7 Юли, 2020 10:00 5 743 87

A9 e-Tron става флагман на Audi през 2024 г.

  • audi-
  • a9-
  • e-tron

Изцяло електрически седан с името A9 e-Tron ще поеме ролята на флагмански модел в гамата на Audi през 2024 г., твърди британското сп. Autocar. Новата топ лимузина ще се бори за клиенти с Mercedes-Benz EQS.

За да се наложи в този очертаващ се като крайно конкурентен сегмент, A9 e-Tron ще трябва да предложи на клиентите нещо в повече от съперниците си както в областта на техниката, така и по отношение на дизайна. Предполага се, че инженерите на Audi ще заложат на електромотори от ново поколение, батерия с рекорден капацитет, 5G-свързаност и система Car-to-X, която предупреждава водача за препятствия на пътя, задръствания, пътнотранспортни произшествия и т.н.

Новият флагман на Audi носи вътрешнозаводско обозначение E6 и все още се намира в ранна фаза на разработка. По неофициална информация ще има каросерия седан или лифтбек и външни размери като на A7, но с вътрешното пространство на A8.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ще ще ще ще ще ще

    20 3 Отговор
    Пак са нарисували някаква картинка която да ни пробутват, преди да започнат реалният проект. Искрено се надявам този път да стане по-бързо, защото първите картинки на предишния е трон се появиха през 2008 година, а производството започна през 2019.

    Коментиран от #2, #6

  • 2 Госあ

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Ще ще ще ще ще ще":

    По добре изобщо да не го и започват. Ауди е сериозна марка.

    Коментиран от #3

  • 3 Като е сериозна какво ѝ желаеш?

    5 6 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Да си остане в историята след десетина години, защото не иска да произвежда електромобили или да я купят китайците като закъса и пак да произвежда електромобили, но вече късно?

    Коментиран от #7, #11

  • 4 сектант

    9 5 Отговор
    Който не може да прави коли прави много различни модели. Марки като дачия имат Дъстър и още 2 3 модела, защото няма смисъл повече да правят, понеже са го направили както си трябва.

    Коментиран от #5, #14

  • 5 Притежател

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Или просто защото не могат да си позволят разработката на нови модели...
  • 6 Ще Ще

    3 7 Отговор

    До коментар #1 от "Ще ще ще ще ще ще":

    Като Тесла

    Коментиран от #17

  • 7 Госあ

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Като е сериозна какво ѝ желаеш?":

    балона с електрокарите ще се спука. Няма начин. Относно екологията, тесла отделят повече емисии от повечето сериозни производители.

    Коментиран от #8, #20

  • 8 Добре

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Госあ":

    Докажи и Тесла ще фалира! Давай твой ред е!

    Коментиран от #12, #13

  • 9 Komapak

    9 3 Отговор
    Статията е за Ауди пак някаква Тесла влезе в играта. Аман!!! Всеки, който е посетил музея на Ауди в Инголщадт изпитва респект към тази марка. Дори непоправим песимист към новото германско "производство" като мен.
  • 10 didami

    4 1 Отговор
    ....и пробег 350км с четирима пътници и 450 с един.....не мерси
  • 11 Хайл

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "Като е сериозна какво ѝ желаеш?":

    Теслареф не разбра ли че двг няма да е изместен от електрокара колкото и да ти се иска.знаеш ли какво е химера? Химера е твоята нереална мечта за електрокара
  • 12 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Добре":

    Илон мъск ли ти каза че няма да фалира или прочете някаква статистика? За реални работи говори а не за "какво щяло да стане,как всеки щял да кара такава" не се опитвай да натрапваш извратеното си мислене-ставаш противен

    Коментиран от #16

  • 13 Госあ

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Добре":

    Просто виж класациите на автомобилните производители по отделените емисии през последните 10г. Просто е. И точно това недоумявам, как така ги субсидират за екология. Все едно някой само със тройки от образованието си да иска да стане министър 😂

    Коментиран от #15, #23

  • 14 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Хахахахаха...то рено има много модели,ама дадоха на дачия само 3 модела за да не срезилят румънците компанията майка...и дачия не произвежда нищо а само СГЛОБЯВА каквото даде рено и нищо друго.просто румънците им работят евтино

    Коментиран от #43

  • 15 Добре

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Госあ":

    И къде е Тесла за последните 10 години в отделените емисии?

    Коментиран от #19, #22

  • 16 Добре

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Хайл":

    Шефа на Ауди и шефа на ФВ ми казаха, че Тесла няма да фалира и за това тръгват да ги гонят! Ти не си ли говорил с шефовете? Или ти си говорил с твоя шеф, собственика на сервиза за колите с ДВГ?

    Коментиран от #18

  • 17 Коя тесла?

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ще Ще":

    Коя тесла си видял на картинка? Я малко по-сериозно! Тесла представи направо работещи прототипи готови за производство. Включително Tesla roadster и Tesla semi, чието производство се бави. Въпреки това, още с представянето, клиентите се повозиха на прототипа и усетиха ускорението. От audi дори не знаят дали ще седан или лифтбек. И какво представят тогава?
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Госあ

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Добре":

    Извън десетката 😂
  • 20 Просто не знаеш колко грешиш

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Госあ":

    Ако не знаеш, Tesla е третия по големина доставчик на фотоволтаични инсталации в Щатите. Вече изградените централи произвеждат толкова ток, че Тесла е нетен производител, а не нетен потребител на ток, въпреки огромните количества които се потребяват от зарядните станции и производството на батерии. Коя друга автомобилна фирма произвежда повече зелена енергия, отколкото потребява?

    Коментиран от #21, #25

  • 21 Госあ

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Просто не знаеш колко грешиш":

    😂 добре. Аз искам да се субсидира оранжевата енергия! А да видим! 😂

    Коментиран от #24, #27

  • 22 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Добре":

    На дъното е,и за това взема субсидии

    Коментиран от #28, #32

  • 23 Да я тази класация най-после де

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Госあ":

    Толкова ли е трудно да направиш едно копи-пейст на списъка? В тази класация включено ли е производството на зелена енергия от фирмата или са смятали само, колко енергия е необходима за производството на автомобила? А за целия живот автомобила пише ли нещо? Сигурно пак е смятано с въглищна енергия, която ще изчезне много по-рано от масовото навлизане на електромобилите и точно те са необходими за да изчезне.

    Коментиран от #26

  • 24 Госあ

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "Госあ":

    Оранжево небето, оранжево морето, оранжева тревата, оранжев и градът. С оранжевите майки, оранжеви дечица, оранжеви китари, оранжево звънят. 😂
  • 25 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Просто не знаеш колко грешиш":

    Бъркаш,тесла няма нищо фотоволтаично в целия свят-само китайците имат...тесла само "ще"

    Коментиран от #30

  • 26 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Да я тази класация най-после де":

    Ти освен копи/пейст друго знаеш ли?

    Коментиран от #29

  • 27 Ти искаш да се субсидира АЕЦ

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Госあ":

    Защото очевидно имаш някаква далавера от това. Така и не ми отговори, колко години ще трябват на АЕЦ Козлодуй да събере 20 милиарда от печалбата си, ако за примера вземам рекордната печалба от 2019 година? Сметките показват 66 години работа на централата плюс 10 за строеж. Ти ако си инвеститор ще чакаш ли 76 години, за да ти се върне инвестицията.

    Коментиран от #33

  • 28 Добре

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Хайл":

    Взима, защото и дават! Другите защо не взимат?

    Коментиран от #35

  • 29 По-добре копи-пейст отколкото лъжи

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Хайл":

    По-добре копи-пейст на реална информация, отколкото лъжи като вас. Уж така ,уж иначе, но като ви питат за конкретни цифри и мълчите като партизанин на разпит. Дай да видим колко е мръсна тази Тесла в сравнение с останалите? Кажи поне какви са критериите за сравненията? Не знаеш нали? Както винаги. Дори една цифра да кажеш, ще те уловим в лъжа. Също като онази как АЕЦ е по-чиста от фотоволтаиците, но се оказа, че това ще е вярно след след 50 години работа, а фотоволтаиците изчистват въглеродният отпечатък след по-малко от две години написано в същата статия. Четете всичко като дявола евангелието.

    Коментиран от #31

  • 30 Китайски iPhone

    2 2 Отговор

    До коментар #25 от "Хайл":

    И какво значение има къде са произведени? iPhone и те ли се китайски? Модел 3 не е ли вече Тесла, като се произвежда в Китай? Вече съвсем ти липсват опорки май? Не останаха! Фалиращата Тесла вече струва четвърт трилион долара. Повече от всичките немски производители взети заедно, ама иначе ще фалира. Фалиралйки, строи по няколко завода на континент и разширява вече построените, наемайки нови и нови работници. Другите какво правят през това време?
  • 31 Госあ

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "По-добре копи-пейст отколкото лъжи":

    Ти продължаваш да лъжеш за АЕЦ. 50% повече въглероден диоксид на киловатчас отделят фотоволтаиците от АЕЦ. Можеш да пишеш на списанието публикувало тези данни или да пишеш статия в друго реферирано списание, където специалисти да ни проверят излиянията и да преценят дали ги публикуват и така.

    Коментиран от #34

  • 32 Поредната лъжа

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Хайл":

    Ще кажеш ли пазар на който някой дава субсидии на Тесла, ама само на Тесла, а не на всички електромобили. Аз ще ти кажа за пазари на които дават субсидии на всички останали, но не и на Тесла.

    Коментиран от #39

  • 33 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Ти искаш да се субсидира АЕЦ":

    Ти не ми отговори като ви спрат субсидиите и газта и като ви натоварят с CO2 данъци к'во ше правите ? Цените май ше се върнат пак А ? Защото няма друга причина за падането им при положение че соларите си стоят и ще си стоят на първоначалния капацитет, освен колосалните суми които се наливат по зелената сделка и прекупуване на енергия от газ.

    Коментиран от #38

  • 34 Е така де

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Госあ":

    Нали се съгласих? 50% по-малко са, само че за целия живот на централата, който е 100 години. Сметките както винаги ти куцат, но 50% от 100 години са 50 години, а ако се върнеш да прочетеш статията, сравнението беше правено за предишно поколение фотоволтаични панели и имаше уточнение, че съвременните се изравняват с АЕЦ, а за поколенията през следващите 50 години, панелите ще стават все по-чисти, веднъж заради намаляването на въглищата в микса, и втори път заради по-добрата ефективност. Пишеше ли го в статията, пишеше го. Само че ти беше прочел само заглавието. То и производството на батерии отделяше 17,5 тона въглероден двуокис през 2017 година, но същите учени направиха ново изследване и установиха че за две години природни отпечатък на батериите е паднало до 7 тона за същата батерия през 2019-та година и продължава да пада, а живота на батерията се увеличава. Виждаш колко преходни са тези "изследвания"

    Коментиран от #36, #37, #44

  • 35 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Добре":

    Щото другите могат да правят коли.така и не ми отговори кога тесла ще стане екологична или си знаеш само фотоволтаици и рекупелация-не казваш защото никога няма да стане...на теб кой ти е длужен да ти дава информация,нали си имаш бог маск-питаш го и вярваш на него
  • 36 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Е така де":

    Само "ще ще ще" което не ти оттърва-било е друго поколение🤣🤣🤣🤣🤣за всичко си противоречиш
  • 37 Госあ

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Е така де":

    Ко поколение бе баце? Поколения има в нещо което търпи развитие. Реакторите имат поколения. Ти явно много се гордееш с умножението и делението си А 😂 Казах ти, видях че го умееш.
  • 38 Какви субсидии?

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "Госあ":

    Колко пъти да ти казвам, че вече без субсидии, цените на тока от слънце и вятър са по-ниски от атомната енергия и на много места от въглищата? Колко пъти да ти обяснявам че въглеродният отпечатък на фотоволтаиците се изчиства за по-малко от две години при 30 години живот, което означава, че за всеки отделен тон въглероден диоксид за производство на фотоволтаици, се изчистват над 15 тона.

    Коментиран от #40, #41

  • 39 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Поредната лъжа":

    Ти кажи на кой не е субсидирана,какво ти е казал маск по въпроса за субсидиите към тесла? А ми кажи къде не дават отстъпки ако купиш такъв боклук? Защо данъка е по-малък,не е субсидия ли? Или била екологична🤣🤣🤣

    Коментиран от #42

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Госあ

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Какви субсидии?":

    Да де,ама се натрупват 50% повече отколкото за киловатчас от АЕЦ 😂 50% от 15т колко са ? Понеже си математик. Толкова ще бъде за АЕЦ.
  • 42 Какво ти дават в родината на Тесла?

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Хайл":

    В Щатите, ако не знаеш, вече спряха данъчните кредити, които бяха "отстъпката" при закупуване на нов електромобил. Първо ги намалиха. а после окончателно ги спряха. Нали разправяхте че търсенето ще спре, като им спрат субсидиите? Ами спряха ги напълно, но въпреки това търсенето се увеличава, а електрическото audi никой не го поглежда, въпреки че субсидиите за него все още са в пълен размер. Май опорката със субсидиите отпада, а? Другите като получават субсидии, защо не им купуват електромобилите?

    Коментиран от #45

  • 43 сектант

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хайл":

    ами дачия е премиум марка остава и да произвеждат ли?

    Коментиран от #71

  • 44 Госあ

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Е така де":

    Като ми говориш за поколения трябва да се запознаеш първо със закона на Шокли-Квазер. Тоя закон не е като на закона за зелената сделка на урсула. При 20% КПД срещу 90% за АЕЦ, единствения вариант е повече производство на солари с куп токсични неразградими елементи и въглеродни емисии за производство на повече енергия. Другият фактор е коефициента на капацитет- колко постоянен е потока на енергия. При АЕЦ отново е над 90%, а при веитата -10%. Затова като няма вятър препродавате енергия от газовите централи, а като задуха силно изхвърляте. Са батерии щели да ми слагат 😂
  • 45 Госあ

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "Какво ти дават в родината на Тесла?":

    Защото Ауди е от съвсем друг сегмент и не може да се сравнява с евтините сапунерки. За мое разочарование, за да намажат от баницата със субсидиите и Тойота ще започнат с електрокарите. Тогава ще видиш. Пак казвам, за мое разочарование.
  • 46 Госあ

    1 1 Отговор
    Другото,което не мога да сметна сигурно щото съм зле със сметките е с какво е по екологично и ефективно трансформирането първо на газта в електричество и последвалата трансформация на електричеството във въртящ момент, вместо директното горене на газта за въртящ момент ??? Т'ва е някаква физика,която само економистите я разбират. Сложна работа. По сложно от черните дупки.

    Коментиран от #47, #49

  • 47 Ами научи се да смяташ

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Госあ":

    Къде си тръгнал да спориш, като не можеш да смяташ? Даже като ти го сметнат, не можеш да разбереш какво ти казват, защото вече съм го смятал няколко пъти. Вярно за дизел, че се смята на ум, понеже един литър е 10 киловатчаса, но за газ е същото, само количеството енергия за литър е различно. Даже ще е по-зле защото КПД на газ е по-ниско отколкото при дизел.

    Ако с шест литра дизел (60квч) минаваш 100 километра с кола подобна на Тесла модел 3, ако подадеш това гориво в когенератор, той ще произведе 20 киловатчаса електроенергия и 40 киловатчаса топлинна енергия от които поне 35 са използваеми. Тоест не стига че изминаваща 150 км със същото количество гориво, но и си топлиш бойлера цяла седмица без пари, което спестява работата на въглищните централи. Ако двигателя отделя 100 гр/км СО2, то ще си отделил 10 кг, но ще си спестил 35 кг от работата на въглищна централа. Както виждаш сметките са фасулска работа, ако знаеш какво да събереш и разделиш.

    Коментиран от #48

  • 48 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Ами научи се да смяташ":

    Не определено не си ти човека. Можеш да ми сметнеш едно кило банани плюс две кила круши с определените цени колко ще струват, но определено тези неща не са за теб.

    Коментиран от #52

  • 49 Успя ли да сметнеш за АЕЦ

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Госあ":

    Колко години трябват за да се върне инвестицията? Нали доставяше евтина енергия НА ПЕЧАЛБА без нужда от субсидии? Всичките ти сметки са такива. Основават се на стари факти и опорни. Също като заглавието от миналата седмица "Германия затваря всичките си въглищни централи" Заглавие за такива като тебе.

    Коментиран от #50, #53

  • 50 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Успя ли да сметнеш за АЕЦ":

    А ти 50% от 15т ? Приравняваш към 100г и приключваме разговора. Ако искаш за 33г,разделяш резултата получен за 100 на 3.33 и така. Кое не е ясно? А?

    Коментиран от #51, #56

  • 51 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Госあ":

    * за 30г че ше намериш грешка 😂

    Коментиран от #57

  • 52 Къде ми е грешката

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "Госあ":

    Когато някой ти казва, че грешиш обикновено ти посочва грешката. Аз си намерих една, защото смятах на ум и не си ги проверих, преди да публикувам мнението. Надали и нея ще откриеш въпреки, че е елементарна. Дори без да смяташ нищо, един когенератор може да работи с максимално КПД през цялото време. С какво КПД ще се оползотворява горивото ти в задръстване на празен ход? А при различни обороти и натоварване на двигателя? Дори само заради тази малка подробност, електромобилът ще има по-голям пробег, въпреки 10 -15% загуби при зареждане, който очевидно визираш.

    Коментиран от #54

  • 53 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Успя ли да сметнеш за АЕЦ":

    Кои стари, кои нови бе мисирко? Кпд'то на соларите не е мръднало откакто са пуснати. Кои стари, кои нови бе ?

    Коментиран от #55

  • 54 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Къде ми е грешката":

    Аха като е перпетомобиле като теслата може. Това е интересен въпрос, който ще проверя като имам време. Накрая от нашите дискусии ще взема да напиша и едно писмо до урсула да я питам за зелената сделка
  • 55 Стига с тези опашати лъжи!

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Госあ":

    Хайде бе не е мръднало? За един стандартен фотоволтаичен панел с площ 1,5 квадратни метра се изразходва едно и също количество енергия и материали, които струват приблизително една и съща цена. Замърсяването е почти едно и също. Само дето едно време едва гониха 200 вата, а сега вече гонят 300. На това ли казваш, че не са мръднали? Дори в момента има панели с голяма разлика в мощността и еднакви размери. Провери преди да се излагаш следващия път.

    Коментиран от #59

  • 56 Ще разшифроваш ли цифрите

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Госあ":

    Пак си писал едни цифри, но не се знае за какво се отнасят. Какви са тия 15 тона дето ще ги делим на години?
  • 57 Грешката си ти

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Госあ":

    Даже не знаеш кога се умножава, събира, изважда и кога се дели! Сега разбирам, защо винаги са ти криви сметките. Затова толкова лесно те хлъзват с едно заглавие.

    Коментиран от #58, #61

  • 58 Госあ

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "Грешката си ти":

    много си нагъл бацка. Казах ти, че не си ти човечето, което с някакви бакалски сметчици да ми прави изводчета. Иначе щеше да ги публикуваш в истински списания. Виж колко е простичко,че дори и ти да го разбереш с мозъчето си: хората 2018г са ти казали, че соларите отделят 50% повече въглероден диоксид на киловатчас от АЕЦ спрямо вложените средства и добитата енергия за определено време. Това време е 100 години,защото един реактор може да се експлоатира толкова. Ако искаш да разбереш за колко време и каква произведена енергия колко емисии ще се отделят от соларите и АЕЦ просто делиш (ако искаш да разбереш за по малко от сто години) или умножаваш (ако искаш да разбереш за повече от сто години) тези резултати,които са ти дали за сто години. Какво повече има да ми разсъждаваш. И да те светна на един трик,по бързо ще бъде да си ти сметнеш като знаеш процентите 😂. Панимаеш? А тези сметки не са мои,а на специалисти в съответната област. Моите сметки ги публикувам в друга област.

    Коментиран от #60, #73

  • 59 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #55 от "Стига с тези опашати лъжи!":

    Ти си лъжеца...я сметни колко фотоволтаични панели по 300 вата при реално 210 на силно слънце ще ти трябват за да осигурят ток за 1 тесла? Цялото земно кълбо няма да стигне за всички 137 000 тесли продадени от началото.ако остане само на волтаици 2 тесли ще се заредят само за 24 часа...то и теорията не ти е силна страна,ама нали бога ти мъск каза и ти веднага копи/пейст и крещиш сектантски"ВЯРНО КАЗА МЪСК" 🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #64

  • 60 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Госあ":

    Те ако видят техните какви бръщолевения пише,такъв бой ще му ударят какъвто и магаре не е яло 🤣🤣🤣

    Коментиран от #62

  • 61 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Грешката си ти":

    Хайде сега едно друго въпросче,от колко кубика газ се генерира един киловатчас електроенергия със съответната турбина и колко километра ще измине един електрокар с тази електроенергия ? А колко километра ще измине един фабричен автомобил на газ с един кубик газ ? Могат да се осреднят стойностите за турбините, електромобилите и фабричните автомобили на газ.

    Коментиран от #63

  • 62 Госあ

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Хайл":

    Тия хора се опитват да ни убеждават колко е хубаво перпетомобиле.
  • 63 Кубик газ

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Госあ":

    Ами в един кубик природен газ малко над 10 киловатчаса. Една газова турбина ще произведе от него три киловатчаса електроенергия и шест киловатчаса топлинна енергия. Общо 9 киловатчаса ще бъдат оползотворени. В най-добрия случай автомобил с ДВГ ще докара два киловатчаса до колелата и ще изхвърли 8 киловатчаса топлина в атмосферата, вместо да се оползотвори за отопление, охлаждане или топла вода. На всичко отгоре, ДВГ ще отдели повече вредни вещества.

    Коментиран от #65

  • 64 Още по-елементарен въпрос

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "Хайл":

    Колко киловатчаса електрическа енергия ще произведат 10 такива панела по 300 вата монтирани някъде в България? В България на квадратен метър, падат по около 1200-1400квч/м². Сметката е елементарна и няма как да изкараш нещо различно от 3600-.4200квч за година. Оставям на тебе да сметнеш колко квадрата заемат тези панели и колко километра ще минеш с тази енергия, ако с 80 киловатчаса се изминават 500 км.

    Коментиран от #67

  • 65 Да поговорим за цени

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Кубик газ":

    Виждам, че не си отговорил, затова нека си поговорим с цени. За да изминеш 100 километра ти трябват 16 киловатчаса енергия. Ако преувеличим загубите за зареждане до 20%, генератора трябва да предостави 19 квч. Хайде от мен да мине 20 за по-лесно смятане. Значи когенераторът ще достави и 40квч топлинна енергия и ще се нуждае от газ с енергийна стойност 66 kW часа. При цена от 6,2 стотинки за киловатчас, това са 4 лв за 100 километра. Колко ще ти струва пропан-бутанът за АГУ-то?

    Коментиран от #66

  • 66 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Да поговорим за цени":

    Трябва ми време и информация. Защото на прима виста ми се струва пак някакъв фокус. Вземам предвид това което си написал за КПД 'то и загубите. Но все пак. Ще потърся референции.

    Коментиран от #72

  • 67 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Още по-елементарен въпрос":

    Че си елементарен е ясно.я кажи ти лично колко км си минал с такава електричка,реално а не да казваш маск колко е писал.аз мога да пиша че се минават 2000 км ако карам аз...ще ми повярваш ли? Нормален човек не се връзва на евтини лъжи

    Коментиран от #68, #69, #70

  • 68 Ти какво

    0 1 Отговор

    До коментар #67 от "Хайл":

    К.х ли си? Всичко трябва да си изпробвал лично, че са вярваш ли, какво? Има си достатъчно тестове които са правени, като никой не печели от това да лъже!
  • 69 Мъск (ЕРА) е писал по-малко

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Хайл":

    Написал съм ти напълно реален разход, който споделят потребителите на модел 3, включително предубедени журналисти, които пишат отрицателни новини за Тесла. По цикъла ЕРА, който е най-близък до реалността, дори Тесла модел S харчи по-малко отколкото съм сметнал. Със 100 киловатчаса минава 640 километра. Както виждаш съм сложил почти 5 киловатчаса отгоре на 100 километра (дори за магистрална скорост), за да не се заяждаш, но ти пак продължаваш. Сметни го ти да видим какво ще изкараш? Хората изминаха над 10 милиарда километра с тесла и споделят опит, а ти само за Мъск приказваш. Кой го пита него? Все едно да смятам какво дава производител за хибридите - разход 1 на 100.

    Коментиран от #74

  • 70 Смятай зимен разход, ако искаш.

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Хайл":

    Сметни ги 400 километра, ако искаш и кажи резултата? Срам те е нали? Дори тогава, тези 15 квадрата, приблизително колкото е мястото на което паркира една Тесла, осигуряват по 20 хиляди километра на година, което е повече отколкото минава средностатистическия европейски шофьор - 14 хиляди километра. Не знам за какви 137 хиляди Tesla говориш, Tesla продаде над милион, което означава че са необходими някакви мижави 15 милиона квадратни метра, за да им осигурят нетното производство за зареждане, ако карат 50% повече от нормалното. Какво земно кълбо няма да ти стигне за фотоволтаици?

    Коментиран от #75

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Нужда от помощ

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "Госあ":

    Ще ти помогна с информацията. Потърси за "микротурбини Gapstone". Има информация и на български. Както виждаш, съм се объркал и електрическата мощност не е 30%, а 36%. Общото КПД на използване на горивото е от 90 до 96%.

    От друга страна, само заради разликата в цената за мегаватчас пропан-бутанът е с 60% по-скъп от природния газ. С всички загуби, цената за киловатчас енергия ти излиза 7 стотинки с всички такси и данъци, ако можеш да оползотвориш всичката топлинна енергия. Ако я изхвърлиш и ползваш само тока, цената за киловатчас ти става 17 стотинки. Все още ли мислиш, че някой може да ти вдигне тока до безкрайност, като можеш да си го произведеш по всяко едно време на по-ниска цена по няколко начина?
  • 73 Забравих да ти сметна и това

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Госあ":

    За производството на един киловатпик фотоволтаици се отделя около 2 тона СО2. Той ще работи 20 години и ще произведе около 1,2МВч годишно тоест 24 мвч. Значи 83.33кг СО2/МВч Ако соларите имат 50% по-голям въглероден отпечатък от АЕЦ, то той отделя 55,55 СО2/МВч. Звучи добре, нали? Я да видим обаче какъв е въглеродния отпечатък за строежа на АЕЦ.

    За година всеки инсталиран киловат в АЕЦ произвежда по 7,8Мвч, а за 100г. общо 780МВч х 55,55кг = 43,3тона СО2 КОИТО СЕ ОТДЕЛЯТ ЗА СТРОЕЖА НА ВСЕКИ КИЛОВАТ ОТ МОЩНОСТТА НА АЕЦ. Много екологично, нали?

    Направил съм "малка" грешка. След 50 години, АЕЦ ще е произвел 390 МВч. Като разделим 43,3тона СО2 на 390 получаваме по 111кг СО2/МВч. Чак след 75 години, въглеродния отпечатък пада на 83,3. Дотогава я камилата, я камиларя! Да си чувал за 100-годишна АЕЦ? Такива ги има само по рекламните брошури.
  • 74 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Мъск (ЕРА) е писал по-малко":

    Като нямаш опит с нещо не се мъчи да втълпяваш на другите че си прав тапчо,колко реални километра си минал лично ТИ с тесла? Виждал ли си тесла отвътре изобщо и освен "тестове" "доволни клиенти" и разни платени драскачи друго знаеш ли да цитираш тъй сплескан,тесла на картинка си виждал само и най добре си карай голфа с газовата и си мечтай...по-зле си от оня с дъстъра

    Коментиран от #76

  • 75 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Смятай зимен разход, ако искаш.":

    Ти имаш ли си на представа колко минават в европа хората? Вади калкулатора и смятай 22 дни по 300 км до работа и обратно по 12 месеца-колко излезе? Мъхльо май са повече от твоите 20 000 на година....айде марш в леглото гл*пчо

    Коментиран от #77, #78

  • 76 Човек без опит

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Хайл":

    Е хубаво де, какво протестираш. Нищо не казвам, просто попитах тебе колко е реалният пробег? 20 километра 30 км с едно зареждане или само 10? Кажи една цифра и ще я приема за вярна? Но кажи цифра а не фантасмагории за цели земни кълба и други простотии. Дай да си говорим с цифри? Колко е пробега с едно зареждане?
  • 77 Обичам да смятам, мразя троловете

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Хайл":

    И ти ли минаваш средно по 300 километра на ден, 80 000 километра годишно и 800 хиляди за 10 години? Всички твои познати ли минават по толкова? Средната възраст на автопарка в България е 20 години. Всички автомобили ли са над милион и половина километра? Ти нас за балъци ли ни взимаш? Всички изследвания казват, че средно годишно в Европа се изминават около 14 хиляди километра. Това означава, че на един който минава 80 000, се падат 10 автомобила, на които пробега им е под 10 хиляди километра годишно.

    Дори да приемем за вярно фантасмагориите ти, за тези милион автомобила просто ще трябва четири пъти повече площ, което от 15 става на 60 милиона квадратни метра фотоволтаици. Както виждаш цифричката остава мижава и не може да покрие дори това което виждат очите ти, да не говорим за цяла държава, а ти говориш за цялата планета.

    Коментиран от #80

  • 78 Ахахахаха паднах

    1 1 Отговор

    До коментар #75 от "Хайл":

    300 километра на ден? До работа и обратно? А време за работа остава ли ти? Ахахахаха! А ти на тая работа изкарваш ли да си платиш бензина?
  • 79 Ахахахаха паднах

    1 0 Отговор
    Че и 12 месеца? Ахахахаха! И отпуска ли не ти дават? Ти трябва да махнеш още поне 10 дни тогава, тя колата ще има 5 сервиза на година за смяна на масла и филтри и веднъж в годината смяна на ремък! Ахахахаха!
  • 80 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Обичам да смятам, мразя троловете":

    *лупав,първо работи и тогава плямпай,защото статистики и калкулатора ти са далеко от живота.работил ли си в германия та да знаеш?аз съм,както и в италия така че не ми се надигай като цирей на г*з...тролчо виждал ли си 4 годишно такси на 817 000 км? Аз съм виждал и такъв мух*ал като теб ще я купи защото я върнаха на 120 000 км.ти върви и смятай с елката.задръстеняк-теоретик...само тесла и къде каква статистика си чел и "доволни клиенти" на милиони тесли-ти да не си барека,който в зала със 100 места вкарваше хиляди хахахахаха

    Коментиран от #81, #82

  • 81 Бърза справка

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Хайл":

    Това за което говориш е повече изключение, отколкото правило. Как пък познаваш само такива хора, но не познаваш такива, които ходят на работа на три-четири километра от къщи с колата? Ето ти една бърза справка с 30-секундно търсене. Ако искаш ще те затрупам с такива статистики, които винаги показват едно и също. "14 259 километра изминава средностатистически лек автомобил в Германия. Данните са изнесени от организацията КВА и се отнасят за 2013 г., информира Спийд-прес.

    Те са направени на база на проучване, обхващащо около 43 млн. коли.

    Данните за техния пробег са взети от показанията на километражите, отчетени при технически прегледи. "


    Хайде сега ти дай статистика, която да опровергава тези факти? Както виждаш статистика не се прави от агенция ЕЖК (една жена каза) или приказките на таксиметров шофьор, а на база точни данни от 43 милиона автомобила. Дори всичките да минат на ток, необходимата площ пак ще е нищожна, а ти ми говориш, че площта на планетата нямало да стигне за зареждане на някакви си 135 хиляди електромобила?
  • 82 Комплексите ли си избиваш тук?

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Хайл":

    Личи си кой е глупака и има комплекс от това, та постоянно се опитва да изкара останалите по-глупави от него. Само където не е глупаво да не знаеш нещо, а е глупаво, да не признаваш общоизвестни факти, за да прикриеш незнанието си, вместо просто да ги приемеш като реалност и да си промениш изводите, които са били базирани на грешна информация.

    Предвид горната статистика, средностатистическия шофьор ще се нуждае от седем фотоволтаични панела, които заемат десетина квадратни метра. Значи ако всички леки автомобили в Германия бяха електромобили, щяха да са необходими някакви си 340 милиона квадратни метра, което продължава да е нищожна площ. А в Германия пак според статистиката, всеки втори човек притежава личен автомобил. Следователно проблеми с недостиг на чист ток за зареждане няма как да има.
  • 83 Хайл

    0 1 Отговор
    Статистика и само статистика,ти за реалност нещо чувал ли си или мислиш че всички са като теб г*упави комплексари.Христо Калчев беше писал в една книга за един такъв като теб-"имаш голяма и празна глава,язък че разшири на маика си готината тутка" та се чудя дали не те е познавал🤣🤣🤣

    Коментиран от #84

  • 84 Глупака си остава глупак

    1 1 Отговор

    До коментар #83 от "Хайл":

    Малко копи-пейст, дано го схванеш от втория път "Само където не е глупаво да не знаеш нещо, а е глупаво, да не признаваш общоизвестни факти, за да прикриеш незнанието си, вместо просто да ги приемеш като реалност и да си промениш изводите, които са били базирани на грешна информация."

    Ако имаш глава на раменете, и поне една мозъчна гънка(вече искрено се съмнявам да е така), ще видиш че тази статистика не е "питахме 1000 шофьора" а обхваща 100% от леките автомобили в движение в Германия и напрактика е точна до километър.

    За 55-ти път те питам дай твоите цифри? Копирай ги от където искаш, дори някоя измислена статистика или статия? Има толкова много като тебе които мразят Tesla и пишат фалшиви статии. Копирай нещо оттам? Иначе си поредния, който казва, вЕрвайте ми, земята е плоска, а всичко което ви показват са лъжи.

    Коментиран от #85

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Хайл

    1 0 Отговор
    Поредното ти доказателство че си глопак-копи/пейст и нищо друго не знаеш,а ти кой си че да ти давам информация? На глопав човек акъл не давам...зле си,много си зле,просто е обидно да се подигравам на невежи като теб...то си само ти де...

    Коментиран от #87

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.