В десетото се поколение (2006-2013 г), Corolla (E140/E150) се предлага само в каросерия седан (хечбекът е заменен от отделен модел Auris). Сглобката на тази генерация е основно японска, а рестайлингът се появява в края на 2009 година.
В допълнение към козметичните промени, модернизирането на модела донесе преработка на много жизненоважни компоненти по колата, а и хидравличен автоматик на мястото на роботизираната трансмисия.
Ето и основните предимства на тази кола:
Просто и трайно окачване без слаби места.
Каросерията се противопоставя добре на корозията.
Ефективен климатик и отопление.
Колкото и да се смята за надеждна, Corolla от тези години има и недостатъци: Най-често проявяващите са:
Скъпа поддръжка, кратки сервизни интервали.
Непретенциозен екстериор и интериор, с не особено удобни седалки.
При клиренс от около 145 мм и немалък преден надвес, преодоляването на по-големи неравности е сложно.
Най-препоръчителният и масов двигател
Над 80% от офертите на вторичния пазар са седани с двигател 1.6 (1ZR-FE, 124 к.с.), който често се нарича еталон. Ранният 1.6 обаче е повлиян от образуването на въглеродни отлагания в цилиндрите и до 100–150 хил. км понякога се наблюдава неприлично висок харч на масло.
В края на 2009 г. двигателят беше модернизиран чрез въвеждане на система за безстепенно управление на повдигането на клапаните, вследствие на което модернизираният мотор може да оцелее до 350 000 км. Ангренажната верига обаче издържа 150 000 км. Нестабилен ресурс се забелязва и при водната помпа, и термостата.
Трансмисии
Няма специални оплаквания по отношение на ръчните скоростни кутии, освен че ресурсът на съединителя е скромен, но това силно зависи от стила на шофиране. Автоматичните трансмисии обаче имат "болежки". Роботът MMT (C50A) с един съединител, подобно на други роботизирани кутии от този период, е нестабилен и чуплив, а понякога се разваля твърде рано и само единични екземпляри оцеляват над 150 000 км без ремонт.
Употребявана Corolla с такава трансмисия явно не е най-добрият вариант. От 2009 г. се върна старият доказан хидравличен автоматичен Aisin U340E. Единственото оплакване за него е, че той е само четиристепенен. Иначе това е надеждна дълготрайна трансмисия, която силно препоръчваме.
Други проблеми
Като цяло всички елементи на тази кола издържат дълго време, с изключение на втулките на предния стабилизатор. В студа ключалките на вратите замръзват, а повреди в стартера на ранните версии не са изключени.
Проблеми в кормилната колона, са причинени от луфт в рейката, където пластмасовата втулка се износва бързо. Спирачните апарати също не са от най-надеждните и изискват редовна поддръжка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Леле мале
Коментиран от #2, #3, #4, #20, #35
10:31 21.09.2020
2 PSD
До коментар #1 от "Леле мале":
Купи си Alfa Romeo, те са красиви.Коментиран от #15, #25
10:40 21.09.2020
3 мдам
До коментар #1 от "Леле мале":
Така е но се возиш вършиш си нещата и не висиш по сервизите. И на мен не ми харесва на визия като цяло10:41 21.09.2020
4 да де
До коментар #1 от "Леле мале":
Лице п.че продава, но кола не кара.10:41 21.09.2020
5 !!!
10:53 21.09.2020
6 VW passat
Коментиран от #7, #10, #17, #18
11:28 21.09.2020
7 Гост
До коментар #6 от "VW passat":
Б5 е първо по-висок клас, второ е кола от 90-те. Королите от това време също са много здрави, аз не съм карсл но имам колега и приятел с такива, все още я търкаля приятелят. Тези короли от 90 те и голф 2 и ауди 80 са най-здравите коли . Да имам и един колега с предишният Пасат преди Б5 и той все още я кара, ходи си на море, до Гърция, ама такива коли май вече не се правят, нямат сметка.Коментиран от #8
12:14 21.09.2020
8 До Гост
До коментар #7 от "Гост":
Така е, прав си. Като се има предвид, че една корола от посочения период не е по евтина от един пасат б5.5, то няма голяма сметката да се купува подобна кола от вторичния пазар.12:21 21.09.2020
9 Капитан Америка
12:26 21.09.2020
10 Гост
До коментар #6 от "VW passat":
Мноого обичам варена наденица и гоуфКоментиран от #11
12:35 21.09.2020
11 един от стадото
До коментар #10 от "Гост":
..аз пък културата и бахура..12:48 21.09.2020
12 123
Тойота, нъцки! Късмет му се вика при 2 употреба!
Коментиран от #21
12:52 21.09.2020
13 Verso
13:37 21.09.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Леле мале
До коментар #2 от "PSD":
Алфата и Тойотката ги оставям на теб,има по-читави и приятни марки,аре лек ден :)Коментиран от #22
15:00 21.09.2020
16 Алекс
Коментиран от #19, #23
15:38 21.09.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Чук
До коментар #6 от "VW passat":
Ти мигача остави на нас, кажи де държиш кофата с масло за доливане...хи хи17:28 21.09.2020
19 Нафърфорий
До коментар #16 от "Алекс":
Чадо, купи си съвременна за 80000 че да не излезеш от сервиза! Успех!17:31 21.09.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Пич
До коментар #12 от "123":
Не знам кое се износва,но Корола е все по първиъе места на всички класации за здравина във всички възрастови категории и километри, включително в германските класации. И кое прочете,че се износва и нъцки - термостат,аууу или втулка рейка, ми то няма кола,на която да не смениш термостат и втулка рейка от дупките. Въпросът е ,че друго не се чупи , бетонна ходова част,двигател,скорости,електроника.Коментиран от #26, #31
18:30 21.09.2020
22 Пич
До коментар #15 от "Леле мале":
Е нема що. Ако за теб е по-приятно да висиш в сервиза,вземи си по-приятна марка :) Тойотата е най-здравата кола, тиха,безпроблемна с класически дизайн.18:32 21.09.2020
23 ала бала
До коментар #16 от "Алекс":
То и на теб ти мина времето, не си под 30 годишен,ама не се хвърляш в боклука,я кви момчета излизат от гимназиите и студенти. Демоде си. А какви проблемни възли с малък ресурс точно при Тойота. Ще ти се смеят всички,както и майсторите в сервиза. Тойота прави най-здравите коли.18:35 21.09.2020
24 Тойота
Коментиран от #29
20:18 21.09.2020
25 Алфа Ромео
До коментар #2 от "PSD":
Модел 1:24, докато караш Тойотата през зимата, вадиш Алфата от жабката и се кефиш.20:51 21.09.2020
26 123
До коментар #21 от "Пич":
Въобще не знам за какво ми опонираш? Познавам Тойота добре! Кумецът ми търкаля служебно една Карина от точно 11 години! И всеки ден и навърта по 170 километра до работа, другите не ги броим! Двигателя мина 3 ревизия! Другото е нормална поддръжка! Кола като всяка друга, след 3 основни ремонта! Какво искаш, някои на каже 'О да, Тойота е да бест'? А, е, няма да го чуеш, защото не е само тя! Пред мен има френски и италиански коли на почти 15 години без проблеми! От нови, стандартно поддържани, ииии, ами вървят си, няма драми! За 2 употреба не са.лош избор, ама стига мантри с тия Тойоти! Коли като коли! Има и добри екземпляри, има и кошници! За немските не искам да говоря, те са по масови, и нормално се повреждат повече!Коментиран от #30
22:51 21.09.2020
27 Реалист
Коментиран от #33
22:57 21.09.2020
28 😂😂😂
23:12 21.09.2020
29 Смешно
До коментар #24 от "Тойота":
Ръждясват друг път. Да, 25 годишните ръждясват, но и Мерцедесите и БМвтата, та дори Аудитата на 25 години ръждясват. Не си в час с Тойотите. От 2000г. насам Тойота не ръждясва.04:54 22.09.2020
30 Пич
До коментар #26 от "123":
Абе шемет. Масови били затова се повреждали. Затова си има статистика,която брои брой проверени и брой повреди.Навсякъде Тойота е по челните места по здравина. Какви 3 ревизии, какви 3 основни ремонта. Правил е 3 основни ремонта ако я е прегрявал. Карина прави 1 млн. километра,минимум 800 000км. без да се пипа двигателя. Иначе е съсипана умищшлено, или с лошо масло,или прегрявана. Няма такъв бокилук,дори Лада, на който да правиш 3 основни ремонта ако не е на поне 1 млн. километра. Ти от един пример направи извод на всички Тойоти. Типиче най ганъо. И френските не създавали проблеми. Ти карал ли си кола повече от 50 000 км.? Френските са трошки. Карал съм много коли. Най-здрави са Тойотите, просто не се чупят,железни коли. Това се потвърждава от класациите за здравина ,включително германските.Книги са изписани защо Тойота прави по-здрави коли, но ти дори не си чел,камо ли карал. Гледа една бройка таратайка на 3 осн. ремонта. Момченце,ти знаеш ли какво е Тойота Хайейс на 450 000км. с оригинална ходова част,мотор,скорости, всичко, само сменен радиатор. Това е бус,който просто не се чупи. Я изкарай едно пеженце Боксер,дето на 200 000км. е с 3 ремонта ходова част и скоростите му се клатят като ластик за прашка. Нищо не разбираш от коли. Вож в Африка дали карат Пежо или само Тойоти. А преди караха Пежа 70-те години,но се трошаха като солети.Затова сега не карат френските кашкавали.
Коментиран от #34
05:04 22.09.2020
31 перничанин
До коментар #21 от "Пич":
Каза им го !08:22 22.09.2020
32 Алекс
Имаха и още един успешен модел от 2002 до 2006.
Е 15 са голям гаф с роботизираните скоростни кутии, които така и не успяха да ги оправят. Най- добрият Е 15 е с дизеловия мотор 2.0 134 коня. Бензина 1.33 100 коня е по- надежден от дуал vvti или от валвематика, които искат честа смяна с много качествено масло, нещо което масово собствениците на корола, които са предимно пестеливи скъперници, не правят.
09:41 22.09.2020
33 перничанин
До коментар #27 от "Реалист":
Да уточним, става въпрос за Тойота 2010г нали?!!!!!? Защото писания като твоето съм чел много и повечето бяха от сорта:... колите от 90-те бяха истински, след 2000г само боклук, до 2005г са измислени от инженери, а следващите от счетоводители и т.н. дрън дрън. Стига глупости , имате ли възможност карайте ново, хвалете старо:))) И много моля да не прекалявате с хвалбите на Тойота, че им се вдигнаха цените (втората употреба) и то много не оправдано. Колата (Корола) си е като всяка друга от 2010г има плюсове и минуси. При добра поддръжка, повечето немски и японски коли от тези години и този клас са много добри (има изключения). Скучни били, но и Голф е скучен, а с Корола са най-продаваните автомобили. Та всичко е относително. Който иска нещо вълнуващо и луксозно има премиум марки, който иска красота и е технически и финансово грамотен да си вземе Алфа, за френските по принцип не коментирам , за тях като за умрял - или хубаво , или нищо (аз хубаво нямам какво да кажа)09:47 22.09.2020
34 123
До коментар #30 от "Пич":
Аз не знам колко разбирам, или пък съм карал, колега, ама в момента се возя на 25 си автомобил, който за радост е на 2 месеца и 1800 километра, не е японска, просто защото новата Корола не ме грабна! Клишетата за нея може да си ги сложиш, знаеш къде! Карината е почнала живота си при кумеца на 116 000, двигател 1.6, и не е като да не зная колко пъти е отварян двигателя! Иначе, 12 години си де движи! Апропо, имал съм лична Мазда, Нисан и Субару, та поназнайвам нещо и за японските коли! Те просто са като всички останали, но са 10 години технологично назад, от което им идва и прословутата здравина! Но и тя е до време, особено 2 употреба, ЗА КОЕТО Е НАСОЧЕНА И СТАТИЯТА! Изказът тие е селски, с наизустени фрази! Не забравяй, че не си единственият шофьор наоколо!Коментиран от #36, #37, #43
11:03 22.09.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Пич
До коментар #34 от "123":
Моят изказ няма общо с класациите за здравина,които потвърждават моите думи,а не твоите! Твоят изказ всъщност е просташки,след като ми препоръчваш къде да си сложа мнението.Съжалявам, живееш в измислен свят,в който от колата на кумеца,която е трошка,с ,си правиш извод за всички Тойоти. Ами в грешка си. По-здрави са Тойотите от останалите автомобили, и това показва опитът ми не само с многото коли,които съм карал,но и на реномирани статистически класации за здравина. Френските коли много се чупят,германските малко по-малко. Тойота е безпроблемен автомобил с много малко забележки.Не ти отива на годините да си толкова предубеден, възрастен човек си,а се държиш като тийнейджър. Но и това е обяснимо с броя на прочетени и осмислени книги.
Коментиран от #38
15:50 22.09.2020
37 Пич
До коментар #34 от "123":
Защо в Африка спряха да купуват Пежа,които е всеизвестно колко се трошат по хубавите африкански пътища,а купуват само Тойота. Защо в пустинята арабите карат Тойота джипове,а не Рено Каджар или Пежо 5008 или Mercedes G classe или Mercedes GL или VW Touareg или BMW X5?Ама нали са еднакви колите,нали са еднакво здрави,а по най-тежките терени случайно карат Тойота. Какви наизустени фрази,нали. Което не ти харесва,веднага става наизустена фраза и селски изказ. Удобно,но в кафенето,което посещаваш,с хора на твоето ниско равнище.
15:55 22.09.2020
38 123
До коментар #36 от "Пич":
С обидите започна пръв ти, а аз не оставям някои да ме сравнява с ганьо, базирайки се на собственото мнение, и получава от мен подобаващо държание! Примера ми е единствен с Тойота, но и твоите не са по различни! Това е единствената Тойота пред очите ми, дори на 150 метра от дома ми има само 1 Тойота, а сигурно има паркирани 300 коли! Говорим за 2 употреба коли, не за нови, нали? Отделно има форуми, и там всеки може да прочете за Корола от първа ръка. А по класацийте от последните години нямам спомен Корола да е първенец! В нейния клас все още номер 1 са Приуса и Мазда 3, а през последните години е Ауди 3. Дори Фокус е с по добро представяне от нея! Колата е здрава, спор няма, ама не е дъ бест, това е факт! И колкото по рано собственикът и разбере, толкова по лесно ще си живее живота! За тебе Тойота е номер 1, за мен не е, за друг Фиат е номер 1, а за трети Даймлер! Въпрос на преживяване, късмет и поддръжка!Коментиран от #40, #41, #42
18:30 22.09.2020
39 един
19:53 22.09.2020
40 Пич
До коментар #38 от "123":
Ами да ти кажа тия класации ги следя от 20 години и Тойота е най-постоянната марка по първите места. Да изброявам ли- една от най-здравите Тойоти и най-здравата в класа изобщо Тойота Старлет, след това Ярис зае първите места,заедно с МАзда 2 , Корола от 20 години е по първите места, не първо място но сред първите,постоянно добро представяне, със забележително по-малко дефекти от средното в класа, Карина беше редовен първенец ,след това Авенсис. Има една единствена марка,която е с такива резултати и тя е ПОрше 911, но тя е сезонна и по принцип много по-малко карана кола.Повярвай ми, не само от личен опит с доста коли,а и на база на това,че следя източниците,които боравят със статистика на повредите, Тойота се отличава от всички марки с по-качествена изработка,по-надеждна и здрава. Пежа също съм карал,но са постоянно с проблеми с електрониката,ходова част, демпферни шайби, и много развалящи се възли и агрегати/ Фолксваге е подобен -Пасат, да не говорим за минивановете им,които са пълни с дефекти.Мерцедес имат проблеми с електроника и ходова част, тежки са и не са издръжливи, за разлика от 124-ка,която беше последния истински здрав Мерцедес,конкурентен на Тойота, също C180 някои поколения.
Абсолютно е ненужно да се самозаблуждаваш и да бъдеш предубеден. Просто нямаш никакъв опит с Тойота,за да бъдеш толкова убеден в нещо,което нито статитсиката потвърждава както в САЩ,така и в Германия, нито моят опит с няколко Тойоти и други марки коли. Ако искаш ми вяр
21:20 22.09.2020
41 Пич
До коментар #38 от "123":
Само един Бай Ганъо може да основава твърденията си на база опит с една Тойота с 3 осн.ремонта,което е абсурдно както и да го погледнеш, и то на кумеца му, при това без да знае причината за тези 3 осн.ремонта! Тия работи вървят само пред хора,които не са карали коли.21:25 22.09.2020
42 Пич
До коментар #38 от "123":
Прекалено самоуверено самодоволно се държиш, обаче без базата,която е необходима. Трябва действително да си убеден, но когато нямаш опит с Тойота,по-добре си замълчи и не се опитавай да съобщаваш някакви твои вярвания, или това,което ти харесва да вярваш като някаква безспорна истина. Малко култура се изисква за това.Коментиран от #45
21:30 22.09.2020
43 Пич
До коментар #34 от "123":
Японските са 10 години технологично назад??? Интересно по какво съдиш за това? Може би по музикалната уредба в базовото изпълнение? Защото ако говорим за технологии- Тойота 80-те години беше от първата,въвела катализатори в колите за евро пазара, за Щатите ясно, и то в класа на Корола примерно,когато Голф2-ка и Кадет перкаха без катализатори и с 8 клапанови мотори, Тойота продаваше 12-клапанови още в базово изпълнение 1.3.Lexus въведе Led фаровете за първи път в света, за първи път въведе и 8 степенен автоматик, след това 10 степенен автоматик.
Интересно как Тойота е технологично изостанала 10 години,след като въведе в производствто и продажба Приус 97-ма година!! А го е разработвала поне 5 години назад. Значи Тойота 97-ма година продава високотехнологичен хибрид,а германците тракаха с разни дизели на по един век технология, понеже са 10 години напред технологично! И понеже Тойота е 10 години изостанала технологично, затова 10 години след нея,даже 15 години след нея германците направиха първия си хибрид,а сега предлагат хибрид в повечето класове. Простата логика подсказва кой е изостанал технологично. Този,който догонва хибридите, или този ,който е пионер в тези восоки технологии.
СЪщата работа е с водородните автомобили. Германската школа начело с БМВ и Мерцедес претърпяха тотален технологичен провал с водородните автомобили и закриха неефективните си проекти. Разбира се, Тойота е първата авто компания, продаваща серийно хибридни автомобили -
23:49 22.09.2020
44 Пич
Та, с две дум, малко разсъдък трябва ,за да събереш 2 и 2.
Реално Тойота е най-напредничавата технологично компания, като изключим Тесла. Изключително успешната им технология на хибридите вече се разработва и продава от много марки, но с 15 години закъснение и определено неконкурентни като цена. Водородните автомобили са също до голяма степен японско ноу-хау, от което вече се възползва БМВ, след провала на собствения им водороден проект.
23:53 22.09.2020
45 123
До коментар #42 от "Пич":
Важи и за теб, с пълна сила! Да, не съм имал Тойота, защото просто не съм го искал! Разминаваме се! Каквото казваш за мен, важи с пълна сила за теб, но явно имаш комплекси на тема Тойота! Аз съм просто драйвър, и ми дреме за емблемата на предния капак! И адски много мразя някой да НИ навира в носа прословутата Тойота! Ама много се дразня! Не за друго, пак казвам, добре коли са, ама дотук! Не са върха, примирете се, и се успокойте! Накрая се запитай, аз наистина ли съм карал всичко? Как да съм сигурен, че Тойота е дъ бест? Ами ако е Ауди, или Волво? Боже, ами ако е Хонда или Суби? Ужас.... Лека нощ от Ганя...Коментиран от #46
23:55 22.09.2020
46 Пич
До коментар #45 от "123":
Кое важи и аз мен бе приятелю. Аз, разлика от теб, съм карал доста Тойоти. Карал съм и френски , и немски коли Не съм карал Волво. Но съм карал Ауди, и никак не е здраво. Имам и приятели с Ауди. Теглил съм ги на въже с Тойотата. Това на всеки може да се случи. Знам какви дефекти дават,капризни коли са със скъпа поддръжка. Изобщо не ме интересува дали си драйвър, или какъвто и да си. Интересува ме да не се говори на черното бяло. Цял свят признава Тойота за много здрава кола, ти се опитваш да прокарваш пошло мнение,че не се различава от останалите. Аз не съм като теб,както казах,защото съм имал и имам много Тойоти,ти не си имал нито една,за да даваш оценки за Тойота, разбра ли ме. Аргументирани оценки не можеш да дадеш. И статистиката подкрепя моята теза,че Тойота са здрави коли,а не твоята. РАзбра ли защо ти казах,че малко култура се изисква,за да знаеш кога да спреш. Ти очевидно я нямаш и съответно само дразниш.Но не си убедителен,защото нямаш обосновка.И никой нищо не ТИ навира в носа. Статията е за Тойота и ти под тази статия ни навираш в носа,че Тойота не е здрава. Ами статистиката ти навира в носа,че не си прав. Примири се ти, не аз. Какво значи комплекси ан тема Тойота. Ти знаеш ли колко литература трябва да прочетеш, преди да започнеш да говориш за комплекси. Ама, човече, това не е като да натискаш 3-те педала и да въртиш волана. Четенето изисква труд. Нека всеки да коментира каквото знае и може. Ти можеш да караш,карай си. Само недей да навлиз
Коментиран от #47
00:47 23.09.2020
47 Пич
До коментар #46 от "Пич":
аш в теми,от които си далеч.00:49 23.09.2020
48 Kull
10:16 23.09.2020
49 Тонка
15:42 23.09.2020
50 Дшмитър
16:38 23.09.2020