Заводът на Volkswagen в Цвикау оттук нататък ще произвежда изключително и само електрически автомобили. Последният автомобил с „нормален“ двигател вече слезе от конвейера.
Превключването на фабриката в Цвикау на електрически автомобили е знаково събитие не само за Volkswagen, но и за цялата световна автомобилна индустрия. В крайна сметка това е едно от най-старите автомобилни предприятия в света.
То започва да работи още през 1904 г. и автомобили от такива марки като Horch, DKW, IFA, Audi, Trabant, Volkswagen са слизали от монтажната линия на този завод. Можем да кажем, че заводът Цвикау е част от ДНК-то на цялата европейска автомобилна индустрия.
За 116 години там са направени над 9.5 милиона автомобила с двигатели с вътрешно горене. И сега този емблематичен завод се отказва от ДВГ и преминава към електрически автомобили.
Засега там ще се прави само Volkswagen ID.3, но скоро към него ще се присъединят и други електрически Volkswagen-и, както и електрическите автомобили с марките Audi, Skoda и SEAT (планирано е да бъдат произвеждани общо 6 модела).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #5, #8, #13, #14, #23, #28, #75, #87, #88
11:32 29.06.2020
2 Съдията Дред
11:33 29.06.2020
3 браво
11:35 29.06.2020
4 1234
11:36 29.06.2020
5 Реалист
До коментар #1 от "Гост":
Хахаха с недоразумението Ай Ди 3 ли влиза в играта? До кога моделите на ФАО ВЕ ще имат по-малко пространство на задните седалки от една елементарна Шкода Октавия???11:41 29.06.2020
6 Иво
Коментиран от #12, #74
11:45 29.06.2020
7 Иво
11:47 29.06.2020
8 Аааааа
До коментар #1 от "Гост":
Големите? И кои са големите при електромобилите? Все едно Тесла да започнат да правят коли с ДВГ и ФВ да се страхува! Технологиите на Тесла в ел. автомобилите са далеч пред ФВ! И отделно мрежата от зарядни!12:01 29.06.2020
9 На теслата дръжката.
Коментиран от #10, #59
12:10 29.06.2020
10 Ммм незнам
До коментар #9 от "На теслата дръжката.":
Не съм сигурен, в това което мислиш! Като отворят фабриката в Германия и Великобритания, ще е вече европейски! И то с немско качество (не че и то е много високо вече).Коментиран от #15
12:19 29.06.2020
11 Да му мислят
12:22 29.06.2020
12 гост
До коментар #6 от "Иво":
Петролните шейхове от години инвестират във ВЕИ в цял свят и в родната си Арабия , щото имат слънце и място два пъти повече от петрола ! Ама едни "шейхове по на север нещо слънцето им кът , пък място имат , ама то половината блато , а другата половина ледник та за нищо не става !!12:34 29.06.2020
13 гост
До коментар #1 от "Гост":
Абе да ти кажа има някой дето гълта валериани , ама не е Илън , а шефовете на ВАГ !! Че и с тоя завод като се окаже края на годината , че са продали три пъти по-малко електромобили от Тесла , дето ги мъкне с кораби чак от САЩ и направо ще трябва да си мятат въжето , демек да отиват в пенсия , а работниците да се молят на Илън да ги взима в новата фабрика в Берлин , хахаха !!Коментиран от #17
12:41 29.06.2020
14 гост
До коментар #1 от "Гост":
На 15 септември е обявен "Батери дей " от Тесла за акционери и пресата !! Ще представят нещица , дето твоите "големи" не са ги и сънували ! Гледай го , ама наистина си зареди валериани , че трудно ще издържиш !! А пък шефовете на ВАГ направо ще си пускат болнични за 2-3 месеца , че журналята ще ги спукат от базик , хахахах !!!Коментиран от #19, #31, #32
12:47 29.06.2020
15 sando
До коментар #10 от "Ммм незнам":
В Великобритания няма да има завод на тесла а само в Германия. Не се научихте да четете новините толкова време.Коментиран от #16, #54
13:21 29.06.2020
16 Ммм незнам
До коментар #15 от "sando":
В Германия е започнат, а във Великобритания се очаква че ще е втория. В процес е работата там! Но най-вероятно ще имат и там.Коментиран от #22, #47
13:25 29.06.2020
17 Ваксина
До коментар #13 от "гост":
Ти много ли си доволен. Американската икономика захранват продажбите на теслата.Ние сме в ЕС умник.Коментиран от #25
13:25 29.06.2020
18 smeh
13:25 29.06.2020
19 Психиатър
До коментар #14 от "гост":
Не зная за батерии Брей и валериана ама твоите хапчета ежедневно три пъти дневно.13:39 29.06.2020
20 Край
Ел. колите идват и ще бъдат задължителни по две причини:
1. Немците реално само ще сглобяват и то ако слушат. Високите техонологии са им забранени. Ел колите ще се правят в САЩ/Китай/Юкорея.
2. ДВГ колите ще бъдат забранени защото са евтини и на 40г. още могат да возят и за 500 долара можеш да я имаш /и в Столипиново и Факултета вече са с коли/. Ел. колите ще са скъпи - малко и за това ще са екологични.
Коментиран от #21, #53, #68
13:55 29.06.2020
21 Samuil
До коментар #20 от "Край":
Кой ги кара американските грозотии в европа ? Единствено тесла е на плюс да не говорим крайслер колко години даймлер ги носеше на гърба и накрая ги заряза защото за нищо не стават. Единтвено японците и германците развиват технологии.Така ,че единтвено тесла става от американските останалите като крайслер и додж е излишно да ги коментирам пък ти си пиши глупостите колко е велика американската автомобилна индустрия.14:04 29.06.2020
22 Киро
До коментар #16 от "Ммм незнам":
Единтвено имат за момента в Тилбург холандия няма как да имат заводи в цяла Европа тесла.За Великобритания изобщо не е планирано нещо се бъркаш доста.Коментиран от #27, #29
14:07 29.06.2020
23 6554
До коментар #1 от "Гост":
По-скоро потрива доволно ръце, защото имат няколко години предимство пред конкуренцията в разработките. Да не говорим, че целта на Мъск далеч не са само парите, той иска да променя света и очевидно успява.14:17 29.06.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 гост
До коментар #17 от "Ваксина":
Ако европейската икономика ще се захранва с пушилници , жална и майка !! По-добре отсега да я закриват и да пуснат някой да направи нещо свястно !! Което и прави Тесла между другото , щото строи завод и иска да си произвежда дори батериите в Европа , а не да мъкне като европейците 80% от частите от Турция и Китай !!! Това ако ти е "европейската" икономика , мерси !!!14:24 29.06.2020
26 гост
До коментар #24 от "ха-ха":
Само глупаците още не проумяват , че целия свят им се смее на петролофилските простотии !!14:27 29.06.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 гост
До коментар #1 от "Гост":
А и да ти припомня , че Тесла вече струва ДВА ПЪТИ повече от ВАГ със три завода и един в строеж !! Та в тая връзка май само берлинския завод ще струва повече от целия ВАГ , щото с него Тесла ще стане три пъти по-скъпа !! Та толкова за "големите" , май е крайно време да си свериш часовника кои са те , щото не са тия дето ти се ще !!Коментиран от #34, #51, #56, #94
14:34 29.06.2020
29 Ммм незнам
До коментар #22 от "Киро":
Предполагам си видял статията в коментара където изтриха! Обмислят и за фабрика във Великобритания!14:41 29.06.2020
30 Гост
14:43 29.06.2020
31 Крали Марко
До коментар #14 от "гост":
Спомням си последното представяне - на Кибертрък с ултра здравите стъкла и панели. Тогава не можех да повярвам какво се случва, за 15.09 обаче ще се подготвя и ще си взема пуканки :)Коментиран от #33
15:36 29.06.2020
32 Гост
До коментар #14 от "гост":
15 септември ли? да не го отложат както всичко останало досегаКоментиран от #35
16:25 29.06.2020
33 гост
До коментар #31 от "Крали Марко":
А спомняш ли си , че има над 500 000 поръчки преди да е започнат строежа на завода за него ??? И продължават да се увеличават всеки ден ! Познай колко ще станат когато тръгне догодина ! И даже "счупените" му стъкла са пет пъти по-добри от тия на Ауди и Порше , дето стават на сол !!! Или и това не е вярно ??? Или да ги удрят с боен чук !!! Какво ли ще остане от тях , хахаххах !!! а пък тепърва предстои да го видиш да плува ! Тогава вече и валериана няма да те спаси !!!Коментиран от #36
16:27 29.06.2020
34 Гост
До коментар #28 от "гост":
То големи заводи ама малко продукция и никаква печалба а само загуби. Е.ем ти и големия завод.ФВ правят повече с по-малко.Етова е фирма е това е бизнес е това е да си голям.Илон само хаби матреала и работната ръка.16:30 29.06.2020
35 гост
До коментар #32 от "Гост":
Да , отложиха го за 15 септември заради пандемията , иначе щеше да е на 15 юни !!! Което ще рече , че това дето ще го показват е отдавна готово , да не плещиш , че сега го правят !16:30 29.06.2020
36 Гост
До коментар #33 от "гост":
А ти още колко години ще караш рено на газ?Коментиран от #37
16:31 29.06.2020
37 гост
До коментар #36 от "Гост":
Ох , горкия , хахахах !! Не се ли усещаш поне , че е по-добре да си замълчиш , вместо да ръсиш такива простотии , показващи единствено безсилна злоба и тотална липса на аргументи !!Коментиран от #39, #41
16:52 29.06.2020
38 TSLA
До коментар #24 от "ха-ха":
и хората с малки деца в количкиКоментиран от #40
17:01 29.06.2020
39 Гост
До коментар #37 от "гост":
А ти не се ли усещаш, че като ще караш следващите 20 години на нафта, няма как да ни убедиш в ползите на нещо, до което ще се доближиш най-много на картинка. От нечул, невидял, неузнал, но пък сънувал - акъл не ща.Коментиран от #43
17:39 29.06.2020
40 Гост
До коментар #38 от "TSLA":
Хората с малки деца искат сигурна кола, а не някоя която ще го остави на пътя заради празна батерия и липса на зарядна станция.Коментиран от #80
17:40 29.06.2020
41 Гост
До коментар #37 от "гост":
ТИ КАРАШ ДИЗЕЛОВ ДВГ!!!!!!!!!! Какъв по-силен аргумент от този?Коментиран от #42
17:42 29.06.2020
42 гост
До коментар #41 от "Гост":
Ми не позна , хахахах !!! Продължавай да опитваш , ще има да се смея поне !!18:12 29.06.2020
43 гост
До коментар #39 от "Гост":
Това за 20-те години на нафта го изтрий и от най-смелите си мечти за света въобще , за мен остави , нито е било , нито ще бъде ! Ама на тебе мноооого ще ти се смеят за такива изцепки , хахах !!18:16 29.06.2020
44 Дрън-дрън, смени опорките
Евтини са в държави като нашата. Ходи само данъците да си платиш в някоя бяла страна на автомобил с евро 1 и свят ще ти се завие. Ще е забранена само ПРОДАЖБАТА на НОВИ автомобили с ДВГ.
Електромобилите бяха много скъпи и непрактични, сега са по-малко скъпи, но вече са практични, а всички автомобилни производители твърдят, че до 2025г електричките ще са по-евтини от подобен автомобил с ДВГ. Дотогава ще е изградена и адекватна зарядна инфраструктура. Дори без никакви забрани, повечето клиенти ще предпочетат електричките.
Коментиран от #69
18:39 29.06.2020
45 Пешо
Коментиран от #46, #55
18:48 29.06.2020
46 гост
До коментар #45 от "Пешо":
Тези точно не мога да ти кажа дали ще ги купува някой , щом дори немците предпочитат други , ама ако не си разбрал продажбите на електромобили продължават да растат в Европа , при положение , че на пушилниците се сринаха в пъти ! А познай какво ще е като станат по-евтини от пушилниците !19:01 29.06.2020
47 pepy
До коментар #16 от "Ммм незнам":
Теѕlа Inc. вeчe стъпи във Beликoбpитaния - само с района на Лондон има най-малко 8 зарядни станции. Cъвмecтнaтa paбoтa c Осtорuѕ Еnеrgу в UK e дoвeло дo пo-ниcки тapифи нa тoкa зa притежателите нa Теѕlа джаджи /aвтoмoбили и coлapни пaнeли/. Компанияат е подала искане за лиценз и изграждане на още една батерия от мащаба на PowerPack /Австралия/. Това е и възможност да презентират и новата платформа Autobidder.Решението за Tesla Gigafactory в UK /производство на батерии, двигатели и цели автомобили/ е било преразгледано заради Brexit и евентуални конфликти с бъдещи изисквания на ЕС.
Коментиран от #48, #49
19:17 29.06.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Ммм незнам
До коментар #47 от "pepy":
Но и това което пишеш е вярно, в началото се отказаха да строят там заради излизането от ЕС. Но може да бъдат подпомогнати от правителството за фабрика и в Англия.19:27 29.06.2020
50 pepy
До коментар #48 от "Ммм незнам":
Thanks! Не следя редовно статиите за Tesla и съм я пропуснал.20:06 29.06.2020
51 Фара
До коментар #28 от "гост":
Струва,ама в долари,който нищо не струва.Задайте си въпроса защо китайци и араби не инвестират в Тесла,а в европейски производители?20:16 29.06.2020
52 123457
И на двете технологии проблема е, че вече им изключват кормилото и педалите. А скоро се очаква да ги премахнат и за в бъдеще да ги няма. Очаквайте филма Терминатор на живо само, че терминаторите ще са с гуми и ще газят по тротоарите и пешеходни зони. Така както днес го правят мюсюлманите фанатици. Надявам се поне, че по едно привържениците на "пушилницуте" и електричките сте на едно мнение. Искате да имате кормило и поне 2 педала в личната кола. Ако не сте разбрали Илон Мъск иска да ви ги вземе.
21:40 29.06.2020
53 Читател
До коментар #20 от "Край":
Никой не прави коли за да струват 500лв и да ги карат 40 годишни в Столипиново. Производителите се целят в платежоспособни кшиенти които си купуват нови автомобили и ги сменят когато излезе нов модел.21:45 29.06.2020
54 ТСМ-5
До коментар #15 от "sando":
А бе чел си ама много повърхностно.Мъск прави помен с чужда пита.Всичките батерии за колите му не забравяи че идват от Китай а те в момента са в „блестящи” отношения.Да не стане така че Мъск да затваря заводи21:46 29.06.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Ушанка
До коментар #28 от "гост":
Ти май си вярваш ти знаеш ли вообще какво произвежда vw22:27 29.06.2020
57 Dfg
22:58 29.06.2020
58 Само идеята
До коментар #24 от "ха-ха":
Ти па си грОмотен23:05 29.06.2020
59 Е15
До коментар #9 от "На теслата дръжката.":
Много смело се изказваш за американските автомобили. Но ще си останеш с дръжката и стария дизелов голф.23:06 29.06.2020
60 Кирил Иванов
А спасението не е в ел.колите, а в съвсем друга форма на транспорт. Кинет.
05:29 30.06.2020
61 тиквеник с орехи
07:23 30.06.2020
62 ЗАСЛУЖИЛ ПЛЕВЕЛЯК
08:26 30.06.2020
63 Коментар
Към момента все още световната енергетика се захранва главно от изкопаеми горива (най-голям % въглища)!!!
Т.е. колкото и слънчеви панели, вятърни турбини и ВЕЦове да произведат, пак няма да е достатъчно, щото световното потребление на енергия постоянно расте!!!
За АЕЦ няма да споменавам много, ще кажа само да проучите какъв отпадък остава след като се изразходва горивото!!!
Колкото до Шитсла! Това е компания базирана на съчинени ползи и др лъжи, също като американската "демокрация"!!!
На идея си нямате колко замърсява производството на литиево-йонните батерии!!!
И не на последно място - като смените леките автомобили на ток, какво си мислите, че ще промените??? Знаете ли по света колко танкера, контейнеровоза, круйзни кораба и др огромна техника има??? А знаете ли колко нафта консумира един танкер??? Ами самолетите???
Защо според вас въздуха на планетата ни си остана също толкова замърсен, след като си бяхме по домовете за 2 месеца??? Ако не знаете да ви кажа -> щото колите на фона на останалите машини замърсяват пренебрежимо малко!!!
Ами като ще електрифицираме, що само колите??? Ами камионите, ами локомотивите, ами строителната техника, корабите, самолетите?????!!!!!!
Идеята за електрифициране е наистина добра, но първо трябва да се измисли технологията!!!
Мъск псевдоизобретателя върза последователно множество батерии от джиесеми и го изк
Коментиран от #64, #66
08:49 30.06.2020
64 Коментар
До коментар #63 от "Коментар":
...араха гений????VW се води по световното търсене, а не защото електричките са ЕКО или по-надеждни от конвенционалните автомобили!!!
08:51 30.06.2020
65 ШАФИОРА С ЧЕКМЕДЖЕТО
09:03 30.06.2020
66 В кой век живееш?
До коментар #63 от "Коментар":
Имам чувство че си писал този коментар през 20-ти век, а вече минаха 20 години от 21-ви век. Вместо да караш нас да четем, вземи попрочети нещо самият ти. Не е трудно да чукнеш думата въглища в google и всички последни новини са за затваряне на въглищни централи и колко дни и месеца са изкарали определени държави без да ползват въглища, защото токът от ВЕИ вече е по-евтин.Прочети и за чистотата на въздуха по време на covid. В някои големи градове видяха планини на стотици километри, които не са били виждани от десетилетия, заради мръсния въздух. Няколко пъти спомена колко замърсявали танкерите. Не се ли замисли какво ще возят тези танкери, ако не се ползва нефт? Влаковете отдавна масово се електрически, а сега се очаква да се електрифицират и камионите, което ще стане много по-бързо от колите, защото превозвачите ще имат икономически интерес, а и камионите имат много по-кратък жизнен цикъл и се сменят по-често от леките автомобили.
Коментиран от #70, #71, #76
09:15 30.06.2020
67 не може да бъде
09:43 30.06.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Пляс Мляс
До коментар #44 от "Дрън-дрън, смени опорките":
Ще се заговори за електрически или каквито и да са там други видове алтернативна енергия, когато товарните превози преминат към нея. Това ще означава, че новата енергия е достатъчно рентабилна. Всичко друго е чесане на езици.09:58 30.06.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Коментар
До коментар #66 от "В кой век живееш?":
По-неадекватен коментар отдавна не бях чел!!!Затваряли били централите на въглища????
Алоооу виж текущото потребление към днешна дата и после се изказвай!!!
Увеличават се ВЕИтата, но и потреблението расте!!! Т.е. въглищата скоро нема ги спрат, колкото и да ти се иска на промития мозък!!!
А танкерите ще продължат още много години, поради ред логични причини!!! 1- Петролът се използва в много отрасли, не само за горива, пластмасата за шитслата ти от какво мислиш се произвежда???!!! 2- "Влаковете били електрически..." ти май живееш в компютърна игра, щото влаковете са си още с дизелови
Двигатели!!! 3- Ами контейнеровозите, колко литиевойонни батерии ще им сложиш, че да ти докарат рентабилно съответната стока???
Виждали се били планините в някои градове след пандемията, хахаха изчистил басейна от единия край и водата станала чиста???!!!
Коментиран от #79, #81
10:05 30.06.2020
72 Коментар
Не казвам, че бъдещето не е в електрифицирането, а казвам, че технологията за да бъде рентабилно и ЕКО, все още не е измислена (т.е. сложихме тигана на огъня, а рибата в морето)!!!
Всичко е технически обяснимо, но трябва някой да се поинтересува първо!!!
Например да предположим, че от утре спрем изцяло автомобилите с ДВГ. Веднага при нормално мислещите хора възниква въпросът - едиколко си милярда ДВГ-та по средно едиколкоси kW всеки, прави едиколко си GW потребявана енергия, та от утре тази енергия ще можем ли да я произведем от ВЕИта, или не???!!!
А дори и по някакъв начин да успеем, токът за битови нужди няма ли да стане като литър бензин в момента???
Вместо големите държави и корпорации да се надпреварват в превъоражаване, харчейки трилиони, можеха да се заемат с измислянето на по-чиста енергия, но уви алчността и простотията ходи по хората!!!
Коментиран от #82
10:25 30.06.2020
73 Един и същ автор
10:39 30.06.2020
74 инж ХИмик
До коментар #6 от "Иво":
Ще правят електрически-централи близо до рафинериите и ще горят остатъка от нефта да правят ток.. не ги мисли, ние сме в батака и в мазите ни освен ла*на от лошата ни канализация, нищо друго не блика...11:00 30.06.2020
75 123
До коментар #1 от "Гост":
След около 10 години VW може да си мечтае за автономността и процесорите и системи в Тесла колата. Даже не говоря за пробег и ефикасност. 2020 tesla model s long range дава 150 wh/km консумация. Кола 2300кг с 100квч батерия, 700литра само задния багажник. Дълга над 5 метра. Въздушно окачване. И автопилот. И минава 640км официален пробег по най-строгия ЕПА стандарт, по който тези сапунерки на VW повече от 420 няма да минават :)12:35 30.06.2020
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 крадящи другари
17:33 30.06.2020
78 Свирещия анус
20:07 30.06.2020
79 Ясно
До коментар #71 от "Коментар":
Не си виждал електрически влак - явно живееш в Долно Нанагорно и караш Гоуф 3Коментиран от #89
20:22 30.06.2020
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Промит мозък
До коментар #71 от "Коментар":
Безсмислено е да спориш с някой, на който мозъкът му е промит още през комунизма и не приема никаква нова информация оттогава насам. За него символ на прогресът е димящият комин от двулевките и винаги така ще бъде. А реалността вече е друга. Великобритания до преди 10 години имаше 40% въглища в микса. Тази година изкара два месеца непрекъснат период в който не бяха изгорени и един килограм въглища. Тази година ще завърши с едноцифрено число на въглищата в микса. До 2030 година в цяла европа ще има въглища само в България и Полша, като в общия случай 80% от централите ще са затворени още през 2025 година.Само не мога да проумея за влаковете. Още през комунизма съм се возил в електрически влак. Той не беше с купета. Ако си се возил в такъв влак, той е бил електрически, но не си знаел. Още тогава му се кефихме как набира от спряло положение, особено в сравнение със соц возилата.
Коментиран от #90
09:12 01.07.2020
82 ВеЙ
До коментар #72 от "Коментар":
Тази сметка е правена хиляди пъти. В България почти всички възобновяеми мощности са построени за две години, а вече петък година оттогава почти нищо не е добавено. Само тази скромна мощност произвежда годишно енергия достатъчно за задвижване на над един милион електромобила годишно. Само където няма толкова електромобили в България, а скоро няма и да има.Коментиран от #91
09:24 01.07.2020
83 Бактериум
11:25 01.07.2020
84 бахаха
11:34 01.07.2020
85 бахаха
11:35 01.07.2020
86 фффф
11:39 01.07.2020
87 Жо Дасен
До коментар #1 от "Гост":
Той Илон Мъск вече получи удар ,но надали е от електрически VW!Виж ако види електрически трабант,няма да устои,затова не го мисли Мъск,виж ти като се събудиш,колко си изпотен и дали си спомняш какво си сънувал!14:50 01.07.2020
88 незнайко
До коментар #1 от "Гост":
Намесват се когато откраднаха технологията и сега са МНОГО ДОВОЛНИ !!! За историята Илон Мъск ще бъде първи и единствен !!!15:25 01.07.2020
89 Коментар
До коментар #79 от "Ясно":
Хахахах, изказа се и заключи...Виждал съм много технологии, вкл. графенови батерии, ванкелов и дюк двигатели, НО какво от това, че съм ги виждал???!!!
Надявам се сам да си отговориш какво в същност съм имал предвид!
08:51 02.07.2020
90 Коментар
До коментар #81 от "Промит мозък":
Е, като е безсмислено, тогава защо...???Прави впечатление, че някои коментиращи изобщо не влагате логическа мисъл в писанията си!
Сигурен съм, че информацията, относно световната енергетика е публично достъпна!
Та в тази връзка, след като страните от западна Европа се "избавят" от централите на въглища, тогава възниква логичния въпрос - > а с какви мощности ще ги заместим??? Със съвременни слънчеви панели (цял покрив едва захранват домакинство)? С ВЕЦ (ще стигнат ли)? С АЕЦ (проучи за "ползите" от отработеното гориво)?
Да, централите на природен газ са сравнително ЕКО и ефективни, НО пак е изкопаемо гориво и свършва (ето и причината за северен поток 2)! Пък и що не го ползваме директно в автомобилите с ДВГ?!
С други думи да ти го опростя - като махнеш дадена мощност, сигурен ли си, че ще има с какво ефективно да я заместиш???
Колкото до ел. влаковете!
Факт е, че т.нар. ел влакове се движат чрез допълнително захранване в релсовия път, т.е. допълнително усложняване и оскъпяване на инфраструктурата!
Факт е също, че на транспортните композиции в някои заводи, също им викат влакове! Е, тогава можеш ли с някое от гореизброените да стигнеш от т. А до т. Б на планетата ни?! Теоретично може, но на практика??!!
Преди да подкрепяте сляпо пропагандата за съвременния "прогрес", помислете логично, ако ви се отдава, иначе цял живот ще ви преследва комина от двулевките!!!
Коментиран от #92
10:12 02.07.2020
91 Коментар
До коментар #82 от "ВеЙ":
Почти, почти... да успееш да убедиш някой първолак и той взе, че се позамисли!Моля, цитирай ми източника си, от който черпиш тази информация, че ми звучи малко като мисъл от автора на фразата "мене 3ма папи са ме галили по главата", ако ме разбираш?!
Коя е тая мощност от ВЕИта в България, която е била построена за 2 г и можела да захрани 1мил автомобила???
Преди да изръсиш този коментар на титаничната мисъл, направи ли си труда да проучиш напр. зарядно с каква мощност е необходимо за да зареди 100kW батерия за 15мин?
А знаеш ли какво е енергийна плътност?
Когато намериш отговорите на горните въпроси, тогава се изказвай коя сметка колко хиляди пъти била правена!!!
10:54 02.07.2020
92 2352
До коментар #90 от "Коментар":
Пра-дядо ти така разпалено е обяснявал как колата никога няма да смени коня и файтона и тока никога няма да смени газената лампа, щото у неговото село ни ток има ни бензин ни коли.И те така те чаааак до наши дни, когато си се пръкнал ти да ни обясниш какво не може да стане. Мерсаж и сполай ти!
Коментиран от #93
11:40 02.07.2020
93 Коментар
До коментар #92 от "2352":
Ти прадядо ми не го мисли!Съсредоточи се в логиката на написаното от мен и посмили (ако ти се отдава), пък тогава коментирай!
Никъде не съм казал, че няма да има прогрес и, че бъдещето не е в електричките!
Казвам само, че сме далеч още от това, което ни се иска!
Та и за това е бълването на съвременната ел. пропаганда, спрямо простолюдието, което пък блее сляпо като стадо оФце пред овчар!
12:43 02.07.2020
94 ,в бранша
До коментар #28 от "гост":
а теб какво ти е в полза,че някакъв чужд бизнес струва повече от друг-помислвте за около 40хиляди загубени работни места в нашата жалка държавица,които сега бачкат на половин цена само за световния автопром.но не и за теслата.07:48 05.07.2020