Last news in Fakti

5 Юли, 2020 12:00 4 693 81

Катастрофално полугодие за немския автопазар

  • германия-
  • автопазар-
  • пандемия-
  • нови регистрации

Единствено електрифицираните коли се наслаждават на ръст

Катастрофално полугодие за немския автопазар - 1
Снимка: Shutterstock

Германският автопазар регистрира спад от 35 процента през първата половина на 2020-а в резултат на коронавирусната пандемия. По-тежко е второто тримесечие, тъй като тогава индустрията се е свила с 47 процента. Това предаде немското издание на Motor 1.

От януари до юни новите регистрации във Федералната република възлизат на 1,21 милиона, представлявайки на най-ниското ниво от Обединението на Германия до сега. За сравнение, през първата половина на 2019-а те са били 1,8 милиона, според Федералната транспортна служба (KBA).

Както се очакваше, през юни също има значителен спад на новите регистрации. Те възлизат на 220 300 коли (минус 32 процента). Трябва да се вземе предвид фактът, че тази година юни има два работни дни повече в сравнение със същия месец на предходната година. Без тях минусът би бил около 40 процента.

Катастрофално полугодие за немския автопазар
Източник: VDIK

"Пандемията доведе до уникален исторически срив на германския автопазар. Спадът в новите регистрации е далеч по-сериозен, отколкото във времената на финансовата криза. В индустрията сега се надяват, че мерките от стимулиращия пакет на правителството ще окажат положително влияние. Въпреки това, все още трябва да се тревожим за много компании и работни места", заяви Райнхард Цирпел, председател на Асоциацията на международните производители на автомобили (VDIK).

Въпреки тежките времена, алтернативните задвижения отбелязват значителни темпове на растеж в Германия. Според VDIK, през първата половина на 2020-а новите регистрации на електрифицирани превозни средства са над 90 000. Това представлява увеличение от около 90 процента. 43 000 от тях са електромобили (плюс 40%), а останалите 47 000 са плъгин хибриди (плюс 190%). Благодарение на стимулиращия екологичен бонус, който германското правителство увеличи, се очаква възходящата тенденция при електрифицираните превозни средства да продължи.  

Катастрофално полугодие за немския автопазар
Източник: VDIK

Дизеловата квота на немския автопазар за първите шест месеца на годината отбелязва 37-процентов спад с общо 383 400 нови регистрации. Това означава, че делът на дизеловите коли в периода януари-юни 2020-а се равнява на 32%. 

След катастрофалните първи шест месеца за немския автопазар VDIK очаква втората половина на годината да бъде по-успешна с 1,6 милиона нови регистрации. Ако прогнозата на асоциацията се окаже вярна, това ще означава 2,8 милиона новозакупени коли през 2020-а във Федералната република. Това би било най-ниското ниво от Обединението на Германия, представлявайки спад с около 20 процента в сравнение с 2019-а. 


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антимилиционер

    15 2 Отговор
    Фалира корпорацията Пица Хът.

    Коментиран от #2, #18

  • 2 Ицо

    4 14 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиционер":

    А Москвич кога фалира,знаеш ли
  • 3 Anonim

    24 1 Отговор
    Нищо неочаквано, няма и да има ръст скоро време цял свят обедня Кво очакват да ядат коли хората
  • 4 0808

    19 10 Отговор
    === Airbus уволнява 15 000 служители... хайк да им е на дойчовците... когато лъжеха света с фалшивите си софтуерни пакети показващи изумително добри нива на замърсяване им бе добре.... както винаги съм казвал Тоягата има два края...
  • 5 Има ръст

    10 9 Отговор
    За колите които уж никой не искал и нямало да търси! Как ще коментирате?

    Коментиран от #8, #40

  • 6 асдасдас

    27 3 Отговор
    Да намалят цените на трошливите си коли, не може един голф с базово оборудване да струва 50 хил. лева. А уж народна кола...

    Коментиран от #17

  • 7 радев

    17 7 Отговор
    Коли с двг 1.21 милиона
    Електрически 90 000.Има мнооого докато ги стигнат.

    Коментиран от #9

  • 8 радев

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "Има ръст":

    Ами любителя на Тесла твърдеше че щяли да затварят заводи!!!!

    Коментиран от #10

  • 9 Ех радев

    8 11 Отговор

    До коментар #7 от "радев":

    Произведени ДВГ - много милиона - стоят по складове! Произведени електрически коли - няколко хиляди - с няколко милиона нови поръчки! Как ще коментираш?

    Коментиран от #13

  • 10 Хе хе

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "радев":

    А ми да! Чете ли статията, че ФВ се отказва от завод в Турция? И няма да строи никъде?

    Коментиран от #14, #81

  • 11 Eee,кво праим ся?

    4 18 Отговор
    ЕС фалитто 20% спад,глад мизерия,Турция ръст икономика 4,5% и износ 30%, Кво стана бре чучулиги? Нали Турция фалираше

    Коментиран от #19, #27

  • 12 Някой може ли да обясни как например

    12 0 Отговор
    една тойота рав 4 базов модел в Германия може да струва 23хил.€ с ддс а в територията да е над 28хил.€ с ддс и това не е само при тази марка коли и този вид стоки

    Коментиран от #26

  • 13 радев

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "Ех радев":

    Пише продадени! Чети внимателно.Няколко милиона поръчки? Колко време ще трябва за да ги произведат?

    Коментиран от #15

  • 14 радев

    9 3 Отговор

    До коментар #10 от "Хе хе":

    Няма да строи в Турция.Никъде не пише че няма да строи изобщо или че ще затваря заводи.

    Коментиран от #16

  • 15 Ех радев

    5 9 Отговор

    До коментар #13 от "радев":

    Да де продадени! А не продадените не са написани, те стоят по складовете! А електрическите се поръчват за напред! Незнам дали схващаш или не логиката, но може и да не хващаш! Означава, че при едните търсенето се увеличава, а при другите намаля! И са продадени милиони с ДВГ, защото те са произведени, нали!

    Коментиран от #20, #41

  • 16 Хе хе

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "радев":

    Няма да е в Турция и няма да е никъде! Това е информацията! А ето и още една https://m.fakti.bg/world/456380-avtomobilni-giganti-zatvarat-fabriki
  • 17 гост

    5 9 Отговор

    До коментар #6 от "асдасдас":

    Ами той Е народна кола , само че за народи в Европа , дето тия 50 хиляди са годишна заплата , че и по-малко !! Ти какво искаш , да е направен в Германия по законите на ЕС и да е за китайски заплати ?? Или руски , още по зле ?? За такива като теб Дачия Сандеро , скоро и китайски електрички по 10-15 000 !!

    Коментиран от #62

  • 18 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиционер":

    Кога най-после ще вденете , че "фалира" значи просто смяна на собственика , след което всичко си продължава по същия начин , но с нов собственик !!! Виж закрива е съвсем друго нещо , както правилно ти посочиха , закрива се Москвич примерно !!! И познай , фолксваген купи МАРКАТА и то за някакви жълти стотинки , щото останалото и толкова не струва !! А пица Хът е франчайзинг при който заведенията са на местни собственици , които плащат такса за марката !! Тоест сега ще я плащат на друг , това е големия "фалит" !!

    Коментиран от #58

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 радев

    11 6 Отговор

    До коментар #15 от "Ех радев":

    Купувал ли си някога нова кола? Май не си.За последната си нова кола чаках ТРИ месеца да бъде произведена.Поръчваш и чакаш.Логиката я хващам но се замисли колко години ще трябват за да се изравнят продажбите?

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Ех радев

    7 8 Отговор

    До коментар #20 от "радев":

    Години ще минат, то няма и друг вариант. Ти си чакал, защото си искал със екстри които си поръчал. Това не означава, че не са им пълни складовете! А като ходи да я купуваш, не ти ли казаха че ако искаш с такава боя или с такива екстри, можеш да я получиш веднага? И ти каза, не, искам да е с панорама на тавана и ще изчакам 3 месеца! Електрическите няма да дойдат изведнъж и ДВГ, да изчезне. Но продажбите на ел. ще растат а на ДВГ ще намалят и от година на година с по-големи крачки. Но колелото е завъртяно и е неизбежно!

    Коментиран от #23

  • 22 гост

    5 10 Отговор

    До коментар #20 от "радев":

    И колко години трябват ,айде да видим , само се приготви да не се гътнеш , хахах !!! При 20% спад годишно колко години са до нула , експерте , хахаха !!! Май горе долу 5 (ПЕТ) години !! Обаче големия взрив е при електричките и то истинските , щото тия хибриди до 5 години са умрели като петролките !! При даже само 70% ръст (щото сега е 90) се получава ей това , 90 000 , 153 000 , 260 000 , 442000 , 751000 , 1278000 , 2172000 !!!!! Ако можеш да преброиш , това са само 7 (СЕДЕМ) години !!!! И тия електрички не са плюс , ВСЯКА от тях значи непродаден пушилник , тоест с толкова ще намаляват двг-тата !!!

    Коментиран от #28, #42, #55

  • 23 радев

    10 2 Отговор

    До коментар #21 от "Ех радев":

    Напълно съм съгласен с теб ще мине доста време.За моята кола чаках защото от модела който харесах имаше малка наличност .Не е заради екстрите не съм чак толкова капризен.Никой автотърговец не държи по хиляди коли на склад.Има толкова колкото може да продаде.
    Погледнах линка.Новината е от март месец и затварянето е заради епидемията от корона вируса.Тогава всички затвориха.

    Коментиран от #24

  • 24 Ех радев

    7 6 Отговор

    До коментар #23 от "радев":

    Затвориха, главно и заради намаленото търсене! Ако търсенето не се увеличи, може и да останат затворени някои!

    Коментиран от #25

  • 25 радев

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ех радев":

    Ще поживеем ще видим.
  • 26 фклйвхриувяр

    2 5 Отговор

    До коментар #12 от "Някой може ли да обясни как например":

    отива; на летището във франкфурт имат представителсвто на тойота на 20 мин от ФРА порт с КЕШ пара копуваш и за 18 -20 часа си обратно в територията.
  • 27 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "Eee,кво праим ся?":

    Ще си повторя коментара за да не пробутваш глупости на другите незапознати като теб !!! Турската стъкмистика работи с ЛИРИ , също като братската и руска с рубли !!! При 60% СПАД на лирата отчита 30% ръст на износа , ама в лири , хахаххах !!! И "ръст" на икономиката , ама пак в лири , хахах !!! А накрая като удариш калема Турция от 950 милиарда БВП през 2013 сега след толкова "ръстове" е на 770 милиарда миналата година , а тая ако има и 700 ще е цяло чудо !! Също както след "ръстовете" на джуджето Раша от 2,3 трилиона 2014 миналата има 1,6 трилиона !!! Да ви има ръстовете , хахахха !!!!
  • 28 радев

    8 4 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Хайде купи си Тесла тогава коментирай.Или поне една тесла от Практикер

    Коментиран от #30

  • 29 радев

    6 4 Отговор
    Спада е за първото полугодие.После може да е друга тенденцията.Да не си баба Ванга?Пушилниците не ги отписвай разработват нов катализатор.По голям и ефективен за СО2.А електричките ще ги продават с въже да можем да ги изтегляме до зарядната станция като им умре батерията!

    Коментиран от #31, #43

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "радев":

    Може , може , хахах !!! А може и да се усили ! Спада де , не друго , ххаа ! Дето викат 50 на 50 , ама като гледам наесен втора карантина се задава , та сещай се какво е по-вероятно !! А пък да не говорим за догодина !!
  • 32 радев

    8 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Защото НИКОГА няма да караш такава кола.Можеш да си я гледаш на картинка.Какви звуци се въртят из главата ти мен не ме интересува.Електричка няма да си купя скоро.Цена пробег зарядни станции и т.н.

    Коментиран от #33, #44

  • 33 гост

    2 9 Отговор

    До коментар #32 от "радев":

    Ама на кой му дреме ти какво си щял да си купиш бе , невдяващия ??? Важното е който трябва и където трябва да си купи , а там ти казват ,че растат с 90% годишно !!! Което значи , че до 7 години други няма и да има !!! Което пък значи , че пушилниците ще станат като прокажените , няма да стъпят там където живеят хора !! Пък ти си купи ако щеш и рикша , хахахах !!!

    Коментиран от #34

  • 34 радев

    8 3 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    А бе мозък! Ти не вдяваш май нещо? Теслата не е за цървули?А за хора с пари!Мечтай си мечтите са безплатни.Колко електрички има купени в България?

    Коментиран от #35

  • 35 Така ама

    2 5 Отговор

    До коментар #34 от "радев":

    Не е само България. Тесла в дългосрочен план излиза по-евтино от много бензинови коли в средния клас в държави като Холандия, Англия, Германия, Франция и доста други европейски държави!

    Коментиран от #46

  • 36 радев

    7 3 Отговор
    Да не си слънчасал на плажа?Тесла под 40 000$ няма.Като разход на километър-да
    Батериите се сменят след време.За гаранцията на батериите не вярвам че батерия ще издържи толкова колкото казват.

    Коментиран от #37

  • 37 Добре

    2 4 Отговор

    До коментар #36 от "радев":

    Добре, смятай. Мисля гаранцията е 200 хил километра при Тесла. Колко са разходите по бензин и сервизи при други?

    Коментиран от #52, #53

  • 38 радев

    7 2 Отговор
    Купувам си нова кола за 30 000лв.Карам я 5 г и я сменям.Пробег 150 000 км Дизела ми гори 4.5л/100 км по каталог.Карам само извънградско.4.5х2лв нафта 9 лв/100км.
    Смяна на масло и филтри 300лв.
  • 39 радев

    6 2 Отговор
    Не забравяй да включиш и цената на батерията която трябва да смениш след 200 000 км.
  • 40 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Има ръст":

    Богатите винаги имат пари за пилеене. За тях криза няма. Просто обикновените купувачи са спрели да харчат за коли а те са петролни.
  • 41 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Ех радев":

    Щом 1 210 000 са продадени значи не са по складовете. Значи разликата е очевидна а сметката на радев е вярна.

    Коментиран от #45, #47

  • 42 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Грешно смяташ както винаги.С намаляване разликата между двете процентът ръст и спад ще намаляват. Няма все да е 20%.
  • 43 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "радев":

    С лебедка хахаха
  • 44 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #32 от "радев":

    Дори да си купиш електрическа тоя пак ще те оплюе. Той смята че трябва всички да карат точно тесла а не коя да е електрическа.мтого е зомбиран горкия.
  • 45 радев

    4 3 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Споря тука с едни фенове на Тесла че тези коли не са нас!Нямат пари да си купят Тесла ама спорят!Като им станат цените близки до кола с двг тогава ще си помисля.Говорят ми че щяли да затварят заводи за коли с двг.Мечтиииии...

    Коментиран от #48

  • 46 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Така ама":

    Колко дългосрочен план. За 20 години ли хахахафа. Аз май не съм задържал кола повече от 5 години хахаха

    Коментиран от #49

  • 47 Какво?

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Не са по складовете ли? А къде са? Прочете ли и другата статия за затворените заводи, заради ниско търсене?

    Коментиран от #50, #54

  • 48 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "радев":

    Тези и колелета нямат още. Не виждам кога ги карат щом пишат тука през минута.
  • 49 Хе хе

    3 3 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Хахаха Тесла Модел 3 е определен за най-добрата кола в Англия! Хахаха! Още ли ти е смешно?

    Коментиран от #51, #56, #57

  • 50 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "Какво?":

    ТИ ПРИЗНА ЧЕ НЕ СА
  • 51 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #49 от "Хе хе":

    И оная която кудкудякаше на евровизия е определена за най добра певица хахахаха призовете вече не са по заслуги а по интереси.
  • 52 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Добре":

    Моята кола е 110 коня и ми излиза 2500 лева годишно разход всимко тотал.
  • 53 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Добре":

    И за 15 000 км годишно ми стъпва под 20 стотинки на км. Не ми трябва спарк нито такси
  • 54 радев

    4 2 Отговор

    До коментар #47 от "Какво?":

    Абе какви складове ? Кой ще произвежда нещо че да го държи на склад?Няма поръчки няма производство! Ще отворят като имат поръчки.

    Коментиран от #66

  • 55 радев

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Много си зле!За 5 години по 20% спад дава 0?Не можеш да смяташ.
    1година 100 коли - 20% спад е 80 коли
    2 г. 80 коли - 20% е 64
    3г. 64 коли -20% е 51
    4г. 51 коли - 20% е 42
    ............
    11г. 10 коли -20% е 8
    Май сметката ти не излиза математико!
    Смятал съм за 100 коли за вденеш по лесно!

    Коментиран от #60

  • 56 радев

    1 3 Отговор

    До коментар #49 от "Хе хе":

    Най добра в Англия не в България!И кой е направил това?
  • 57 радев

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Хе хе":

    Къде изчезна бе мозък?Купи ли си тесла от Практикер?
  • 58 жоро

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Даже и собственик не се сменя. При фалит само кредиторите го д.хат
  • 59 ема

    4 1 Отговор
    Действително ли Ханс вярва, че след месец два всичко ще е както преди ?.Много пъти съм ,че Ханс повече от 70 години и особено последните 20-25 години имам предвид след 2002 година след което бе въведено EUROпоказатели зо СО2 за околната среда като EURO 1,2,3,4 последните 5 и 6. (При EURO-4 на км СО2не трябва да превишава 180 грама при ЕИРО-4 .) Тъй като технически не можах да го решат прибягнахa към фалшификации както VW досека е платил повече от 22 милиарда Евро глоби а Mercedes до миналата 2019 година общо 37 милиарда.Качеството което го имаха немците остана в миналото последния им двигател качествен на Mercedes е ОМ 602 2002 година останалите са трагедия даже 200.000 км не изминават.От Мерседес твърдят ,че за тях Най- добре до 150.000 км тъй като средно на година колите изминават 25.000-30.000 след гаранционния срок започват проблемите печелят много повече от резервни части отколкото нов автомобил.Така,че ако някой ви каже ,че двигателят Мерседес не "изкарва" и 200.000 хиляди е прав защото Вие живете в миналото когато немските коли с тяхното качество преди много години изминаваха и 1 милион километри без проблем даже при бусовете (Sptinter ) карданите и диференциала най- много 200.000 км изкарва започва "виенето" и при диференциала луфтовете при превключване на предавките от задната част се чува "так" особено при натоварен автомобил.
  • 60 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #55 от "радев":

    Нещо за другата сметка с нарастващите електрички да кажеш или там не ти изнася ?? Щото в следващите години предстоят ръстове не в проценти , а в ПЪТИ !!! Включително любимите ти стогодишни , примерно ВАГ се заричат до 5 години да продават 3 милиона ГОДИШНО при 10-15 000 сега !! Това колко пъти е и колко ще са след 10 години ?? И нали няма да ме убеждаваш , че това ще е за сметка на Тесла , хахахах !!

    Коментиран от #70

  • 61 радев

    2 1 Отговор
    Електрички купуват богатите хора тях криза не ги лови.Докато коли с двг купуват бедните хора а тях кризата ги удари яко.
    Досега сме преживели толкова икономически кризи и тая ще отмине.Ще се въстанови икономиката и бедните хора ще започнат да купуват нови коли.
    Кои хора са повече като бройка - бедните или богатите?Така че това увеличение на бройките на ел.коли няма как да се случи.Няма кои да ги купи.Сега разбра ли ме?

    Коментиран от #63

  • 62 Радо

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Колега, а ти каква кола караш кат си толкоз оттулен???...аз съм с Дъстър....за протокола.

    Коментиран от #71

  • 63 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #61 от "радев":

    Бедните хора ще минат до един на електрички като цената им падне до тая на петролките , щото това е единственото , което ги спира в момента ! А това ще стане именно докато свърши кризата , в следващите 2 години !! Да ти напомням ли , че вече 2 фирми пуснаха електрички за 20 евро на месец или 6 000 за директна покупка ??? А още поне 10 се готвят да ги последват до точно 2 години !!! Точно пък за евтините коли не се хващай щото само данъците на най-евтиния пушилник стигат за електричка на лизинг , а данъците на пушилниците ще растат в пъти следващите години !!

    Коментиран от #64, #72

  • 64 радев

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "гост":

    Мозък голям фантазьор си!Най бедните карат коли за по 2-3 000 лв.Китайска електричка дето се самозапалват? Не благодаря!Данъка за колата ми произведена 2015г. евро5 е 46 лв.Пушилниците не ги отписвай.Разработват катализатор който елимира СО2.Не пренебрегвай парите на производителите на петрол!Ще се борят потреблението да не спре.Ще натискат правителствата с подкупи и ще си издействат отстъпки.Гаранция ти давам!
    Къде ще ги произведеш толкова електрички?Заводи не се строят за ден- два! Така че продължавай да си фантазираш напълно безплатно.Сложи си теслата от Практикер във витрина и си я гледай!

    Коментиран от #65

  • 65 Тцтцтцтц

    0 2 Отговор

    До коментар #64 от "радев":

    Радев, осъзнай се малко! Какво ги интересува производителите, че у нас се карат коли за 2-3 хил. лв като те не печелят нищо от това? Говори се за нови автомобили, а не 30 годишни морги. У нас се купуват коли втора употреба, така че нашия пазар никой не го бръсне. В Европа се купуват нови коли и там електрическите си увеличават дяла!

    Коментиран от #68, #73

  • 66 Komapak

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "радев":

    Складовете в Германия са полета. 😁 Има много такива около Инголщадт. На един от тях преброих 3000 аудита... Та не си много прав за производството и "склада". А оня зомбирания теслар от ден на ден става по-зле. Ама то не е виновно момчето, болестта го мъчи.

    Коментиран от #67, #69

  • 67 Така е

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Komapak":

    Браво, един да потвърди! Че много трудно вярват тук коментиращите!
  • 68 радев

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Тцтцтцтц":

    Разбира се че делът се увеличава.Ама няма да стане за година две.Ще минат 10-20 г. Фабрика не се строи за ден.Не си ме разбрал нещо.Мозъка любителя на Тесла твъри че щяло да стане скоро.
  • 69 радев

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "Komapak":

    Ами произвеждат много коли къде да ги държат?Ама не стоят с години!Само докато ги превозят до клиента.Чакал съм три месеца да ми доставят последната кола.Нямаше в България голяма наличност и не можах да си избета от склада.Купете си нова кола вижте каква е процедурата тогава пишете.Как успя да ги преброиш тези 3 000 аудита?

    Коментиран от #74, #75, #77

  • 70 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #60 от "гост":

    Ти не предричаше ли скокове в пъти и за тази година. Къде ги виждаш пътите.
  • 71 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #62 от "Радо":

    Всички го питат но той упорито мълчи. веднъж се беше изпуснал че кара рено и стана за смях че говори едно а пряви друго. Оттогава го е срам да си признае.
  • 72 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "гост":

    Кризата ще продължи поне още две години. След това бедните ще им трябват още поне две да си стъпят на краката че да имат пари за кола. До тогава производителите на петролти коли ще търпят загуби. Ще натиснат правителствата да спрат да ги скубят с глоби за емисии с няколко основания: първо че се купуват много по малко пушещи коли и замърсяването не е като преди. Второ че заплахата милиони хора да останат без работа заради закриване на фабрики на стогодишни производители ще съсипе икономиките на страните. Правителствата ще клекнат ако не искат да се превърнат в страни от третия свят. А без глоби за емисии спират субсидиите за балони като тесла и те се пукат. Чака ви суровата действителност.

    Коментиран от #79

  • 73 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #65 от "Тцтцтцтц":

    И в европа карат втора употреба. Не лъжи. Особено сега като ги стисне още кризата ще видиш как повечето ще минат на втора употреба. Не мислиш мащабно.

    Коментиран от #76

  • 74 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #69 от "радев":

    Нека почакат още година. Производителите дори не са почнали със сериозните промоции на реална цена. Кола която вчера се продаваше за 50000 утре ще е на промоция за 20000. Просто ще си смъкнат надценката от 70% на 20%. Доставчиците им на детайли ще направят същото заради което тепърва ще почнат да се предлагат евтини нови коли. Само почакайте.
  • 75 Komapak

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "радев":

    Педантично по немски са подредени. Няма как да сбъркаш. Отделно по празните коловози чакат вагони... Тях няма как да преброя. За да не съм голословен 2 полета с А3 около Mainsurg по А93. За времето, което бях там и минавах редовно нито една не мръдна. Не знам какъв им е случая, но са много!

    Коментиран от #78

  • 76 Тцтцтцтц

    2 0 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    Вярно да. Даже мисля и фабриките ще започнат да произвеждат втора употреба коли! Как ще минат на втора употреба? Могат да си карат колите по-дълго, но те не могат да увеличават бройката на колите втора употреба освен, ако е внасят от Америка! Но аз също мисля, ще минат няколко години. Бройката на електричките ще расте и то бързо, но не може да се замени за 5 години. Може би 10 - 15 години и след това да се изкарат старите, които са вече купени след 10 години, да се карат още 13 и след 30 - 40 години може и да е само на ток. Все пак, ще трябва и време за да се развие инфраструктурата. В Германия вече ще има зарядни на всяка бензиностанция.
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Komapak

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Komapak":

    Да се чете Mainburg. Македонския ми редактор реши, че съм объркал името.!
  • 79 радев

    4 0 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Напълно съм съгласен.То така се затваряло заводи.Държавата чака данъци хората работа.Аз мисля че колите с двг ще ги използваме още дълго като част от пазара ще се заеме от електрички.Няма как да стане за ден два.Заводи не се строят от днес за утре.Процеса ще е дълъг.Електричките ще се наложат когато:
    1.Пробег 1000 км с едно зареждане
    2.Цена 20-30 000 лв
    3.Проблема с охлаждането на батерията
    4.Отоплението и охлаждането на купето намалява пробега.
    5.Евтини батерии за подмяна
    6.Зарядни станции из цяла Европа
    7.Батерии издържащи голям брои цикли презареждане
    8.Градска инфраструктура за зареждане.Иначе ще трябва да пускам кабел от балкона на шестия етаж.
    9.Рециклиране на старите батерии
    10.Зареждането на електромобил с ток от Тец обезсмисля електромобила.
    Проблемите са много и не виждам как ще ги решат толкова бързо.
    А за двг се разработва катализатор за нулеви емисии на СО2 .
  • 80 Ввв

    4 0 Отговор
    Смея се с глас как форумните джендъри се напъват като родилка,за да изкарат ел.вибраторите много хубави,истината е,че никой не ги иска и скоро няма да се наложат,но пък джендърята ще джавка на умряло от някое Рено Zoe...смех
  • 81 Пламен

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Хе хе":

    Пас загадка, ФВ купува автопроизводителят от КитайскаНР "GAC", произвеждадащ НЕВЕРОЯТНИ спрямо кафезите им автомобили. Справка в Тубата.