8 Май, 2020 15:55 5 602 61

След камиона, Мъск отложи и появата на Tesla Roadster

  • tesla-
  • roadster
След камиона, Мъск отложи и появата на Tesla Roadster - 1

Най-спортният модел в гамата на Tesla се отлага за неопределено време. Въвеждането на този модел на пазара не е приоритет за американската марка, смята Илон Мъск. Шефът на Tesla обяви отлагането на пазарния дебют на модела Roadster за неопределено време. Той не може да посочи точните дати, тъй като сега компанията има много по-приоритетни задачи.

Информацията за отлагането на старта на серийното производство на Tesla Roadster се появи по време на интервю на Мъск, дадено пред стендъп комика Джо Роган. На въпроса кога ще бъде възможно да се закупи спортния електромобил, ръководителят на Tesla отговори, че няма точни дати, тъй като моделът не е приоритет.

Сега всички усилия на компанията са насочени към увеличаване на обема на производството на кросоувърите Model Y и изграждането на първия европейски завод на Tesla край Берлин. Мъск сравни роудстъра с десерт, преди който трябва да се дегустират още много ястия.

Освен това той намекна, че пикапът Cybertruck ще се появи в серийно производство преди Roadster. Ще припомним, че прототипът на Tesla Roadster беше показан през ноември 2017 година. Двувратката е оборудвана с три електродвигателя и батерия с капацитет 250 киловатчаса, които са в състояние да ускорят колата до 100 км/ч за 1.9 секунди.

Общата мощност на електрическия силов тракт не беше оповестена, въпреки че въртящият момент на колелата е известен - 10 000 Nm. По-късно Мъск обяви, че най-наточената модификация на Tesla Roadster ще получи пакет от опции, базирани на ракетната технология на SpaceX.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антики в Бутилки

    16 11 Отговор
    Закривай!

    Коментиран от #19

  • 2 какво чудно има

    14 5 Отговор
    Нормално. Извънредно положение е.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 гост

    7 17 Отговор
    Илон ще изненада всички и ще пусне предсрочно още пет нови модела, това го знам от сигурен източник.

    Коментиран от #8, #27

  • 5 гост

    5 13 Отговор

    До коментар #3 от "МаКаТа":

    Норвежците изобщо не са тъпи. Казвам го от опит, живях седем години в Норвегия.

    Коментиран от #12, #14, #17, #24, #36

  • 6 Макси

    6 7 Отговор
    Това за мен е една от най-красивите коли!
  • 7 ПЕНКО

    5 5 Отговор
    МЪСК ИМА ЛИ РОДНИНСКА ВРЪЗКА С ТОЗИ СИ СЪНАРОДНИК, КОЙТО "ВЪРЗА ТЕНЕКЕ" НА РЕД ТАПАНАРИ ЗА 50 МИЛИАРДА ЦИОНИСТКИ ДОЛАРОВИ МАНГИЗИ - И ОНЗИ ЗАПОЧВАШЕС М /ИЛИ БЪРКАМ / !?!?!?ЕКСКУРЗИИ В КАСМОСА -СЛЕД 100 ГОДИНИ И НЯКОЛКО КОРОНОВИРУСА И ТО -НИКОГА НЯМА ДА БЪДАТ ЧАСТНИ !!!!!! КОСМОСЪТ Е СТУДЕНО-БЕЗТЕГЛОВНО И ОПАСНО ЗА НАШЕТО КЛЕТЪЧНО ВЪЗПРОИЗВОДСТВО ЗЕМЛЯНИ В ГРАВИТАЦИЯ!ВСЕКИ КОСМОНАВТ Е СВРЪХГЕРОЙ,-НО Е ТРЕНИРАН ЗА ТОВА!!!!
  • 8 Гост5

    19 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    гост как ще коментираш поредното неспазване на сроковете? Да на светнеш как ще се казват новите модели. Нали имаш достоверен източник, макар да знам, че нищо не знаеш!

    Коментиран от #18

  • 9 234

    5 2 Отговор
    Язе чакам на Марс атмосферата да се местя
  • 10 Тилбург Холандия

    2 2 Отговор
    Първия завод е в Тилбург, който функционира от август 2013г. Кой ви назначава на работа, елементарни неща не знаете.
  • 11 Driving pleasure

    11 5 Отговор
    2017та момчето взе парите, изпафка ги на джойнтче и каза "чеки малко"

    Коментиран от #21

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този

    0 3 Отговор
    Един който направи програмата за трупането на бонус кредити от продажбата на коли чрез познат собственик позволи хората да получат кредити над $300000 и да могат да си купят по два роадстъра с тях. Голяма загуба за компанията да раздава много безплатни автомобили. Тази епидемия допълнително усложни ситуацията на всяка компания
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Borislav Popov

    1 10 Отговор
    Отложи се хейтърииии, само се отложииии....
  • 16 Лудия Макс

    5 2 Отговор
    10 000 Nm. ??? Сигурно ли е това което са написали ?

    Коментиран от #22

  • 17 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Не пишете с чужди никове!
  • 18 гост

    4 10 Отговор

    До коментар #8 от "Гост5":

    Както вече коментирах, Илон ще изненада неприятно всичките хейтъри. Имената на новите модели не са определени окончателно, но в момента имат работни кодови наименования взети от древногръцката митология: Афродита, Артемида, Язон, Пан и Персей.

    Коментиран от #20, #25, #48

  • 19 селянин 1

    4 6 Отговор

    До коментар #1 от "Антики в Бутилки":

    Кво да закрива..та мъск откри завода на тесла в китай,във шанхай почнаа да бълват модел-3,в момента е със 1/3 по евтин от щатите-ами оти получи китайски субсидии за електрически превозни средства..а бг антиките плескат на тиквич..
  • 20 Язе

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Не е като името ма детето му-Аzv3-7£!+÷.
  • 21 Дрън-дрън

    4 8 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Важното, е че Tesla вече са направили повече отколкото са обещали през 2017 година. Модел У, който уж трябваше да е след камиона, вече от няколко месеца се доставя на клиенти, въпреки че беше обещано, че производството ще започне в края на 2020 година. През 2017 година за завод в Китай никой не си и помисляше. Да не говорим за завод до столицата на Германия. Разбира се, че ще отложи нишов модел, като наблегне на масовото производство. Така или иначе, дори новият модел s ще е по-бърз от всички масови модели електрички, които останалите производители могат да произвеждат през следващите 5 години.

    Коментиран от #23

  • 22 Пилотът Гошу

    10 2 Отговор

    До коментар #16 от "Лудия Макс":

    Да, само че е рекламен трик. Измерването е на колелата. Звучи гръмко и затова направиха тестове различни журналисти. Пример - Додж Демон с 840кс вади над 16000нм на колелата,което е доста повече от прехваления роудстър, кой от сума време а-ха да излезе и все не може... Няма и да излезе преди великите магически батерии да излязат, които Мъск обеща, но и там марсианците се мотаят... Нищо де, той обещава на едро, цял свят знае. За човек произвел общо по-малко автомобили отколкото ФВ продават голфове за една година и без това е все тази какво ще обещае...

    Коментиран от #30, #31

  • 23 Бачо Киро

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Дрън-дрън":

    Цялата фирма е нишов модел. Реално е абсолютно все тая... Освен за Мъск естествено. Иначе теслите са капка в морето...

    Коментиран от #33

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 на сън или на яве

    2 2 Отговор
    От къде ги изкараха тия 10 000 Нютона ?
    Бугати Вейрон - 1200 кс - 1500 Нм !!!

    Коментиран от #29

  • 27 перничанин

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ще,ще,ще, видях го в кристалното кълбо, а или ми го сподели Мъск докато пафкахме джойнт. Хахаха.
  • 28 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #24 от "Хайл":

    Откъде, защо тази злоба. Да, живях в Норвегия, да, имах Тесла, да, продадох я. Сега съжалявам. Това беше най хубавата кола която съм имал. Не я докарах поради липсата на инфраструктура в изостанала България. Постепенно обаче инфраструктурата се изгражда и в най скоро време отново ще имам Тесла. Спрял съм се на Модел Y и когато отшуми вируса ще си я докарам от Виена.

    Коментиран от #32, #34, #35

  • 29 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #26 от "на сън или на яве":

    Повечето данни за въртящ момент публикувани от стогодишните са на коляновия вал на двигателя, което не отчита увеличаването на върт. момент постедством предавки, както и загубите между колянов вал и гуми. Тесла публикува въртящ момент на гуми които е много по добра база за сравнение и е много по лесно да бъде измерен. Всеки може да намери тунинг ателие с динамометър и срещу една малка сума да му измерят въртящия момент, докато процедурата по сваляне на двигателя и измерване въртящ момент на колянов вал е трудоемка, скъпа и напълно безмислена.
  • 30 Я пак, я пак?

    1 5 Отговор

    До коментар #22 от "Пилотът Гошу":

    Какво измерили на колелата? Измерили са ги, тези 16 000нм, но на първа предавка. Може ли да вдигне 400км/ч на същата предавка? Защото електромобилите имат една единствена предавка и разполагат с този въртящ момент през цялото време, а не само при старт.
  • 31 Не се притеснявай

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "Пилотът Гошу":

    Продава всичко което може да произведе. Само през 2019 е продал толкова, колкото за всички останали години преди това. За март замалко да продаде повече бройки модел 3, дори от голф и то в Европа. Така че не бързай да се радваш! Нали затова забавя новите модели, за да вдигне производството на вече произвежданите, за да може да задоволи търсенето.
  • 32 Гост5

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Как е голфчето което се хвалиш че купи изгодно по време на пандемията с отстъпка от 1500лв .
  • 33 Капка по капка - вир

    1 4 Отговор

    До коментар #23 от "Бачо Киро":

    Е капка в морето са теслите, вярно е. В Европа втория продаван модел, в Китай на първо място с повече продажби на електромобили от всички останали в класацията взети заедно. За Щатите няма какво да говорим, там е начело от години в нейния сегмент, а забавянето на роудстъра е именно за да влезе в най-продавани и печеливш сегмент там - пикапите.
  • 34 Plameni

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Малко ме съмнява да си имал Тесла, защото беше коментирал че преди седем години си живял в Норвегия. Кога я купи ? Кога я кара ? Кога успя да я продадеш ?Всеки знае от кога се произвежда Тесла По вероятно е да имаш малка малолитражка, както един път спомена.
  • 35 Хайл

    6 4 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Злобарят си ти защото искаш всеки да се съобразява с твоето мнение което се опитваш да натрапиш на всички и който не ти хареса боклука почваш да натрапваш лъжите на маск и мислиш че щом се повторят 100 пъти и ще станат истина-не,няма да станат защото една жаба колкото и да я целуваш принцеса няма да стане...не случайно ти писах за 3 прохода които боклука камион тесла ще зарежда 3 пъти докато се изкачи за да "може да рекупелира" батериите ама ти не само че не си живял в Норвегия но и тесла не си имал така че не се пъни като цирей на г@з с тоя мъск и неговите нарко брътвежи
  • 36 перничанин

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ама ти не разбра ли, че те наричаме норвежец , не защото ти вярваме за Норвегия, а защото ако те наричаме с епитетите които ни идват на акъла ще ни изтрият. Защо точно норвежец, защото там на малките деца не казват момче или момиче, а ги оставят сами да избират какви са и поради това доста често се среща така наречения трети пол.
  • 37 Димов

    3 1 Отговор
    10 000Нм - колко ли му е дебела полуоската?

    Коментиран от #38

  • 38 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    Реших да го сметна на якост на усукване. Да речем, че са разпределили тягата равномерно между четирите колела. Дори да е 4х4 (признавам, че не знам какво е задвижването на тази кола), и тягата да е равномерно разпределена между четирите колела (което никога не е така), при полуоска от здрава, въглеродна стомана с 200МРа якост на усукване (20 000 000Ра), се получава диаметър от 85мм. При това, само ако е плътно желязо. Ако е тръбна, външният диаметър ще е повече. Може да е по-малък, ако използват хром-никел или друг, по-здрав материал. Който иска, може да си го сметне сам, ако си намери данни за якост на усукване, за съответният материал, ползван от Тесла. Не знам как да постна формулата тук, затова давам прости насоки: Разделяте въртящият момент на 4 (ако е със задвижване на четирите колела). Ако задвижва само задните - делите на две. После го делите на 0,2 - константен коефициент. После делите на якостта на усукване (в Ра). Полученото се слага под корен трети. Най-накрая имате диаметъра, НО В МЕТРИ! Умножете по 1000, да стане в мм. Честито! След няколко такива урока ще сте дипломиран, онлайн инженер ;)

    Коментиран от #39

  • 39 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Димов":

    За информация: едно колело не понася само ¼ или само ½ от въртящият момент. Има ситуации, при които едно или две колела поемат по-голямата част от момента. Тази особеност само ще наложи допълнително увеличение на вала/полуоската. Но правим това допускане с цел улесняване пресмятането за начинаещи.
    Действителните изчисленията на якост се правят с добавяне коеф на претоварване, както и на коеф на сигурност. Те допълнително повишават диаметъра на вала/полуоската. Питайте инженерите на Мъск, какви коеф са подбрали, за да са ви по-точни сметките. Питайте и за материала, за да не гадаете каква му е якостта.
    Валовете/полуоските се изчисляват не само на якост на усукване, но и на редица други натоварвания. Това е най-простото, затова го дадох него за пример. Подбира се този диаметър на вала/полуоската, който удовлетворява всички изчисления – т.е., най-големият получен.
  • 40 Какъв ти е дерта?

    0 3 Отговор
    Цитат от коментар 22 :"Пример - Додж Демон с 840кс вади над 16000нм на колелата,което е доста повече от прехваления роудстър, кой от сума време а-ха да излезе и все не може... "

    Това е автомобил в производство и може да провериш какъв е диаметъра на полуоската му и дали сметките ти са верни.

    Коментиран от #41, #42, #43, #44, #45, #46

  • 41 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Какъв ти е дерта?":

    Дерта ми е, че много обичаш да лъжеш с неверни данни, за да провокираш коментари. Ето например тягата на Додж Демон я дават 770 lb-ft, което са си чисти 1044Nm, а не булдозерните 16 000Нм, както се опита да пробуташ. Това едно.....
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Какъв ти е дерта?":

    Ако поне малко разбираше от техника, тия 16000Нм при 840кс трябваше веднага да ти се сторят много нереални. Защото 840кс са към 627КВт, и биха достигнали 16 000Нм само при 374об/мин. Такива обороти с такава тяга са характерни за чудовищни корабни дизели, но не и за спортна кола.

    Коментиран от #49

  • 45 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Какъв ти е дерта?":

    За реалните му 1044Нм, и задно задвижване, Доджа трябва да има около 50мм полуоска - напълно реален размер. Но не претендирам за абсолютна точност до мм.
  • 46 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "Какъв ти е дерта?":

    И накрая: формулата, която дадох за изчисление на диаметър на вал/полуоска си е съвсем вярна. Смятали сме хиляди валове с нея, и всички инженери на този свят я ползват. Единствено не знаем каква е якостта на материала, който ползват Тесла, но това май достатъчно ясно го подчертах. Така че, ако резултатът не съвпада, то е само и единствено заради материалът, който не знаем какъв е. Не е заради формулата, нито заради елката ми.
  • 47 12345

    0 0 Отговор
    Аз си чакам пикапа. След десетина години може да ме огрее.
  • 48 тиквун

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    дизелак ши има ли ??
  • 49 Пак се омота

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Не се прави на неразбрал!

    Тези нютонметри са на колелата, а не на вала на двигателя. Твоите 1044 са на вала на двигателя, но "забрави" че от там до полуоската имаш да смяташ още две предавателни числа - на първа скорост и на диференциала.

    Мнението за 16 000 Нм не е мое, но няма защо да не е вярно. Тези 374об/мин. които си сметнал, ако са на гумите, толкова ли ниски ти се струват? Та един ТИР има два пъти по-малка мощност и много по-голям въртящ момент на гумите/полуоските.

    Коментиран от #50, #51, #52

  • 50 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Пак се омота":

    Да видим: При 16 000Нм на едната ос, на двете ще са 32 000Нм. При 1000Нм на входящия вал на кутията, колко ще са двете предавателни на първа и на дифа, че от 1000 да ги вдигне на 32000? Трябва с две предавателни да вдигнеш момента 32 пъти. Чувал ли си подобно нещо на спортна кола? Въобще на кола? Аз съм чувал за влекач, ама не и за кола.
  • 51 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Пак се омота":

    Камиона има гума, висока колкото целия Додж. Там оборотите не са като на Доджа. Доджа има гуми 315/40/18". Те са с диаметър 700мм и с обиколка 2,225м. При 374об/мин тази кола ще се движи с 50км/ч.
  • 52 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Пак се омота":

    Интересно, какъв ти е дерта пък на тебе? Сериозно ли смяташ, че формулата за изчисление диаметър на вал не е вярна? Я намери вярната, според теб. Хората пишат дословно в статията: въртящ момент на колелата - 10 000Нм. Ха, сметни ти, колко трябва да е дебела тая полуоска, в най-слабото си сечение? Дай вярната формула!

    Коментиран от #53

  • 53 Ето тука един умник ти е дал отговора

    0 1 Отговор

    До коментар #52 от "Димов":

    "Реших да го сметна на якост на усукване. Да речем, че са разпределили тягата равномерно между четирите колела. Дори да е 4х4 (признавам, че не знам какво е задвижването на тази кола), и тягата да е равномерно разпределена между четирите колела (което никога не е така), при полуоска от здрава, въглеродна стомана с 200МРа якост на усукване (20 000 000Ра), се получава диаметър от 85мм."

    Не го знам какво е смятал, като гледам как под 16000 на колелата ги изкара 32 000нм при две задвижващи колела, та вероятно в предишната задача е смятал за 4 колела по 10000 нм = 40 000нм. Даже не се сеща, че не трябва да умножава, а да дели и ще се получат по 2500нм на колело.

    Не се сеща че няма как да му дадат въртящ момент на двигателя, защото двигателите са три броя за четири колела. Всеки е с различно предавателно число, вместо малоумното механично превключване на предавки при Порше тайкан. Въртящият момент при Тесла се променя софтуерно, вместо механично.

    Коментиран от #54

  • 54 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Ето тука един умник ти е дал отговора":

    А ти не се сещаш, че водим този, същият спор за втори път, че и за същата кола, а ти дори нямаш ни най-малък спомен. Сериозно?! Нямаш ли някакво дежа-вю? Още тогава ти обясних, че си правя гаргара, защото дори няма нужда да се смята диаметъра на полуоската на макс момент, защото колелото ще пробуксува много преди моторът да напъне с тия 10 000Нм. Ще пробуксува още на 300Нм и от там, нататък, съпротивителният момент няма да расте, за да товари полуоската. Виж, ако беше камион щеше да я натовари. Той тежи и сцеплението е много по-голямо. Почти сигурен съм, че го говорихме с теб, освен, ако не бъркам кой си. Но, едва ли. Ако след време мерна трета статия за тая кола, пак ще пусна същият коментар. Да видим, дали пак ще реагираш така.
  • 55 Не си спорил с мен

    0 2 Отговор
    Ако беше спорил с мен, щях да ти кажа, че почти всеки автомобил тръгва с над 300 нютонметра без да пробуксува. За каква статия говориш? Почти всяка Тесла има около 10000 нютон метра на колелата, ама ти откъде да знаеш? Ако сметнеш 1000+ нютонметра на двигателите по предавателно число около 9, което намалява оборотите и увеличава въртящия момент около 9 пъти, всъщност се получават дори над 10000 нютонметра на колелата. Данните са в интернет можеш да ги намериш и да си сметнеш сам.

    Относно сцеплението, за завои теглото е враг номер едно, но за старт от място теглото подобрява сцеплението и съответно ускорението ако разполагаш с достатъчен въртящ момент. Четирите задвижващи колела и перфектното разпределение на центъра на тежестта също са от полза.

    Хайде да видим ще се сетиш ли защо Роудстъра има по-малък въртящ момент от Модел S?

    Коментиран от #56, #57, #58, #59, #60, #61

  • 56 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Не си спорил с мен":

    Публикувано във факти.бг: "....щях да ти кажа, че почти всеки автомобил тръгва с над 300 нютонметра без да пробуксува." -------- Убеден ли си? Имах една стара Лада, която буксуваше на втора скорост. И един стар Вартбург 1000см3, който буксуваше при потегляне на трета. Много зависи от колата и от мотора й, че и от гуми и настилка. Ама няма да се хващам за точно 300Нм. Числото не е еднакво за всяко МПС и варира. Въпросът е, че никога няма да натовариш полуоската с тия 10 000Нм, и мисля, че ме разбра.
  • 57 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Не си спорил с мен":

    "Aкo cмeтнeш 1000+ нютoнмeтрa нa двигaтeлитe пo прeдaвaтeлнo чиcлo oкoлo 9, кoeтo нaмaлявa oбoрoтитe и увeличaвa въртящия мoмeнт oкoлo 9 пъти, вcъщнocт ce пoлучaвaт дoри нaд 10000 нютoнмeтрa нa кoлeлaтa. Дaннитe ca в интeрнeт мoжeш дa ги нaмeриш и дa cи cмeтнeш caм." ---------- Аз не споря, че 1000НМ на електромотора, умножени по предавката на редуктора дават към 10000Нм на колелата. Въобще не споря за входящите данни. Мисля, че това стана достатъчно ясно.
  • 58 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Не си спорил с мен":

    "Oтнocнo cцeплeниeтo, зa зaвoи тeглoтo e врaг нoмeр eднo, нo зa cтaрт oт мяcтo тeглoтo пoдoбрявa cцeплeниeтo и cъoтвeтнo уcкoрeниeтo aкo рaзпoлaгaш c дocтaтъчeн въртящ мoмeнт." ------------ Това не е точно така. Пробвали сме го много пъти. Малка Корса-Б с мотор от Калибра сцепи на старта една Омега-А с редови шестак, че и със задно. И при завоите не е точно така, както си го мислиш. Подай газ на леката въшка с многото тяга в завоя и ще станеш на пумпал. Натовари й в багажника 200кг стари акумулатори, и ще вземеш завоя стабилно, без почти да се заклати. Именно по-голямото тегло на електромобилите, както и ниският им център на тежестта, ги правят по-стабилни в завоите, от аналогични коли с ДВГ.
  • 59 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Не си спорил с мен":

    Публикувано във факти.бг: "защо Роудстъра има по-малък въртящ момент от Модел S" ---------- Брей! Та това е голяма главоблъсканица. Трябва да си сложа умната шапка. Досега не бях чувал някой друг производител да прави джиповете си с голям въртящ момент, а роудстърите си - високоскоростни. Сигурно от Тесла ще да са първите. Ама това ще да е много нелогична схема. Сега, как джипа ще кара с 300 по магистралата? А роудстъра, как ще участва в офроуд състезания? Ей, много са се прецакали тия, от Тесла, бе. Всичко наобратно правят. Ами, какво да ти кажа? Нямам никакво обяснение. Направо онемях пред този новаторски подход....... Пред тази смела иновативност..... Ще взема да си изтрия акаунта и да се свия в кьошето, засрамен от невежеството си. П.С.: Вече не се съмнявам, че сме говорили с тебе, предният път.
  • 60 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Не си спорил с мен":

    Обърках Модел S с кросоувъра Х, ама ще схванеш иронията в поста ми. Сори за грешката.
  • 61 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Не си спорил с мен":

    Публикувано във факти.бг: Почти всяка Тесла има около 10 000 нютон метра на колелата ---------- Модел 3 не е ли с моторна тяга между 400 и 500Нм? При предавка 9 и нещо към 1, не прави ли това двойно под 10 000Нм? Признавам, че не кълва спецификации на Тесла, денонощно, но дори и аз знам, че повечето Тесли по пътищата са с бая по-малко от 10 000Нм на колелата.