Telsa намали значително цената на Model 3, но само за китайския пазар. Произвежданите в Шанхай електромобили вече могат да се купят за 249 900 юана (€31 400) вместо досегашните 271 550 юана (€34 121).
Това е второто намаление на цените на китайския Model 3 от май насам, когато той струваше 291 800 юана (€36 666). По този начин най-малката Tesla е поевтиняла с 15% от началото на годината.
Намалението на цените е резултат от държавните субсидии, от които могат да се възползват производителите на екологично чисти превозни средства в Китай. Tesla успя да се пребори за място в списъка с компании, които имат право на дотации, в края на миналата година.
В Шанхай се произвеждат Model 3 и Model Y. Това е първият пълноценен завод на Tesla извън пределите на САЩ и първото предприятие в Китай, което принадлежи изцяло на чуждестранна компания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аууууу
Коментиран от #8, #10
13:59 02.10.2020
2 А, чуждестранно,
Коментиран от #21
13:59 02.10.2020
3 сектант
14:00 02.10.2020
4 Хе хе
14:00 02.10.2020
5 Дъ Мозък
14:16 02.10.2020
6 Учен от САЩ
14:20 02.10.2020
7 Дедо
14:29 02.10.2020
8 DrivingPleasure
До коментар #1 от "Аууууу":
Ало льохман - НАМАЛЕНИЕТО Е ЗАРАДИ ДЪРЖАВНИТЕ СУБСИДИИ тва прочете ли го?!Тия кочини без милиардите субсидии за тях никой няма да ги купи!
Коментиран от #9, #25
15:19 02.10.2020
9 Аууууу
До коментар #8 от "DrivingPleasure":
Льохман, Тесла сама свали цените преди, за да влезе в категорията за субсидии! Разбра ли льохман?Коментиран от #11
15:27 02.10.2020
10 Бачо Киро
До коментар #1 от "Аууууу":
Свалила ги е в КИТАЙ, не в твоето село. Реално има държавна субсидия, нищо не е свалила. Понеже на теб дори за короната ти дадоха само кредитче, за теслите ще те товарят с данък луксозен бастун 25%, понеже мозъкът ти е само за толкова.15:47 02.10.2020
11 Бачо Киро
До коментар #9 от "Аууууу":
Абе тухло гламава, влезли са края на миналата година в списъка за субсидии, сваля цените сега. А научи се да четеш, после пиши лъжи ...Коментиран от #12, #13, #14, #23
15:48 02.10.2020
12 Аууууу
До коментар #11 от "Бачо Киро":
Тухльо, Тесла свали цените за да влезе в цена за получаване на субсидия! Ако намеря статията, ще си тряснеш ли една тухла?Коментиран от #16
15:57 02.10.2020
13 Аууууу
До коментар #11 от "Бачо Киро":
Ей ти тука една друга. Второто поевтиняване. Първото беше по-рано! Иди си удари една тухла, тухльо. https://m.fakti.bg/avto/478214-tslite-poevtinavat16:01 02.10.2020
14 Винаги проверявай "фактите" във Факти
До коментар #11 от "Бачо Киро":
Tesla China отрязва стандартния диапазон на модел 3 плюс цена с 8%1 октомври 2020 г. от Стив Ханли
Изглежда, че точно вчера писахме за това как седаните Model 3, построени в Шанхай, ще започнат да използват LFP батерии в четвъртък и спекулираме как тази промяна може да повлияе на цената на автомобилите. Всъщност беше само вчера . Сега днес е тук и достатъчно сигурно, според Ройтерс , Tesla China е обявила намаление на цената с 8% за Модел 3. В сила веднага, началната цена за Модел 3 в Китай е 249 900 юана (36 805 долара). Вчера цената беше 271 550 (39 900 долара). Каква разлика прави един ден! И двете цени са нетни след прилагане на всички държавни субсидии. Цените на модела 3 със задно задвижване на дълги разстояния също са намалени с близо 10% от 344 055 юана (50 668 долара) на 309 900 юана (45 639 долара).
LFP (литиево-железен фосфат) батерии струват около 10% по-малко от NMC (никел-манганов кобалт), които досега са били основата на автомобилите от Модел 3 според Zeng Yuqun, главен изпълнителен директор на CATL, които могат или не да доставят батериите за китайците направиха Модел 3 от днес. (Нито Tesla, нито CATL не са отговорили на запитвания за пресата по този въпрос.) По-ниските разходи се дължат най-вече на използването на желязо и фосфат, които са в изобилие и са евтини в сравнение с никела и кобалта.
Коментиран от #15
16:05 02.10.2020
15 Аууууу
До коментар #14 от "Винаги проверявай "фактите" във Факти":
Тия тухльовци и на факти не вярват! Само на Путин!16:09 02.10.2020
16 DrivingPleasure
До коментар #12 от "Аууууу":
Абе пич това е второто намаление. Чеки ти обясня белки фанеш и да не се пенявиш толкоз.Лани китайската струваше 36 иляди и много, за да влезе в списъка за субсидии Мъскито стисна зъби и свали 2 хилки до 34 и нещо си, за да влезе в списъка. щото ако не е в него продажби йок.
Сега китайките като са го одобрили и дават субсидия той е длъжен да я намали с размера на субсидията - официална цена, реално той пак си получава ония 34 само че част от парите идват от държавата.
Та с две думи льохман Илончо нищо не е намалил, отряза си печалбата с 2000, за да влезе в списъка и да почне поне нещо да продава иначе оная фабрика щеше да му стои като мавзолей...
Надявам се че е достатъчно добре обяснено сега и дори електричар разбира ;)
Коментиран от #17, #18, #22
16:15 02.10.2020
17 Я прочети правилната новина
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
Пък после коментирай. От Тесла смениха вида на батериите и с това и цената падна. Посочи ми друг източник на информация освен Факти, където да е писано че цената пада заради субсидии по никое време. Недей чети тука какво е написано и да си правиш оттам свободни съчинения.16:21 02.10.2020
18 Еххх
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
Льохмани, незнам какво да ви се обяснява! Значи викаш, нищо не е намалил, само е свалил цените! Бравос викам аз на таквис. А между другото, Тесла пак е с рекорд за тримесечие със 140 хиляди продадени! А и чета, че след като са свалили сега цените в Китай, поръчките са им станали доста цифрени!16:21 02.10.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Смех
16:35 02.10.2020
21 До слепока
До коментар #2 от "А, чуждестранно,":
И кво му е на физиономията.Сравби снимките на Мъск и Си Дзинпин.16:38 02.10.2020
22 драйфинг...
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
А бе,най-надъханият фен на тЕсла-та,време е да смениш "плочата"...звучиш изтъркано вече със плюнките злоба във всяка една публикация за тЕсли...преживей го, няма да фалира и ще се налага и продава все повече...има място за всеки под слънцето!!!16:38 02.10.2020
23 гост
До коментар #11 от "Бачо Киро":
Абе тухла ли си , бетон ли си , ама мазък не си гаранция !!! Субсидията в Китай си я има от три години !!! Не е повишавана , дори я намалиха миналата година !!! Та как тогава се отразява на СЕГАШНИТЕ цени , та заради нея били свалили цената ??? Цената беше по-висока миналата година , защото продаваха коли внесени от САЩ !!! Тази година тръгна завода в Китай и от второто тримесечие свалиха цената !! Сега почнаха да получават от по-евтините китайски батерии и затова свалят пак цената !! Това няма нищо общо със субсидията , тя си е отделно и е същата , като и миналата и по-миналата година , дори сега е по-малка !!!Коментиран от #27
16:46 02.10.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Хайл
До коментар #8 от "DrivingPleasure":
Що се занимаваш с тоя профан-винаги пише каквото му оттърва и вечно се отмята от думите си и винаги "ЩЕ" прочел че паднали цените,но не прочел за дотациите,като му вдигнат цената на тока пак няма да прочете,ама че ще има зелени капачки на вентилите ще скача до небето че е ЕКО...остай да плямпа глупости че това може самоКоментиран от #26
19:24 02.10.2020
26 Профани сте вие антиелектрици
До коментар #25 от "Хайл":
Пардон антимислители. Вярвате ли ВЕРВАТЕ, на такива като инженер Радев, който кара перпетуум мобиле с КПД на двигателя 200% от 1,25 литра гориво с енергиен еквивалент 12,5 киловатчаса, неговия автомобил докарва 21,1 киловатчаса до гумите и никой на света не може да го убеди, че греши, а всички анти електрици обясняват колко е умен и колко са глупави всички които не му вярват. Да не говоря, че половината от тях ме накараха да си ходя да си пия хапчетата когато им казах, че земята не е плоска, а Радев се съгласи с тях. Не ми се проверява и ти ли беше с тях? Вярваш ли в перпетомобиле и плоската земя?Коментиран от #28, #30
20:06 02.10.2020
27 Уфффф
До коментар #23 от "гост":
Овша главо слънчасала, кога ще поевтинява този ток, че пак чета, че щял да поскъпва?21:06 02.10.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Уфффф
21:46 02.10.2020
30 Хайл
До коментар #26 от "Профани сте вие антиелектрици":
Специално за теб-земята е плосък триъгълник с квадратна обиколка на кръглото в луната...има такъя двигател и с Радев,гост /истинския,не ти/ и Уффф заедно го измислихме ама малко ти завишихме данните за разхода щото не вярваш че може да е под 1....и след 100 г електричките няма да мръднат от върхът си през 30 години на 20 век когато видяха че не са конкурентни на двг и това ти не можеш да преживееш,а това че мъск ти обещава нещо а ти му вярваш си е твой проблем-от такива профани като теб той е милиардер а ти си бъркаш в носаКоментиран от #31
21:47 02.10.2020
31 Чест е за мен да си пиша с вас гении!
До коментар #30 от "Хайл":
Оборихте физичните закони и скромничите само с 200% КПД и разход 2,5л/100, въпреки че автомобила на Радев гори под 1/100, тоест има КПД около 500%От 10kWh в горивото, изкарват 46,5kWh механична енергия от двигателя и 42,2kWh на колелата.
Коментиран от #33
22:26 02.10.2020
32 Julio
Боят настана, тупкат сърца ни...
22:58 02.10.2020
33 Хайл
До коментар #31 от "Чест е за мен да си пиша с вас гении!":
А за нас не е чест да ти четем глупостите.това което ти описах си ти но така и не можа да се усетиш...лека нощКоментиран от #34
00:13 03.10.2020
34 Значи ВЯРВАШ?
До коментар #33 от "Хайл":
Значи според тебе съм глупак, защото НЕ ВЯРВАМ, че автомобила на Радев при 50км/ харчи 2,5/100 и в същото време мощността на колелата му е 21,1kW за поддържане на тази скорост?Или съм глупак, че НЕ ВЯРВАМ, че замята е кръгла?
Или съм глупак и по двете причини и когато ви пиша и давам доказателства, че грешите, смятате, че пиша глупости, само за да ви отделя и разколебая от ПРАВАТА ВЯРА.
Блажени са вярващите. Амин!
Коментиран от #36, #37, #38, #63
07:57 03.10.2020
35 Димов
09:00 03.10.2020
36 Димов
До коментар #34 от "Значи ВЯРВАШ?":
Формата на Земята е геоидален кардиоид. Прилича на ябълка, но пак си е кръгла, макар и не идеално кръгла. По-интеррсен факт е, че Земята е по-гладка от билярдна топка. Отношението на денивелацията, между Еверест и Марианската падина, към то диаметърът на Земята, е по-малко от отношението между микро грапавини на билярдната топка, към то диаметърът й. Относителност :)09:06 03.10.2020
37 Радев
До коментар #34 от "Значи ВЯРВАШ?":
Пак се извърташ фурнаджииска лопато.Всичко съм ти пресметнал всеки може да провери в " срив в приложежението на Тесла".Никой не ти вярва и никой не иска да спори с теб.Кпд ти го изчислиха 58.75%.Това 200% и 500% са твои теории.Кпд винаги е по-малко от 100%.Коментиран от #39, #40
09:15 03.10.2020
38 Димов
До коментар #34 от "Значи ВЯРВАШ?":
Електрика (предполагам, че си ти), нали щях да меря тока на инверторния мотор на една от машинките ми? Избрах една от транспортните, че най-много прилича на колите. На празен ход, с откачен ремък, инверторния мотор харчи много малко. Около 20-25% от номиналния ток. Но, това е ток без консумацията на инвертора. С него не знам колко е. По-интересно стана, когато гледах графиката в реално време при движение на бавен ход. Нормалната скорост е (1,2м/с). Токът при ниски скорости, под зададената (при 0.8м/с), намаля, но при още по-ниски (при 0.5м/с) почна много да скача. Когато я накарах да се движи много бавно, токът достигна дори стойности над номиналния. Явно съпротивленията при мн ниска скорост са доста големи и искат ток. И роторът няма инерция, затова мощността се генерира изцяло от ток.Коментиран от #42
09:21 03.10.2020
39 Така де, това са си твоите сметки
До коментар #37 от "Радев":
"от 1,25 литра гориво с енергиен еквивалент 12,5 киловатчаса, неговия автомобил докарва 21,1 киловатчаса до гумите и никой на света не може да го убеди, че греши"Значи съм бил прав. За кое съм излъгал? Че мощността на гумите при 50 километра в час е 21,1 киловата или за разход в същото време 2,5 литра на 100?
Нали това са цифрите които сметна и каза? Поправи ме, ако греша?
09:23 03.10.2020
40 Димов
До коментар #37 от "Радев":
Още ли го дъвчете това КПД? Ти познаваш ли човек, който да си избира кола по КПД? Има коли с по-добро КПД от на моята, че някой са дори и по-евтини, но критериите ми са съвсем други. Човек е склонен да дава повече пари на 100км разход, дори да плаща повече за поддръжка, но да му е по-удобно и комфортно в колата му. Много хора избират лукс пред разход. Естествено, има и млади ентусиасти, за които мощността и ускорението са над всичко. Те си имат един варел със свалени кори на вратите, без дюшеме, без табло дори, но с голям мотор под капака. Но жена си не я возят в него. За семейство и екскурзии си имат кола с красив и удобен интериор, седалки от естествена кожа или алкантара (то същото), с приятни цветове и форми на уреди и елементи, да радват окото. И никой от тези хора си няма представа, какво е КПД на колата им. Те си искат тяхното и ще си дадат парите на този, който им го предложи.Коментиран от #41, #45, #46
09:32 03.10.2020
41 Радев
До коментар #40 от "Димов":
Аз си избирам кола каквато на мен ми върши работа като гледам цена и разход на гориво на 100 км.Но момчето с многото никове ме убеждава за 10% кпд на съвременен дизел комън рейл.Пресметнал съм всички характеристики на двигателя теоретично.Форумния инженер непрекъснато се измята и преиначава думите ми в своя полза.Коментиран от #43, #44
09:48 03.10.2020
42 Благодаря!
До коментар #38 от "Димов":
Благодаря, че сподели за експеримента. Значи и практиката съвпада с моята теория. Хубаво би било, за по-широката аудитория, която не знае дори закона на Ома, да не им говориш за ток, а за мощност. Като гледам дори инженерите по ДВГ трудно се справят с понятията въртящ момент и обороти, да не говорим за ампери и волтове.Например на мен ми е ясно, че от нула оборота до номиналните обороти, напрежението заедно с честотата расте от нула до номиналното. Това автоматично означава, че дори малко по-висок от номиналния ток, не означава автоматично по-висока мощност от номиналната.
Ще дам пример. Ако при номинална скорост, тока е 10 ампера и 230 волта, мощността е 2,3 киловата, а честотата 50 херца. Като намалиш скоростта на половина, тока пак може да е 10 ампера, ако така го ограничава инвертора, но честотата ще е 25 херца, а напрежението 115 волта, следователно мощността ще е 1,15 киловата.
При съвсем ниски скорости, например 30% честотата вече ще е 15 херца, напрежението 69 волта и при 10 ампера, мощността ще е само 690 вата при които вече може да не достига въртящ момент за движение, хлъзгането ще стане повече и инвертора ще компенсира косинус фи с увеличаване на тока.
Дори да вдигне тока на 12 ампера, мощността ще е 828 вата. С други думи тока е 20% повече от номиналния, но въпреки това мощността е 64% по-ниска от номиналната.
Коментиран от #47, #66
10:05 03.10.2020
43 Какво преиначавам?
До коментар #41 от "Радев":
2,5 на сто разход при 21,1 киловата на гумите не са ли твои сметки? Коя от двете цифри съм измислил преиначил или каквото и да е друго?Продължаваш ли да държиш, че и двете цифри са вярни? Или накрая ще си признаеш, че си сгрешил?
10:07 03.10.2020
44 smeh
До коментар #41 от "Радев":
Почти всеки съвременен дизел до 2.0л, ако не е с тежки джанти и широки гуми/и без перманентно 4х4/=> харчи около 3л/100км при скорости около 50км/ч. Не знам какво дъвчете толкова, но всеки е наясно, че не самата скорост, а резките ускорения и спирания са главната причина за завишен разход.Коментиран от #48
10:08 03.10.2020
45 Офффф
До коментар #40 от "Димов":
Аз пък чакам Димов да обясни на Радев, защо Радев изчислява въртящия момент по техническа графика за максимален въртящ момент, при положение че кара с постоянна скорост от 90 км/ч10:11 03.10.2020
46 Не си разбрал естеството на спора
До коментар #40 от "Димов":
Спора тръгна от това, че КПД на ДВГ от резервоара до колелата било около 50% и на магистрала и в градски условия, а видиш ли КПД на електромобилите падало при магистрално шофиране и затова харчили повече отколкото в града.Това обаче беше само началото. В последните трите ми спорим дали автомобилът на Радев е перпетум мобиле и изкарва повече енергия на гумите отколкото има в горивото. Аз твърдя че е невъзможно, а Радев твърди че сметките са му верни е нямало грешка. Наистина карал перпетум мобиле 1,5 HDI . Бил инженер и не трябвало да се спори с него.
10:12 03.10.2020
47 Грешка
До коментар #42 от "Благодаря!":
Щом имаме инвертор, значи говорим за трифазен мотор и тока трябва да се раздели на три или пък мощността да се умножи по три, ако запазим тока 10 ампера, но зависимостта на мощността спрямо номиналните обороти остава същата.10:20 03.10.2020
48 Точно така е
До коментар #44 от "smeh":
На равно и моя автомобил харчи 2,5 на сто, въпреки че максималната му мощност е два пъти по-висока от на Радев. Ако сметне по неговата формула за въртящ момент, мощността на колелата на моя автомобил ще е също двойна, което няма нищо общо с реалността. При движение с 50 километра в час, мощността на колелата на един автомобил винаги ще е една и съща, независимо от мощността на мотора който е монтиран. Разликата в разхода на гориво идва именно от ускоренията и работата на място. Един мощен автомобил харчи много повече при ускорение, защото тогава вече работи на пълна мощност. Нещо което трябва да го знае всеки шофьор, да не говорим за инженер по ДВГ.Коментиран от #49, #50
10:52 03.10.2020
49 Радев
До коментар #48 от "Точно така е":
Този пост няма да коментирам.Нека другите хора преценят дали е верен.Коментиран от #51
11:07 03.10.2020
50 1234
До коментар #48 от "Точно така е":
Значи според теб един малолитражен автомобил 1200 кубика с 40 кв. мощност ще изгори колкото един автомобил 4-5000 кубика 200-300 к.с. при 50км/ч ?Коментиран от #52, #57, #59
11:17 03.10.2020
51 Не е в твоята компетенция очевидно
До коментар #49 от "Радев":
Недей го коментира. Ти засега кажи със свои думи, за да не кажеш, че ги извъртам, колко ти е разходът при движение с 50 км в час на пета предавка и колко е мощността на гумите. Вече ги смята няколко пъти и би трябвало да кажеш цифрите без да си губиш времето да смяташ. Щом аз лъжа и ти преиначавам думите кажи правилните числа и да се приключи със спора.1. Разход на гориво при 50 километра в час на пета.
2. Мощност на гумите за съответния разход.
Коментиран от #54
11:20 03.10.2020
52 Чети внимателно?
До коментар #50 от "1234":
Говоря за един и същ автомобил с различни мотори.Коментиран от #53, #55
11:21 03.10.2020
53 1234
До коментар #52 от "Чети внимателно?":
Че то е същото.Неук си форумен инженере.11:31 03.10.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Радев
До коментар #52 от "Чети внимателно?":
От каталога данните на Пежо75 к.с. - 3.8л/100
102к.с. - 4
130 кс - 4.1
Като гледам различни двигатели различни разходи.
Коментиран от #56
12:15 03.10.2020
56 Не е в твоята компетенция очевидно
До коментар #55 от "Радев":
Не си мъчи мозъка с неща които не разбираш. Кажи колко е разхода на твоя личен автомобил при 50 км в час и колко киловата мощността на колелата които си сметнал.2,5 литра на 100 и 21 киловата твои думи ли са или лъжа? Вижда се кой извърта и не иска да отговори на ясно зададен въпрос.
Коментиран от #58, #65, #76
12:30 03.10.2020
57 Офффф
До коментар #50 от "1234":
Горе долу, така е. Но това зависи от КПД на мотора! За това новите мотори са с турбо и т. н.,за да се повиши КПД. На атмосферните по 5 хиляди кубика имат слабо КПД, за това ще горят повече! За движението на колата е нужна една и съща енергия, когато имат едно купе и еднакво тегло!12:39 03.10.2020
58 Радев
До коментар #56 от "Не е в твоята компетенция очевидно":
Не искам да подновявам спора.Данните са от сайта на Пежо.Те поне разбират.Коментиран от #60, #61
12:45 03.10.2020
59 Дай конкретен пример?
До коментар #50 от "1234":
Кой е този автомобил, който се предлага и с двата посочени от тебе двигателя?Както си го описал, в единия случай говориш за малолитражка като поло, а в другия за тежък SUV.
12:48 03.10.2020
60 Офффф
До коментар #58 от "Радев":
Димов, включи се! Радев на нас не вярва! Обясни ги малко нещата! Обясни ги какви са тези данни!12:52 03.10.2020
61 Въпросът беше друг
До коментар #58 от "Радев":
Ти ли каза тези цифри или аз ги измислих? Не питам от къде си ги взел.Коментиран от #62
12:53 03.10.2020
62 Мълчанието на агнетата
До коментар #61 от "Въпросът беше друг":
Хайде пак ще гледаме същия филм. Питаш го дали е казал тези цифри, не отговаря. Но иначе те обвинява, че лъжеш и извърташ думите му!Поне застани като мъж, кажи "сгреших" и да се приключва с тази сага веднъж завинаги. Очевидно е, че не караш перпетум мобиле, освен ако наистина не го вярваш.
За пореден път питам, продължаваш ли да твърдиш, че мощността на колелата е 21 киловата при движение с 50 км в час, а не около 4 kW, както аз сметнах?
Коментиран от #64
14:22 03.10.2020
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Хайл
До коментар #62 от "Мълчанието на агнетата":
Ти не можеш да смяташКоментиран от #67
14:51 03.10.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Хайл
До коментар #42 от "Благодаря!":
Фи не е ли мярка за цолаж на водопроводни тръби 🤣🤣🤣🤣14:58 03.10.2020
67 Не мога да смятам
До коментар #64 от "Хайл":
Затова питам какво е сметнал Инженера, като си е проверил отново сметките. Може пък да се съгласи, че ВЕРОЯТНО съм бил прав още в началото на спора.А дано, ама надали.
15:24 03.10.2020
68 Радев
Коментиран от #69
17:59 03.10.2020
69 Бъди мъж и кажи какво мислиш!
До коментар #68 от "Радев":
Колко са според тебе? Потвърди си цифрите, щом си толкова сигурен, но не наричай мен лъжец обвинявайки ме, че манипулирам какво си казал.Все още ли твърдиш за 21,1 киловата на колелата? Застани си поне веднъж зад думите, като мъж!
Коментиран от #70
18:26 03.10.2020
70 Радев
До коментар #69 от "Бъди мъж и кажи какво мислиш!":
Каквото съм казал го има написано всеки може да го прочете и прецени дали съм прав.Не споря с лаици!Коментиран от #71, #72
18:39 03.10.2020
71 Доколкото си спомням
До коментар #70 от "Радев":
Започна тези тема като ме нарече лъжец, защото съм си измислил цифрите. Никой не е длъжен да търси по другите теми. Бъди мъж и кажи твои думи ли са 21,1 киловата на колелата. Защото досега нито веднъж не си го отрекъл не си го и потвърдил. Май се оказва че ти си лъжецът, който вика дръжте лъжеца.18:52 03.10.2020
72 Да видим
До коментар #70 от "Радев":
21,1 киловата на колелата да или не?18:53 03.10.2020
73 ЕЕЕБРЕ ДРУЖИНАА
19:17 03.10.2020
74 Няма нищо мъжко в тебе
Предполагам че и сам можеш да си преведеш какво е driving power, което затвори удобство е записано в киловати. Обърни внимание колко е при 50 километра в час и при 100 километра в час за конвенционален автомобил.
22:26 03.10.2020
75 Резнали са картинката
ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0389430498000198-gr1.gif
това трябваше да е към предишния коментар.
22:49 03.10.2020
76 Даскала
До коментар #56 от "Не е в твоята компетенция очевидно":
човека ти даде катакомби данни, които доказват че една и съща кола с различен мотор има различен разход. Ти не можеш да обясниш това и му казваш да не си мъчел главата с неща които не разбирал. Май ти мъчиш твоята с неща които не разбираш и като не са ти ясни си измисляш твои теории.Коментиран от #77, #78
09:14 04.10.2020
77 Даскале, не и в твоята компетенция
До коментар #76 от "Даскала":
Не виждаш ли че не може да направи разлика между движение с постоянна скорост, за каквато говорим и разход при тръгване и спиране, за каквито ми дава данни. Сравнява не ябълки с портокали, ябълки с крокодили. Какво въобще да му обръщам внимание на този неграмотник, който упорито вярва в перпетуум мобиле и никой на света не е способен да го убеди, че това противоречи на физичните закони. Не ми казвай че и ти вярваш в перпетомобиле и приемаш сметките му за верни?10:04 04.10.2020
78 Хайде да те видим
До коментар #76 от "Даскала":
Обясни му като на ученик на инженера, колко киловата са му необходими за движение на автомобила при скорост 50 и съответно 100 километра в час по картинката от мнение 75. Дано поне на даскал да повярва. Какви са мощностите според тебе?10:07 04.10.2020
79 незнайко
10:21 04.10.2020
80 1234
Коментиран от #81
10:58 04.10.2020
81 За кое говориш
До коментар #80 от "1234":
Кажи коя моя цифра е грешна и коя моя сметка не излиза? Бъди конкретен? 4 или 21 киловата на колелата, туй е въпросът? 30% КПД или 200% на автомобила , кой ли е верния отговор? Задай го на ПЪРВИЯ срещнат и ще получиш верния отговор, който не е вашия. Само НАПЪЛНО НЕГРАМОТЕН може да избере 200% КПД за верен отговор.11:57 04.10.2020
82 1234
Коментиран от #84
12:09 04.10.2020
83 Ти нищо не сметна
Никъде в сметките ти нямаше нито източник на енергия, нито мощност на колелата, за да сметнеш КПД. Това е единствения начин за смятане.
Радев е сметнал ВСИЧКИ загуби между колелата и двигателя. Както виждаш, мощност на двигателя 23,45kW ,. но след загубите мощност на колелата 21,1kW. Пак те питам, колко киловатчаса енергия ще произведе двигателя и за и два часа. Можеш ли да сметнеш? Кажи цифрата?
14:56 04.10.2020
84 Ще ти задам въпроса по друг начин
До коментар #82 от "1234":
10 литра нафта имат 100 киловатчаса енергия. Колко киловатчаса механична енергия ще може да произведе от тях един двигател с КПД 58%?14:59 04.10.2020
85 1234
Коментиран от #86
15:17 04.10.2020
86 Елементарен въпрос ти зададох
До коментар #85 от "1234":
Подбрал съм цифрите така че да го сметнеш на ум, да видим знаеш ли що е КПД?10 литра нафта имат 100 киловатчаса енергия. Колко киловатчаса механична енергия ще може да произведе от тях един двигател с КПД 58%?
15:50 04.10.2020
87 Реплика
16:04 04.10.2020
88 1234
16:48 04.10.2020
89 Радев
Коментиран от #91
16:58 04.10.2020
90 Нямам много място за интерпретации
Ефективността на двигателя на топлинните двигатели е връзката между ОБЩАТА ЕНЕРГИЯ, СЪДЪРЖАЩА СЕ В ГОРИВОТО , и КОЛИЧЕСТВОТО ЕНЕРГИЯ, използвано за извършване на ПОЛЕЗНА РАБОТА.
Общата енергия в 1,25 литра гориво няма какво да я коментираме. Тя твърдо е 12,5kWh
Кажи сега колко е КОЛИЧЕСТВОТО ЕНЕРГИЯ, използвано за извършване на ПОЛЕЗНА РАБОТА според тебе за да сметнем КПД?
Според мен енергията е мощността на коляновия вал или колелата по времето в зависимост от това кое КПД смятаме.
Дали ефективност на двигателя или ефективност от резервоара до колелата.
Според тебе как се смята количеството енергия за извършване на полезна работа?
Коментиран от #92
17:16 04.10.2020
91 Зарежи КПД
До коментар #89 от "Радев":
Пак елементарен въпрос за шести клас. Ако мощността на колелата при 50км/ч е 21 киловата, колко енергия ще е необходима за изминаването на 100 километра?Онзи с цифрите и той може да отговори. Въпросът е може ли?
17:45 04.10.2020
92 Радев
До коментар #90 от "Нямам много място за интерпретации":
Гении гении си ми ти!После се чудиш защо не ти отговарям на гениалните въпроси и си правим гаргара с теб.Цитирам: Според мен енергията (квч) e мощността (кв) на коляновия......Уникална глупост смесваш енергия и мощност.Колегата 1234 ти е сметнал прочети пак дано разбереш.18:23 04.10.2020
93 Функционална или обикновена неграмотност
"Според мен енергията е мощността на коляновия вал или колелата по ВРЕМЕТО"
ХАЙДЕ СЕГА КАЖИ КЪДЕ Е ГРЕШКАТА?
Чакам с нетърпение отговора на 91 мнение?
Отговорът е едно единствено число в киловатчаса. Дай го? Че дори него не може да сметнеш правилно, както няколко пъти се видя.
19:10 04.10.2020
94 1234
Коментиран от #95, #100
19:44 04.10.2020
95 Неграмотния вика дръжте неграмотния
До коментар #94 от "1234":
Хайде да не давам няколко примера къде се омота като пате в кълчища. Неслучайно не можете да ми отговорите на въпроса в коментар 91.На този въпрос и двамата с Радев се объркахте по два пъти. Радев даже си призна. дайте ми ти пример къде съм объркал мощност и енергия или въобще нещо?
19:51 04.10.2020
96 Радев
Коментиран от #99
20:04 04.10.2020
97 1234
20:08 04.10.2020
98 И аз мога да летя
Мислиш ли, че някой ти вярва? ТИ НЕ МОЖЕШ да го сметнеш ПРАВИЛНО. Не че не искаш. Вече го смята грешно и те хванах. Сега те е срам, че отново ще объркаш нещо. Точно както изкарахте, че 2+2=21,1
22:12 04.10.2020
99 Не ми вади думите от контекста
До коментар #96 от "Радев":
Цитирай цялото изречение, което е:"Според мен енергията е мощността на коляновия вал или колелата ПО ВРЕМЕТО в зависимост от това кое КПД смятаме. "
Имам чувството че споря с идиоти. Затова не можете да отговорите на пост 91. Защото не знаете как се смята ЕНЕРГИЯ. Неслучайно, в няколко пост пишех киловатЧАСА, за да се сетите да сметнете и ВРЕМЕТО.
Как се смята според вас енергията бе неграмотници, ако не е МОЩНОСТ ПО ВРЕМЕ?
22:21 04.10.2020
100 Аз не съм различавал мощност от енергия
До коментар #94 от "1234":
А кой изръси бисера за мощността на 2,5 литра дизел?Мощност на горивото - изказване на инженер по ДВГ. Колко трябва да си гениален за да напишеш такава глупост? Аз някъде да съм бъркал мощност и енергия?
22:36 04.10.2020
101 1234
Коментиран от #102, #103
08:22 05.10.2020
102 Вие шикалкавите
До коментар #101 от "1234":
Даже не знаете Как се смята енергия и бъркате мощност с енергия. Мислех, че просто бъркате пресмятане и затова пишех време с големи букви когато ви поправях, но очевидно не сте знаели, че за да преобразуваш мощността в енергия трябва да използваш и време. Последните ви постове го доказват.всяка сутрин Радев е написал нещо и му отговарям докато си пия кафето. тази сутрин не е защото цял ден ще проверява в google дали наистина енергията се смята мощност по време. Може отново да каже че е бил в отпуска, за да дойде да каже някоя огромна глупост отново, като предния път. Защо аз никога не съм отказвал да ви кажа колко е две плюс две? Защото знам че винаги ще е четири и няма какво да объркам. Вие никога не отговаряте, ЗАЩОТО НЕ ЗНАЕТЕ.
08:55 05.10.2020
103 Аз не шикалкавя
До коментар #101 от "1234":
Въпросът от пост 91: "Ако мощността на колелата при 50км/ч е 21 киловата, колко енергия ще е необходима за изминаването на 100 километра? "Има един-единствен правилен отговор. ще приема че досега си можел но не си искал, хайде без да шикалкавиш отговори на въпроса? КОЛКО Е ЕНЕРГИЯТА ЗА 100 КИЛОМЕТРА?
Кой шикалкави? Този който досега не знаеше правилния отговор и казваше, че е грешен!
09:00 05.10.2020
104 1234
09:12 05.10.2020
105 Радев
Коментиран от #106, #107
09:45 05.10.2020
106 Браво, оправи ми деня
До коментар #105 от "Радев":
Трябваше да напишеш тези глупости още за сутрешното кафе, за да ми върви деня усмихнат.Отново потвърждаваш, че не правиш никаква разлика между мощност и енергия, а времето за тебе е имагинерно понятие.
Ако имаше поне малко практическия опит, щеше да знаеш, че дори на твоя автомобил, топлинната мощност, която трябва да разсее радиатора при разход 5л/100км, е много повече когато двигателят ти работи с КПД 30%, отколкото когато работи с КПД 10%.
Трудно ще го схванеш, защото трябва да ти го обясня с мощност, енергия и време, а ти не ги различаваш.
10:49 05.10.2020
107 Браво, оправи ми деня
До коментар #105 от "Радев":
Трябваше да напишеш тези глупости още за сутрешното кафе, за да ми върви деня усмихнат.Отново потвърждаваш, че не правиш никаква разлика между мощност и енергия, а времето за тебе е имагинерно понятие.
Ако имаше поне малко практическия опит, щеше да знаеш, че дори на твоя автомобил, топлинната мощност, която трябва да разсее радиатора при разход 5л/100км, е много повече когато двигателят ти работи с КПД 30%, отколкото когато работи с КПД 10%.
Трудно ще го схванеш, защото трябва да ти го обясня с мощност, енергия и време, а ти не ги различаваш.
10:50 05.10.2020
108 1234
Коментиран от #110
11:14 05.10.2020
109 1234
Коментиран от #111
11:47 05.10.2020
110 Е така де
До коментар #108 от "1234":
Ако вземеш да направиш разлика между мощност и енергия ще разбереш че съм прав. Но няма как да стане. Липсват ти базови знания! На Радев също, ако не сте един и същ човек.ЕНЕРГИЯТА НЕ Е МОЩНОСТ!
11:47 05.10.2020
111 Първо кажи условията
До коментар #109 от "1234":
Няма как да ти отговоря на задача без условие. Говори с цифри, когато спориш с някого, иначе просто си правиш вятър на устата. Дай условието и веднага ще ти дам точно число за отговор, без да шикалкавя както вие правите. Още в първото мнение ще си получиш отговора. Ще го сметна за секунди, а няма да ми трябват дни за да ровя в Уикипедия.11:51 05.10.2020
112 1234
Коментиран от #113, #114
11:58 05.10.2020
113 Цялата ти е такава.
До коментар #112 от "1234":
Процентите не са нито мощност нито енергия! Ти попита за по-големи загуби, без да уточниш какви.Дори едни условия не можеш да формулираш. Искаш ли да ти докажа, че с промяна на условията, този с 95% КПД ще има в пъти, обърни внимание ПЪТИ а не проценти, ПОВЕЧЕ загуби, отколкото този с КПД 90%.
Даже мога да ти измисля няколко сценария. Мисленето ви е прекалено ограничено.
12:10 05.10.2020
114 Процентче
До коментар #112 от "1234":
Ако ти предложа 10% комисион от една сделка или 30% от друга, като работата която ще извършиш е една и съща, по коя сделка ще избереш да работиш?12:11 05.10.2020
115 1234
12:15 05.10.2020
116 Радев
Кпд 10% 0.5 полезна 4.5 загуби
Кпд 30% 1.5 полезна 3.5 загуби
Коментиран от #119
12:19 05.10.2020
117 1234
Коментиран от #118
12:39 05.10.2020
118 Процентче
До коментар #117 от "1234":
Ако ти предложа 10% комисион от една сделка или 30% от друга, УСЛОВИЯТА ЗА РАБОТА СА ЕДНАКВИ, ИЗВЪРШЕНАТА РАБОТА Е ЕДНА И СЪЩА по коя сделка ще избереш да работиш? От коя ще изкараш повече пари?Коментиран от #120
12:51 05.10.2020
119 Мощност или енергия?
До коментар #116 от "Радев":
"Браво измисли нова физика! Кпд 10% 0.5 полезна 4.5 загуби Кпд 30% 1.5 полезна 3.5 загуби"Продължаваш да не правиш разлика и даже не смяташ за необходимо да пишеш какви са тези цифри?
Коментиран от #121
13:02 05.10.2020
120 1234
До коментар #118 от "Процентче":
Сделката е една и съща.Ако ми платиш 10% колко ще спечеля? А ако ми платиш 30% колко ще спечеля?Пак почна да се измяташ,хванах те натясно.Не спори с инженери.Коментиран от #122
13:16 05.10.2020
121 Радев
До коментар #119 от "Мощност или енергия?":
Кпд е безразмерна величина.Важното е да делиш литри на литри или киловати на киловати(100 Кв=10л) енергиен еквивалент.Коментиран от #123
13:21 05.10.2020
122 Само така си мислиш
До коментар #120 от "1234":
Защото не можеш да смяташ!Ако при първата сделка става въпрос за 100 000 лв месечен оборот, а при втората сделка оборота е 3000 лв, колко ще вземеш накрая на месеца? Работата е една и съща. Шиене на дрехи, правене на бижута, пакетиране на храни, прекарване на дрога или каквото си избереш просто продажната цена е различна.
Достатъчно ви подсказах! По-големия процент КПД, не означава задължително по-голяма мощност на топлинните загуби! Само процента е по-голям, не мощността!
Коментиран от #124
13:43 05.10.2020
123 Знаеш на теория ВЕЧЕ! ЕВРИКА!
До коментар #121 от "Радев":
Сега го приложи на практика!Ако спреш да делиш ЕНЕРГИЯТА на горивото в kWh на МОЩНОСТТА на колелата в kW, може и да сметнеш КПД правилно! Подсказване - смятай в ЕНЕРГИЯ.
И стигаме до енергията :
Въпросът от пост 91: "Ако мощността на колелата при 50км/ч е 21 киловата, колко енергия ще е необходима за изминаването на 100 километра? "
Въпросът е, можеш ли да е сметнеш? А дано, ама надали. Няма да ви мъча повече. Отговорът е 42 киловатЧАСА. Сега вече всичко е в киловатЧАСА и може да сметнеш КПД. Енергията за 100км е 25 киловатЧАСА.
КОЛКО Е КПД?
Коментиран от #126
13:54 05.10.2020
124 1234
До коментар #122 от "Само така си мислиш":
Сделката е една стига се измята.Коментиран от #125
14:04 05.10.2020
125 Прочети условията
До коментар #124 от "1234":
Внимателно прочети условията, двете работи са различни И затова получаваш различен процент. Работата е една и съща. Все шиеш една и съща тениска, ама в единия случай е noname, а в другия оригинално gucci, armani или в най-лошия случай Адидас.Все правиш пръстени, ама в единия случай от бронз и кристали Сваровски, а в другия случай от бяло злато и диаманти.
Все прекарваш дрога през границата, ама в единия случай трева, а в другия случай същият грамаж, но кокаин.
Работата ти е абсолютно една и съща. Цената е различна и съответно оборота.
При мощността е абсолютно същото.
100 киловата мотор който работи на 95% КПД и номинално натоварване, ще има 5 киловата загуби.
10 киловатов мотор с КПД 90% при номинално натоварване ще има един киловат загуби. Тоест пет пъти по-малки загуби, въпреки че има по-малко КПД.
И двата двигателя работят при еднакви условия - захранени са с номиналното си напрежение и са натоварени с номиналното натоварване.
Коментиран от #127, #128, #129
14:15 05.10.2020
126 1234
До коментар #123 от "Знаеш на теория ВЕЧЕ! ЕВРИКА!":
Не се смята така.Трябва да пресметнеш колко енергия се превръща в топлина и се губи с изгорелите газове и радиатора.Смятаме кпд на топлинна машина.Както електромотор с 95 % кпд губи 5% в топлина така и двг с 40% кпд губи 60% в топлина.Радев ти го написал,но ти четеш ли му коментарите?Коментиран от #133
14:15 05.10.2020
127 1234
До коментар #125 от "Прочети условията":
Два 100кв мотора един с 90% и друг 100кв с 95% кпд.Кой мотор колко губи?Коментиран от #130
14:19 05.10.2020
128 Грешка
До коментар #125 от "Прочети условията":
Да се чете :Внимателно прочети условията, двете СДЕЛКИ са различни И затова получаваш различен процент.И друго ми хрумна. Продажба на имот. Работата е една и съща, но в единия случай може да струва милион, а в другия случай 10 000 лв. От половин процент комисионна при първата сделка, ще спечелиш повече отколкото при 5% от другата, въпреки че получаваш 10 пъти по-малък процент комисион.
Коментиран от #131
14:20 05.10.2020
129 1234
До коментар #125 от "Прочети условията":
Пак си помисли кое двг им по-големи загуби това с 10% кпд или с 30%?Феноменална глупост написа нова физика измисли.14:24 05.10.2020
130 Пак ме оставяш да интерпретирам
До коментар #127 от "1234":
Мога да ти изброя поне 10 сценария, при които по-малкото КПД ще има по-малки загуби.Прекалено плоско мислиш. Само с промяна на един-единствен параметър, всичко отива по дяволите. А параметрите са десетки. Само че ти не знаеш как да ме ограничиш още в условията.
Коментиран от #132
14:26 05.10.2020
131 1234
До коментар #128 от "Грешка":
Поставям ти задача при която условията са еднакви.Колегите затова не спорят с теб ,защото се измяташ.УСЛОВИЯТА СА ЕДНАКВИ!14:28 05.10.2020
132 1234
До коментар #130 от "Пак ме оставяш да интерпретирам":
Всички параметри са еднакви без кпд.Коментиран от #135
14:29 05.10.2020
133 Ти говориш за проценти
До коментар #126 от "1234":
А аз за киловати. Хайде научете разликата вече, че ставате смешни. По-големият процент, не означава повече киловати или повече пари. Не можа ли да схванеш вече?Коментиран от #134
14:33 05.10.2020
134 1234
До коментар #133 от "Ти говориш за проценти":
Добре давай в киловати тогава.Понеже се извърташ100 кв с 95 %кпд губи 5 кв
100 кв с 90%кпд губи 10 кв
И кой двг ще губи повече? Този с 10% или този с 30% кпд при еднакви параметри на двигателите фурнаджииска лопато?Радев е абсолютно прав.Спора е без смисъл само се гъбаркаме с теб.
Коментиран от #136, #137
14:42 05.10.2020
135 Няма такъв вариант
До коментар #132 от "1234":
Ако всички параметри са еднакви, КПД също ще е еднакво.14:46 05.10.2020
136 И пак стигнахме до натоварването
До коментар #134 от "1234":
Ако двигателя с по-малко КПД работи на празен ход, топлинните му загуби ще са по-малки от двигателя с 95% КПД, който работи с пълно натоварване.Казах ти че дори условията не можеш да измислиш да са в твоя полза. Невинаги двигателя с по-високо КПД отделя по-малко топлина. Това е само във вашите глави, но реалността е друга. Не чети табелки.
14:49 05.10.2020
137 Гъбарко
До коментар #134 от "1234":
По-скоро аз се гъбаркам с вас. Кажи поне правилно ли съм сметнал онези 42 киловата за 100 километра при 50 километра в час с автомобила на Радев?Коментиран от #138
15:22 05.10.2020
138 1234
До коментар #137 от "Гъбарко":
Напиши го това за 10% кпд да ти се подиграват хората!Коментиран от #140
18:19 05.10.2020
139 Аз мога да го докажа
46,9 киловатчаса от коляновия вал произведени от 25 киловатчаса на горивото. И двете цифри са в киловатчаса. И двете цифри са казани от Радев.
Коментиран от #141
18:43 05.10.2020
140 Радев
До коментар #138 от "1234":
Колега отбой няма смисъл.Тоя ще се гъне и измята без умора.Говори празни приказки без нито едно изчисление в подкрепа.Тоя още не разбира какво е топлинно и механично кпд.Смесва ги без да се усети че се гъргаря с него.Написах му че двигателя ми е комън рейл.Той изобщо не вдяна за какво му говоря.Автомобилен ерудит и форумен инженер.19:00 05.10.2020
141 Радев
До коментар #139 от "Аз мога да го докажа":
Тия цифри ти си ги измисли.Аз пресметнах 23.45 кв.Хайде да те видя1.топлинно кпд на двигателя
2.механично кпд на трансмисията
Смятай
Коментиран от #142, #144
19:07 05.10.2020
142 Научи я тази разлика накрая
До коментар #141 от "Радев":
Не те питам колко киловата е МОЩНОСТТА, питам те колко киловатчаса е ЕНЕРГИЯТА. За 100 километра, трябва да караш два часа с 50 км в час, два часа по 23,45 киловата, прави точно 46,9 киловатЧАСА.ИМАМ ЛИ НЯКАКВА ГРЕШКА В СМЕТКИТЕ?
100 пъти ви карах да направите тази сметка, но така и не успяхте да сметнете за колко часа ще изминете 100 километра с 50 км в час!
После така и не разбрахте как да обърнете мощност в енергия. Не може да сметнеш КПД с мощност към енергия. И двете трябва да са или енергия или мощност.
20:08 05.10.2020
143 Радев
Коментиран от #145
20:14 05.10.2020
144 Друг начин
До коментар #141 от "Радев":
Като държиш да смяташ с 23,45 киловатчаса, това означава, че двигателя е работил един час с мощност 23,45 киловата.Ако разхода на гориво е 2,5/100, за 50км ще изгориш 1,25л които са 12,5kWh
23,45/12,5= 1,88 ефективност или 188%КПД
И за 10 часа шофиране да го смяташ и за 10 минути или за 5 километра или 5000 километра КПД винаги ще излиза 188%, АКО МОЖЕШ ДА ГО СМЕТНЕШ ПРАВИЛНО.
Не може да смяташ енергия коляновия вал за 50км върху енергия на горивото за 100км или пък едното за час а другото за 2 часа!
20:19 05.10.2020
145 Ти и това ли не можеш?
До коментар #143 от "Радев":
Не можеш ли да разделиш двете вече сметнати числа?46,9/25=1,876 ефективност или 187,6%КПД без закръгления 188 закръглено.
20:26 05.10.2020
146 Радев
20:34 05.10.2020
147 Абе ти идиот ли си
20:41 05.10.2020
148 1234
Коментиран от #150
20:45 05.10.2020
149 Радев
20:51 05.10.2020
150 Ей умното си е умно
До коментар #148 от "1234":
Ами защо не вземеш да разделиш топлината отделена от електромотора 10 киловата на захранващата мощност 100 киловата, да видиш какво КПД имат електричките. Вашето 188% КПД Е нищо в сравнение с хилядата процента КПД на електрическите😀. Някаква друга гениална мисъл ще ни поднесеш ли?21:08 05.10.2020
151 1234
Давай смятай смело няма да ти се смея.Колегата те пита за кпд на трансмисията.Сметна ли?
Коментиран от #153
21:16 05.10.2020
152 Радев
21:22 05.10.2020
153 Аз какво смятам бе умник
До коментар #151 от "1234":
По принцип ефективността на преобразуването на енергия е съотношението между полезния изход на дадено устройство и входа, в енергийно изражение. За топлинна ефективност, входът,Qin, към устройството има топлина или топлинното съдържание на гориво, което се консумира. Желаният изход е механична работа Wout21:40 05.10.2020
154 1234
Коментиран от #157
21:55 05.10.2020
155 ДВГ
Топлинните двигатели преобразуват топлинната енергия или топлина Qin в механична енергия , или работа W out. Те не могат да се справят перфектно с тази задача, така че част от вложената топлинна енергия не се превръща в работа, а се разсейва като отпадъчна топлина Q out. Термичната ефективност на топлинната машина е процентът на топлинната енергия, която се трансформира в работа . Термичната ефективност се определя като W out / Q in
в нашия случай W out = 23,34 kWh, a Q in = 12,5kWh.
23,45/12,5 = колко според тебе?
22:03 05.10.2020
156 Радев
22:11 05.10.2020
157 Смятам бе умник
До коментар #154 от "1234":
Няма топлина! Двигателя на Радев не стига, че няма никакви загуби и не отделя топлина, ами дори поглъща допълнителна енергия от околната среда. не си ли виждал перпетум мобиле, да трябва да ти обяснявам.Сега сметките, както обещах:
Мощността на колелата е 23,45kW от които 12,5kW се получават от горивото с КПД 100% и няма топлинни загуби. За другите 10,95kW питай Радев откъде идват. Аз от перпетомобилета не разбирам.
Чак се чудя, как трансмисията е има КПД 89,978678% и мощността след нея намалява до гумите, при Радев КПД по-малко от 100% е по-скоро изключение!
22:16 05.10.2020
158 1234
Успех!
Коментиран от #161, #163
22:16 05.10.2020
159 Радев
Коментиран от #162
22:21 05.10.2020
160 Не спори с мен.
Пиши им, че грешат!
И между другото, пише и това
От първия закон на термодинамиката изходящата енергия не може да надвишава вложената, а по втория закон на термодинамиката не може да бъде равна в неидеален процес
Дали пък сметките за мощност 23,45 са вярни?
Коментиран от #194
22:24 05.10.2020
161 Умньо
До коментар #158 от "1234":
А колко и какво е според тебе "механична енергия , или работа W out. "22:27 05.10.2020
162 Този коментар е премахнат от модератор.
163 Пак от Уикипедия
До коментар #158 от "1234":
"Моля, обърнете внимание, че терминът свършена работа се отнася до МОЩНОСТТА, доставена на съединителя или на ЗАДВИЖВАЩИЯ ВАЛ .Това означава, че триенето и другите загуби се изваждат от работата, извършена чрез термодинамично разширение. Така двигателят, който не доставя никаква работа на външната среда, има НУЛЕВА ЕФЕКТИВНОСТ."
Мощността, която сметна Радев, не беше ли точно на задвижващия вал на двигателя?
22:57 05.10.2020
164 Радев
Коментиран от #165, #167
08:02 06.10.2020
165 Чети бе измислен инженере
До коментар #164 от "Радев":
Още в мнение 155 дадох формулата и сложих стойностите. Тези две цифри съм ги делил вече 100 пъти и знам резултата на изуст. Ползвай калкулатор ако ти е необходимОт 155
Термичната ефективност се определя като W out / Q in в нашия случай W out = 23,34 kWh, a Q in = 12,5kWh. 23,45/12,5 = колко според тебе?
09:17 06.10.2020
166 Отново картинката
wikimedia.org/api/rest_v1/media/math/render/svg/4311e184140d25c9523eaede1a767bf0e522d788
Ето ти картинката с няколко начина да сметнеш ефективността на двигателя. Това че знаеш един единствен си е лично твой проблем. Ефективност на която и да е машина се смята по един единствен начин. Получената енергия разделена на вложената енергия. Разбира се ти си гениален учен и не признаваш такива тривиални сметки. Трябва да минеш през луната, за да е по сложничко да не разбират другите какви глупости пишеш.
09:21 06.10.2020
167 Дай сега твоите сметки за КПД
До коментар #164 от "Радев":
Дай сега твоята интерпретация за КПД. Сметни го ти. Ако караш един час с 23,45 kW мощност на изходящия вал на двигателя, колко ще е загубата на топлинна енергия и колко ще е получената механична енергия?09:35 06.10.2020
168 1234
Коментиран от #169, #170, #173
09:57 06.10.2020
169 Сметни ти де
До коментар #168 от "1234":
Ако мощността на вала е 23,45 киловата, колко е отделената от двигателя топлина?10:14 06.10.2020
170 Погледни другия начин
До коментар #168 от "1234":
Смятам съм по формулата от картинката в мнение 166. Точно така се смята по цял свят в 99% от случаите! Какво измерват Дино стендовете? Топлинната мощност ли?10:17 06.10.2020
171 1234
Чакам!
10:18 06.10.2020
172 1234
Коментиран от #174
10:25 06.10.2020
173 Хайде като си толкова отворен
До коментар #168 от "1234":
Дизелов двигател е изгорил 5 литра гориво и е отделил 68 киловата топлинна енергия. Колко е неговото КПД?10:30 06.10.2020
174 Синът ти разбра, а ти не
До коментар #172 от "1234":
Формулата на картинката от мнение 166 вярна ли е?След като имаш разход за гориво, от което може да сметнеш входящата енергияQ in, имаш и резултат от диностенд, който ти дава изходящата мощност W out
За да сметнеш ефективността просто трябва да разделиш едното на другото, А ЧАК СЛЕД ТОВА, ДА ПРЕСМЕТНЕШ ТОПЛИННИТЕ ЗАГУБИ. Ти как сметна топлинните загуби на електродвигателя? Дай формулата? Май си ползвал абсолютно същата, а?
10:38 06.10.2020
175 1234
Коментиран от #178
10:51 06.10.2020
176 топлина
Коментиран от #177, #179
10:56 06.10.2020
177 Много си зле
До коментар #176 от "топлина":
Ами в какво се мери топлинната мощност бе неграмотник! Я кажи твоята версия, която очевидно няма да съвпада с общоприетата физика? Хайде стига си пробутвал твоята псевдонаука тук.11:08 06.10.2020
178 Реалните изчисления
До коментар #175 от "1234":
Са направени по реални формули. Дай твоите изчисления да ги видим? Сметнал ли си нещо дотук? Само лаеш, а дори не знаеш в какво се измерва мощност, за да сметнеш каквото и да е!11:10 06.10.2020
179 Добре видях си грешката, прав си!
До коментар #176 от "топлина":
Грешката е моя. Дизелов двигател е изгорил 5 литра гориво и е отделил 68 киловатЧАСА топлинна енергия. Колко е неговото КПД?Така добре ли е? Хайде сега сметките.
11:12 06.10.2020
180 да не съм
11:33 06.10.2020
181 това да не ти
11:36 06.10.2020
182 1234
(Q1 - Q2\Q1)x100%
Q1- вложена
Q2- загуби
Хайде смятай!
Коментиран от #183
11:43 06.10.2020
183 Смятам
До коментар #182 от "1234":
Аз сметнах 5kW мощност на вала на двигателя при 50км/ч и необходими 4kW на колелата.При разход 2,5/100л/100 за час , Q1=12,5 kWh ,а Q2=Q1-W=12,5-5=7,5kW
Оттам по твоята формула, която на практика е абсолютно същата като моята, може да сметнеш колко е КПД. После се опитай да сметнеш с данните на Радев.
12:23 06.10.2020
184 1234
Q1=12,5 квтч Q2=6 квтч-това са загубите на топлина в радиатора и газовете.12,5-6/12,5=0,52 или 52% кпд.Неграмотнико,защо слагаш 5кв мощност за загуба на топлина?Пак се оплете в желанието си да нагодиш резултата.Пресмятам с твоите грешни данни.
12,5-5/12,5=0,6 или 60% кпд.Къде са 10% кпд, за които твърдеше?
Коментиран от #185, #186
12:54 06.10.2020
185 Провери си сметките
До коментар #184 от "1234":
Грешни са.13:01 06.10.2020
186 Сложи си очилата!
До коментар #184 от "1234":
Цитирам:Q2=Q1-W=12,5-5=7,5kWH
Ако все още не схващаш Q2=7,5kWh
Моля да покажеш, ти откъде изкара Q2 = 6kWh?
Коментиран от #188
13:21 06.10.2020
187 1234
Коментиран от #189
13:25 06.10.2020
188 1234
До коментар #186 от "Сложи си очилата!":
Пресмята се загубата на топлина в двигателя.По формули.Коментиран от #191
13:28 06.10.2020
189 Я сметни
До коментар #187 от "1234":
Я сметни колко киловата мощност получаваш на коляновия вал по твоите сметки?13:41 06.10.2020
190 1234
Коментиран от #192
14:00 06.10.2020
191 По моите формули
До коментар #188 от "1234":
При от 12,5 киловатчаса енергия в горивото, се получава 5kWh механична енергия и 7,5kWh топлинни загуби. КПД по моята формула 5/12,5=40%По твоята формула (12,5-7,5)/12,5=40% 12,5-7,5= 5 и пак стигнахме до моята формула 5/12,5, нали?
И по третия начин да го сметнеш 1-(7,5/12,5)=1-0,6= 40%
Формули много, резултатът винаги е един и същ.
Коментиран от #196
14:03 06.10.2020
192 Я пак, я пак?
До коментар #190 от "1234":
Ако работата 23,45 а топлинните загуби 6kw, Коло е КПД? Това поне е лесно за смятане, нали? Имаш всички необходими данни!Коментиран от #193, #198
14:07 06.10.2020
193 Поправка
До коментар #192 от "Я пак, я пак?":
Ако мощността на вала е 23,45kW, а топлинните загуби 6kw, Колко е КПД? Това поне е лесно за смятане, нали? Имаш всички необходими данни!14:10 06.10.2020
194 Пак питам
До коментар #160 от "Не спори с мен.":
От първия закон на термодинамиката ИЗХОДЯЩАТА ЕНЕРГИЯ НЕ МОЖЕ ДА НАДВИШАВА ВЛОЖЕНАТА, а по втория закон на термодинамиката не може да бъде равна в неидеален процес Дали пък сметките за изходяща мощност 23,45 са вярни при 12,5 входяща мощност?Коментиран от #195, #200
14:16 06.10.2020
195 За да не се заяждаш
До коментар #194 от "Пак питам":
От първия закон на термодинамиката ИЗХОДЯЩАТА ЕНЕРГИЯ НЕ МОЖЕ ДА НАДВИШАВА ВЛОЖЕНАТА, а по втория закон на термодинамиката не може да бъде равна в неидеален процес Дали пък сметките за изходяща ЕНЕРГИЯ 23,45 са вярни при 12,5 входяща ЕНЕРГИЯ?Не че и предишния вариант не ставаше, но да си спестим излишните обяснения.
14:20 06.10.2020
196 1234
До коментар #191 от "По моите формули":
Никъде не си дал от къде идват тия 5кв мощност.Коментиран от #203
14:42 06.10.2020
197 Този коментар съдържа снимка/видео и ще бъде публично достъпен след одобрение от модератор.
198 1234
До коментар #192 от "Я пак, я пак?":
Пак смесваш работа и топлинни загубиКоментиран от #201
14:46 06.10.2020
199 Този коментар съдържа снимка/видео и ще бъде публично достъпен след одобрение от модератор.
200 1234
До коментар #194 от "Пак питам":
Карам те да сметнеш топлинно кпд.Вкарваш 12,5 губиш 6 и остават 6,5 за полезна работа.Коментиран от #202
14:52 06.10.2020
201 А какво е КПД според тебе
До коментар #198 от "1234":
От 100 киловатчаса енергия в горивото, ако КПД е 40%, означава че полезната работа във вид на механична енергия е 40 киловатчаса, а топлинните загуби са 60 киловатчаса.Когато говорим за мощност, пропорциите също се запазват. Ако мощността на вала при 40% КПД е 4 киловата, топлинните загуби ще са 6 киловата.
Закон за запазване на енергията. Какво да го правиш. Трябва да го спазваме. Не става като на пътя, да си плащаш да нарушаваш закона.
Коментиран от #204
14:52 06.10.2020
202 Е така де
До коментар #200 от "1234":
Ето, че дори с нереалистично КПД от 52%, може да изкараш максимум 6,5 kWh на коляновия вал.Откъде се появиха тогава останалите 16,95kWh до 23,45kWh, които сметна Радев, в нарушение на закона за запазване на енергията? Все отнякъде трябва да дойдат? От Етера? Космическа енергия?
Коментиран от #206
14:58 06.10.2020
203 Разбира се че съм дал, но не четеш
До коментар #196 от "1234":
При движение с 50 км в час, един автомобил се нуждае от около 4 киловата мощност, даже и по-малко. Плеснал съм едни 20% загуби от трансмисията и други, с които необходимата мощност от двигателя става 5 киловата. Елементарна физика.Коментиран от #205
15:02 06.10.2020
204 1234
До коментар #201 от "А какво е КПД според тебе":
Пак те питам.От къде ги извади тия 5 кв ? Дай да видя как ги сметна? Май се чешеш по главата и пишеш каквото ти дойде сама сметките да нагласиш.Тази мощност да не е на култиватор?Делиш ми входяща енергия 12,5квч на изходяща мощност ,без да извадиш топлинните загуби.Явно не разбираш и няма и да разбереш някога.
15:05 06.10.2020
205 1234
До коментар #203 от "Разбира се че съм дал, но не четеш":
Не виждам изчисления,а само едно невярно твърдение.Коментиран от #207
15:08 06.10.2020
206 1234
До коментар #202 от "Е така де":
Радев ти обеснил,но ти не четеш постовете му или не разбираш какво ти говори.Няма да си губя времето,върни се назад в спора и чети.Може да разбереш нещо.15:13 06.10.2020
207 Какви изчисления повече
До коментар #205 от "1234":
Ако си спомняш самият ти сметна по графиката 2 киловата от въздушно съпротивление и два киловата от търкаляне на гумите. Колко прави две плюс две? Оттам съм сложил завишени загуби 20% които иначе са много по-малко и отиваме на 5 kW до двигателя.Коментиран от #210
15:31 06.10.2020
208 Този коментар е премахнат от модератор.
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 1234
До коментар #207 от "Какви изчисления повече":
Всичко се пресмята.То ако ставаше така по твоя преценка.Имаш и други загуби плюс кпд на трансмисията.Тия 5 кв. няма да ти стигнат.19:01 06.10.2020
211 Радев
Коментиран от #212
20:29 06.10.2020
212 Вие сте невменяеми
До коментар #211 от "Радев":
При всеки удобен момент има какво да цитирам колкото и да се правите на ударени! Всичко стои написано!Успех в живота!
22:50 06.10.2020
213 Този коментар е премахнат от модератор.
214 Видяхме видяхме
До коментар #213 от "Радев":
Ти откъде взе въртящия момент при 1200 оборота, за да получиш 23,45 киловата? Сметна ли го спрямо моментните нужди на автомобила? Как се изменя той спрямо теглото на автомобила, наклона и съпротивлението на въздуха сметна ли? Смятал бил. директно преписа една-единствена цифра за всички изброени случаи която на всичкото отгоре е грешна.Коментиран от #215
08:11 07.10.2020
215 1234
До коментар #214 от "Видяхме видяхме":
Всичко се пресмята тухльо по формули,които не знаеш,защото си неук.Автомобила не знае какви нужди има.Всичко зависи от водача колко газ ще подаде.Условието беше движение по равен път.Всичко съм пресметнал,защото знам как и мога да смятам.Не избирам по някакви графики.Как разбра,че съм изчислил грешно без да смяташ?Така просто си избрал тухльо!
Коментиран от #216
09:20 07.10.2020
216 Хайде сметни тогава за наклон
До коментар #215 от "1234":
Ако при 1200 оборота, на пета и 50 км в час на равен път мощността на колелата е 21,1 киловата, колко ще стане мощността при изкачване на 10% наклон?Ще сметнеш ама никога. Ти не можа да сметнеш колко е енергията за два часа, ще сметнеш мощността при наклон ама на върба в петък. Преписвачи! Даже забравихте какво лъгахте досега. нали бяхте взели въртящия момент от техническите данни на двигателя, а не бяхте ги смятали?
09:37 07.10.2020
217 1234
Коментиран от #218
10:53 07.10.2020
218 Даже няма смисъл да смятам
До коментар #217 от "1234":
Само ще кажа, че при наклон ще трябва ПОВЕЧЕ мощност, отколкото на равно, а вие ще отречете, защото в характеристиката на двигателя пише точно 23,45kW мощност при 1200 оборота. Нито киловат повече, нито киловат по-малко, независимо от натоварването. КПД и то няма да помръдне, следователно и разхода. Познах ли?12:57 07.10.2020