15 Август, 2012 18:53 14 824 24

Откриха канцерогенни вещества в китайски коли

  • great wall-
  • chery-
  • hover h5-
  • азбест

В автомобили на китайските марки Great Wall и Chery, продадени на австралийския пазар, е открит азбест, съобщава Bloomberg. Заради канцерогенния материал са отзовани над 23 000 автомобила или практически цялата реализирана продукция.

Кампанията засяга всъдехода Hover H5 (известен в Австралия като X 200 и X 240) и пикапите SA 220, V 240 и V 200 на Great Wall. Chery отзовава кросоувърите Tiggo и седаните M11 и J3.

Азбестът е открит в гарнитурите на двигателите и изпускателната система на засегнатите автомобили. На собствениците е препоръчано да избягват какъвто и да било самостоятелен ремонт или обслужване.

Попадането на частици азбест в дихателните пътища може да предизвика рак и тежки респираторни заболявания. Веществото е забранено в 55 държави по света. Пълната забрана на азбеста в Европейския съюз действа от 2005 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Bob

    11 0 Отговор
    Ами все пак се правят в Китай.Защо никой в България не откри азбест.Тук всичко ще си е в нормите.
  • 2 А бе...

    10 0 Отговор
    И пластмасовите бутилки са канцерогенни но кой ти гледа.
  • 3 Георги Бакалов

    9 3 Отговор
    za tova dalidali vsi4ko 6te e nared mnoooogo mnogo silno se symnqvam, oba4 otnosno faktyt po koito sa spreli ot proizvodstvo tolkogova mnogo koli "2300" e prosto smehotvoren. "Азбестът е открит в гарнитурите на двигателите и изпускателната система" hmm tova mi zvy4i na ..-"edin mlad starec sednal na dyrven kamyk, zagledal se v blizkata dale4ina i vidql edna 4erna to4ka da se belee" golqma prostotiq ami normalno da namerite azbest, po4ti vsi4ki garnituri s izkliu4enie na alominievite za kakvito i koli "mercedes, porsche, chevrolet, nissan i vs drugi " napraveni za celi kato na izpuskatelna sistema sa napraveni ot klingirit a kakvo ima v nego azbest kakvo opasno ima v tova mm.. neznam. prosto golemite "ribi" sa im vdignali mernika. a qvno vsi4ko drugo na tezi kitaiski avtomobili e izpipano do syvyr6enstvo i nqma za kakvo drugo da se hvanat a za nai golqmata prostotiq. ami ako 6te gi spirat mai 6te trqbva da gi spryt vsi4ki .. ne mi se pi6e ve4e .. sorry za pravopisa ,slovoreda i za latinicata ama mnogo me myrzi .. no prostotiqta e golqma i trqbva6e da si izkaja mnenieto :DD
  • 4 левски

    6 0 Отговор
    Абе смешници Работя в леяна където въздуха е запрашен 100% и на некои не се интересува никои не проверява А пък тея гарнитурите им били от азбест...
  • 5 бедно дупе

    7 0 Отговор
    и българските салами са канцерогенни ама ядем
  • 6 ПАБЛО

    5 0 Отговор
    Едва ли не изкараха гарнитурите радиоактивни!Собствениците да не предприемали никакви ремонти и обслужване!Смях!!!
  • 7 Димитър Димитров

    1 1 Отговор
    По скоро откриха автомобил в азбест!
  • 8 Абрахам

    1 1 Отговор
    Много интересни неща съобщават от Блуумбърг. Човек ако се зачете в статиите им ще открие много, много неща, стига да има очи да ги прозре.
  • 9 сокове куинс

    4 1 Отговор
    Вие и канцерогенната захар я рупахте ама не мрънкахте ...;)

    Коментиран от #19

  • 10 niki

    0 4 Отговор
    Za vsichki fenove na GW i na tezi koito si mislqt che kato si kupqt nov kitaiiski avtomobil sa golqmata rabota!
  • 11 брей,брей

    6 0 Отговор
    а дали някой просто не се плаши от увеличаващите се продажби на на китайците...мяза ми на провокацийка малко...
  • 12 JOE

    6 0 Отговор
    Че то сигурно и половината части за европейски коли също са от Китай и пак си ги караме.
  • 13 The Bear

    4 0 Отговор
    Така като чета коментарите, виждам, че @3 е обяснил какво всъщност става, @11 се е досетил също, @12 е направил уместно допълнение, а има и наивни злобеещи бунчовци като @10, но не може на всички да им сече пипето я! Цялата работа е опит за злепоставяне поради страх от китайските производители - последните нещо почнаха да пречат на другите да си качват цените...

    Коментиран от #15

  • 14 prost

    3 0 Отговор
    Китайците ще превземат света скоро !!!
  • 15 niki

    0 4 Отговор

    До коментар #13 от "The Bear":

    Ne si naqsno s mnogo raboti!Procheti za kakvito i da bilo kitaiski raboti i togawa se izqvqvai!

    Коментиран от #17

  • 16 ВИКТОР СЛАВОВ

    0 3 Отговор
    Те са видяли, че нищо не става от тези така наречени "автомобили" и са измислили как да им ги върнат тактично :)
  • 17 The Bear

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "niki":

    Niki, Niki - май е време да излезеш от саксията в която живееш и да се поогледаш по света! Китайските боклуци които внасят българските търговци и се продават в твоята махала не са стока естествено - това е резултат от стремежа на търговците да предложат нещо евтино а да спечелят повече, така че грижливо и педантично са избрали на най-лошата китайска стока. Така беше навремето и с турските дрехи и обувки и с арабските стоки и т.н. В тези страни се правеха и много качествени еквиваленти, но бяха значително по-скъпи и нашите търговци не могат да изтряскат такива надцинки каквито на боклуците, а и ще им залежава стоката. С колите обаче въпросът стои по друг начин. Инвестицията в производство за износ се преценя много прецизно и се съобразява с изискванията на страните за които се изнася, защото при някакъв фал загубите са много големи - още повече се взема предвид и с кого ще се конкурира продукцията. Това не са фенерчета за по 10 цента, които ти пускат тук на 5 лева и при дефект загубата да е 10000-20000 лева за стоката и транспорта, това са коли, от които загубите биха били несъизмеримо по-големи. Пък и споменатите две марки имат добра репутация по света. Айде Niki, друг път да помисляш малко, а да не си отваряш устата ей тъй да си казал нещо умно!
  • 18 saab

    0 2 Отговор
    И сега ......кво правим ?....спираме консервната фабрика на "захаринчо" в Ловеч?
  • 19 saab

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "сокове куинс":

    до.....сокове куинс.....

    баба нора под прикритие :)....в защита на "бушон захаринчев"....защитава партийния бизнес.....:)
  • 20 гроздето кисело,казала лисицата...

    3 0 Отговор
    дават волекс ц10 за 100лв. на месец. това са ми цигарите. значи съм изпушил 3 коли. а какво богато оборудване имат.стига сте плюли. колко от вас карат нов мерцедес.
  • 21 Ивайло Филипов

    0 1 Отговор
    Защо тогава е допуснато тези коли да излязат от завода. Кой контролира сглобката им, кой проектира частите за тези коли (от какъв материал ще се изработва даден елемент), има ли виновни хора за тази грешка?
  • 22 elmo

    0 0 Отговор
    Всички коли, които се предлагат от българския производител, са съобразени с европейското законодателство и са типово одобрени от ЕС. Само се всява излишна паника.
  • 23 ддд

    0 0 Отговор
    добри са си колите,особенно пък джиповете.който има парите да си го купи,няма да сбърка.да не би другите да са по-хубави ръждилки и трошки.за 25000лв пикап с 4 местна кабина,проходим с шаси от старата школа няма другаде.влезте по форумите да видите какво става с другите марки.досега голямата част от собствениците на Греат-а са доволни.
  • 24 ЛАЗ-България

    0 0 Отговор
    Глупости!