Volkswagen представи официално първия си електрически кросоувър. ID.4 е построен на модулната платформа МЕВ, която лежи в основата на хечбека ID.3 и "братовчеда" Skoda Enyaq.
С дължина 4 584, широчина 1 852 и височина 1 636 мм новото VW на ток е голям почти колкото Tiguan, който е по-дълъг със 117 и по-висок с 48 мм. Каросерията е оформена в стила на ID.3.
Първа на пазара ще излезе версията със задно предаване и един електромотор с мощност 204 к.с. и въртящ момент 309 Нм. Акумулаторът с капацитет 82 кВтч позволява изминаването на 402 км без презареждане.
Подробности за пълната гама от моторизации все още не се съобщават. Тя обаче най-вероятно ще бъде идентична с тази на Skoda Enyaq: мощност от 148 до 306 коня и автономен пробег между 340 и 510 км.
В САЩ първите купувачи ще получат три години безплатно зареждане на бързи станции. Терминал с мощност 11 кВт зарежда батерията с енергия, достатъчна за изминаването на 53 км, а от домашно устройство капацитетът ѝ се запълва изцяло за 7.5 часа. На мощна станция (125 кВт) 80% от акумулатора са налични след 38 минути.
В салона има цифров приборен панел с диагонал 5.3 инча и мултимедиен екран с размер 10 или 12 инча в зависимост от версията. Управлението се осъществява посредством сензорни бутони на волана или с гласови команди и жестове.
Скъпите модификации на ID.4 ще се оборудват с матрични LED-фарове, 21-цолови джанти, седалки с масаж, адаптивен круиз контрол и над 10 асистента за активна безопасност. Обновяването на софтуера става "по въздуха".
Продажбите в Европа започват през четвъртото тримесечие на годината, а в Америка - в началото на 2021-ва. Засега обаче са известни само цените в Щатите, където най-достъпният ID.4 ще струва $39 995 (€34 308), но отначало ще се предлага само най-скъпата модификация с цена $43 995 (€37 742).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 TBC
09:12 24.09.2020
2 123
Коментиран от #7, #15
09:13 24.09.2020
3 Последния Софиянец
09:16 24.09.2020
4 jар
Коментиран от #12
09:16 24.09.2020
5 DrivingPleasure
Просто не виждам 40 000 долара тука! Електрофилите много ги боли глава.
Коментиран от #6, #8
09:21 24.09.2020
6 Тъй тъй
До коментар #5 от "DrivingPleasure":
Ти Илончо с тази кола ли го плашиш?09:22 24.09.2020
7 Тоест
До коментар #2 от "123":
досегашните механични дефекти ще станат бъдещите електрически.Дано няма много пожари...Коментиран от #11
09:24 24.09.2020
8 Илончо
До коментар #5 от "DrivingPleasure":
Тесла готви модел за 25 000 долара до 2022-ра, споко, никой няма да си купи VWКоментиран от #9, #13, #27
09:30 24.09.2020
9 Не само
До коментар #8 от "Илончо":
Тесла готви по достъпни модели.Скоро китайската инвазия ще завладее и автомобилния пазар като го залее с евтини модели.09:34 24.09.2020
10 Breaking Bad
Коментиран от #14
09:39 24.09.2020
11 123
До коментар #7 от "Тоест":
Надявам се са си научили урока от проблемите на Тесла, мей би!09:47 24.09.2020
12 321
До коментар #4 от "jар":
Има еиннна световна методика, наречена ВЛТП. Има достатъчно информация в нета за теста. Иначе реалните пробези могат да бъда много различни - от по-малко, до по-големи. Ако караш внимателно от София към Бургас, вероятно пробега ще ти по голям и обратното - бързо каране от Бургас към София, ще ти снижи пробега по книжка. Така е при всеки вид автомобили, не само при елекричките.10:19 24.09.2020
13 DrivingPleasure
До коментар #8 от "Илончо":
Чеки де не бръзай толкова. "Евтините" ви батерии няма са готови до 2022ра камо ли евтиния ви модел ;)10:26 24.09.2020
14 321
До коментар #10 от "Breaking Bad":
Абе аман от енжинери в този форум. Как разбра, че задното е по-лошо? Предното е предпочитано последните години, защото е по-евтино и по-ефективно, когато върху него е тежкия двигател отпред. Да си чул много спортни автомобили да са с предно? Със сигурност във ФВ има много сериозен екип от инженери, които са направили преценката не въз основа на твоито знания от пуца.Коментиран от #18
10:26 24.09.2020
15 Jack Bauer
До коментар #2 от "123":
"масова електрическа инвазия" може да има само след като се реши проблема с батериите, а това не е решение, а леко подобрение.Коментиран от #16
10:37 24.09.2020
16 DrivingPleasure
До коментар #15 от "Jack Bauer":
Не са само батериите - и зарядните станции а такива липсват. После и тока ще стане кът. Не случайно електроразпределителните дружества в нкои държави започнаха да искат право да "режат" зарядните при пикови натоварвания.Коментиран от #17, #20
10:56 24.09.2020
17 Точно така е
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
Затова е хубаво да има конкуренция при електромобилите и всички производители да предлагат по нещичко. Колкото повече електромобили по пътищата, толкова повече зарядни ще има, защото пазара не търпи вакуум и ако има търсене ще има и предлагане. А той е като кокошката и яйцето.Дори да си от тези, които не ги бърка високата цена на електромобилите, както сам каза, няма да си купиш такъв ако няма къде да го зареждаш.
Когато електромобилите станат много, както каза, могат да пренатоварят мрежата, по тази причина, ще се наложи по-бързо да се изградят интелигентните мрежи smart grid, които автоматично да спират зареждането, когато цената на тока се вдигне над определена граница. А тя се вдига, когато търсенето е повече от предлагането, тоест точно когато се натоварва мрежата. Също така ще включва зареждането, когато цената е най-ниска, а тя е най-ниска когато предлагането превишава търсенето, тоест когато мрежата е най ненатоварена. Така всички печелят.
Само че и затова ще трябва да се съберат критичен брой електромобили, за да има смисъл от изграждане на такава мрежа.
11:28 24.09.2020
18 Breaking Bad
До коментар #14 от "321":
Кажи ми едно предимство на задното предаване в ежедневното шофиране :)))А спортните автомобили вече отдавана не са със задно предаване разбирачо! Всичко е 4х4, откакто излезна Audi Quattro (80-те години). Взе ми си ъпдейтни информацията. преди да пишеш дивотии :)))
Коментиран от #19
12:17 24.09.2020
19 Като ще говорим за ежедневно шофиране
До коментар #18 от "Breaking Bad":
Кажи предимствата на предното предаване? Едно от предимствата на задното предаване е олекотяване и опростяване на управляващите колела. Като ще изтъкваш предимства, не забравяй че разпределението на масата при електромобилите е 50 на 50 процента .12:47 24.09.2020
20 Jack Bauer
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
Електричеството въобще не е кът, нарочно се поддържа дефицит за да е висока цената и монополите да правят пачки. Пример: ЕВН задължава собствениците на ФЕЦ с мощност над 200KW да им дава дистанционен достъп и при ниска консумация в мрежата изключват ФЕЦа по тяхна преценка. Няма конкуренция, има монополи в енергетиката. В момента технологията е такава че ако си направя покрива на къщата с фотоволтаици спокойно мога да резна жиците на ЕВН/Енерго Про/ЧЕС за следващите 20-25 години.Коментиран от #21
15:35 24.09.2020
21 Все още не е
До коментар #20 от "Jack Bauer":
Технологията я има още днес, но засега не е по-евтино, отколкото все пак да си вързан за жицата. Батериите все още са скъпи, а циклите малко. Когато цената на батериите падне под 100 долара за киловатчас и то за новите батерии с 5000 цикъла, тогава ще има икономически смисъл. В момента един цикъл от живота на батерията ти струва повече, отколкото да ползваш ток на нощна тарифа.16:03 24.09.2020
22 УМЕН
Коментиран от #28
08:56 25.09.2020
23 НОВАТА КОСТЕНУРКА
09:02 25.09.2020
24 ЕЛЕКТРОГЕЙТ
09:17 25.09.2020
25 Анревиатура от Дойчестан
09:31 25.09.2020
26 Анревиатура от Дойчестан
09:32 25.09.2020
27 Иванов
До коментар #8 от "Илончо":
Ще,ще. Тесла трябва да си оправят качеството на произдодство. Клиентите масово се оплакват от неравномерни фуги ,лошо паснати врати и други. Като технология са много добре Теслите, но клиентите в Европа са свикнали с високо качество на сглобката от много години, а Тесла това не може да го предложи , към днешна дата. За американския пазар са ок, там масата от клиентите се интересува да има волан и педали и ако си бил там, ще знаеш в какво състояние са салоните на 80% от автомобилите там- такава мръсотия и кочина не виждал дори в най-гнусната ромска кола у нас. Не ги чистят с години. Казвам повечето, не всички.Коментиран от #30
20:46 25.09.2020
28 Иванов
До коментар #22 от "УМЕН":
Кой си ти да казваш ,кой да управлява Германия?Немците си я избират близо 20 год. вече. Или ще кажеш , че Меркел си купува изборите с кебапчета ? Ти си гледай в твоето канче и не ги мисли немците- и без теб ще се оправят някак.Коментиран от #29
20:49 25.09.2020
29 УМЕН
До коментар #28 от "Иванов":
Иванов, седни, не си готов за дискусии с по-умни от теб.12:20 26.09.2020
30 Ще ще
До коментар #27 от "Иванов":
Със завода в Германия, ще предложи и качество! Ясно ти е че от завод до завод има разлика, макар да правят едни и същи неща! Качеството на китайските е по-високо от американските, така ще бъде високо и с немските.15:01 26.09.2020