След близо четвърт век отсъствие от гамата на Ford най-коравият офроудър на марката се завърна в гамата ѝ. Дългоочакваното шесто поколение на Bronco поема щафетата от спряната през 1996 г. пета генерация на култовия модел с амбициозната цел да надмине предшествениците си във всяко отношение.
Новият всъдеход има класическа конструкция с рама и ще се предлага във версия с три и пет врати (от Ford не броят тази на багажника). Ще се предлага и версия Sport, построена на базата на модификацията с дълго междуосие.
От Ford твърдят, че Bronco е замислен не като моден, а като функционален автомобил. Американската компания е проучвала предпочитанията на купувачите години наред, за да установят какво искат хората от новия модел. Според шефа на Синия овал Джим Фарли всъдеходът съчетава здравината на пикапите от F-серията, мощността на Mustang и ДНК-то на оригинала от 1965 г.
Новото Bronco е лидер в класа си по височина на клиренса (294 мм), дълбочина на газене (851 мм) и ред други параметри. Всъдеходът може да се поръча с 35-цолови гуми още от завода.
За момента моделът ще се предлага с два бензинови двигателя от семейството EcoBoost. Четирицилиндровият е 2.3-литров, с мощност 270 к.с. и максимален въртящ момент 420 Нм, а по-големият V6 с обем 2.7 литра развива 310 к.с. и 542 Нм. Двата мотора могат да бъдат съчетани с ръчна трансмисия със седем предавки или 10-степенен автоматик.
Bronco дебютира н т.нар. Trail Toolbox - комплекс от технологии, които помагат на пресечен терен. Сред тях са круиз контрол за движение с ниска скорост и система за преодоляване на големи наклони. Водачът може да избира между седем режима - от екологичен и спортен до тежък офроуд.
Новото Bronco има врат без рамки, които могат да се свалят и да се съхраняват на борда. Страничните огледала остават на местата си, тъй като са разположени на предния капак. Версиите с три врати имат разглобяем покрив с три секции, а тези с пет - четирисекционен.
Купувачите ще разполагат с широк спектър от възможности за персонализиране. Ще се предлагат няколко вида врати, модулни стоманени брони с лебедки, различни радиаторни решетки, багажници за покрива и светодиодни панели.
Интериорът също е вдъхновен от оригиналното Bronco. "Всесезонният" салон има гумиран под и дренажни пробки. Тапицерията е водоустойчива, а превключвателите - водонепромокаеми.
Нова е и мултимедийната система с 12-инчов дисплей (8-инчов в базовата версия), която може да се обновява "по въздуха". Снабдена е с всъдеходна навигация и 360-градусово видео наблюдение.
Шестото поколение на Bronco ще се предлага в седем модификации - Base, Big Bend, Black Diamond, Outer Banks, Wildtrak, Badlands и First Edition, от която ще бъдат произведени само 3 500 бройки). Всяка от тях може да се поръча с всъдеходен пакет и повече от 200 аксесоара за индивидуализация.
Базовата версия с три врати ще струва $29 995 (€26 465). Производството започва в началото на 2021 г., а първите готови всъдеходи ще бъдат доставени през пролетта. Място на опашката от чакащи струва $100 (€88).
В гамата на Bronco ще има и модификация Sport, която съчетава мотиви от външността на офроудъра и широк спектър от всъдеходни възможности в по-цивилна опаковка. Тази версия също разполага със седем режима на движение, двойно предаване и круиз контрол за пресечен терен.
За Bronco Sport също са предвидени два мотора. Базовият е трицилиндров, с обем 1.5 литра, мощност 184 к.с. и максимален въртящ момент 257 Нм. По-големият четирицилиндров 2.0-литров двигател с 248 к.с. и 372 Нм ще се предлага само в модификациите Badlands и First Edition, които имат блокируем заден диференциал. Скоростната кутия е само осемстепенен автоматик.
Клиренсът на Bronco Sport e 224 мм, а дълбочината на газене - 599 мм. Базовото оборудване включва различни електронни помощници като система за автоматично спиране в екстрени ситуации, контрол на слепите зони, удържане на движението в лентата и др. Срещу допълнително заплащане може да се поръча адаптивен круиз контрол, навигация с гласово управление и т.н. Цените започват от $28 155 (€24 844).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
Коментиран от #7, #14
11:34 14.07.2020
2 Ивайло
11:39 14.07.2020
3 Доко Доков
Коментиран от #5
11:41 14.07.2020
4 Blackthorn
11:48 14.07.2020
5 Цървулче
До коментар #3 от "Доко Доков":
Що бе,пластмаса бол,идеален ти е11:55 14.07.2020
6 бай онзи
12:20 14.07.2020
7 сектант
До коментар #1 от "карчи":
форд напоследък много добри неща правят. А този екобуст 2.3 който ив мустнга го слагат гори средно 9 извън града 7.5 при 120 130 на равно ако караш -от мустанг, ей това им трябва на хората, а не скучни коли12:20 14.07.2020
8 vikilexus
Коментиран от #10, #13, #18
12:38 14.07.2020
9 Komapak
12:41 14.07.2020
10 адд
До коментар #8 от "vikilexus":
корвет я има от доста времеКоментиран от #11
12:47 14.07.2020
11 эснсвейкя
До коментар #10 от "адд":
Не полу автоматик - дсг с два съединителя и подбни автоматик изгъзици - а истинска ръчна 7 ст. ръчка само с ръчно превключване в Корвет ???Коментиран от #12, #20
12:52 14.07.2020
12 Random
До коментар #11 от "эснсвейкя":
и в порше също. В случая бронкото има една много къса предавка за катерене и 6 нормални12:57 14.07.2020
13 Ивайло
До коментар #8 от "vikilexus":
Има я и в Додж Вайпър от последните версии.13:14 14.07.2020
14 Komapak
До коментар #1 от "карчи":
Абе много ми прилича на Toyota FJ. Та не е много нова идеята...Коментиран от #15
13:59 14.07.2020
15 Бачо Киро
До коментар #14 от "Komapak":
По нищо не прилича на FJ, единствено кръглите фарове може да кажеш, че те навеждат натам.Коментиран от #19
15:18 14.07.2020
16 doe
Коментиран от #17
15:31 14.07.2020
17 Бачо Киро
До коментар #16 от "doe":
Седмата скорост, която коментират другите, е за пълзене и постига 95:1 (за сравнение при Wrangler е "само" 84:1), което допълва останалите предавки, въпреки че 3.06:1 на форд не стига 4.00:1 на Jeep. Клиренса е по-голям, задният ъгъл, ъгъл на тръгване са по-големи от на Wrangler, само предният е с малко по-малък (0.8 градуса). Въобще характеристиките му са много читави.15:44 14.07.2020
18 Бачо Киро
До коментар #8 от "vikilexus":
Едната скорост е за пълзене, така нареченото crawling.15:45 14.07.2020
19 Komapak
До коментар #15 от "Бачо Киро":
Загледай се отстрани... Говоря за външен вид.15:57 14.07.2020
20 Z06
До коментар #11 от "эснсвейкя":
Има 7 степенна истинска ръчка Tremec TR6070 (единствената "изгъзица", както я нарече е, че има rev match сензор, за тези които не знят/не могат да го правят) .Слага в 2 или 3 модела на Корвет C716:17 14.07.2020
21 Лично мнение
Със сигурност визията ми харесва много повече от новия LR Defender
10:09 15.07.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Порно
20:26 15.07.2020
24 Всъдеходен фен
21:10 15.07.2020
25 Иванов
18:36 18.07.2020