17 Октомври, 2012 17:28 7 380 12

5 000 лв. субсидия за електромобил

  • електромобили-
  • субсидия

Правителството одобри Национален план за действие за насърчаване на производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства, който предвижда 5 000 лв. субсидия при покупката на електромобил и 2 500 за хибрид. Предлага се също освобождаване на електромобилите от годишен данък и пътна такса, както и диференциране на цените на винетките според екологичните характеристики на превозното средство.

Планът обхваща периода 2012-2014 г., което означава, че средствата за субсидиите трябва да бъдат осигурени до две години. Поради ограничените възможности на бюджета за възможен източник на финансиране се сочи търговията с парникови емисии. Броят на субсидираните покупки на екологични возила ще се определя година за година според моментните възможности на хазната.

Правителството предлага електромобилите да бъдат освободени от данък, а за хибридно возило да не се плаща минимум 5 години. По препоръка на Европейската комисия ще трябва да се премахне и таксата за регистрация на кола на ток. Предвижда се електромобилите да могат да се движат в лентите на градския транспорт.

Най-евтиният изцяло електрически автомобил на българския пазар Mitsubishi i-MiEV струва над 70 000 лв. Доста по-солидният като размери и оборудване Opel Ampera излиза над 83 000 лв.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 W164

    1 6 Отговор
    ИМАТ САМО ЕДИН НЕДОСТАТЪК ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ И ТОВА Е ЦЕНАТА ИНАЧЕ ВСИЧКО ДРУГО Е СУПЕР.СПОРЕД МЕН НАЙ ВЕЧЕ ЩЕ СЕ ИЗПОЛЗВАТ ЗА ТАКСИТА,ЗАЩОТО ТОГАВА НАЙ ЛЕСНО И БЪРЗО МОЖЕШ ДА СИ ВЪРНЕШ ПАРИТЕ КОИТО СИ ДАЛ
  • 2 ддд

    5 1 Отговор
    Идеята на тези субсидии е да доближи цената на електрическата до тази на нормалната бензинова кола.Тези смешни 5 хл. лева на 40 000 лв надценка спрямо еквивалентен автомобил дали ще свършат някому работа.Или на 82 хл. 2,5 хл. лв отстъпка. По-скоро да работят над внедряването на евронормите в данъчните системи и актуализирането на критериите там,за да се стимулира масова експлоатация на по-малко замърсяващи превозни средства.Каква е ползата ако в града карат 5 електрички,а 5000 без катализатори бълват сажди и мизерия.На Запад първо си оправиха нормите и после почнаха да дават по 3 пъти повече субсидия за ел. автомобили и мотоциклети. Този закон с вратичката,която си оставят за това дали щяло да има пари в бюджета или не, си е пълна утопия на някой,който е почувствал скуката от бездействието.
  • 3 х*йбрид

    7 1 Отговор
    Това е неизпълнимо в българските условия. Ако нямаш гараж, в който да зареждаш електромобила (а повечето хора в градовете нямат), той е неизползваем, дори да ти го подаряват.

    Коментиран от #4, #9

  • 4 Tomas

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "х*йбрид":

    на крива комета космоса и крив.
  • 5 х*йбрид

    1 0 Отговор
    Е какво, да не би да не е така?!
  • 6 Mupo

    2 1 Отговор
    ако наистина искат нещо да направят по въпроса, не че ще е достатъчно, но може да стане веднага, да ги освободят от ДДС. На 70000 то е над 5000 без да нужно да търсят финансиране....
  • 7 Захарче

    2 1 Отговор
    Според мен са изпуснали едната нула от 5000 т.е. трябва да 50 000 за субсидията !?
  • 8 M_SUx

    0 1 Отговор
    Е как I-MieV да струва над 70хиляди, в митсубиши моторс се продава за 30 хиляди???
  • 9 Ивац Тодоров

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "х*йбрид":

    На няколко места в София вече има електростанции, където може да бъде зареден автомобила. Но наистина не е удобно да нямаш гараж...
  • 10 ддд

    1 0 Отговор
    Хайде пак отвори сайта на Митсубиши и ще видиш,че цената е в евро без ДДС. Ние нямаме стандарта на средните американци с къща и гараж,малцина са тези които живеят така,а от тях са неколцина които имат възможност да си го позволят.За какви ел. автомобили говорим,след като компаниите спряха да ги произвеждат понеже никой не иска да си купува такива коли. Да наблегнат на изчистването на сегашните атомобили и затягане на проверките,а не да се опитват да пробутат нерентабилни коли.Ел.колите не са толкова скъпи колкото им искат,но компаниите са виновни за тези безбожно високи цени. Една конверския на автомобил излиза към 15 хл. лева с нови части проектирани за това,е като добавиш цената на едно ново купе без двигател,да кажем 10 хл. лв, с печалбата стават 30хл. лв,а комапниите се опитват да пробутат боклука си за двойно повече.
  • 11 Светослав Маринчев

    1 0 Отговор
    А колите с газ или с метан при които замърсяването е по-малко от производството на енергия? Сигурно защото се монтират от хора които се чудят как да спестят 2 лева и дори не си и мислят за нови коли. Както винаги облекченията са за богатите, а за простолюдието само повишение на данъци и такси и намаляне на заплатите.
  • 12 Красимир Петков

    2 1 Отговор
    ИМА ПО ЕВТИНИ КИТАЙСКИ ВАРИАНТИ ИЗЦЯЛО ЕЛЕКТРИЧЕСКИ НА ЦЕНА ОТ 20000 ЛЕВА.ЗА ТЯХ ЩЕ ИМА ЛИ СУБСИДИЯ?
    АВТОМОБИЛА СЕ ВНАСЯ ОТ ФИРМА ВРОМОС -БУРГАС
    А ТО ДОГОДИНА РЕНО ЩЕ ПРОДАВА МАЛЪК ЕЛЕКТРОМОБИЛ НА ЦЕНА ОТ 12 000 ЛЕВА ......МОДЕЛА Е TWIZZY