Автомобилното поделение на британския химически концерн Ineos показа финалния дизайн на идеологическия наследник на Land Rover Defender. Grenadier прилича доста на оригинала, но ще залага на по-модерна техника.
Всъдеходът дължи съществуването си на Джим Ратклиф, собственик на Ineos и страстен поклонник на класическия Defender. След като предложението му да изкупи поточните линии и правата за производството на модела, милиардерът реши да конструира собствен всъдеход и привлече към проекта австрийската Magna-Steyr, немската MBTech и дори BMW, която ще доставя двигателите за Grenadier.
Прероденият Defender на Ineos има стоманена рама с твърди мостове. Каросерията представлява микс от алуминий, високоякостна стомана и композити, благодарение на които теглото ще бъде под 2 400 кг.
За задвижване са избрани 3.0-литровите редови шестаци B57/B58 на BMW. Въртящият момент се предава към четирите колела през осемстепенен автоматик ZF и раздатъчна кутия с понижаваща предавка.
От Ineos Automotive не крият, че дизайнът на Grenadier е вдъхновен от най-видните представители на сегмента - Jeep, Land Rover, Toyota Hilux, FJ40, Nissan Patrol и Ford Bronco. Британците са ползвали за отправна точка също Unimog, армейските всъдеходи и автомобили, проектирани за експлоатация в африканските пустини, но основен образец за подражание все пак си остава Defender.
Следващият етап от разработката на Grenadier са ресурсните изпитания. Те ще продължат около година, през която прототипите ще трябва да навъртят поне 1.8 млн. км във възможно най-тежки условия.
Серийното производство трябва да започне в края на 2021-ва в Уелс. Моделът ще дебютира на пазара във версия с пет врати, а след това ще се появи и пикап.
Ориентировъчната цена на Grenadier е около £40 000 (€44 312). Във Великобритания толкова струва новото поколение на Defender.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бонго
Коментиран от #7
16:50 02.07.2020
2 Ивайло
Коментиран от #3
16:51 02.07.2020
3 Косьо
До коментар #2 от "Ивайло":
и ръчна скоростна кутия17:06 02.07.2020
4 criminal
17:08 02.07.2020
5 да де
17:18 02.07.2020
6 направи справка
Магна е компанията. А Steyr се казва града в австрия в който е предприятеието.
Това че в австрия имат завод ама това не значи че е австрийска.
Все едно да кажеш че Вестеон или Грейт Уол - Ловеч са български
Коментиран от #9
18:22 02.07.2020
7 сектант
До коментар #1 от "Бонго":
да но дъстъра е много по-високотехнологична машинаКоментиран от #10
21:59 02.07.2020
8 Милчо иванов
23:17 02.07.2020
9 Айде бе
До коментар #6 от "направи справка":
Много си компетентен. Magna-Stayer си е баш голяма автомобилна фабрика в Грац(Австрия). Там се произвежда Г клас на Мерцедес. На 20 км от там в градчето Глейсдорф има втори завод който произвежда само купета , врати , капаци и калници за много от моделите на мерцедес. Тираджия съм и карам части от тия заводи 5 години. Магна е наистина канадска компания но от много време имат съвместно производство със щаер в Австрия. Град Щаер няма нищо общо с компанията Щаер23:31 02.07.2020
10 898
До коментар #7 от "сектант":
Вие с този румънски тиган Дъстър-клъстър сте голям майтап! Къде сте тръгнали с баба Меца мед да ядете?! А,соприте се с тия дачии вече,големи кашлици голямо чудо!19:29 03.07.2020
11 браво
Коментиран от #12
17:05 04.07.2020
12 като си прав прав си
До коментар #11 от "браво":
Прав си ,не напразно компанията губи по 5-6 милиарда всяка година ,ама ги крепят щото ако обявят фалит само пряко работещите там са 60 000 човека ,а в свързаните с тях производства още 200 000 ,а па на кралицата не и се плащат помощи на още толкова безработни.17:10 04.07.2020