Last news in Fakti

16 Октомври, 2020 11:34 20 026 64

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

  • dacia-
  • spring-
  • електромобил-
  • renault

Компактният градски кросоувър ще навлезе на европейския пазар през пролетта на 2021 г.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа - 1

По време но провелото се снощи онлайн събитие Renault eWays, румънското дъщерно дружество на Renault представи серийната версия на електрическия автомобил Spring, който ще се появи в продажба следващата година.

По предварителни данни той може да получи начална цена от 10 000 и да се превърне в най-евтината "зелена" кола в Европа. Dacia Spring се явява леко модифицирана версия на електрическия Renault City K-ZE, наличен в Китай, който пък е копие на хечбека на Renault Kwid.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Серийната версия на Spring е почти подобна на едноименната концепция, представена през март тази година. Търговският електрически автомобил се отличава от прототипа с опростена оптика и конектор за зареждане, разположен отпред под фалшивата радиаторна решетка.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Що се отнася до размерите, иновацията е забележимо по-компактна от популярното в Европа Renault Zoe. Достига 3 734 милиметра на дължина, 1 622 милиметра на широчина, без огледалата за обратно виждане, и 1 516 милиметра на височина. Междуосието е 2 423 милиметра, а просветът е 150 милиметра.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

В сравнение с бензиновия Kwid, просветът се намалява с 30 милиметра поради факта, че батерията е монтирана под пода. Багажникът побира до 300 литра товар. Spring е оборудван с малък електрически мотор, който развива 45 конски сили и 125 Nm въртящ момент. Двигателят се задвижва от 26.8 киловатчасова литиево-йонна батерия.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Когато се използва бърза зарядна станция, зареждането до 80 процента става за по-малко от час. 14 часа пък са необходими, за да се зареди напълно от 220-волтова мрежа. Автономният пробег на компактния румънския електромобил е 225 километра по цикъла WLTP. Колата е оборудвана с енергоспестяващ режим "еко", който намалява мощността на двигателя с 14 конски сили и увеличава пробега до 295 километра. В този режим се намалява и максималната скорост - от 125 на 100 километра в час.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Spring ще се предлага с електрически сервоусилител, централно заключване, електрически прозорци, шест въздушни възглавници и малък дисплей на предния панел. Срещу допълнително заплащане можете да оборудвате автомобила с мултимедийна система със седем инчов сензорен екран и поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, климатик и камера за обратно виждане.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа

Dacia Spring ще тръгне по европейските пътища през пролетта на 2021 година. Очаква се първоначалната цена на автомобила да бъде 10 000 евро. За сравнение цената на Renault Zoe в Германия започва от 21 348 евро, а на Nissan Leaf - от 29 234 евро. По време на Renault eWays бе представен и новия концептуален автомобил Megane eVision, който ще бъде трансформиран в сериен електрически автомобил през 2021 година.

Dacia представи електрическата си кола Spring, която ще е най-евтината в Европа


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 40 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    129 12 Отговор
    Ето това ще е народната кола на бъдещето
  • 2 БАЙ Х@Й

    87 17 Отговор
    Как звучи само : Има 45 к.с. , които могат да бъдат намалени с 15 !

    Коментиран от #8

  • 3 Браво

    111 3 Отговор
    Това е ел.модел с цена достъпна за масите а не "Шкодето" за 80 бона от вчерашната статия.

    Коментиран от #33

  • 4 БАЙ Х@Й

    33 20 Отговор
    Един Дъстър, един електрокар от жп гара и няколко ентусиасти от ТМТ или ТЕТ!
  • 5 Хубаво ако

    59 1 Отговор
    ... го пуснат и на изплащане по 50 лв на месец.
  • 6 Strugar

    128 10 Отговор
    за 20 хил. е приемлив автомобил, няма какво да го хейтите

    Коментиран от #12

  • 7 Бозаво ниво

    48 23 Отговор
    Климатик се заплаща допълнително, сериозно? Това не беше ли в края на миналия век?

    Коментиран от #38

  • 8 За градско са достатъчни

    99 10 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":

    Мога да се обзаложа с тебе, че с 45 конски сили, тази калинка ще ускорява по-добре в градски условия от твоя автомобил, ако спазваш ограниченията за скоростта. А това си е типичен градски автомобил. Многото коне са необходими за магистралата и за тежките автомобили.

    Коментиран от #13, #20, #25, #48

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Китаец

    35 17 Отговор
    На тая дачия емблемата и гумите ще се монтират в Румъния, а останалото ще е китайско. Това е толкова европейска кола, колкото и волексите и хавалите на great wall бяха ловешки.
  • 12 Мислещ

    9 30 Отговор

    До коментар #6 от "Strugar":

    Ами не, не е. Като си платиш и за климатика, ще дойде колкото една базова Лада 106 коня.Ако ще се купува боклук така или иначе, поне да мяза на кола, а не на трабант.

    Коментиран от #32

  • 13 Мислещ

    6 22 Отговор

    До коментар #8 от "За градско са достатъчни":

    Защо тогава VW UP! и с повече коне ускорява като камион? Нещо не виждам как с този трабант ще постигнеш по-добро ускорение.

    Коментиран от #16, #18

  • 14 Ето ти нещо директно от Volkswagen

    12 4 Отговор
    Ти Караш ли по-мощен бензинов автомобил от този в клипа? Първо тръгни на светофара с някой Up, а после приказвай!

    Коментиран от #49

  • 15 сектант

    36 6 Отговор
    следващата ми кола
  • 16 сектант

    13 13 Отговор

    До коментар #13 от "Мислещ":

    фолксваген е народна марка, докато това е премиум компактен кроосувър и няма нищо общо с микроба ъп

    Коментиран от #17

  • 17 Алфа Чакал

    36 2 Отговор

    До коментар #16 от "сектант":

    Какъв премиум,бе.Те са ти написали ,че е два пъти по-евтин от най -евтиния до сега.Обаче и аз си мисля ,че 45 коня са му напълно достатъчни на това и изобщо не е лош вариант за кифла която иска Мини Купър да речем втора ръка,да си вземе тази количка.

    Коментиран от #21

  • 18 не лъжи

    12 7 Отговор

    До коментар #13 от "Мислещ":

    С VW eUP ви късам на всеки светофар, ускорявам като светкавица!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 БАЙ Х@Й

    11 17 Отговор

    До коментар #8 от "За градско са достатъчни":

    Аз пък мога да сеобзаложа , че ти пишеш само за да си писал нещо! Първо дори не си прочел, че става дума за ТРИДЕСЕТ конски сили. Ако говорим за ускорение до 40км/ч аз пеш ще надбягам повечето коли. Кой си купува кола само за светофара! Аз например съм взел моята както за в града така и за семейна почивка. Дори и за градска кола искам да видя как ще ни закараш двама с две гаджета на Копитото с тая пущина. Относно конете, добре е да знаеш, че те само продават колата- важен е въртящият момент и при какви обороти е наличен. Все пак това е само мое мнение. Купи си я и със здраве!

    Коментиран от #23

  • 21 сектант

    15 2 Отговор

    До коментар #17 от "Алфа Чакал":

    цената няма нищо общо с усещането и качеството
  • 22 Иванов

    12 14 Отговор
    Всичко добре , но тия 45 коня? Това ще става само да си карам детето на училище. Няма да посмея да изляза извън града.

    Коментиран от #24

  • 23 Е така де

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "БАЙ Х@Й":

    Какво ми говориш за коне, като през цялото време твърденията ти се основават на въртящ момент, който както при всяка електричка е наличен още от един оборот в минута.

    Тези 125 нютонметра на двигателя, ще трябва да ги умножиш поне по 10 до гумите, но по-вероятно дори по-близо до 20 пъти, предвид максималната скорост от 120 км в час.

    Редуктора на Тесла е 1 към 10 при максимална скорост 260 км в час.
  • 24 Притесняваш се за глупости

    23 1 Отговор

    До коментар #22 от "Иванов":

    Нямаш грижи с конете. Електричките ускоряват добре, а за поддържане на максималните 120 км в час на равно, са ти достатъчни само половината коне.

    За извънградско повече ме притеснява пробега с едно зареждане. При наличната зарядна инфраструктура, тези под 200 км реален пробег, са си повод за сериозно притеснение. Но пък за толкова пари толкова.

    Коментиран от #26

  • 25 Иванов

    12 12 Отговор

    До коментар #8 от "За градско са достатъчни":

    Добре, градски автомобил. Но не става за извън града, от което следва, че ще трябва да си купя още един- дето да става за извън града.Щото на всяко семейство се налага да излиза извън града, нали? И кво стана - трябват ми 2 коли- две винетки, две застраховки, 2 данъка. Тва е пълна безсмислица. Какво опазване на околната среда, ако ще трябва да имаш 2 коли - една за града и една за извън? Пълни глупости са тва и тая Дачия е пълно недоразумение. Поне 100 коня да беше , да знам , че ще мога да изпреваря некой камион.

    Коментиран от #41

  • 26 Иванов

    6 20 Отговор

    До коментар #24 от "Притесняваш се за глупости":

    Лично аз , никога не бих излязъл на дълъг път с тва чудо. Ако искам да изпреваря един камион, който кара с 89 км/ч, трябва да ускоря сериозно и престави си ,как почти съм се прибрал пред камиона и ограничителя ме спре на 120 ? Тва е кошмар и този автомобил е опасен. Да не говорим, че ако тия 120 км/ч не са електронно ограничени , а колата толкова си може - тогава става още по-кошмарно , щото дори и най-лекия баир и повече от 105 няма да може да вдигне , а тва вече е нечувана простоия.

    Коментиран от #30

  • 27 Зевзека

    6 13 Отговор
    Страшно съм впечатлен от конските силички..............Не за друго ами защото имам каравана и се чудя как ще я влачи по баиря в ограничителен режим.

    Коментиран от #28, #29

  • 28 Не се притеснявай

    23 2 Отговор

    До коментар #27 от "Зевзека":

    Едно време германците си влачеха караваните с трабантите, а те нямат въртящия момент на електродвигателите.
  • 29 Ами да

    9 12 Отговор

    До коментар #27 от "Зевзека":

    Освен това ще ги видим ЗИМАТА до къде ще стигнат с тези "прехвалени"електрички!? Освен това на скоро( по-точно миналата седмица),четох някъде,че следващият им ГОЛЯМ недостатък е,че когато аварирала и закъсала електричка не било препоръчително да се тегли с въже от друга кола защото по този начин СЪЩЕСТВУВА голям риск,да ПРЕЦАКАШ електромотори и после мяууу.. Не знам дали го знаят това разните "компетентни"електропитеци!?

    Коментиран от #31

  • 30 Електронно ограничение

    20 1 Отговор

    До коментар #26 от "Иванов":

    Даже в статията си пише че скоростта е електронно ограничена.

    И на вас не може да ви се угоди. Като искаш изпреварване като със спортен автомобил, купи си Tesla модел 3 и ще изпревариш камиона по-бързо от повечето спортни автомобили, но на по-ниска цена от тях.

    Сега обаче, ще ми кажеш че пък тя била скъпа и ускорението не било най-важното и се завърта ме в един омагьосан кръг, в който винаги ти си правия!
  • 31 То пък с бензиновите не е така

    15 2 Отговор

    До коментар #29 от "Ами да":

    Зависи от автомобила. Например Тесла може да я дърпаш като си закъсал за ток и така да заредиш батерията без да и навредиш по никакъв начин.

    Хайде опитай да направиш това упражнение с повечето автоматици като ти свърши бензина? Голяма част от тях ще се прецакат, ако ги дърпаш двайсетина километра до следващата бензиностанция.

    Коментиран от #50, #51

  • 32 viki

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "Мислещ":

    какво общо има освен цената от 25 000 лева между електрическо Сандеро от 21 век и Лада Веста Еза вропа с ретро двигател 106 коня налични след 5700об. - който харчи 11 литра бензин градско и електрическо Сандеро с разход равен на един литър и 100 гр. бензин???
  • 33 123

    8 4 Отговор

    До коментар #3 от "Браво":

    Шкодето от вчерашната статия е голямо колкото Кодиак. Това от снимката е най-много Сандеро. Ами то и сега Сандерото е 20 000 лева, а Кодиака е 70 000. Ама който търси коляма семейна кола на прилична цена няма да си купи Сандеро. Така, че не ги сравнявай. Това може да сравниш с електрическия Ситигоу на Шкода, който са продава за 35 000 лева, ама за съжаление го спряха май. На това като му сложиш екстрите на Шкодата, включително климатик и то ще излезе 30 хиляди.

    Коментиран от #37

  • 34 кога това

    7 4 Отговор
    От понеделник в Лидъл с албум на Лили Иванова

    Коментиран от #35

  • 35 дабеда

    6 1 Отговор

    До коментар #34 от "кога това":

    С втора батерия в комплекта! Ха ха
  • 36 Баровеца

    5 20 Отговор
    Ас ще си карам седмицата. Бемвето ми струва на старо колкото новата дачийя, но е афтомобил заразлика от туй недоразуменийе

    Коментиран от #42

  • 37 Хи хи

    8 0 Отговор

    До коментар #33 от "123":

    Само дето ситиго по размери е колкото Рено Туинго а това е колкото Клио.
  • 38 Друг

    2 3 Отговор

    До коментар #7 от "Бозаво ниво":

    Като се сложат някой други екстри и скача на 15-18 хиляди!

    Коментиран от #39

  • 39 Ха ха

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Друг":

    Намери по-еврина елвктричка.То има по-евтини и втора ръка е и?
  • 40 СЛЪНЦЕ

    5 2 Отговор
    ИДВАТ ДНИ ЩЕ ДАВАМЕ 1 КГ ЗЛАТО ЗА 1 ЛТ ВОДА НА ТАМ ВЪРВИ СВЕТА ДРАГИ МИ СЪ-----ГРАЖДАНИ СЪ --- СЕЛЯНИ ...........
  • 41 Трезвеник

    10 1 Отговор

    До коментар #25 от "Иванов":

    Това е бъдещето.За града караш електричка,а ако ще пътуваш някъде си наемаш от Рента кар бензинка или хибрид(е зависи колко пъти ще пътуваш на повече от 200 км разстояние).Спестяваш разходи за ГО,данък,масла,гориво,синя зона,автомивка и всички други консумативи ремонти за една година за втората кола.
  • 42 Бай Иван

    11 0 Отговор

    До коментар #36 от "Баровеца":

    По правописа ти личи, че караш BMW.
  • 43 ьцжьцж

    8 0 Отговор
    Супер новина, това е прекрасна цена за градски автомобил! Фактически колата е на цената на градски ДВГ автомобил. Ако пуснат и кола за магистрала на нормална цена вече тотално ще се промени играта.
  • 44 Дачия ОЛЕ

    2 10 Отговор
    Защо коментираме Дачия това е служебен автомобил. Рай за фирмите!!! Аз лично имам един познат който си купи Дачия за личен автомобил. Тези "коли" дори не трябва да влизат в статистиката на продадени нови автомобили.

    Коментиран от #45

  • 45 Дфен

    11 0 Отговор

    До коментар #44 от "Дачия ОЛЕ":

    А аз имам познат с премиум втора употреба и той незнаеше цените на пътна помощ но вече ги знае.
  • 46 No fuel

    2 1 Отговор
    Това не са реални цени,може да е под 15000 евро само ако е с наета батерия.Цена за Зое 21000 също няма.
  • 47 свинята майка

    3 12 Отговор
    хахахах само идиот може да купи дачиа
  • 48 Ванко

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "За градско са достатъчни":

    За съжаление не е така. Личи си че или не сте карали мощен автомобил или карате такива до 60к.с.
  • 49 ФАН

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "Ето ти нещо директно от Volkswagen":

    На магистрала с бензинов up съм отивал и до 180...
  • 50 Автомат

    4 2 Отговор

    До коментар #31 от "То пък с бензиновите не е така":

    Неутралния режим за какво е според теб

    Коментиран от #54

  • 51 avtomat

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "То пък с бензиновите не е така":

    МНОГО СИ ГЛУПАВ,ИМА ТАМ ЕДНО N И СИ ГОТОВ
  • 52 сектант

    6 0 Отговор
    Само Дачия и тесни п...и
  • 53 Вуйо

    7 1 Отговор
    Карайте си издухалите премиум беемвета и мерцове на по 600хиляди а ние като по прости ще караме нови коли
  • 54 Глупавия си ти

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Автомат":

    Цитат от скорошна статия, по повод включване на неутрална при спускане: "Превключването от Neutral в Drive по време на движение води до прегряване на самата кутия. При скорост от над 90 км/ч подобна манипулация може направо да „убие” автоматика. "

    А ти предлагаш не просто да го пуснеш по някой наклон за минута-две с помощта само на собственото си тегло, а предлагаш да го дърпаш часове с друг автомобил? Пробвай и кажи резултата? Дърпането може да е без последствия само за кратки разстояния и при много ниска скорост.

    Една Тесла може да я дърпаш без ограничение нито в скоростта нито в разстоянието.
  • 55 дабеда

    2 2 Отговор
    Пълни глупости. Цената ще е над 15 000
  • 56 nisanz

    0 8 Отговор
    45к.с двигател, колкото моторчето на чистачките на колата ми :D !
  • 57 Чаушеско

    9 0 Отговор
    супер е колата, но за 10 000 няма как да е облечена, а и не е нужно, важно е да зарежда бързо

    Коментиран от #59

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Шоферхофер

    5 0 Отговор

    До коментар #57 от "Чаушеско":

    освен че дачията е супер е и три пъти по-евтина от чешката Шкода!
  • 60 Инж Ганев

    5 0 Отговор
    колата е супер като цена, пробега няма никакво значение , ако се зарежда за 10 минути до 90%
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 W124

    1 0 Отговор
    Ако наистина я пуснат на тая цена смятай че я взимам за жената. За града е супер
  • 63 333

    0 0 Отговор
    Дoбрe, грaдcки aвтoмoбил. Нo нe cтaвa зa извън грaдa, oт кoeтo cлeдвa, чe щe трябвa дa cи купя oщe eдин- дeтo дa cтaвa зa извън грaдa.Щoтo нa вcякo ceмeйcтвo ce нaлaгa дa излизa извън грaдa, нaли? И квo cтaнa - трябвaт ми 2 кoли- двe винeтки, двe зacтрaхoвки, 2 дaнъкa. Твa e пълнa бeзcмиcлицa. Кaквo oпaзвaнe нa oкoлнaтa cрeдa, aкo щe трябвa дa имaш 2 кoли - eднa зa грaдa и eднa зa извън? Пълни глупocти ca твa и тaя Дaчия e пълнo нeдoрaзумeниe. Пoнe 100 кoня дa бeшe , дa знaм , чe щe мoгa дa изпрeвaря нeкoй кaмиoн.

    Електрокарите данък няма, ако не излизаш извън града, не ти трябва винетка. Много хора така или иначе имат по две коли. Не плащаш зона и разходите ти за гориво са 15% от тия на кола с ДВГ. И да е 100 коня, няма как да изпреварваш камион, защото батерията е малка за да имаш смислен пробег с такава скорост. В града това харчи много малко ток, с нормална извънградска скорост се качва двойно. За хора, които имат нужда от повече една кола е перфектна. VW eUP сигурно е над два пъти по-скъп, а не е много по-способен. Ускорението им в града е доста сериозно.
  • 64 име

    0 0 Отговор
    към днешна дата егати курса не еврото 10 000 евро в сайта на дачия евтината версия е 33 000 лв.