Производството на Mitsubishi i-MiEV - първият масов електромобил в историята - ще бъде прекратено през март догодина, съобщава Nikkei Asian Review. Решението на японците е продиктувано от слабите продажби и кризата в компанията.
Пазарният дебют на i-MiEV се състоя през 2009-а. Година по-късно електромобилът започна да се предлага и в Европа като Peugeot iOn и Citroën C-Zero. Към 2015 г. общият обем на продажбите достигна 50 000 бройки.
Основна спънка пред успеха на i-MiEV бе високата му цена. На европейския пазар моделът струваше около €35 000. За сравнение за първите пет години от дебюта на Leaf през 2010-а Nissan успя да продаде над три пъти повече електромобили - 160 000.
Mitsubishi i-MiEV и разновидностите му Peugeot iOn/Citroën C-Zero/Mitsuoka Like се задвижват от електромотор на задната ос с мощност 64 к.с. и въртящ момент 180 Нм, захранван от йон-литиева батерия с капацитет 16 кВтч. Ускорението от 0 до 100 отнема 15.2 сек., максималната скорост е 130 км/ч, а пробегът с едно зареждане по цикъла NEDC е около 150 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Балканкар
10:35 20.09.2020
2 Радев
Коментиран от #4, #10
10:37 20.09.2020
3 Сър
Коментиран от #5
10:39 20.09.2020
4 ДаВиГо...
До коментар #2 от "Радев":
Абревиатурата ДВГ означава двигател с вътрешно горене, не електромотор.Коментиран от #6
10:42 20.09.2020
5 Ммда
До коментар #3 от "Сър":
Как да ги купуват, като за тези пари е Модел 3 на Тесла!Коментиран от #7
10:52 20.09.2020
6 Радев
До коментар #4 от "ДаВиГо...":
Сега с този ник ли си?Знам че не е по темата.Нека хората се посмеят.11:05 20.09.2020
7 Радев
До коментар #5 от "Ммда":
До тук си с два ника ДаВиГо и МмДа.Колкото ника да смениш пак ще те разпозная.Коментиран от #8
11:23 20.09.2020
8 Ммда
До коментар #7 от "Радев":
Ммда съм аз, а ДаВиГо не съм аз. Не знам за кого пишеш!11:35 20.09.2020
9 Хубаво
12:26 20.09.2020
10 ФауВе
До коментар #2 от "Радев":
Моля? Май някой е спал в часовете по механика. Това да не е двигател на косачка?Коментиран от #11, #18
13:16 20.09.2020
11 Вярно е спал
До коментар #10 от "ФауВе":
Ама инженерът дето е учил специалност ДВГ. Дори не може да предаде точно условията. Спорът беше, че ако за движение с 50 км в час на пета скорост към колелата се предават 5 киловата мощност, тези 5 киловата остават все толкова независимо на коя предавка караш двигателя . Дори ако караш на първа с 5000 оборота, към колелата пак ще се предават 5 киловата за да поддържаш тази скорост, следователно мощността предавана от двигателя ще е същата. Инженерът твърдеше че на 5000 оборота двигателят работи на 80 киловата, но към колелата се предават само пет. Кой според тебе е пропуснал часовете по физика?Коментиран от #15, #16
13:43 20.09.2020
12 Мечтания автомобил на антиелектриците
13:54 20.09.2020
13 Много смешки
14:15 20.09.2020
14 Хайде агитката на антиелектриците
Коментиран от #17
14:54 20.09.2020
15 Радев
До коментар #11 от "Вярно е спал":
Спора беше между момчето с многото никове и Гост.Автомобил с двг отдава 7.5 kw при 6000 оборота според момчето с многото никове.Според Гост най малко 80kw и аз го подкрепих.Коментиран от #19
15:33 20.09.2020
16 Радев
До коментар #11 от "Вярно е спал":
Ето пак започна фурнаджииска лопато.Всеки може да провери кой какво е казал.15:40 20.09.2020
17 Владо Георгиев
До коментар #14 от "Хайде агитката на антиелектриците":
Виж графиката и формулата за мощност и ще разбереш кой е прав.По графиката ниски обороти минимална мощност.Високи обороти максимална мощност.По формулата може да изчислиш пак е същото.Коментиран от #20
15:56 20.09.2020
18 Радев
До коментар #10 от "ФауВе":
И аз казвам същото но момчето с многото никове е разработил нова теория.15:58 20.09.2020
19 До Радев
До коментар #15 от "Радев":
Аз не съм чел спора, но не си прав! Както е описал отгоре колегата е вярно. Да кажем скоростта е една и съща, няма ускорение,тогава ти трябва една и съща мощност! Няма значение на какви обороти си на мотора, колата използва същата мощност!15:59 20.09.2020
20 Не е така
До коментар #17 от "Владо Георгиев":
Така е, графиката е вярна и то е така, но това е когато е под натоварване! Със съпротивление, например при ускорение. При равен път, без някакво ускорение, а постоянна скорост например 50 км/ч, ти използваш една и съща мощност и това взимаш от мотора, но под различни обороти.Коментиран от #21, #22
16:02 20.09.2020
21 Радев
До коментар #20 от "Не е така":
Стига сменя никовете фурнаджииска лопато! Гост ще потвърди че пак лъжеш.Коментиран от #23
16:23 20.09.2020
22 Владо Георгиев
До коментар #20 от "Не е така":
Измисли нова теория.Увеличаваш оборотите увеличава се мощноста.Коментиран от #24, #25
16:25 20.09.2020
23 Не е така
До коментар #21 от "Радев":
Защо все мислите, че един човек пише? Халюцинации ли имате? Аз този спор, преди не съм го водил, даже не съм го и чел! Сега прочетох, че сте писали такива теми.16:26 20.09.2020
24 Не е така
До коментар #22 от "Владо Георгиев":
Същото е и при Ел. моторите. Когато мотора, няма товар оборотите пак са си същите, но консумацията на ток ти е ниска. Когато го натовариш, започва да харчи повече ток. Нали? Така е и при ДВГ. Без товар, не можеш да му изкараш мощността.16:29 20.09.2020
25 Не е така
До коментар #22 от "Владо Георгиев":
Даже мога да напиша, че на ниска предавка и високи обороти, мощността се използва по-малко мощност от колкото на най-висока предавка с пълна газ! На най-висока предавка с пълно ускорение има най-голямо натоварване на мотора и там трябва най-висока мощност. За справка, може да видите например във Вейрон има уред на таблото отпред, който показва натоварването на двигателя и използваната мощност. Ще видите, че на най-висока при пълна газ(ускорение) се използва най-много мощност от мотора! А натоварването на мотора идва от съпротивлението. Когато караш с постоянна скорост, ти трябва постоянно една и съща мощност.Коментиран от #26
16:45 20.09.2020
26 Благодаря!
До коментар #25 от "Не е така":
Няма да се меся. Ако имаш нерви обяснявай на този аматьор. Той си мисли, че само оборотите определят мощността. Въобще не може да направи връзка между мощност обороти и въртящ момент. Даже не знае какво е въртящ момент. Иначе претендира да е завършил инженер по ДВГ.Коментиран от #28
16:49 20.09.2020
27 Очевидно
17:23 20.09.2020
28 Радев
До коментар #26 от "Благодаря!":
Сам се питаш сам си отговаряш.22:59 20.09.2020