9 680 65

500 км на метан с Octavia G-TEC

Skoda представи нова модификация на Octavia с фабрична метанова уредба, която може да изминава над 500 км на сгъстен природен газ по цикъла WLTP. Версията G-TEC ще бъде пусната в продажба през есента.

Octavia G-TEC разполага с три резервоара за CNG с обща вместимост 17.33 кг. Двигателят с обем 1.5 литра харчи между 3.4 и 3.6 метан на 100 км, което означава пробег между 480 и 510 километра.

При обявения разход от 4.6 литра на 100 км 9-литровият резервоар за бензин ще добавя още 190 км към обсега на Octavia G-TEC, с което собственикът ще може да разчита да изминава по около 700 км без презареждане. Превключването между метан и бензин става напълно автоматично.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 25 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Това е

    95 47 Отговор
    мечтата на "бакшиша".Няма да се учудя ако скоро модела се появи по улиците в жълт цвят съпроводен от миризма на пот и парясали чорапи под звуците на радио "Вероника".

    Коментиран от #3, #24, #30, #35

  • 2 Гост

    125 7 Отговор
    Браво , много добро !!! За предпочитане отколкото на ел. батерии .

    Коментиран от #8, #10, #60

  • 3 Киро

    43 27 Отговор

    До коментар #1 от "Това е":

    Ей селяндур ти в коя година живееш

    Коментиран от #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ти май

    54 19 Отговор

    До коментар #3 от "Киро":

    се обиди но не съм виновен,че повечето бакшиши сте с лоша репутация.Айде стой си кротко на стоянката и гледай как живота минава покрай теб.
  • 6 Бай Тошо

    54 7 Отговор
    Много прилична и екологична машина, зарежда се бързо и вредни емисии 0

  • 7 пишете го направо

    13 63 Отговор
    Skoda представи нова модификация на Octavia с фабрично монтирана бомба!

    Коментиран от #44

  • 8 гост

    18 42 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Да , ама не !! Не ти се урежда въпроса !! Първо има емисии и те само се увеличават в процеса на експлоатация , намаляване няма ! Второ 3,6 или по скоро 4,5-5 кг на градско дори при днешните цени са 6-7 лева , а електричката няма да гори повече от 2 лева при нощно зареждане ! И какво те грее "бързото" зареждане , като ще минаваш на ден 150-200 км ?? И даже не стигнах до любимото "обслужване " на умряло двг с ДВЕ горивни системи , което значи двойни разходи !! Попитай някой колега колко струва само вагинския редуктор за метан , който свършва след по-малко от 200 000 км с българския метан , а обикновено с него си заминават и дюзите и компютъра , тоест целия метанов инжекцион !!

    Коментиран от #12, #13, #36, #43, #55

  • 9 Владиката

    27 11 Отговор
    Със този разход трябва доста попътен вятър

    Коментиран от #20

  • 10 гост

    12 36 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    И само да те светна , че тая Шкода струва почти колкото Рено Зое примерно и то преди субсидиите , а в съседна Румъния те са 10 000 ЕВРО !!!! За Реното естествено , което е една трета от цента му !! Оттам нататък почвай да спестяваш с метана с три пъти по-голям разход и десет пъти по-скъпо обслужване , хахахах !!!!

    Коментиран от #11

  • 11 123

    48 7 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Сигурно е така, ама сравняваш кокошка с кон! Реното ще влезе в багажника на Октавията, особено в комбито, та нямат нищо общо двете!

    Коментиран от #28

  • 12 Мъжа ти

    38 13 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ти верно не си у ред. Хората си говорят за АВТОМОБИЛ тоя изпълзя отнякаде с кабелите и батерииките.Ти не разбра ли че човек като се качи иска да запали двигателя да му чуе гласа и да тръгне. При това да се вози спокойно БЕЗ да носи генератор. И не ми обяснявай коооолко е добър електрокара...
  • 13 перничанин

    37 5 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Питаш, отговарям ти. Обслужването на метановата уредба се състои в смяна на един (1) филтър за изпарена газ (цена на едро 0,5 евро) на дребно до 5лв. Изпарителя (редуктора) докато е в гаранция не те интересува, след гаранцията можеш да сложиш какъвто искаш или можеш да си позволиш. Турска реплика от 60-70лв до корейски или италиански за 200+. За рейката е същата работа от 35-40лв до 200+ за нещо наистина качествено , което издържа над 200 000км. Дори и в България метана е доста чист (няма необходимост от филтър течна фаза) и основните компоненти изкарват повече от тези на LPG. Да видя нещо което е непосилно или много натоварващо за бюджета при положение , че се возиш за под половината от разходите за бензин. Електричките не коментирам, във България за следващите 10 г са екзотика (България не е София). В момента,във България, НЯМА зарядни станции и не съм видял някой да е започнал да строи такива.

    Коментиран от #14, #15, #19, #25, #26

  • 14 Излез от Перник

    5 28 Отговор

    До коментар #13 от "перничанин":

    Разбира се, че има зарядна инфраструктура, която се разраства с всяка изминала година. В Пловдив дори има и суперчарджер на Тесла.

    Коментиран от #16

  • 15 БЕЛ

    6 13 Отговор

    До коментар #13 от "перничанин":

    Във България или в България?

    Коментиран от #17

  • 16 перничанин

    38 4 Отговор

    До коментар #14 от "Излез от Перник":

    В Чукурово няма,в Златица няма, в Нова Загора няма , в Кюстендил няма. За Калипетрово чувал ли си , и там няма. Като написах, че София не е България имах в предвид големите градове и то първите 5. В останалата част не са българи ли.

    Коментиран от #38

  • 17 перничанин

    17 2 Отговор

    До коментар #15 от "БЕЛ":

    Дребнав си.
  • 18 Гост

    7 8 Отговор
    Не съм фен на бай Митан.

    Коментиран от #22

  • 19 Нет

    18 7 Отговор

    До коментар #13 от "перничанин":

    Няма изпарена газ, няма течна фаза, няма изпарител. Метана си е в газообразна форма и минава през редуктор на налягане.

    Коментиран от #23

  • 20 Нет

    6 17 Отговор

    До коментар #9 от "Владиката":

    И с попътен вятър няма да стане :-) Толкова - евентуално може с въшката Citigo... С Октавия от 6 кг. нагоре
  • 21 Viki Lexus

    41 7 Отговор
    леле - леле пак разни пишлемета дават "компетентни мнения. Рено Зоуи е велосипед с таван буквално!!! Октавия СНГ Комби е пълноразмерен 5 местен огромен автомобил за петима възрастни с 5-те и им куфара на дълъг път! За 36 000 лева получаваш от Шкода огромен автомобил с разход 4 кг. среден разход в реални условия по 1.18 лв. кг. - 5.50 лева метан и може да го заредиш на всеки 100 км в Европа за 15 секунди! - ако тръгнеш с електромобил спираш - не дай си боже с есдноместния велосипед рено зоуи за 45 000 лв. ще увехнеш след 60-70 км! И ще чакаш 4 чса зареждане ако намериш къде!

    Коментиран от #27

  • 22 перничанин

    24 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    И аз, но когато хората показват нещо, което е полезно на много клиенти и когато това нещо е икономично, екологично и най-вече практично. Не мога да кажа на черното бяло. Както не веднъж съм писал , нямам нищо против електричките, но в момента нито са практични, нито икономични, а се оказва, че не са и толкова екологични. След 10 на години ще видим.
  • 23 перничанин

    17 5 Отговор

    До коментар #19 от "Нет":

    Надявам се си видял какво съм писал в скоби - редуктор, но и изпарител не е грешно. Ако знаеш принципа на работа ще разбереш. Метана постъпва в редуктора (първа камера) под налягане 100+ атмосфери ТЕЧЕН,контактува с повърхностите на редуктора и се изпарява, като всичко е изчислено така, че налягането да стане някъде около 10 атмосфери. Във втората камера освен , че се дозгрява, налягането се понижава до около 1 атмосфера, та не е грешно ако кажеш редуктор или изпарител. Малко опростено ти го обяснявам, но не ми се пишат романи.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 гост

    8 20 Отговор

    До коментар #13 от "перничанин":

    Сега първо тия приказки за лека нощ може да ги разправяш на дружинката , не на мен !!! Редуктора на тая Шкода е същия като на всички вагини на метан и в България изкарва точно от 150 000 до 200 000 в най-добрия случай , можеш да попиташ всеки карал Кади Екофуел или подобно !!! Оттам нататък или слагаш същия , който струва 2500 лева между другото , или сменяш целия газов инжекцион , което е около 2000 , но вече не е съвместим с бензиновия компютър като оригиналния и можеш да чакаш всякакви изненади , ако 2 бона за начало са ти малка изненада !! Другите глупости за изпарители и тем подобни изобщо няма да ги споменавам , ако намериш човек с кола за 20-25 000 , щото толкова ще струва Шкодата на 4-5 години да ти позволи да се учиш на колата му , значи е по-идиот и от теб !! И накрая вземи наистина не се излагай , метан и течна фаза ???!!!! Хахахахаххахахахаххахах !!!!

    Коментиран от #29, #31, #34, #56

  • 26 гост

    5 20 Отговор

    До коментар #13 от "перничанин":

    А и забравих , в момента зарядните за електрички в България са поне 2 ПЪТИ повече от метанстанциите и то бързите зарядни с трифазно захранване !!! Тия дето са обикновените от монофазен контакт , които пък са безплатни (!!!!!) са няколкостотин и са във всеки окръжен град по няколко , за курортите да не говорим , там почти всеки хотел и заведение вече имат !!!! Та чакам да ми посочиш една безплатна метанстанция , хахахаха !!!

    Коментиран от #33

  • 27 help

    8 6 Отговор

    До коментар #21 от "Viki Lexus":

    При сегашните цени тез 4кг метан (разхода надали е реален ако се засече в градско) са към 5.50лв, за тези пари се зарежда около 7.4литра пропан бутан. Двг му е 1.5л умрял кон на метан, а почти всяко кола с газов инжекцион и такъв малък мотор дава същия разход още от 90те години ;)

    Коментиран от #39

  • 28 гост

    8 13 Отговор

    До коментар #11 от "123":

    Ще влезе ама в шестък !! Skoda Octavia IV 1.5 TSI G-TEC (130 Hp) CNG DSG 2019, 2020 , Ускорение 0 - 100 км/ч (CNG) 9.9 сек обем на багажника 600 л 2020 Renault Zoe III R135 52 kWh (135 Hp) Ускорение 0 - 100 км/ч 9.5 сек обем на багажника 388 л до 1225 л
  • 29 перничанин

    17 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Норвежец, първо не съм сигурен дали знаеш какво е уредба на "течна фаза" и какво е метанов инжекцион. Второ , от 7-8 г успешно се рециклират всичките изпарители на ВАГ , мембрани и игли се правят в София (Княжево) , но най-добрите в това са пловдивчани и дават гаранция. Трето , отдавна се препрограмира газовия компютър и смяната с алтернативен изпарител е възможна, но ти пада гаранцията,питай който искаш "бакшиш"с Кади. Между другото , природен газ , компресиран до 200 атмосфери е повече течност отколкото газ, при това налягане за да е напълно течен му е необходима температура от само -11 градуса.Глупости пишеш ти, но не го осъзнаваш.

    Коментиран от #61

  • 30 Бакшиша

    7 9 Отговор

    До коментар #1 от "Това е":

    Абе л.. Нар ако се качиш в моето такси друго ще пееш
  • 31 перничанин

    7 3 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    "сменяш целия газов инжекцион , което е около 2000 , но вече не е съвместим с бензиновия компютър като оригиналния и можеш да чакаш всякакви изненади" Тая глупост как я измисли, няма газов инжекцион да не е съвместим с бензиновия , защото взима информация от бензиновия компютър. А , ти изобщо знаеш ли изобщо как работи ГИ? Я първо се поограмоти и тогава ще спорим. За електричките си лаик, за газовите нищо не разбираш. Между другото има ГИ от 650лв без бутилките, но тях си ги имаш в Шкодата или Кадито, хвърляй по едно око на рекламите във факти, да не ти кажат те едно лека нощ.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 перничанин

    10 4 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    И последно , задавал ли си си въпроса , защо получаваш толкова минуси, защо толкова хора не са съгласни с това което пишеш. Не е лошо да помислиш. Лека вечер на всички.
  • 34 Сигигаз

    8 3 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Природната газ (метан) се втечнява на -167 градуса и си намаля обема 600 пъти на 200 бара си е газообразно състояние
  • 35 Guest

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Това е":

    Това не е смислен коментар. Понеже карам камион на метан съм сериозно впечатлен от технологията. Според мен това е бъдещето (близкото поне) на екологични МПС, а не електрокарите! Само не разбирам, камионите са тотално на метан, а тук защо продължава да се влага бензинов компонент?!

    Коментиран от #37, #48

  • 36 Бензин

    13 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Оди у германско и си зареди т'слътъ на суперчарджърите за 2 евра да те видим къ ша светнеш, като хелуински фенер га'та изтупат 50 еврака! При тва през 200-300 км!!! Да не запееш "оти те купих, че 50 кила бенз или нафта или 70 газчица щех да опъна за теа пари". При тва за 2 мин. И шях да карам кола, а не гаров електокар.

    Коментиран от #42

  • 37 Грешиш

    5 3 Отговор

    До коментар #35 от "Guest":

    Световните картели свързани с петрола няма да допуснат технологии застрашаващи продажбата му да бъдат широко достъпни.И електронните цигари уж са алтернатива на традиционните но едва ли скоро ще ги заместят.

    Коментиран от #59

  • 38 Кое няма

    6 5 Отговор

    До коментар #16 от "перничанин":

    Какво няма, ток ли? Ток има във всеки контакт, на вилата, в гаража, в магазина и т. н.
  • 39 Офффф

    9 5 Отговор

    До коментар #27 от "help":

    Ти по кубиците ли сравняваш мотора как върви? За теб няма ли въртящи моменти и конски сили? Като е 1.5 да не мислиш, че върви като Лада?

    Коментиран от #40

  • 40 Прав си

    6 0 Отговор

    До коментар #39 от "Офффф":

    идеята на тази концепция е икономията и ниските нива на вредни емисии така,че който иска динамика и бързина да си купи някой V12BITURBO(ако не му понамирисват чорапите де)...
  • 41 Перничанин живеещ у София

    4 1 Отговор
    Е па маните ги тез вериний я си сакам Гоуфу
  • 42 Komapak

    4 5 Отговор

    До коментар #36 от "Бензин":

    Да ти кажа немците въобще не се замислят за разликата в цената. Даже си зареждат на магистралата, където е с 30% по-скъпо отколкото на 5км встрани. Тънките сметки са за тънки джобове. Ела да видиш в събота сутрин какво чудо е на немска бензиностанция на магистрала.

    Коментиран от #47

  • 43 Метаново кади

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Много си прав. С жена ми карахме метаново Кади купено от магазина. До към 200000 КМ всичко беше Ок с изключение на търсенето на метан станции и бавното зареждане. Като минаха въпросните КМ почна мъката. Не приключва от бензин на метан. Когато колата е студена се мъчи да пали директно ма метан но не успява. Решението е нов редуктор с тръбата система, цена 5800 лв. без труда. Продадох ме го и сега си караме Докера на дизел и нямаме грижи.

    Коментиран от #46, #58

  • 44 гецо

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "пишете го направо":

    хахах, ти да не си някоя безмозъчна леличка/чичка
  • 45 Tzar bomba

    6 11 Отговор
    Бомба на колела.При по сериозно ПТП....Не бих возил семейството си,нито себи си в кола с газова уредба.Може да е екологично,може да е евтино,но това е реалността.И всичките тия защитници на газта,еми никой не го прави заради екологията,а защото е евтино.Не си кривете душите.
  • 46 900 000

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "Метаново кади":

    Затота Кади 1.6тди и ще си свиркаш до 500 00пкм.
  • 47 Пимкаре

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Komapak":

    Как се казваш бе котарак?
  • 48 Газта е за готвене и отопление

    1 4 Отговор

    До коментар #35 от "Guest":

    Приятел,при едно ПТП,или ако някой се натресе странично в бутилките ти,знаеш ли какво ще се случи?Нафтата просто ще изтече.

    Коментиран от #50, #52

  • 49 Алфа Ромео

    3 0 Отговор
    Екстра, евтино и екологично, само се чудя как ще измине 190 км. с 9 литра бензин.
  • 50 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "Газта е за готвене и отопление":

    Здрави са не по-малко от рамата на камиона.

    Коментиран от #51

  • 51 Механикът

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Алфа Ромео":

    Виждал съм доста криви шасита...

    Коментиран от #63

  • 52 фффф

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Газта е за готвене и отопление":

    Предлагам да оставиш тази оценка на хората които разбират от техника. Ти не си човека, нито аз. Колата е минала краш тестове на euroncap. Толкоз.
  • 53 Имам 50 бона за кола нямам за гориво

    5 0 Отговор
    Разбира се,аз просто изразявам собствено мнение,но не е като да не съм работил 10 години като механик и да продължавам да го работя.То по тестовете ще измине и 190км с 9 литровия резервоар за гориво,но в реални условия надали.
  • 54 Гост

    2 2 Отговор
    И все пак не е достатъчно евтино!!! 17.33 кг. × 1.05 €/кг = 18.19 € за 480 км. Моята кола е на газ и харчи около 7.5/100 и е на 13 години. 38 л. × 0.45€/л. = 17,10 € за 500км. И като добавим още 55 л. бензин и по нисък разход ,мога да измина доста над тези 700 км. без презареждане,които може да измине тая скапана Шкода.За информация колата ми е Комби/1500 кг.
  • 55 Те Така Те

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Е ти колко км искаш да изкара тая кола- 1 000 000 ? Тва не е камион. Ти колко нови коли на фабричен метан си счупил до сега,че си толкова информиран? Дори да смениш метановата система на 200 000 ,тва е бял кахър в сравнение с умрелите дизели - една помпа +4 дюзи излизат по-скъпо от метановта система.
  • 56 опаааааааааа

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Ти кво си пил? Поразпитай малко и ще разбереш реалността. Има си алтернативи за всичко , ти трябва да си луд ,да си купиш оригинален редуктор на негаранционна кола. Аре бегай от тук

    Коментиран от #62

  • 57 волен сидеров

    2 1 Отговор
    9 ЛИТРА РЕЗЕРВОАР БЕНЗИН НЕ Е ДОБРЕ

  • 58 Иванов

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "Метаново кади":

    Дизела след 200 000 км с нашата нафта е същото дърво - оригинални помпа и дюзи няма да са по-малко.Ама щом така мислиш... твоя работа.
  • 59 Ногу си прав пич!

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Грешиш":

    Ще има световна електрификация тогава когото ония с чалмите и белите одежди решат... Ма за сега си имат петрол и поне още сто години ще го имат...
  • 60 ала бала

    0 6 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Добре,я си носи бомбите в багажника, нека ти върви тромаво,пък аз с ел.автомобил ще те изпреварвам на всяка прека, като дори няма да ми чуеш безшумната електричка. Ходи се реди после с бакшишите да заредиш метан в допотопната си кола, а аз ще си заредя ток от контакта вкъщи. И се пита на кой му е по-евтино? Ами тока киловат нощна тарифа е 20ст.,а NIssan Leaf има пробех 400 км. на ток. Най-важното - безшумен,бърз и евтин ток,а пред общината зареждам безплатно ток. Ти карай шкодката на метан при таксиджиите и пърпори с допотопната технология
  • 61 ала бала

    0 6 Отговор

    До коментар #29 от "перничанин":

    С две думи имаш мислене на таксиджия. Ще си купиш нова кола, за да я ремонтираш после щото не е много здрава, и за да не се набутваш много ще слагаш менте части и ще3 ходиш на рециклаж в Княжево. И защо всичките тези упражнения вместо да си купиш безпроблемна ел.кола, която е опростена и няма нужда от таква поддръжка?

    Коментиран от #65

  • 62 ала бала

    0 5 Отговор

    До коментар #56 от "опаааааааааа":

    Мислене на собственик на коли втора употреба. Ти бегай оттук.
  • 63 Алфа Ромео

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Механикът":

    Предвид формата и дебелината вероятно са и по-здрави.
  • 64 PASSAT B7 CNG

    6 1 Отговор
    Няма по добро от кола на фабричен метан.
  • 65 перничанин

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "ала бала":

    Ще си купя нова кола (което и направих) , ще я карам здраво докато изтече гаранцията и след това ще помисля как да я направя по-евтина за експлоатация. Така разсъждава практичния човек. По тази логика сегашната ми кола Аурис е на над 350 000км.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.