Last news in Fakti

29 Май, 2020 11:26 11 980 33

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

  • азлк-
  • москвич-
  • 2141-
  • aleko-
  • обява-
  • продажба

Внесен от Германия "Москвич-2141" в идеално състояние си търси нов собственик в литовската столица Вилнюс. "Алекото" има 1.8-литров дизелов двигател XLD418, с какъвто в началото на 90-те АЗЛК прави опит да пробие на немския пазар, но успява да продаде едва 400 бройки.

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

Агрегатът е разработен в началото на 80-те години от Klöckner-Humboldt-Deutz по поръчка на Ford. Произвежда се в Германия и от 1983 г. се монтира на европейските модели на Синия овал като Fiesta, Escort и Sierra.

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

Скромната мощност от 58 к.с. и максималният въртящ момент от 100 Нм се компенсират от изключителна икономичност. Нафтовото Aleko ускорява до 100 км/ч за цели 25 секунди (80-120 км/ч на пета предавка за 50.3 сек.), въпреки че специално заради него конструкторите променят предавателните числа на трансмисията. За сметка на това разходът е около 6 л/100 км.

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

Според продавача червеният хечбек е изминал 45 000 км, тъй като три години след покупката през 1992-ра е зазимен в гараж. Колата се намира в отлично състояние както отвън, така и отвътре.

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

По каросерията няма никаква ръжда или драскотини, а салонът изглежда добре поддържан. Цената е €2 500.

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford

€2500 за "немско" Aleko с дизел от Ford


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    14 22 Отговор
    за тия пари е60 или дачия логан
  • 2 читател на факти

    29 31 Отговор
    Някой редовно пуска статии със снимки за руски возила, за да гъделичка русофили. Те не се усещат.

    Коментиран от #7

  • 3 Българин

    26 7 Отговор
    Мотора е перфектен.Пасва на Волга и УАЗ.Тенекията не я коментирам.По старите знаят.
  • 4 Путин

    21 18 Отговор
    Каква икономия ти е 6/100? За тия пари ще се намери много по съвременна кола на дизел с същия разход

    Коментиран от #25

  • 5 Тоз дарак дорде ускори до 100

    25 4 Отговор
    И ше е стигнал бургас😂😂😂😂😂😂😂
  • 6 Ко речи😂😂😂😂муахахахахаха

    24 11 Отговор
    Нафтовото Aleko ускорява до 100 км/ч за цели 25 секунди (80-120 км/ч на пета предавка за 50.3 сек.), въпреки че специално заради него конструкторите променят предавателните числа на трансмисията. За сметка на това разходът е около 6 л/100 км.😂😂😂😂😂😂😂😂да се чудиш как така хората преди 60 години стигнали луната😂😂😂😂😂

    Коментиран от #8, #11

  • 7 куку руку ку

    11 17 Отговор

    До коментар #2 от "читател на факти":

    Това на снимките е най-голямото недоразумение на московският завод. Надлъжен двигател с предно предаване... безумие някакво, плод на болно въображение.
    А, и да, русофил съм, не крия и не се срамувам от това.

    Коментиран от #10

  • 8 Фон Браун

    13 4 Отговор

    До коментар #6 от "Ко речи😂😂😂😂муахахахахаха":

    Е те точно тези не стигнаха.
  • 9 пенсионер

    20 10 Отговор
    имах го същия страстоубиец 12 години ! вари го, печи го, все съветски боклук !
  • 10 пенсионер

    17 1 Отговор

    До коментар #7 от "куку руку ку":

    концепцията надлъжен двигател-предно предаване не е уникална. вижте форд таунус Р6- 1966-1970. двигател V4 . въпрос на качество на изпълнение.

    Коментиран от #12, #13

  • 11 пенсионер

    9 14 Отговор

    До коментар #6 от "Ко речи😂😂😂😂муахахахахаха":

    и бензиновото ми алеко гореше по 6 на сто и ускоряваше прилично. 5-тата му беше излишна - само за надолу и всичко останало - от завода - направо за моргата !

    Коментиран от #16, #20

  • 12 Пабло

    18 3 Отговор

    До коментар #10 от "пенсионер":

    Audi и някои vw също.

    Коментиран от #18

  • 13 куку руку ку

    13 3 Отговор

    До коментар #10 от "пенсионер":

    V4 е два пъти по-къс от редовия двигател.

    Коментиран от #14

  • 14 Случаен

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "куку руку ку":

    Не, защото мотовилките са една след друга, по-скоро е с дължината на 3 цилиндров редови.

    Коментиран от #15

  • 15 БАШ МАИСТОРА К Господинов

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "Случаен":

    ти сигурно искаше да кажеш 6 цилиндров редови , или се ебаваш нещо с пенсията .
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 БАШ МАИСТОРА К Господинов

    2 2 Отговор
    яснооо и модератора не разбира от маитап , та ме изтри веднага .
  • 18 куку руку ку

    6 4 Отговор

    До коментар #12 от "Пабло":

    Това не означава, че концепцията е добра. Цялата тази тежест пред предния мост само влошава поведението на автомобила по пътя.
    Продължавам да твърдя, че надлъжен двигател с предно предаване е безумие, независимо на каква марка кола е монтирано.
  • 19 Спомени спомени

    7 3 Отговор
    Еееех....като го гледам тоа убавец и си спомням моя. По времето на бензиновата криза, по Луканово време, що ацетон прокара през ауспуха. Първия съветски автонобил с многогоривен двигател..... Само се чудя, как така конструкторите му не са разбрали тоя факт !!!!!!! .... като набереше 100км и отзад се стелеха едни големи сажди на парцали., като димна завеса на танков полигон.
  • 20 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #11 от "пенсионер":

    А като се спускаше по наклон, резервоарът даже се пълнеше, нали?
  • 21 Ацо

    10 2 Отговор
    Карах "Орион" със такъв мотор ,харчеше под 5 на сто и това беше единственото хубаво нещо! Иначе беше пълен труп и гниеше повече от жигула,не му ли смениш ангренажен ремък преди 40 000 късаше и чупеше разпределителния вал !

    Коментиран от #33

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Алфа Ромео

    3 1 Отговор
    Ами то един трактор Беларус ша го дръпне до 40 км/ч!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Бай Стою касапина

    12 0 Отговор
    Имам го същия. 1991 година му сложих дизелов мотор "Перкинс", модел 4108, 1800 кубика,52 к. с. Вървеше много прилично, тъй като скоростната кутия си пасна идеално с мотора.Даже петата скорост стана използваема. Разхода му беше 5.8 л. на 100 км.Градско 7 л. За съжаление ръждяса тотално. Спрях го за да го кърпя, но в един момент го зарязах и така седи в гараж в насипно състояние. Сърце не ми дава да го махна. Имам чудесни спомени с него, особено от рибарските излети. Много добре вървеше в кал и в сняг. Никъде не съм закъсвал.
  • 27 diveko

    6 1 Отговор
    Няма лоша кола,има лош стопанин.....колата е ретро и за много хора е интересна,а разбирачи бол като гледам.......
  • 28 Ушанка

    1 2 Отговор
    Русофилите да калвът може и ботилка водка да има в някоя от вратите
  • 29 Ушанка

    2 2 Отговор
    Русофилите да калвът може и ботилка водка да има в някоя от вратите
  • 30 Рокко

    0 1 Отговор
    За декор на филми стават
  • 31 незнайко

    2 1 Отговор
    Това широко купе което тежи 1060 кг. с един добър двигател от порядъка на 140 коня ще стане перфектен автомобил !!!
  • 32 Класа

    3 1 Отговор
    Тоя мотор е пълно дърво. Иначе Алекото е хубава кола, но му трябва москвичов мотор или такъв от Лада, щото и москвичовия е тромав. Иначе луксозна лимузина пряк конкурент на Форд Сиера, кола среден клас. Ако бяха изкарали нов модел Алеко щеше да бъде хит на германския пазар като Киа и Хюндай.Просто трябваше да обновят и двигателя.
  • 33 Rado

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ацо":

    Първата ми кола, подарена от сестра ми...