18 Май, 2020 10:41 7 333 58

Цената на Tesla-та с ресурс от 1.6 млн. км става колкото тази на обикновените коли с ДВГ

  • tesla-
  • model 3-
  • батерия-
  • цена
Цената на Tesla-та с ресурс от 1.6 млн. км става колкото тази на обикновените коли с ДВГ - 1

Според Reuters, новата батерия на Tesla, която ще започне да се предлага на Model 3 през 2021 година, ще струва по-малко от 100 долара на kWh. Тоест батерията със 100 кВтч ще струва по-малко от 10 хиляди долара.

За сравнение ще кажем, че цената на батериите, които Porsche използва за Taycan, е 200 долара, а батериите за BMW i3 струват на производителя 253 долара за kWh (по данни на Businessinsider).

Като цяло нивото от "100 долара за 1 кВтч" е мечта на много производители. Смята се, че именно, когато цената стане 100 долара за за kWh ще започне масовото навлизане на електрическите автомобили на всички пазари, тъй като цената им ще бъде равна на цената на бензиновите или дизеловите модели.

Според New York Times, Volkswagen също достига това ниво с модела ID.3. Освен цената, новата батерия на Tesla ще има и друга важна характеристика - според Илон Маск, с нея автомобилите ще могат да изминават 1.6 милиона километра.

Тоест, те ще станат практически „вечни“. Освен това с тези батерии Tesla планира да навлезе в енергийния пазар. И за да станете не само производител на автомобили, но и доставчик на електричество - автомобилните акумулатори ще получават енергия през нощта на евтини цени и ще я отдават през деня, когато не се използват.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мислещ

    30 21 Отговор
    Съмнителна работа. 1.6 милиона, но за колко време? Защото ако пак стареят, повече от 7-8 години едва ли ще изкарат с какъвто и да било пробег. Отделно, че при $10 000 само за батериите, пак няма как една кола да е истински достъпна. Все пак бензиновите почват от толкова за цялата кола.

    Коментиран от #18, #22, #55

  • 2 габровец от варна

    16 25 Отговор
    Практически да си ги карат!Ютия на колела не ми трябва.

    Коментиран от #9

  • 3 Този

    26 20 Отговор
    Че то след 1.6 милиона км от тая тЕсла ще остане само батерията. Боята ще е дала фира на първия завой, на втория ще корозира шасито, на третия пада волана ии така 1.6 милиона километра. Но това само при условие, че не я удраскаш някъде или не закачиш някой бордюр и това да компроментира цялостта на батерията и да се запали.

    Коментиран от #24

  • 4 Фейк

    18 15 Отговор
    Това е като мечтите за перпетуум мобиле, но на практика искат да ни цакат с топла бира.
    Батериите са все още 2 до 3то поколение, а реалността е след 8мо, което е на водород.
    Електричеството от водород е по близо до нещо интересно, но ако искаме реално добро е студен ядрен синтез.
    Всичко друго е празна реклама за богати калинки.
  • 5 край

    14 8 Отговор
    Германия фалира!

    Коментиран от #8

  • 6 Behemoth

    32 10 Отговор
    Загубеняците в България ще карат дизелови жипуви за десет Бона и ще гледат все едно света се върти около тях поне още 1300години!

    Коментиран от #46

  • 7 Driving pleasure

    18 10 Отговор
    Ех... мокрите мечти на един бъдещ затворник
    Това даже и да стане, пак не може да го спаси. Ени много интересни сметки на Файненшъл тайм споказват, че една акция на Т'слата се изплаща за 50 години, тоест рано или късно акциите ще се сринат. Не е въпроса дали, а кога.

    А винаги ми е било смешно как видиш ли си щял да ползваш батериите на колата за евтино електричество... мдам и когато решиш да "палнеш" да идеш за бира ше трябва си палиш подметките щот кочака ще е вързан за кабел...

    Аз (както и болшинството мислещи) не искам кола, на която да мисля ежеминутно дали има достатъчно "гориво" да ида да си свърша работа. Колата е да ти служи от момента в който ти потребябва и трябва да е на разположение и в готовност да го направи от 1вата секунда, не всяко спиране да ми е опъване на кабели и всяко пътуване планиране.

    Електричката става за 3та кола в семейството за градски нужди - толкоз!

    Коментиран от #15, #56

  • 8 Driving pleasure

    17 9 Отговор

    До коментар #5 от "край":

    Смешен си, в същата тая статия пише, че и VW има същите цени на кВч батерия, a ти говориш за фалиране... Излезе ли ID3на пазара и последват ли останалите модели на VAG Т'слата е пътник!

    Коментиран от #14, #25

  • 9 Разбира се

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "габровец от варна":

    Че не ти трябва,гледай си овчарлъка

    Коментиран от #12

  • 10 ССС

    10 6 Отговор
    Единствената реална полза от електрическа кола в нашата действителност, поне към този момент, е да я ползваш в града да си вършиш работа и всяка вечер да я зареждаш, горе долу като телефона си, а за тази цел не смятам, че е необходима Тесла за 100 хиляди. В България доста дълго време няма да има условия за пълномащабно ползване на електрически коли за междуградски пътувания, колкото и надеждни, поне на думи, да са те.
  • 11 Peci kupona

    2 4 Отговор
    От Теслъ да не са решили вместо батерии да слагат хартиени кондензатори!
  • 12 габровец от варна

    4 5 Отговор

    До коментар #9 от "Разбира се":

    Тези с големия овчарлък уважаеми карат къде по-скъпи автомобили,подчертавам,автомобили,не ютии!
  • 13 Окачването

    6 11 Отговор
    с тия тежки батерии ще се сменя на 100к у нас.т.е в Австрия.Не мерси.Ще почакам за друг ел.автомобил.Малко в повече ми идват тия Тесли.Отделно Илона ако пръдна в нея ще знае.Тая кола е и сабирачка на данни на всичкото отгоре.
  • 14 Опааа

    10 7 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Спокойно, великият Фолксваген е в пъти по-назад от Тесла само в технологиите (а и в 100 други неща). Няма да остане гладен батко ти Мъск.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 кев1н

    13 4 Отговор
    Само да вметна.. скоро идват графеновите батерии, където пълния заряд ще бъде за 20-тина минути а капацитета 3+ :) Тоест ще има автомобили с капацитет 2-3 хиляди километра и време за заряд/в зависимост от станцяита разбира се/ за 1 кафе време.. какво повече искате ?! ФАКТ е, че бъдещето е в електроавтомобилите или в комбинираните такива, където батериите могат да играят ролята само на баласт, а друго захранване ги поддържа постоянно на подзаряд.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Сериозно

    9 5 Отговор

    До коментар #1 от "Мислещ":

    А смяташ ли разходите по гориво или ти като купиш кола и само я държиш пред блока!
  • 19 Така така

    7 6 Отговор

    До коментар #17 от "Driving pleasure":

    Ти като искаш си карай дизела! Хората не са прости и искат да си смятат и могат да си решат да си купят електрическа кола. Защо трябва да са на твоя акъл? Защото на теб ти е изгодно ли?

    Коментиран от #21, #28

  • 20 Мераклия без кеш

    3 2 Отговор
    Браво на "Белия свят" специално за нас: Обадете ни се когато стане на цената на Опел от Дупница или Горубляне от 2-ра линия и е карана от баба пенсионерка само събота и неделя до пазара.
  • 21 Бачо Киро

    6 4 Отговор

    До коментар #19 от "Така така":

    Няма лошо да караш електричка, ако около теб местността е оборудвана и позволява. Средният жител на София, който има апартамент, с кабел през балкона ли ще зарежда? Може би по паркингите има зарядни станции? Ситуацията е индивидуална и не може да се приложи масово, поне засега. Дори в САЩ, където са доста по-напред с инфраструктурата. Та айде летете по-ниско.
  • 22 ЗНАЕЩ

    17 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мислещ":

    Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове" .
    И формация от Lexus отпреди няколко дни: UX300e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км! Преди този срок ако падне под 70% капацитетът, Lexus я подменят гаранционно. Това са ФАКТИТЕ - лабораторно и полево доказани, зад които стоят ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ. Вие продължавайте с разкази под шипковия храст.

    Коментиран от #23, #30

  • 23 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #22 от "ЗНАЕЩ":

    Автомобилът Tesla Model 3 е проектиран да издържи 1 600 000 км
    Компанията е показала какво е състоянието на частите на автомобилния електродвигател след тестови изпитания на стенд.
    Американската компания Tesla публикува снимки на детайли от електродвигателя на Model 3 след продължителни изпитания на стенд. Автомобилният производител заяви, че системата за задвижване на Tesla Model 3 е проектирана да покрие ресурс от над 1,6 милиона километра. 18.10.2018 година !!!!!!!!!
    Още преди 3 години Тесла каза и показа , че автомобилите и ще са проектирани и изпълнени за тоя пробег , единственото неизпълнено досега беше батерията и вече и тя ще отговаря на задвижването !!!
  • 24 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "Този":

    И за теб коментар 23 !!

    Коментиран от #29

  • 25 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Има някой смешен , ама тръгнал на другите акъл да дава !!! Първо ВАГ няма нищо , щото батериите му са на корейски и китайски , той само ги купува и сглобява и то ако нямат някой друг по-важен клиент , както се видя от проблемите с доставките още миналата година преди кризата !! Второ ако наистина имат подобна цена след като купуват клетките познай какви са и колко ще изкарват !! И последно като любители на конспирациите , не се ли усъмнихте поне защо Тесла обявява и пуска тия батерии точно когато наистина се очаква реалния старт на прословутата "евтина " електричка на ВАГ ??? Е , жокер , изчакай първия сравнителен тест и ще ревеш с глас !!

    Коментиран от #31

  • 26 Гост

    1 4 Отговор
    Според Reuters, >>>>>>> И тук приключваме с достоверността на информацията.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Така така":

    Той ще си кара дизела, защото иска. А ти ще караш дизел, защото ще си принуден.
  • 29 Този

    6 3 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    "Aвтoмoбилът Tеslа Mоdеl 3 e прoeктирaн дa издържи 1 600 000 км
    Кoмпaниятa e пoкaзaлa кaквo e cъcтoяниeтo нa чacтитe нa aвтoмoбилния eлeктрoдвигaтeл cлeд тecтoви изпитaния нa cтeнд."
    От така написаното сказание - официално изявление на Вас гн - гост, не става ясно как се е движил автомобила на тоя стенд. Щото според мен са пуснали стенда да върти и така до 1.6млн. А това само по себе си доказва, че гумите могат да се въртят и износване освен на лагера на електромотора няма. И като заключение тЕслата май са излезли със заключение, че автомобилите им са най- добри на стенд. Недей си боже да излезеш на пътя.

    Коментиран от #33

  • 30 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #22 от "ЗНАЕЩ":

    Тези факти може и да са доказани с действителни тестове, но обещанията на Илон са много по-достоверни от всеки един факт - факт.
  • 31 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Ти вече за стотен път ни казваш да ревем за това и онова, а то все отлагат или се чупи нещо в тия тесли.

    Коментиран от #32

  • 32 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    И кое точно се "чупи" ??? Рекордните продажби или рекордния ръст на борсата ??? Или рекордното навиране в миша дупка на всички "стогодишни" неграмотници ?? Единственото което се чупи е надеждичките им дори да доближат Тесла след вече 8 години безплодни напъни !!!! Като изкарат поне на изпитани на стенд и патентовани задвижване и батерия за 1,6 милиона км , тогава плямпай какво се "чупело" в Тесла !!! Ама само в сънищата и неосъществимите ти блянове !!!

    Коментиран от #47

  • 33 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #29 от "Този":

    Ми досега за две години излязоха над половин милион и продължават с тоя темп , а тукашните разбирачи с микроскоп ровят да намерят една или две "счупени" , хахахах !!! То дори застрахователите не ги броят , ама воя на "анти" е като за милион !! А любимите им петролки наистина с милиони се чупят и то от всяка марка поотделно !!!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 радев

    4 4 Отговор
    Хубава реклама!Кола с такъв пробег...Ще се кара от няколко поколения.Бащата ще я завещава на сина и т.н.Нищо че след 10 години ще е морално остаряла.

    Коментиран от #36, #37, #39

  • 36 Хе хе

    4 4 Отговор

    До коментар #35 от "радев":

    Морално остаряла! Това каза жител на държава в която средната възраст на колите е 25 години! А бе ти да не си онзи Румен?
  • 37 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #35 от "радев":

    Ами най-вероятно ще има и такива случай , може и внука даже да се дореди , но не това е масовата цел !!! Щото не след 10 , ама след 20 година наистина ще е морално остаряла и най-малко Тесла смята да произвежда един модел по 20 и повече години !!! Просто с тоя ресурс се гарантира безпроблемната експлоатация през тия години и след това живот поне още толкова с други цели и приложения !!
  • 38 БСП - НАРОДНИТЕ МИЛИОНЕРИ

    5 3 Отговор
    МОГАТ ХОРАТА ..ПРАВЯТ. ТЕСЛА СИ ОСТАВА ЛИДЕР В АВТОМОБИЛИ НА ТОК....НА НАС НИ ОСТАВА САМО ДА КОМЕНТИРАМЕ....КАТО НЯМАМЕ АКЪЛ ДА НАПРАВИМ ТАКОВА НЕЩО......
  • 39 Чети внимателно?

    4 4 Отговор

    До коментар #35 от "радев":

    Батерията струва 100 долара за киловатчас и може да се зарежда 4 хиляди пъти, което се равнява на 1,6 милиона километра, които никой нормален човек няма да мине. Средният дневен пробег е не повече от 20-30 км, което се равнява на четири-пет киловатчаса. Ако си оставиш резерв за една седмица пробег, остават свободни едни 50 киловатчаса от батерията които можеш да ползваш по друго предназначение и да изкарваш пари от тях, защото така или иначе никога няма да минеш милион километра, а си платил цялата батерия. 5 лв на ден да изкараш, са 150 лв на месец и 1800 лв на година. Малко, но от сърце. И така 10 години през които ще изкараш 18 000 лв. Толкова струва цялата батерия сега, а ти ще си ползвал само половината капацитет, а цените на батериите дотогава ще са паднали още. После пак разправяйте че няма къде да се съхранява енергията от възобновяемите източници.

    Коментиран от #48

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Хахаха

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Смех,смех,смех.....":

    Ако знаеш колко си прав!
  • 42 Браво каза му го в очите

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "Смех,смех,смех.....":

    Дори сега, ако го питаш, ще ти кажа отново, че от Тесла нищо ново не са измислили и 100 годишните ей сега ще ги смачкат.

    Обаче, ако го питаш защо стогодишните не могат да си произведат дори от старите батерии, да не говорим за такива с 4000 цикъла зареждане, ще ти обясни колко си прост и ще те прати да четеш и да се образоваш.

    Коментиран от #49

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Христо

    0 2 Отговор
    Видях тесла която беше тръгнала от Норвегия и зареждаше на старазагорския кауфланд и беше 2 ако не се лъжа
  • 45 Язе

    5 1 Отговор
    "според Илон Маск, с нея автомобилите ще могат да изминават 1.6 милиона километра."Това ми стига.Според него и на Марс може да се живее.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Навира ги тя в 97% миша дупка докато тесла и другите миксери остават да се ширят на 3% сараи хахахахаха сам се закопаваш всеки път хахаха не ти ли омръзна?????
  • 48 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Чети внимателно?":

    Не можа да ни убедиш, как всеки ден ще си вардиш батерията да я вържеш към мрежата да отдава ток да ти прави печалба. И няма да смееш да мръднеш до никаде за да не ти се прекъснат петте лева приход за деня хахахаха. И какво смяташ че ще отдаваш тока всеки ден до последния авпер за тия никакви пет лева. Само след две седмици ежедневно изтощаване до нулата и можеш да си хвърлиш великата батерия хахаха сметкаджия с основно образование

    Коментиран от #51

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Гост

    1 1 Отговор
    Не е ли ДВГ нямам им доверие.С тези батерии още има доста работа докато се изравнят с стандартните автомобили.

    Коментиран от #54

  • 51 Сметкаджията

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Аз поне смятам нещо, а ти си бъркаш в носа и на база на тези разсъждения пишеш мненията си. Ако прочетеш мнението ми и статията, ще разбереш че аз говоря за 50 киловатчаса от 100 кв час налитични в батерията. Това е половината от батерията, а с останалата част може да изминеш 250км дори току-що да се е разредила до максимума на който си ѝ позволил.

    За да ти се скапа батерията значи вече си направил 4000 цикъла разряд, което ще рече че вече си изкарал пари за две нови батерии. Знаеш ли как се правят 4000 цикъла? Ще ти подскажа че годината има 365 дни и след десет години ежедневно разреждане до нула ще си направил 3650 цикъла, а ако разреждаш до 50% както ти казах, същите цикли ще ги постигнеш след 20 години. Тоест батерията на практика ще е вечна.

    Коментиран от #52, #53

  • 52 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Сметкаджията":

    Явно и телефон нямаш че да пробваш да му разредиш батерията до нула 20 или 30 пъти. после вече няма да държи същото. Ама ти приказваш наизуст без нищо да си пробвал лично и всичките ти сметки и прогнози са на база абе дано стане най-доброто, че и дори по-добро от него. Затова никога никакви сметки не са ти излизали. Цяла година някакви прогнозни проценти, бройки, суми и накрая на годината пак четем за 5 пъти по-малката ви действителност.
  • 53 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Сметкаджията":

    И аз така ще си пълня резервоара с бензин и вечерта каквото не съм изгорил ще го преливам на други хора да им го продавам хахахахах и някак си ще съм на печалба по същия начин по който и ти ще си хахахаха
  • 54 тито тарантула

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    1,6 милиона километра - това е колата мечта ! На практика без потдръжка - накладки и гуми само . За толкова километри сигурно ще се наложи и претапициране веднъж или два пъти. Но това е вечна кола . Повечето хора няма да ги навъртят тия километри.

    Коментиран от #57

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Споко - ти не си им таргет. Таргет са нормалните потребители в нормалните държави които спокойно я ползват за първа кола. Като си толкова велик защо не отидеш да живееш в Лондон и да си караш всеки ден в центъра дизеловото/бензиновото чудо. Света не е България и слава богу че не е!

    Коментиран от #58

  • 57 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "тито тарантула":

    Това че батерията може да има дълъг живот изобщо не означава че и колата ще има такъв. Резервоарите на колите ни са с 5 милиона км живот ама самите коли не. Теслата ще отиде за части много преди да е навъртяла милион.
  • 58 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Намери си друг ник. Не се прави на умен.