Броят на новите регистрации на леки автомобили в България през периода от януари до август 2020 година е с 37.6% по-нисък в сравнение с аналогичния период през 2019 година. Данните са на Европейската асоциация на автомобилните производители ACEA. И у нас, въпреки по-облекчените мерки, продължаващата криза с Covid-19 нанесе тежък удар върху множество индустрии, сред които продажбите на моторни превозни средства. Данните сочат, че от януари до август 2020 г. в България са регистрирани 15 206 нови леки автомобила спрямо 24 372 през същите месеци на 2019-а, съобщават от ACEA. Само през август 2020 г. в България са регистрирани 1 918 нови леки коли, което е резултат с около 24.5% по-малко от този през предходната година - 2-929 нови леки коли са регистрирани през август 2019 г.
През юли 2020 г. регистрациите на нови леки автомобили в Европейския съюз отбелязват относително малък спад от 5.7% в сравнение със същия месец на миналата година, казват още от ACEA. Седем от 27-те държави-членки отбелязват ръст през юли, в това число Франция (+3,9%) и Испания (+1,1%). Извън периметъра на ЕС, Обединеното кралство (+11,3%), Исландия (+44,5%) и Норвегия (+6,5%) също показват първи признаци на възстановяване. През месец август обаче пазарът на автомобили в ЕС отново отчете по-силен спад (-18,9%), макар и по-малко драматичен от този по време на карантината по-рано през годината. С изключение на Кипър (+14,1%), всички страни в региона бележат по-слаби продажби в сравнение с август 2019 г.
С оглед на четирите основни пазара на ЕС, Италия се представя най-добре, с лек спад от 0.4%, докато най-силните спадове се наблюдават в Германия (-20%) и Франция (-19,8%). През първите осем месеца на 2020 г. търсенето в ЕС на леки автомобили се е свило с 32%, съобщават от ACEA. Общо 6 123 852 нови автомобила са регистрирани в ЕС от януари до август, което е почти с 2.9 милиона по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Сред най-големите пазари в ЕС Испания отбеляза най-големия спад (-40.6%), следвана от Италия (-38.9%), Франция (-32%) и Германия (-28,8%), сочат данните на ACEA .
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 джоджен
Коментиран от #14
17:40 28.09.2020
2 ПазарЖик
17:44 28.09.2020
3 Автогуро от Мите касъбъ
17:47 28.09.2020
4 Шофьорче
17:50 28.09.2020
5 Морето
18:01 28.09.2020
6 Грую Миндев
18:09 28.09.2020
7 ген Мутафчийски
18:36 28.09.2020
8 Да и данъците
18:40 28.09.2020
9 пророк Исай
19:31 28.09.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Петър
21:23 28.09.2020
12 антрашпиц
21:26 28.09.2020
13 иво
23:48 28.09.2020
14 onq s konq
До коментар #1 от "джоджен":
И не само. Като гледам 5-6 годишен автомобил, >= 2000сс двигател, стабилен седан с нисък център, и т.н. как да си купя сегашните "джипоколи"(СУФ), високи, нестабилни с кекави 1200сс турбо три-цилиндрови двигатели.09:55 29.09.2020
15 Мария ТЪнасова
11:28 29.09.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Админ
09:04 30.09.2020