Продължаваме темата за най-дефектиращите употребявани SUV-та от най-новия доклад на TÜV, като във втората част преминаваме към по-новите - на възраст до седем години.
SUV-та на възраст от 6 до 7 години
Първата позиция тук е за Dacia Duster (година на производство 2011 - 2018) с пропорция сериозни повреди от 24.9 и най-често срещаните дефекти: корозия, изтичане на масло, износено кормилно управление, лошо състояние на отработените газове и проблеми с осветлението.
Второто място принадлежи на Volkswagen Tiguan (година на производство 2007 - 2016) с дял от сериозни повреди 21 и най-чести дефекти: износени пружини, спирачки и окачване на колелата.
На трето място е Nissan Qashqai (година на производство 2007 - 2013) с дял от сериозни повреди 21 и най-чести повреди: изтичане на масло, износено управление, спирачни дискове, слаба ръчна спирачка.
SUV-та на възраст от 4 до 5 години
На първо място в този случай е Kia Sportage (година на производство 2010 - 2015) с дял на сериозните повреди от 14.9 и най-често срещаните повреди: износена кормилна уредба, спирачки и ръчна спирачка.
Второто място принадлежи на модела Volkswagen Tiguan (година на производство 2007 - 2016) с дял на сериозни повреди от 14.2 и най-често срещаните повреди: износени амортисьори и пружини.
На трето място е Nissan Qashqai (година на производство 2014 - досега) с дял на сериозни повреди от 12.7 и най-честите повреди: износени спирачни дискове и окачване на колелата, изтичане на масло.
SUV-та на възраст от 2 до 3 години
На първо място тук е Dacia Duster (година на производство 2011 - 2018) с дял от сериозни повреди от 11.7 и най-често срещани дефекти: износени амортисьори и кормилно управление, изтичане на масло и проблеми с осветлението.
Второто място принадлежи на модела Hyundai Tucson (година на производство 2015 - досега) с дял от сериозни повреди от 10.5 и най-често срещаните повреди: повреди по окачването и слаба ръчна спирачка.
На трето място е Kia Sportage (година на производство 2010 - 2015) с дял на сериозни повреди от 7.1 и най-честите повреди: износване на амортисьорите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
13:02 20.05.2020
2 8257
Коментиран от #5
13:12 20.05.2020
3 Карачо
Коментиран от #24, #43, #46
13:14 20.05.2020
4 Будалата
Коментиран от #7, #32
13:18 20.05.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 габровец от варна
Коментиран от #13
13:22 20.05.2020
7 Карачо
До коментар #4 от "Будалата":
Рав4 и ЦРВ са най-добрите машини в този клас. Ако искате по-висока проходимост Форестър. Добавям Сузуки Витара и S-Cross. Много добри машинки са. Евтини, здрави и икономични.Коментиран от #25, #44
13:25 20.05.2020
8 КИА СПОРТИДЖ
Коментиран от #21, #27
13:41 20.05.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 1111111111111
Коментиран от #12
13:55 20.05.2020
11 сектант
14:01 20.05.2020
12 КИА СПОРТИДЖ
До коментар #10 от "1111111111111":
имам поглед върху марката в нашият град, марката се доказа пред много други включително и "премиум" автомобили за здравина. Средната статистика(като TUV) нищо не значи. Средна статистика в BG/всички ядем свинско със зелесамо че,............едните само свинско други само зеле :)14:10 20.05.2020
13 Габровец от София
До коментар #6 от "габровец от варна":
И аз мислех като теб, преди да подкарам една служебна Дачия. Като всеки уважаващ себе си габровец, когато си търсих кола, не можех да подмина ценовите предложения на Дачия. Добре оборудван и моторизиран Логан излизаше около 22000лв, а каталога за допълнителни аксесоари сякаш беше писан от собствения ми портфейл - като например комплект калобрани 2бр. за 27лв, комплект гумени стелки за 40 и няколко лева и т.н. Няколко месеца по-късно получих чисто ново Сандеро дизел и бях много щастлив, че ще мога да придобия лични впечатления. Плюсове: просторно купе за класа си, багажник с правилна форма тапициран макар и с евтин, но все пак мокет(а не драскаща се пластмаса като някои шкоди, тойоти и т.н.), широки джобове на вратите, които събират бутилки от 1.5л, прилично серийно радио със CD и USB, както и висока каросерия, която кара зимата да не изглежда толкова страшна. Минуси: къси и неудобни предни седалки без никаква странична опора, задни седалки твърди почти като дървена пейка. Тромав волан, малка маневреност, все по-трудно превключване на предавките(при последните две обслужвания във фирмения сервиз, помолих да проверят какъв е проблема и ми казаха, че всичко е наред, даже имало рена и дачии, които са по-зле). При магистрална скорост(140км/ч при 2500 оборота) звука на двигателя, гумите, радиото и разговора на пътниците биват напълно заглушени от шума на вятъра, а вълните по настилката карат колата нервно да се клатушка. Но до скорост 120 е много по-поносимо. ККоментиран от #14
14:45 20.05.2020
14 Габровец от София
До коментар #13 от "Габровец от София":
Колата е бяла, но дори и сега преди летните жеги колата супер бързо се напича вътре, а зимата с изключване на парното, купето изстива за секунди. Колата старее на забързан каданс, а в момента е на три години и половина и почти 50 000км. Мога да изброя още много по-дребни недостатъци, но това е субективно. В заключение - аз лично не бих си дал парите за Дачия(но идва ново Сандеро/Логан) и го казвам с известно съжаление, тъй като отпадат като алтернатива, понеже за мен покупката на нов автомобил си заслужава, само ако се кара 10+ години. И да, знам че статията е за Дъстър, но той е на същата база, а предното стъкло и предните врати са същите със Сандеро/Логан.Коментиран от #16
14:46 20.05.2020
15 сектанта
Коментиран от #18, #26, #29, #56, #61
14:57 20.05.2020
16 габровец от варна
До коментар #14 от "Габровец от София":
Уважаеми,все пак това е автомобил,който не претендира за лукс.Всеки вече има право на огромен избор.Всичко има своите предимства,така и недостатъци.Аз изразявам лично мнение.Защото не е гаранция,че ако на предния капак е някоя известна марка,колата ще е супер качествена и безаварийна.15:19 20.05.2020
17 kolo
15:29 20.05.2020
18 Гост
До коментар #15 от "сектанта":
Иска ти се да е манипулирана. Сигурно още не можеш да преживееш факта как си се прецакал да дадеш толкова пари за Дачия.16:47 20.05.2020
19 Rado
17:12 20.05.2020
20 Бравос
17:17 20.05.2020
21 Не влизаш в
До коментар #8 от "КИА СПОРТИДЖ":
стакмистиката на ТЮВ защото си съвестен собственик,както не малко българи,за разлика от високомерните с нищо подплатени германци. А глупостите на ТЮВ са всеизвестни според тях най- здравите коли са тези,които за 20 години са минали 30 х. км и нямат повреда,а тези споменатите СУВ са едни от най-купуваните масово и зверски използвани.17:56 20.05.2020
22 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #49
18:51 20.05.2020
23 СРВ-2(АНГЛИЧАНКА)
20:04 20.05.2020
24 hienata
До коментар #3 от "Карачо":
Съгласен съм с теб,но и малко с TUV. Имам бензинов Кашкай в момента на 210 000км (87 000км е мои) до тук съм сменил предни амортисьори , дискове и накладки, биелетки и тампон на двигателя. Като отдавам повредите по окачването на предишния собственик, който е карал като преди продажба. Съгласен съм с TUV ,че накладките "отиват" малко бързичко, но това чудо има страхотни спирачки, а и накладките не са много скъпи. Имам наблюдение и върху Спортидж на мой близък (2010г 2,0 газ/бензин), наистина е здрав и безпроблемен автомобил, може би се е улучил здрав, може би собственика го поддържа добре , не знам, но тази кола за 100 000+км сме му сменяли само тампони на носачи и консумативи.20:10 20.05.2020
25 Не знам кой ти
До коментар #7 от "Карачо":
е дал минусите, сигурно некой от управителния съвет на VW. Първо Тойота и Хонда са най-надеждните марки и второ RAV4 и CRV са най-продаваните SUV в световен мащаб.20:30 20.05.2020
26 qwerty
До коментар #15 от "сектанта":
ще разбереш, че от грейтуола по-добро нема!21:45 20.05.2020
27 Генерал Иванушка Водков
До коментар #8 от "КИА СПОРТИДЖ":
Не я ща!Коментиран от #50
22:04 20.05.2020
28 миро
22:54 20.05.2020
29 Николай
До коментар #15 от "сектанта":
Най после Дъстър е номер едно.07:12 21.05.2020
30 Крис
07:46 21.05.2020
31 Симеон
10:41 21.05.2020
32 Reptile
До коментар #4 от "Будалата":
Съгласен съм с доста заклчения на TUV.Искам само едно уточнение да направя - пишете ми за някакви CRV-та, RAV4 и подобни варели. Аз имам наблюдения точно върху тези прехвалени SUV, като мога да кажа, че в тях няма един детайл от качествен материал, всичко е ОТВРАТИТЕЛНО, като почнеш от пластмасите на таблото, през ОТВАРИТЕЛНИТЕ тънки седалки, та стигнеш до алуминия на мотора, който все едно кълвачи са го яли.
Тойотата, само ремонти, Хондата работи, като фуражумелка. Били на по 300 000, ами ние мерцедесите на по 500 000 ги купуваме и изкарват по още 300 000 и то масово.
Онзи ден карах едно BMW на скромните 907 000 - САМОЛЕТ, кога RAV4 ще добута 900 000 и кога ще върви на 1/3 от BMW?! Ми - НИКОГА!
Коментиран от #34, #51
11:05 21.05.2020
33 До 32
Коментиран от #35
11:13 21.05.2020
34 Иии
До коментар #32 от "Reptile":
Не говори глупости. Тия които си изброил след 2004 г правят чупливи дараци, които не изкарват и 160 хил. без скъпи ремонти. Освен пластмасите, които са минус в интериора на црв и рав4 са най добрите и надеждни сув автомобили, правещи най добрите бензинови двигатели...11:22 21.05.2020
35 Reptile
До коментар #33 от "До 32":
Явно хората харесва смрадливи и гадни купета с тънки седалки и дървена возия.Малко повреди, ами какво да им се счупи, като те нямат и половината от екстрите на Мерцедес. Мерцедес на 15 години има аварийно спиране, навигация, 2 климатични зони, бързо зимно подгряване, перфектни парткроници, авто-пилот, отделно лимитиране на скорост в града, управление газ-спирачка през лост на волана и да не изреждам още неща напълно непознати за японските SUV от онова време.
Коментиран от #36
11:32 21.05.2020
36 Мерцедес
До коментар #35 от "Reptile":
, Тойота и Хонда са различен клас автомобили, като екстри и лукс. Последните две са са народа, Мерцедес е за богати хора, нормално е да има повече екстри. Но като качество Тойота и Хонда са много по-напред от Мерцедес. Това го казва всяка една не-германска класация.Коментиран от #38
11:52 21.05.2020
37 Reptile
Един път влязох в по-кофти дупка и усука купето - изправих и я разкарах! Тогава разбрах, че тези коли са ОПАСНИ за здравето!
Иначе нова RAV4 ОТ МАГАЗИНА изрони диференциал при първият опит за някакъв офроуд. Имам колеги с две ЧИСТНО НОВИ V8 за по 180К и и двете чупиха мотори, едната на 30К, да другата на 60К. Смениха ги гаранционно, веднага ги разкараха, единят си купи Мерцедес, а другия Rover Sport.
Проблемните дюзи на Denso чупят моторите и това е всеизвестно, кое им е здравото на тези коли, аз не го разбирам, както и как можете да се возите в подобни купета - 100% ОТВРАТ!
Да ида за риба или на лов с това - да, но да го ползвам всеки ден и да си возя семейството - НИКОГА!
Едно Рено удари леко RAV4 и го обърна, ами беше смачкано до неузнаваемост RAV4 - в този SUV всичко е компромис.
Много показателно е какво се случи(да не дава Господ на НИКОГО) със Субару-то на Милен Цветков, когато го удари наистина здрава кола.
Моето мнение е - НУЛЕВА сигурност, отвратителен интериор, компромисно качество...
Коментиран от #48
12:15 21.05.2020
38 Reptile
До коментар #36 от "Мерцедес":
Колега, когато имаш 100 екстри е нормално да имаш и повече грижи. Много са базови тези RAV4! Честно, предпочитам нов Duster, вместо RAV4 на няколко години.И всички мио говорите за повреди, а къде е сигурността, какво става с тези коли при катастрофи = СМЪРТ!
Какви са им системите за сигурност и стабилност - имитация! Мерца е толкова стар и е толкова трудно на сняг да го изведеш от равновесие, когато е с пуснати системи, а те са една за стабилност, отделно тракшън контрол, отделно аварийно спиране. И какво, на старо за аналогични пари да си купа Suzuki, че било здраво за народа. Аз го тествах и получих вибрационна болест след 10 мин. Това НЕ СТАВА, бе хора, НЕ СТАВА!
Виждате, какво става с Ауди, Мерцедс, BMW - катастрофират и са живи, другите загиват, примери - безброй!
Не мислете само, колко струват гумите, колко харчи, мислете, какво става, когато пернишкият голф ви влезе с 200...
12:33 21.05.2020
39 Мерцедес мл жи л
13:01 21.05.2020
40 Гост 1
13:07 21.05.2020
41 Гост 1
13:08 21.05.2020
42 Гост 1
13:11 21.05.2020
43 Колиьо
До коментар #3 от "Карачо":
Ти си навъртял 150 000 км за 7 години. Аз ги навъртях за 1 година. Помисли малко колко се кара в Европа и как коли на 5-6 години са по 400000 , 500000 км в аутоскаут примерно да видиш какво каране пада и тогава какви дефекти даватКоментиран от #45
13:54 21.05.2020
44 Слънки
До коментар #7 от "Карачо":
Съпругата ми върти с равката d4d всеки ден по 200 км 20 от които по черен път 2010 я купихме на 5 год беше никакви ядове иска само хубаво гориво с добавка вече е на 490 000 само ремъци и дискове съединителят беше сменен гаранционно в Лозана година преди да я купим беше на 118000 км още върви като пушкаНЕ ЩЕ И ДА ЧУЕ ЗА ДРУГА16:32 21.05.2020
45 Офъ
До коментар #43 от "Колиьо":
Ай, събуди се и намали малко км, или увеличи годините16:36 21.05.2020
46 Мицубиши
До коментар #3 от "Карачо":
За 150 000 си сменил толкова аз на моя стария ASX за 300 000 км толкова съм сменил. Що не пишат Мицубиши, Хонда, Субару или Тойота а само където има пръст марката Renault в Nissan, Dacia и тема подобни френски боклуци. Дано не развалят и Мицубиши сега като са един концерн. Всичко що е френско и италианско като кола не стават, това е с две думи.17:44 21.05.2020
47 Лада
20:53 21.05.2020
48 перничанин
До коментар #37 от "Reptile":
Колега, трудно ти се разбира какво искаш да кажеш. RAV 4 с V8 не съм чувал да има (може и да бъркам), а ако имаш в предвид Ленд Крузър , да имат такива мотори и в почти всички класации са на първо място по надеждност сред "осмаците", отделно тези същите мотори ги има и в Лексус , а Лексуса си е от категорията на Мерцедес и има почти същите екстри + хибрид , в Мерцедес сега се учат какво е това хибрид. BMW направо се кооперираха с Тойота за да имат качествен и здрав хибрид.21:24 21.05.2020
49 Бум бум
До коментар #22 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Най-вече за алкохолизираните "Влашко-Мангалски Русофилски Отрепки - Бъкгарски Намазани Дупета"! Джанбаз, ДС-Вамче караПраси с многото тераси, Карлос Педрос Контрера, боклукчията Коко Кънчев, ......21:28 21.05.2020
50 Киа
До коментар #27 от "Генерал Иванушка Водков":
Имаш ли стотинки за нова или караш 10-15 год "здрава кола"22:29 21.05.2020
51 Заралия
До коментар #32 от "Reptile":
Шегаджия22:34 21.05.2020
52 Иполит Матвеич
Коментиран от #53
22:43 21.05.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Ivan
00:28 22.05.2020
55 Гар
06:21 22.05.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 За kolo
11:57 22.05.2020
58 Vag
17:55 22.05.2020
59 PlimP
21:45 22.05.2020
60 Анонимник
23:35 22.05.2020
61 Въй
До коментар #15 от "сектанта":
Кво ги хвалите тия коли на по 100 хиляди,масло сменял ,накладки сменял само...Немците за 5 години навъртат по 250-300 хиляди след тия километри става веселбата
...
01:26 25.05.2020
62 Рокко
Е на 360 хиляди и на 18 години не го сменям за нова Дачия абютрентките му се радват повече от на логан (е ако ми я подаряват че я вземем да я продаваме)
01:36 25.05.2020