3 Август, 2020 08:37, обновена 3 Август, 2020 16:41 48 953 64

Взеха книжката на шофьор заради регулиране на чистачките

Съдията решава, че сензорният екран в Tesla-та е „електронно устройство“, което означава, че е забранено използването му по време на шофиране

Въпросният водач е бил лишен от свидетелството си управление на МПС заради регулиране на чистачките по време на движение. По-конкретно той се е опитал да регулира честотата на движение на чистачките в електромобил Tesla Model 3 и така попаднал в инцидент. За щастие пострадали няма, но водачът е бил глобен 200 евро и бил лишен от шофьорската си книжка за месец.

Инцидентът е станал в германския град Карлсруе, близо до френско-германската граница. Собственикът на електромобила Tesla Model 3 се връщал вечерта от работа и попаднал в силен дъжд. Напразно се опитвал да увеличи скоростта на чистачките на предното стъкло, които не можели да се справят с пороя. В крайна сметка колата излетяла отстрани на пътя и ударила няколко дървета.

Пътната полиция изпрати материали за произшествието до градския окръжен съд, където собственикът на Tesla беше признат за виновен в безразсъдно шофиране. В резултат на това водачът е лишен от правата си заради "настройка на чистачките" за период от един месец и му е наложена глоба в размер на 200 евро.

Факт е, че в минималистичния интериор на Tesla Model 3 интензивността на чистачките се регулира изключително и само чрез менюто на сензорния екран на централния панел. Съдията решава, че сензорният екран в Tesla-та е „електронно устройство“, което означава, че е забранено използването му по време на шофиране, независимо от целта. Присъдата е окончателна и не подлежи на обжалване.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 62 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Истината

    319 10 Отговор
    Ами да, все едно тия дето си цъкат по телефона да като шофират да си мислят че се движат безопасно, по същия начин Тесларите докато си цъкат на таблета да твърдят че карат безопасно....прав е съдията, в единия случай механичното превключване на листчето на чистачките става интуитивно и дори със затворени очи, а не да се цъклиш в таблет да си отвличаш вниманието и да търсиш опции в настройките на електронни устройства.

    Коментиран от #5, #13, #42, #57

  • 2 Komapak

    259 12 Отговор
    На ви телевизори по средата😂😂😂
  • 3 Радев

    181 8 Отговор
    Технологиите на Тесла не винаги са безопастни.Превключвам чистачки мигачи фарове без да гледам къде са лостчетата.За да настроя навигацията се налага да спра ако не искам да катастрофирам.

    Коментиран от #11

  • 4 омъскаряване

    175 9 Отговор
    Нали били много "умни" тия тесли ве, що се е ударила хаха! Добре, че не му е паднала и задната броня от дъжда хаха Браво на съдията, е това е съд!
  • 5 Boxer 3.0

    117 5 Отговор

    До коментар #1 от "Истината":

    Този случай може да се използва, като прецедент и да забранят продажбите на автомобили с такива "е-устройства". Проблема е, че не само Тесла ги има, но и повечето нови автомобили. Ще стане интересно, особено за еропейските авто-концерни,ако някой адвокат се заяде.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 dagasdf

    119 5 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    В колата нещата трябва да се случват лесно и интуитивно докато човек шофира, а не да спира за всяка глупост която трябва да пренастрои в някакво меню.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 Дедо

    154 2 Отговор
    Аз немам такива проблеми с мойта тесла,най много да си ударя пръста с нея!
  • 11 qwerty

    67 1 Отговор

    До коментар #3 от "Радев":

    Моята заводска навигация е по-старо поколение Пайнър, но не ми разрешава да въвеждам адреси по време на движение. С тия телевизори, които са вързани към интернета много се разсейват водачите. Ако се загледате по кръстовищата почви всеки 3 цъка в телефона

    Коментиран от #56

  • 12 ттт

    104 1 Отговор
    А бе то хубаво, че е електронно реулиране на чистачките, ама ако не е по-лесно от механичното, какъв му е смисъла? Само да ти вземат повече пари, май.
  • 13 Гост

    65 12 Отговор

    До коментар #1 от "Истината":

    И според теб шофьора е виновен.Ако се беше блъснал че няма видимост кой ще е виновен.Да спре на магистралата за да си настрои чистачките ли.Според мен производителя на колата.

    Коментиран от #25, #35

  • 14 Пак сте изпуснали най-важното

    40 32 Отговор
    Пак сте изтървали по-важната част от новината. Присъдата е защото нито е включил автоматичната функция на чистачките предварително, нито е ползвал гласовия асистент да ги включи, а се е оправдал за катастрофата с третия начин да си включи чистачките. Това е като да си изкараш крака, за да си регулираш шофьорското огледало на вратата.

    Коментиран от #46

  • 15 Не ги

    40 4 Отговор
    разбирам тези.Искаш голЕм телевизор..ама и да се возиш с него????И кво гласово командване викаш "пусни ма"и докато уточниш какво твоята вече го е хванала а теслата се чуди кво да пусне.
  • 16 Driving pleasure

    41 17 Отговор
    БРАВО!!!! Това е единствения начин да се прекратят идиотщините на друсаното афро и на кочината му! Тъй като по презумция всички собственици на модел 3 правят същото трябва да се забрани продажбата на тая кочина!

    Коментиран от #43

  • 17 Гост

    45 3 Отговор
    Е, какви са тези "високи" технологии, ако се налага по време на движение да регулираш елементарни неща като скорост на стъклочистачките?! Че моят "кошник", който е на 15 г. има сензор за дъжд, с автоматично регулиране скоростта на стъклочистачките! Мислено - недомислено!

    Коментиран от #50, #58

  • 18 О. Ч. З

    23 4 Отговор
    Германец да кара бързо във проливен дъжд. Значи е бил пиян или дрогиран те на сухо и на празен път не знаят къде се намират камоли във лошо време а като видят ремонт все едно виждат господ. Днес ако не си направят поне едно задръстване половината ще са измрели от стрес. Тези които са ходели по работа или за удоволствие там знаят за къкво става въпрос щау без причина
  • 19 Реалист

    17 5 Отговор
    Ами сега? Новата S-класа, която ще излезе тази година, идва с огромен 20-инчов сензорен дисплей/таблет отпред. И за нея ли ще важи това правило? Да не си убият коня германците, опитвайки да спрат американския кон (Теслата)?
  • 20 чичо

    11 20 Отговор
    Много сме умни ние българите... Знаем само да лаем. В повечето коментари се отрича колелото и се хвали тоягата ( това част от драскачите няма да го разберат). За това някои правят ТЕСЛА, други тесли за пирони.
  • 21 незнайко

    20 1 Отговор
    БРАВО така се прави. Като е валяло толкова силно, защо не е отбил и да спре за да си регулира чистачките ? Това е все едно да чатиш по телефона в движение !!!
  • 22 1234578

    40 5 Отговор
    Така става с млоумното управление на всички функции от "таблета". Въведено от Илон Мъск. Човек не може да си регулирачистачките, фаровете или климатика, без да катастрофира. Лошото, е че и другите автомобилни производители правят същото. Искам си копчетата, бутоните, врътките и стрелките на километраж, оборотомер, гориво и температура вода, не ви ща "таблета".
  • 23 Българин

    31 3 Отговор
    От механично управление по добро няма, другото на таблетите в колите сие изгъзица, та съдията правилво е отсъдил.
  • 24 1234578

    20 3 Отговор
    Този съдия според мен, трябва да забрани в Германия продажбата и шофирането на Тесла Модел 3 заради този "таблет".
  • 25 1234578

    19 2 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Как да не е виновен. Естествено, че е виновен за това, че си е купил "ТЕСЛА". Другия път да внимава какво си купува.
  • 26 Киро

    7 0 Отговор
    В Германия се продават какви ли не неща. Не е забранено да се продават. Но ако си ги купиш и сложиш яка глоба и ти взимат книжката. Пример да фаровете.
  • 27 РЕВИЗОРО

    14 0 Отговор
    СЪДИЯТА Е АБСОЛЮТНО ПРАВ
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор

  • 29 Хаджиментов

    13 1 Отговор
    Хахах, ами тогава шофьорите да не гледат и скоростта, защото повечето табла в момента са също електронни устройства. А че регулирането на чистачките от панела е тъпо, няма спор.
  • 30 милиционер

    12 3 Отговор
    управлението на автомобил не е детска електронна игра. това не могат да разберат 99 % от водачите . затова и най-много катастрофи правят младоци по на 18-30 години

    Коментиран от #32

  • 31 2107

    25 3 Отговор
    Бах таз "тесла"... Аз 45 години все руски коли и камиони съм карал, пък казармата и руски танк ... проблеми съм нямал...Ей на и днес бръмча с една Лада седмичка ... чистачките и мат само ДВЕ скорости ,като едната е импулсна ... другата колкото -толкова ...Миналата седмица такъв дъжд ме пра във Варна ,че карах из наводнения булевард ,като джет във воден канал...ама спиране няма ... А имах и една по-стара ,дето тенекиите под краката ми ги нямаше ...само гумената подложка спираше вятъра и прахоляка да не влиза в купето ... не си знаеше километрите горката ,ама как вървеше ...даже веднъж ,като минах през един гьол плесна такава вода вътре из под черджето ,че чак очилата ми намокри ...чистачките бачкат ,ама на очилата нямам ... А казват и се присмиват, че Ладите били правени с теслата ...С теслата ...ама умиране няяямммааатт ! Ееехх какви тесли бяха едно време колите ...то днешните тесли ли са ...Гейска му работа ...с меки дръжки...

    Коментиран от #48

  • 32 Kirumo

    3 8 Отговор

    До коментар #30 от "милиционер":

    Статистически хората от 18 до 30 не са най-рисковата група. Просто в статиите възраста се споменава винаги ако има млад човек за да се създават сензации и по този начин фалшиво да се създаде причина за по-високи застраховки за младите водачи.
  • 33 Евач

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Оня с коня":

    Че тая Тереза по-дърта от баба Лили бе, ти геронтофил като Макарончо ли си?
  • 34 Демокрацията е лъжа!

    2 0 Отговор
    Явно дръжката на теслата е мека като дедовия ми!

    Коментиран от #45

  • 35 Пилотът Гошу

    11 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Е кой да е виновен, след като е причинил катастрофа докато си настройва чистачките? Същата работа щеше да е и ако си гледаше вайбъра... Основните неща трябва да бъдат достъпни директно от водача, точно такива глупости са почнали всички производители, вкарвайки всичко в менютата.... Може да изглежда модерно и тн, но е проблем.
  • 36 е х оооооооооо

    1 1 Отговор
    Радикално трябва да се подходи към този ГЛОБАЛЕН проблем - СПИРАНЕ от ПРОИЗВОДСТВО на ВСИЧКИ ЕЛЕКРОМОБИЛИ ............така шофьорите няма да се разсейват в софтуеъра
  • 37 пророк Исай

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Оня с коня":

    Изроди се светът - млади мъже се женят за по-стари жени с пари и без пари .............само за спорта . Но ............ всеки с ФОБИИТЕ си .
  • 38 Ееееее специалисти

    5 8 Отговор
    Много философи са се навъдили! Както всички знаят, Тесла се ъпдейтва през интернет! Ако това наистина стане сериозен проблем, ще се пусне програма с регулиране за чистачките с лоста който управлява движението напред или назад, също може и с бутоните на волана! Всичко това е свеждане до програмирането. Лека и си карайте 30 годишните бегачки, те нямат проблеми! 😂

    Коментиран от #61

  • 39 Иван

    5 5 Отговор
    Цялата работа опира до това да ти вземат парите за нещо, което не работи както следва, след това да си платиш за да ти го дооправят, след това да си платиш за да ти го осъвременят и т.н. А такива стоки си купуват комплексари, които си мислят, че като се похвалят във фейса и всички ще им се възхищават. Нещастници!!!

    Коментиран от #44, #47

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор

  • 42 сектант

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Истината":

    той че е прав, прав е, обаче тоя умник красавец защо не вземе да спре аджеба и да си нагласи таблета ами трябва да кара и да рови... проооос проооос ама на килограм
  • 43 С вазелин в

    3 5 Отговор

    До коментар #16 от "Driving pleasure":

    А на теб трябва да ти вземат телефона, като се качваш да караш автомобил.Какво ти пречи на теб Тесла и Мъск,че все се пениш тук.Нещо много нервата те гони,явно е че си много неприятен и завистлив модел,не струваш колкото и едни косъм на Мъск.Ок добре щом казваш ти Тесла е скапана Африканчето се дрогира,напива и т.н.но поне се опитва да прави нещо и му се получава.Аре сега кажи ТИ като не се дрогираш,напиваш и си супер умен какво направи за хората.Не ти,а хората които си купуват тесла могат да кажат дали е скапана или не.
  • 44 Европеец

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "Иван":

    Днес комплексари, утре нещо обикновено. Така или иначе двигателят с вътрешно горене влезе в периода на дълго сбогуване
  • 45 ХаХа

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Демокрацията е лъжа!":

    Няма как да на е с такива дядовци, като твоя... и внуците им де
  • 46 Гражданин

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "Пак сте изпуснали най-важното":

    Товъае ганьо разбрал недорозбрал плюе по нещо което е недостижимо. Комплексари от всички срани съединявайте се
  • 47 ХаХа

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Иван":

    Комплексарите са тия от баснята за лисицата и гроздето
  • 48 80% deбили

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "2107":

    Една дума за такива като теб-МАЗОХИСТИИИИИ
  • 49 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    Той достатъчно се е самонаказал, като е потрошил машината. Сигурно са го санкционирали, защото е можел да причини вреда другиму !! "Безразсъдно шофиране" .....това ми харесва. Чистачките се ремонтират и регулират в гаража. Там се оттренира и командването им.Мнозина от водачите не си дават сметка, какво е това скорост от 25-30 метра в секунда - да не говорим за по-вече. Позволяват си отклоняване на вниманието от движението по пътя !? Рано или късно .....си плащат !!
  • 50 Е именно де

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Нали затова казах, че са пропуснали половината информация в статията. Тесла също има автоматично включване, има и автоматично регулиране, има и гласово включване и гласово регулиране на чистачките, но на този оправданието му е било такова. Или преди това е бърникал из настройките и е изключил някоя функция или това му е било оправданието за катастрофата. ;
  • 51 Йо Несбьо

    4 2 Отговор
    Тези манипулации отнемат вниманието, но и затова се извършват при СПРЯЛ автомобил. Не е нормално да човъркаш настройките по време на движение. А това, че е излетял от пътя с "Тесла" не прави електромобилите проблемни, а показва какви идиоти могат да бъдат задкормилните устройства. И аз имам таблет в колата, бордови компютър и т.н., всичко се управлява през волана, дори можеш телефонни обаждания да правиш, без да си пипнеш телефона, но в движение избягвам да ползвам настройките. Колата ми е турбобензинка, нищо особено, даже е доста далече от електричките, но за 25 години шофьорски стаж имам една катастрофа и то удариха мен, защото шофьорът отзад се заблял.

    Коментиран от #52

  • 52 dsсса

    2 2 Отговор

    До коментар #51 от "Йо Несбьо":

    Прав си! Шофьора е виновен. Трябвало е да спре, за да си регулира скоростта на чистачките. Но все пак, това е голяма крачка назад от технологията да си регулираш чистачките с едно бутване на лостчето нагоре (май на алфите е надолу). Сега на моята 10 годишна астра скоростта на чистачките се променя автоматично според силата на дъжда, но на предишните коли ми се е случвало за 100 километра пътуване да превключвам скоростта на чистачките поне 20 пъти. Засилва се дъжда, цък лостчето нагоре, засилва се още, цък още веднъж, намалява дъжда, цък лостчето надолу, почти спира - цък на импулсно, усилва се... Ако трябваше всеки път да спирам, щеше да е уасно, щях да се изнервя, щях да отслябя вниманието си. Разбира се, това е лесно отстраним проблем, стига да пожелаят на т'слата да и сложат един джойстик за чистачките, все пак е компютърен атрибут.
  • 53 Даскал

    3 0 Отговор
    На калпаво задкормилно устройство каквото и да му дадеш все в хендека ще свърши.
  • 54 123

    1 0 Отговор
    Когато не можеш да караш и бог не може да ти помогне
  • 55 123

    1 0 Отговор
    И да засади нови дръвчета сега!
  • 56 Honda

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "qwerty":

    Със CR-V ли си?

    Коментиран от #59


  • 57 1234

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Истината":

    определено трябва да се забрани на производителите чрез управление тип таблет да се котролират чистачки,къси и дълги ,климатик и всичко останало защото така или иначе минаващ през 3 под менюта ,а на тебе ти трябват дълги сега,подир малко си у гйолу!!! човека не е виновен за съвременната тъпотия
  • 58 1234

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    хамериканско баце
  • 59 Komapak

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Honda":

    И на Лексус не можеш да зададеш адрес ако се движиш.
  • 60 az #Победа75

    0 0 Отговор
    Правилно! Отвлича вниманието от пътя! Това не ти е щифта, дето връткаш без да откъсваш очи от пътя, а сензерен екран на таблет.
  • 61 Чичо

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Ееееее специалисти":

    Или с педала на спирачката (ако има такъв ,щото не съм запознат с новите технологии). Натискаш спирачка и ти се включват чистачките - кеф! 🤔😂😂😂

    Коментиран от #62

  • 62 Ееееее специалисти

    0 2 Отговор

    До коментар #61 от "Чичо":

    С всичко може, зависи как ще се програмира! А твоята така не може, нали?
  • 63 Алфа Ромео

    1 0 Отговор
    Напушения има добри батерии само, другото в колите му е недорузомение.
  • 64 Тодор

    1 0 Отговор
    Да беше протегнал ръка навън и с един високотехнологичен, електронен парцал, да бърше, бърше...

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.