Три модела ще отпаднат от гамата на Renault като част от плана на френския производител да съкрати €2 млрд. от разходите си през следващите две години заради стагнацията на пазара, съобщава Reuters.
Първият от нарочените за пенсия модел е Espace. Някогашният бестселър и крайпътен камък в историята на автомобилостроенето отдавна не се продава толкова добре, колкото през 80-те и 90-те, а с излизането на мода на кросоувърите и SUV-тата търсенето на ванове е спаднало катастрофално. Дизайнерите на Режията се опитаха да върнат поне част от интереса към модела като придадоха малко по-всъдеходно излъчване на последното поколение, но желаният ефект не бе постигнат.
Същите са причините за спирането и на друго еднообемно Renault. Scenic пробва да се дегизира като кросоувър. Идеята не бе нова (през 2000 г. модификацията RX4 постигна известни пазарни успехи), но този път не сработи.
Кризата в отрасъла ще посече и последния колеблив опит на французите да се преборят за парче от тортата в средния клас. От гамата ще отпадне и Talisman, който наследи Laguna преди пет години. Продажбите на модела не са оправдали очакванията, а бъдещето не вещае нищо добро за френски седан от D-сегмента.
Конкретни срокове за спирането на трите модела все още не са определени. Неотдавна Renault модернизира Talisman и Espace, което ще им позволи да се задържат на конвейерите поне още известно време, но съдбата им е предопределена.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сотир оф май лайф
Коментиран от #6
11:23 15.05.2020
2 пенсионер
12:34 15.05.2020
3 Гост
13:20 15.05.2020
4 бай онзи
14:44 15.05.2020
5 Ввв
15:22 15.05.2020
6 гостер
До коментар #1 от "Сотир оф май лайф":
Рено направиха пробив с добър дизайн, но това, което последва, а именно вдигането на цените, отблъсна и малкото запалени ренаджии. Ходих, тествах, но колите са добри само на дизайн, на качество-не, използват евтини пластмаси, не отстраняват дефектите от първите партиди, та дори ги прехвърлиха и във фейслифта, и във втората генерация, това е абсурдно, Тесла не си позволиха да направят подобно нещо. Затова Рено трупат печалби и сега ще реват, че не се продавали колите. Ами аз отидох със 32х.лв да купувам Каджар, който по ценова листа започваше от толкова. Дилърът ми вика, то под 40х.лв не си струвало и ми предлага само Каптур, теглих им една, прибрах си парите и не съжалявам. Миризмата на нова кола е хубава, дизайн също, новото си е ново, да, ама да е като в Германия - 1000евро предплата и 150евро месечен лизинг за нов Каджар, у нас започваш с 10х.лв и 600лв месечно, как да стане?Коментиран от #8
16:26 15.05.2020
7 Супер са колите
19:19 15.05.2020
8 Плешо
До коментар #6 от "гостер":
Колега не се заяждам, имал съм вземане-даване с чисто нови рена и съм напълно съгласен с теб, само ми стана интересно за лизинга в Германия оперативен ли е, или е с придобиване, защото 150евро на месец прави 1800евро на година. За 5 години=9000евро+1000 предплата= 10 000 евро. Дори и с остатъчната стойност пак нещо ми бяга сметката...Коментиран от #11
22:05 15.05.2020
9 Готин
06:10 16.05.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Гост
До коментар #8 от "Плешо":
Реално е наем на автомобила.в щатите MB C-клас се взема под наем за 299$ месечно с една вноска депозит и за три години.ако тук имаше такава схема бих карал само коли от магазина09:16 16.05.2020
12 Алексей
19:31 20.05.2020