13 Юли, 2020 14:17 5 376 92

Tesla Model Y поевтиня рязко

  • tesla-
  • model y

Само четири месеца след пазарния дебют на Model Y Tesla намали базовата цена на кросоувъра с $3 000 (€2 648). Рязкото поевтиняване цели да задържи високия интерес към новия електромобил.

В момента в Северна Америка Tesla Model Y струва $49 990 (€44 108) без държавната субсидия от $6 300 (€5 559). Най-достъпната модификация на кросоувъра в САЩ има два електромотора и може да изминава до 508 км с едно зареждане.

Скоро трябва да се появи и още по-евтина версия с един електромотор с автономен пробег 480 км. По неофициална информация такъв вариант ще струва $45 000 (€39 701). До края на годината ще бъде представена и седемместна модификация.

През второто тримесечие на 2020 г., когато избухна кризата с пандемията от коронавирус, Tesla е успяла да продаде 90 650 бройки Model Y. Този резултат надвиши значително прогнозите на анализаторите, които предричаха да бъдат доставени не повече от 70-80 хил. екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Крали Марко

    12 5 Отговор
    Ще им вземем на новите депутати, които народът ще избере
  • 2 омъсмаряване

    14 17 Отговор
    Няма търсене, елементарно !

    Коментиран от #4, #17, #18

  • 3 Левски

    9 4 Отговор
    ...но нека да премине НАРОДНИЯТ СЪД
  • 4 Хе хе

    18 12 Отговор

    До коментар #2 от "омъсмаряване":

    Няма търсене?? А са продали повече от очакваното? Не е че няма търсене, а производствените им разходи, са по-ниски от очакването! Доста изгодно излиза за джип, който ускорява за 4 до 100 и 220 км/ч максимална скорост, не мислиш ли?

    Коментиран от #5, #7, #11

  • 5 Този

    18 17 Отговор

    До коментар #4 от "Хе хе":

    Ускорява до сто за 4 секунди, веднъж в час, после почивчица, че батериите прегряват.

    Коментиран от #6, #38

  • 6 Така ли?

    12 10 Отговор

    До коментар #5 от "Този":

    И къде го гледа този филм?
  • 7 бг брат

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Хе хе":

    къв джип бе...?

    Коментиран от #9

  • 8 е такова

    13 12 Отговор
    ще ги видим след време, втора ръка, като дойдат в булгаристан и като трябва да сменяш батерии и други глупости... ше видим пак ли ше ми ги хвалите тия миксери

    Коментиран от #25, #67

  • 9 Хе хе

    10 3 Отговор

    До коментар #7 от "бг брат":

    Ееееее, сега трябва да ви се обяснява! Добре, айде СУВ! Не е джип!
  • 10 Скубиду

    9 11 Отговор
    Много шум за нищо. Струва 50000$, а поевтиняла с 3000. Голямо облекчение. Като падне на 10000лв ми се обадете да си поръчам.
  • 11 Скубиду

    8 9 Отговор

    До коментар #4 от "Хе хе":

    Ако са им ниски производствените разходи, защо не са на печалба?

    Коментиран от #12, #26

  • 12 Стига глупости!

    5 10 Отговор

    До коментар #11 от "Скубиду":

    Тесла си е боклук. В България до град Червен бряг откриха хиляди заровени "Тесла" и сега Гешевтатурата разследва кой е изхвърлил този боклук там.
  • 13 гост

    6 5 Отговор
    В Норвегия раздават Тесли без пари!!!. Взех си две!!!!!! Едната ще си я закарам в Пазарджик. Всъщност в едно село близо до Пазарджик но да е издребняваме

    Коментиран от #57

  • 14 ФАКТИ

    16 20 Отговор
    ЗА ТЕСЛА Y -- ДА , А , ЗА РАДЕВ КАКВО ДА КАЖЕМ ?? ТОТАЛЕН ТЪРТЕЙ , ХОДЕЩ ПСИХОПАТ , НИЩОПРАВЕЩ НА ДЪРЖАВНА ХРАНИЛКА , ВСЕКИ МЕСЕЦ -- ПО 10 500 лв , ИЗЯЖДА И ИЗСИРА С МЕРАК -- ФАКТ !

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Слон с панталон

    7 6 Отговор

    До коментар #14 от "ФАКТИ":

    10500 на месец, защото има хазна, която пълним ние с данъците си. Я да спрем да плащаме данъци, ще има ли 10500 за разни търтеи>?
  • 16 гост

    6 8 Отговор

    До коментар #14 от "ФАКТИ":

    Абе да ти кажа тука има един форумен Радев , не взима 10500 , даже и една десета от това твърди че не взима , ама иначе всичко дето си изредил , едно към едно , хахахах !! Та него викам да го пратим на държавна хранилка при вожда джудже , нали там било много хубаво !!

    Коментиран от #22

  • 17 гост

    15 10 Отговор

    До коментар #2 от "омъсмаряване":

    Днес за две минути от отварянето на борсата мина 311 милиарда !!!!! 140 долара нагоре за две минути !!! И вече струва колкото Тойота , ВАГ и Мерцедес накуп !!! Тоест втория , третия и четвъртия !!! И какво викаш , няма търсене ???? Хахахаххаха !!!!

    Коментиран от #59

  • 18 гост

    10 10 Отговор

    До коментар #2 от "омъсмаряване":

    Вече сме на 324 милиарда , за 10 минути днес , колкото цялата капитализация на Фиат Крайслер , хахаха !! И още няма търсене , хахах !!

    Коментиран от #19

  • 19 Plameni

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Колко изглупя ,като си продаде миналата година акциите в Тесла ,за да си купиш замък в Норвегия .Хахаха сега щеше да си най-богатия в Норвегия. Хахаха. Още ли караш колата на съседа?

    Коментиран от #51

  • 20 kjl

    5 3 Отговор
    Освен да ни казват колко броя са "продадени" в САЩ, журналистите нека ни покажат и лизинговата схема при продажбите. Нека видим,че коли в "богатите" щати, дето се вече с 80 трилиона дългове не се лизинговат като при нас. Имаш да даваш!!!! Нищо повече. Ако имаш даваш, ако нямаш, пишат ти го на крединтия рейтинг. Добър, лош или много лош, няма значение.
  • 21 kjl

    8 6 Отговор
    Сам си отговаряш какво представлява Тесла. Един балон. Ален делон, син балон. Пук балон, без делон!!!!

    Коментиран от #23

  • 22 радев

    8 4 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Абе мозък пак се превъзнасяш по Тесла.А спри се.Вече сме 324 млд....ти защо се слагаш при милиардерите бе?Мъск даже не знае че съществуваш!
    Май ти си на хранилка при електрокарите.Мен не ме мисли -справям се по добре от теб.Карай си Реното втора употреба и мечтай смело за Тесла.Може Мъск да ти подари.
  • 23 гост

    7 8 Отговор

    До коментар #21 от "kjl":

    Тъй тъй , тоя балон ще го чакате да се пукне и ти и децата ти и внуците и пак няма да дочакате , хахах !!! А както написах на дружката ти Радев в другата тема , само си представи какво ще направи Мъск със едни свежи 100 милиарда за инвестиране , след като направи Тесла с някакви мижави 50-60 милиона !!! Мъка , мъка петролофилскааа , хахахха !!!

    Коментиран от #24, #52

  • 24 радев

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Не ме интересува изобщо какво щял да направи Мъск!Не разбирам ти на какво се радваш?Като луд на шарено!

    Коментиран от #27, #33

  • 25 Какво искаш да кажеш?

    4 7 Отговор

    До коментар #8 от "е такова":

    Да не искаш да кажеш че в България ще идват втора употреба с пробег над 1,6 милиона километра, когато се очаква пробегът им да падне от 500 на 400 км? Дори тези 400 км на "скапаната" батерия, са повече отколкото могат да изминат повечето чисто нови електромобили от други марки в наши дни.
  • 26 Ами да не са на загуба?

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "Скубиду":

    Кой ти каза, че не са на печалба. Последните няколко тримесечия са си на чиста печалба, въпреки, че през същото това време строят заводи от нулата на няколко континента, хвърлят милиарди за разработка на нови видове батерии. Разширяват зарядната си инстра структура, а част от старата обновяват със свръх бързи зарядни станции. И въпреки това са на печалба. Ако и последното тримесечие, през което почти цял месец не работиха, се окаже, че са на печалба, то вече няма какво да се случи, за да са на загуба.

    Коментиран от #50

  • 27 А знаеш ли колко го интересува Мъск

    5 7 Отговор

    До коментар #24 от "радев":

    Ако знаеш пък на Мъск колко му пука, дали на теб ти пука какво ще направи? Той ще го направи независимо дали те интересува или не. Ако инвеститорите бяха повярвали в него още преди десетина години, досега на автомобилните производители щеше да им се е стъжнило. Въпреки това, Тесла потвърди правилото, че в бизнеса не големите риби изяждат малките, а бързите риби изяждат бавните. Просто Тесла се движи със светлинна скорост, в сравнение с останалите. Това е най-голямото предимство на Мъск. Той вече промени света, независимо дали го осъзнаваш или желаеш. Един ден внуците ти ще учат за него в учебниците.

    Коментиран от #29, #31, #39

  • 28 12345

    6 5 Отговор
    Като няма нови заявки е нормално да намалят цената

    Коментиран от #30

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Те пък защото са изпълнили старите

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "12345":

    Не се притеснявай за нови заявки. Те все още не са изпълнили старите. Нали се сещаш, че моделът е в производство от само няколко месеца и все още не са изпълнили предварителните поръчки. Ако се очаква намаление на търсенето, то би трябвало да е за модел 3, защото модел y ще канибализира неговите продажби. Ако чак толкова няма търсене, щяха да продават model y и в другите страни, а нямаше да чакат да почне производство в Европа и Китай, за да ги продават там. Много по-вероятно е, вече да са започнали производство на евтините батерии, което ще изстреля печалбите в небесата, въпреки намалената продажна цена.
  • 31 радев

    5 3 Отговор

    До коментар #27 от "А знаеш ли колко го интересува Мъск":

    Ти да не си му говорител?Дали знае че съществуваш бе мозък?Защо си приписваш успехите му? Какво ме корка че Мъск ще го има в учебниците!За тебе дали ще пише нещо в тези учебници?
  • 32 На какво си?

    4 4 Отговор
    Това не са ли твои думи: "НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА изобщо какво щял да НАПРАВИ МЪСК!Не разбирам ти на какво се радваш?"

    Не питаш мен, но лично аз се радвам на всеки негов успех, защото имаме еднакво виждане за бъдещето. Визия, която ти МРАЗИШ И ОТРИЧАШ. Един ден ще си признаеш ли пред внуците, че си грешал относно Мъск и нашите сегашни визии, които тогава ще са реалността?

    Коментиран от #34

  • 33 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #24 от "радев":

    Мисля , че коментирах дружката ти със странния ник ! Ти вместо него ли отговаряш или забрави от кой ник си писал , хахаххах !!!

    Коментиран от #35

  • 34 радев

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "На какво си?":

    Имали сте еднаква визия даааа как не се сетих.Ами като си имал визията защо не направи Тесла пръв?Радвай се на успехите му това е твое право!Ама не натрапвай идеите си на другите.Не мразя идеите на никого.Просто се съмнявам че ще стане изобщо или поне не толкова бързо.Сети се каква кола караш и си помисли кога ще успееш да си купиш Тесла.Май никога!Визията на Мъск е неосъществима.

    Коментиран от #36

  • 35 радев

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Пиша само от този ник и това ми фамилията.Радев.инженер Радев.
  • 36 Кон с капаци

    6 4 Отговор

    До коментар #34 от "радев":

    Ама ти за инженер си бил голям кон с капаци. Все едно, да говориш за най-новият телефон на пазара и да го сравняваш с шайбовия си телефон. Разбира се, че смартфоните имат куп недостатъци в сравнение с шайбовия телефон.

    Само че нито смартфона е само телефон, нито електромобила е само автомобил, нито Тесла е само автомобилен производител. Ако ги приемаш така, проблемът си е само в твоя телевизор. Tesla е повече енергийна компания, отколкото автомобилен производител, но на тебе ти е трудно да го осъзнаеш. В съвсем скоро време, бизнесът с производство съхранение и продажба на енергия ще носи повече печалби, отколкото производството и продажба на автомобили. Не знам по какво си инженер, но ако имаш грам техническа култура, ще осъзнаеш потенциалът на батерия с 5000 цикъла живот и под 100 долара за киловатчас. Границата е само въображението.

    Коментиран от #40, #42

  • 37 Еееех

    3 2 Отговор
    Имаше тук един друг коментира, на който като му писах че Тесла може да свали цените, се смееше (е, с коментари)! А гледай, каква става тя сега. Скоро ще докарат цената на Модел У до цената на ФВ ИД3 и немците ще се надяват на голееееми продажби!
  • 38 TSLA

    4 5 Отговор

    До коментар #5 от "Този":

    Модел 3 и Модел Y са с нови клетки тип 21700, много по-дебели кабели и тотално различно задвижване от Модел S. Прегряването там е елиминирано и доказателство за това е пистовия режим Track mode Ver. 2.0, с който на екрана се изписва: "ай ся газ.. ааа пардон ток до ламарината колко ви дУша сака!"
  • 39 ΞLΞVΛTΞ

    6 7 Отговор

    До коментар #27 от "А знаеш ли колко го интересува Мъск":

    Коментар в десетката. Феноменът Мъск няма как да не е в учебниците по икономически науки, тъй като той дойде и не ги би в тяхната игра (NASA, големите авто-концерни и т.н.). Той дойде и просто смени правилата на играта. - Колко струва една ракета? - Нам си колко милиона.. А колко струват материалите за една ракета на борсата? - Една десета от тез пари... Ами да си направим ракета тогава! / Какви са предимствата на електрическите коли? - 2 цента на миля, няма поддръжка, няма смог, няма износване на мотора, много багажно пространство, мигновено ускорение... - А защо не ги правят тогава? - Еми било технически невъзможно... Ами да го направим тогава! И без реклама, и без продажни дилъри! Ще продаваме директно! И искам да се прави зарядна мрежа от свръхбързи зарядни да опаше цялата планета за 10 години! "Всичко може, колеги, само гащите през главата не може!" - завършил той брифинга. И ето къде е днес: 6 милиарда лична придобивка в рамките на един ден - последната новина.

    Коментиран от #41, #53

  • 40 радев

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Кон с капаци":

    Теасла стана енергиина компания.Ти си за четвърти килочетър.
    Ще нарина толкова пари за кола и да не я карам.Да я държа включена в мрежата и да продавам ток?Това може да хрумне на дете в детската градина.Икономика учил ли си?Никой няма да вложи пари в нещо без да има бърза възращаемост.И забрави за 5000 цикъла и 100$ за киловатчас.Това скоро няма да стане.В момента са постигнали 1000 цикъла и около 200$ за квч.Границата не е въображението а техническата възможност.Такива батерии още няма.

    Коментиран от #44, #45

  • 41 радев

    7 3 Отговор

    До коментар #39 от "ΞLΞVΛTΞ":

    2 цента на миля.А дебелата цена на колата къде я забрави?А смяната на батериите след 1000 цикъла.Ограничения пробег.Зарядни станции не се изграждат за ден.Ток от Тец на зарядните.Не всички държави са съгласни да влагат в зарядни.Да изреждам ли още.
    Гащите могат да се обуят през главата.Трябват само копчета тик- так.
  • 42 фен

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Кон с капаци":

    Мой колега вложи маса пари във фотоволтаици по къщата си и в двора.С идеята да продава ток.Още чака да се присъедини вече 10 години.Поне ползва безплатен ток през деня и топла вода.Ако се надявате да продавате ток няма да стане.Все едно да се мъчиш да продадеш на краставичар краставици.

    Коментиран от #43

  • 43 То затова има протести

    1 4 Отговор

    До коментар #42 от "фен":

    Проблемът на съседът ти е, че ти е съсед. Ако беше съсед на някой германец, процедурата щеше да отнеме максимум две седмици. В Англия Тесла вече е официален доставчик на ток. Очаквам съвсем скоро, след още някоя друга бюрократична спънка, всеки електромобил на марката да може също да продава от името на Тесла при определени условия и процент за Тесла. Разбира се това ще е за новите батерии с 5000 цикъла, защото за старите няма да е рентабилно.

    Коментиран от #54

  • 44 Шайбата е по-добрия телефон

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "радев":

    Радев, когато спориш за нови технологии, те съветвам да не се аргументираш с това, което си учил в училище. Новите технологии за това са нови, защото са от днес. Тези от миналия месец понякога вече са стари технологии. Батерии с 5000 цикъла от тази година произвеждат вече три компании. Приготви си чаша вода и седни някъде на 22 септември, като четеш за деня на батериите на Тесла, че влизането ти в бъдещето да протече по-нормално.

    Дали ти ще си ползваш електромобила да продаваш ток няма никакво значение. Нали трябва да има и такива, които да са съгласни да купуват на скъпа цена, за да работи системата.
  • 45 Чети между редовете

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "радев":

    Тесла има около 20 хиляди зарядни колонки, на които ежедневно зареждат стотици хиляди електромобили и вече си плащат. Тесла предлага изграждане на фотоволтаици по покривите на хората, като поема всички ангажименти и остава на тебе да плащаш по 50 долара на месец, като ако размислиш просто идват и си взимат фотоволтаиците. Tesla продава и батерии за съхранение на енергия , както за дома така и в промишлен мащаб. Дали Тесла е само автомобилна компания?
  • 46 радев

    3 1 Отговор
    Ти пи ли си хапчетата бе мозък?

    Коментиран от #47

  • 47 Това ли са ти аргументите

    0 3 Отговор

    До коментар #46 от "радев":

    Кое от тези неща не е вярно? Това че ти не ги знаеш, не значи че не съществуват.

    Коментиран от #48, #49

  • 48 радев

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "Това ли са ти аргументите":

    Че нали със знанията си от училище и университета те хващам че нищо не знаеш.Ще ще ще говориш ми в бъдеще време какво щяло да стане.Фантазирай си твой проблем.
    Хайде купи си фотоволтаици и Тесла и се опитай да продаваш ток.Само дето няма кой да те свърже.Има да чакаш от умрял писмо!

    Коментиран от #55

  • 49 радев

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Това ли са ти аргументите":

    Че нали със знанията си от училище и университета те хващам че нищо не знаеш.Ще ще ще говориш ми в бъдеще време какво щяло да стане.Фантазирай си твой проблем.
    Хайде купи си фотоволтаици и Тесла и се опитай да продаваш ток.Само дето няма кой да те свърже.Има да чакаш от умрял писмо!

    Коментиран от #58

  • 50 Скубиду

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Ами да не са на загуба?":

    Те този модел само последните няколко тримесечия ли го продават?
  • 51 Скубиду

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Plameni":

    Още го вози мама със семейното Волво комби хахахахах
  • 52 Скубиду

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Голяма мъка викаш, а твоята радост неземна с 3,7% дял от пазара в Германия, си е направо екстаз хахахахаха
  • 53 Скубиду

    3 3 Отговор

    До коментар #39 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Феноменът Мъск ще е в учебниците по иконимика, като борсов спекулант и най-успешен рибар на шарани, като вас. А бизнесът му ще бъде запомнен като най-голямият балон на времето ни, който не можел да лети сам, и затова разчитал на правителствата да го надуват с пари, окрадени от честните производители на автомобили. Ето това ще пишат за Мъск в учебниците.
  • 54 Скубиду

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "То затова има протести":

    Не можем всички да сме германци. В момента към 3/4 от света не могат да се похвалят с тяхната политика. А както върви, скоро ще станат 9/10 от държавите в света, с политика като нашата. Светът бавно бива промит и заробен.
  • 55 Скубиду

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "радев":

    Той едни гащи не може да си опере, ти го караш да си купувал батерии и да търгувал с ток.
  • 56 гост

    2 3 Отговор
    ВЕЧЕ НЕ СЪМ НОРВЕЖЕЦ

    Ето как изглежда Топ 5 на най-продаваните модели в Норвегия през първото полугодие:

    1. Audi e-tron: 5618 продадени бройки (9% от пазара)
    2. Volkswagen e-Golf: 3 717 броя (6% от пазара)
    3. Hyundai Kona EV: 2486 броя (4% от пазара)
    4. Nissan LEAF: 2428 броя (4% от пазара)
    5. Mitsubishi Outlander PHEV: 1864 броя (3%)

    Tesla със своя Model 3 заема едва 7-мо място в класацията с продадени 1795 електромобила в периода януари-юни 2020 г., сочат данните на CleanTechnica.

    Коментиран от #64

  • 57 льотчик

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    и две дръжки си вземи резервни
  • 58 Тя Тесла, ако разчиташе на България

    2 4 Отговор

    До коментар #49 от "радев":

    Стига си ми давал пример със селото ти. Тесла е световна фирма и разчита на глобалния пазар. Не знам дали стъпиха с фотоволтаиците и на Европейския пазар, но дори да е така, не ги чакай скоро в България. За сметка на това, държат една трета от американския пазар.

    Коментиран от #60, #61, #65

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #58 от "Тя Тесла, ако разчиташе на България":

    Ти колко спечели от тези пари? Като се събуди краката в контакта и чаршафа в г*зягата го зареждаш...по-елементарен си и от маникенкити дето ги жаса оня пищофа...блещиш нещо дето не ти е ясно и се взе за анаЛизатор...ще,ще,ще статистика и пак ще,ще...то и ако баба ти щеше да е мъжка ЩЕше да ти е дядо а ти ЩЕше да игеаеш с куклите си

    Коментиран от #63

  • 61 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "Тя Тесла, ако разчиташе на България":

    Момче, ти виждаш ли какво става в България, че си седнал да мънкаш за някакви тесли? Знаеш ли кой в България се интересува от електромобили в момента? Само лапетата пред компютрите.

    Коментиран от #62

  • 62 Е така де

    0 3 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Нали и аз това говоря. Нито България се интересува от Тесла, нито Тесла се интересува от България. Само че тук има една група, която мразят Тесла и постоянно булват лъжи и омраза, въпреки че уж не ги интересува.

    Коментиран от #68, #74

  • 63 Хитлер

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Хайл":

    Ако говорим за космонавтика, ти колко полета имаш? Ако говорим за политика, ти на колко държави си бил президент? Ако говорим за футбол, за кой отбор си играл професионално? На колко си бил треньор? Кой отбор си притежавал? Хайде стига с опорките за личен опит! Колко атомни централи имаш та все ги защитаваш?

    Коментиран от #70, #75

  • 64 радев

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    В цяла Европа продажбите ще са ниски през следващите месеци. Фабриките на Тесла бяха затворени заради коронавируса, точно когато трябваше да произвеждат европейските бройки. Сега ще има суша до Септември.
  • 65 радев

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "Тя Тесла, ако разчиташе на България":

    Абе какво ме интересува Тесла?Щом искаш кланяй се на свети Илон като на бог и се радвай на успехите му.Ако искаш построи си звездолет на двора и лети в космоса господин визионер!Коментар 64 не е мой някой ми ползва ника.

    Коментиран от #66

  • 66 То хубаво

    1 3 Отговор

    До коментар #65 от "радев":

    Разбира се, че ще му се радвам на успехите. Не мога да разбера обаче ти защо го МРАЗИШ и какво ти е направил човека, като очевидно дори не си запознат нито с постиженията на Тесла, нито с визията на Илон Мъск за бъдещето? Кое точно противоречи на наученото от тебе в училище?

    Коментиран от #69

  • 67 Африканец

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "е такова":

    Що, на кочината дето я караш сега, нищо ли не сменяш?

    Коментиран от #76

  • 68 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #62 от "Е така де":

    Единствено ти се интересуваш,дори и сам пак взе да си разговаряш-за пореден път си засечен 🤣🤣🤣🤣🤣🤣ние не обичаме досадниците с техните противни разсъждения-ДА-ПРОТИВЕН СИ ВЕЧЕ
  • 69 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "То хубаво":

    Никой не ти пречи да го обожаствяваш и да му се радваш-радвай му се колкото искаш но изнагля с твоите "разсъждения" и щом никой не ти ги харесва не разбирал-ти като разбираш си заври разбиранията в азъг-аз ЩЕ стана космонавт когато реша,ЩЕ стана и президент,ЩЕ играя и футбол,ЩЕ имам и аец ама няма да ти кажа кога защото си ПЪТ.сега можеш да извъртиш един ТЕНИМ на светията ти маск
  • 70 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Хитлер":

    Като нямаш опит няма да говориш на хора които ИМАМЕ ОПИТ С КОЛИА НЕ ДА ГЛЕДАМЕ СТАТИСТИКИ И САМО "ЩЕ"

    Коментиран от #71

  • 71 Какъв ти е опита

    0 3 Отговор

    До коментар #70 от "Хайл":

    За колко най-бързо си ускорявал до 100? По-бърза кола ли караш от Тесла? А от ferrari? От Макларън? От lamborghini? И тези последните ли мразиш толкова? Аз и с тях нямам опит, а ти? Моята кола не е по-хубава от тях, а твоята? Виждаш ли колко ти е плоска опорката? Нужно ли е да съм карал Ролс Ройс, за да знам, че е по-хубав от моята кола?

    Коментиран от #72, #77

  • 72 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #71 от "Какъв ти е опита":

    Ти наистина не си бил добре с акъла...много си ми под нивото да ти обяснявам каквото и да е...вземи и си наври мислите знаеш къде.не се чуствай длъжен да отговаряш щото на хората им писна от простотиите ти...лек ден на теб МРАЗЕЩИЯ ДВГ И ОСОБЕНО ДИЗЕЛА

    Коментиран от #73, #78

  • 73 Къде съм казал това?

    0 1 Отговор

    До коментар #72 от "Хайл":

    Да не ме бъркаш и ти с гост? За разлика от него, аз винаги съм твърдял, че е поне още 20 години, дори в Германия ще преобладават автомобилите с ДВГ по пътищата. Простата математика го казва. Дори през 2030 да продадат последният автомобил с ДВГ,докато им мине жизнения цикъл няма да ги изхвърлят. Самият аз бих предпочел електромобил за същата цена, но такъв все още НЯМА. В момента имам и бензин и дизел. Честно казано не ми се занимава с газ, но и тях не мразя. Защо трябва въобще да мразя нещо? Някой като иска да си ги кара и да им изтъква предимствата, защото И те имат такива. няма идеални автомобили всеки има и предимства и недостатъци. Да си ме видял да съм анти нещо?

    Коментиран от #79, #80

  • 74 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "Е така де":

    Групата не мрази Тесла. Групата мрази вашата мания и постоянно натягане по Тесла.
  • 75 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Хитлер":

    Ако говорите за неща, където и двамата нямате опит, тогава просто имате две различни гледни точки на лаици. Но когато говорите за неща, където единият има опит а другият няма, тогава опитния говори, а лаика си води бележки.
  • 76 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Африканец":

    Ама за кочината си признаваме, че сменяме. А за таралясниците на илон се опитват да ни убедят че нищо не се сменяло
  • 77 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "Какъв ти е опита":

    Босльо, чичото от сервиза под нас ремонтира коли от 30 години. Не е виждал ферари или макларън на живо.Не е ускорявал по-бързо от стар автобус, но ръцете му са пипали вся и все и това го прави човек с милион пъти повече опит от тебе който само четеш интернета и една гайка не знаеш накъде се завива. Разбра ли?

    Коментиран от #87

  • 78 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Хайл":

    От тук нататък за знаем че хора с опит са само тези които ускоряват по бързо от тесла и имат ферари. Значи ферари което ускорява по бързо от тесла. Другите хора са боси лаици и нямат никакъв опит. Даже вече това е изискването да те приемат на работа като авто механик. Нямал ли си ферари и не си ли минавал тесла не ставаш.

    Коментиран от #82

  • 79 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #73 от "Къде съм казал това?":

    Ти мразиш различното мнение от твоето. И за тебе само то е логично и вярно. А това че всяка година предсказвате следващата да е последна за колите на горива а като дойде следващата и се вижда че електрическите коли отново са 5% а колите на горива са 95% това не доказва ли че всичките ви приказки са развей прах а? И тази година пак предричахте смърта на двг а то пак ще е с огромен дял в света пред нищото дял на електрическите. и другата година пак ще е така. Да ще дойде ден в който колите на горива ще станат малко а тези на ток ще са много. и други са ти го казвали в този вестник. но този ден ние не го величаем като вас фанатиците а вие много дразнещо се хилите и злобеете особено оня гост който съм почти сигурен че си ти.

    Коментиран от #85

  • 80 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #73 от "Къде съм казал това?":

    И да . видял съм те да си анти нещо. Ти си анти опит и анти ерудиция. За тебе човек се образовал по добре от интернета и можел да коригира с накълваните си наизустени глупости хора които правят неща от години и дори си изхранват семействата с това. Ти си луд за връзване за мене. По цял ден кибичиш тука което говори че нямаш личен живот нито някой който да споделя мнението ти. А това пък е доказано от милионите минуси които са ти наслагали хората. Плюсовете ти са към 100 пъти по- малко. Бях ти ги преброил и сравнил в една друга статия.

    Коментиран от #84

  • 81 радев

    1 0 Отговор
    Мозък фена на Тесла къде изчезна?

    Коментиран от #86

  • 82 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Гост":

    Така е,а и на всичко отгоре трябва да плюем всичко което не е тесла и да го е казал мъск в някоя статистика

    Коментиран от #83

  • 83 Само питам

    0 1 Отговор

    До коментар #82 от "Хайл":

    Според твоята статистика, кой е най-продаваният електромобил в света по който и да е критерий? Сега разбра ли, че Тесла предлага най-доброто съотношение качество-цена, въпреки че един от най-скъпите електромобили на пазара. Все едно Порше да се продава повече от голф, въпреки че е по скъп продукт. Пазарът говори достатъчно, за тези които могат да мислят.
  • 84 Всъщност мразя лъжите

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    Както виждаш, аз не давам едно единствено решение даден проблем, а споменавам няколко алтернативи. Например за вас единственото смислено решение за производство на ток е АЕЦ, и се опитвате да излъжете че предлагал най-ниска цена и най-малко вредни емисии. Аз от друга страна смятам че бъдещето принадлежи на вятър, слънце, вода и горене на горивата в когенератори, които максимално оползотворяват калоричността им, за разлика от ДВГ. АЕЦ може да отговоря за 10 20% от базовият товар, за да не товари сметките за ток. Съответно съхранение в ПАВЕЦ, домашни батерии за съхранение, електромобили, мрежови батерии за съхранение и управление на товарът, в съответствие с производството (demand response), като се следват цените на тока за съответния час. Как мислиш кой е по ерудирания и кой е анти ерудиция? Кой е кон с капаци и държи на едно единствено решение на конкретен проблем?
  • 85 Логично и вярно

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Гост":

    Пак ме бъркаш с някого. Моето мнение никога не е поляризирано нито като на вас антиелектриците, нито в другата крайност като гост. Винаги съм казвал, че процеса на навлизане на електромобилите в България нито е почнал, нито ще почне през следващите 10 години. Ще започне с нов внос електромобили, но по разбираеми причини те също няма да са евтини, следователно няма да са чак толкова масови. Никога не съм бил и оптимист за бързото навлизане на електромобилите дори по света. Има много работа да се свърши, преди да станат масови. Защото дори от утре да спрат да се продават автомобили с ДВГ, чак след десетина години по пътищата може да има повече електромобили, отколкото автомобилите с ДВГ, заради дългия жизнен цикъл на един автомобил и натрупаните около милиард автомобили. Написаното е плод на чиста математика и статистика, а не на емоции като вас. С кое от написаното не си съгласен?
  • 86 Тук съм

    0 1 Отговор

    До коментар #81 от "радев":

    Само че защо реши, че съм фен на Тесла? Честно казано, повече ми харесва 800 волтовата архитектура на Порше тайкан, която позволява много по-бързо зареждане с два пъти по-малък ток. Даже предричах, че продажбите му ще са повече от на Тесла, въпреки по-слабите показатели и наличието на скоростна кутия, защото бяха обявили цена по-ниска от Тесла модел S. Но на цената на която го пуснаха, си остана просто добра идея без пазарен успех. С времето Тесла ги изпревариха и с времето за зареждане и отново ми станаха фаворит. Както виждаш не робувам на марки. Дори в тази тема аз съм споменал най-много недостатъци на Тесла, ако забеляза. Това се нарича безпристрастност и обективност, а не обидите към събеседниците. Ето обясних защо харесвам Тесла, кажете вие сега защо я мразите и постоянно плюете по нея?

    Коментиран от #88

  • 87 Чичо ти

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Гост":

    Явно закарай на онзи чичо в гаража дето знае накъде се развиват гайките един Макларън да го оправи като толкова разбира, а не дай си боже Тесла. Това, че знае да оправя жигулита и москвичи, не го прави спец по бъдещето на автомобилната промишленост. Както виждаш, шефовете на най-големите автоконцерн и не могат да се оправят и сбъркаха концепцията. Шефа на Volkswagen съвсем скоро каза че го боли главата от напредъка на Tesla. Забележи не го казвам аз, шефът на Volkswagen го казва. Та за какъв опит говориш че имаш? Повече ли е от шефа на Volkswagen? Забележи че аз моето мнение не съм го променил от пет години, но за сметка на това шефът на Volkswagen си промени мнението и застана на моята страна, но ти се правиш на по-умен от него заедно с чичото от гаража под вас. Вярвайте си. Вярата е безплатна.
  • 88 радев

    1 0 Отговор

    До коментар #86 от "Тук съм":

    Нещо пак не си разбрал.Не мразя Тесла.Пак ли да повтарям.1.Цена 2.малък пробег3.няма зарядни станции 4.малък брой цикли на батерията 5.отопление и охлаждане намаля пробега 6.скъпи батерии за подмяна 7.кабели от шестия етаж ли да ги провеся за да заредя колата си.
    Нека да решат тези проблеми и ще започна да ги харесвам.
  • 89 А защо мразиш точно Тесла

    0 1 Отговор
    1. Цената не е най-високата сред електромобилите. Дори автомобил с ДВГ в нейния клас с подобни параметри в общи линии е по-скъп или на същата цена. 2. Tesla има най-големия пробег от всички електромобили. 3 няма друг производител с толкова много зарядни станции. Предполагам че вече са задминали 20 000 зарядни по цял свят включително в България. 4. Батериите на Тесла деградират най-бавно, веднъж заради по-доброто охлаждане, втори път, че заради големия пробег с едно зареждане, за един и същ годишен пробег Тесла се зарежда по-малко брой пъти. 5. Отопление и охлаждане намаляват пробега на абсолютно всички електромобили, а не само на Тесла. 6. Тесла произвежда батериите в собствената си фабрика и цените им за киловатчас са най-ниските за автоиндустрията, като се очаква на 22 септември да обявят цена под 100 долара за киловатчас, която е ключовият момент в който електромобилите изравняват цените си с ДВГ. 7. Това че ти няма къде да зареждаш, не е проблем на Тесла. Ако марката беше друга по-лесно ли щеше да ти бъде? Ако шофираш по 30 км градско в Пловдив, ще трябва веднъж на две седмици да отделиш половин час за зареждане. Почти всеки друг автомобил ще се нуждае от няколко часа зареждане поне веднъж в седмицата.

    Сега разбираш ли защо е глупаво да намираш недостатъци на Тесла? Това означава, че си затваряш очите за недостатъците на абсолютно всички други електромобили, защото Тесла е най-практичният от всички останали.

    Коментиран от #90, #91

  • 90 Извинявай

    0 1 Отговор

    До коментар #89 от "А защо мразиш точно Тесла":

    Понеже каза че не мразиш Тесла, нека въпросът е "защо не харесваш точно Тесла?"

    Коментиран от #92

  • 91 радев

    1 1 Отговор

    До коментар #89 от "А защо мразиш точно Тесла":

    Не мразя Тесла и всички електромобили!Да си решат проблемите и това няма да е скоро
    1.Повече от 30 х.лв за автомобил не давам.2.Пробег.Карам на дълъг път 600-700 км (35 000 км на година).3.Погледни колко са станциите в България-малко са.4.Циклите на зареждане са малко 5.За да удължа пробега- зимата без отопление лятото без охлаждане.6 Ще ще ще това е бъдеще време.За сега е реклама
    7.Това че няма къде да се зарежда не било проблем?Че кой ще си купи тогава ел.автомобил?Аз ще си купя ли кола ако няма бензиностанции!
    Защо да не критикувам Тесла като и пада бронята.Колко години ще отстраняват детските и болести?Говориш ми какво щяло да стане.Като извадят батерия за 100$ на квт.ч.и цена 30 000 лв ще си помисля.
  • 92 радев

    1 1 Отговор

    До коментар #90 от "Извинявай":

    Защо не харесвам Тесла?Аматьор се опитва да прави коли!За достигнат това ниво автомобилите се развиват вече над 100 г.Тесла се мъчат да постигнат това за 3-4 г.Много проблеми върху които ще трябва да работят.Ще им отнеме много време инженерната работа не става за ден-два.За да стане масова и цената да падне трябва да произвеждат милиони бройки.За 2019 има произведени 88 милиона автомобила.Тесла-400 хиляди.Ще мине много време докато ги настигнат.
    Помниш ли колко струваше лед телевизор в началото?Ами 10 000 лв.Сега са по 1000-1500 лв.И при Тесла ще е така.Ще се научат да правят коли на прилични цени.
    До тогава ще си караме петролните коли.
    Надявам се да си ме разбрал!