2 485 15

Можем да съдим VW по Дизелгейт в България

Дизелгейт предизвика редица разследвания и съдебни дела, като само в САЩ коства на VW $30 млрд.

Потребителите в ЕС трябва да могат да съдят Volkswagen в своите национални съдилища, ако са закупили дизелови автомобили с манипулиращ софтуер за управление на двигателя, който прикрива прекомерните нива на замърсяване с азотни оксиди, постанови Съдът на Европейския съюз. Това предаде Reuters.

Решението на върховния съд може да доведе до множество правни искове срещу немския автоконцерн във всички страни на блока.

Казусът стигна до Съда на ЕС, след като австрийски съд, който разглежда иск на австрийската асоциация на потребителите VKI от името на 574 собственици на манипулирани дизелови превозни средства, се опита да установи дали има юрисдикция по този въпрос. 

Европейският съд заяви, че по силата на законодателството на ЕС исковете трябва да се подават в страната, където е регистриран ответникът (Volkswagen). В случаите на деликт обаче съществува и възможност за предприемане на действия в страната, където са нанесени щети. Съдът на ЕС обясни, че в казуса Дизелгейт щетите са настъпили, когато превозните средства са закупени, тъй като те са били придобити на по-висока цена от реалната им стойност.

VKI иска обезщетение именно за разликата между цената, която потребителите са заплатили за дизеловите автомобили, и стойността на манипулираните коли.

Volkswagen коментира, че съдебното решение не променя особено ситуацията за ищците, ответниците и съдилищата в производствата по Дизелгейт.

„Извън Австрия въпросът за юрисдикция почти не е възникнал“, казаха от автоконцерна.

Австрийският министър по въпросите за защита на потребителите Рудолф Аншобер заяви, че решението е окуражаващо за голям брой засегнати австрийци.

„Потребителите не трябва да се третират различно според тяхната националност“, обясни той в изявление.

Припомняме, че през 2015-а VW беше хванат от регулаторите, че използва манипулиращ софтуер за управление на двигателя, за да прикрие прекомерните нива на замърсяване с азотни оксиди, отделяни от дизеловите автомобили на компанията. Скандалът, наречен Дизелгейт, предизвика редица разследвания и съдебни дела, като само в САЩ коства на автоконцерна 30 милиарда долара.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 8 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бб кранче

    13 1 Отговор
    MМожем, ама няма да ги съдим, щото германците ми спрат кранчето и край с мен.
  • 2 ужас

    26 3 Отговор
    Мда, Дизелгейт ще убие VW. Mercedes-a става Made in China, BMW с предно...изобщо немската авто индустрия загива. А бяха славни времена, но не може да разчиташ само на история. Остана им само красотата и лъскавия вид, радват окото, но качеството става все по-ниско.
  • 3 някой

    14 17 Отговор
    С удоволствие чакам времето когато електрическите Тесли ще имат още малко повече пробег, около 1000 км. и тогава всички масларници като фв, мерцедес и бмв ще умрат и фалират. Пълни боклуци, обслужването им е адски скъпо и постоянно се чупят, вчера точно оставих 3000 лв за ремонт на мерцедес, а в понеделник съм за друг сервиз записан и там ще оставя още 1-2000 сигурно. Една електрическа кола освен по окачването няма нищо друго за правене, караш и си свиркаш и забравяш за масла, вериги, филтри, простотии, не дай боже - скорости, турбо, дюзи и т.н. там ти режат главата от към кръста направо :D

    Коментиран от #4, #7, #11, #13

  • 4 беден

    21 1 Отговор

    До коментар #3 от "някой":

    Ми що караш Мерцедес? Аз съм с Фиатче от 1998. Вчера дадох 180 лв за два предни лагера на ск.кутия, за нова гарнитура и маншон (всичко с труда). Зимата в снега повечето окапват, но аз си карам. Най-много толкова давам веднъж на 7-8 години и ми се вижда скъпичко :)

    Коментиран от #6

  • 5 Сандо

    12 0 Отговор
    Ма нали само Лада беше трошка,да не ни лъжете?
  • 6 Егг

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "беден":

    Е защото е бай ганьо нали особено в България трябва да се покаже ,че е нещо повече от другите .Особено ония селяндури със червените пари един ден нямат трудов стаж но кара бентли.

  • 7 Хайл

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "някой":

    Я марш от тук натрапник електричарски
  • 8 Край

    11 0 Отговор
    Естествено че всеки купил си фолксвагенов дизелов двигател /и Шкода и Ауди и сеат също/ могат да съдят ФВ. Трябва да са си купили колата НОВА и преди скандала и колата да е от онези партиди -2007-насам. ФВ не са имали право да во продадат такава кола - продажбата е нищожна и ви дължат връщане на парите.
  • 9 То може ама...

    0 0 Отговор
    Кой луд ще си направи труда , като ич му не е
  • 10 Разбирача

    4 2 Отговор
    Най сигурно не си купувайте VAG без значение от марката за не останете излъгани уникални боклуци са.
  • 11 Бай Стою касапина

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "някой":

    Само да те питам какъв Мерцедес караш по-точно? И кво толкова се счупи за тия пари дето хвърляш по сервизи?
  • 12 Димов

    2 0 Отговор
    Така й трябва. Но дали само първи собственик ще има право на такъв иск, или и втори и трети собственици могат да претендират?
  • 13 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "някой":

    Като покараш електричка няколко години, тогава ще споделиш какво си харчил по обслужването й. Засега, само случате надъхващи хвалебствия, които съмнително не кореспондират с реалността. То, така и на една сбирка на бакшиши всеки си хвалеше дръгела, колко бил икономичен и нечуплив, ама после в сервиза реват на майстора, че много горяла, да направел там нещо. Вярвайте само на личният си опит, защото само той ще определя разходите ви за нещо.
  • 14 Българин

    2 0 Отговор
    Какво съдене?Пасат дизел комби е мечтата на всеки нашенски селянин. А иначе плакати на спортни италиански коли висят от стените.
  • 15 Меркел

    4 0 Отговор
    Кой има право да предяви претенции, първи собственик или може и човек , който е закупил автомобил с манипулирани данни?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.