Last news in Fakti

25 Март, 2020 17:31, обновена 19 Юни, 2022 12:45 53 851 97

Непознатото "Жигули" с предно предаване

  • ваз-
  • нами-
  • fiat-
  • peugeot-
  • 2101-
  • 0132-
  • 124-
  • 204-
  • предно предаване

Преди половин век FIAT 124 се превръща във ВАЗ-2101 и става един от най-масовите съветски автомобили. Конструкцията на италианския модел се оказва толкова сполучлива, че се задържа на конвейерите в Толиати чак до 2012 г.

Непознатото "Жигули" с предно предаване
FIAT 124 (1966-1970)

Още в средата на 60-те години в СССР обаче активно се обсъжда дали набиращото все по-голяма популярност предно предаване не е по-подходящо за тамошните условия. За да оцени предимствата и недостатъците му, Централният научноизследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ) разработва няколко прототипа с предни задвижващи колела на базата на "Запорожец", "Волга" и бъдещото "Жигули".

Непознатото "Жигули" с предно предаване

Така през 1969-а, година преди ВАЗ-2101 да влезе в серийно производство, се пръква НАМИ-0132. В Толиати разполагат с предостатъчно "фиатове" за ресурсни изпитания и един от тях е снабден с преден задвижващ мост.

Непознатото "Жигули" с предно предаване
Peugeot 204 (1965-1976)

За проектиране на нужните възли и агрегати от нулата не може да става и дума. Нужните компоненти са взети наготово от Peugeot 204. Френският модел има 1 130-кубиков четирицилиндров двигател с мощност 53 к.с.при 5 800 об/мин. Също като в "пежото" напречният мотор е килнат напред под ъгъл 20 градуса, за да се побере в коша.

Непознатото "Жигули" с предно предаване

С отпадането на нуждата от трансмисионен тунел, в който да бъде разположен карданният вал, в салона на експерименталната "жигула" се освобождава доста място. Скоростният лост е изместен на волана.

Непознатото "Жигули" с предно предаване

От февруари до септември 1970 г. НАМИ-0132 е подложен на сравнителни изпитания. За опоненти са избрани ВАЗ-2101 с класическото задно предаване, ВАЗ-2103 и... самото Peugeot 204. "Жигулата" с предно задвижване се оказва с 14 кг по-лека от ВАЗ-2101 и демонстрира по-добра управляемост на черни пътища, но на асфалт се справя по-зле.

Непознатото "Жигули" с предно предаване

В тестовете на сняг всички сравнявани автомобили показват еднаква проходимост. При изкачване обаче "пежото" изпреварва всички благодарение на по-ниското със 100 кг тегло, радиалните гуми Michelin 135R14 и по-доброто разпределение на масата. В тази дисциплина НАМИ-0132 отстъпва дори на ВАЗ-2101.

Непознатото "Жигули" с предно предаване
ВАЗ-2108 "Спутник" (1983-2003)

Резултатите от изпитанията слагат край на проекта за "Жигули" с предно предаване. НАМИ-0132 обаче изиграва своята роля и дава на инженерите на ВАЗ ценен опит в конструирането на автомобили с предно предаване, който по-късно ще бъде използван при разработката на "Спутник"/Samara.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 75 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петър

    94 119 Отговор
    Айде сега, всички дружно да започнат да викат: ушанки,червени боклуци,комунисти и как от САЩЦИТЕ по големи мъжаги няма.

    Коментиран от #22, #24, #51

  • 2 реалиста

    84 70 Отговор
    кражбите на колхозниците https://likestory.net/18-examples-ussr-copied-foreign-cars/

    Коментиран от #6, #12

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Иво

    168 101 Отговор
    Колкото и да са оплювани колите произведени в СССР истината е,че и моделите произвеждани в Европа по същото време не са много по различни.Сравнете Жигули-то с някой Опел или Форд правени по същото време и се замислете с какво го превъзхождат.

    Коментиран от #5, #7, #10, #21, #35, #53, #64, #81, #96

  • 5 стоян

    92 45 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    До 4 ком-другарю на теб известно ли ти е че Жигулито е копие на Фиат както и другите руски коли

    Коментиран от #8, #15, #30, #61, #88

  • 6 Цако

    54 36 Отговор

    До коментар #2 от "реалиста":

    А ти какво можеш и правиш по добре? Чекий ли?

    Коментиран от #17, #32

  • 7 Anadolu Manafesi

    122 8 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    през 1970-та , когато започва производството на ВАЗ 2101 , ФИАТ124 вече лекичко започва да остарява , иначе все пак съветският автомобил си е напълно в духа на времето . За сравнение може да вземете въпросното Пежо 204 , което се произвежда от 1965-та , колата е с прогресивното предно предаване и напречно разположен двигател, което освобождава място в купето и багажника , междуосието е с повече от 15 см по-голямо , при малко по-малка дължина на купето , а масата е със 100 кг по-малка . Изоставането става очевидно 7-8 години по-късно , когато Пежо вече са преминали през няследника на 204 , модела 304 , а през 1977-а се повява модела 305 , който вече е на съвсем различно технологично ниво , а в СССР най-доброто , което продължава да се произвежда е Жигули

    Коментиран от #11, #20, #42

  • 8 Иво

    48 19 Отговор

    До коментар #5 от "стоян":

    да известно ми е и затова се чудя защо има хора които тежко критикуват тези модели които реално не са руски.

    Коментиран от #44, #67

  • 9 Borislav Popov

    44 9 Отговор
    Те този абзац от статията, го отделям и го оставям тук, онзи тъпинамбур Рандома да го прочете, щото ако бяха русеаците да я пуснат тази Жигула с предно, той пъри щеше да каже : Ама всичко си е руско и бла, бла...\\ Зa прoeктирaнe нa нужнитe възли и aгрeгaти oт нулaтa нe мoжe дa cтaвa и думa. Нужнитe кoмпoнeнти ca взeти нaгoтoвo oт Pеugеоt 204. Фрeнcкият мoдeл имa 1 130-кубикoв чeтирицилиндрoв двигaтeл c мoщнocт 53 к.c.при 5 800 oб/мин. Cъщo кaтo в "пeжoтo" нaпрeчният мoтoр e килнaт нaпрeд пoд ъгъл 20 грaдуca, зa дa ce пoбeрe в кoшa.
  • 10 Hellraiser

    73 9 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Пич, за времето ок 1970 г, когато започват да се правят въпросните Жигули, може и да си прав донякъде. Проблемът е, че първо това е почти 100% изкопирана технология от запад , и второ моделите на запад аналогични на Жигула се правят по 4, 5 г, а не в продължение на 20, 30 г почти без имемнение както е в Русия...
  • 11 Hellraiser

    26 7 Отговор

    До коментар #7 от "Anadolu Manafesi":

    +++

    Точно така е, това и аз се опитвам да обясня..: )
  • 12 Случаен

    27 4 Отговор

    До коментар #2 от "реалиста":

    Леле, всичките имат 4 гуми, ужааас
  • 13 Бай Стою касапина

    52 24 Отговор
    В момента в който италианците си заминават от Толиати, качеството тотално се срива. Допълнително алкохолното опиянение на работниците дава своето отражение. И автомобилите им стават не това, което са били в началото.

    Коментиран от #28

  • 14 Някой

    20 50 Отговор
    Предното е за джендъри

    Коментиран от #33, #83

  • 15 куку руку ку

    79 30 Отговор

    До коментар #5 от "стоян":

    Не е копие, а е същото. Казва му се лиценз. На първите Жигулита на главите на болтовете пишеше Фиат. А и сега масово се използва практиката различни марки да имат еднакви модели.
    Нисан Терано и Форд Маверик 1... Форд Маверик 2 и Мазда Трибют.
    Сеат Алхамбра, VW Шаран и Форд Галакси само емблемите им са различни. Само че за тях никой не реве, аууу как крадат технологии, аууу колко не могат една кола да направят.
    Само че руснаците са в Италия да помагат при нуждата. Чехите откраднаха маските от Китай, които бяха за италианците, а поляците не пуснаха руските самолети с помощта за Италия.

    Коментиран от #16

  • 16 Random

    40 37 Отговор

    До коментар #15 от "куку руку ку":

    Няма една част която да е същата. Двигателя е изцяло нов, купето е от по-дебела стомана, окачването е променено, ск. кутия е друга, евентуално вратите може да са еднакви. Иначе да, лиценз е и борислав е т*п та дрънка

    Коментиран от #18, #19, #68, #70

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Borislav Popov

    35 31 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Хе. хе, видя ли бе пундек, предното предаване на "Спутник"/Samara, фактически е откраднато от древното Пежо 204. \Резултатитe oт изпитaниятa cлaгaт крaй нa прoeктa зa "Жигули" c прeднo прeдaвaнe. НAМИ-0132 oбaчe изигрaвa cвoятa рoля и дaвa нa инжeнeритe нa ВAЗ цeнeн oпит в кoнcтруирaнeтo нa aвтoмoбили c прeднo прeдaвaнe, кoйтo пo-къcнo щe бъдe изпoлзвaн при рaзрaбoткaтa нa "Cпутник"/Sаmаrа.\\ Тоест, твоите казмуристанци без чужда помощ, дори и една права лопата не могат да разработят.

    Коментиран от #29, #31

  • 19 Като гост

    56 27 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Не ти ли омръзна като развален грамофон едно и също да повтаряш. И какво, руснака е направил подобрен Фиат(жигулата) така ли? Това е смешно. Може да има разлики, обаче са разработени от инженерите на фиат. Руснака не може да измисли нищо, не че хората там са глупави, системата им е счупена. Същата система ги прави алкохолици и идиоти с имперско самочувствие. 30 години и у нас още не може да се отмие оная тяхната зараза.

    Коментиран от #55

  • 20 2020г

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Anadolu Manafesi":

    Напаните продължават
  • 21 Марто

    50 4 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Приятелю, имам Опел Манта от 1970 година. Карал съм и 2101 от 1974. Еми нямат база за сравнение :)

    Коментиран от #26

  • 22 asdf

    41 11 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Тоя па я по-спокойно бе червен американците не ги харесвам ама грам като за начало са рядко тъпи ама и от комунистите чеп за зеле не става добре че тоя ваш миличък режим умря
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Петко

    20 5 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Защо трябва някакъв чекиджия да ми казва какво трябва да започна да викам аз???

    Коментиран от #49

  • 25 Геро

    34 16 Отговор
    Цял “Централен научноизследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ)” на разположение и в същото време - “За проектиране на нужните възли и агрегати от нулата не може да става и дума”
    Як сеир. Цял институт от “парашутисти” и партийни членове, които имат за задача да изследват Фиат 124:))
    И така половин век.
  • 26 Иво

    29 13 Отговор

    До коментар #21 от "Марто":

    Еквивалента на Жигули-то е Кадет.Манта е по висок клас и е спортна кола.

    Коментиран от #54, #89

  • 27 РУСНАЦИТЕ ТЕСТВАТ FIAT124 ПО ТЯХНИТЕ

    45 12 Отговор
    ПЪТИЩА И СЛЕД ТЕСТОВЕТЕ СЕ ОКАЗВА ЧЕ СЕ ПОЯВЯВАТ КРИВИНИ И ДЕФОРМАЦИИ ПО ХОДОВАТА ЧАСТ И ПО КУПЕТО...И ЗА ТОВА ИСКАТ РАЗРЕШЕНИЕ ОТ FIAT ДА ПОДСИЛЯТ ХОДОВАТА ЧАСТ КУПЕТО И ДВИГАТЕЛЯ НА КОЙТО СЛАГАТ ОЩЕ ЕДИН УПОРЕН ЛАГЕР НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ...С ЕДНА ДУМА ПРАВЯТ КОЛАТА ПО-ЗДРАВА...ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ ЧЕ FIAT124 Е И АВТОМОБИЛ НА ГОДИНАТА 1970...ПРОЧЕТЕТЕ МАЛКО ИНФО И ТОГАВА ХРАЧЕТЕ..КАПИШ...
  • 28 Бай Стоиьо

    30 6 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Стою касапина":

    Ти го каза кристално ясно. Точно така беше. Първите Жигули изминаваха по 300.000км.без проблем и след това станаха дараци.

    Коментиран от #65, #84

  • 29 нули и единици

    20 12 Отговор

    До коментар #18 от "Borislav Popov":

    за последно четох статия тук преди около две години, сега гледам - пак същите мишки продължават да драскат глупости, смях
    бакшиши коментират статии за изтребители, политика и какво ли още не Х))
    добре, че кризата ще ви "е*е майката", и ще започнете да мислите какво да правите, а не да пишете глупости в нета...
  • 30 Stoich

    43 7 Отговор

    До коментар #5 от "стоян":

    Адаш, карал съм и 124, и 2101 и двете доста дълго. Разликите са огромни. Руснаците са доработили FIAT-а според особеностите на пътните и МТО условия в тяхната държава. Окачването е различно /подсилено/, двигателят на "копейката" не е с долен вал, като на оригинала, парното е съвсем различно, дръжките на вратите и куп други разлики. Едно време имаше лаф, че си купуваш кола за 100 лв. и парно за 6000 лв. Не бяха чак толкова лоши коли за онова време.

    Коментиран от #78

  • 31 Random

    16 9 Отговор

    До коментар #18 от "Borislav Popov":

    Ти какво твърдиш? Че всички други са казали един ден на инженерите си - направете автомобил на предно и след месец вече са имали такъв готов за производство? Та нали ФВ бяха взели теслъ да я видят как работи. То даже има цял бизнес в reverse-engineering-а на коли, до там че се изчислява всяка част колко е струвала, не само като материал ами и за изработка и т.н. Взели били Пежо 204 и разбираш ли са го копирали 1:1. Айде сега посочи какво са копирали от това пежо. Само не ми казвай предното предаване щото има хиляди коли с предно, и не са експериментирали само с това пежо.

    Коментиран от #43

  • 32 Нормален

    10 6 Отговор

    До коментар #6 от "Цако":

    Човече, дай малко стил! Стига с тази простащината! Мислиш ли, че с простащината ще изпъкнеш? Никой не се кефи на тъпири!
  • 33 Нормален

    0 5 Отговор

    До коментар #14 от "Някой":

    Явно си тъпо парче. Много си личи!

    Коментиран от #37

  • 34 уточнение

    21 13 Отговор
    Фиат 124 е кола на годината за 1964 и въпреки, че Жигули е лиценз на този модел е супер дърво при пряко сравнение. Стойката на 124 - ката е наведена напред, по - стабилна в завоите и с много по-комфортна еозия, дори звука на ауспуха на Фиат-а е друг.

    Коментиран от #41

  • 35 Франко

    16 2 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Като казваш “по същото време” нали си спомняш, че в статията пише, че руснаците произвеждат тая.... конструкция близо половин век.
    Кое точно е “същото време”??
  • 36 1ьььььььььььь

    13 10 Отговор
    това е руски саид за реклама, на глупости
  • 37 Някой

    6 1 Отговор

    До коментар #33 от "Нормален":

    Джендъра се обиди
  • 38 GTE

    17 5 Отговор
    Двигателя килнат напред не е добра конфигурация. Килнат назад, по близо до предния мост е правилният избор. Но копи пейста от пежото ги е подвело. Другари, не може всичко да се краде наготово. Трябва креативност и малко мозъчна дейност.

    Коментиран от #63

  • 39 Алексей

    22 1 Отговор
    Когато Жигулката започва да става масова кола, в Италия вече масово се произвежда вече Фиат 131, далеч по-модерен и друго поколение автомобил

    Коментиран от #97

  • 40 Garrincha

    8 4 Отговор
    Шибаняците от "Факти", тъничко пускат статийки и говедата почват да се дъфчат - и после, били най-четената онлайн медия !!! Хитри, мършици !!!
    Стойте, вкъщи, говеда !!!
  • 41 Прав си

    15 2 Отговор

    До коментар #34 от "уточнение":

    също така Фиат-а е с дискови спирачки и на задния мост.
  • 42 пенсионер

    6 5 Отговор

    До коментар #7 от "Anadolu Manafesi":

    пежо 309 - един от непопулярните и неудачни модели на марката. засенчен силно от 205 !
  • 43 Borislav Popov

    16 10 Отговор

    До коментар #31 от "Random":

    Какъв пример искаш да ти давам бе ? Те хората са ти го дали, при всяка една нова за руснаците разработква, те просто вземат някаква звпадна кола и тъпо копират 1 към 1 всичко от нея. После, каккто е в случая с предното на "Спутник"/Samara, внасят 2-3 изменения, които пак са откраднати от западен автомобил и тогава вече го представят за своя разработка. Тази схема тук хората са ти я описали от А до Я, но ти, както винаги, пак се правиш на халосан и на неразбрал и продължаваш да доказваш, че сестра ти не е ковра. Ето ти чети : Зa ПРОЕКТИРАНЕ НА НУЖНИТЕ ВРЪЗКИ И АГРЕГАТИ ОТ НУЛАТА НЕ МОЖЕ ДА СТАВА И ДУМА. Нужнитe кoмпoнeнти ca ВЗЕТИ НАГОТОВО oт Pеugеоt 204. А после следва продължение : Резулиатите от изпитaниятa cлaгaт крaй нa прoeктa зa "Жигули" c прeднo прeдaвaнe. НAМИ-0132 oбaчe изигрaвa cвoятa рoля и дaвa нa инжeнeритe нa ВAЗ цeнeн oпит в кoнcтруирaнeтo нa aвтoмoбили c прeднo прeдaвaнe, кoйтo пo-къcнo щe бъдe изпoлзвaн при рaзрaбoткaтa нa "Cпутник"/Sаmаrа. Кражбата е на лице, предното на Самара\Спътник, фактически е прекопирано от древното Пежо 204. Шах и мат с пешката.

    Коментиран от #72

  • 44 Генчо

    12 4 Отговор

    До коментар #8 от "Иво":

    Защото от начало до края на производство което е 3 десетилетия няма 1 положителна промяна.

    Коментиран от #47

  • 45 Дърт Трол

    14 9 Отговор
    За какво се спори тук? Нещо не разбирам от коли и двигатели, ама времето показа кой какво може.
    Кой купува руски кенеф ??
  • 46 Vato

    17 6 Отговор
    Народе кумунягите само взимат нищо не дават
  • 47 Алфист

    9 11 Отговор

    До коментар #44 от "Генчо":

    Защото съвършенството няма нужда от промяна :D
  • 48 Цветослав

    5 2 Отговор
    Е кажете нещо за вируса де, не мога да намеря информация в мрежата, а и по телевизията нищо не казват! Да беше излезнал някой да каже на хората - да не излизат, да излизат ли, да не влизат... Трябва да има яснота!!
  • 49 Петър

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Петко":

    Викай бе,кой те спира?Ако искаш си раздери задника от викане.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Много ясно

    10 18 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    ушанки,червени боклуци,комунисти… няма по-големи мъже от САЩ

    Коментиран от #56, #62

  • 52 До 5

    12 9 Отговор
    Жигули не са копирани от Фият. Копиране значи кражба, руснаците купиха модела на купета на фият 124 двигателя на жигули няма нищо общо с двигателя на фията то си е чисто руски. Италиянците са най големите модилиери на купета за автомобили. На много автомобили по света модела но купето е закупен от Италия.
  • 53 до Иво

    8 2 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Да само че това е твоята истина … ;) Иначе реалността е друга а истината е че си особено заблуден и говориш пълни глупости .
  • 54 ГостЪ

    9 6 Отговор

    До коментар #26 от "Иво":

    А кадета е ветефан от ралитата . Пък спортната ти манта е чиста аскона .
    Но това няма никакво значение .Всичко руско е боклук . Всеки твърдящ друго е напълно луд .
  • 55 анонимен

    15 3 Отговор

    До коментар #19 от "Като гост":

    Аз имах Фиат 124 двигателят е корено различен от жигулският!
  • 56 зоро

    13 10 Отговор

    До коментар #51 от "Много ясно":

    Прав си няма по големи мъжаги от американците, но от холивудските филми. Там са ненадминати. Иначе виетнамците въпреки че са 6 на 35 им разказаха играта.
  • 57 Николенко 🇺🇦

    14 8 Отговор
    Продаваха този боклук за по 6000$ !!! В същото време "Кадилак" и "Буик" струваха същите пари, а за тези пари, германците купуваха "Мерцедес" и "Фолксваген Голф" 1-ка ! Къде е Жигулата, къде са неостаряващите класики !!!!

    Коментиран от #59

  • 58 Николенко 🇺🇦

    12 5 Отговор
    Нямат ресурс една кола да произведат !
  • 59 чичо

    5 9 Отговор

    До коментар #57 от "Николенко 🇺🇦":

    Николенко, Жигули 2101 беше точно 5100 лева

    Коментиран от #77

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Жалката соросня

    13 11 Отговор

    До коментар #5 от "стоян":

    А ти смешнико какво си произвел ? Какво е произвела смешната България във автомобилостроенето ?
    Имахме едно рено алпин което също беше копие. И не можахме да задържим повече от две години.

    Коментиран от #74

  • 62 asdf

    11 5 Отговор

    До коментар #51 от "Много ясно":

    Че американците са глупаци да така е пълни глупаци са няма спор ама червените дето не пускат бутилката да не би да ги прави големи мъже бе
  • 63 Steff

    11 1 Отговор

    До коментар #38 от "GTE":

    Двигателите ги килват на пред по няколко причини. Всумакателния тракт е по обемист от испускателния, изпускателния е отпред с цел охлаждане. При килнат на пред двигател се използва и инерционния момент на буталата. И т.н. Разбира се има и изключения.
  • 64 Budinov

    11 7 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Задай си въпроса с какво не ги превъзхождат,външен вид,окачване,проходимост,удобство при шофиране и изобщо има ли смисъл човек да спори с бетонна комунистическа кратуна.Заработвай копеечки и мечтай за "прекрасната съветска кочина" и не забравяй да си пиеш бояршника че е най новото путинско лекарство за ковид.Няма свършване тази комунистическа измет
  • 65 еди кой си

    9 4 Отговор

    До коментар #28 от "Бай Стоиьо":

    Ако случайно някоя изкара тези километри, кажи колко килограма шарнирни болтове и накрайници си сменил.
  • 66 Аман Заман

    10 5 Отговор
    Ой ,ой ,отечественное ,наилучшее . Самара 1001 вградени дефекта още толкова невградени . Сдялано в России - топором.
  • 67 Димчо Несторов

    11 5 Отговор

    До коментар #8 от "Иво":

    Ние не критикуваме ФИАТ 124 ,даже не и тази Жигула , а всички посъветчени модели и модификации. Така ,че нещо си сбъркал товарищ.
  • 68 Легнум

    11 5 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Ха така, кажи им на тия баламурници! Жигулата е толкова доработен Фиат, че само лиценза е останал от фичката. Над 800 доработки, които правят Копейката все още налична по пътищата, а фичът отдавна забравен.
  • 69 Руский

    6 2 Отговор
    ще взема да си купя една лада и ще я направя с двигател от порше
  • 70 0000

    10 1 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Лично съм отварял стари жигулита навремето и на първите серии от началото на 70-те наистина на болтовете на главата пише фиат.проверено
  • 71 Хи хи хи

    10 7 Отговор
    Мър божеее , доживях да чуя радостни стонове и сравняване на руските кочини със западните автомобили, не стига че всички руски автомобили са по модел на западните ами и са успели да ги направят, като кенефи , няма по големи некадърници от тях, че успяха и на нас да си предадат идиотщината !
  • 72 0000

    10 3 Отговор

    До коментар #43 от "Borislav Popov":

    Кво окачване от пежо бе?ти Самара отдолу виждал ли си?или само да си полаеш тука
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 гнуслив чичо

    9 9 Отговор

    До коментар #61 от "Жалката соросня":

    Не беше само Булгаралпин но и още два други модела на рено. Освен тях, в Ловеч се сглобяваха 3 модела фиат (850, 850 Берлинета и 124).
    Но на руснаците това не им хареса и в крайна сметка остана да се сглобява само москвич в Ловеч. По-голямата част от живота ми мина в онова гадно време и много ме дразнят разни тъпанари, които продължават да хвалят великите рашки.

    Коментиран от #90

  • 75 меги

    11 5 Отговор
    От 1984 до 2012 имахме такава кола. Небрежно подържана. Само на улицата е стояла,и зима и лято. Слагано е бензин, три пъти крадоха акумулатора и е купуван нов, един път спуках гума пред народното събрание,други събития не помня. Давани са пари само за най-базовите и задължителни неща. Накрая, не бях сложила масло, лампичката свети известно време, и, като всяка лампа спря. Скоро след това и колата спря. В останалото време е била в нормална експлоатация! Учудваща издържливост.
  • 76 бензино наполони

    8 5 Отговор
    Публикувано във факти.бг: FIAT 124 се превръща във ВАЗ-2101
    Същото е само купето с различни дръжки на вратите.
    Двигателя ,скоростната кутия и диференциала са на пълно различни.
    Нямат нищо общо един друг.
  • 77 и кво ся

    11 1 Отговор

    До коментар #59 от "чичо":

    6100! Първо ги пуснаха 5500 за 3 месеца и след това 6100 с опция на изплащане.Първото със сив цвят беше на баща ми.

    Коментиран от #95

  • 78 Тъпчо

    12 3 Отговор

    До коментар #30 от "Stoich":

    Рашките ги оставете.Те имат други достойнства и то не малко.Ние кво произвеждаме?
  • 79 ВаГ

    11 4 Отговор
    Много разбирачи,много нещо!
    Първо-жигуловият двигател си е руски и не е с 4 основни пети на коляновия вал а с 5,а не като скапаните фитски греещи боклучиви двигатели в случая с 3.
    Второ-Лада 1500 е много по-елегантно направена от изгорелата Манта на по горния коментатор,да не говориме колко по здрава е ! Опела си е Опел демек болкук, който има единствената и неповторима на света екстра в автомобилостроенето-самоизчезва(изгнива).
    Аа и да не забравяме,че Опел нямат мотори ползват тези на GM.
    Не знам после кой краде...

    Коментиран от #85

  • 80 Е к с п е р т

    5 7 Отговор
    Учил съм се на жигула, имал съм жигула,жигулата е анти-кола , разбрах го след като си купих Хонда Акорд....
  • 81 Хелиос

    7 2 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Фиат 124 е бил кола на годината за патента Русия плаща с нефт и газ близо 900 мил.долара,ние сме произвеждали в малки серии фиат подобен на запорожеца

    Коментиран от #82

  • 82 Тисъна

    5 0 Отговор

    До коментар #81 от "Хелиос":

    Произвеждахме/сглобявахме/ПИРИН-ФИАТ 124, ПИРИН ФИАТ 850 и ПИРИН ФИАТ 850 купе
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Баща ти

    1 4 Отговор

    До коментар #28 от "Бай Стоиьо":

    Какви глупости говориш. Жигула на 300000 километра не е без проблем. За тези километри е с два основни ремонта. То като пишете тъпотии, поне да е в допустими норми.
  • 85 Нехравобувадабър

    6 1 Отговор

    До коментар #79 от "ВаГ":

    Да кажеш че Опел крадът двигатели от GM е несериозно. Все едно Шкода и Сеат да крадът двигатели от вагините. Че те ги притежават и могат да си им слагат каквито си пойскат двигатели.
  • 86 бай Стоян

    4 4 Отговор
    Още чакам за жигула.Може и една с предно да купя нали съм вече на 77години.
  • 87 Рори

    1 8 Отговор
    Руски коли: смяааах. Те бяха основната причина да падне СССР. Както и останалата руска техника. Имах предвид из-останалата.
  • 88 Ами

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "стоян":

    Всичко е така въпрос е изпълнението масово се появява компа в субару мисля други хора искали вебер. Сега ги има колко сполучливо е само препапатили знаят. Особено новите да кихнеш и куп пари да пали не да върви. Да направи бръъм😆
  • 89 Борис

    8 1 Отговор

    До коментар #26 от "Иво":

    Прав си. Руснаците са купили лиценза и правят оказа се доста сполучлив модел. Освен това следващите модели на ВАЗ се продават много добре в скандинавските страни, Англия.. Тогава руснаците са направили, това което днес румънците правят с дачията!
  • 90 Иван

    5 2 Отговор

    До коментар #74 от "гнуслив чичо":

    Мухл-- не са ти виновни руснаците. А нашите са започнали да продават на трети страни без това да договорено с французите....
  • 91 Yuriy

    5 1 Отговор
    Много ми е интересно кво произведе българия толково полезно и да не е откраднато от други държави с което може да се похвали пред целия свят и да го изнася с години наред че почнахте да плюете руснаци ,освен боб и чушки бг производство не съм виждал а и боб кой ще го яде в европа или в Русия ,
  • 92 Шофьор

    0 7 Отговор
    Лелеееее как може да сравните тези съветски боклуци с колите попринцип. Не се излагайте, нямат нищо общо. Карал съм и Жигула и Лада, нямат нищо общо със западните коли! Не може и дума да става!!!
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Именно 6100

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "и кво ся":

    И лафа беше... Купуваш за 6000 лева парно и за 100 лева кола! Щот парното зимата наистина беше трепач!!!
  • 96 Мада, ама

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    То Жигулито си е Фиат, даже по-зле от оригинала.
  • 97 Перо

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Алексей":

    Турците купиха лиценза за производство на fiat 131 и го прекръстиха на Мурат или Абарт /не си спомням точно/