещания и оправдания, и много “ще”, “ще”, “ще”.14:12 10.03.2020
37 Джуган
До коментар #30 от "Факт!":
Може да ги спрат след време в Париж, Лондон и Берлин, но ще мине мноооооого време преди да ги спрат в пазарджишкото село на норвежеца или в градчето на Боре каскета, така че недейте да плачете на чужди гробища. А що се отнася до гъзареене, гъзар бях и се надувах като пуяк през 2001 като ми докараха Е30-ката от Италия, бате бате, много яка беше, но сега вече не ходя по дискотеки.14:18 10.03.2020
38 Стига с това Драгалевци бе!
До коментар #35 от "Джуган":
Знам ти панелката и баничарката с която зареждаш магазини!Коментиран от #39
15:07 10.03.2020
39 Джуган
До коментар #38 от "Стига с това Драгалевци бе!":
Нещо не си разбирал бате, аз съм кореняк драгалевец, продадохме сума ти имоти на селяндурите за безумни пари и сега няма нужда да бачкам, живея в палат, гледам София отвисоко и имам три автомобила в гаража, чудя се дали да си купя електричка че съм стиснат и не обичам да плащам за паркиране в центъра ама сметката не излиза, хахаха15:45 10.03.2020