Last news in Fakti

2 Юли, 2020 16:42 9 044 12

Defender умря, да живее Grenadier!

  • ineos automotive-
  • land rover-
  • grenadie-
  • defender

Автомобилното поделение на британския химически концерн Ineos показа финалния дизайн на идеологическия наследник на Land Rover Defender. Grenadier прилича доста на оригинала, но ще залага на по-модерна техника.

Defender умря, да живее Grenadier!

Всъдеходът дължи съществуването си на Джим Ратклиф, собственик на Ineos и страстен поклонник на класическия Defender. След като предложението му да изкупи поточните линии и правата за производството на модела, милиардерът реши да конструира собствен всъдеход и привлече към проекта австрийската Magna-Steyr, немската MBTech и дори BMW, която ще доставя двигателите за Grenadier.

Defender умря, да живее Grenadier!

Прероденият Defender на Ineos има стоманена рама с твърди мостове. Каросерията представлява микс от алуминий, високоякостна стомана и композити, благодарение на които теглото ще бъде под 2 400 кг.

Defender умря, да живее Grenadier!

За задвижване са избрани 3.0-литровите редови шестаци B57/B58 на BMW. Въртящият момент се предава към четирите колела през осемстепенен автоматик ZF и раздатъчна кутия с понижаваща предавка.

Defender умря, да живее Grenadier!

От Ineos Automotive не крият, че дизайнът на Grenadier е вдъхновен от най-видните представители на сегмента - Jeep, Land Rover, Toyota Hilux, FJ40, Nissan Patrol и Ford Bronco. Британците са ползвали за отправна точка също Unimog, армейските всъдеходи и автомобили, проектирани за експлоатация в африканските пустини, но основен образец за подражание все пак си остава Defender.

Defender умря, да живее Grenadier!

Следващият етап от разработката на Grenadier са ресурсните изпитания. Те ще продължат около година, през която прототипите ще трябва да навъртят поне 1.8 млн. км във възможно най-тежки условия.

Defender умря, да живее Grenadier!

Серийното производство трябва да започне в края на 2021-ва в Уелс. Моделът ще дебютира на пазара във версия с пет врати, а след това ще се появи и пикап.

Defender умря, да живее Grenadier!

Ориентировъчната цена на Grenadier е около £40 000 (€44 312). Във Великобритания толкова струва новото поколение на Defender.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бонго

    11 7 Отговор
    Много прилича на Дъстъра на секстанта.

    Коментиран от #7

  • 2 Ивайло

    29 5 Отговор
    Ами добре е, готина джипка!!! Стига само с тия паркетници, наречени SUV!!! Нека не забравяме що е то истински джип - на рама, с голям клиренс, твърди мостове с блокажи и раздатка!!!

    Коментиран от #3

  • 3 Косьо

    15 3 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    и ръчна скоростна кутия
  • 4 criminal

    10 10 Отговор
    Дефендъра е супер, ама G клас е по готин.........
  • 5 да де

    12 12 Отговор
    Пфу по-правилно е да го пишете дървендър няма по скапани от тях един що годе добър двигател и друго нищо.
  • 6 направи справка

    8 1 Отговор
    Авторе Magna-Steyr не е австрийска. КАНАДСКА Е

    Магна е компанията. А Steyr се казва града в австрия в който е предприятеието.

    Това че в австрия имат завод ама това не значи че е австрийска.
    Все едно да кажеш че Вестеон или Грейт Уол - Ловеч са български

    Коментиран от #9

  • 7 сектант

    1 7 Отговор

    До коментар #1 от "Бонго":

    да но дъстъра е много по-високотехнологична машина

    Коментиран от #10

  • 8 Милчо иванов

    5 0 Отговор
    Най доброто за един мъж.това дееееее
  • 9 Айде бе

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "направи справка":

    Много си компетентен. Magna-Stayer си е баш голяма автомобилна фабрика в Грац(Австрия). Там се произвежда Г клас на Мерцедес. На 20 км от там в градчето Глейсдорф има втори завод който произвежда само купета , врати , капаци и калници за много от моделите на мерцедес. Тираджия съм и карам части от тия заводи 5 години. Магна е наистина канадска компания но от много време имат съвместно производство със щаер в Австрия. Град Щаер няма нищо общо с компанията Щаер
  • 10 898

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "сектант":

    Вие с този румънски тиган Дъстър-клъстър сте голям майтап! Къде сте тръгнали с баба Меца мед да ядете?! А,соприте се с тия дачии вече,големи кашлици голямо чудо!
  • 11 браво

    1 0 Отговор
    Голямо браво за начинанието ,единствената истинска високопроходима и тотално дуракоустойчива машина ,която беше останала в производство беше тотално окепазена от ТАТА моторс (визирам новият Дифендър) и превърната в безлично (умалено) копие на уникално нескопосаният Дискавъри. Качеството ,(не)надеждноста и експлоатационните данни на всички модели на Ленд Роувър (Евок ,Дискавъри ,Рейндж спорт ,Велар и Рейндж Роувър),откакто станаха собственост на индийците, се превърнаха в стандарт - как НЕ трябва да се прави високопроходим автомобил и направиха марката мишена за подигравки.

    Коментиран от #12

  • 12 като си прав прав си

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "браво":

    Прав си ,не напразно компанията губи по 5-6 милиарда всяка година ,ама ги крепят щото ако обявят фалит само пряко работещите там са 60 000 човека ,а в свързаните с тях производства още 200 000 ,а па на кралицата не и се плащат помощи на още толкова безработни.