22 040 68

Golf вече не е най-продаваният автомобил в Европа

За пръв път от десетилетия Volkswagen Golf изгуби първото си място по продажби на европейския пазар, сочи статистиката на JATO Dynamics за февруари. Миналият месец на Стария континент са били купени 24 735 "голфа", докато от Renault са успели да пласират 24 914 бройки Clio.

Крехката преднина на френското мини от 179 коли се дължи на смяната на поколенията при Golf, чиято осма генерация тепърва пристига при дилърите. И двата модела бележат спад в продажбите от -4% при Clio и цели -21% при немския бестселър.

Европейският автомобилен пазар се срива със 7% от 1 143 852 нови регистрации през февруари 2019 г. на 1 063 264 през изминалия месец. По-слаби продажби са отчетени само през февруари 2015 г. (955 113).

Положителна динамика в търсенето отбелязват хибридните и електрическите автомобили. Техните продажби се увеличават от 75 400 през февруари миналата година до 135 500 миналия месец. В Германия и и Франция скокът е с над 100%, а в Норвегия на електрифицираните модели вече се падат 75% от пазара на нови коли.

Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 14 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 AБВ

    22 12 Отговор
    От трън на глог, че по- дълботк 1
  • 2 Borislav Popov

    31 33 Отговор
    А къде е Лада, защо ги няма в класацията на продажбите в Европа ?

    Коментиран от #6, #8, #10, #15, #31, #32

  • 3 стоян

    68 17 Отговор
    Защото Вагените са скъпи автомобили -а другите марки по нищо не отстъпват от тях но с по ниски цени

    Коментиран от #50

  • 4 така така

    27 92 Отговор
    ГЛУПОСТИ!! ВАГ – най-доброто!!! Всички трябва да го знаят.

    Коментиран от #45, #62

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор

  • 6 Здрасти Педро

    16 5 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Как къде, при Тесла.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 WarLord

    26 6 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Купете си една Ладичка за да помогнете с бройката.... Вие явно само спам правите, и нищо конкретно към темата. Виден експерт във всяка област сте.... (то и аз поспамих, моля за Вашето извинение)

    Коментиран от #19

  • 9 Отворко

    24 3 Отговор

    До коментар #5 от "Хахахах":

    Мойта тесла си е у бараката,при секирата и чука...

    Коментиран от #36

  • 10 Оги

    13 5 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Няма автоматика, трябва да си използваш главата, за да я караш, европейците няма да са кадър и да я запалят.

    Коментиран от #18

  • 11 Емил

    4 11 Отговор
    Като карате въшки, ще боледувате от вируси! Ако карахте нормални коли, най-много да хванете въшки! :)
  • 12 Анте Г.

    10 32 Отговор
    Пълна измислица ,JATO не е критерии ! ACEA е верният източник ! Следя класацията от неколко години и Голфа винаги е пръв. А хилавото Клио е второ или трето разменяйки позиция с Поло, Фиеста и т.н.
  • 13 Нормално...

    44 9 Отговор
    Погледнете им цените на Голфовете. Хората нямат пари за да карат народни коли за по 50к дори и в Европа. Аз бих си взел Мазда ЦХ 5 4х4 за 27.000 евро пред скапан Голф за 25.000, цени в Германия визирам. Мое лично мнение, ако имам право на него в извънредно положение :)

    Коментиран от #20

  • 14 NikNay

    25 3 Отговор
    Е така ще е след като пускат реклами с педали които целуват в голфа . . .
  • 15 Емил

    7 13 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Лада е азиатски автомобил! И Тата го няма!
  • 16 обективно

    13 7 Отговор
    Нищо странно по Европата фирмите за рентакари предпочитат да купуват Рено и Ситроен и вдигат количеството на общите бройки !

    Коментиран от #42

  • 17 jар

    47 12 Отговор
    Голф никога повече няма да бъде на челни позиции защото не блести нито с цена нито с качество.Една Киа например в същия клас се продава на 30-40% по ниска цена с много по богато оборудване и 7 години гаранция.Времето в което хората робуваха на определени марки отминава.Повечето хора вече търсят най доброто за цената а VW отдавна не е.

    Коментиран от #21

  • 18 Borislav Popov

    5 8 Отговор

    До коментар #10 от "Оги":

    Сега има нови Лади с японски вариатор Джатко, но и те не вървят там.
  • 19 Borislav Popov

    10 13 Отговор

    До коментар #8 от "WarLord":

    Защо пък веднага спам ? Просто попитах защо ги няма, понеже съм им фен.

    Коментиран от #25

  • 20 Прав си

    44 12 Отговор

    До коментар #13 от "Нормално...":

    Цената на базов Голф е около 37000лева.А Голф базов модел е с 3 врати при който няма климатик,няма радио,двигателя е 3 цилиндров,няма резервна гума,джантите са ламаринени и единствено за стъклата не съм сигурен дали са електрически или се навиват чекръци.Ако разгледаш за тази цена какво предлагат други марки в този клас ще разбереш,че Голф е най неизгодния модел.

    Коментиран от #22, #41

  • 21 Герм

    6 5 Отговор

    До коментар #17 от "jар":

    Ти точно кога посети дилър на нови автомобили, че им коментираш цените

    Коментиран от #23

  • 22 Герм

    5 13 Отговор

    До коментар #20 от "Прав си":

    Колко е базовата цена на Карола, че коментираш как Голф бил много скъп?

    Коментиран от #24

  • 23 jар

    9 3 Отговор

    До коментар #21 от "Герм":

    Цените отдавна са ясни и без да се посещават дилъри.В сайта на всеки автомобилен вносител можеш да си конфигурираш модел според двигател и оборудване и получаваш цената на момента.
  • 24 jар

    18 9 Отговор

    До коментар #22 от "Герм":

    Корола е най продаваната кола в света така,че сам си отговори на въпроса.

    Коментиран от #26

  • 25 WarLord

    8 1 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    Защото класацията е до 25 място, явно всички производители им идват множко...

    Коментиран от #27

  • 26 Анте Г.

    6 13 Отговор

    До коментар #24 от "jар":

    Еми намери си нова Корола за ~50хил., правена с английски/турско/китайски компоненти зглобена във Флорида например..

    Коментиран от #28

  • 27 Borislav Popov

    3 4 Отговор

    До коментар #25 от "WarLord":

    Те така, културно можеше да отговориш още на първия ми въпрос, а не на втория в който питам вече съвсем друго.
  • 28 jар

    12 3 Отговор

    До коментар #26 от "Анте Г.":

    Пишеш глупости.Корола се прави на много места по света което няма никакво значение защото заводите работят по определени стандарти.Най базовите версии са много по евтини от всеки Голф но не се предлагат в Европа.

    Коментиран от #30

  • 29 Французин

    11 11 Отговор
    Германия умре!

    Коментиран от #38, #64

  • 30 Анте Г.

    4 6 Отговор

    До коментар #28 от "jар":

    Имах предвид , че в Королата made in Japan е под 50%.Извинявам се.

    Коментиран от #35

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор

  • 34 Дфен

    8 6 Отговор
    Само като прочетох заглавието и разбрах че рено е номер едно
  • 35 jар

    11 4 Отговор

    До коментар #30 от "Анте Г.":

    А Голф колко % е немски?

    Коментиран от #37

  • 36 Зевзека

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Отворко":

    Отворко любопитен съм кой те отвори......
  • 37 Анте Г.

    9 3 Отговор

    До коментар #35 от "jар":

    Незнам точно ,но поне се ражда във Волфсбург.
  • 38 нали

    6 3 Отговор

    До коментар #29 от "Французин":

    а ти си французин от квартал Столипиново. ХА ХА ХА

    Коментиран от #39

  • 39 Французин

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "нали":

    Гражданството е важно.
  • 40 перничанин

    10 0 Отговор
    Пълни глупости. В Перник, никога няма да бъде втори. ГОЛФ - икона. Поклон пред най-добрите. Майтапа настрани, я някой да ми каже от колко започва Сивик. А най-добре да сравни цените на Джаз и Поло. Изненада, нали.
  • 41 Хаха

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Прав си":

    Чак ламаринени не са джантите колега, че щехая да се огънат още в завода :) и са без чакръци голфовете :) поне ел.стъкла имат,ако не друго.
  • 42 Реално

    10 10 Отговор

    До коментар #16 от "обективно":

    Рентакарите е нормално да предпочетат по-надеждни коли като Рено и Ситроен, вместо чупливи Голфове

    Коментиран от #54

  • 43 Урко

    15 7 Отговор
    От 5 години карам корейки и повече не искам да чуя за ваг!

    Коментиран от #49

  • 44 Bike

    6 2 Отговор
    mahindra treo я няма в класацията, жалко а е масова в Индия.
  • 45 Вагаджия

    3 5 Отговор

    До коментар #4 от "така така":

    САМО VAG!!!!!
  • 46 Васил

    3 6 Отговор
    Щом все още имаме президент, парламент и правителство значи имаме държава, не дай боже с тази вирусна чума да стигнем до там, че всичко това да изчезне след няколко месеца и тогава ще имаме ли нация, парламент и т.н.Затова да мислим трезво и човешко, а не да политиканстваме. Вижте какво става в Италия, Испания..или някои искат да ги изпреварим по смъртни случаи за едно денонощие???

    Коментиран от #47

  • 47 перничанин

    6 0 Отговор

    До коментар #46 от "Васил":

    Вася, объркал си рейса (темата,статията) . Това, че си се сдухал не е оправдание да тролиш навсякъде.
  • 48 Иванов

    8 2 Отговор
    Голф е номер 1, щото масата европейци са тъпаци и правят квото им кажат. Ако човек седне и за 30 мин се размисли и направи едно сраняване на цени и качества и направи един лек анализ- никога няма да си купи Фолксваген. Защо? Ми щото в един и същи клас , ФОлксваген е с по-висока цена и с по-малка надеждност- демек -с повече дефекти от японските си конкуренти. А даже и от френските си конкуренти. Всичко идва от малоумните немци -те са най-големия пазар в Европа и на тях от ранна детска възраст им се повтаря, че немските коли са най-велики и те трябва да си купят немска кола. Каква по-немска кола от Фолксваген? Нормален ,мислещ човек , нема как да предпочете Голф пред Корола или Сивик(примерно) А, даже и Меган е по-добре от Голф. Дори и с равни цени да са - пак няма идея да си купиш Голф - нивото на надежност на японките е по-високо. Пак казвам, тва е за мислещи хора. Всички други зомбита - Голф , щото е немски ,щото е легенда, щото е топ качество- нищо от това вече не е вярно. Отидете в Германия да видите новото поколение немци- нищо не става от тях.

    Коментиран от #67

  • 49 Мазда

    6 3 Отговор

    До коментар #43 от "Урко":

    Вземи си една японка и ще видиш още по-голям кеф. Аз съм с Мазда бензинка и повече да не чивам за немските талиги , а дизела- да не чувам тая дума. Имал съм Пасат - 2 бр от различни поколения, БМВ- бързо се отказах от него /не съм мазохист/ , Форд- ставаше , даже и Рено Меган имах- служебно ми беше и си го купих на 160 000 км. Японките са най-добри.
  • 50 Щото си ТЪП

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "стоян":

    Вагината на жена ти, отстъпва от другите вагини
  • 51 ФВ е РЕЛИГИЯ

    6 7 Отговор
    Всеки които се осмели да плюва великата марка трябва да бъде убиван. Да живее ФВ, Да живее Германия, Слава на великия Създател, Адолф Хитлер. VW uber alles !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 52 VW е премиум

    4 6 Отговор
    ФВ е институция и религия. Голямо име в световната Авто индустрия. Ганя може само да плюва, ама кервана върви само и единствено напред, къв върха.
  • 53 Само Ваг другите да ги е яд

    3 7 Отговор
    ФВ е бил, в момента е, и ще бъде номер 1. Които има пари и ресурс той поръчва музиката. Благодарение на ФВ 10 марки живеят на командно дишане. Така ,че фенове на Шкода Тип селски, който се изказват че видиш ли Шкодата била по хубава кола, хахаха, е недопустимо твърдение. Ауди е премиум автомобил номер 1, само и единствено благодарение на ФВ.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор

  • 55 Въпреки измисления Дизелгеит

    3 8 Отговор
    ФВ е недосегаем, пръв на всички континенти, по продажби, харесване, предпочитане, итн. Четвъртия немски премиум автомобил. Звучи ви смешно, ама е истина. Германия над всичко!!!

    Коментиран от #57

  • 56 ФВ е истината

    2 7 Отговор
    Бай Ганя плюва, мрази , боклук е като цяло. Карайте си отвращаващо изгнилите, и потресаващо грозни жълти КЕНЕФИ, никога, ама никога ЯПАН нужниците не могат да изместят НЕМЕЦА от първото място. А да кажеш, че японските диарий, не се чупят, хаааахааааа, е като да твърдиш, че КоронаВируса засяга само старите хора.
  • 57 Николай Пецев

    4 2 Отговор

    До коментар #55 от "Въпреки измисления Дизелгеит":

    Не и в Канада. Там се мерят с Хонда Сивик, а голф е просто екзотична кола с живот до около100000 км и после се почват проблемите.

    Коментиран от #58

  • 58 А Е Смешник

    2 8 Отговор

    До коментар #57 от "Николай Пецев":

    Ти сериозно ли говориш. Във цял свят е номер 1. ВЪВ ЦЯЛ СВЯТ. Анадъмо. Само не ми казвай че жълтите недоразумения, наричащи се коли, не се чупят, че ми става много ама много смешно. Не се чупят, защото ги кърпят в гаражите от Гнилоча.
  • 59 Обаче, боговете си го признаха

    2 5 Отговор
    Че, ФВ продава и се търси повече от както ДизелГеит се опита да им попречи. Факт. С две думи ФВ е по силен от Американската Армия.
  • 60 Токо на Тесла угасна

    3 4 Отговор
    Искам да видя физиономиите, на феновете на измислената гаражна фирма наречена Бичкия, пардон Тесла, който ще бъдат отнесени като куцо пиле домат, като шкембе от тараба, като Кличко - Пулев от ФВ Group. Най големия и влиятелен концерн в света.

  • 61 Голф 4 е истината

    6 4 Отговор
    Новия голф доколкото чух ги отнася с разлика, защо бе Ганьо, защо ги бие вече по продажби. Питам ви и отговор не искам щото го знам. Само тук в Бълхария е оплюван от селските гаражни и смешни майстори възхваляващи японските изгнили консерви. Хора Смешни сте, и много жалки. VW Е велик концерн, създаден от Велик човек.

    Коментиран от #63

  • 62 Bbb

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "така така":

    Хахаха
  • 63 Жал ми е

    4 2 Отговор

    До коментар #61 от "Голф 4 е истината":

    за теб.За да хвалиш Голф 4 със сигурност живееш с доста дефицити.

    Коментиран от #65

  • 64 Разшлякания ти гъз

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Французин":

    Умря, от чукане. Г-н Минет
  • 65 На мен ми е жал че

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Жал ми е":

    Женати те чука с П-нис Колан.
  • 66 хаха

    3 1 Отговор
    нормално като си купуваш кенеф да избереш по-евтиния. VW са много добри в това да ти продадат посредствена кола за повече пари от френските и корейските аналози
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор

  • 68 некойси

    1 2 Отговор
    Мале представям си след 5 години като почнат да се разпадат в движение новите клиота :)

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.