Last news in Fakti

28 Септември, 2020 17:31 5 976 18

От началото на годината регистрациите на нови автомобили в България са паднали с 37.6%

  • нови автомобили-
  • българия-
  • европа-
  • продажби

Общо 6 123 852 нови автомобила са регистрирани в ЕС от януари до август, което е почти с 2.9 милиона по-малко в сравнение със същия период на миналата година

От началото на годината регистрациите на нови автомобили в България са паднали с 37.6% - 1

Броят на новите регистрации на леки автомобили в България през периода от януари до август 2020 година е с 37.6% по-нисък в сравнение с аналогичния период през 2019 година. Данните са на Европейската асоциация на автомобилните производители ACEA. И у нас, въпреки по-облекчените мерки, продължаващата криза с Covid-19 нанесе тежък удар върху множество индустрии, сред които продажбите на моторни превозни средства. Данните сочат, че от януари до август 2020 г. в България са регистрирани 15 206 нови леки автомобила спрямо 24 372 през същите месеци на 2019-а, съобщават от ACEA. Само през август 2020 г. в България са регистрирани 1 918 нови леки коли, което е резултат с около 24.5% по-малко от този през предходната година - 2-929 нови леки коли са регистрирани през август 2019 г.

През юли 2020 г. регистрациите на нови леки автомобили в Европейския съюз отбелязват относително малък спад от 5.7% в сравнение със същия месец на миналата година, казват още от ACEA. Седем от 27-те държави-членки отбелязват ръст през юли, в това число Франция (+3,9%) и Испания (+1,1%). Извън периметъра на ЕС, Обединеното кралство (+11,3%), Исландия (+44,5%) и Норвегия (+6,5%) също показват първи признаци на възстановяване. През месец август обаче пазарът на автомобили в ЕС отново отчете по-силен спад (-18,9%), макар и по-малко драматичен от този по време на карантината по-рано през годината. С изключение на Кипър (+14,1%), всички страни в региона бележат по-слаби продажби в сравнение с август 2019 г.

С оглед на четирите основни пазара на ЕС, Италия се представя най-добре, с лек спад от 0.4%, докато най-силните спадове се наблюдават в Германия (-20%) и Франция (-19,8%). През първите осем месеца на 2020 г. търсенето в ЕС на леки автомобили се е свило с 32%, съобщават от ACEA. Общо 6 123 852 нови автомобила са регистрирани в ЕС от януари до август, което е почти с 2.9 милиона по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Сред най-големите пазари в ЕС Испания отбеляза най-големия спад (-40.6%), следвана от Италия (-38.9%), Франция (-32%) и Германия (-28,8%), сочат данните на ACEA .


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 джоджен

    44 4 Отговор
    На тази сиромащия кой ще купува нови коли? Нормално да е така. Аааааа, забравих г-жа Караянчева не обича да ходи пеша а призовава да се ходи пеша, здравословно било. Дайте да купим на нея нова кола.

    Коментиран от #14

  • 2 ПазарЖик

    35 3 Отговор
    Нема се плашите и по зле ще става.
  • 3 Автогуро от Мите касъбъ

    27 1 Отговор
    Така е като има като нови от Германия
  • 4 Шофьорче

    31 9 Отговор
    Докато толупът от Банкя е на власт ще ходя пеша.Две от колите ми са в гаража а третата пред него.А Карапуткова от Кържали да се вози без гащи в НСО вертепа.
  • 5 Морето

    14 6 Отговор
    Точно мислех да си купя две чисто коли-Мазерати и Астън Мартин. Просто така-да вдигна бройката на регистрираните нови автомобили в България-но ще се спра. Няма файда от това. :) Обаче....що пък да не купя една Дачия Дъстър?! Ще я търкалям до лозето,до село-щото съм оттам и ще се кефя на тези, дето ще изпреварвам и ще цъкат с език и ще ме мислят за един друг тарикат. :)
  • 6 Грую Миндев

    18 1 Отговор
    Добре че стария московец още ме вози.
  • 7 ген Мутафчийски

    8 3 Отговор
    Да не се регистрират!
  • 8 Да и данъците

    16 1 Отговор
    Тихомълком се вдигнаха почти с толкова. Нема Евро 4 нема 5. Всичко под ножа. Тупате хората и крадете едновременно.
  • 9 пророк Исай

    10 2 Отговор
    Ако не махнат ограниченията , ще падне още . При тази несигурност , аз отлагам покупка на бус , от м. април , тази година .
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Петър

    9 1 Отговор
    Търся да закупят нов автомобил с 50% отстъпка. Пишете ми на лични.
  • 12 антрашпиц

    15 2 Отговор
    И за кво ми е да сменям колата като тя,макар и на 20 години, си работи отлично.
  • 13 иво

    4 0 Отговор
    Така е при Баце, благоденствие с аборигенски заплати от мутроработодатели
  • 14 onq s konq

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "джоджен":

    И не само. Като гледам 5-6 годишен автомобил, >= 2000сс двигател, стабилен седан с нисък център, и т.н. как да си купя сегашните "джипоколи"(СУФ), високи, нестабилни с кекави 1200сс турбо три-цилиндрови двигатели.
  • 15 Мария ТЪнасова

    2 0 Отговор
    Проблемът не е само в парите, проблемът е в колите най-вече. Джендър Сосаятито прави автомобили, безсмислени за прагматичният европейски гражданин. Не е лесно да се промие мозък. Затварят градски зони, еко-таксуват, вдигат налози. И всичко това води до озверяване и омраза към законодателят и формата на управление.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Админ

    2 0 Отговор
    Нови коли се купуват с пари, в Бг новите коли масово са фирмени, много малко са частните нови коли.