Last news in Fakti

23 Март, 2020 11:00 10 828 95

Невероятно, но факт: Има шанс Lada да се завърне по пътищата на Великобритания

  • lada-
  • автоваз-
  • великобритания
Невероятно, но факт: Има шанс Lada да се завърне по пътищата на Великобритания - 1

Автомобилите с марка Lada все още са сред най-популярните в Русия, където от производствената линия на всеки 21 секунди излиза нова кола, но сега, те имат сериозен шанс да се завърнат на Острова.

Стив Норман, вицепрезидент на Renault UK, заяви в едно интервю, че : "Обединеното кралство беше един от малкото пазари, на които Lada постигна успех. Убеден съм, че е подходящото време да ги върнем."

Невероятно, но факт: Има шанс Lada да се завърне по пътищата на Великобритания

Това изказване идва 23 години след оттеглянето на Lada от Острова. Тогава шофьорите започнаха да избират по-доброто управление и по-икономичното използване на автомобили и нормално, отхвърлиха "Ладите".

Ще припомним, че компанията е създадена от съветското правителство през 60-те години на миналия век, за да се справи с нарастващото търсене на "лични автомобили" за вътрешните пазари, като сключват сделка с италианците от Fiat. Това се случва през 1966 година, когато АвтоВАЗ купува правата за популярния модел 125.

Невероятно, но факт: Има шанс Lada да се завърне по пътищата на Великобритания

Той е и в основата на класическата форма на марката Lada. Държавната корпорация АвтоВАЗ строи гигантска фабрика близо до Москва, като тя и до днес е функционираща, но вече под ръководството на Renault. Това всъщност е третият по големина завод за автомобили в света.

През 70-те години АвтоВАЗ се решава на износ. Lada 1200 прави своя британски дебют на автомобилното изложение на Острова през 1973 година и започва да се продава във Великобритания година по-късно на цена от £999.

Въпреки въпросите относно производството и най-вече качеството, ограничената скорост и базовият и спартански интериор, автомобилът става хит сред доста голяма част от англичаните.

Този успех е затвърден от появилата се впоследствие Niva, което става през 1979 година. Тогава това е най-евтиното 4х4 превозно средство във Великобритания. Следват модела Riva, появил се на пазара на Острова през 1984-а и модернизираният хечбек Samara, който пристига през 1987 година на цена от 5053 паунда.

Новоприватизираният АвтоВАЗ обаче не може да бъде в крак с международното търсене и през 90-те години на миналия век продажбите на Lada във Великобритания намаляват драстично.

Също така британските фирми, които модифицират внесените автомобили, за да ги направят отговарящи на екологичните норми във Великобритания, не могат да са в крак с процеса, необходим за спазване на наредбите за вредни емисии в Европа. Така последната Lada е продадена на Острова на 4 юли 1997 година.

Невероятно, но факт: Има шанс Lada да се завърне по пътищата на Великобритания

Сега, колкото и да е странно, изглежда, че има реален интерес за завръщането на Lada във Великобритания. Алън Бърд, който има сайт за продажба на резервни части за Lada във Великобритания, споделя, че в момента по пътищата на Острова все още се движат 3 500 "лади". Именно Бърд е инициатор за завръщането на марката във Великобритания.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шумец

    40 52 Отговор
    Дано България да стане съветска република.

    Коментиран от #7, #91

  • 2 смех

    31 42 Отговор
    Най-големия виц.
  • 3 Лада Армата

    22 33 Отговор
    Айде нема нужда от шаячни експерименти-менти-менти...
  • 4 Townboy

    39 46 Отговор
    Аз на Лада пак не се качвам.

    Коментиран от #12, #80

  • 5 Алекс

    36 10 Отговор
    Да, те ония са тъпи и ядът камъни.

    Коментиран от #9

  • 6 STEFCO

    7 21 Отговор
    TOZİ NOVİNAR E KORUMPİRANO KOPELE TE İ SAMİ Sİ VYARVAT KATO GO PİSHAT
  • 7 Fuckyoutoo

    24 32 Отговор

    До коментар #1 от "шумец":

    И как ще стане бе антибългарин, няма вече съветски съюз, хахахахахахаха! Това сте вие, кремълските подлоги,само путя и сорос са ви в устите. Безмозъчни папагали, кънти в кухината някоя поредна пропаганда и като манафски глашатаи бързате да си я кажете.
  • 8 Random

    29 4 Отговор
    Оправете си статията, АвтоВАЗ не купуват правата за модела 125, а Съветското правителство и то за 124.
    125 и 124 нямат почти нищо общо, 124 е нов модел, 125 е 1300/1500 с панели на 124. Освен конструкцията на монокока, друга голяма разлика е и задното окачване - 125 е с ресьори, 124 е с пружини, като на 124 амортисьорите са в пружините, руснаците преправят задния мост и ги изкарват извън пружините.

    Коментиран от #58

  • 9 Random

    16 6 Отговор

    До коментар #5 от "Алекс":

    Щом дачия купуват

    Коментиран от #48, #56

  • 10 смок

    5 5 Отговор
    Има шанс да стана милионер, ама не тая година ...
  • 11 Може

    18 3 Отговор
    и да стане ако ВАЗ-Лада придобие Астън-Мартин. Те Британците натам са тръгнали.

    Коментиран от #19

  • 12 пилот на Ферари

    30 16 Отговор

    До коментар #4 от "Townboy":

    Ми яхвай колелото бе дивак . Кой те кара да се качваш на Лада. Представите за Лада на сегашното население на България са от преди 30 години. Някой виждал ли е на живо моделите след това ?
    Все пак най добрата кола е новата !!

    Коментиран от #74

  • 13 пилот на Ферари

    23 7 Отговор
    Ако не се лъжа руснаците разработват свой двигател за Лада. Защото разпределителния вал на Фиат 124 е от долу , а на Лада е отгоре .

    Коментиран от #15

  • 14 Олимпийска надежда

    9 5 Отговор
    FIAT 124
  • 15 Random

    16 4 Отговор

    До коментар #13 от "пилот на Ферари":

    Да, от фиатовия двигател остават само сегментите на буталата, все пак са имали готово оборудване за тях.
  • 16 Тошко

    12 11 Отговор
    А дано, та и ангелизите да видят що е то Лада! Колата, която ползва манивела за центровка на подаването на искра.

    Коментиран от #17

  • 17 пилот на Ферари

    36 9 Отговор

    До коментар #16 от "Тошко":

    Разбирач , пак казвам , че говориш за модели от преди 30 години ! Че и по вече , защото Самарите бяха с електронно запалване. И въпреки това нямаше Лада която да те остави на пътя. Само трябваше да имаш един палец резерва в жабката. А относно центровката - всеки можеше и сам да си я направи!
    Сега колко човека могат сами да си поправят автомобила ?
    Като спре - и до там ! Или въжето или пътна помощ !

    Коментиран от #29

  • 18 Borislav Popov

    25 13 Отговор
    Купували са ги на острова, защото са били евтиния, лъскава нова жигулка, с алуминиеви джанти само за £999, защо да не я вземат, докато тук ни ги продаваха за по 6000 лева и нагоре. Тоест, средния англичанин е можел да си позволи Жигули, само с една месечна заплата. А ние тук дето уж им бяхме първи братушки на руснаците и 2-3 годишната заплата, не ни е стигала, да си я купим същата тази Жигула и на това отгоре и ред чакахме, по 10 и кусур години за нея.
    Има ли тук, някое по умно комунде да ни обясни, защо тогава е имало такова разделение между народите ?

    Коментиран от #21, #27, #40

  • 19 Borislav Popov

    13 8 Отговор

    До коментар #11 от "Може":

    Ми тя твоята ВАЗ-Лада вече е придобита от Рено бе, умникум.
  • 20 караоши нинджа

    2 17 Отговор
    Новата лада катяфалка извозва животински бокуци всякакви има и вграден смарт крематориум ......
  • 21 пилот на Ферари

    28 6 Отговор

    До коментар #18 от "Borislav Popov":

    А бе готин - тук кога точно ще си купиш нова кола ? 1989 година са се продавали 127 хиляди нови автомобила ! Сега колко нови ? 27 хиляди ?! Да не говорим че половината са на банки , държавни учреждения или фирми .
    Средната възраст на автопарка ни е 18 години ???!!!!
    Кога едно време си купувал части от автоморга ?

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Не му обяснявай

    9 5 Отговор

    До коментар #21 от "пилот на Ферари":

    на този, безнадеждно тъпа калинка е.

    Коментиран от #24

  • 23 Borislav Popov

    13 9 Отговор

    До коментар #21 от "пилот на Ферари":

    Абе готин, ти явно не си от тези по умните комундета, така, че трай си там. Не превъртай нещата, никой не ти говори за 1989 г. и за сегашните цени. Питам конкретно за началото на 70-те години на миналия век, когато жигулките са се продавали на острова за по 1000 паунда, а тук ни ги продаваха по 6000 лв. и на това отгоре и ред чакахме за тях.

    Коментиран от #25

  • 24 Едва ли има по тъпо

    4 4 Отговор

    До коментар #22 от "Не му обяснявай":

    и по долно същество, от теб бубулечко.
  • 25 пилот на Ферари

    21 10 Отговор

    До коментар #23 от "Borislav Popov":

    Ами ще чакаш ред - защото всеки можеше да извади пари за нова кола.
    Сега колко човека могат да извадят суха пара в кеш за нов автомобил ?
    Ако се юрнат всички към магазините за нов автомобил , смяташ ли че и сега могат да задоволят потребностите на девет милиона българи - колкото бяхме тогава ?

    Коментиран от #26

  • 26 Borislav Popov

    13 9 Отговор

    До коментар #25 от "пилот на Ферари":

    Пак извърташ нещата и се правиш на халосан. Ми те и англичаните, всеки е можел да извади 1000 паунда и да си я купи, но не е чакал по 10 и кусур години, както ние чакахме. При това жигулките на острова, са били 5 пъти по евтини отколкото в България. Те, конкретно и затова разделение на народите питам и аз, а не за тези локуми, които ги разтягаш ти тука.

    Коментиран от #28

  • 27 Random

    11 5 Отговор

    До коментар #18 от "Borislav Popov":

    Що си мислиш че тогавашния паунд и сегашния са с еднаква стойност? 89-та година цената на Riva на острова е била 3495 паунда, или 8462 паунда 2016г. Месечна заплата в никакъв случай, виж, 6-месечна ако не харчи за нищо друго ще стигне. В момента дакел сандеро там почва от 7хил паунда.

    Коментиран от #30

  • 28 пилот на Ферари

    5 7 Отговор

    До коментар #26 от "Borislav Popov":

    В Англия колко фирми за производство на автомобили съществуват по онова време ? А в България три пъти пробваме да произвеждаме автомобили и все не се получава!
    Има санитарен минимум за да просъществува дадено производство.
    Все едно Албания или Черна гора да построят завод за автомобили.

    През 70 - години почва масовизацията на автомобилите. Смяташ ли че може да се насмогне за няколко години задоволяването на пазара ?

    Коментиран от #31

  • 29 Хихи

    10 18 Отговор

    До коментар #17 от "пилот на Ферари":

    Лада не те оставяше на пътя, защото си в прибираш с бутане. Жената, децата опъваха жили да придвижат допотопното возило.
  • 30 Borislav Popov

    12 6 Отговор

    До коментар #27 от "Random":

    Още един извъртач, говоря ти не за 1989 г. а за 1972-1973 г. когато в Англия са стрували 1000 паунда, а тук 6000 лева, плюс ред се чакаше. Ти знаеш ли какъв е бил курса на паунда към лева, през тези години, че плямпаш и знаеш ли какви са били тогава заплатите на англичаните ?

    Коментиран от #32, #34, #42

  • 31 Borislav Popov

    12 8 Отговор

    До коментар #28 от "пилот на Ферари":

    Ние също щяхме тогава да си имаме автомобилно производствво, ако не беше големия брат отгоре да ни се бърка и да ни заповядва,какво не трябва и какво трябва да правим. А на него, съвсем не му е било изгодно ние да имаме авто производство, иначе кой щеше да му купува, жигулките и ладите и волгите, за по 6-7 хиляди лева, че на това отгоре и на опашка да стои по 10 години за тях.

    Коментиран от #33

  • 32 Random

    9 5 Отговор

    До коментар #30 от "Borislav Popov":

    Така, 72-ра година 963 паунда са 12294 паунда от 2016 година, кажи пак как са една заплата.

    Коментиран от #37

  • 33 Random

    7 6 Отговор

    До коментар #31 от "Borislav Popov":

    Дааа, хахаха. 758 фиата за 4 години и 6540 рена за 6 години. При цена 6100лв за Рено 8 и 6800 за Рено 10. Е сега ако може и да посочиш по какво Рено 8 превъзхожда 2101, та разбираш ли да е било заплаха...

    Коментиран от #38

  • 34 Random

    6 3 Отговор

    До коментар #30 от "Borislav Popov":

    Нова информация - 2103 1976г е струвала от 1676 паунда до 2511 паунда. Същата година крайслер алпайн струва 2164 паунда от 1976г или 16399 паунда от 2016.
  • 35 Бориславе

    4 5 Отговор
    От коя дупка изпълзя, чоджук?
  • 36 Един

    14 0 Отговор
    Радо пак пишеш неподготвен! Край Москва е АЗЛК, АвтоВАЗ е в Толиати!
  • 37 Borislav Popov

    12 4 Отговор

    До коментар #32 от "Random":

    А защо не казваш, колко паунда, са били през 1973 г. 6000 хиляди лева бе, умникум и не ги обръщаш ония левове в сегашни, за да разберем колко ние всъщност сме плащали за жигулитата и колко са плащали британците ? При положние, че те са имали още тогава заплати о 1000 паунда, а ние тук сме получавали по 200 лв.

    Коментиран от #41

  • 38 Borislav Popov

    12 3 Отговор

    До коментар #33 от "Random":

    Това е било само началото, по нататък производстото щеше да се увеличи и цените щяха да паднат. Я ги виж румънците, караха си дачиите и хич не им дремеше на сайдера и не чакаха като нас, ред за лади и жигулита по 10 - 15 години.

    Коментиран от #39

  • 39 Random

    6 2 Отговор

    До коментар #38 от "Borislav Popov":

    За периода 1966 - 1971 у нас са произведени 6540 бройки Рено 8 и Рено 10. Румънците за 1968 до 1972 са произвели 37546 Рено 8(Дачия 1100).

    Коментиран от #46

  • 40 КПСС

    8 5 Отговор

    До коментар #18 от "Borislav Popov":

    Има обяснение. Значи за цената от 6100 лева не са виновни руснаците. Тази цена е формирана в НРБ. Мога да ти ги обясня нещата по- подробно. Аз съм от знаещите комунета.
  • 41 Random

    10 2 Отговор

    До коментар #37 от "Borislav Popov":

    Доларът е бил 0,5 паунда, а лева е бил 1,4 долара. Дай линк към достоверна информация за цената, аз така мога да кажа че е била 2000лв.

    Коментиран от #44

  • 42 КПСС

    11 2 Отговор

    До коментар #30 от "Borislav Popov":

    Цените през социализма се формираха по административен път. Ама не ми се пише да ти обяснявам.Но колата е идвала от СССР на цена 1300 лева.

    Коментиран от #45

  • 43 Англичанина

    4 3 Отговор
    Са къв чеп са ни ?
  • 44 Borislav Popov

    5 4 Отговор

    До коментар #41 от "Random":

    За коя цена да ти давам линк бе, умньо, ти не чете ли тук текста на тази новина, че Жигулата през 1973 година започва да се продава във Великобритания година на цена от £999 ?? Или ти само картинките разглеждаш тука ?
  • 45 Borislav Popov

    8 6 Отговор

    До коментар #42 от "КПСС":

    Какъв административен път те е подгонил пък теб бе и какви 1300 лв. Ха сега да ми кажеш тогава, как е било възможно една Жигула при проклетите капиталисти да се продава само за 999 паунда, а в меката на комундета в СССР се е продавала за цели 6000 х. рубли и а България също за 6000 лв. ?? Тоест средния англичанин е трябвало да работи за нея 1 месец, а средния българин или руснвк, 2-3 години.
    А за чакането на ред 10-15 г. кой е виновен, пак ли административния път ?

    Коментиран от #47

  • 46 Borislav Popov

    7 3 Отговор

    До коментар #39 от "Random":

    Е и, какво искаш да кажещ с това не можах да те разбера ? Това колко Дачии произвеждали румънците, отменя ли факта, че една Жигула през 1973 г. е струвала в Англия, само 999 паунда, тук и в Русия, се е продавала за цели 6000 лв\руб. ?? През 1973 г. 6000 лв. равнявят ли се на 999 паунда бе, умньоооо ?? А един среден българин или руснак, можел ли е с една заплата да си купи Жигула, както е можел да го направи средния англичанин ??
  • 47 Random

    5 5 Отговор

    До коментар #45 от "Borislav Popov":

    Цената в България искам бе умньооо. 999 паунда са 2841лв през 1974г. Ако си мислиш че островните са получавали 1000 паунда заплати 74-та си за психодиспансера.

    Коментиран от #49

  • 48 Алфа Ромео

    5 4 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Дачията е по качествено направена въпреки че са под една шапка.

    Коментиран от #50

  • 49 Borislav Popov

    6 3 Отговор

    До коментар #47 от "Random":

    За психодиспансера си точно ти бе, умньо, аре кажи ти каква е била средната заплата в Англия, шом смееш да хвърляш такива обвинения. А за цената в България какъв линк искаш да ти пускам ? След като и малките деца знаят и знаеха, че Жигулитата струваха по 6000 лв. и нагоре в зависимост от града в който се продаваха. Коментатор номер 40 КПСС и той ти го е казал, а и а СССР са се продавали за по 6000 рубли и тук е нямало как да се продават по евтино.

    Коментиран от #51, #81

  • 50 Random

    2 3 Отговор

    До коментар #48 от "Алфа Ромео":

    Хахахаха
  • 51 Random

    6 2 Отговор

    До коментар #49 от "Borislav Popov":

    38 паунда на седмица без осигуровки и др. https://api.parliament.uk/historic-hansard/written-answers/1974/jan/28/average-wage

    Коментиран от #54

  • 52 Лада

    4 3 Отговор
    Да имат шанс след като ги рециклират и направят ламарина за други автомобили !
  • 53 Пешо

    9 3 Отговор
    Нека англичаните Най-после се видят с "истинска" кола. Честито. До година с москвич.
  • 54 Borislav Popov

    7 6 Отговор

    До коментар #51 от "Random":

    38 паунда, ама на ден бе, умньооооо, а не за работна седмица. Не четеш ли, че отначалото пише, 868 паунда средна месечна заплата ?? Хе, хе, ти май в опита си да докажеш, че сестра ти не е ковра, сам си вкара автогол - HC Deb 28 January 1974 vol 868 c30W \\ Тоест излиза, че аз съм прав и не аз, а точно ти си за психодиспансера, понеже средния англичанин, наистина е можел да си купи жигулка, само с една заплата. Аз си знаех, че ти си малко от тез по тъ.чките, дето само се заяждат тук с останалите и този път, ти сам се доказа, че си такъв.

    Коментиран от #55

  • 55 Random

    7 3 Отговор

    До коментар #54 от "Borislav Popov":

    Ти си уникален бе, е*ем ти и английския. То си пише average WEEKLY wage, тоя се хванал за някакъв номер...

    Коментиран от #59

  • 56 Сребролюб Мангизлиев

    8 0 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Тя.... статията гола вода
    Много грешки:
    1) Toвa било FIAT 125
    2) Завода бил близо до Москва
    -НЕ Е БЛИЗО
    3) Лада Нива била от 1979 . НЕ, от 1976 е
  • 57 Кико

    1 2 Отговор
    Тъпанари!!!
  • 58 Танко

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "Random":

    Полски 125 е 1300/1500. Италианският 125 е1600'кубика.
  • 59 Borislav Popov

    5 4 Отговор

    До коментар #55 от "Random":

    Уникален си ти бе умньо, 38 паунда, това е средния дневен надник, за работниците мъже, които са над 21 годишна възраст. Ми то си го пише бе, чети мистер Томас Кокс спросил государственного секретаря по вопросам занятости, какова средняя заработная плата, выплачиваемая в Великобритании.
    Г - н Чичестер-Кларк Последняя доступная исчерпывающая информация о среднем заработке получена из Обзора новых доходов и относится к апрелю 1973 года. Ниже приведены оценки из этого обследования среднего валового дневного заработка в Великобритании в апреле 1973 года для взрослых, работающих полный рабочий день.

    Коментиран от #60

  • 60 Random

    4 2 Отговор

    До коментар #59 от "Borislav Popov":

    Ей, копирай и постави в гугъл преводач като не знаеш. Average gross WEEKLY earnings. Потърси какво е WEEK.

    Коментиран от #62

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Borislav Popov

    4 3 Отговор

    До коментар #60 от "Random":

    Ми превел съм ти го на руски специално за теб бе, черно на бяло си го пише, среднего валового дневного заработка в Великобритании в апреле 1973 года для взрослых. Ти да не искаш да кажеш, че 1973 година на остроап са получавали , 150 паунда заплата бе ? Когато в съшата тази година, средната заплата в САЩ е била 631 долара -
    http://www.opoccuu.com/aw.htm

    Коментиран от #64, #67

  • 63 Random

    3 5 Отговор

    До коментар #61 от "сдегехъ":

    Така ли? На мен пък ми се струва че за 2019 АвтоВАЗ са продали 362356 автомобила, а Киа - 225901, Хюндай - 179124, Рено - 144989, ФВ - 104384. https://abreview.ru/stat/aeb/

    Коментиран от #66

  • 64 Random

    4 2 Отговор

    До коментар #62 от "Borislav Popov":

    Вземи се гръмни, стига хаби въздуха.

    Коментиран от #65

  • 65 Borislav Popov

    4 3 Отговор

    До коментар #64 от "Random":

    Вземи си тегли бримката, че за такива като теб, жалко и оловото да се хаби, зян.

    Коментиран от #71

  • 66 сдегх

    6 5 Отговор

    До коментар #63 от "Random":

    Ми никъде не пише в твоя линк бе гюптин че тоити скапани лади са продали 360 х.бр. и освен това киа продава на световния пазар , 10 пъти поаече от скапания ти сран ваз.

    Коментиран от #69

  • 67 Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #62 от "Borislav Popov":

    За всичко съм съгласен с теб,само с едно не. Баща ми 1970 година започва работа като секционен майстор със заплата 75лв!!!! Така че с тази заплата ще са му нужни доста повече 2-3 години. Иначе каузата ти за спор с Random ти е обречена,по добре спори с телевизор. А онзи така наречения пилот на ферари той сигурно е от някое високопланинско село и никога не е пътувал из България да се огледа за автопарка че не е толкова стар колкото казва.

    Коментиран от #68

  • 68 Borislav Popov

    4 8 Отговор

    До коментар #67 от "Гост":

    Аз с този мухльо Рандома не споря, просто му наливам ум-разум в кухата лейка.

    Коментиран от #70

  • 69 Random

    5 2 Отговор

    До коментар #66 от "сдегх":

    То се иска да се помисли и да зададеш периода за който искаш да видиш продажбите.
  • 70 Random

    5 3 Отговор

    До коментар #68 от "Borislav Popov":

    Че ти нямаш бе, къде си тръгнал да наливаш?

    Коментиран от #72

  • 71 Random

    5 3 Отговор

    До коментар #65 от "Borislav Popov":

    Що говориш на себе си на "ти"?

    Коментиран от #73

  • 72 Borislav Popov

    4 4 Отговор

    До коментар #70 от "Random":

    Нямаш го ти, щот ти е куха лейката, затова и аз ти наливам.
  • 73 Borislav Popov

    3 4 Отговор

    До коментар #71 от "Random":

    На вас ти говоря бе, олух, мятай си бримката.
  • 74 Александър

    7 4 Отговор

    До коментар #12 от "пилот на Ферари":

    Да, виждал съм, карал съм..същата некачествена руска шитня, само дето и технологично е остана...С две думи, още по-лошо и по-ненадеждно...прав е човека, като казва че на Лада повече не се качва, аз също!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Чочо

    6 3 Отговор
    Борисе, не обиждай хората! Ако имаш мнение кажи го. Но явно наистина си тъп и затова ставаш арогантен.
  • 77 070707

    8 4 Отговор
    Защо изтрихте 75 коментар. Борислав Попов си заслужава негативните коментари, тъй като си позволява да обижда. Злобен е защото му липсват знания. Философ!

    Коментиран от #79

  • 78 В е л и к и я

    4 0 Отговор
    Едно време Фолксваген е имал 2 модела , за Дачия и Шкода никой не е искал да чуе .. сега една камара бранда със по 5-6 модела само леки и сума ти заводи за коли .. Та искам да кажа на тоя ентусиасист- сега не е едно време .. !
  • 79 Де факто

    2 4 Отговор

    До коментар #77 от "070707":

    Трият ти коментара най-вероятно ,защото си невежа русофилска слуга.
  • 80 Хайл

    3 5 Отговор

    До коментар #4 от "Townboy":

    Ами качи ми се на тура тогара ...с "к" е тура
  • 81 КПСС

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "Borislav Popov":

    Много неща не ти са ясни. През т. нар. етап на социалистическо строителство стоките се деляха на два типа. От първа необходимост и стоки на лукса. Автомобилът се е третирал като стока на лукса. Облаган е с голяма такса, която е отивала за субсидиране производството на детски обувки, примерно. Сега за цените в капиталистическите страни. Валутите на страните от СИВ бяха неконвертируеми. За да закупуват нещо извън СИВ се нуждаеха от валута. Автомобилите се продаваха в дъмпинг, за придобиване на валута. Цената на лада не е била една заплата, апо- скоро 4-5.

    Коментиран от #82, #83

  • 82 Random

    4 1 Отговор

    До коментар #81 от "КПСС":

    Написал съм му, линк съм му дал, 6 брутни месечни заплати.
  • 83 Borislav Popov

    2 3 Отговор

    До коментар #81 от "КПСС":

    Ми нали си имаше държавен курс на валутите бе, да не съм гр слагал аз този курс, аре стига ги разтяга тия локуми тук. Паунда тогава вървеше на черно 1 към 2 лева за паунд, а държавния курс беше почти 1 към 1. Айде сега съберете се с онзи де.ил Рандома и сравнете тогавашната цена на Жигулата на острова 999 паунда и в България 6000 лв. Като не забравите да прибавите в България и 15 годишно и чакане и двойната цена на руските таралясници, на черния пазар.

    Коментиран от #85

  • 84 Мухлювци Заспали

    3 0 Отговор
    Ся темата е дали ша са пуснат на вън от панелките дори и пеша......
  • 85 КПСС

    6 0 Отговор

    До коментар #83 от "Borislav Popov":

    Значи аз се опитвам да ти обясня как са се вземали решенията тогава. Сега ти разсъждаваш с днешните кате3гории и не отчиташ, че става въпрос за друго време, с друг ви взаимоотношения. Връзка между цената в НРБ и Великобритания няма. И курсовете на валутите нямат отношение към цените в страните от СИВ. Примерно в България Полски фиат 125п е по- скъп от лада 2103, а в Чехословакия е обратното. Още един пример. Вразличните държави от СИВ цената на автомобилите, изчислени в средна заплата също са различни. Най- скъпи са в СССР, а по- евтини в Чехословакия.

    Коментиран от #86, #88

  • 86 Borislav Popov

    2 5 Отговор

    До коментар #85 от "КПСС":

    Пак разтягаш никому ненужни локуми. Оговори ми кратко и ясно, как така е било възможно, през далечната 1973 г. СССР да продава на проклетите капиталисти в Англия, Жигула за жалките 999 паунда ? А в братската България, да ни ги продават за цели 6000 лева. Е гах тази политка и е гахти и СИВ-а, дето във вражеския лагер, руснаците продават коли на евтения, а на братята по оръжие за двойно по скъпо. При това, за капак, ни караха да ги капарираме и по 15 години ред да чакаме за тях.

    Коментиран от #89, #90, #92

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 КПСС

    4 2 Отговор

    До коментар #85 от "КПСС":

    Ти четеш ли или слушаш само себе си. Цената от 6100 лева е формирана у нас. Автоекспорт не я продава на ДСО Мототехника за 6100 лева, СССР няма общо с това на каква цена са ти продавали на теб. Кое не ти е ясно?
  • 89 КПСС

    3 1 Отговор

    До коментар #86 от "Borislav Popov":

    Ти чeтeш ли или cлушaш caмo ceбe cи. Цeнaтa oт 6100 лeвa e фoрмирaнa у нac. Aвтoeкcпoрт нe я прoдaвa нa ДCO Мoтoтeхникa зa 6100 лeвa, CCCР нямa oбщo c тoвa нa кaквa цeнa ca ти прoдaвaли нa тeб. Кoe нe ти e яcнo?
  • 90 БКП

    4 3 Отговор

    До коментар #86 от "Borislav Popov":

    Чакай да ти го обясня още по- просто. Колата идва в НРБ на цена 1600 лева примерно. Разликата до 6100 отива в бюджета на НРБ. С тези пари се субсидират производства със социално значение. Целта е стоки като детско облекло да са на възможно най- ниски цени,

    Коментиран от #94

  • 91 бай Шиле

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "шумец":

    Брат,чет ми тя беше съветска република 45 години,бе.Въпросът е сега,като е американска колония какво се промени.
  • 92 бай Шиле

    2 3 Отговор

    До коментар #86 от "Borislav Popov":

    Борката Попов е най информирания трол на Козяк.Скоро ще го направят звенвеви.
  • 93 ВАЗ

    3 1 Отговор
    Не се карайте,нека опитат да продават.Почти сигурно е че ще стане както стана у нас.След няколко години мъки сами се отказаха.Конкуренцията ще ги убие с качество там цената не е най важното.
  • 94 Borislav Popov

    1 1 Отговор

    До коментар #90 от "БКП":

    Простотия, не съм съгласен, не е било така не са ни ги продавали руснаците по 1300 рубли, мортели са ни, както са си искали и освен това са ни карали 15 години, ред да чакаме. А на англичаните са ги продавали по себестоимост.
  • 95 Neznam

    1 0 Отговор
    Sigurno sum popadnal v sait za ruski I suvecki avtomobili dostvidaniq