Last news in Fakti

9 Март, 2020 19:41 4 125 39

General Motors ще похарчи $20 млрд., за да догони Tesla

  • general motors-
  • tesla-
  • инвестиция

Американският концерн General Motors ще инвестира $20 млрд. (€17.5 млрд.) в технологии и оборудване в опит да навакса изоставането си от Tesla на пазара на електромобили. Сумата ще бъде вложена в разработката на нова платформа и собствена батерия.

Наскоро General Motors представи мащабен план за развитието на електрическата си гама. Той предвижда създаването на модулна платформа за коли на ток и акумулатор с капацитет до 200 кВтч.

Батерията Ultium ще осигурява автономен пробег до 650 км и ще се изработва от алуминий, никел, кобалт и магнезий. Според сметките на концерна това ще намали себестойността ѝ до по-малко от $100 (€87) на киловатчас.

General Motors планира да пусне в продажба 23 електромобила до 2023 г. Три от тях ще бъдат представени съвсем скоро. Cadillac Lyriq EV излиза през април, а GMC Hummer EV и безпилотната совалка Cruise Origin - през май.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емигрант

    18 31 Отговор
    Ха ха ха, все едно германците да настигнат японците

    Коментиран от #2, #18, #21

  • 2 незнайко

    18 6 Отговор

    До коментар #1 от "Емигрант":

    НАЙ НАПРЕД БЯХА ДЖЕНЕРАЛ МОТЪРС СЪС СВОЯ "ЕВ1" ПРЕЗ 2003 ГОДИНА !!! Тогава проекта е спрян от НЕФТЕНИТЕ МАГНАТИ !!! Гледайте филма - Кой уби електрическата кола !!!

    Коментиран от #3, #5

  • 3 неамериканец

    4 9 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    EV1 не е спрян от хефтените магнати. Все пак сега, повече от 20 години по-късно все още електрическите коли имат много трески за дялане. Само с гледане на филми не става.

    GM инвестира много пари в автономни коли, свързаност с 5G и системи за управление на трафика
  • 4 Госあ

    12 21 Отговор
    Абе тея кравари не разбраха ли,че освен тях никой не гледа сериозно на миксерите. тесла бате. К'ва тесла бе ? Има японски,германски,френски и италиански инженери и автомобили от които ще дойде решението. Смешници

    Коментиран от #8

  • 5 гост

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Така е, от ГМ самите не са искали да го пуснат в продажба, а са го продавали на избрани хора. Самите служители казват, че шефовете им не са искали да се разпространяват, направили са го само, за да замажат очите и веднага са ги спрели, а колите са били добри. Същото както ФВ направиха много икономична 1литрова кола, ама понеже харчела 1.2л и не я пуснали. Била скъпа, ама ако я смяташ на 100бройки, сметни я на 100х.бройки и ще излезе колкото един голф, но не искат. Само прототипи и това е. Затова Тесла е за уважение, направи това, което хората искат. Няма реклама, няма лъжи, пускаш си заявка, правят я, може и да се забавят, но си я купуваш и си караш, караш бъдещето.

    Коментиран от #6

  • 6 Госあ

    6 11 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    "Няма реклама, няма лъжи, пускаш си заявка, правят я, може и да се забавят, но си я купуваш и си караш, караш бъдещето." 😂 Хахаха

    Коментиран от #11, #23

  • 7 Borislav Popov

    11 7 Отговор
    Хайде сега форумните анити-манти да обяснят на ръководството на GM да не си харчат парите на вятъра, понеже производството на електромобили е безперекстивно. А утре като изсекнат и световните запаси на кобалт и една кьорава батерия няма да може да се произведе, производството на електрички, съвсем ще рухне. Имат думата най активните тролетареати, Перничанчето, Джуганчето, бай Шиленцето, Бачо Кирчо и оная шушумига, Driving pleasure.

    Коментиран от #28

  • 8 Ами какво чакаш?

    11 4 Отговор

    До коментар #4 от "Госあ":

    Само с празни приказки не става. Кажи какво повече са постигнали френските немските и японските инженери от Тесла? Не можеш да кажеш, нали? Хайде да те улесня, кажи какво са постигнали през 2020 година, което Тесла да не е постигнала още през 2012 година? Аз мога да ти кажа обратното, какво не са постигнали останалите през 2020 година, което Тесла е направила още през 2012 година.
  • 9 Електрошок

    6 6 Отговор
    Сънародниците на изобретателя на чушкопека са бетон!!Нема мърдане от времето на Фитипалди!ФВ рийш ли,конструирали кола с разход 1,2л.!?!?Също така Ганчо Чушкопеков изобретил двигател с гориво вода,но петролната мафия го прецакала!Дрогираният Мъск секи момент ще фалира!Балонът ще се спука!.А ДВГ тепърва ще се усъвършенства според чушкопеците.
  • 10 шофер

    5 13 Отговор
    Всички искат, копират, правят и какво ли не а германската кола си остава най-яката кола и това е. За парите на една тесла взимаш ново АМГ и 10 то а гориво. Късаш му шортите от кеф и го продаваш след 5 години на цена колкото чистак нова ГМС електрокар. Обявяват ти 10К долара за батерия, засилваш го от Бистрица към Панчарево и бум в язовира, като кенче Кока-Кола - консумираш и хвърляш. И си купуваш Мпакет, куаттро, инсигния, голф или фокус. Но не повтаряш с електрокара. Това е!

    Коментиран от #19, #20, #22, #34

  • 11 руска измет

    9 6 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    A бе не знам,ама нещо всички световни марки започват постепенно да оставят ДВГ на заден план и да правят ел автомобили.Всичко това тръгна именно от Тесла.Като всеки руски лизач и ти най-вероятно живееш в пещера.Я ни кажи руснаците до къде я докараха ? Още ли са на ниво автомобили като на Фред Флингстоун ?!

    Коментиран от #13

  • 12 Факт!

    5 2 Отговор
    Немците са аут!
  • 13 Остави го тоя

    4 8 Отговор

    До коментар #11 от "руска измет":

    Виж го, че все още вярва, че електромобилите на Тесла са някаква анимация, с безаналогови характеристики само за реклама и няма нито една произведена бройка, а Тесла просто взима парите на баламурниците за заявки и никога няма да получат нищо насреща, защото това е пирамида, Мъск е измамник.
  • 14 Тото

    4 9 Отговор
    Кобалт. Дали някой знае какво е това. Дали шофьорите на тесла след 6 часово шофиране няма да активират гаигерите от далече.

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Факт!

    7 3 Отговор

    До коментар #14 от "Тото":

    Немците умират!Кое не разбра да ти го нарисувам ли?
  • 16 Антиелектрик, ти ли си?

    10 2 Отговор

    До коментар #14 от "Тото":

    Пак ли търсиш радиация там, където я няма? Пак ли гайгерови броячи сънуваш?
  • 17 Електрошок

    5 2 Отговор
    Случая със електромобилите е подобен на замяната на аналоговата електроника с цифрова.Акио Морита,един от основателите на SONY пише,че цифровизацията ги сварила напълно неподготвени и само бързата преквалификация на инженерите ги спасила от фалит.Европейците са по-мудни и консервативни и въпросът"ко стана та не ядохме,па и кърпи ни не дадоха" е актуален.
  • 18 Japan РЪЖДА

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Емигрант":

    Oхххх колко мъка има на този свят. В кой свят живееш???????????
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Е то се виде.

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "шофер":

    Германците са технологично в каменната ера щом още ползват въглища като основен енергоизточник не ми ги хвали!

    Коментиран от #26

  • 21 Sharkov

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Емигрант":

    Имаш нужда от специалист!
  • 22 Tesla Racing Channel

    1 4 Отговор

    До коментар #10 от "шофер":

    Айн цу Цвайн цу Драйн цу - ДРЪННН!
  • 23 Tesla Racing Channel

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Килата майка - варненската чайка!
  • 24 Име

    10 3 Отговор
    Тесла е толкова много години напред че пак е смешно дори и да се говори че някой ще ги стигне. В момента ситуацията е следната. Тесла е абсолютен лидер в батериите и зарядните станции. А тва са най важните части. Отделни са абсолютен технологичен лидер в индустрията. Като сами си правят дизайна на хардуера и софтуера. Абсолютен лидер в строенето на автомобили. Никой н е толкова автоматизиран колкото Тесла. Дизайна на колите им е направен така че частите не само да съвпадат но и да бъдат лесно автоматизирани което пести много пари.
  • 25 Мнение

    3 1 Отговор
    Тесла ще затрие немците, ако не реагирате батерия или 50кВ хибриди поне! Ако купят TREV, ще успеят и то за 2год.!

    Коментиран от #27

  • 26 Не съм им фен на немците

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Е то се виде.":

    Но фактите говорят, че ВЕИ в Германия отговарят за 50% от потреблението на ток, а въглищата постепенно си отиват. Сега с тези цени на газта, може тази година делът на въглищата да падне под 10%, дори и без да са затворили нито една въглищна централа.
  • 27 Немец

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Мнение":

    Ще...ще...ще
  • 28 Джуган

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Borislav Popov":

    Боре, жалък си. Бъпреки че имам ДВГ коли с обща мощност около 1400 к.с. многократно съм подкрепял малки и евтини електрички за градско ползване, дори проследих с интерес миксерчето на Хонда с идеята да слизам с него от Драгалевци до София, да паркирам на аванта в центъра и да го ползвам като пазарска чанта за нищо пари. Предполагаемата цена от 65 хиляди лева ми дойде в повече и загубих интерес. Това към което съм анти са тесларастите, лъжите на Св. Илон, кресливото маймуно-папагалско повтаряне на лъжите му от сектанти като норвежеца и твоя милост и липсата на възможност за интелигентен, конструктивен диалог. За кой ли път ти повтарям, приеми че тук има хора чийто личен живот не се ограничава с възхваляване на Тесла на факти.бг, конфликти, обиди и хомосексуални закачки

    Коментиран от #29, #31, #32, #33

  • 29 Джуган

    5 2 Отговор

    До коментар #28 от "Джуган":

    И само да добавя, хич не ме интерсува как GM ще си харчи парите, в какво ще инвестира и на кого ще се хареса, нито имам техни акции, нито ми харесват предложенията им, нито ще се радвам или плача ако успеят/фалират. Хаиде сега бягай да се гушкате с норвежеца
  • 30 Факт!

    3 2 Отговор
    Джугане в момента в който се спрът от движение двг в големите населени места с тия кютуци е свършено.Никой няма да ги купува тия клозети брабус мрабус защото тяхната цел не е да вдигат високи скорости или да участват на Париж Дакар а да се гъзарее пред дискотеката.Ама на село дискотеки няма пед бабките невърви да гъзарееш.

    Коментиран от #37

  • 31 Какви лъжи

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "Джуган":

    Постоянно приказвате за лъжи на Илон Мъск. Кажи какво е излъгал и не е изпълнил макар и по-късно отколкото е обещал? Както виждаш някои "лъжи", отново са за сроковете, защото беше обещал едни срокове, но излъга и изпълни предсрочно част от обещанията си, които останалите автомобилни производители бяха обявили за невъзможни за изпълняване в срок. Като под невъзможни, визираха първоначалните планове, а не по-кратките. Та изброи някои лъжи, да видим какво толкова против Тесла имаш и кой насила те кара да вярваш в тези лъжи?

    Коментиран от #36

  • 32 преводач

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Джуган":

    У наше село Драгунчовци,имаме коли с обша мощност 1400к.с.Мислех да си купя тротинетка,да слизам за леб и пенцията ама много са скъпи пущините и загубих интерес.Мразя тесларастите и Илон,щото говорят за електричество,а мен като малък ме е бил тока и още не мога да се оправя.
  • 33 Търсиш под вола теле

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "Джуган":

    Е как пък решихте, че ще се появи малък електромобил, който да бъде евтин? Това ще е последната финална стъпка от навлизането на електромобилите, а не първата както ви се иска. Високите технологии са скъпи и тяхното налагане винаги е започвало от топмоделите и луксозните стоки, а не от масовия продукт. Така е било и при смартфоните и при компютрите и при всякакви други технологии. Заради първите купувачи, които имат възможност и са съгласни да платят високата цена, технологиите се развиват и цените падат за по-ниските ценови сегменти. Винаги е било така и не знам защо очаквате при автомобилите да е обратно, предвид така или иначе високата им цена, представляваща няколко десетки заплати дори за автомобил от най-ниският ценови сегмент.

    Коментиран от #35

  • 34 Йордан

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "шофер":

    Аао аве какви групости пишеш бе. Па питай някой който е карал ел.кола.
    Всички едно и също казват ,за ДВГ повече не искат и да чуят. Това са фактите.
  • 35 Джуган

    3 2 Отговор

    До коментар #33 от "Търсиш под вола теле":

    Съгласен съм че първоначалната цена ще е висока, това е нормално. Не съм съгласен с форумните тесларасти които с пяна на уста се опитват да докажат че миксерите са по изгодни сега, дори и без субсидии. В моят случай (малък миксер за пазарска чанта), ще минавам не повече от 5-6 хиляди км годишно по маршрута Драгалевци - София център - Драгалевци. Сметката просто не излиза, по изгодно ми е да не купувам миксер а да слизам до София с най мощния си автомобил който харчи 20л/100км градско. 5000 км*(20л/100км)*2.50лв/литър=2500лв, за миксера ако го зареждам на нощна тарифа общо 100-150 лева за ток. За околната среда мисля че съм се погрижил достатъчно карайки автомобили Евро5 и Евро6, но тези аргументи взети от действителността не важат за истеричните форумни тесларасти които живеят в някакъв измислен свят и когато ги попиташ какво всъщност карат и колко миксера имат пред селската си колиба или пред панелката - мълчат като партизани на разпит

    Коментиран от #38

  • 36 Джуган

    3 3 Отговор

    До коментар #31 от "Какви лъжи":

    Достатъчно е да спомена най голямата лъжа, а именно че Тесла е печеливша компания. Засега чувам само обещания и оправдания, и много “ще”, “ще”, “ще”.
  • 37 Джуган

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Факт!":

    Може да ги спрат след време в Париж, Лондон и Берлин, но ще мине мноооооого време преди да ги спрат в пазарджишкото село на норвежеца или в градчето на Боре каскета, така че недейте да плачете на чужди гробища. А що се отнася до гъзареене, гъзар бях и се надувах като пуяк през 2001 като ми докараха Е30-ката от Италия, бате бате, много яка беше, но сега вече не ходя по дискотеки.
  • 38 Стига с това Драгалевци бе!

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "Джуган":

    Знам ти панелката и баничарката с която зареждаш магазини!

    Коментиран от #39

  • 39 Джуган

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Стига с това Драгалевци бе!":

    Нещо не си разбирал бате, аз съм кореняк драгалевец, продадохме сума ти имоти на селяндурите за безумни пари и сега няма нужда да бачкам, живея в палат, гледам София отвисоко и имам три автомобила в гаража, чудя се дали да си купя електричка че съм стиснат и не обичам да плащам за паркиране в центъра ама сметката не излиза, хахаха