3 Септември, 2020 12:59 9 066 30

Volvo се отказа от всякаква електроника (само еднократно)

  • volvo-
  • p1800-
  • cyan-
  • s60-
  • tc1

Volvo представи специално купе на базата на класическото P1800 със съвременен двигател от състезателното S60 TC1. Двулитровият четирицилиндров турбомотор на Cyan развива 413 к.с. и 455 Нм, а червената зона започва от 7 700 об/мин.

Volvo се отказа от всякаква електроника (само еднократно)

"Пикът на мощността се достига късно. Моторът е високооборотен, а въртящият момент е интуитивно линеен, в зависимост от степента на натиск върху педала на газта", разказва за особеностите на агрегата ръководителят на проекта и технически директор на Cyan Racing Матиас Евенсон.

Volvo се отказа от всякаква електроника (само еднократно)

Двигателят е съчетан с петстепенна ръчна трансмисия, която предава въртящия момент на задните колела с помощта на карданен вал от въглеродни нишки. Диференциалът с повишено триене подобрява значително предаването на мощността.

Volvo се отказа от всякаква електроника (само еднократно)

В Cyan няма никаква електроника в помощ на водача - нито ABS, нито стабилизираща система, нито дори усилител на спирачките. Купето изглежда като оригиналното P1800 от 60-те, но има по-широка колея, а каросерията е карбон и високоякостна стомана, благодарение на което тежи само 990 кг. Специалният модел ще бъде произведен в ограничен тираж по поръчка.

Volvo се отказа от всякаква електроника (само еднократно)


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Японеца

    86 2 Отговор
    Браво!
  • 2 Tова е автомобил

    83 5 Отговор
    не телевизор на колела
  • 3 Еклектик

    89 3 Отговор
    Истински автомобил. Брутална красота!!!
  • 4 Ром ама кубински

    63 3 Отговор
    Класически красавец.
  • 5 Алфа Чакал

    33 3 Отговор
    То хубаво,даже много,но поне ABS трябва да има с бутон за изключване.Иначе истински звяр.

    Коментиран от #7, #16

  • 6 ΞLΞVΛTΞ

    7 75 Отговор
    Китайски трошляк претендиращ за нещо повече от боклук.Швеция вече няма шведи просто името е останало на тази невзрачна държавица.

    Коментиран от #18

  • 7 Алфа Вълкът

    22 8 Отговор

    До коментар #5 от "Алфа Чакал":

    Това ще е спортен звяр за какво ти е ABS? За градско коте и да се тупалчиш на пътя си вземи м3.

    Коментиран от #15, #27

  • 8 Иванчо l-ви

    23 3 Отговор
    Muscle car по Шведски
  • 9 Логически, а не граматически

    20 0 Отговор
    Прекрасна... !
  • 10 Електрошок

    4 12 Отговор
    Некой може ли да ми обясни как"диференциалът с повишено триене повишава предаването на мощноста"?!

    Коментиран от #25

  • 11 Тойота

    27 1 Отговор
    Истинска кола за истински мъже- опростена, бърза, лека. Толкова коне на задно нямат удържане. Ако беше и с 5 литров V8 цена нямаше да има!!! Новите таблети на колела ще има да дишат прахоляка.
  • 12 Доналд Тръмп

    6 2 Отговор
    Това е колата,е можеха да и оставят един ABS и един loung control,в истинските неща е така-няма системи за сигурност
  • 13 Ako има за мен

    19 0 Отговор
    с голем кеф бих си взел един,според мен уникален автомобил.
  • 14 Доку Доку

    1 3 Отговор
    Колата е страхотна, но 500 000$...

    "Тhe P1800 Cyan will be marketed independently by Cyan, with production set to be extremely limited. Prices start at $500,000"
  • 15 Алфа Чакал

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Алфа Вълкът":

    Ще се сдавим с теб,така да знаеш.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 незнайко

    18 0 Отговор
    Вчера по Дискавъри даваха сервиз (есо ес сервизиран) точно с този модел автомобил . Купето е разкошно а с този двигател не ми се мисли какво удоволствие ще е !!!
  • 18 Komapak

    11 0 Отговор

    До коментар #6 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Невзрачната държавици освен Волво произвежда и Кьонигсег. Това не е Германия. Объркал си двата щата ама яко. То и аз мога като един друг аматьор, наричащ себе си сектанта, да плясна :коня е зелен. Нещо аргументи, факти да имаш за малоумното си твърдение?
  • 19 Алфа Ромео

    8 0 Отговор
    Много красива кола!
  • 20 Димчи

    7 0 Отговор
    Супер е!
  • 21 Хер Флик

    10 1 Отговор
    Къв АВS бе, къв ланч контрол са те патили тебе?! Виж за пример Caterham R 620. Там също няма такива електронни глупотевини, няма серво на волана и даже няма серво на спирачките. Ама как върви и как спира... Просто не е истина... Та и с въпросното Волво е така, само дето цената е адски раздута.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Старомоден

    8 0 Отговор
    Кола създадена от механици и инженери по примера на старата школа,не от IT та,браво!
  • 24 Волво

    4 0 Отговор
    С такава е поставен рекорда за най-много изминати мили/километри в света.
    Volvo p1800
  • 25 Volvo

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Електрошок":

    Боксуването е по-трудно и отива повече мощност към колелото, което не боксува. Мощността при колелата е по-малка от тази на двигателя именно заради трансмисията
  • 26 Ехаа

    10 0 Отговор
    Най-после истински автомобил. Без електроника! Още ми е мъчно за жигулката! Никъде не ме остави на пътя. А старите ВОЛВО си бяха железни машини!
  • 27 Аха

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "Алфа Вълкът":

    Че спортните зверове, нямат ли ABS? Или викаш, друго е да се тряснеш спортно в дървото!

    Коментиран от #29

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Аха":

    Нямат абс,това не е тесла
  • 30 мърморко

    0 0 Отговор
    как така статия без намесата на руснак или американец , как класическия мърморко ще храни американци и руснаци колко са прости и каква инжинерна неграмотност имат? ами сега?