Last news in Fakti

14 Септември, 2020 12:08 5 898 26

Идва ли краят на автомобилите в германските градове?

  • германия-
  • автомобили-
  • градове
Идва ли краят на автомобилите в германските градове? - 1

Автомобилната организация ADAC и Свободната демократична партия FDP разкритикуваха искането на "Германската асоциация на градовете", която цели по-малко автомобили на обществени пространства. За какво всъщност е спорът? "Германската асоциация на градовете" се обяви в подкрепа на "преход на трафика" със значително намалена роля на автомобила.

Главният изпълнителен директор Хелмут Деди заяви пред DPA: "Нашите градове не са паркинги, градовете са места за живеене. Те са градове за хора, а не градове за автомобили. Бъдещето трябва да бъде свързано с преминаване към различна комбинация от видове транспорт, при които колата да играе все по-малка роля" твърди Деди.

Но предложението срещна неистова съпротива от германския автомобилен клуб ADAC. "Това искане само засилва различията между хората и игнорира потребността на много германци, които зависят от автомобила. Това са голяма част от населението на Германия, които живеят в околни райони и не могат без автомобили" казва президентът на ADAC Герхард Хилебранд пред DPA.

Според FDP пък, подобни мерки биха ограничили индивидуалната мобилност и правата на собственост и биха се превърнали в „смъртоносен удар“ за градската търговия на дребно. От FDP заявяват, че е безспорно, че повечето градове са изправени пред големи предизвикателства, причинени от пътния трафик, но не това е решението.

"Това, от което се нуждаем, са решения, които са насочени към съответната местна ситуация, индивидуални решения FDP също вярва, че изтласкването на колите извън градовете изпраща грешен сигнал до германците. Вместо дискусии относно забраните, ние се нуждаем от интелигентни иновации в областта на цифровите мрежи и контрола на трафика", смятат още от FDP.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Абдул от Кабул

    48 3 Отговор
    Идва времето на камилата.
  • 2 Мислещ

    46 8 Отговор
    Да го правят, то се е видяло, че големите градове в цял свят постепенно ще бъдат непригодни за нормални хора и само болни либерасти и ще могат да живеят в тях, а нормалните хора ще трябва да бягат към дълбоката провинция.
  • 3 др Гей Билтс

    12 7 Отговор
    Като се има на предвид, че Германия на половина ще я накъсим, не колите ще изчезнат, ами и цели градове.
  • 4 Behemoth

    26 37 Отговор
    Ами това е така ...в градовете трябва да се изгради многопластов припокриващ се транспорт и карането на личен автомобил да бъде скъпо удоволствие и да се забрани повече от един автомобил в семейство!Градът е за хората а не за таралясници карани от комплексари...

    Коментиран от #5, #24

  • 5 фашист ниеден

    18 10 Отговор

    До коментар #4 от "Behemoth":

    Ти още малко и батлака с ракията ще ми вземеш от мазето.

    Коментиран от #9

  • 6 Рошко

    16 4 Отговор
    Ше дойде края, когато цъфнат диреците
  • 7 бай онзи

    18 10 Отговор
    дай им на джендърчетата да карат по 3-4 лентови булеварди колелета и тротинетки... докато беше блокиран Орлов мост беше пълно с такива от бившето Ропотамо надолу... парк като слънце, бай ганьо либералния джендър гордо с тротинетката или колелото по средата на булеварда
  • 8 VAG BMW RIP

    16 9 Отговор
    Идва краят на германските автомобили.

    Ще остане само Mercedes Made in China.
  • 9 Behemoth

    8 14 Отговор

    До коментар #5 от "фашист ниеден":

    Селяните на село!

    Коментиран от #25

  • 10 цц4е

    9 4 Отговор
    То хубаво искат да премахнат автомобилите, но какво предлагат насреща?
    Айде да речем, 90% от "германското" население сега, са свикнали с камилският начин на предвижване, ама в Германия е студено и не е подходящо място за живт на въпросните превозни средства.
  • 11 Автоголллл

    20 3 Отговор
    Като спре притока от милярди евро данъци от автомобилите друга песен ще запеете.

    Коментиран от #14

  • 12 Driving pleasure

    16 5 Отговор
    Дедито да го... поредния изтрещял джендър с продухан мозък. За да може градския транспорт да покрие всички нужди това значи утрояване и поддържане на неефектини линии което си е разхищение. И нищо не се печели.

    За разбообразие ограничете застрояването бе кретени "зелени" сложете ставило на изграждане на нови сгради и и когато градовете не са пренаселени - проблем няма!

    Що в малките градове никой не се оплаква от трафик, от въздух и т.н. - набутали сте си пърдялниците един до друг в мегаполисите и после почвате с простотиите, които са само следствие на кретенизма ви!

    Коментиран от #16, #18

  • 13 коло

    7 2 Отговор
    Идва но не това а края на Германия!
  • 14 Правопропорционално

    5 5 Отговор

    До коментар #11 от "Автоголллл":

    С намаляване на автомобилите, правопропорционално ще намалее и замърсяването на въздуха на градовете от което правопропорционално ще намалеят и заболяванията и смъртните случаи, което правопропорционално ще намали разходите за здравеопазване с повече милиарди. Това е доказано от редица изследвания. Защо мислиш че се дават субсидии за електромобили, за да може цените им да паднат по-бързо, а не чакат няколко години процеса да е естествен? Ами защото ще е по-евтино, отколкото да наливат трилиони за здравеопазване, което няма шанс срещу мръсния въздух.

    Коментиран от #15

  • 15 Някой си

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "Правопропорционално":

    То хубаво. Ама целта е робите да са затворени в мегаполиса и да не могат много много да щъкат, а природата да се достъпва само от богоизбраните. Че да копаят само. Че и повече контрол, като се ограничи мобилността.Както се започна с индустриалната революция в Англия - с изгонването на селяните и закрепостяването им в градовете. Ама тоз път са много криви сметките.

    Коментиран от #17

  • 16 Има решение

    4 2 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Има решение за рентабилността на градския транспорт и то е описано в статията. Когато се направят интелигентни мрежи и контрол на трафика. Тогава разписанието на автобусите, метрото или какъвто и да е градски транспорт няма да е твърдо както сега, например през 10 минути за дадена линия, а времето ще се увеличава или намалява спрямо трафика на пътниците в разумни граници. По този начин ще се използва оптимално капацитета на всяко превозно средство и ще се прехвърлят от не натоварените линии към натоварените.

    Пътниците могат да следят в реално време след колко време ще дойде следващото превозно средство и колко свободни места има в него и съответно в различните вагони, ако има такива. Ще може да получи упътване спрямо настоящото си положение по GPS и крайната точка на пътуването, точно какви превозни средства и откъде да хване за да стигне най-бързо. Ако знаеш само това колко ще повиши капацитета на градския транспорт. както и може да намали задръстванията в градовете, ако всеки се движеше по навигация.
  • 17 Кой ти пречи да пътуваш?

    13 0 Отговор

    До коментар #15 от "Някой си":

    Тези които са в мегаполиса са там по собствено желание. Сами са се набутали там. Сами са избрали да живеят в панелка, като сардини, за да може да изкарат големите пари в мегаполиса, та като идат на село да се похвалят какъв лъскав автомобил са си купили и да демонстрират луксозен начин на живот. Аз живея в малък град, но изкараните пари предпочетох да ги вложа в къща, в която да живея спокойно, вместо да си купя две S класи с тези пари, но да живея в панелка. Всичко е въпрос на гледна точка.
  • 18 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    То и в София никой не се оплакваше от трафик по татово време , ама тогава колите бяха под 100 000 на горе долу същите улици , а сега са 1 100 000 !!!!! Ама ти отде да знаеш като и тогава и сега си на село и акъла ти пак оттам !!!
  • 19 Като гост

    6 1 Отговор
    Кой каквото и да говори винаги става въпрос за пари.
  • 20 Село

    10 1 Отговор
    Кой им е виновен на баш селяните да се блъскат в София. И като има корумпирани кметове да разрешават презастроявснето се получи това което е сега. Иначе всички реват че им било мръсно. Нямало чист въздух. Махаш се и край. На запад е същото.

    Коментиран от #23

  • 21 гост

    3 4 Отговор
    Автомобилът е символ на свободата,да отидеш там където ти искаш а не друг да решава къде да отидеш,така си много по лесен за контрол!От нас зависи дали ще станем стадо подкарвано от овчара!
  • 22 Край

    2 1 Отговор
    Индивидуалната мобилност ще стане скъпо удоволствие.
    Вече всеки може да земе книжка и да си купи кола /има ги и за 400 лв на по 30г./ Света не може да понесе 7милярда коли. Колите на Асан от Факултето, Раджа Сингх от Бангалор и Обонго от Нйроби са излишни.
    Ще бъдат забранени. Колите ще са скъпи електрически и екологични.
  • 23 Значи корупцията

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Село":

    идва от Запад, защото там са по-урбанизирани ... и следователно корумпирани
  • 24 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Behemoth":

    Мислене на деградат. Вместо развитие предлагаш тоталитаризъм.
  • 25 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Behemoth":

    Фашагите в карцера.
  • 26 вики

    3 0 Отговор
    стига жълтини! Врякаше се че уж само евро 5 ще влизат в големите герм. градове...нищо подобно....и че евро 4 дизелите ще поевтинеят в Германия заради високите данъци и ще ги изхвърлят германците към балканите на изток....е не знам кое му е евтиното...днес гледам Форд Мондео комби 2008 г....2.2 тдци 175 коня.... 8 500 евро с ддс в Мюнхен....БМВ 520 дизел 2011 г. по 12 500 евро стартово....Октавия комби 2.0 тди 150 коня 2014 г. 14 000 евро.е къде са тези евтини дизели на по 9-10 г. от които уж искат да се отърват германците?