Last news in Fakti

24 Март, 2020 09:53 27 740 70

Колко би струвала днес чисто нова Жигула?

  • ваз-
  • 2101-
  • жигула-
  • цена
Колко би струвала днес чисто нова Жигула? - 1

Жигулата, както е позната у нас или ВАЗ 2101 е най-популярната съветска кола. Тя се прави по лиценз на Fiat и се превръща в най-масовия автомобил на бившия СССР. Руснаците я наричат "Копейка" (дребна разменна монета в Русия), но през 60-те и 70-те години на миналия век тя струва далеч повече, но все пак е достъпен автомобил за всички от бившия соц. строй, желаещи личен автомобил.

Знаете ли обаче, колко би струвала днес чисто нова Жигула? Отговор на този въпрос ни дават журналистите от "Российская газета". За да изчислят правилно съветските пари към съвременните, журналистите взимат за основа разходите за живот от 1965 до 1975 г. и ги сравняват с тези в съвременния.

Оказва се, че една съветска рубла се равнява на 279.6 днешни рубли. В тази ситуация може приблизително да си представите колко биха могли да струват днес най-популярните съветски автомобили.

Например "Жигулата" през 1975 година струва 5 620 рубли. Ако умножите това число по 279.6 рубли, се оказва, че през 2020 година такава машина би струвала 1 571 352 рубли (39 274 лв.). Приблизително колко струва една чисто нова Skoda Octavia.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 55 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    192 47 Отговор
    Любопитна статийка. Интересното обаче е, че едно време почти всеки можеше да отдели тези пари, а сега 40 000 лв. са непосилни за много от българите. Което означава, че стандартите на живот са ни спаднали драстично за сметка на една шепа хора, които ни управляват или са близки на управляващите

    Коментиран от #4, #27, #34, #43, #45, #51, #54

  • 2 гост

    32 11 Отговор
    Колко дни вече, а нищо за Тесла, не може с Боре модераста да заработваме по някое левче пускайки хвалебствени мнения, тежки времена настанаха...

    Коментиран от #5

  • 3 Лудогорец8

    73 15 Отговор
    Така не се смята! Сметнете го в месечни заплати, например колко месечни заплати е струвала тогава една жигула и колко месечни заплати струва сега една шкода? Това което сте направили изкривява действителността то така след 50 години може да се каже ами то ролс ройса струвал преди колкото еди какво си.... Това е изопачаване или незбание това е.

    Коментиран от #16

  • 4 Зеис

    54 40 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    С една голяма корекция! "Почти всеки", явно си бил привилегирован ! Заплатите бяха малки, моите родители не можеха да си позволят. Баща ми беше лекар а майка ми чиновник.

    Коментиран от #7, #18

  • 5 Боре модераста

    18 9 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Норвежец, лошо ни се пише, и на околовръстното клиентите много намаляха, ще ме приютиш ли в твоето село ако ме изгонят от панелката за неплащане на наема?
  • 6 глупости

    29 45 Отговор
    Идиотско заглавие на статията ! Една "Жигула" днес не би струвала нищо ,защото никой няма да си я купи. Съпоставено с днешните доходи ,"Жигулата" е смешно скъпа. Все пак ,не забравяме ,че това е (лошо копие на ) ФИАТ 124 мод. 1964 г. Първата (що годе) нормална СССР кола.
  • 7 Петър

    38 16 Отговор

    До коментар #4 от "Зеис":

    Айде стига глупости,едно приятелско семейство-учители са,купиха през 1986 година ЮГО 45 струващо 7200лева.Как са го купили,а заплатите им бяха по 150-160 лева?

    Коментиран от #60

  • 8 Ох стига с тея кошмари бе

    27 49 Отговор
    Стига писнахте ни с тая дараци не желая нищо руско да карам...един прогнил опел астраф на 30 години е по хубав от тоз изтърбушлек ...като го гледам тоз дарак как да повервам че същите тея де са го правили са ходили на луната😂😂😂😂😂😂са и на марс ше ходели

    Коментиран от #9, #10, #14, #42, #65, #69

  • 9 Петър

    25 9 Отговор

    До коментар #8 от "Ох стига с тея кошмари бе":

    Нещо бъркаш за Луната май.
  • 10 Егати пича

    33 11 Отговор

    До коментар #8 от "Ох стига с тея кошмари бе":

    Руснаците никога не са стъпвали на луната!

    Коментиран от #11, #12

  • 11 На луната

    23 18 Отговор

    До коментар #10 от "Егати пича":

    човечеството не е стъпвало.

    Коментиран от #22

  • 12 Петър

    34 5 Отговор

    До коментар #10 от "Егати пича":

    Ето това са днешните млади,неграмотни,нагли и с мозък на медуза,не на Горгона Медуза де.
  • 13 Стар шафиор

    32 4 Отговор
    Фиат 124, на който с известни модификации се базира Ладата, е представен официално през 1966, тоест преди цели 55 години. За времето си е бил много много добър автомобил. Базовата версия е доста елементарна и лишена от всякакви глезотии, така че не би трябвало днес да струва повече от 8-9 хиляди лева.
  • 14 Хаха

    33 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ох стига с тея кошмари бе":

    Нещо не си разбрал Руснаците никога не са твърдяли че са ходили на Луната бе брачет вземи прочети нещо различно от фейса
  • 15 мани мани

    32 8 Отговор
    Можеха да си позволят кола понеже чакаха 10-12-14г. И през това време спестяваха. Заделяха от заплатата им. 100-250лв. заплатката... То и сега ако можете да спестявате ще можете да вземете шкода, рено или дачия нова след 10-12г. Ама не ви се чака :) нямате спокойни дни :) Дори лизингова на момента можете сега, но ня' да е ваша :) но на момента! Кой луд иска да чака 10г. за кола ва?

    Коментиран от #31, #62

  • 16 КПСС

    14 7 Отговор

    До коментар #3 от "Лудогорец8":

    Ами ако го смяташ в средни заплати ще получиш сумата, която са изчислили в статията. 40 000 е сега сумата за нормален среден автомобил.
  • 17 пенсионер

    7 2 Отговор
    ако СЕГА се произвеждаха по същите технологии от времето си, може би копейките щяха да са по-скъпи. по сегашните - едва ли повече от 10-тина хил.лв. а в Китай - наполовина !
  • 18 Гост

    26 8 Отговор

    До коментар #4 от "Зеис":

    Баща ти лекар майка ти чиновник кола не са си позволили но апартамент и вила са ти купили а по онова време 60-70г. хората не се напъваха да спрът 5 коли пред блока

    Коментиран от #49

  • 19 lost

    50 8 Отговор
    Има толкова много фактори. Тъпо е да се смята така. Заплатите бяха по-ниски и това дори е относително защото сега минималната като е 610 лева какво ще си купите с нея? Ток, парно вода и хляб и мляко. Колко хора извън софия работят за 500 - 600 лева знаете ли? Моите родители са инженери и си работиха в предприятията които сега няма. Но стоките бяха на нормални цени. Нямаше като сега супер скъпи неща и не ламтяха хората толкова. Има и един друг фактор, Селото, което сега го няма. Баба мми и дядо ми като бяха жови вече пенсионери първо пенсиите им стигаха и второ гледаха какво ли не. Животни, имаха какво ли не в двора. Всякакви дръвчета. Правеше се по 200 литра вино като се обереше лозето и помагаха. Много хора бяха така. И заплатите се спестяваха. Ето така се купуваше жигула. Баща ми също си купи нова, но от магазина вземахмее само хляб до като бяха живи баба и дядо, ние помагахме разбира се. Нещата са несъпоставими и несъизмерими със сегашния начин на живот. Оставаха пари и за почивка също по този начин. Сега купуваме химията от големите вериги и парите ни заминават навън. Нищо не остана тук!!!

    Коментиран от #23, #35, #52

  • 20 Хихи

    18 28 Отговор
    И пет лева не да давам за такова подобие на кола.

    Коментиран от #66

  • 21 Нищо необичайно

    10 4 Отговор
    Опел Астра седан в момента струва горе-долу толкова и е нещо като съвременен еквивалент на Жигула.Ако разгледате и други алтернативи на тази кола в годините ще видите,че цената им почти винаги е била около тази стойност.
  • 22 Искаш да кажеш.

    13 9 Отговор

    До коментар #11 от "На луната":

    ...че американите не са част от човечеството? Нещо тъпичко ми звучи...
  • 23 Шекспир

    14 17 Отговор

    До коментар #19 от "lost":

    Искаш да кажеш че съжаляваш за времето когато отпуските се използваха за правене на компоти а почивните дни за копаене на домати и пипер.Не е трудно и днес да живееш така щом ти харесва

    Коментиран от #25, #67

  • 24 Next

    15 4 Отговор
    Аз искам жигула, къде е шоурума на жигула?
  • 25 lost

    9 3 Отговор

    До коментар #23 от "Шекспир":

    Не казвам това. Казах, че не може да се смятат така нещата и имаше куп други фактори. Аз и сега си имам земята, но няма да ходя да я копам. Бяха други времената.
  • 26 пенсионер

    13 3 Отговор
    разровете се в нета и вижте цената на среден автомобил и средна заплата в Германия преди 50 години. сега направете това за днешно време. когато направите това ще забележите, че съотношенията помежду им са приблизително едни и същи......... коментарите - излишни !
  • 27 Бай Хой

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Е като чакаш десет години се ще събереш 40 к. Днес също почти всяко семейство може да си позволи кола на изплащане за 40 бона, но вторичният пазар е толкова голям , че не си заслужава да се инвестира в нов автомобил. Ако живееш в германия, 50 к евро са си 50 к, за един мерцедес примерно, но за БГ са 100 к лева, това е големия проблем у нас. Една дачия е 10-4 к евро.....
  • 28 ПРОСТ българин

    14 6 Отговор
    ГОЛЯМА КОЛА Татко на времето плати за нея 10000 лева а един апартамент в кв. тракия струвал 8600 лева
  • 29 незнайко

    7 7 Отговор
    Какво искат да ни втълпят ? Навремето са се продавали ПРЕКАЛЕНО СКЪПО ЛИ ??? Колко е струвала шкодата навремето ? Точно колкото жигулата. Коя шкода сега струва по евтино ??? ТАЗИ СТАТИЯ Е ПЪЛНА ТЪПНЯ !!!

    Коментиран от #44

  • 30 Borislav Popov

    8 5 Отговор
    Тези изчисления и прескачания във временното пространство са пълна тъпотия, плюс това са направени неправилно. Тази цифра, че
    1 тогавашна рубла се равнявала на 279 сегашни, е изсмукана от пръстите на Росийската газета. Според мен, най добре е да се вземе тогавашната цена и съответно тошавашния курс на долара към рублата и да се прехвърли в сегашните реалии. Защо тогава, след като Жигулата в днешно време щяла била да уж струва, цели 1.5 милиона рубли, днешната послеледен модел Лада, се продава само за половината от тази цена ?? Нещо и излизат криви сметките на Руската газета.

    Коментиран от #33

  • 31 Borislav Popov

    9 7 Отговор

    До коментар #15 от "мани мани":

    Рандома, КПСС-то, Марио и другите темподобни превъртяли комундета, дето все реват тук за онези времена, щото тогава това можело да си купим това и онова, а сега нищичко не сме можели, да си купим.

    Коментиран от #32

  • 32 Random

    4 7 Отговор

    До коментар #31 от "Borislav Popov":

    Хахахахахаха, комунист ще ми вика, хахахахаха

    Коментиран от #39

  • 33 Random

    3 4 Отговор

    До коментар #30 от "Borislav Popov":

    Щото си т*п. Що Рено 16 е струвало 22хил паунда, а нов меган е 18хил?

    Коментиран от #38

  • 34 мвннтг

    7 8 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Пълни глупости. Във всяка къща вече имат по най-малко два автомобила. Купени без да се чака по двадесет години.
  • 35 Точно така

    10 1 Отговор

    До коментар #19 от "lost":

    Връщаш се от работа и хайде на полето или в двора. Краставици домати и т. н. Прасенце кокошки зайци и заплатата под дюшека. За 1г.2-3 хил.лева и 10г.чакане и хоп колицааа.
  • 36 666666

    13 14 Отговор
    И подарък да ми дадете чисто нова жигула пак не бих я погледнала дори. Стига сте ревали по тъпия комунизъм бе нещастници. Май доста се пооядохте през последните двадесет години и пак ви се иска да живеете в условия на масов недоимък, на празни магазини и на режим на тока.
    Аз не искам, мерси. Ако толкова страдате за комунизъма заминавайте за Куба, Венецуела или за Северна Кореа.
  • 37 Един от многото

    13 7 Отговор
    Цени на тока в СССР за 1 кВтч. в рубли:
    1961 - 4 коп.
    1965 - 4 коп.
    1970 - 4 коп.
    1974 - 4 коп.
    1980 - 4 коп.
    1985 - 4 коп.
    1989 - 4 коп.
    За тези с големите плюнки копейката е 1/100 от рублата

    Коментиран от #53

  • 38 Borislav Popov

    10 6 Отговор

    До коментар #33 от "Random":

    Щото ти си т.п, точно ти. Защо Жигулата, през 1973 г. на остррва е струвала 999 паунда, а в България 6000 лв. ? Хайде сега умньо, разкажи ни за курса на лева, към паунда, през 1973 г. и сравни цените.
  • 39 Borislav Popov

    7 8 Отговор

    До коментар #32 от "Random":

    Не съм те нарекъл комунист бе, умньо. Разликата между превъртяло комунде, какъвто се явяваш ти и комунист, е като от тук до Китай да отидеш пешком.
  • 40 Жеко

    18 5 Отговор
    Който помни онова време, за едни лошо за други спокойно, тази кола ВАЗ 2101 беше един опростен и сигурен автомобил. Сменяш едни накрайници, горни и долни, караш. Парното беше така силно, че отваряш прозорците. През зимата слагаш в багажника една торба пясък, без зимни гуми, тогава нямаше и караш. Само много гореше, при 80 км/ч по 8 литра. До Бургас или Созопол зареждаш. 8 години съм карал такава, до Германия и където можеше, без приблеми. Нямаше серво та махахме един разпределител за задните колела за да спира по-добре. Да, ФИАТ 124 имаше по-добър и икономичен мотор. Руснаците кога са правили хубави коли, никога! Но за нас в онези времена ВАЗ 2101 си беше добра. Днес такава няма кой да купи.

    Коментиран от #58

  • 41 Още има хора които помнят

    12 5 Отговор
    Що за късопаметен човек може да твърди, че всеки можел да си позволи едно време тази сума? Първо трябваше да имаш вноска от 1500лв. и да чакаш 15 години. Второ сумата от 6500 лв. беше непосилна за повечето хора тогава. Може би си бил от малцината които с бележка получаваха без да чакат кола и след няколко години я препродаваха за 20000лв. на пластмасаджии, келнери, бармани и разни подобни. Със жилищата беше още по-трудно.
  • 42 KOKO

    7 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ох стига с тея кошмари бе":

    PI4 TEB SA TE PRAVILI V JIGULI ZATOVA MRAZICH KOLATA, A TIA SI E DOBRA KOLA.

    Коментиран от #50

  • 43 Малкия

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Само да ти кажа. 1983 бях на 22 и за сватбата ми баба ми подари вноска за кола направена преди 15 години с номер75 000. С него можеш да купиш Шкода ,Трабант , Заз, Москвич и Фиат 126. Шкодата струваше 7100лв. Аз бях заварчик заплата 240лв. За тогава добри пари. Сам си вади заключения.
  • 44 120

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "незнайко":

    Шкода 120л Масларка
  • 45 filo

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Не си прав брато, който е могъл да отделя пари го е правил,защото не можеше нищо да си купиш с тях. И тогава и сега управляващите бяха по-добре от пролетариата. Ти да не би да очакваш друго.
  • 46 filo

    8 1 Отговор
    Само по време на комунистическия рай може да се чака 15 години за кола (Лада), която после да размениш за апартамент ( в София).
  • 47 Абсолютно реално

    5 0 Отговор
    но тогава Жигулата нямаше сериозни конкуренти както сега Шкодата
  • 48 Ицо

    20 2 Отговор
    Една Лада 1600 беше 6200 лв. и всички имаха пари,но бяха с вноски , защото чакаха да внесат .Тези коли се изнасяха във всички социалистически страни даже и Куба и Южна Америка.и Зап.Европа..Защото закриха нашето собствено производсво на БулгарРено , кола която конкурираше всички в Европа и започна да се изнася веднага
    първсо в Австрия.А всички други соц.страни призвеждаха коли и внасяхме и оттях. Даже сръбският боклук Юго.А един двустаен панелен апартамент беше 12000 лв.Един долар беше 98 стотинки.ДСК давашетези заеми на символични лихви.Заплатите бяха около 120 лв.Един хляб беше 26 ст а едно кебапче беше 8 ст.Така , че не сравнявайте онова време с това . Не сравнявайте и хората , които строиха и живяха по онова време .Такива вече няма.
  • 49 Роко

    3 3 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Щото никой няма да им го позволи. Но да предположим, че ти позволят чакаш за първа 12 години, за втора още 12 години. Ха сега да познаем колко ще чакаш за трета? Правилно 12 години. Първата отдавна е станала на кокошарник на 36 е вече горката пък и ти вече си пенсионер. Кво да се прави първата ще я купиш около 30 ако работиш в града (100-150 лева заплата говорим за 70-те да не забравяме не за 80-те) на село нещата бяха малко по - различни в ТКЗС-то през 70-те взимаха по 60-70 лева пък и Ладичката там гоуемо приложение нема трябва си Москве да мое да носи (верно тутунджиите успяваха да спастрят за Ладичка, но я държаха като паметник ползваха я само когато ходеха на пазар в Софето на ЦУМ). Беше много забавно да ги гледам като дойдат с едни лъскави Ладички вътре покрити с китеници облечени като за сватба (ми че то си по - важно събитие от сватба да видиш Софето)
  • 50 Роко

    3 3 Отговор

    До коментар #42 от "KOKO":

    За да определиш качеството на една кола най - малкото трябва да си я виждал на живо (съдейки по писането на латиница най - вероятно баба ти е правена в Жигули).
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Роко

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "lost":

    Е ми отиваш на село пълниш двора с животинки и пенсията ще ти стига (няма да купуваш месо, яйца, плодове, зеленчуци, мляко, жената ще плете вълнени половерчета и чорапки и няма да се охарчваш и за дрехи трябва само едни галоши да си купиш на те евтини китайски) пък и на децата в града ще пращаш буркани та да могат да спестяват от заплатата за кола. Само че това иска много работа ставаш в 5 прасето си иска помията не те пита дали ти се спи. Просто приятелю случил си на баба и дядо да се бъхтат(за разлика от твойте внуци които имат един мрънкащ търтей вкъщи), за да ти пълнят хладилника и когато те го напълнят ти можеше да пестиш от заплата за глезотии. Цените нормални били да видим 80-те години минимална заплата 100 лева хляб тип Добруджа 30 стотинки това прави около 330 хляба в днешно време заплата 610 лева хляб тип Добруджа 1, 20 лева това прави над 500 хляба може да сравниш и други стоки, но пак ще се окаже, че без баба и дядо на село нямаше да можеш да си позволиш нищо така че приятелю отиди и им се поклони.

    Коментиран от #55

  • 53 Мисли малко

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Един от многото":

    То за това СССР вече го няма!
  • 54 Човек

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    1971г средна заплата 100лв сега 1000лв. Жигули тогава 4000лв шкода октавия сега 40000лв. Смятай !
  • 55 Човек

    3 0 Отговор

    До коментар #52 от "Роко":

    Браво! ИМА все още мислещи хора. Тя неволята бързо учи. Ще има пак копане на двора.
  • 56 сноу

    4 2 Отговор
    Всички се дърлите и дрънкате като съдрани щайги, а " попа" все комунизма му гложди кратуната.Кой комунизъм , на мен не ми е ясно ,ама пък може само той да го е виждал.. Все съпоставя крава с магаре ,кавал с кавалер ,пуйка с пейка и все сметките му не излизат та накрая един комунист добавя..Че да не би по това време за всички германци или франсета да е имало мерцедеси и ситроени бе...И там си чакаха на ред и тоя ред да не е измислен в БГ.Че и сега да отвориш един стар радиоапарат Grundig или Saba, ще намериш квитанция с дата на поръчка и доставка за мин.година а и за колите също . Автомобилната индустрия която Хитлер създаде хитро се прикри ,а се бомбардираха основно градовете,после се реорганизира с разни планове и фин.инжекцийки изплува.Примерно Касел беше сринат със земята ,а на 18км.Баунатал завода на Vw без паднала тухла .Само да уточня ,че това при тотална война, а в БГ серсемията и простотията си унищожи всичко направено с общонароден труд и лишения при студена война и ограничения , даже и кравите си закла, че били червени.Сигурно по това време "попа "е видял червено.
    .

    Коментиран от #57

  • 57 Роко

    5 2 Отговор

    До коментар #56 от "сноу":

    Опитай се да обясниш на едно франсе, англе или германец как е трябвало да чака 12-15 години, за да си купи кола и той директно ще повика санитарите да те приберат в съответното лечебно заведение. Това може да се случи единствено при социализъма франсето дори не може да си го представи. 1990 година на власт е комунистическото правителство на Андрей Луканов зимата е тежка няма нищо (кредитите са спряни щото идиота решил, че може да не плаща старите кредити взети от правешкото говедо) в България е въведена купонна система (държавата не може да осигури дори храна на гражданите), а това се прави обикновенно след война така че стига си пял какво било построено (щом няма възможност дори храна да се подсигури значи НИЩО не е построено или поне нищо смислено). Да построиха се мастодонти като Кремиковци и Стомана (видяли идиотите че в СССР в два региона строили металургични комбинати, в единия има желязна руда в другия въглища та решили и тук да направят същото, но няма кой да провери дали нашите ресурси стават за тая цел след като ги построяват оказало се че не стават и хайде доставки от Варна с железницата цената на метала се вдига двойно и когато трябва да работи на пазарен принцип фалира за месец), резултата отровено софийско поле. КЦМ Пловдив построен в най - плодородната земя резултата и тя отровена.

    Коментиран от #59

  • 58 Мда

    4 1 Отговор

    До коментар #40 от "Жеко":

    Грешиш. Преди 6 месеца си купих такава. Вярно не ми е основана кола но ме радва на максимум. Основната кола ми е 80000лв. така че мога да ги сравня. Тази кола ми пълни душата и друго няма значение.
  • 59 Мда

    4 0 Отговор

    До коментар #57 от "Роко":

    Това са консуматорски общества. Тука като си купеше кола се караше почти цял живот. Не се сменяха като носни кърпички. Едно време всичко се увиваше в хартия , стъкло и малко пластмаса. Дойде демокрацията и западния начин на живот и се напълнихме със пликчета. 30г по късно западняците се сетиха за торбите за многократна употреба и хартиената опаковка. Там където са тръгнали западняците ние от там се връщаме

    Коментиран от #61

  • 60 Илия

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Петър":

    Корупция и сива икономика му казват 😉
  • 61 Роко

    3 0 Отговор

    До коментар #59 от "Мда":

    Стига глупости не бъркай осъзнато поведение с мизерия. У нас се чакаше половин живот за "кола" и да искаш няма как да я смениш защото няма да дочакаш ред за втора. Едно е да осъзнаеш че трябва да ползваш торба за многократна употреба (отговорен си пред децата си) съвсем друго е да ползваш такава торба защото си принуден от мизерия, както е съвсем различно да ядеш черен хляб щото е модерно и да го ядеш защото си беден и не можеш да си позволиш друго. Така че ние западняците не можем да ги стигнем още сто години.
  • 62 Червената шайка-терористи.

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "мани мани":

    Хем се чакаше минимум 10 години, но преди това правиш така наречената вноска, която беше1500 лева. За тези 10 и повече години, нямаш дори една стотинка лихва. Обирджийска комунистическа дивотия.
  • 63 кочо

    2 0 Отговор
    през 1974г. една жигула за народа струваше 6500лв но за държавни нужди1050лв.огромно ограбване.
  • 64 Роланд

    2 0 Отговор
    През ноември 1989 най-накрая след 18 г. чакане ни излезе ред за кола, но вместо дългочаканта Лада Самара с 5 врати ни дойде ред за новия Москвич. Добре, че нашите взеха мъдрото решение да го вземат, че след няколко месеца закриха Мототехника и всичко пропадна... За Моско, който се оказа много добра кола, карах я до 2005 г. на газ, платихме 12900лв, а 18 годишната ни Жигула комби на 170000км продадохме за 13500 лв. Ето това беше изкривен беден пазар... Апартамент 4 стаи 80 кв. м. на 10 г. Държавата ни продаде за 14000лв. Луда работа...
  • 65 serjant

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ох стига с тея кошмари бе":

    zashto ni zanimavash spsiho problemite si....
  • 66 serjant

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Хихи":

    nikoi ne te i zadaljava...
  • 67 serjant

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Шекспир":

    ami shte jadesh G M O togava i njama da se oplakvash....togava pone hrahata beshe estestvena i dostapna , a sega2/3 ot bjudjeta otiva za hrana ....
  • 68 ЕХА

    3 0 Отговор
    Да караш такава кола трябва да бъдеш истински мъж, сегашните гейчета едно кръгче няма да могат да направят с тези машини.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Генчо Петков

    0 0 Отговор
    ЗАЗ в България. баща ми си купи тогава такъв.
    около 4000 лева официален курс 0.97лв/$
    или за около 4000$, през около 1980 година.
    Заплата на чиновник около 180лв = 180% - демек около 22 заплати
    Сега заплата е 500$ нарастване 2.5 пъти за 40+ години
    И може да си купиш ЗАЗ за 10000$