10 Юли, 2020 12:04 9 063 59

Десетте най-продавани коли в света за последната година и половина (спойлер - девет са японски)

  • продажби-
  • нови автомобили
Десетте най-продавани коли в света за последната година и половина (спойлер - девет са японски) - 1

Класацията, която ви показваме е на база цялата изминала 2019 година и първите шест месеца от 2020 година. Става дума за продажба на нови автомобили в световен мащаб, а най-любопитното е, че девет от десетте най-продавани коли са японски. Една е американска и няма нито една европейска. Ето кои са те.

1 място: Toyota Corolla седан


2 място: Toyota RAV4 


3 място: Honda CR-V


4 място: Ford F-150


5 място: Nissan Sentra


6 място: Toyota Camry


7 място: Nissan X-Trail/Rogue


8 място: Honda Civic седан


9 място: Honda HR-V


10 място: Honda Accord

Десетте най-продавани коли в света за последната година и половина (спойлер - девет са японски)

Другото любопитно е, че осем от деветте японски модела бележат ръст в продажбите си, като само Nissan X-Trail и Ford F-150 бележат спад. И още нещо. В класацията има пикап, кросоувъри и леки коли, но нито една от последните не е във вариант хечбек.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 vukadin

    84 21 Отговор
    Най-после една смислена и истинска класация. Япсовете водят по всички параграфи и мачкат еврогейските кочини наред.

    Коментиран от #3

  • 2 Капитан Америка

    84 11 Отговор
    Целият свят признава японското, само наш Ганьо още плюе - ръждилки били, масларки били и т.н.
    Друго си е 20 годишен немски премиум, който не излиза от сервиза, щото е смазан от каране.

    Коментиран от #24, #35

  • 3 Urko

    67 11 Отговор

    До коментар #1 от "vukadin":

    Много ясно- японските може би не са най-атрактивните, но за сметка на това са най-здравите, прагматични и с максимално високо отношение цена-качество. Всичко друго е суета и компромис.
  • 4 гост

    53 9 Отговор
    Само на Ганьо са му скучни,смях !!!
  • 5 Вуте

    22 50 Отговор
    В Европа тези модели даже не се продават. Каква е тая ненужна класация?

    Коментиран от #6, #27

  • 6 Evropa na 3 moreta

    46 6 Отговор

    До коментар #5 от "Вуте":

    Баце, ти в коя Европа живееш??? В село Чуканчево е много вероятно да не се продават. Ае стига писахте глупости, има интернет, па отворете, проверете- не боли.
  • 7 Peci kupona

    24 27 Отговор
    Да, Ford F-150 много го карат! На всеки светофар са по три-четири! Не разбирам защо давате американски класации! Там немските автомобили са много малко, както в Европа са малко американските!

    Коментиран от #9, #15, #31

  • 8 Танас

    21 3 Отговор
    Дека е Гоуфо

    Коментиран от #10

  • 9 Jaga Baba

    41 6 Отговор

    До коментар #7 от "Peci kupona":

    "Публикувано във факти.бг: Става дума за продажба на нови автомобили в световен мащаб..." - кое не можа да разбереш в това изречение???
  • 10 Винкел

    19 1 Отговор

    До коментар #8 от "Танас":

    У Перник..
  • 11 Аааа

    7 29 Отговор
    Тази статистика е може би за САЩ, Nissan Sentra го чувам за първи път.
  • 12 hurko

    21 48 Отговор
    Имал съм две нови Шкоди, сега карам нова Корола на 3 години и половина. Повече никога японско. Вози като лагерница и има динамика на катафалка. Да не говорим за качеството на пластмасата в купето и изкуствената кожа на волана. Може да са най-здравите, но са за хора 80+ . Вече си поръчах нова Шкода.

    Коментиран от #13, #41, #54

  • 13 Шкода

    39 6 Отговор

    До коментар #12 от "hurko":

    имаш много извратено чувство за хумор
  • 14 123

    5 22 Отговор
    Пълни глупости! Къде е тази статистика да я видим? Кой я е правил?

    Коментиран от #16, #19

  • 15 гост

    27 0 Отговор

    До коментар #7 от "Peci kupona":

    Похвално е , че имаш такова високо мнение за Европа в световния пазар , но все пак сме 550 милиона от 7 милиарда и пазар за около 10-11 милиона коли годишно от близо 100 милиона в света ! Може в Европа да се продават най-скъпите автомобили в света , но тук става въпрос за БРОЙКИ !!!
  • 16 jik tak

    31 2 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Така е бе, нема такава статистика- карай си Гоуфо спокойно, гледай телевизия Планета и си пий ракийката.

    Коментиран от #21

  • 17 Така така..

    8 35 Отговор
    Японките са големи боклуци а статията е 100% манипулирана.

    Коментиран от #18

  • 18 exxx

    32 4 Отговор

    До коментар #17 от "Така така..":

    ... каза клошара и се качи в 30 годишното си Рено19...
  • 19 гост

    33 3 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Какво точно ви учудва не мога да разбера ??? Световния пазар е близо 10 пъти по-голям от европейския и на него главния коз на европейците , "чистия дизел" , НЕ ВЪРВИ !!! Ама въобще !!! Мога да ти гарантирам , че тези модели от класацията до един са бензинови , въпреки че имат и дизелови версии , ама само за Европа и съвсем малко , почти пренебрежително за САЩ !!! НИКЪДЕ другаде и никъде другаде хората не обичат на всеки 2-3 месеца да ги "обслужват" , както обичат европейските производители !!! Там главното качество на колата е непретенциозност и колкото може по-малко обслужване !!!

    Коментиран от #23

  • 20 Ники

    13 12 Отговор
    Класацията е вярна .. просто по голяма част от света ползва по бюджетни автомобили .. европейските коли са по хубави и по скъпи .. в Щатите като си купиш BMW и комшиите те гледат на криво

    Коментиран от #22

  • 21 123

    2 17 Отговор

    До коментар #16 от "jik tak":

    Голфа още не съм го подкарал, чакам да го транспортират от Германия! А относно ракията и чалгата, там не е определяща марката и модела! Та, ти като си много отворен, моля кажи ми къде да видя статистиката! Пък после си се прави на интересен и пий розе под звуците на Виенската филхармонията .
  • 22 al barbarone

    24 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ники":

    По-скъпи със сигурност, но по-хубави? По-хубави за какво, в какво? Когато почнем да боравим със субективни понятия, обективноста отива у тоалетната.
  • 23 123

    2 12 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Колега, учудва ме къде са останалите от американските пикапи, които години наред са начело? Къде е Форд Фиеста? Къде е VW Поло и Голф, Рено Клио и други? Ако се погледне пазарният дял глобално, Тойота е първа, втори ФВ, след това Форд, Хонда и т.н. Ето защо всичко това ме учудва, като ме кара да си мисля че класацията е фейк! Хонда Акорд, която не присъства в Европа от години е на 10 място? Не присъства на 2рия по големина пазар в света, ама е на 10 място? Значи Хонда, която е продала 5.5 милиона общо в света за 2019 има цели 4 модела, или почти половината си гама е в листата, а Рено например, с неговите 10 милиона го няма? Защо не е посочен източника, или това е класация на редакцията, където знаеме какви са предпочитанията? А за дизела и бензини няма какво да коментираме...

    Коментиран от #29, #33

  • 24 сектант

    2 20 Отговор

    До коментар #2 от "Капитан Америка":

    японските пък не ги карат, защото постоянно са счупени за това няма много карани на пазара.
  • 25 идиотчо

    4 18 Отговор
    Ми най-грозните коли били най-купувани. Ужас.

    Коментиран от #26

  • 26 ARYAN BUDDHIST

    17 2 Отговор

    До коментар #25 от "идиотчо":

    грозен си ти и много правилно си се описал междудругото хахаха
  • 27 Ганьо

    3 9 Отговор

    До коментар #5 от "Вуте":

    Прав си! Продават се само в Америка! Класацията е американска.
  • 28 Ивайло

    12 1 Отговор
    Много ми е интересно какво означава този "спойлер" в заглавието??? Преден спойлер ли, задно антикрило ли??? Господа журналисти, имаме прекрасен български език, на който можем да се изразяваме прекрасно!!! Моля, използвайте го!!!
  • 29 гост

    13 1 Отговор

    До коментар #23 от "123":

    Колега , къде освен в Европа се продават тези модели , дето изброяваш ???? Дори любимия ви Голф , без да броим , че дори неговите продажби падат последните години ??? Разберете , че това , дето сте свикнали да виждате в Европа не се продава и не е популярно никъде другаде !!! Вие май си мислите , че ВАГ продава Голф в Китай , да не говорим за другите места ??? Ами не , за тези пазари си има местни модели на ВАГ , които нямат нищо общо с европейските , да не говорим , че въобще не са най-популярните в Европа !!! Същото е за Рено , Форд и който се сетиш !!! А пикапите са популярни също само в САЩ , който въпреки , че е по-голям пазар от Европа , все пак е само 20% от световния !!! Отворете малко капаците и вижте колко е голям света !!!

    Коментиран от #30

  • 30 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Да се чете "най-популярните КАТО в Европа " изял съм една дума от бързане !
  • 31 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #7 от "Peci kupona":

    Между другото също САЩ е пазар за близо над 19 милиона коли годишно , срещу 10-11 милиона в Европа , въпреки че населението е 330 милиона срещу 550 милиона в Европа !!! При това средната цена на автомобил е доста по-висока от европейската , не щото са по-скъпи , а защото се купуват основно точно големи пикапи и сув автомобили , които няма как да струват колкото европейска малолитражка дори на щатски цени ! Така че е нормално в тая класация САЩ да има два пъти по-голяма тежест от Европа !!!
  • 32 Алфа Ромео

    7 8 Отговор
    Здрави коли са японките ама много кофти дизайн, приличат на евтини играчки.
  • 33 гост

    12 4 Отговор

    До коментар #23 от "123":

    Значи в момента почваш да говориш наизуст !!! Хонда е продала 5,5 милиона в света да , но Рено да е продал 10 милиона е пълна лъжа , щото е произвел всичко около 4 милиона !!! Другото до 10 милиона са Нисан , Митсубиши , Дачия , Лада , че ако щеш и Сансунг !!! Щото много не знаят , че Самсунг моторс е 100% собственост на Рено , а той произвежда близо 400 000 коли годишно !! На всичкото отгоре Рено извън Европа на-големия му пазар е Латинска Америка , а в Северна Америка и Африка практически не се продава !! И както виждаш Нисан , който е световна марка си има цели два модела в класацията !!! Пак ви повтарям , Европа не е определяща за света , ама въобще , особено за бройки !!!

    Коментиран от #42

  • 34 Plameni

    12 6 Отговор
    Аз си падам по колите с най-малко продажби като Ferrari, Porsche, Bentley,Mercedes S клас
  • 35 Хайл

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "Капитан Америка":

    Това се опитвам да обясня на немскобоготворящите но си знаят само "ама частите им евтини" а не правят сметка колко пъти дават за евтините щото се чупят
  • 36 бг брат

    5 6 Отговор
    най-продавани са щот са най-евтини за класа си, то е ясно!
  • 37 говори се за модели

    4 0 Отговор
    а не за производители, хонда може да е произвела 5,5 млн и от тях 5,2 млн да са акорд примерно
  • 38 123

    5 4 Отговор
    Аз пак да питам, гледам яко 'самураи' са се събрали, та ако може инфо, от къде аджеба е тази статистика! Знам, че яко ви тресе от европейските 'трошки' , ама като японски фенове говорете като японци! Та, от къде е тази статистика, за кои региони, и прочее! НЕДЕЙТЕ ДА СЕ ПРАВИТЕ НА ИНТЕРЕСНИ И ДА ОБЯСВЯВАТЕ ВРЕЛИ НЕКИПЕЛИ!
  • 39 Ввв

    12 2 Отговор
    Да то и кренвиршите се продават повече от филето Елена ама..тъй кат’стане,Ганьо тъкмо си рече”ха сега видехте ли,че като карам японско съм велик” и му секнаха сополите като се замисли...
  • 40 Jacques Yves Moineau

    2 0 Отговор
    Нещо не виждам електрички в класацията
  • 41 ххххх

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "hurko":

    лъжеш та са късаш. имал 5 нови шкоди...да сигурно. и кво казваш..шкода е по пъргава и по премиум от тойота. явно е че не си се качвал нито в едната нито в другата.
  • 42 един от стадото

    11 3 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    точно. Отговарям и на оня с двете Шкоди/вероятно някакви копия на фауве/. Провери класацията за износ на европейски коли на световния пазар, за американския, най- разглезения и предирчив е отделна тема. Шкода от Израел нататък рядко ще видиш. БМВ и Мерц да, тях не броим, циганите, по скоро циганията е европейски приоритет с привкус към тях. Светът не е Европа, индиеца ще си кара Татата, гаучоса от Ю,Америка и той си знае мярката. Та за американския пазар, най- капризния. Провери, сравни, докладвай тук.. 50/100 японско, корейско и всичко останало до 100. Бях писал преди дни, карам японска американка, Акура- 3литра, 315коня. Айде да те повозя, да качим Витиня само и после говори. Японеца има европейския пазар за пълнеж и конюктура само. А Американския го владее от години. Лексус, Камри, Акура и сенатори карат, рапърите не броя. А какво да кажем за шейховете. Първи откриха Лексуса, сигурно щото нямат пари..

    Коментиран от #46

  • 43 1234578

    1 4 Отговор
    Американците и европейците спират седаните защото нямало търсене за тях. А в тази класация около половината са седани, включително най-продаваната Тойота Корола. Е вярно, че Корола има и хечбек вариант и от статията не става ясно дали продажбите са на всички Короли седан, комби и хечбек или само на седан версията.
  • 44 Радо

    7 3 Отговор
    Това е класация за американския пазар, а не за световния....в Щатите японските коли са евтини, сравнително здрави и затова американците ги гупуват масово...докато в Европа и у нас в БГ са много скъпи, аз лично съм фен на европейските коли, защото живеем в Европа, и е логично да караме европейски коли.

    Коментиран от #45

  • 45 един от стадото

    5 2 Отговор

    До коментар #44 от "Радо":

    световен мащаб пише. Погледни Хондата- пише Акорд на нея. В щатите е Акура. И в световен мащаб японските коли не са това, което са в европейски. Правени в Анадола, Англия и Словакия.

    Коментиран от #48

  • 46 123

    3 11 Отговор

    До коментар #42 от "един от стадото":

    Ако американският пазар е капризен, здраве му кажи! Ми то тогава всички американски коли щяха да са Дъ Бест! Ама, сори, не се! Баровците там видиш ли карали японски коли, ми ще карат, толкова са баровци тогава! И хлапетата знаят баровците какво карат, ама нали сме заблудени фенове, не, не е така, баровеца ще се качи на Камри или Акура, или Лексус, но посмъртно няма да си вземе Е класа или 5 серия, щото е щайга,а🤯 Ми сигурно, може пък да е заклет фен, знаеш ли! А ти внимавай с Акурата, току виж си попаднал на някои 6 цилиндров европеец, та ще има да се чудиш от къде ти е дошло!

    Коментиран от #49

  • 47 Хонда

    15 5 Отговор
    Карайте си немските масларни дараци и по-малко плюйте по японските здрави автомобили.
  • 48 Госта

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "един от стадото":

    Xaxaxaxa разсмя ме пич,краваристан бил с капризен пазар....добър си
  • 49 един от стадото

    8 0 Отговор

    До коментар #46 от "123":

    говорим за щатите нали. Не бъркай американския баровец с европейския и най- вече с българското му бледо копие. Та за там- кара основно Бентли, Ягуар, Ламбо, Ферари, Астън Мартин. Разбира се кара и друго, очакваш да чуеш и БМВ и Мерц. Кара ги, но не са приоритет и синоним на богат човек там. Ако под баровец разбираш богат, щото у нас понятията се размиват. Колкото до Акурата, не казвам че е на- великата. Масова е за щатите, но ето такива са масовите коли там. Две класи над европейските. Дори чист европейски Акорд не можеш продаде там. Хайде, натовари един параход с Фабии, Полота, Голфове, Сеати, Пежа, Рена- все масови в Европа и ходи ги продай там. На пирса ще ги намериш и след пет години. Не били капризни там, капризни до извратеност дори. А шест цилиндровия европеец със сходни коне ще ме мине ако искам, най- вероятно да, щото аз спазвам правилата за движение. И ще мине една масова кола от щатите, а той не минава за масов тук.

    Коментиран от #50, #51

  • 50 един от стадото

    10 0 Отговор

    До коментар #49 от "един от стадото":

    ..и още нещо. Тия европейски боклуци от последно време с тоя даунсайзинг. Там баровеца си коси тревата с такива като тях. Хонда, най- големия производител на мотори в света. От такива, за косачки, извънбордови..прави и самолети дори. А яхтите на Лексус същите тия баровци в щатите ги карат, щото са неглиже, не разбират. Що не питаха нас, във Факти да отворят, акъл да им дадем..да оставят плажа на Флорида, да идват на Росенец, да видят сарай и да цъкат.

    Коментиран от #52

  • 51 123

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "един от стадото":

    Много си прав за понятията баровец, размиват се, и то сериозно! Определено, когато си богат, вкусът ти няма значение, купуваш каквото те кефи, а не каквото вкусът/модата налага! Що се отнася за Акурата, то тя определено не е масова кола, моля те! Масов модел на Хонда USA да, но масова по улиците? Или поне не нова такава! Акура е луксозният бранд на Хонда и следва да я сравняваш с подобен такъв европейски, ок! За капризите на пазара не съм много сигурен, но като гледам еквиваленти модели, мнооого се чудя понякога как тези хора разбират понятието комфорт, сравнен с европейските изпълнения! И от любопитство, за какво са и на една кола 315 коня когато няма къде да ги пуснеш? Да спазваш ограниченията, евала за което, плюс нормално придвижване са ти достатъчни и 150 коня в БГ!

    Коментиран от #53

  • 52 123

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "един от стадото":

    Даунсайзинга в Европа е породен от много фактори, както икономически, така и екологични, плюс пазарни, плюс потребителски разбирания накрая. За какво са ми 300 коня при ограничение до 140, и реална пътна обстановка позволяваща разумни 100? Да плащам повече данъци и такси, гориво, застраховки, да си чеша егото? Отделно, чисто технически, литровата мощност на европейците е по голяма, по бързи са, по ефективни са, по безопасни са, по комфортни са! И това е факт, а не фенщина! Акъл на тези хора не можем да дадем, каквото и те на нас! Аз не мога да поучавам човек работещ на 2 работи, тъпчещ се с хамбургери и полуфабрикати, лекуващ се от Уолмарт, живеещ в каравана, облечен като гащник, ама накрая паркирал отпред Навигатор или Рам! Друга вселена сме, както един по рано ме описа, Планета Пайнер и ракия😄 Хайде със здраве!
  • 53 един от стадото

    5 0 Отговор

    До коментар #51 от "123":

    първо, рядко се среща опонент като тебе, с който можеш да спориш, по скоро да обмениш мнение. Обикновено псувни, пълно отричане и агресия владеят форумите. Колкото до щатите. И аз не съм им привърженик на начина им на живот, и не бих живял там. Но всеки знае, животът им на колела ги е направил не толкова прагматици, колкото глезльовци. Ето този елемент се мъча да използвам аз, един средностатистически българин, не европеец. Със сравнително малко пари да получа това, което на европейския пазар струва почти двойно. И това се получава най- добре с луксозните брандове на японските коли купени от там. Получаваш качество, комфорт и сигурност за приемливи пари.

    Коментиран от #57

  • 54 Komapak

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "hurko":

    За толкова пари, толкова! Качи се в Лексус и тогава пак ще си говорим. Шкода си ти е точния избор за бюджета. Защо не хвана и ярис та да плюеш още повече, че за да изпревариш някой по нанагорнището трябва и климатика да изключиш. Така е. Факт.
  • 55 Въпросче

    2 0 Отговор
    от лаик и неразбиращ потребител, консуматор, та значи Нисан х-трейл , rouge, или Кашкай да вземем, при условие, че не се произвеждат в Япония когато са за друг пазар от техния, трябва ли да ги водим японски автомобили? Защото по мое скромно мнение когато мотора е made in France, а сглобката е в Санкт Петербург в матушка Русия не ми мяза много на Japan car.

    Коментиран от #56

  • 56 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "Въпросче":

    то кое ли вече не е така. Телефони, телевизори, климатици, дрелки..Все пак фирмата си има шапка и казваме, че продукта е техен, макар вече с едно на ум
  • 57 123

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "един от стадото":

    Определено добър довод! Лукса в Европа е скъп, а консуматорското общество в USA прави придобиването на кола от там достъпно! Определено носи рискове, но ако е през грамотна фирма, си ок! Най хубавите 'японци' се правят в Северна Америка, и никой не може да го отрече! Малко са големичка за нашите ширини, ама явно кефа също е голям😄

    Коментиран от #58

  • 58 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "123":

    втора кола вземам от една фирма, не ме е подвела ни грам. Дори улучи цвета, бях им го казал на майтап. Пак казвам, американска не бих си взел от Америка, но американска японка бих потретил.
  • 59 Оня с коня

    3 6 Отговор
    БМВ е най-търсената и продавана марка бацета тя е нмбер уан нема кой да я бие.БМВ е номер едно оийееее