29 Март, 2020 12:00 2 483 14

Превръща ли се Европа в световния център на електрическата мобилност?

  • електромобили-
  • електрическа мобилност-
  • европа-
  • mckinsey
Превръща ли се Европа в световния център на електрическата мобилност? - 1
Снимка: Shutterstock

Тъй като коронавирусната пандемия продължава да нанася удари върху обществото и икономиката, все още е трудно да се определи цялостното ѝ въздействие върху индустрията на електрическите превозни средства. Без съмнение, заразата ще намали продажбите на електромобилите, но дали ще се промени и локацията, където попада техният най-голям дял? Със сигурност е трудно да се каже, но според актуални изследвания, изглежда, че "центърът на електрическата мобилност“ се движи от Китай към Европа.

Според публикация в eeNews Automotive, именно това сочи анализ на водещата консултантска компания McKinsey. Проучването показва, че докато продажбите на електромобили са бавни в Китай и дори намаляващи в САЩ, то Европа се намира в бързата лента по отношение на електрическата мобилност.

McKinsey откри, че през 2019-а на Стария континент новите регистрации на "електрички" и хибриди са нараснали с 44% до над 600 000 превозни средства. За сравнение, в Китай продажбите на електрифицирани коли са се повишили само с 3% до 1.2 милиона бройки, докато в САЩ пазарът се е свил с 12% до малко над 300 000 коли. Глобално за 2019-а новите регистрации на електромобили и хибриди възлизат на 2.3 милиона, което представлява ръст от 9% спрямо 2018-а. Това позволява на Европа да увеличи относителния си дял в пазара на електрифицирани превозни средства на 25%.

Кои страни в Европа показват значителен растеж в електрическата мобилност?

Според McKinsey, през 2019-а, с над 110 000 продадени електрифицирани коли, Германия е третият най-голям пазар в света и най-големият в Европа по абсолютна стойност. Въпреки това, с пазарен дял от 2.8% на хибриди и електромобили, относително Федералната република се намира по средата на класацията в Стария континент. Лидерските позиции по отношение на електрическата мобилност в Европа и в света се заемат от Норвегия с почти 45% пазарен дял, Исландия с 22% и Холандия с 13%.

„Търсенето на Стария континент рязко се е увеличило. Може да се очаква тази тенденция да продължи, благодарение на строгите ограничения по отношение на отделянето на CO2 от ЕС“, казва Николай Мюлер, старши партньор в офиса на McKinsey в Кьолн.

Анализът на консултантската компания сочи, че Tesla все още е водещият производител на електрически превозни средства. През 2019-а американската компания продаде 368 000 електромобила, 300 000 от които единствено бяха Model 3. За сравнение, немските топ марки BMW и VW са отчели респективно 133 000 и 85 000 продажби на електрифицирани превозни средства. Всъщност Model 3 става толкова популярен в Европа, че започва да задминава съпоставими ДВГ седани на конкурентни премиум автопроизводители.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фактите говорят

    15 12 Отговор
    Отговорът е ..... НЕ !
  • 2 ГосТ

    17 9 Отговор
    Пффф заляха Европа с хамериканските ценности, са ше ни залеят с батерии 😑
  • 3 Borislav Popov

    8 13 Отговор
    Отговорът е, още не е, но скоро ще стане. Пазете се !
  • 4 Боби

    14 8 Отговор
    Коронавируса ще даде отражение на продажбите на коли, а ниската цена на нефта ще даде отражение на продажбите на ел. коли. Колкото цената на нефта е по-ниска, респективно цената на бензина, разликата в цената за "гориво" (бензин/дизел-ток), намаля. Това ще даде отражение в забавяне на продажбите на ел. коли. Съответно обратно, ако цената на нефта расте и цената на бензина скача, продажбата на ел. коли ще расте.

    Коментиран от #7

  • 5 така така

    11 6 Отговор
    Не. Не се превръща.
  • 6 Мазнинката свърши

    9 4 Отговор
    Цените на колите ще паднат драстично до 2-3 месеца, така че не бързайте да купувате. Досега ни цакаха с високи цени, сега се обърна мача. Нека им постоят малко и да им дойде акъла.
  • 7 Японеца

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "Боби":

    Ако се задържи нефта на 30/40$ за барел, електричките ще станат ненужни, но ще имат време да се развиват, като по-еко И по -мощни! Рано или късно, ще вземат средно решение, двг или газова турбина, ще зареждат батериите!

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    11 9 Отговор

    До коментар #7 от "Японеца":

    За твое най-голямо съжаление ако ще и 10 долара да е петрола , изискването за 95 гр на км от догодина си стои и само 4 годинки по-късно ще стане 65 !!! Като сложиш и заявленията на практически всички големи градове за забрана на двг , ако ще и 10 цента да стане нафтата , пушилниците няма да ги бъде !! И то по-скоро отколкото можеш да си представиш !!

    Коментиран от #11, #12

  • 9 Алфа Ромео

    11 5 Отговор
    Европа е минало вече, тя си агонизираше от много време, сега е почти мъртва.
  • 10 Гражданинът X

    1 3 Отговор
    Вирусът помогна да се вдене, че намалелият трафик спаси повече животи, отколкото пандемията отне и тва е реалността. Оттук насетне гоним шефовете да ни плащат по 2 бона и нагоре, за да си покрием лизинга на ел. колите. Няма по-тихо, бързо и приятно нещо за каране. НЯМА! Всичко става само с десния педал - и тръгване, и спиране. Играеш си с дръгелите в трафика като котарак с мишоци. Като на забавен каданс са.

    Коментиран от #13

  • 11 Русенец

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    1,59лв/л нафта в Русе ;) Обещах да ти се обадя, като падне под 1,63. Ще ти се обадя пак, като падне още. Продължаваш ли да твърдиш, че няма начин да падне на 1,50?
  • 12 Русенец

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Само 4 годинки по-късно ще се чудим, на кое кьоше да засеем още малко ечемик. Май въобще не виждаш, накъде върви света. Хората ще се борят за хляб, не за коли.

    Коментиран от #14

  • 13 Долен ляв педал

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гражданинът X":

    е друго е да зацепиш съединителя, вместо да си като в луна парк
  • 14 Е така де

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Русенец":

    Не виждам какво пречат електромобилите за сеитбата на жито? Да не искаш да кажеш, че житото се нуждае от киселинния дъжд предизвикван от смогът от автомобилите с ДВГ? Без ДВГ всички посеви ще са много по екологично чисти.