2 954 12

14 млн. европейци от автоиндустрията остават без работа заради коронавируса

Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) предрича безпрецедентна криза в отрасъла заради пандемията от COVID-19. Неработещите заводи, прекъснатите снабдителни вериги и затворените дилърски центрове могат да оставят без препитание 14 милиона души.

"Епидемията избухна в Китай, но бързо обхвана Европа и доведе до най-тежката криза в автомобилната промишленост. Въпреки държавната подкрепа в страните от Евросъюза компаниите са принудени да затварят фабрики, а дилърите - представителства, което поставя под заплаха финансовото бъдеще на 14 млн. човека", коментира генералният директор на ACEA Ерик Марк Юитема. Той призовава правителствата и Еврокомисията да разработят мерки, които да попречат на пандемията на нанесе "фундаментални щети върху иновационните и изследователски възможности на отрасъла", както и да се подготви за парични помощи за възстановяване на производството.

От ACEA изтъкват също, че производството и доставките на части и гаранционната поддръжка са едни от най-важните фактори за запазване на структурната цялост на автомобилната промишленост. Те могат да осигурят оцеляването на логистичните вериги и да поддържат работата на спасителните служби и бързата помощ. Юитема смята, че ЕС трябва да гарантира безплатното движение на хранителни продукти, лекарства, резервни части и горива във всички страни-членки.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 7444

    8 11 Отговор
    Ще поскъпнат втората употреба +15/20%
  • 2 Бачо Киро

    13 2 Отговор
    Спокойно, за тях приготвят милиарди и то не под формата на гербаджийски кредит...

    Коментиран от #10

  • 3 Завод

    8 2 Отговор
    И нашите 250завода 🔥🔥🔥.
  • 4 Умният

    9 1 Отговор
    Само да не се наводни с китайски автомобили.
  • 5 12345

    11 3 Отговор
    Абе накрая да не излезе, че китайците нарочно са го пуснали вируса, за да съсипят чуждите икономики. Жълтурите се справиха с епидемията за 2 месеца. Тука ще ни трябва 1 година.
  • 6 automaniac

    3 5 Отговор
    То това е и целта на епидемията,да се уволнят ненужните работници безболезнено и безнаказано.А колите втора употреба щем не щем ще си вдигнат цената, като няма кой да си купува нови коли и на старо няма да има много за продаване.15/20% може и да са много но не е невъзможно като има голямо търсене а няма предлагане

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 DZD

    4 5 Отговор
    Втората употреба от две седмици е с 30-40% по-скъпа. Проверете.
  • 9 Рошко

    10 0 Отговор
    Дами и господа граждани и гражданки, дойде време да си припомните, детските години при дядо и баба, и мотиките и доене на овчички и козички, нали ви миришеха, ама картофите и млекце то не миришат, козметиката може и да си я оставите на село няма да ви трябва
  • 10 Доичланд

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Бачо Киро":

    Дават се 67% от нетната заплата без да ходиш дасе разправяш по институции. Просто заплатата става по малка .НО НЕ ПРЕКЪСВА.Затова тука никой от редовно работещите няма да е много ощетен.
  • 11 гост

    3 7 Отговор
    Тесла ще назначи повечето, очаквам съвсем скоро Тесла да има 20-30 завода в Европа а стогодишните ще фалират. Дизелрастите Се пукат от яд, хахахаха

    Коментиран от #12

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.