Last news in Fakti

14 Май, 2020 16:08 26 576 37

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

  • alfa romeo-
  • 164-
  • pro-car-
  • judd gv-
  • ligier f1-
  • формула 1

За почитателите на автомобилите от 80-те и 90-те години на миналия век Alfa Romeo 164 ще си остане не особено надежден, но дяволски красив и темпераментен седан, от който вече не са оцелели много запазени бройки. Моделът споделя еднаква платформа със Saab 9000, Fiat Croma и Lancia Thema, но изобщо не прилича на тях, а най-екзотичната му версия спокойно може да мери сили с излязлото 27 години по-късно Bugatti Veyron.

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

През 1988 г. FIA създава състезателните серии Pro-Car, с които да засили интереса към Формула 1. Идеята е стартовете от календара да бъдат предшествани от състезания с автомобили, които външно напомнят серийни модели, но имат техника от болиди.

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

Първият и в крайна сметка единствен производител, който решава да се включи в новия шампионат, е именно Alfa Romeo. Италианците разработват специално шаси, оборудвано с 10-цилиндровия двигател Judd GV, с който планират да снабдяват принадлежащия им по онова време отбор Ligier F1.

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

3.5-литровият агрегат развива мощност от 620 к.с. при 13 300 об/мин и максимален въртящ момент от 380 Нм при 9 500 об/мин. Оборудваната с него 164-ка тежи едва 750 кг, вдига 100 км/ч за 2.1 секунди и взема четвърт миля (402 м) за 9.7. Максималната скорост е 340 км/ч, макар че според някои източници ускорението спира чак след 355, при това за едва 17 секунди.

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

За съжаление сериите Pro-Car така и не успяват да привлекат интереса на други производители и Alfa Romeo 164 остава единственият автомобил, създаден по спецификациите на неосъществения шампионат. Сатанинската 164-ка е жива и здрава до днес и често участва в различни изложения и фестивали, напомняйки до какви крайности бе достигнал автомобилният спорт в края на 80-те.

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години

Десетцилиндровата Alfa 164, която вдигаше 100 за 2 секунди преди 30 години
Alfa Romeo 164 Pro-Car на Фестивала на скоростта в Гуудууд през 2010 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 54 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 швейк

    38 37 Отговор
    на това газова може ли да се сложи?

    Коментиран от #36

  • 2 jар

    90 4 Отговор
    Не съм любител на италианските автомобили но специално на този модел винаги съм се възхищавал.Сравнена с другите модели от тези години Алфа Ромео 164 ми изглежда като кола дошла от далечното бъдеще не само като дизайн но и като техника.

    Коментиран от #6, #14

  • 3 Old school

    84 4 Отговор
    Кола за истински шофьори,без всякакви джендърски изгъзици.За съжаление и тя отива в историята.Респект
  • 4 Пич

    76 2 Отговор
    Просто Алфа Ромео-легенда!

    Коментиран от #13, #32

  • 5 ЕЕЕ

    43 3 Отговор
    чуплива беше, но наистина се отличаваше от другите автомобили :)

    Коментиран от #8

  • 6 Чудно

    21 40 Отговор

    До коментар #2 от "jар":

    Брат виждаш ли по улиците Алфа 164 ,ми няма или мноооого рядко.Защото са пълни трошки, имах такава до като не светнаха всички лампички по таблото ииии толкова беше с колата.Но пък беше модерна и много красива.
  • 7 фактически

    5 90 Отговор
    Е моята любима Тесла Роудстър вдига за 1.9 без да е 10 цилиндров изпарител на гняс и не и гърми двигателя след 5 карания.

    Коментиран от #15, #21, #23

  • 8 Рено фен

    13 42 Отговор

    До коментар #5 от "ЕЕЕ":

    Още тогава Сафраните ги нacиpaxa.
  • 9 Рено клуб БГ

    10 51 Отговор
    Голем праз имаше едно Рено Еспас с В10 двигател от болида на Уилямс.Италиански клоуни.

    Коментиран от #27

  • 10 Hellish

    46 4 Отговор
    75-цата беше мн изрудска алфа. Задно предаване, скоростната кутия на задния мост. После като ги грабнаха на една основа типо темпра, 33,делта и....
    Макар, че аз имах типо и беше мн хубав автомобил, пъргав стабилен, с независимо окачване отзад, за което Опел и ВАГ не бяха се замисляли още. Но да слаба ламарина и електрически проблеми. Голф 2-ките още ги търкалят, че има и кукли тук там е. Но размихме темата. Брутален булид, не знаех, че съществува. Хайде повече такива статии, а не кой направил от уазка газка и от зил виетнамка

    Коментиран от #11, #24

  • 11 Де Факто

    11 95 Отговор

    До коментар #10 от "Hellish":

    Италианците са най-жалката инженерна нация пълни некадърници нескопосани смешници плюя им на името щ.

    Коментиран от #17, #19, #22, #35

  • 12 един от стадото

    12 28 Отговор
    имаше и по- красиви Алфи. Това едно Фуего го бие по дизайн.
  • 13 ддд

    12 27 Отговор

    До коментар #4 от "Пич":

    ти къде видя алфа ромео? На това шаси и водно колело да сложа и то ще вдигне 300
  • 14 type-R

    25 1 Отговор

    До коментар #2 от "jар":

    Веднъж видях една 164 на паркинга, вътре беше много приятна и луксозна. Хубави бяха и двете с наследничката и 166, но вече няма запазени....
  • 15 Бачо Киро

    43 4 Отговор

    До коментар #7 от "фактически":

    Твоята тесла роудстър ги дига тея неща само по рекламите. Винаги в бъдеще време, а вече даже бъдеще неопределено, откакто е замразен заедно с камиона. Фантасмагории на Мъск... С 10000нм на колелетата ще вдигнеш за 1.9с на върба в петък. Додж демон примерно бие всичките таблети с над 16000нм на колелетата и не е под 2с, ти с половин тяга почти ще прескочиш законите на физиката.... Аман от идиоти...

    Коментиран от #18

  • 16 Притежател

    5 15 Отговор
    Браво уникален двигател, само дето е много грозна.
  • 17 Danny

    26 2 Отговор

    До коментар #11 от "Де Факто":

    А ти колко си ПРОСТ!!!!!!
    Само ти си знаеш"'':::;;"'''';;!;!!!!??++))""**:
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Гост

    32 2 Отговор

    До коментар #11 от "Де Факто":

    Поредния прост фен на немските вагени.
  • 20 Quadrifoglio

    36 4 Отговор
    Няма по добри в това да правят спортни автомобили или мотори от Италиянците.
  • 21 АLFA Q 4

    28 2 Отговор

    До коментар #7 от "фактически":

    ЕЙ умивалник. КАДЕ беше тесла преди 30години бе с... Лъо
  • 22 Гост

    45 3 Отговор

    До коментар #11 от "Де Факто":

    Ферари, ЛАмборгини, ДеТомасо, Мазерати са все жалки некадърни инженери хахахахахах а Ганчо с Рено Лагуна направо излита в космоса хахахаха
  • 23 Димов

    35 0 Отговор

    До коментар #7 от "фактически":

    Значи роудстъра на Тесла прави това, което Алфа са направили преди 3 десетилетия.
  • 24 Димов

    21 0 Отговор

    До коментар #10 от "Hellish":

    Имаха проблеми с кардана, че се въртеше с оборотите на мотора. И В6 версията беше с кофти конструкция на блока. Ризите не бяха подпряни горе. Иначе, Алфа си е Алфа - спортна кола.

    Коментиран от #25

  • 25 2.0R

    6 4 Отговор

    До коментар #24 от "Димов":

    И кво, движеха се заедно с буталата ли? Не че нещо, само питам от интерес.

    Коментиран от #26, #28

  • 26 2.0R

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "2.0R":

    За ризите питам.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Димов

    11 0 Отговор

    До коментар #25 от "2.0R":

    Не, за фабричният сетъп си бяха достатъчно добре. Но не носеха много на силов тунинг. Високите обороти ги караха да поддават. И високото налягане също не им понасяше. Затова, който искаше да бута италиянка, си намираше четирицилиндрово Седичи. То носеше много повече.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Алфа ромео

    15 6 Отговор
    Италианците са номер едно в много насоки не само в колите, който ги плюе да го духа)
  • 31 Кракра

    17 0 Отговор
    Alfa Romeo 164 беше прекрасен автомобил, като визия и технология изпреварил времето си с поне 10 години.
  • 32 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Пич":

    е на на видеото свалят от шасито ламарината от алфа и слагат на гоуфу и феновете на гоуфу откачат за 2 сек до 100 после мерцедес и така
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Владо

    8 1 Отговор
    На италянките всичко им е простено, може да са чупливи но определено са красиви. Почти всеки нов модел е изпреварил останалите производители с поне 10 г. в интериор и екстериор.
    Карал съм много коли но удоволствието от италянката е несравнимо за мен.
    Дори в момента имам една немска и една френска,
    VW съм го дал на приятел
    Ситроена е служебка
    Но с алфата се забавлявам истински, удоволствие, емоция.....
  • 35 Алфа Ромео

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Де Факто":

    Ако не беше неграмотен чалгар щеше да знаеш че много иновации които се използват в автомобилите днес тръгват от Италия, примерно комън-рейл с която работят всички дизели днес тръгва от италианците.
  • 36 Някой

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "швейк":

    Тя си е фабрично на газ!
  • 37 Jrj

    3 0 Отговор
    Дело на Пинифарина,думите са излишни!