Last news in Fakti

29 Юни, 2020 11:29 31 458 94

Явно няма връщане назад: Легендарен завод на VW преминава изцяло към производството на електромобили

  • цвикау-
  • завод-
  • електромобили-
  • volkswagen

Последният автомобил с „нормален“ двигател вече слезе от конвейера.

Явно няма връщане назад: Легендарен завод на VW преминава изцяло към производството на електромобили - 1

Заводът на Volkswagen в Цвикау оттук нататък ще произвежда изключително и само електрически автомобили. Последният автомобил с „нормален“ двигател вече слезе от конвейера.

Превключването на фабриката в Цвикау на електрически автомобили е знаково събитие не само за Volkswagen, но и за цялата световна автомобилна индустрия. В крайна сметка това е едно от най-старите автомобилни предприятия в света.

То започва да работи още през 1904 г. и автомобили от такива марки като Horch, DKW, IFA, Audi, Trabant, Volkswagen са слизали от монтажната линия на този завод. Можем да кажем, че заводът Цвикау е част от ДНК-то на цялата европейска автомобилна индустрия.

За 116 години там са направени над 9.5 милиона автомобила с двигатели с вътрешно горене. И сега този емблематичен завод се отказва от ДВГ и преминава към електрически автомобили.

Засега там ще се прави само Volkswagen ID.3, но скоро към него ще се присъединят и други електрически Volkswagen-и, както и електрическите автомобили с марките Audi, Skoda и SEAT (планирано е да бъдат произвеждани общо 6 модела).


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 55 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    97 64 Отговор
    Дойде време големите да се намесят. Илон гълта валериани с шепите

    Коментиран от #5, #8, #13, #14, #23, #28, #75, #87, #88

  • 2 Съдията Дред

    36 5 Отговор
    Преди години имаше информация за електрически Трабант, ама явно не се получиха нещата.
  • 3 браво

    21 11 Отговор
    кажете на лутърите от америка да нападнат бензиновите производители и те нещо добро да направят
  • 4 1234

    72 24 Отговор
    Мисля че за вбъдеше автоиндустрията ще съане неознаваема. Ще е все едно каква кола караш и как изглежда. Всички ще жужат като трамвай и ще се палят по паркингитеб. А ралиспорта ще стане като балета, има го ама никой не го гледа
  • 5 Реалист

    36 17 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Хахаха с недоразумението Ай Ди 3 ли влиза в играта? До кога моделите на ФАО ВЕ ще имат по-малко пространство на задните седалки от една елементарна Шкода Октавия???
  • 6 Иво

    67 6 Отговор
    Петролните шейхове ще започнат да подаряват автомобили с нафта за да има какво да го правят горивото, ха-ха-ха!!!

    Коментиран от #12, #74

  • 7 Иво

    65 5 Отговор
    Нашето управление тепърва ще прави бензиностанции, после ще си ги изкупят и ще направят електростанции!!! Пито, платено!!!
  • 8 Аааааа

    46 36 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Големите? И кои са големите при електромобилите? Все едно Тесла да започнат да правят коли с ДВГ и ФВ да се страхува! Технологиите на Тесла в ел. автомобилите са далеч пред ФВ! И отделно мрежата от зарядни!
  • 9 На теслата дръжката.

    74 34 Отговор
    Хубав американски автомобил няма. Просто бяха първите. След 2 години никой в Европа няма да ги купува.

    Коментиран от #10, #59

  • 10 Ммм незнам

    27 18 Отговор

    До коментар #9 от "На теслата дръжката.":

    Не съм сигурен, в това което мислиш! Като отворят фабриката в Германия и Великобритания, ще е вече европейски! И то с немско качество (не че и то е много високо вече).

    Коментиран от #15

  • 11 Да му мислят

    15 3 Отговор
    Чорбаджиите от Теклас и техните “маркучи” :)
  • 12 гост

    30 16 Отговор

    До коментар #6 от "Иво":

    Петролните шейхове от години инвестират във ВЕИ в цял свят и в родната си Арабия , щото имат слънце и място два пъти повече от петрола ! Ама едни "шейхове по на север нещо слънцето им кът , пък място имат , ама то половината блато , а другата половина ледник та за нищо не става !!
  • 13 гост

    37 26 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Абе да ти кажа има някой дето гълта валериани , ама не е Илън , а шефовете на ВАГ !! Че и с тоя завод като се окаже края на годината , че са продали три пъти по-малко електромобили от Тесла , дето ги мъкне с кораби чак от САЩ и направо ще трябва да си мятат въжето , демек да отиват в пенсия , а работниците да се молят на Илън да ги взима в новата фабрика в Берлин , хахаха !!

    Коментиран от #17

  • 14 гост

    29 21 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    На 15 септември е обявен "Батери дей " от Тесла за акционери и пресата !! Ще представят нещица , дето твоите "големи" не са ги и сънували ! Гледай го , ама наистина си зареди валериани , че трудно ще издържиш !! А пък шефовете на ВАГ направо ще си пускат болнични за 2-3 месеца , че журналята ще ги спукат от базик , хахахах !!!

    Коментиран от #19, #31, #32

  • 15 sando

    19 7 Отговор

    До коментар #10 от "Ммм незнам":

    В Великобритания няма да има завод на тесла а само в Германия. Не се научихте да четете новините толкова време.

    Коментиран от #16, #54

  • 16 Ммм незнам

    10 7 Отговор

    До коментар #15 от "sando":

    В Германия е започнат, а във Великобритания се очаква че ще е втория. В процес е работата там! Но най-вероятно ще имат и там.

    Коментиран от #22, #47

  • 17 Ваксина

    20 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ти много ли си доволен. Американската икономика захранват продажбите на теслата.Ние сме в ЕС умник.

    Коментиран от #25

  • 18 smeh

    14 1 Отговор
    Вече не знам - да плача ли, да се смея ли?
  • 19 Психиатър

    15 6 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Не зная за батерии Брей и валериана ама твоите хапчета ежедневно три пъти дневно.
  • 20 Край

    11 24 Отговор
    Немската авто промишленост е свършена.
    Ел. колите идват и ще бъдат задължителни по две причини:
    1. Немците реално само ще сглобяват и то ако слушат. Високите техонологии са им забранени. Ел колите ще се правят в САЩ/Китай/Юкорея.
    2. ДВГ колите ще бъдат забранени защото са евтини и на 40г. още могат да возят и за 500 долара можеш да я имаш /и в Столипиново и Факултета вече са с коли/. Ел. колите ще са скъпи - малко и за това ще са екологични.

    Коментиран от #21, #53, #68

  • 21 Samuil

    28 13 Отговор

    До коментар #20 от "Край":

    Кой ги кара американските грозотии в европа ? Единствено тесла е на плюс да не говорим крайслер колко години даймлер ги носеше на гърба и накрая ги заряза защото за нищо не стават. Единтвено японците и германците развиват технологии.Така ,че единтвено тесла става от американските останалите като крайслер и додж е излишно да ги коментирам пък ти си пиши глупостите колко е велика американската автомобилна индустрия.
  • 22 Киро

    12 5 Отговор

    До коментар #16 от "Ммм незнам":

    Единтвено имат за момента в Тилбург холандия няма как да имат заводи в цяла Европа тесла.За Великобритания изобщо не е планирано нещо се бъркаш доста.

    Коментиран от #27, #29

  • 23 6554

    19 12 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    По-скоро потрива доволно ръце, защото имат няколко години предимство пред конкуренцията в разработките. Да не говорим, че целта на Мъск далеч не са само парите, той иска да променя света и очевидно успява.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 гост

    18 13 Отговор

    До коментар #17 от "Ваксина":

    Ако европейската икономика ще се захранва с пушилници , жална и майка !! По-добре отсега да я закриват и да пуснат някой да направи нещо свястно !! Което и прави Тесла между другото , щото строи завод и иска да си произвежда дори батериите в Европа , а не да мъкне като европейците 80% от частите от Турция и Китай !!! Това ако ти е "европейската" икономика , мерси !!!
  • 26 гост

    11 14 Отговор

    До коментар #24 от "ха-ха":

    Само глупаците още не проумяват , че целия свят им се смее на петролофилските простотии !!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 гост

    17 19 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    А и да ти припомня , че Тесла вече струва ДВА ПЪТИ повече от ВАГ със три завода и един в строеж !! Та в тая връзка май само берлинския завод ще струва повече от целия ВАГ , щото с него Тесла ще стане три пъти по-скъпа !! Та толкова за "големите" , май е крайно време да си свериш часовника кои са те , щото не са тия дето ти се ще !!

    Коментиран от #34, #51, #56, #94

  • 29 Ммм незнам

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Киро":

    Предполагам си видял статията в коментара където изтриха! Обмислят и за фабрика във Великобритания!
  • 30 Гост

    7 24 Отговор
    Некой кара ли тия немски кочини та и електрички ще правят,тия нема ли да ги закриват вече.
  • 31 Крали Марко

    14 7 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Спомням си последното представяне - на Кибертрък с ултра здравите стъкла и панели. Тогава не можех да повярвам какво се случва, за 15.09 обаче ще се подготвя и ще си взема пуканки :)

    Коментиран от #33

  • 32 Гост

    9 6 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    15 септември ли? да не го отложат както всичко останало досега

    Коментиран от #35

  • 33 гост

    11 16 Отговор

    До коментар #31 от "Крали Марко":

    А спомняш ли си , че има над 500 000 поръчки преди да е започнат строежа на завода за него ??? И продължават да се увеличават всеки ден ! Познай колко ще станат когато тръгне догодина ! И даже "счупените" му стъкла са пет пъти по-добри от тия на Ауди и Порше , дето стават на сол !!! Или и това не е вярно ??? Или да ги удрят с боен чук !!! Какво ли ще остане от тях , хахаххах !!! а пък тепърва предстои да го видиш да плува ! Тогава вече и валериана няма да те спаси !!!

    Коментиран от #36

  • 34 Гост

    9 6 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    То големи заводи ама малко продукция и никаква печалба а само загуби. Е.ем ти и големия завод.ФВ правят повече с по-малко.Етова е фирма е това е бизнес е това е да си голям.Илон само хаби матреала и работната ръка.
  • 35 гост

    6 9 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Да , отложиха го за 15 септември заради пандемията , иначе щеше да е на 15 юни !!! Което ще рече , че това дето ще го показват е отдавна готово , да не плещиш , че сега го правят !
  • 36 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    А ти още колко години ще караш рено на газ?

    Коментиран от #37

  • 37 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Ох , горкия , хахахах !! Не се ли усещаш поне , че е по-добре да си замълчиш , вместо да ръсиш такива простотии , показващи единствено безсилна злоба и тотална липса на аргументи !!

    Коментиран от #39, #41

  • 38 TSLA

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "ха-ха":

    и хората с малки деца в колички

    Коментиран от #40

  • 39 Гост

    0 8 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    А ти не се ли усещаш, че като ще караш следващите 20 години на нафта, няма как да ни убедиш в ползите на нещо, до което ще се доближиш най-много на картинка. От нечул, невидял, неузнал, но пък сънувал - акъл не ща.

    Коментиран от #43

  • 40 Гост

    16 8 Отговор

    До коментар #38 от "TSLA":

    Хората с малки деца искат сигурна кола, а не някоя която ще го остави на пътя заради празна батерия и липса на зарядна станция.

    Коментиран от #80

  • 41 Гост

    2 5 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    ТИ КАРАШ ДИЗЕЛОВ ДВГ!!!!!!!!!! Какъв по-силен аргумент от този?

    Коментиран от #42

  • 42 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Ми не позна , хахахах !!! Продължавай да опитваш , ще има да се смея поне !!
  • 43 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Това за 20-те години на нафта го изтрий и от най-смелите си мечти за света въобще , за мен остави , нито е било , нито ще бъде ! Ама на тебе мноооого ще ти се смеят за такива изцепки , хахах !!
  • 44 Дрън-дрън, смени опорките

    17 6 Отговор
    "ДВГ колите ще бъдат забранени защото са евтини и на 40г. още могат да возят и за 500 долара можеш да я имаш /и в Столипиново и Факултета вече са с коли/. Ел. колите ще са скъпи - малко и за това ще са екологични."

    Евтини са в държави като нашата. Ходи само данъците да си платиш в някоя бяла страна на автомобил с евро 1 и свят ще ти се завие. Ще е забранена само ПРОДАЖБАТА на НОВИ автомобили с ДВГ.

    Електромобилите бяха много скъпи и непрактични, сега са по-малко скъпи, но вече са практични, а всички автомобилни производители твърдят, че до 2025г електричките ще са по-евтини от подобен автомобил с ДВГ. Дотогава ще е изградена и адекватна зарядна инфраструктура. Дори без никакви забрани, повечето клиенти ще предпочетат електричките.

    Коментиран от #69

  • 45 Пешо

    12 27 Отговор
    Това е поредното безумие. Кой ще купува тези електрокари?!

    Коментиран от #46, #55

  • 46 гост

    22 4 Отговор

    До коментар #45 от "Пешо":

    Тези точно не мога да ти кажа дали ще ги купува някой , щом дори немците предпочитат други , ама ако не си разбрал продажбите на електромобили продължават да растат в Европа , при положение , че на пушилниците се сринаха в пъти ! А познай какво ще е като станат по-евтини от пушилниците !
  • 47 pepy

    28 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ммм незнам":

    Теѕlа Inc. вeчe стъпи във Beликoбpитaния - само с района на Лондон има най-малко 8 зарядни станции. Cъвмecтнaтa paбoтa c Осtорuѕ Еnеrgу в UK e дoвeло дo пo-ниcки тapифи нa тoкa зa притежателите нa Теѕlа джаджи /aвтoмoбили и coлapни пaнeли/. Компанияат е подала искане за лиценз и изграждане на още една батерия от мащаба на PowerPack /Австралия/. Това е и възможност да презентират и новата платформа Autobidder.

    Решението за Tesla Gigafactory в UK /производство на батерии, двигатели и цели автомобили/ е било преразгледано заради Brexit и евентуални конфликти с бъдещи изисквания на ЕС.

    Коментиран от #48, #49

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Ммм незнам

    15 0 Отговор

    До коментар #47 от "pepy":

    Но и това което пишеш е вярно, в началото се отказаха да строят там заради излизането от ЕС. Но може да бъдат подпомогнати от правителството за фабрика и в Англия.
  • 50 pepy

    3 0 Отговор

    До коментар #48 от "Ммм незнам":

    Thanks! Не следя редовно статиите за Tesla и съм я пропуснал.
  • 51 Фара

    2 14 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Струва,ама в долари,който нищо не струва.Задайте си въпроса защо китайци и араби не инвестират в Тесла,а в европейски производители?
  • 52 123457

    6 13 Отговор
    Проблема на "пушилницуте" е честото и скъпо техническо обслужване. А на електричките е скъпите некологични и тежки батерии. Също и липсата на практически опит с рециклирането на батериите.

    И на двете технологии проблема е, че вече им изключват кормилото и педалите. А скоро се очаква да ги премахнат и за в бъдеще да ги няма. Очаквайте филма Терминатор на живо само, че терминаторите ще са с гуми и ще газят по тротоарите и пешеходни зони. Така както днес го правят мюсюлманите фанатици. Надявам се поне, че по едно привържениците на "пушилницуте" и електричките сте на едно мнение. Искате да имате кормило и поне 2 педала в личната кола. Ако не сте разбрали Илон Мъск иска да ви ги вземе.
  • 53 Читател

    11 1 Отговор

    До коментар #20 от "Край":

    Никой не прави коли за да струват 500лв и да ги карат 40 годишни в Столипиново. Производителите се целят в платежоспособни кшиенти които си купуват нови автомобили и ги сменят когато излезе нов модел.
  • 54 ТСМ-5

    6 14 Отговор

    До коментар #15 от "sando":

    А бе чел си ама много повърхностно.Мъск прави помен с чужда пита.Всичките батерии за колите му не забравяи че идват от Китай а те в момента са в „блестящи” отношения.Да не стане така че Мъск да затваря заводи
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Ушанка

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Ти май си вярваш ти знаеш ли вообще какво произвежда vw
  • 57 Dfg

    7 4 Отговор
    Вижте аз работя в някаква форма в този бранша ( нефт) инвестицията на всеки един консорциум е огромна в годините няма как да се очаква че революцията ще е такава каквато е била при старта на течните горива. Няма как да се получат нещата какво ще стане с цели държави замислете се. Това което ще стане че нещата ще са можеби 60 към 40% в полза на електрически автомобили и е възможно падане на цената на горивата поради постоянно ниско търсене... Как си представяте инфраструктура дори в един силно развит град позволяваща зареждане на толкова ел. Коли е не става нито като мощност нито като бройка зарядни станции. Двг ще живее просто поради необходимостта от него и невъзможността да се предложи друга лесно достъпна алтернатива.
  • 58 Само идеята

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "ха-ха":

    Ти па си грОмотен
  • 59 Е15

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "На теслата дръжката.":

    Много смело се изказваш за американските автомобили. Но ще си останеш с дръжката и стария дизелов голф.
  • 60 Кирил Иванов

    1 9 Отговор
    Ще има гига Тесла и в Англия, за съжаление. Това е новата пирамида.
    А спасението не е в ел.колите, а в съвсем друга форма на транспорт. Кинет.
  • 61 тиквеник с орехи

    2 5 Отговор
    Ама този завод НЕ Е ли в България ? Аха да го построят тук , ама желанието на ТИКВАТА се размина пак с реалността !
  • 62 ЗАСЛУЖИЛ ПЛЕВЕЛЯК

    3 4 Отговор
    ТОЙ ЩЕ СЕ СТРОИ В БЪЛГАРИЯ , А КОЛИТЕ И ЗАВОДА ЩЕ СЕ КАЗВАТ ФОЛКСВАГЕН ПЛЕВЕЛ ИЛИ ПЛЕВНЯ , НА ИМЕТО НА ПЛЕВЕЛА !
  • 63 Коментар

    8 6 Отговор
    Абе коментиращите, които сте наясно с електричките само от рекламите им, вземете и почетете малко повече!!!
    Към момента все още световната енергетика се захранва главно от изкопаеми горива (най-голям % въглища)!!!
    Т.е. колкото и слънчеви панели, вятърни турбини и ВЕЦове да произведат, пак няма да е достатъчно, щото световното потребление на енергия постоянно расте!!!
    За АЕЦ няма да споменавам много, ще кажа само да проучите какъв отпадък остава след като се изразходва горивото!!!
    Колкото до Шитсла! Това е компания базирана на съчинени ползи и др лъжи, също като американската "демокрация"!!!
    На идея си нямате колко замърсява производството на литиево-йонните батерии!!!
    И не на последно място - като смените леките автомобили на ток, какво си мислите, че ще промените??? Знаете ли по света колко танкера, контейнеровоза, круйзни кораба и др огромна техника има??? А знаете ли колко нафта консумира един танкер??? Ами самолетите???
    Защо според вас въздуха на планетата ни си остана също толкова замърсен, след като си бяхме по домовете за 2 месеца??? Ако не знаете да ви кажа -> щото колите на фона на останалите машини замърсяват пренебрежимо малко!!!
    Ами като ще електрифицираме, що само колите??? Ами камионите, ами локомотивите, ами строителната техника, корабите, самолетите?????!!!!!!
    Идеята за електрифициране е наистина добра, но първо трябва да се измисли технологията!!!
    Мъск псевдоизобретателя върза последователно множество батерии от джиесеми и го изк

    Коментиран от #64, #66

  • 64 Коментар

    7 3 Отговор

    До коментар #63 от "Коментар":

    ...араха гений????
    VW се води по световното търсене, а не защото електричките са ЕКО или по-надеждни от конвенционалните автомобили!!!
  • 65 ШАФИОРА С ЧЕКМЕДЖЕТО

    2 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Явно няма връщане назад: Легендарен завод на VW преминава изцяло към производството на електромобили В БЪЛГАРИЯ
  • 66 В кой век живееш?

    3 4 Отговор

    До коментар #63 от "Коментар":

    Имам чувство че си писал този коментар през 20-ти век, а вече минаха 20 години от 21-ви век. Вместо да караш нас да четем, вземи попрочети нещо самият ти. Не е трудно да чукнеш думата въглища в google и всички последни новини са за затваряне на въглищни централи и колко дни и месеца са изкарали определени държави без да ползват въглища, защото токът от ВЕИ вече е по-евтин.

    Прочети и за чистотата на въздуха по време на covid. В някои големи градове видяха планини на стотици километри, които не са били виждани от десетилетия, заради мръсния въздух. Няколко пъти спомена колко замърсявали танкерите. Не се ли замисли какво ще возят тези танкери, ако не се ползва нефт? Влаковете отдавна масово се електрически, а сега се очаква да се електрифицират и камионите, което ще стане много по-бързо от колите, защото превозвачите ще имат икономически интерес, а и камионите имат много по-кратък жизнен цикъл и се сменят по-често от леките автомобили.

    Коментиран от #70, #71, #76

  • 67 не може да бъде

    2 2 Отговор
    Първо,искам да зарадвам ентусиастите-привърженици на електрически коли,че наистина с тях в големите градове-мегаполиси ще има по-чист въздух.А изключително замърсяващите природата батерии ще се произвеждат от разни аборигени в незабележими за света населени места!Хак им е -нека да се тровят,след като никоя западна медия не иска да ги забележи!Разбира се тази идея за електически коли има и някои не съвсем забележими неудобства ,но срециалистите сигурно мислят по въпроса как например ще летят самолетите с електрически батерии или как ще се движат корабите ,локомотивити ,тежките камиони и т.н!Другото неудобство е,че бензиновите и дизеловите коли станаха много евтини -крайно време е да се спре тази явна несправедливост!Разбира се за бедните държави ще бъде доста трудно за изградят инфрастуктура за зареждане на батериите-но тава са дребни работи,пък и кой ги пита бедните държави!Kо засега никой не иска да изясни този въпрос - смяната на неекологичните коли с ДВГс електрически с батерии ,което е едно много мръсно производство,не е ли всъщност танто за кукуригу от гледна точка на екологията!?
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Пляс Мляс

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "Дрън-дрън, смени опорките":

    Ще се заговори за електрически или каквито и да са там други видове алтернативна енергия, когато товарните превози преминат към нея. Това ще означава, че новата енергия е достатъчно рентабилна. Всичко друго е чесане на езици.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Коментар

    4 4 Отговор

    До коментар #66 от "В кой век живееш?":

    По-неадекватен коментар отдавна не бях чел!!!
    Затваряли били централите на въглища????
    Алоооу виж текущото потребление към днешна дата и после се изказвай!!!
    Увеличават се ВЕИтата, но и потреблението расте!!! Т.е. въглищата скоро нема ги спрат, колкото и да ти се иска на промития мозък!!!
    А танкерите ще продължат още много години, поради ред логични причини!!! 1- Петролът се използва в много отрасли, не само за горива, пластмасата за шитслата ти от какво мислиш се произвежда???!!! 2- "Влаковете били електрически..." ти май живееш в компютърна игра, щото влаковете са си още с дизелови
    Двигатели!!! 3- Ами контейнеровозите, колко литиевойонни батерии ще им сложиш, че да ти докарат рентабилно съответната стока???
    Виждали се били планините в някои градове след пандемията, хахаха изчистил басейна от единия край и водата станала чиста???!!!

    Коментиран от #79, #81

  • 72 Коментар

    6 3 Отговор
    Не мога да повярвам колко наивни и откровено простовати хора има по света!
    Не казвам, че бъдещето не е в електрифицирането, а казвам, че технологията за да бъде рентабилно и ЕКО, все още не е измислена (т.е. сложихме тигана на огъня, а рибата в морето)!!!
    Всичко е технически обяснимо, но трябва някой да се поинтересува първо!!!
    Например да предположим, че от утре спрем изцяло автомобилите с ДВГ. Веднага при нормално мислещите хора възниква въпросът - едиколко си милярда ДВГ-та по средно едиколкоси kW всеки, прави едиколко си GW потребявана енергия, та от утре тази енергия ще можем ли да я произведем от ВЕИта, или не???!!!
    А дори и по някакъв начин да успеем, токът за битови нужди няма ли да стане като литър бензин в момента???
    Вместо големите държави и корпорации да се надпреварват в превъоражаване, харчейки трилиони, можеха да се заемат с измислянето на по-чиста енергия, но уви алчността и простотията ходи по хората!!!

    Коментиран от #82

  • 73 Един и същ автор

    2 3 Отговор
    с едни и същи статии в опит за промиване на мозъци!
  • 74 инж ХИмик

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Иво":

    Ще правят електрически-централи близо до рафинериите и ще горят остатъка от нефта да правят ток.. не ги мисли, ние сме в батака и в мазите ни освен ла*на от лошата ни канализация, нищо друго не блика...
  • 75 123

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    След около 10 години VW може да си мечтае за автономността и процесорите и системи в Тесла колата. Даже не говоря за пробег и ефикасност. 2020 tesla model s long range дава 150 wh/km консумация. Кола 2300кг с 100квч батерия, 700литра само задния багажник. Дълга над 5 метра. Въздушно окачване. И автопилот. И минава 640км официален пробег по най-строгия ЕПА стандарт, по който тези сапунерки на VW повече от 420 няма да минават :)
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 крадящи другари

    1 0 Отговор
    с тик ва коли , газ и магистрали не стават - стават само пълни чекмеджета
  • 78 Свирещия анус

    1 1 Отговор
    Боли ме kypa!!!
  • 79 Ясно

    4 4 Отговор

    До коментар #71 от "Коментар":

    Не си виждал електрически влак - явно живееш в Долно Нанагорно и караш Гоуф 3

    Коментиран от #89

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Промит мозък

    2 2 Отговор

    До коментар #71 от "Коментар":

    Безсмислено е да спориш с някой, на който мозъкът му е промит още през комунизма и не приема никаква нова информация оттогава насам. За него символ на прогресът е димящият комин от двулевките и винаги така ще бъде. А реалността вече е друга. Великобритания до преди 10 години имаше 40% въглища в микса. Тази година изкара два месеца непрекъснат период в който не бяха изгорени и един килограм въглища. Тази година ще завърши с едноцифрено число на въглищата в микса. До 2030 година в цяла европа ще има въглища само в България и Полша, като в общия случай 80% от централите ще са затворени още през 2025 година.

    Само не мога да проумея за влаковете. Още през комунизма съм се возил в електрически влак. Той не беше с купета. Ако си се возил в такъв влак, той е бил електрически, но не си знаел. Още тогава му се кефихме как набира от спряло положение, особено в сравнение със соц возилата.

    Коментиран от #90

  • 82 ВеЙ

    1 2 Отговор

    До коментар #72 от "Коментар":

    Тази сметка е правена хиляди пъти. В България почти всички възобновяеми мощности са построени за две години, а вече петък година оттогава почти нищо не е добавено. Само тази скромна мощност произвежда годишно енергия достатъчно за задвижване на над един милион електромобила годишно. Само където няма толкова електромобили в България, а скоро няма и да има.

    Коментиран от #91

  • 83 Бактериум

    0 1 Отговор
    Къде ше правят батерии? Колко? И на каква цена? И без това 50% от частите вече са фабрично китайски, като тенденцията е този процент да расте до 100%, включително батериите, електромоторът и разработката. Ханс само ще прави блестящ европейски дизайн.
  • 84 бахаха

    1 0 Отговор
    Само прегледайте новините от преди 3-4г., как го "счупваха" от подигравки Мъск. От тогава до сега изкараха поне 5 "убийци" на Тесла, ама всъщност бавно се самоубиваха самите те. До 10г. нито една от старите марки няма да е на пазара, освен евентуално Форд и Рено и то ако вторите преживеят дълбоката криза в която са в момента. Другите са "бита карта" за съжаление.
  • 85 бахаха

    1 0 Отговор
    Вече спокойно можем да кажем: "Тесла" и всички останали!
  • 86 фффф

    2 0 Отговор
    Глупаците още вярват, че електрическите коли са бъдещето, а те от няколко години вече са настоящето. Просто по инерция се изчиства последният ДВГ скрап от складовете.
  • 87 Жо Дасен

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Той Илон Мъск вече получи удар ,но надали е от електрически VW!Виж ако види електрически трабант,няма да устои,затова не го мисли Мъск,виж ти като се събудиш,колко си изпотен и дали си спомняш какво си сънувал!
  • 88 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Намесват се когато откраднаха технологията и сега са МНОГО ДОВОЛНИ !!! За историята Илон Мъск ще бъде първи и единствен !!!
  • 89 Коментар

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Ясно":

    Хахахах, изказа се и заключи...
    Виждал съм много технологии, вкл. графенови батерии, ванкелов и дюк двигатели, НО какво от това, че съм ги виждал???!!!
    Надявам се сам да си отговориш какво в същност съм имал предвид!
  • 90 Коментар

    2 0 Отговор

    До коментар #81 от "Промит мозък":

    Е, като е безсмислено, тогава защо...???
    Прави впечатление, че някои коментиращи изобщо не влагате логическа мисъл в писанията си!
    Сигурен съм, че информацията, относно световната енергетика е публично достъпна!
    Та в тази връзка, след като страните от западна Европа се "избавят" от централите на въглища, тогава възниква логичния въпрос - > а с какви мощности ще ги заместим??? Със съвременни слънчеви панели (цял покрив едва захранват домакинство)? С ВЕЦ (ще стигнат ли)? С АЕЦ (проучи за "ползите" от отработеното гориво)?
    Да, централите на природен газ са сравнително ЕКО и ефективни, НО пак е изкопаемо гориво и свършва (ето и причината за северен поток 2)! Пък и що не го ползваме директно в автомобилите с ДВГ?!
    С други думи да ти го опростя - като махнеш дадена мощност, сигурен ли си, че ще има с какво ефективно да я заместиш???
    Колкото до ел. влаковете!
    Факт е, че т.нар. ел влакове се движат чрез допълнително захранване в релсовия път, т.е. допълнително усложняване и оскъпяване на инфраструктурата!
    Факт е също, че на транспортните композиции в някои заводи, също им викат влакове! Е, тогава можеш ли с някое от гореизброените да стигнеш от т. А до т. Б на планетата ни?! Теоретично може, но на практика??!!
    Преди да подкрепяте сляпо пропагандата за съвременния "прогрес", помислете логично, ако ви се отдава, иначе цял живот ще ви преследва комина от двулевките!!!

    Коментиран от #92

  • 91 Коментар

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "ВеЙ":

    Почти, почти... да успееш да убедиш някой първолак и той взе, че се позамисли!
    Моля, цитирай ми източника си, от който черпиш тази информация, че ми звучи малко като мисъл от автора на фразата "мене 3ма папи са ме галили по главата", ако ме разбираш?!
    Коя е тая мощност от ВЕИта в България, която е била построена за 2 г и можела да захрани 1мил автомобила???
    Преди да изръсиш този коментар на титаничната мисъл, направи ли си труда да проучиш напр. зарядно с каква мощност е необходимо за да зареди 100kW батерия за 15мин?
    А знаеш ли какво е енергийна плътност?
    Когато намериш отговорите на горните въпроси, тогава се изказвай коя сметка колко хиляди пъти била правена!!!
  • 92 2352

    1 1 Отговор

    До коментар #90 от "Коментар":

    Пра-дядо ти така разпалено е обяснявал как колата никога няма да смени коня и файтона и тока никога няма да смени газената лампа, щото у неговото село ни ток има ни бензин ни коли.
    И те така те чаааак до наши дни, когато си се пръкнал ти да ни обясниш какво не може да стане. Мерсаж и сполай ти!

    Коментиран от #93

  • 93 Коментар

    1 0 Отговор

    До коментар #92 от "2352":

    Ти прадядо ми не го мисли!
    Съсредоточи се в логиката на написаното от мен и посмили (ако ти се отдава), пък тогава коментирай!
    Никъде не съм казал, че няма да има прогрес и, че бъдещето не е в електричките!
    Казвам само, че сме далеч още от това, което ни се иска!
    Та и за това е бълването на съвременната ел. пропаганда, спрямо простолюдието, което пък блее сляпо като стадо оФце пред овчар!
  • 94 ,в бранша

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    а теб какво ти е в полза,че някакъв чужд бизнес струва повече от друг-помислвте за около 40хиляди загубени работни места в нашата жалка държавица,които сега бачкат на половин цена само за световния автопром.но не и за теслата.