Last news in Fakti

20 Септември, 2020 10:30 6 080 28

Първият масов електромобил излиза в пенсия

  • mitsubishi-
  • peugeot-
  • citroën -
  • mitsuoka-
  • i-miev-
  • ion-
  • c-zero-
  • like

Производството на Mitsubishi i-MiEV - първият масов електромобил в историята - ще бъде прекратено през март догодина, съобщава Nikkei Asian Review. Решението на японците е продиктувано от слабите продажби и кризата в компанията.

Първият масов електромобил излиза в пенсия

Пазарният дебют на i-MiEV се състоя през 2009-а. Година по-късно електромобилът започна да се предлага и в Европа като Peugeot iOn и Citroën C-Zero. Към 2015 г. общият обем на продажбите достигна 50 000 бройки.

Първият масов електромобил излиза в пенсия

Основна спънка пред успеха на i-MiEV бе високата му цена. На европейския пазар моделът струваше около €35 000. За сравнение за първите пет години от дебюта на Leaf през 2010-а Nissan успя да продаде над три пъти повече електромобили - 160 000.

Първият масов електромобил излиза в пенсия

Mitsubishi i-MiEV и разновидностите му Peugeot iOn/Citroën C-Zero/Mitsuoka Like се задвижват от електромотор на задната ос с мощност 64 к.с. и въртящ момент 180 Нм, захранван от йон-литиева батерия с капацитет 16 кВтч. Ускорението от 0 до 100 отнема 15.2 сек., максималната скорост е 130 км/ч, а пробегът с едно зареждане по цикъла NEDC е около 150 км.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Балканкар

    36 3 Отговор
    Има характеристики на соцелектрокар.
  • 2 Радев

    13 1 Отговор
    Най новата изцепка на момчето с многото никове.Мощност на двг при 6000 оборота 7.5 kw.Посмейте се за добро настроение в неделния ден!

    Коментиран от #4, #10

  • 3 Сър

    13 1 Отговор
    Причината е = не ги карат много много. Знае се защо.

    Коментиран от #5

  • 4 ДаВиГо...

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Радев":

    Абревиатурата ДВГ означава двигател с вътрешно горене, не електромотор.

    Коментиран от #6

  • 5 Ммда

    9 5 Отговор

    До коментар #3 от "Сър":

    Как да ги купуват, като за тези пари е Модел 3 на Тесла!

    Коментиран от #7

  • 6 Радев

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "ДаВиГо...":

    Сега с този ник ли си?Знам че не е по темата.Нека хората се посмеят.
  • 7 Радев

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "Ммда":

    До тук си с два ника ДаВиГо и МмДа.Колкото ника да смениш пак ще те разпозная.

    Коментиран от #8

  • 8 Ммда

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Радев":

    Ммда съм аз, а ДаВиГо не съм аз. Не знам за кого пишеш!
  • 9 Хубаво

    5 2 Отговор
    е,че са направили челното стъкло толкова голямо за да се вижда хубаво този дето се е прее.ал да даде такава сума за това недоразумение.
  • 10 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Радев":

    Моля? Май някой е спал в часовете по механика. Това да не е двигател на косачка?

    Коментиран от #11, #18

  • 11 Вярно е спал

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "ФауВе":

    Ама инженерът дето е учил специалност ДВГ. Дори не може да предаде точно условията. Спорът беше, че ако за движение с 50 км в час на пета скорост към колелата се предават 5 киловата мощност, тези 5 киловата остават все толкова независимо на коя предавка караш двигателя . Дори ако караш на първа с 5000 оборота, към колелата пак ще се предават 5 киловата за да поддържаш тази скорост, следователно мощността предавана от двигателя ще е същата. Инженерът твърдеше че на 5000 оборота двигателят работи на 80 киловата, но към колелата се предават само пет. Кой според тебе е пропуснал часовете по физика?

    Коментиран от #15, #16

  • 12 Мечтания автомобил на антиелектриците

    3 1 Отговор
    Ама това е мечтата на антиелектриците малка батерия, малък градски автомобил, малък пробег, малко ускорение, ниска максимална скорост Абе въобще автомобил мечта който, ако бъде произвеждан ще стане бестселър. Кой глупак реши да го спира от производство? И защо така се продава от 10 години, а почти никой не е чувал за него, а купуват онези недоразумения на Тесла? А сега де? Въпрос с повишена трудност на който чакам антиелектриците да отговорят.
  • 13 Много смешки

    1 0 Отговор
    в това писание! Електромобил и ДВГ? Капацитет на батерията в кВтчаса? 🤪
  • 14 Хайде агитката на антиелектриците

    0 3 Отговор
    Какво се умълчахте? Няма ли да обясните на инженера по ДВГ Радев, че моментната мощност не се измерва само по оборотите?

    Коментиран от #17

  • 15 Радев

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Вярно е спал":

    Спора беше между момчето с многото никове и Гост.Автомобил с двг отдава 7.5 kw при 6000 оборота според момчето с многото никове.Според Гост най малко 80kw и аз го подкрепих.

    Коментиран от #19

  • 16 Радев

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Вярно е спал":

    Ето пак започна фурнаджииска лопато.Всеки може да провери кой какво е казал.
  • 17 Владо Георгиев

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хайде агитката на антиелектриците":

    Виж графиката и формулата за мощност и ще разбереш кой е прав.По графиката ниски обороти минимална мощност.Високи обороти максимална мощност.По формулата може да изчислиш пак е същото.

    Коментиран от #20

  • 18 Радев

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "ФауВе":

    И аз казвам същото но момчето с многото никове е разработил нова теория.
  • 19 До Радев

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "Радев":

    Аз не съм чел спора, но не си прав! Както е описал отгоре колегата е вярно. Да кажем скоростта е една и съща, няма ускорение,тогава ти трябва една и съща мощност! Няма значение на какви обороти си на мотора, колата използва същата мощност!
  • 20 Не е така

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Владо Георгиев":

    Така е, графиката е вярна и то е така, но това е когато е под натоварване! Със съпротивление, например при ускорение. При равен път, без някакво ускорение, а постоянна скорост например 50 км/ч, ти използваш една и съща мощност и това взимаш от мотора, но под различни обороти.

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Радев

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Не е така":

    Стига сменя никовете фурнаджииска лопато! Гост ще потвърди че пак лъжеш.

    Коментиран от #23

  • 22 Владо Георгиев

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Не е така":

    Измисли нова теория.Увеличаваш оборотите увеличава се мощноста.

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Не е така

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Радев":

    Защо все мислите, че един човек пише? Халюцинации ли имате? Аз този спор, преди не съм го водил, даже не съм го и чел! Сега прочетох, че сте писали такива теми.
  • 24 Не е така

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "Владо Георгиев":

    Същото е и при Ел. моторите. Когато мотора, няма товар оборотите пак са си същите, но консумацията на ток ти е ниска. Когато го натовариш, започва да харчи повече ток. Нали? Така е и при ДВГ. Без товар, не можеш да му изкараш мощността.
  • 25 Не е така

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "Владо Георгиев":

    Даже мога да напиша, че на ниска предавка и високи обороти, мощността се използва по-малко мощност от колкото на най-висока предавка с пълна газ! На най-висока предавка с пълно ускорение има най-голямо натоварване на мотора и там трябва най-висока мощност. За справка, може да видите например във Вейрон има уред на таблото отпред, който показва натоварването на двигателя и използваната мощност. Ще видите, че на най-висока при пълна газ(ускорение) се използва най-много мощност от мотора! А натоварването на мотора идва от съпротивлението. Когато караш с постоянна скорост, ти трябва постоянно една и съща мощност.

    Коментиран от #26

  • 26 Благодаря!

    0 3 Отговор

    До коментар #25 от "Не е така":

    Няма да се меся. Ако имаш нерви обяснявай на този аматьор. Той си мисли, че само оборотите определят мощността. Въобще не може да направи връзка между мощност обороти и въртящ момент. Даже не знае какво е въртящ момент. Иначе претендира да е завършил инженер по ДВГ.

    Коментиран от #28

  • 27 Очевидно

    2 1 Отговор
    инженерите по ДВГ са дишали твърде много изгорели газове, а електроинженерите доста често ги е удрял тока.
  • 28 Радев

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Благодаря!":

    Сам се питаш сам си отговаряш.