Според Reuters, новата батерия на Tesla, която ще започне да се предлага на Model 3 през 2021 година, ще струва по-малко от 100 долара на kWh. Тоест батерията със 100 кВтч ще струва по-малко от 10 хиляди долара.
За сравнение ще кажем, че цената на батериите, които Porsche използва за Taycan, е 200 долара, а батериите за BMW i3 струват на производителя 253 долара за kWh (по данни на Businessinsider).
Като цяло нивото от "100 долара за 1 кВтч" е мечта на много производители. Смята се, че именно, когато цената стане 100 долара за за kWh ще започне масовото навлизане на електрическите автомобили на всички пазари, тъй като цената им ще бъде равна на цената на бензиновите или дизеловите модели.
Според New York Times, Volkswagen също достига това ниво с модела ID.3. Освен цената, новата батерия на Tesla ще има и друга важна характеристика - според Илон Маск, с нея автомобилите ще могат да изминават 1.6 милиона километра.
Тоест, те ще станат практически „вечни“. Освен това с тези батерии Tesla планира да навлезе в енергийния пазар. И за да станете не само производител на автомобили, но и доставчик на електричество - автомобилните акумулатори ще получават енергия през нощта на евтини цени и ще я отдават през деня, когато не се използват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мислещ
Коментиран от #18, #22, #55
10:51 18.05.2020
2 габровец от варна
Коментиран от #9
10:52 18.05.2020
3 Този
Коментиран от #24
10:56 18.05.2020
4 Фейк
Батериите са все още 2 до 3то поколение, а реалността е след 8мо, което е на водород.
Електричеството от водород е по близо до нещо интересно, но ако искаме реално добро е студен ядрен синтез.
Всичко друго е празна реклама за богати калинки.
10:58 18.05.2020
5 край
Коментиран от #8
11:03 18.05.2020
6 Behemoth
Коментиран от #46
11:04 18.05.2020
7 Driving pleasure
Това даже и да стане, пак не може да го спаси. Ени много интересни сметки на Файненшъл тайм споказват, че една акция на Т'слата се изплаща за 50 години, тоест рано или късно акциите ще се сринат. Не е въпроса дали, а кога.
А винаги ми е било смешно как видиш ли си щял да ползваш батериите на колата за евтино електричество... мдам и когато решиш да "палнеш" да идеш за бира ше трябва си палиш подметките щот кочака ще е вързан за кабел...
Аз (както и болшинството мислещи) не искам кола, на която да мисля ежеминутно дали има достатъчно "гориво" да ида да си свърша работа. Колата е да ти служи от момента в който ти потребябва и трябва да е на разположение и в готовност да го направи от 1вата секунда, не всяко спиране да ми е опъване на кабели и всяко пътуване планиране.
Електричката става за 3та кола в семейството за градски нужди - толкоз!
Коментиран от #15, #56
11:09 18.05.2020
8 Driving pleasure
До коментар #5 от "край":
Смешен си, в същата тая статия пише, че и VW има същите цени на кВч батерия, a ти говориш за фалиране... Излезе ли ID3на пазара и последват ли останалите модели на VAG Т'слата е пътник!Коментиран от #14, #25
11:13 18.05.2020
9 Разбира се
До коментар #2 от "габровец от варна":
Че не ти трябва,гледай си овчарлъкаКоментиран от #12
11:20 18.05.2020
10 ССС
11:23 18.05.2020
11 Peci kupona
11:25 18.05.2020
12 габровец от варна
До коментар #9 от "Разбира се":
Тези с големия овчарлък уважаеми карат къде по-скъпи автомобили,подчертавам,автомобили,не ютии!11:32 18.05.2020
13 Окачването
11:46 18.05.2020
14 Опааа
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Спокойно, великият Фолксваген е в пъти по-назад от Тесла само в технологиите (а и в 100 други неща). Няма да остане гладен батко ти Мъск.11:47 18.05.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 кев1н
11:53 18.05.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Сериозно
До коментар #1 от "Мислещ":
А смяташ ли разходите по гориво или ти като купиш кола и само я държиш пред блока!12:13 18.05.2020
19 Така така
До коментар #17 от "Driving pleasure":
Ти като искаш си карай дизела! Хората не са прости и искат да си смятат и могат да си решат да си купят електрическа кола. Защо трябва да са на твоя акъл? Защото на теб ти е изгодно ли?Коментиран от #21, #28
12:15 18.05.2020
20 Мераклия без кеш
12:52 18.05.2020
21 Бачо Киро
До коментар #19 от "Така така":
Няма лошо да караш електричка, ако около теб местността е оборудвана и позволява. Средният жител на София, който има апартамент, с кабел през балкона ли ще зарежда? Може би по паркингите има зарядни станции? Ситуацията е индивидуална и не може да се приложи масово, поне засега. Дори в САЩ, където са доста по-напред с инфраструктурата. Та айде летете по-ниско.13:39 18.05.2020
22 ЗНАЕЩ
До коментар #1 от "Мислещ":
Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове" .И формация от Lexus отпреди няколко дни: UX300e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км! Преди този срок ако падне под 70% капацитетът, Lexus я подменят гаранционно. Това са ФАКТИТЕ - лабораторно и полево доказани, зад които стоят ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ. Вие продължавайте с разкази под шипковия храст.
Коментиран от #23, #30
14:32 18.05.2020
23 гост
До коментар #22 от "ЗНАЕЩ":
Автомобилът Tesla Model 3 е проектиран да издържи 1 600 000 кмКомпанията е показала какво е състоянието на частите на автомобилния електродвигател след тестови изпитания на стенд.
Американската компания Tesla публикува снимки на детайли от електродвигателя на Model 3 след продължителни изпитания на стенд. Автомобилният производител заяви, че системата за задвижване на Tesla Model 3 е проектирана да покрие ресурс от над 1,6 милиона километра. 18.10.2018 година !!!!!!!!!
Още преди 3 години Тесла каза и показа , че автомобилите и ще са проектирани и изпълнени за тоя пробег , единственото неизпълнено досега беше батерията и вече и тя ще отговаря на задвижването !!!
14:39 18.05.2020
24 гост
До коментар #3 от "Този":
И за теб коментар 23 !!Коментиран от #29
14:47 18.05.2020
25 гост
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Има някой смешен , ама тръгнал на другите акъл да дава !!! Първо ВАГ няма нищо , щото батериите му са на корейски и китайски , той само ги купува и сглобява и то ако нямат някой друг по-важен клиент , както се видя от проблемите с доставките още миналата година преди кризата !! Второ ако наистина имат подобна цена след като купуват клетките познай какви са и колко ще изкарват !! И последно като любители на конспирациите , не се ли усъмнихте поне защо Тесла обявява и пуска тия батерии точно когато наистина се очаква реалния старт на прословутата "евтина " електричка на ВАГ ??? Е , жокер , изчакай първия сравнителен тест и ще ревеш с глас !!Коментиран от #31
14:54 18.05.2020
26 Гост
15:19 18.05.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Гост
До коментар #19 от "Така така":
Той ще си кара дизела, защото иска. А ти ще караш дизел, защото ще си принуден.15:24 18.05.2020
29 Този
До коментар #24 от "гост":
"Aвтoмoбилът Tеslа Mоdеl 3 e прoeктирaн дa издържи 1 600 000 кмКoмпaниятa e пoкaзaлa кaквo e cъcтoяниeтo нa чacтитe нa aвтoмoбилния eлeктрoдвигaтeл cлeд тecтoви изпитaния нa cтeнд."
От така написаното сказание - официално изявление на Вас гн - гост, не става ясно как се е движил автомобила на тоя стенд. Щото според мен са пуснали стенда да върти и така до 1.6млн. А това само по себе си доказва, че гумите могат да се въртят и износване освен на лагера на електромотора няма. И като заключение тЕслата май са излезли със заключение, че автомобилите им са най- добри на стенд. Недей си боже да излезеш на пътя.
Коментиран от #33
15:27 18.05.2020
30 Гост
До коментар #22 от "ЗНАЕЩ":
Тези факти може и да са доказани с действителни тестове, но обещанията на Илон са много по-достоверни от всеки един факт - факт.15:27 18.05.2020
31 Гост
До коментар #25 от "гост":
Ти вече за стотен път ни казваш да ревем за това и онова, а то все отлагат или се чупи нещо в тия тесли.Коментиран от #32
15:29 18.05.2020
32 гост
До коментар #31 от "Гост":
И кое точно се "чупи" ??? Рекордните продажби или рекордния ръст на борсата ??? Или рекордното навиране в миша дупка на всички "стогодишни" неграмотници ?? Единственото което се чупи е надеждичките им дори да доближат Тесла след вече 8 години безплодни напъни !!!! Като изкарат поне на изпитани на стенд и патентовани задвижване и батерия за 1,6 милиона км , тогава плямпай какво се "чупело" в Тесла !!! Ама само в сънищата и неосъществимите ти блянове !!!Коментиран от #47
15:43 18.05.2020
33 гост
До коментар #29 от "Този":
Ми досега за две години излязоха над половин милион и продължават с тоя темп , а тукашните разбирачи с микроскоп ровят да намерят една или две "счупени" , хахахах !!! То дори застрахователите не ги броят , ама воя на "анти" е като за милион !! А любимите им петролки наистина с милиони се чупят и то от всяка марка поотделно !!!15:47 18.05.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 радев
Коментиран от #36, #37, #39
17:26 18.05.2020
36 Хе хе
До коментар #35 от "радев":
Морално остаряла! Това каза жител на държава в която средната възраст на колите е 25 години! А бе ти да не си онзи Румен?17:31 18.05.2020
37 гост
До коментар #35 от "радев":
Ами най-вероятно ще има и такива случай , може и внука даже да се дореди , но не това е масовата цел !!! Щото не след 10 , ама след 20 година наистина ще е морално остаряла и най-малко Тесла смята да произвежда един модел по 20 и повече години !!! Просто с тоя ресурс се гарантира безпроблемната експлоатация през тия години и след това живот поне още толкова с други цели и приложения !!18:08 18.05.2020
38 БСП - НАРОДНИТЕ МИЛИОНЕРИ
18:12 18.05.2020
39 Чети внимателно?
До коментар #35 от "радев":
Батерията струва 100 долара за киловатчас и може да се зарежда 4 хиляди пъти, което се равнява на 1,6 милиона километра, които никой нормален човек няма да мине. Средният дневен пробег е не повече от 20-30 км, което се равнява на четири-пет киловатчаса. Ако си оставиш резерв за една седмица пробег, остават свободни едни 50 киловатчаса от батерията които можеш да ползваш по друго предназначение и да изкарваш пари от тях, защото така или иначе никога няма да минеш милион километра, а си платил цялата батерия. 5 лв на ден да изкараш, са 150 лв на месец и 1800 лв на година. Малко, но от сърце. И така 10 години през които ще изкараш 18 000 лв. Толкова струва цялата батерия сега, а ти ще си ползвал само половината капацитет, а цените на батериите дотогава ще са паднали още. После пак разправяйте че няма къде да се съхранява енергията от възобновяемите източници.Коментиран от #48
18:39 18.05.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Хахаха
До коментар #40 от "Смех,смех,смех.....":
Ако знаеш колко си прав!19:07 18.05.2020
42 Браво каза му го в очите
До коментар #40 от "Смех,смех,смех.....":
Дори сега, ако го питаш, ще ти кажа отново, че от Тесла нищо ново не са измислили и 100 годишните ей сега ще ги смачкат.Обаче, ако го питаш защо стогодишните не могат да си произведат дори от старите батерии, да не говорим за такива с 4000 цикъла зареждане, ще ти обясни колко си прост и ще те прати да четеш и да се образоваш.
Коментиран от #49
19:47 18.05.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Христо
21:54 18.05.2020
45 Язе
21:56 18.05.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Гост
До коментар #32 от "гост":
Навира ги тя в 97% миша дупка докато тесла и другите миксери остават да се ширят на 3% сараи хахахахаха сам се закопаваш всеки път хахаха не ти ли омръзна?????10:09 19.05.2020
48 Гост
До коментар #39 от "Чети внимателно?":
Не можа да ни убедиш, как всеки ден ще си вардиш батерията да я вържеш към мрежата да отдава ток да ти прави печалба. И няма да смееш да мръднеш до никаде за да не ти се прекъснат петте лева приход за деня хахахаха. И какво смяташ че ще отдаваш тока всеки ден до последния авпер за тия никакви пет лева. Само след две седмици ежедневно изтощаване до нулата и можеш да си хвърлиш великата батерия хахаха сметкаджия с основно образованиеКоментиран от #51
10:16 19.05.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Гост
Коментиран от #54
11:37 19.05.2020
51 Сметкаджията
До коментар #48 от "Гост":
Аз поне смятам нещо, а ти си бъркаш в носа и на база на тези разсъждения пишеш мненията си. Ако прочетеш мнението ми и статията, ще разбереш че аз говоря за 50 киловатчаса от 100 кв час налитични в батерията. Това е половината от батерията, а с останалата част може да изминеш 250км дори току-що да се е разредила до максимума на който си ѝ позволил.За да ти се скапа батерията значи вече си направил 4000 цикъла разряд, което ще рече че вече си изкарал пари за две нови батерии. Знаеш ли как се правят 4000 цикъла? Ще ти подскажа че годината има 365 дни и след десет години ежедневно разреждане до нула ще си направил 3650 цикъла, а ако разреждаш до 50% както ти казах, същите цикли ще ги постигнеш след 20 години. Тоест батерията на практика ще е вечна.
Коментиран от #52, #53
15:13 19.05.2020
52 Гост
До коментар #51 от "Сметкаджията":
Явно и телефон нямаш че да пробваш да му разредиш батерията до нула 20 или 30 пъти. после вече няма да държи същото. Ама ти приказваш наизуст без нищо да си пробвал лично и всичките ти сметки и прогнози са на база абе дано стане най-доброто, че и дори по-добро от него. Затова никога никакви сметки не са ти излизали. Цяла година някакви прогнозни проценти, бройки, суми и накрая на годината пак четем за 5 пъти по-малката ви действителност.19:31 19.05.2020
53 Гост
До коментар #51 от "Сметкаджията":
И аз така ще си пълня резервоара с бензин и вечерта каквото не съм изгорил ще го преливам на други хора да им го продавам хахахахах и някак си ще съм на печалба по същия начин по който и ти ще си хахахаха19:33 19.05.2020
54 тито тарантула
До коментар #50 от "Гост":
1,6 милиона километра - това е колата мечта ! На практика без потдръжка - накладки и гуми само . За толкова километри сигурно ще се наложи и претапициране веднъж или два пъти. Но това е вечна кола . Повечето хора няма да ги навъртят тия километри.Коментиран от #57
01:45 20.05.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Гост
До коментар #7 от "Driving pleasure":
Споко - ти не си им таргет. Таргет са нормалните потребители в нормалните държави които спокойно я ползват за първа кола. Като си толкова велик защо не отидеш да живееш в Лондон и да си караш всеки ден в центъра дизеловото/бензиновото чудо. Света не е България и слава богу че не е!Коментиран от #58
07:56 20.05.2020
57 Гост
До коментар #54 от "тито тарантула":
Това че батерията може да има дълъг живот изобщо не означава че и колата ще има такъв. Резервоарите на колите ни са с 5 милиона км живот ама самите коли не. Теслата ще отиде за части много преди да е навъртяла милион.08:37 20.05.2020
58 Гост
До коментар #56 от "Гост":
Намери си друг ник. Не се прави на умен.08:39 20.05.2020