15 Юли, 2020 17:02 8 184 30

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

  • газ-
  • газ-24-
  • волга

На 15 юли 1970 г. от конвейера на Горковския автомобилен завод слиза първият сериян ГАЗ-24. Новата "Волга" бързо се превръща в най-престижния съветски автомобил, но е практически недостъпен за обикновените хора.

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

ГАЗ-24 заменя морално остарелия ГАЗ-21, който се произвежда още от 1956 г. Днес малцина си спомнят за това, но най-популярната "Волга" можеше да изглежда по съвсем различен начин.

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

Създадени са общо седем прототипа с различна външност. По онова време автомобилният дизайн е подчинен на пищната американска мода, но в крайна сметка е избран най-лаконичният от предложените варианти.

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

ГАЗ произвежда по около 75 000 "волги" годишно. За разлика от партийната номенклатура, милицията и таксиметровите служби, главният конструктор на модела Владимир Реутов дълго време кара "Запорожец", преди да се дореди с ГАЗ-24 чак през 80-те години и то след немалко перипетии.

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

Когато моделът е почти готов, се оказва, че въздушният филтър пречи на затварянето на предния капак. Така в последния момент на него се появява характерното "езиче", което покрива най-високата част от двигателя.

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

До 1993 г. от всички модификации на ГАЗ-24 са произведени 1 481 561 бройки, 2.3 пъти повече от ГАЗ-21, 6 пъти повече от ГАЗ-М20, 9.5 пъти повече от 3102 и 23.5 пъти повече от М-1. Най-популярната "Волга" е заменена от ГАЗ-31029, който не е нищо повече от ГАЗ-24-10 с каросерия от ГАЗ-3102.

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50

ГАЗ-24 "Волга" стана на 50


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъпите съветофили

    23 39 Отговор
    От коя американска кола са краднали?

    Коментиран от #21

  • 2 Потрес

    26 6 Отговор
    Совершенствое
  • 3 Го4о

    9 27 Отговор
    ГАЗ 24 е двигател за товарна кола "Молотовка"

    Коментиран от #8

  • 4 Радо

    53 5 Отговор
    Като малък съм се возил във Волги - возеха меко и плавно като лодка и парното им беше обиетс!!!
  • 5 Гошо

    40 5 Отговор
    за времето си беше готина кола ,малко голямшка идваше за нашите условия
  • 6 Criminal

    38 8 Отговор
    Страхотен автомобил.........
  • 7 Друговремец

    30 7 Отговор
    Красива и желаема,още повече сега.
  • 8 Хайл

    26 2 Отговор

    До коментар #3 от "Го4о":

    Заспал гочо под салкъм...гочооооуууу молотовката е 6 цилиндрова
  • 9 qwerty

    25 3 Отговор
    Братовчеда още държи в гараца една синя на 40 000. Отцедена. Не е мърдала милата сигурно 20 години. Ама седалките са като фотьойли.
  • 10 Корона глад

    17 6 Отговор
    Класика,цената само ще се вдига
  • 11 Random

    24 3 Отговор
    Щеше да е добре да кажете че четирифарките са били с V6 двигатели, и като цяло такъв е щял да бъде базовия. Но естествено липсата на средства ги кара да зарежат концепцията и да доработят двигателя на 21
  • 12 Бай Стою касапина

    11 21 Отговор
    Газкаджията, къде си? Кажи нещо за това творение на Съветската техника.Велико недоразумение, а?
  • 13 ПРЕСТИЖЕН И ЗДРАВ АВТОМОБИЛ

    26 3 Отговор
    ОТ ДОБРОТО СТАРО ВРЕМЕ...ГАЗ 24 БЕШЕ МЕРЦЕДЕСА НА ОНОВА ВРЕМЕ....ВСЕКИ СИ МЕЧТАЕШЕ ЗА ВОЛГА......А МОЛОТОВКАТА Е С ШЕСТ ЦИЛИНДЪРА РЕДОВИ ДВИГАТЕЛ....
  • 14 БАРС

    22 4 Отговор
    Даа хубава кола и комфортна за времето си беше.

    Коментиран от #15

  • 15 Бай Стою касапина

    2 6 Отговор

    До коментар #14 от "БАРС":

    Пич, как си? Пиеш ли бира? Имам нужда от специалист по хидравлика. Почнах работа с един багер, обаче като поработи малко и умира. Бутни едно рамо, шефа плаща, а аз черпя.Става ли?

    Коментиран от #17

  • 16 Истинския ДЖОН РАМБО

    10 6 Отговор
    ФОРД ФАЛКОН - това е волгата , официално от руснаците !

    Коментиран от #19

  • 17 БАРС

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "Бай Стою касапина":

    Вече пих Radeberger една само.А за багера какво да ти кажа явно го е хванал корона вируса.
  • 18 Ввв

    5 7 Отговор
    Недоразумения сър!!!
  • 19 Random

    8 5 Отговор

    До коментар #16 от "Истинския ДЖОН РАМБО":

    Мхм, да, ако си на 5 водки може и да видиш някаква прилика...

    Коментиран от #25

  • 20 123

    8 5 Отговор
    Ford Falcon 1960 - 1969

    Коментиран от #24

  • 21 Знаещ

    5 5 Отговор

    До коментар #1 от "тъпите съветофили":

    Копирали са от модел на Форд
  • 22 баба Ванга

    4 4 Отговор
    Виждам дека Волгата ке надживее Русия!
  • 23 Алфа Ромео

    5 1 Отговор
    Бях още непълнолетен когато се качих на Волга за пръв път но бях впечатлен, широка, комфортна и даваше чувство за сигурност в сравнение с Жигулките, Москвичите и другите джогани.
  • 24 лошо копие

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "123":

    Абсолютно вярно (като екстериор) ,без механиката и (голяма част от) интериора.
  • 25 ФауВе

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Random":

    Няма нужда от водки. Фалкона е прототипът за ГАЗ 24, което е потвърдено и от руска страна. Това не означава, че ГАЗ 24 е лоша кола - напротив, много хубава си е.
  • 26 ФауВе

    4 0 Отговор
    Един доста глупав проблем имаше с всичките ГАЗ 24 и това беше центробежният вентилатор на парното. Лопатките бяха насочени наобратно на охлюва и духаше слабо. Малко хора знаеха да си го оправят. Старите майстори кривяха лопатките да ги насочат във вярната посока. Днешните просто сменят колелото с такова от някакво Деу, което учудващо пасва идеално и е с правилната посока на лопатките.
  • 27 Преди 37 години

    6 2 Отговор
    баща ми я купи чисто нова цвят слонова кост от Корекома в гр. Бяла до Русе, за умопомрачаващите тогава 4,500 валутни лева/на всички работили в Либия тогава им даваха чекови книжки с валутни левове, еди валутен лев струваше 1,50 долара/, за тези пари хората купуваха двустайни апартаменти в Люлин, които сега могат да ти носят солиден доход, но тогава беше много престижно да имаш такава кола, общо взето за времето си добра кола с някой несъществени недостатъци, като огромен разход, малко конски сили за тежко купе, вечно течащ семеринг между трансмисията и ходовата част, / и до ден днешен все още не мога да изчистя петната от масло по цимента в гаража, въпреки че минаха 30 години откакто я продадхме/, късаше много обслужващите ремъци, не знам защо, не беше измислен механизма за стоп на спирачките, та трябваше да го побългаряваме с прекъсвач, радиатора протече още на първата година, харчеше по 2 литра масло от смяна до смяна, бензиновата помпа загряваше доста и нея я сменяхме няколко пъти, с една дума Ладата по ставаше, нямаше чак такива проблеми с нея, докато при Волгата 8 цилиндровия мотор беше по добър, 4-ри цилиндровия беше пълна катастрофа.
  • 28 Бум

    5 1 Отговор
    Егати "несъществените" недостатъци за нова кола, ти направо изби рибата...
  • 29 Алфа Ромео

    3 2 Отговор
    Липсваше и по-мощен мотор, динамиката и беше отчайваща а разхода огромен за такъв мотор. Баща ми беше взел навремето веднъж една Волга назаем за да си отиде до село 200 км. в двете посоки, като се върна беше изумен че е заредил гориво за почти три пъти повече пари в сравнение с Жигулито.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.