Само две седмици след началото на продажбите първият електрически Volkswagen успя да измести от върха досегашния лидер Tesla Model 3. Засега това се случва на норвежкия пазар, но резултатите могат да се смятат за симптоматични, тъй като делът на електромобилите и хибридите в страната е най-големият в света.
От началото на септември в Норвегия са купени 692 бройки ID.3, а Tesla е успяла да продаде 577. Във врата на американския електромобил диша и Polestar 2 с 496 нови регистрации.
Настъплението да Volkswagen надали радва Tesla. Напоследък се говори усилено, че компанията се кани да модернизира кардинално Model 3, като измененията ще бъдат както външни, така и технически, а основната цел е укрепване на пазарните позиции именно в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нормално
Коментиран от #3
12:07 20.09.2020
2 Жоро
Коментиран от #4, #5, #11, #12, #79
12:11 20.09.2020
3 jар
До коментар #1 от "Нормално":
Ако и при тези модели VW не наблегне на качеството се очертава сегашните механични дефекти да станат бъдещи електрически.12:12 20.09.2020
4 Винкел
До коментар #2 от "Жоро":
Колега, за Тесла Модел 3 си в грешка.12:20 20.09.2020
5 Не не
До коментар #2 от "Жоро":
Модел 3 е далеч по-добро от ИД 3. Това са първите регистрации на заявките от две години. Така, че първите месеци са за ИД3! Знаеш ли какви бяха регистрациите на Модел 3, първите месеци? Знаеш ли, че беше втората най-продавана кола за всички времена след ФВ костенурката от 60 и някоя година,като бройките на Модел 3 бяха само около 200 по-малко и то при стартиране на продажбите от март месец, а не от началото на годината. Бяха продадени над 16500 бройки Модел 3!Коментиран от #6, #7, #20, #27
12:24 20.09.2020
6 Не не
До коментар #5 от "Не не":
16500 за 9 месеца, старт на продажбите от март! Да не разбере някой, че е за един месец.12:26 20.09.2020
7 Сър
До коментар #5 от "Не не":
Не знам много, но помня, че много американци ги купиха предварително заради преференциите и отстъпките от това че взимат екологичен автомобил. Тесла обаче се издъниха жестоко и не можаха да изпълнят и 20 % от тези поръчки на "най-продавания" автомобил. Как така "най-продаван" пък реално автмобили не е имало ... нещо ми се губи логиката.Коментиран от #10, #21
12:27 20.09.2020
8 Брех недумай
Май скоро ще има самоубийства на "инвеститори"
12:30 20.09.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Не не
До коментар #7 от "Сър":
За пазара в Норвегия, каквато е темата! Там Модел 3 стана втория най-продаван модел кола, за всички времена на пазара.12:38 20.09.2020
11 Мммммм
До коментар #2 от "Жоро":
До морето се стига, само с 20 минути стоп на Суперчаджъра в Пловдив!Коментиран от #13
12:39 20.09.2020
12 гост
До коментар #2 от "Жоро":
22 е след два дни !!! После да няма жални ревове на Фолксваген фенчета , хахах !! Айде да видим колко ще продадат поне за тримесечието до края на годината , щото след месец най-много ще излезнат сравнителни тестове от независими организации , а не от платени от швабите журналя !! А Тесла почва да внася в Европа коли от китайския завод , които нямат мито и са с до 20 % по-евтини !!Коментиран от #15
12:44 20.09.2020
13 Жоро
До коментар #11 от "Мммммм":
А после с колко караш ? с 90 или с 140 .. не ми отговаряй, знам :)Коментиран от #14, #16, #17
12:47 20.09.2020
14 TBC
До коментар #13 от "Жоро":
С 90 много ясно, като Жигули или Трабантче сякаш сме 1985-та година. Иначе къде ще спира да зарежда еко ток генериран от черни въглища.12:48 20.09.2020
15 Жоро
До коментар #12 от "гост":
БМВ го правят същото това вече с производство на електрически автомобили в Китай. За качеството няма нужда да сравняваме Т'Сла произведена от хора дето хал хабер си нямат с автомобилистроенето с БМВ.Коментиран от #22
12:51 20.09.2020
16 Ммм
До коментар #13 от "Жоро":
Има интересно видео, как се стига до Слънчев бряг с Тесла! Пусни си го и ще видиш, как си кара със 150 км/ч. И то безплатно. Така, че не знам какво знаеш!Коментиран от #18, #30, #48, #58
12:54 20.09.2020
17 Мммммм
До коментар #13 от "Жоро":
Безплатно, със 150 и то на автопилот!12:56 20.09.2020
18 Жоро
До коментар #16 от "Ммм":
Ама откъде стига ? От Стара Загора :D :D :DКоментиран от #19, #36
12:59 20.09.2020
19 Мммммм
До коментар #18 от "Жоро":
Хе хе. От Стара Загора, през Пловдив! 😂😂. От далечна София, тръгва! Ти Ютуб нямаш ли, че не можеш да си пуснеш? Да не съм ти информационна централа.13:02 20.09.2020
20 ФауВе
До коментар #5 от "Не не":
Знам, че Модел 3 проби лесно, без други електрички на пазара да са му конкуренти. А ФВ ги изпреварва в страна, пълна с електрички, където пазара вече е доста наситен и да пробиеш е трудно. Това знам.Коментиран от #23, #24
13:10 20.09.2020
21 ФауВе
До коментар #7 от "Сър":
Защото в САЩ капарираното го считат за продадено. А после го чакат цяла година да стане реалност.Коментиран от #25
13:12 20.09.2020
22 Тук си в жестока грешка
До коментар #15 от "Жоро":
Качеството на Тесла произведена в Китай е на светлинни години от качеството в Щатите. Дори бяха на първо място по качество в една китайска класация. Вече се научиха от грешките си и ще поправят дори тези от Китай за фабриката в Берлин. Добави към това и по-ниската цена плюс батериите за един милион мили и гледай сеир.Коментиран от #52
13:20 20.09.2020
23 Рано е да се радваш
До коментар #20 от "ФауВе":
Тези продажби са от резервации събирани две години. Тези продажби са от производство трупано цяла година. Нормално е първия месец продажбите да са големи. Но не са.При натрупани 30 000 автомобила на склад, събирани цяла година, продажбите през първия месец трябваше да са в пъти по-големи от на останалите, особено от на модел 3, които се продават от три години и се чака новия модел да бъде представен след два дни. Който е искал да си купи от стария модел 3, отдавна е имал възможност да си го купи. Защо тогава продажбите на Volkswagen са толкова слаби? Ами защото няма търсене и следващия месец няма да имат нито по-голям производствен капацитет, нито заявки, които да изпълняват.
Коментиран от #53
13:29 20.09.2020
24 Не не
До коментар #20 от "ФауВе":
ФВ си има неговите клиенти, така че Тесла че проби над всички си е голямо постижение. Пак пиша, това са резервациите отдавна. Ще се гледа в дългосрочен план. А и има друго, че хората искат да карат различни коли! Когато много хора карат едни и същи, не всеки иска такава, защото и другия има! Така, че коли се продават различни. Гледаш, че Тесла е малко зад ФВ, като имаш предвид че Тесла се продава отдавна, а ФВ сега излиза. Така, че ще се гледа в дългосрочен план. ФВ има недостатъци, които ще им спънат продажбите.Коментиран от #54
13:30 20.09.2020
25 Хайде стига лъжи
До коментар #21 от "ФауВе":
Колко пъти се случва в края на тримесечието да призовават свободните служители да доставят продадените автомобили на клиентите? За продаден се смята само доставения до вратата на клиента автомобил. Дори да е платен на 100% все още не е продаден. Това се тръби навсякъде почти в края на всяко тримесечие.13:32 20.09.2020
26 Реалист
Коментиран от #28
13:34 20.09.2020
27 Бачо Киро
До коментар #5 от "Не не":
Кво била, 2рата най продавана кола за всички времена? Я пак? Кого лъжеш бе? Ако щеш Корола, ако щеш Голф, ако щеш дори Ф150 пикапът всяка година продават над ЕДИН МИЛИОН бройки, само от този модел. Тесла ОБЩО, за ВСИЧКИ години, наскоро стигна милион. В коя вселена модел 3 бил продал втори след бръмбара, който въобще не е сред първите? Абе откъде си ги измисляте тези глупости? Ти въобще виждал ли си за какви цифри става въпрос, че с някакви мижави 16500 бройки чак стана 2ри по продажби в света...Коментиран от #29, #39, #55
13:35 20.09.2020
28 Бачо Киро
До коментар #26 от "Реалист":
Смятам, че ID.3 визира ползващите градска кола, повечето хора не качват никого отзад.Коментиран от #32
13:36 20.09.2020
29 Не не
До коментар #27 от "Бачо Киро":
Мъжки, ти четеш ли какво пиша, та коментираш? Пиша ти за пазара в Норвегия, не за целия свят! От къде ви намират такива тука...?Коментиран от #31
13:38 20.09.2020
30 Бачо Киро
До коментар #16 от "Ммм":
Безплатно? Затова ли пропускаш, как не казаха сумата за ползване на суперчарджър? Не е безплатно, а ПРЕДПЛАТЕНО. Вече дори не може да се прехвърля с продажбата на колата, демек е само за първия собственик. Сумата не е хич малка, особено за в България, като имаш предвид, че такава зарядна станция има само 1 в Пловдив...Коментиран от #42
13:38 20.09.2020
31 Бачо Киро
До коментар #29 от "Не не":
Аз мога, ти можеш ли? Я намери думата Норвегия в поста си, илитерат. Цялата марка е нишов автомобил, ти се напъна да биеш рекорди по продажби... Бастун.Коментиран от #33, #34
13:40 20.09.2020
32 Реалист
До коментар #28 от "Бачо Киро":
Прав си, но кой ще даде 60000 лева за градска кола, като за 23000 си взимаш икономичен и сравнително екологичен дизел. Разликата от почти 40000 има да се избива от евтин ток и поддръжка поне 50 години. Ако искаха успех, за толкова пари да се постараят с технологиите (например Андроид дисплей, не Андроид ауто) и с пространството за да има смисъл 420 км пробегКоментиран от #37, #56
13:44 20.09.2020
33 Не не
До коментар #31 от "Бачо Киро":
А бе ти.. Я намери думата свят в статията за ФВ?13:48 20.09.2020
34 Статията е за Норвегия
До коментар #31 от "Бачо Киро":
Бе пич! Трябва ли във всяко мнение да го отбелязваме?13:50 20.09.2020
35 Не не
13:50 20.09.2020
36 Иванов
До коментар #18 от "Жоро":
Жоре, пусни си клипа,стига си писал глупости. Тесла и без тва не е за такива като теб- дървени философи.Коментиран от #45
13:55 20.09.2020
37 Иванов
До коментар #32 от "Реалист":
Къф е тоя дизел за 23000, Дачия? Несравними са нещата.Коментиран от #38
13:57 20.09.2020
38 Борислав
До коментар #37 от "Иванов":
Миналата седмица купих за фирмата Шкода Скала за 25 000 с ДДС. Прекрасно вътрешно пространство и поведение на пътя, защо да давам 60 000 за ИД 3?14:19 20.09.2020
39 Харесвам 🎃, само сготвени
До коментар #27 от "Бачо Киро":
Знаеш ли какво означава "функционална-неграмотност"? Пий си бирата от пластмасова бутилка и не се ври в дискорси, които не разбираш.14:21 20.09.2020
40 12345
Коментиран от #43
14:22 20.09.2020
41 Харесвам 🎃, само сготвени
Коментиран от #57
14:30 20.09.2020
42 12345
До коментар #30 от "Бачо Киро":
И само да допълня, че скоро Москва започва да имплантиране чипове на прасетата. Очаквам най верните му фенове да се самоопределят на прасета, за да са от първите чипирани.Коментиран от #68
14:32 20.09.2020
43 Абе що така
До коментар #40 от "12345":
Тезларите не говорят срещу полестар, Ами само срещу недоразумението на Volkswagen? Не мислиш ли че е свързано с неспособността на компанията да го накара да тръгне вече цяла година, за да се налага да отлагат продажбите вече на няколко пъти с по три месеца? Да не би да е заради факта че все още не са поправили всички бъгове, но от срам го пуснаха в продажби? Дори само този факт е достатъчен за подигравки. Ако всичко беше тръгнало наред и продажбите бяха стартирали миналата година, както беше планирано, никой нямаше да им се подиграва. Щяха да са направили, каквото са могли. Но самохвалството колко са напред в технологиите някак не върви с насраните гащи, които носят.14:38 20.09.2020
44 ха ха ха
Коментиран от #78
15:10 20.09.2020
45 Жоро
До коментар #36 от "Иванов":
Пуснах си го , видях и къде се зарежда - чак у Пловдив. Аз сипвам в София , забичвам круиза на 150 и стигам до морето, докато Тслата още е някъде около Стара Загора. Не мерси.Коментиран от #46
15:25 20.09.2020
46 Тъй тъй
До коментар #45 от "Жоро":
Ама човека си разглежда и Пловдив, а ти какво стигнал си с 20 минути по-рано! А и си стига отпочинат, защото по-голямата част от времето само си пие кафето вътре, защото кара на автопилот! А и между другото с климатик, че тоз климатик видиш ли, като се включел и чак и колата не можела да върви, защото ток не оставал, нали така?Коментиран от #77
15:32 20.09.2020
47 незнайко
15:34 20.09.2020
48 незнайко
До коментар #16 от "Ммм":
Дайте линк за видеото, защото не го намирам !Коментиран от #49, #50
15:40 20.09.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Мммммм
До коментар #48 от "незнайко":
Модератора не го пуска. Пиши - стигнахме до Слънчев бряг за 0 лева с Тесла! На кирилица! Ще излезе.Коментиран от #59
15:50 20.09.2020
51 Радев
Коментиран от #61
16:11 20.09.2020
52 ФауВе
До коментар #22 от "Тук си в жестока грешка":
"в една КИТАЙСКА класация" е ключовият момент.Коментиран от #75
16:47 20.09.2020
53 ФауВе
До коментар #23 от "Рано е да се радваш":
До сега ФВ не залагаха много на миксерите. Те им бяха просто иновативен експеримент, докато правеха пари основно от коли с ДВГ. Сега тепърва ще развихрят потенциала си с елейтромобилите. Седи кротък и гледай.16:50 20.09.2020
54 ФауВе
До коментар #24 от "Не не":
Гледаш нещата като маниак, робуващ на една марка. Не ФВ, а електричките си имат редовни фенове. Повечето хора, които искат следващата им кола да е електрическа са избрали това да е ФВ, а не Тесла. И това в условията на пандемия, в която Тесла уж нямала проблеми с пазарите, докато фирми като ФВ уж страдах. Даже в страна, в която Тесла беше доминант. Е, ФВ я поприземи, че и на нейн терен.Коментиран от #60
16:56 20.09.2020
55 ФауВе
До коментар #27 от "Бачо Киро":
Не им се сърди. Зависи колко малък и ограничен им е света. Техният не се простира извън обхвата на уайфито.16:58 20.09.2020
56 ФауВе
До коментар #32 от "Реалист":
Кога ще ги избиват тези 40000 лв и с кой евтин ток? Една електрическата вози с поне 6 лв на сто км. Един дизел вози на 8 лв. След 20 000 000 км ще избиеш разликата в горивото с миксера.17:03 20.09.2020
57 ФауВе
До коментар #41 от "Харесвам 🎃, само сготвени":
Знаем какво е тотална неграмотност. Това е да сгрешиш думата дискусии, че и да си повториш коментара със същата грешка.17:08 20.09.2020
58 ФауВе
До коментар #16 от "Ммм":
Хората от Търново, Русе, Плевен, Ловеч и Монтана, и те ли да минат през Пловдив на път за морето?17:12 20.09.2020
59 ФауВе
До коментар #50 от "Мммммм":
Вие от махалата цял живот ползвате ток за 0 лева, но някой друг ви го плаща. Като станат повечко електромобилите вече няма как да бъде за 0 лева. Някой все трябва да плаща.17:14 20.09.2020
60 Не не
До коментар #54 от "ФауВе":
Бъркаш се! Никой не е приземила и тем подобни. Пазар има за всички. Между другото има и спекуланти, които купуват за да препродадат на хора, които не искат да чакат, разбира се малко по-скъпо. Но ФВ няма да се търси много в по-дълъг период! Не е практичен което го прави добре за втора кола в семейството. ФВ ИД3, няма възможност за монтиране на багажник на покрива, а това се използва много в Норвегия за носене на ски (Тесла Модел 3, има). Няма възможност за теглич, също екстра която е доста важна, за монтиране на стативи за пренасяне на колела или ремарке при пазаруване от мебелния например (Модел 3, има). По-бавно зареждане на бързи зарядни и по-малко зарядни от Тесла, по-скъпи зарядни. По-малка кола, с по-малък багажник! Има много работи, няма какво да ги описвам! Шкода Ениак ще има мнооого по-голям успех, почти на същата цена е, а е доооста по-голяма и красива и практична. Не е нужно само да си заблуден, а да гледаш какво получаваш. Между другото тестовете на ФВ показват, че не е лоша кола и е мноого тиха вътре, добре изолирана.Коментиран от #62
17:15 20.09.2020
61 ФауВе
До коментар #51 от "Радев":
Както вече казах: така става, когато ученик от спортното училище се направи на инженер. Ти какво друго си очаквал от него?17:17 20.09.2020
62 ФауВе
До коментар #60 от "Не не":
Като гледам продажбите, май ти си се объркал. Въпреки тези недостатъци, хората са купили повече ФВ, отколкото Тесла. Май само ти гледаш на нещата по този начин. Цифрите сочат друго. И Школата е хубава, но ще е поредният електромибил избутам Тесла от собственият й пазар.Коментиран от #63, #64
17:21 20.09.2020
63 Не не
До коментар #62 от "ФауВе":
Ех, омръзна ми да споря. Това са поръчките за две години назад и започват доставки, разбираш ли го това? При ФВ, нямаше опция след определен период да си върнеш парите обратно, много хора незнаеха че няма да имат възможност за теглич и статив на покрива! Но не можеха да откажат или губеха капарото. Във всеки магазин има ИД3 за тестове, те също са регистрирани, но не са продадени на клиенти, а на центровете за тестове, и те се броят. Ще се види в дълъг период. Но Шкодата е много по-хубава, за същите пари. Това е още една причина, хората когато са резервирали ФВ, не са видели Шкода Ениак, така че това са ранни резервации, а не моментни продажби.Коментиран от #65, #67, #80
17:29 20.09.2020
64 Не не
До коментар #62 от "ФауВе":
Какъв собствен пазар? В Англия се продават много повече Тесла!Коментиран от #66
17:30 20.09.2020
65 ФауВе
До коментар #63 от "Не не":
По същата логика и хората, които са резервирали Тесла не са видели ИД3.Може да се откажат от чакането на Модел 3 и да си поръчат ФВ или Шкода.Коментиран от #70
17:32 20.09.2020
66 Гост
До коментар #64 от "Не не":
В смисъл, че Тесла доминираха там.17:33 20.09.2020
67 ФауВе
До коментар #63 от "Не не":
Как така е имало коли за тестване, а никой не е видял, че нямат теглиш и статив? Ти би ли си поръчал и дори капарирал кола, без да я огледаш поне в магазина на представителя? Това не са кецове, че да ги капарираш по картинка от сайта. Ти изкара хората много глупави.Коментиран от #69
17:36 20.09.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Не не
До коментар #67 от "ФауВе":
Колите са капарирани от 2 години, а тестови коли има сега! Но тези тестови коли също са в тази цифра на продажби, а те не са на клиенти, а на центровете! Предполагам разбираш!Коментиран от #71
17:40 20.09.2020
70 Не не
До коментар #65 от "ФауВе":
За Шкода е възможно, за ИД3 не! Абсолютно! Но хора има всякакви, всеки си има мнение! Но никой не би заменил Модел 3 за ИД3, за Шкода е възможно.Коментиран от #72
17:43 20.09.2020
71 ФауВе
До коментар #69 от "Не не":
Тестовите коли са капка в морето. И ме съмнява да се водят продажби. Така и колите за краш тестове може да се водят продадени.Коментиран от #73
17:48 20.09.2020
72 ФауВе
До коментар #70 от "Не не":
И аз съм се чудел, кой би продал БМВ за да си купи Фиат, но има много такива хора. Дали фирми като ФВ и Шкода не са проучили пазара, преди да си изготвят стратегията? Едва ли са тръгнали насляпо.Коментиран от #74, #76
17:51 20.09.2020
73 Не не
До коментар #71 от "ФауВе":
След като получават (а те получават) регистрационни номера, се водят регистрирани! А центрове има много! Възможно е стотина бройки да са по центровете.17:52 20.09.2020
74 Не не
До коментар #72 от "ФауВе":
Добре. Чакаме и гледаме. Всички допускат грешки, не мисли че и ФВ не са големи оптимисти с тази кола! Но Шкода ще продаде, пак пиша! И то доста, според мен.17:54 20.09.2020
75 Китайска класация
До коментар #52 от "ФауВе":
В Китай каква класация искаш да бъде? Разбира се че ще е китайска, но там произвеждат и почти всички автомобилни производители.18:39 20.09.2020
76 Не не
До коментар #72 от "ФауВе":
Знаеш ли, сега се сетих и за още един недостатък, който скоро казаха, че ще бъде! ИД3, който ще излезе по-късно с най-голямата батерия, за изминаване на 520 километра, ще е с 4 места, а не 5! Ще превишава допустимото тегло, ако е за 5 души и ще се регистрира само за 4 човека! Как ти изглежда? Практично ли е? ИД4 ще е много по-практична, но зависи и цената. А до тогава излизат и други модели. Но от конкуренция, печелят клиентите. Нека да има конкуренция.19:02 20.09.2020
77 ЖОро
До коментар #46 от "Тъй тъй":
Как ще стигнеш с 20 минути по-рано, като трябва да слезеш от магистралата, да стигнеш до Пловдив, да спреш да заредиш, да се върнеш до магистралата ?19:38 20.09.2020
78 Йо Несбьо
До коментар #44 от "ха ха ха":
В Прага, Чехия, не тази американската, е сравнително често явление да се види БМВ и3, а понякога и и8. Може би продажбите са слаби, не съм се интересувал, но всеки ден срещам такива и3-ки. А колко сполучлив електромобил е Фолксваген ИД3 не мога да кажа, защото не съм шофирал. Впрочем, пълно е и с Тесла...20:18 20.09.2020
79 TSLA
До коментар #2 от "Жоро":
Изначално си в грешка. Мъск преди време каза: Ние няма да спрем докато всички коли по пътищата не са електрически. "Електрически" се каза, не "Тесла". Успех на Фауве! Имат наистина страхотен продукт и то със задно. Но нямат 4х4 ;)20:26 20.09.2020
80 Йо Несбьо
До коментар #63 от "Не не":
Добре, но на същия принцип и Тесла приемаше поръчки за производство на електромобили и ги доставяше, когато може! Другото нещо, Шкода е част от концерна Фолксваген, което означава, че успешната чешка технология ще бъде внедрена навсякъде и във всяка марка от концерна. Дали ще бъде предпочетен Ениак всъщност е все едно, защото то си е Фолксваген. Просто концернът нямаше електромобил, като изключим Ауди е-трон, постепенно произведе е-ап и е-голф, понатрупаха опит и сега вече ще преминат солидно на електромобили... В един свят, в който се продават и търсят най-вече електромобили, Фолксваген ще има отново сериозни позиции...20:31 20.09.2020
81 Димов
20:55 20.09.2020
82 Умния
Коментиран от #83
22:04 20.09.2020
83 Не врат, ами шия
До коментар #82 от "Умния":
Прочети ми заглавието на поста и се сети сам дали става въпрос за врата, портал или нещо съвсем друго.10:54 21.09.2020
84 Шелби
06:55 24.09.2020