Last news in Fakti

17 Юли, 2020 12:58 42 911 118

В Европа вече раздават електромобилите без пари

  • renault-
  • zoe-
  • електромобил-
  • лизинг-
  • autohaus koenig

Лизинговите вноски за нов електромобил в Германия са намалели до безпрецедентно ниски нива след решението на правителството да увеличи на €9 000 държавната помощ при покупка на модел на ток с цена до €40 000, съобщава BloombergNEF. Субсидията позволява да се вземе кола на ток практически безплатно.

От веригата Autohaus Koenig, която разполага с 50 представителства в Германия, разказват, че за 20 дни, откакто е въведен новият размер на държавната помощ, са получили запитвания от над 3 000 души и са сключили лизингови сделки с 300 от тях. "Ако имахме достатъчно персонал, резултатът щеше да бъде още по-добър", разказва шефът по продажбите на компанията Волфганг Хубер.

Най-голяма държавна помощ при покупка на електромобил в Европа дава Хърватия (до €9 297), следвана от Германия, Полша, Словакия, Словения и Унгария. Във Франция, където правителството увеличи размера на субсидията до €7 000, Renault Zoe може да се вземе на изплащане за €79 на месец, а в Германия лизингът на електрически Smart EQ излиза по €99 месечно без първоначална вноска.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 143 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха-ха

    178 28 Отговор
    Без пари.. ама пак с пари..

    Коментиран от #72, #100

  • 2 Чочо

    161 21 Отговор
    Кой не вземе го бият! 😄
  • 3 Страничен

    200 20 Отговор
    Малко е! Но все пак правят нещо. За разлика от БГ!

    Коментиран от #28, #76

  • 4 vute

    80 101 Отговор
    Айде народе, юруш на безплатните миксери и на евтините електро-коптори .

    Коментиран от #58, #101

  • 5 Хунтата

    162 19 Отговор
    А на нас ни раздават пачки и кюлчета, без пари
  • 6 Гост

    85 38 Отговор
    Де го госта да ми обясни, колко много се харчели електромобилите в Германия, и как скоро германците щели да прегръщат Тесла? Онзиден статия, че Тесла е с под 4% от пазара там, а днес вече ги раздават безплатно. Скоро ще са в торбичка с пуканки хахахахах

    Коментиран от #8, #12, #102

  • 7 Никой

    119 15 Отговор
    Представете си мила родна картинка - пред панелките само електрообили, а във въздуха спагети от кабели....Ако нямаш къща или подземен гараж незнам как ще може да си заредиш колата.

    Коментиран от #25, #33, #46, #79, #89, #91

  • 8 гост

    68 11 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Свил съм се в един тъмен ъгъл, стискам снимката на Илон и роня сълзи
  • 9 Plameni

    14 11 Отговор
    Daimer са спрели поръчките за Smart EQ поради голямото търсене .Цената след отстъпката е станала 13000€
  • 10 радев

    35 14 Отговор
    Пак реклама
  • 11 Така така

    38 61 Отговор
    ДВГ умре!
  • 12 Аха

    23 24 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    А кой ти е казал, че нямат поръчки? Няма доставки, това е причината! Тесла продава повече, от колкото може да произведе.

    Коментиран от #27, #60

  • 13 voodo

    91 21 Отговор
    Колите станаха като самобръсначки BIC- караш и хвърляш. Ефекта за екологията е нулев, да не кажем отрицателен.

    Коментиран от #35, #41

  • 14 Driving pleasure

    89 19 Отговор
    уууу цели 300 бройки :D а като четеш заглавието милиони направо.
    тъпотия е да финансираш с публични пари простотията на някой дето искал да седне в миксер.
    Като искате екология и чисти градове направете публичния транспорт "зелен" и безплатен, така стотици хиляди, даже милиони ще се възползват и ефекта е мултиплициран!

    Коментиран от #16

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 ekspert

    55 19 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    + това да направят колите по-здрави и надеждни. А не през 2-3 години, чупи се- купи нова = ресурси, логистика = CО2.
    + да разкарат скапаните електрички, които като теглиш чертата имат много повече CО2 индекс. Да минат на LPG и водород.

    Коментиран от #105

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 124вефе

    44 49 Отговор
    Пoмиярите квичат, електромобилите се купуват - това е живота.
    Не ви ли омръзнаа толко години да квичите - до кога ще е така?

    Коментиран от #19, #21, #24, #30

  • 19 orka

    27 21 Отговор

    До коментар #18 от "124вефе":

    ти си от стадото, нали? бееееееееее
  • 20 Тук

    55 5 Отговор
    Бою ще даде 500 лева и останалите 19 хил ще ги набуха в шкафа
  • 21 Екологията

    44 6 Отговор

    До коментар #18 от "124вефе":

    Бойнг за един полет харчи към 125 хил литра гориво, това е близо 5000 коли в София за седмица. Колко самолета кацат дневно ти лажи

    Коментиран от #23, #29, #116

  • 22 Мхм

    30 6 Отговор
    Годишния лизинг, на тези електрички е колкото цената годишния сервиз на една ДВГ кола във фирмен сервиз в Германия. Без да смятам разхода по гориво и най-голямата загуба, загубата на стойността на автомобила! Защото една кола, като нова ако е 25 хиляди евро, след 5 години е не повече от 10 (даже малко трудно и 10),което е загуба от стойността по 3 хиляди евро и към тях гориво и към тях сервизи. И това е когато е в гаранция колата! А когато гаранцията свърши, ремонтите сами знаете!

    Коментиран от #45

  • 23 Така ама

    10 27 Отговор

    До коментар #21 от "Екологията":

    Самолетите, не излитат и кацат в центъра на града, нали?

    Коментиран от #31, #37

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гост

    40 9 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    И да имаш гараж в къща, как го виждаш 200 коли в квартала ви да добавят едни допълнителни 2 Мега вата товар към вашият трафопост ?

    Коментиран от #51

  • 26 Ввв

    21 23 Отговор
    Тея коптори само пари да ми дават не бих ги карал...
  • 27 Гост

    18 6 Отговор

    До коментар #12 от "Аха":

    Аха, и за това смъкват цените. То е ясно - бизнес по електрофилски - при голямо търсене смъквай цената, че да не правиш повече пари хахахахахах
  • 28 Komapak

    27 9 Отговор

    До коментар #3 от "Страничен":

    Зарядната система в Германия е доста сериозна. Нищо общо с България. Ако си купиш електричка няма да се чудиш къде да я зарежда. Горе долу до 5 години и в България може да стане така. Дали ще издържи електропреносната ни мрежа, не знам! Май по скоро не😊

    Коментиран от #64

  • 29 Komapak

    25 4 Отговор

    До коментар #21 от "Екологията":

    Ти май визираш 747 на курс от Лондон до Сингапур. Защото на всеки джъмбо се падат по 5 малки. А те изобщо не харчат толкова. Ако от всичко взимаме максимални стойности а не средно аритметични статистиката става стъкмистика... И да ви припомня само преди 20г как пушеха икарусите докато качат феята и Ропотамо! Колко протестиращи имаше като друг транспорт по цариградско нямаше?!

    Коментиран от #32, #77

  • 30 Гост

    15 5 Отговор

    До коментар #18 от "124вефе":

    Хахахаах купуват се електромобилите, цели 4% в Германия, хахахахах.
  • 31 Гост

    22 2 Отговор

    До коментар #23 от "Така ама":

    Не, само над града. И само над водите които после пиеш и над полята от които ядеш. Да не мислиш че водата е само бутилирана и хляба изниква от фурната?
  • 32 Гост

    23 0 Отговор

    До коментар #29 от "Komapak":

    Я кажи Кремиковци как пушеше.
  • 33 Тц не

    28 0 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    Е то в България няма как да стане пред блоковете да има толкова много нови коли , виждайки средната възраст на автопарка в България незнам колко ще си купят нови коли , че да стане пренаселено от електрически коли
  • 34 прррц

    22 3 Отговор
    тук ако 100 елелктромобила се продадат няма да има къде да ги зареждат
  • 35 прррц

    27 2 Отговор

    До коментар #13 от "voodo":

    екологията е само за да лъжат хората, всички производители мислят само за повече продажби. няма кой да ги рециклира батериите като се наложи като катастрофира някой или като почнат да ги бракуват.
  • 36 Пешо

    26 11 Отговор
    Скоро ще ти плащат да караш електричка и пак няма да има желаещи.
  • 37 Driving pleasure

    17 6 Отговор

    До коментар #23 от "Така ама":

    А какво общо има това?
    Ако искаш чисти градове (и то касае само мегаполисите) решението е градски транспорт. А ние говорим за СО2 и е безразлично дали го изпускаш в града, на 50 км от града или на южния полюс - веднъж пуснат той циркулира навсякъде.
    Ако говорим за истинска екология - каквато е идеята на електричките, то само добри стар ДВГ има потенциал за НУЛЕВИ емисии!

    Коментиран от #40, #111

  • 38 Госあ

    20 1 Отговор
    Айде само германците да не ги вземат тия пари от европейския данъкоплатец. Става ли ? Да строят веита с ток на четворно по висока цена от АЕЦ и 50% повече въглеродни емисии,да се заринат с батерии, ама айде да не им плащам аз, А ?
  • 39 Сашо

    47 6 Отговор
    Преди няколко дни за 24 лв пристигнах от София до Равда.Колата ми е на газ и е комби ,ако беше на метан щеше да ми е сигурно и още по-евтино. Като бръкна с пръст в аспуха изобщо не се цапа, което значи че атмосферата не замърсявам. Не му мисля къде ще зареждам и колко километра ще карам-газ продават почти на всяка бензиностанция. Не ми трябва никаква електричка!
  • 40 Може

    11 10 Отговор

    До коментар #37 от "Driving pleasure":

    Само дето от никъде не ги измъкнаха тези НУЛЕВИ емисии! Ако знаеш, няма по-големи жешаещи от производителите и собствениците на сервизи ДВГ, да остане и ако можеше, щяха да направят всичко за да остане ДВГ, но не става. И те казаха, че електрическите са по-добрата технология! Мисля, да се спира вече да се коментира, че пак започват да се пишат едни и същи простотии за мръсните батерии и за чистите ДВГ със синтетично гориво.

    Коментиран от #43

  • 41 Госあ

    1 3 Отговор

    До коментар #13 от "voodo":

    Отрицателен, отрицателен. И то много !
  • 42 Доволен

    11 1 Отговор
    Повече такива новини да се виждат.
  • 43 Госあ

    14 10 Отговор

    До коментар #40 от "Може":

    Ами много ДВГ са по чисти от миксерите. Има официални класации. И говорим за петролни ДВГ,а не за газови и водородни. Нещата трябваше да започнат с хибриди и да отидат на водород. Ама миксери всеки паляк може да прави.
  • 44 радев

    38 2 Отговор
    Тия си правят майтап с нас.Ами проверете сметките бе хора!
    Рено зое цена 30 000€-7 000€ помощ остават 23 000€
    1вариант на лизинг
    23 000€ : 79€ е 281 месеца или 23 години.
    2.вариант 5 г. без първоначална вноска
    23 000€ :60м( 5г.х12мес.) месечно 383€
    3.вариант.5год с
    Първоначална вноска 18 260€
    4 740€ : 60 м. е 79€ на месец
    Тези сметки са без оскъпяването на лизинга и без застраховки!
    Без пари ги раздават бе и сте готови да повярвате! Купете си поне един път нова кола за да разбетете как става.Още като видях вноска 79€ ми се стори съмнително!

    Коментиран от #48, #54

  • 45 радев

    10 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мхм":

    Нямаш представа колко излиза лизинга защото не си купувал никога нова кола.За какъв сервиз ми говориш това е нова кола все пак.Всички коли губят стойност с годините дори и електрическите.

    Коментиран от #61

  • 46 TSLA

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    Спагети и чист въздух... ммм напомни ми на Villa del Balbianello на брега на Комо 😋
  • 47 БГ Шкембе

    17 14 Отговор
    Господине, искате ли нов автомобил за 150 лв?

    НЕ!!! кеф ми е на светофара
    да метам отзаде черни турлуци.
    Мpъcна газ - форсирам нагара
    да изтровим поне 2-ма 3-ма бoклyци

    Катализатора махнах при Мето -
    турихме спортно гърне.
    DPF-а избуших, кюмюра назаде го мета
    и върви на нерез, момче!
  • 48 Грешка

    9 14 Отговор

    До коментар #44 от "радев":

    Колко сметки наизчисли, без да имаш изходните стойности. Как става тая работа в математиката, ти кажи. В Германия държавата поема 9000 евро. В Autohaus Koenig колата е без първоначална вноска. 69 евра е за предишната генерация, новото е 125. Батерията също не ти влиза в цената - плащаш малък абонамент като за телефон и я забравяш - тяхна грижа е квото и да става с нея. След 3 години ако искаш доплащаш 13 хил. за колата. Ако не я сменяш за новия модел пак на лизинг. И срещу сто и нещо немски пари на месец ЗАБРАВЯШ за всичко, освен за приятното каране на нова бегачка.

    Коментиран от #49, #50, #52

  • 49 радев

    12 0 Отговор

    До коментар #48 от "Грешка":

    Това са дали въху това смятам.Видяха ми се малко тия 79€.Тези 13 000€ никъде не ги споменават!Ама тъпаците ще решат че ще карат за 79€ кола.Това е по скоро нещо като наем а не лизинг.Има два вида лизинг-оперативен и финансов.И в България го има този вариант.Караш срещу малки вноски после връщаш или доплащаш.
    За сметките не се притеснявай.Доставя ми удоволствие.

    Коментиран от #59

  • 50 Госあ

    5 3 Отговор

    До коментар #48 от "Грешка":

    Къъъде си бе математика 😂 я ни кажи за едно кило банани от 5лв и едно кило половин кило портокали за 3,50 колко трябва да дадем ?
  • 51 Льо Гей Бегемот & сие...

    1 3 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Кво ти дреме,енергото за квое.

    Коментиран от #93

  • 52 радев

    17 1 Отговор

    До коментар #48 от "Грешка":

    Прочети пак заглавието.Раздават електромобили за без пари.Нито раздават нито е без пари.
  • 53 КОНПИЙСТУДЕНАВОДА

    12 0 Отговор
    Тук си личи че никой не знае закона на ОМ. Такова яко цункане ше стане с тоя ток,че ще ви се завие свят!!
  • 54 Купувал ли си кола на лизинг

    5 8 Отговор

    До коментар #44 от "радев":

    Това да не ти е кредит? Първо ти е написано, че 79 евро е без първоначалната вноска, без да е уточнено колко е първоначалната вноска. След тези да речем пет години, колата има някаква остатъчна стойност, която може да платиш ако искаш да задържиш колата. Ако не просто връщаш колата като си я ползвал за 79 евро на месец и гориш с първоначалната вноска. Вноската е малка, защото за разлика от автомобилите с ДВГ, електромобилите се обезценяват по-бавно и остатъчната стойност остава голяма. Това последното винаги ви се губи в сметките, когато сравнявате електромобилите с някой по-евтин автомобил, дето от разликата в цената сте щели да си купите гориво за 200 000 км.

    Коментиран от #56

  • 55 Мая

    6 7 Отговор
    А при нас в Маскве-2 дают!
  • 56 радев

    9 1 Отговор

    До коментар #54 от "Купувал ли си кола на лизинг":

    Тази ми е четвъртата нова кола.Всеки лизинг има оскъпяване.Това ми показва че не си купувал нова кола.За обезценката не си прав.Колата ми е 30 000лв.Рено зое е 30 000 €.Ти смятай колко гориво ще купя за разликата.
  • 57 Гошо

    12 1 Отговор
    40 000 минус 9000 равно на 31 000евро -направо без пари................
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Боби

    4 0 Отговор

    До коментар #49 от "радев":

    Имаше спор преди и пак ще напиша! На Запад финансовия лизинг, не се казва лизинг а си е заем за кола. Ти всъщност взимаш заем за кола, който изплащаш за определен срок. Лизинга на Запад е това, че си плащаш определени вноски (може със и без първоначална вноска) и след това връщаш колата без да получаваш нищо за нея. За този период плащаш пари за около 60 процента от стойността на колата. И след това я връщаш. Този който е оперативния лизинг у нас!

    Коментиран от #62, #99

  • 60 И как точно

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Аха":

    продаваш нещо, което не можеш да произведеш?

    Коментиран от #63

  • 61 Мхм

    5 6 Отговор

    До коментар #45 от "радев":

    Радев ти на нова кола годишен сервиз не минаваш ли бе? Филтри, масла, ремъци, свещи, спирачни дискове, накладки не сменяш ли? Като е нова, какво? Не правиш ремонти, но годишен сервиз минаваш!

    Коментиран от #65

  • 62 радев

    6 0 Отговор

    До коментар #59 от "Боби":

    Да така е.Преди да купя нова кола първия въпрос от дилъра е финансов или оперативен лизин желая!
  • 63 Ето как точно!

    1 8 Отговор

    До коментар #60 от "И как точно":

    Правят се поръчки, които все още не са доставени, защото някой трябва да ги произведе и да ги прехвърли през гьола до Европа! Така, че незнаеш дали поръчките не са повече! Това е регистрирано! Фабриката на Тесла беше затворена, а и пак са продали 90 хиляди за второ тримесечие. Възможно е да са доставали до други страни или в Америка. Колите при Тесла се поръчват по интернет с доставка до няколко месеца. И така може да е купена и платена, но да не е доставена и регистрирана все още. ОК?
  • 64 .?.?.?.?.?.

    5 4 Отговор

    До коментар #28 от "Komapak":

    Отвори сайта Tesla.bg и има раздел карта на зарядни станции.Не са чак толкова малко
  • 65 радев

    15 3 Отговор

    До коментар #61 от "Мхм":

    Купи си нова кола и ще разбереш.Няма такова нещо годишен сервиз.Смяна масло и филтри на 25 000км.Досега за 150 000 км
    имам 6 смени по 300 лв.Ремък на 180 000 км предстои ми към 500 лв.Карам само на дълъг път и накладки сменям след 200 000 км.Колата е дизел и има само подгряващи свещи.Това е разхода.Колата е 2015 г евро 5 пробег160 000 км.Преди карах кола втора употреба и правех ремонти всеки месец.
  • 66 123

    11 1 Отговор
    А ние даваме 1 к*р в г*з*т! Тук са даже най-скъпи от цяла Европа! Камоли за субсидии! Боже пази България!

    Коментиран от #69

  • 67 Julio

    4 3 Отговор
    Цяла статия за 300 овчара... Ще я подминем с насмешка...
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Julio

    6 1 Отговор

    До коментар #66 от "123":

    И Слава Богу! Като почнат да ми субсидират ел.четката за зъби, тогава може и да се съглася простакелските джендър-неутрални "коли" да взимат два-три лева субсидия при покупка....

    Коментиран от #71

  • 70 ДГД

    6 2 Отговор
    А къде сме ние? - Пак на опашката!!!
  • 71 Онкоболните кой ги субсидира

    10 0 Отговор

    До коментар #69 от "Julio":

    Знаеш ли колко онкоболни има само в България в следствие на замърсения въздух? А знаеш ли, че само химията за химиотерапията струва около 10 000 лв на месеца за ВСЕКИ един от тях, ВСЕКИ месец? ТЕЗИ ПАРИ ОТКЪДЕ ИДВАТ СПОРЕД ТЕБЕ?
    Засега не са измислили далавера с електромобилите, но за сметка на това частните болници усвояващите за средства са на "наши хора" и няма да им разваляме бизнеса я!
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 електроммм

    10 4 Отговор
    В България може да си купиш електромобил само с няколко пачки евро от шкафчето на Боко.

    Коментиран от #74

  • 74 Шамара

    7 10 Отговор

    До коментар #73 от "електроммм":

    Я да видим какво ще караш при червените, Ще яхаш метлата или на фатмака шперца! За кола като едно време вноска и чакаш 15-сет години!
  • 75 AC☑️DC

    10 2 Отговор
    За Българите..... пакет с пуканки
    Толкоз субсидия.
    Може, ама надали
  • 76 Boxer 3.0

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "Страничен":

    Да разбирам, че искаш държавата да вземе от тебе 9 000€ и да ги даде на някой екоталибан, за да му е по-евтино на него, да си купи електричка?
    Нали се сещаш, че тия субсидии, се взимат от всички, за да се дадат на някои.
    А, навремето ни говореха за пазарна икономика, как хората ще си купуват свободно стоки и пазара ще определя цената.
    Сега в Европа се връща времето от комунизма, когато за да си купиш кока кола, трябваше да си купиш и бутилка оцет! Само, че сега вместо бутилка оцет, ако ти живееше в Германия, щеше да субсидираш някой с 9 000€!
    Така че, ако обичаш, не плюй по Бг-то, заради "партийните" решения взети в Европа!
  • 77 Летял

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Komapak":

    "FLIGHT(S) CALCULATED AVERAGE CO2 EMISSIONS IS 143.31 KG/PERSON " - при 50 % заетост на местата. Пише го в билета. София- Ларнака. Разстоянието е не толкова голямо. Лети се час и четиридесет минути. При 100% пълен самолет са двойно - "FLIGHT(S) CALCULATED AVERAGE CO2 EMISSIONS IS 291.20 KG/PERSON".

    Коментиран от #81

  • 78 Бойко

    2 0 Отговор
    Нямам коментар
  • 79 Знаещ

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    Когато у нас масово навлязат електромобилите , панелките вече ще са разрушени и забравени .
  • 80 А ти сметна ли

    1 4 Отговор
    Ако лизинга ти е 160лв, а първоначалната вноска ти е поета от субсидиите, тока за трите хиляди километра които изминаваш на месец ти е още 120 лв. дори на дневна тарифа. Общо 280. В най-оптимистичния случай, САМО ГОРИВОТО ти струва 300 лв месечно, дори да караш 30-годишен автомобил. Ами лизинга? Ами първоначалната вноска? Ами поне две обслужвания годишно? Кое казваш излизало по-евтино? И накрая след пет години, цената на zoe втора употреба, ще е по-висока от цената на чисто новият ти автомобил.

    Коментиран от #83

  • 81 Летял си, ама дали си учил?

    7 0 Отговор

    До коментар #77 от "Летял":

    Самолета ще изразходи едно и също гориво независимо дали пътува с 50 човека или 100.

    Е как мислиш? Кога въглеродните емисии на пътник ще са по-ниски? Когато пътуват 100 човека или когато пътуват 50 човека? Другия път като се опитваш да лъжеш, поне гледай лъжата да е достоверна.
  • 82 Gandi

    5 2 Отговор
    Без пари имаше много стоки и услуги при комунизма.сега при демократите ес и сащ за без пари само шут в дивия и бегом.
  • 83 радев

    5 4 Отговор

    До коментар #80 от "А ти сметна ли":

    Купувал ли си някога нова кола?Май не си.Купи си пробвай и тогава коментирай.По горе съм описал каква е процедурата и разходите за нов автомобил.Карам четвърта нова кола.Връщам старата вземам новата.Така че не ми обяснявай нещо което не знаеш.

    Коментиран от #86

  • 84 onq s konq

    5 1 Отговор
    Язе па си зех беенве тедеес на лизинк па къ шъ го плаштам незнам
  • 85 Бай Ху

    8 0 Отговор
    А па язе ше изчекам тия електричките да навартат по неколкостин хиляди километъра и фа ги докарат на Горубляне и тогава ше си купим
  • 86 Ех радев

    7 1 Отговор

    До коментар #83 от "радев":

    Ти си купувал и карал, но и твоето каране от другите е различно! Ти си писал, че караш извън града и разхода ти е 4.5 на 100! Но това е твоя и на сравнявай на всички! Хората живеят по градовете и там работят. Влез в София, в час пик, стани сутринта през зимата, запали колата, загрей за 2 минути и измини разстоянието от 7 километра. Ако за това разстояние разхода ти е по-малко от 10, ела се обади! И като имам предвид, да нулираш сутринта данните преди да запалиш, а не да даваш данни след това среден разход за последните 1000 километра! И това е всеки ден, а дългите разстояния не са всеки ден.

    Коментиран от #88

  • 87 ааа

    1 0 Отговор
    Дайте един и на мен без пари.
  • 88 радев

    5 3 Отговор

    До коментар #86 от "Ех радев":

    За града си има градски транспорт.Само малоумник ще се качи в колата си в час пик.Аз не живея в София.Пътувам по работа из страната 1-2 пъти седмично.Нулирам преди всяко пътуване.Ако карам с 90-100 разхода пада до 4.2л/100км.В малък град кола не ти трябва.Съгласен съм - моето каране е различно.Споделям опит.Това е
  • 89 Бай онзи

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    То е проблем за електро колело без къща и гараж, а за кола не мисля изобщо.
  • 90 Бай онзи

    5 0 Отговор
    Исках да взема електричка на лиьинг в Германия за работа градско и знаете ли каква беше уловката. Имаше ограничение 10 хиляди километра годишно. Само че аз правя 40-50 хиляди. С една дума да си ходиш до магазина и толкова.
  • 91 Бай онзи

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    Въпрос на време е да го направят да не може да си зареждаш електричката дом
  • 92 Как може

    3 2 Отговор
    Да може да пишете непроверени глупости?
    Първи малко справка какво е лизинг в БГ и какво в Германия.
    Защото лизинг тук е да плащаш де факто наем ( за определен период от време плащаш на месец сума за да ползваш автомобила, след това го връщаш и ако има проблеми по колата доплащаш).
    А плюс това Рено Зое е най-евтиният електромобил защото, батерийте са под наем. Сиреч 99€ за колата плюс още толкова за батерийте( на месец)
    Има такива иферти за 99€ кола и батерий на лизинг ама и огранаичението за километри на година е 3000км. Аз например въртя по 40хил

    Коментиран от #95

  • 93 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Льо Гей Бегемот & сие...":

    За да изгради нова мрежа, която да носи големия товар и с това оправдание да ти вдигне цената на тока.
  • 94 Симеонка

    1 0 Отговор
    Я съм по муфтата...!
  • 95 радев

    5 0 Отговор

    До коментар #92 от "Как може":

    Има два вида лизинг в България - оперативен и финансов.Оперативният е като наем.Финансовият е с придобиване на колата или замяната и с нова след като изтече срока.При финансовият лизинг вноските са по високи.

    Коментиран от #96

  • 96 Благодаря

    5 0 Отговор

    До коментар #95 от "радев":

    Ме ми го разесни това на мен. Само, че би трябвало авторът на статията да е по-конкретен в информацията. Като кажеш на обикновения българин лизинг, той си представя кола на изплащане. Като кажеш на немеца лизинг, той пита частен или на фирма (юрид. Лице.). Частният лизинг е същият само, че с по сурови условия. Почти невъзможен за изпълнение от обикновен гражданин. ( кой нормален ще се хвърли да плаща месечна сума за кола, която не е негова и трябва да обслужва и пази повече от жена?)
    Де факто сигурно над 90% от скъпоте коли са на фирмен лизинг. Закона е такъв, че да се завърти икономиката, държавата стимулира лизинга. Там всеки плаща по малко (фирмата, работника, който кара). На края се купуват едни големи и скъпи коли, които никой не може да си позволи. Да речем една А6 за 60хил€ струва на месец 800€. 600€ плаща работника, другите работодателя. Колата се кара много. Обслужва се в официален сервиз, пълно каско. Няма ограничения за км и къде ще ходи работника. Горивото и ремонти плаща работодателя. Тези пари си ги спестяват от данъци. Общо взето всички доволно. Само дето работника си мисли, че кара негова кола и плаща една кошница за нея ама... нанайси.

    Коментиран от #97

  • 97 Радев

    3 1 Отговор

    До коментар #96 от "Благодаря":

    За Германия не знам как е.Затова не коментирам.За България е така както съм написал.
  • 98 Стоян Илиев

    0 4 Отговор
    ПО ПОВОД НА ТОЗИ,КОЙТО ПИШЕ-БЕЗ ПАРИ,АМА ПАК С ПАРИ,ШЕ МУ КАЖА,ЧЕ ЗА ГЕРМАНИЯ 99 ЕВРО СА КАТО 20-30ЛВ В БЪЛГАРИЯ,ТОЕСТ ЗА ПАРИТЕ КОИТО ДАВАШ ПРИМЕРНО ЗА ТЕЛЕФОН, МИ МОЖЕШ ДА КАРАШ ЧИСТО НОВ АВТОМОБИЛ!НИКОГА НЯМА ДА ФИ СТИГНЕМ!!!

    Коментиран от #109

  • 99 Иван

    3 0 Отговор

    До коментар #59 от "Боби":

    ПРАВ СИ, НО МАЙ ИМА И МЕСЕЧЕН ЛИМИТ ЗА ИЗМИНАТИ КИЛОМЕТРИ?

    Коментиран от #103, #104

  • 100 Стоян Илиев

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "ха-ха":

    НЕ СЕ СМЕЙ,ЗАЩОТО 99 ЕВРО НА МЕСЕЦ ЗА ГЕРМАНИЯ СА КАКТО 20-30ЛВ В БЪЛГАРИЯ,Е ТОВА НЕ Е ЛИ ПОЧТИ НИЩО ЗА УДОВОЛСТВИЕТО ДА СЕ КАЧИШ НА АВТОМОБИЛ НА 0 ЛМ??ХА ХА..

    Коментиран от #107

  • 101 Стоян Илиев

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "vute":

    ТИ СИ КАРАЙ 15 ГОДИШНАТА НАФТОВА ПЕЧКА,И ДАВАЙ МАСА ПАРИ НА ПИШМАН МАЙСТОРИ:-)АААА,И МОЖЕШ ДА Я КАРАШ С ОЛИО ЗА ПО ТЪНКО:-)ХААХХАХХААХАХХА:-)
  • 102 Стоян Илиев

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    НЕЩО СИ В ГРЕШКА!ТУК НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ТЕСЛА,А ЗА НЯКВИ ДРУГИ ЕЛМОБИЛИ!!!
  • 103 Боби

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Иван":

    Има. Не е месечен, а годишен. По принцип е 15 хиляди километра. За 3 години 45 хиляди километра, връщаш колата фирмата си я преподава, ти не се занимаваш. Но естествено е така за хора които не искат да се занимават и да си карат нови, коли. Като цяло излиза скъпо (не говоря за колите тук, а за типа лизинг), защото сумата която плащаш за тези 3 години се равнява на около 60 процента от стойността на колата, а си ограничен от километри и след като я върнеш, си платил голяма част, а нямаш нищо след това. Просто ги губиш (не че не губиш от покупка и стойността на колата пак си пада, но при по-дълъг период, загубата от стойността е по-малка). Така, че всеки си решава. Имам предвид, че във всички случаи е по-изгодно да я купиш от колкото да я взимаш с оперативен лизинг.
  • 104 Боби

    6 0 Отговор

    До коментар #99 от "Иван":

    Също да обясня и по друг начин. За период от 6 години сменяш две лизингови коли и изминаваш 90 хиляди километра. И понеже за всяка от тях си изплатил около 60 процента от стойността, означава че за 6 години си изплатил повече от една нова кола, изминал си 90 хиляди километра и все едно си я хвърлил след това, защото не взимаш нищо, след като я върниш. Е, да има някой тук който би хвърлил пари за нова кола и след 90 хиляди километра и 6 години, да няма нищо от нея?
  • 105 Стоян Илиев

    0 3 Отговор

    До коментар #16 от "ekspert":

    ДОНЯКЪДЕ СИ ПРАВ,АМА САМО ДОНЯКЪДЕ,ЕЛЕКТРИЧКИТЕ СА НЕ САМО ЗА ЕКОЛОГИЯ,НО И ЗА ПО МАЛКО ПОДРЪЖКА.И В РАЗВИТЕ ДЪРЖАВИ САМО ГЛУПАЦТЕ И ХОРАТА С НЯКАКВА ЗАВИСИМОСТ КАРАТ ЕДНА КОЛА ПОВЕЧЕ ОТ 4 ИЛИ 5 ГОДИНИ.СЛЕД ТОЗИ ПЕРИОД КОЛИТЕ ИЗВЕДНЪЖ СТАВАТ НА 80 ДО 130 ХИЛ.КМ,И БАЙ ГАНЬО Е ЩАСТЛИВ ОТ ТОВА,ЧЕ ГОДИНИ НАРЕД Е СПЕСТЯВАЛ,И СИ Е КУПИЛ "НОВА"КОЛА,КОЛКО ЖАЛКО!!!.

    Коментиран от #106

  • 106 радев

    5 0 Отговор

    До коментар #105 от "Стоян Илиев":

    Зависи от доходите.Ако нямаш възможност ще я караш и 10 г. и повече.
  • 107 радев

    4 1 Отговор

    До коментар #100 от "Стоян Илиев":

    Новите автомобили никога не са на 0 км.Карам четвърта нова кола.Винаги има изпитания след производство.Колите са между 10-20 км.Не си сядал в нова кола.
  • 108 Дедо

    4 0 Отговор
    Еееех,аз пък искам един стар петгодишен немски дизел,ако може тъка без пари пък вий си карайте новите електрички?

    Коментиран от #110

  • 109 фен

    2 1 Отговор

    До коментар #98 от "Стоян Илиев":

    Нещо си се объркал.99€ навсекъде са си 99€.Да не говорим че повечето неща в Германия са по евтини.
  • 110 дизела

    6 0 Отговор

    До коментар #108 от "Дедо":

    И аз искам ама вече няма.От всички коли които съм карал най доволен останах от пежо с двигател 1.9 дизел.
  • 111 Мой

    7 0 Отговор

    До коментар #37 от "Driving pleasure":

    При изригването на само един средно голям вулкан, се отделят толкова вредни емисии и прах колкото са отделили всички автомобили на земята за ПОСЛЕДНИТЕ 100 ГОДИНИ.
  • 112 айде де

    1 0 Отговор
    Да не е, без първоначална вноска? А?
  • 113 Хахоман

    0 2 Отговор
    Геца,стига глупости.
    И без пари ,подарак да ми дадат, аз ауди то си нема да оставя
  • 114 Боги

    3 3 Отговор
    Пълен булшит са електричките. Бъдещето е на водородните клетки. Зарибяват стадото и то квичи от г лупост.
  • 115 тесла

    4 1 Отговор
    все се чудя, защо тези електрически коли нямат динамо за да зареждат акумулаторите при движение кога паднат на 10%и да се включат автоматично при въртящите се колелета и да зареждат батериите

    Коментиран от #117

  • 116 Чичо Кольо

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Екологията":

    Какви 125 000 литра. Резервоара на Еърбъс 320 е 27 000 литра за 5 500км.Да, има и по големи самолети. Малко си го понадул и човек който и идея си няма не хваща такива зловредни манипулации.
  • 117 TeslA

    0 0 Отговор

    До коментар #115 от "тесла":

    Щото се чудиш вместо да прочетеш че имат и зареждат при спиранр
  • 118 Чакаме ги

    1 0 Отговор
    Това са първите електрически коли които след седем осем години ще дойдат да сменят собствениците си с Български