16 Октомври, 2020 15:48 8 063 124

В рамките на една седмица цената на Tesla Model S бе намалена два пъти

  • tesla-
  • model s-
  • цена-
  • тесла

Идеята е Model S да е по-евтин от предстоящия базов Lucid Air

В рамките на една седмица цената на Tesla Model S бе намалена два пъти - 1

Два дни след като Tesla намали началната цена на Model S с 3000 щатски долара до $71 990 долара, Илон Мъск реши, че това не е достатъчно и намали цената за втори път в рамките на една седмица.

Мъск обяви в Twitter, че Model S вече се предлага от 69 420 долара. Това обаче съвсем не е случайно. Сега, след намалението на цената, Tesla вече може да твърди, че нейният представителен седан е по-евтин от предстоящия базов Lucid Air, който ще се яви основен конкурент на Tesla и който ще струва 69 900 долара.

Докато феновете на Tesla и потенциалните клиенти ще се радват да чуят, че Model S е по-евтин от най-достъпния вариант на Lucid Air, заслужава да се припомни, че Model S се произвежда повече от осем години. Въпреки това технологията на електрическия мотор и батерията, която използва, са едни от най-добрите в бранша.

Външният вид на електрическата кола обаче е остарял. Интериорът започна да изглежда остарял, особено в сравнение с много по-модерния и усъвършенстван кокпит на Lucid Air. Иначе Model S още от базовите нива е оборудван с пакета Long Range Plus.

Такъв електромобил може да ускори до 96 км/ч за 3.7 секунди, има два електродвигателя и автономен пробег от 647 км. За сравнение, базовият Lucid Air има един електрически мотор, но по желание може да са и два, а EPA изчислява пробега с едно зареждане на 653 километра.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    7 14 Отговор
    Има хиляди желаещи и на вторичния пазар цените са много по високи от тези на които ги продава Тесла. По този начин Илон възнаграждава лоялните клиенти които са направили депозити.

    Коментиран от #12, #18

  • 2 БАЙ Х@Й

    16 4 Отговор
    Мъск търси продажби за да печели от квоти вредни емисии които продава!

    Коментиран от #3

  • 3 Не е виновен този, който яде баницата

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":

    Виновен е този, който му я дава!
  • 4 сектант

    9 9 Отговор
    Бензин му е майката 1.3 тце големия мотор.
  • 5 Ироничен

    19 1 Отговор
    Колко от пишещите коментари си купиха?
    И аз мога да пиша за Ферари, но карам 17-годишно Волво.
  • 6 DrivingPleasure

    9 14 Отговор
    Тя тая кочина и прди нямаше печалба, сега съвсем я е изял :)

    Коментиран от #7, #8, #9, #10, #11, #77

  • 7 Дали?

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Като гледам цените на акциите се покачват, следователно акционерите очакват печалба и това тримесечие. Останаха няколко дни да разберем.
  • 8 Хахахаха

    10 6 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Електрическите никога, няма да поевтинеят! Ааааа, ти ли го пишеше това! А ма защо, нищо от това което пишеш не се сбъдва? Нищо? Поне да имаше нещо, а то нищо?

    Коментиран от #19

  • 9 гост

    6 14 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Специално за Модел С може още 10 000 долара надолу и пак ще има печалба , за твой най-голям ужас !!! Това е отдавна изплатен модел в последната година от производството си след дълги години на рекордни продажби в класа си !! А следващия просто ще откаже всички немци дори да се надяват , че някога ще стигнат Тесла , хаха !!

    Коментиран от #23

  • 10 гост

    9 8 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Когато излезе Модел С струваше от 57 000 долара !!!! При цена на батерията над 250 долара на квт !! Тоест най-малката батерия от 75 квт струваше близо 19 - 20 000 долара !!! Сега батериите за Тесла са под 80 долара за квт , тоест най-голямата от 100 квт е под 8 000 долара !!! Само от това спестяват 11-12 000 долара , от други неща отделно !!

    Коментиран от #20, #82

  • 11 Хахаха

    6 7 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Ти си по-зле и от Мъск. Все повтаряш ще, ще, ще! А то все нищо! Да знаеш, ти си по-надрусан от него! Освен да ти измислим има - надрусаното специалистче! Какво е сега следващото ЩЕ!
  • 12 Язе

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Ще ти се.Модела не се търси и му сваля цената.
    Вместо да си вземат нова,някои ще чакат да си вземат втора ръка на по-висока цена!!!!!Това е като оня ти коментар,че батериите произвеждат ток.

    Коментиран от #14

  • 13 Хахахаха

    4 8 Отговор
    Цените на Модел 3, също падааат! Мъск удря конкуренцията! ИД3, може да каже само чао на продажбите си! Новия Модел 3 идва с доста подобрения и по-голям пробег! Продажбите, ще скачааат!
  • 14 гост

    6 8 Отговор

    До коментар #12 от "Язе":

    Очевидно тук в Норвегия последните новини пристигат много преди да се осведомите в България, затова казвам на децата, учете чужди езици и компютри и запомнете че бъдещето е на електрическите автомобили.

    Коментиран от #21

  • 15 БАЙ Х@Й

    13 4 Отговор
    Някой сметна ли колко АЕЦ ще трябват за зареждане на електрическите коли на един стохиляден град ????

    Коментиран от #22

  • 16 БАЙ Х@Й

    9 2 Отговор
    Никой не знае колко ще е цената на киловат ток и литър бензин след 10 години!
  • 17 Мъск е велик и

    3 9 Отговор
    много народ го е признал за такъв. А Тесла-та удря яко конкуренцията в земята иии... Дай Боже всеки му!!!
  • 18 Мани мани

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Ко става обсебен? Тресе ли те? А не бе.
  • 19 Мани мани

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "Хахахаха":

    От 73000 паднала на 70000. Това са 4% направо ще се избият да я купуват. Жалки сте, жалки.
  • 20 Мани мани

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Благодаря че сам сметна и доказа колко сте зле. Батерията му поевтиняла с над 12000$, а той ви смъква цената с някакви си смешни 3000$. И вие вече му целувате ръка хахахаха. Е няма по-големи сектанти от вас. И с 10000 да поевтинее ти пак ще я гледаш само на картинка. Мъск няма как да смъкне цената толкова,бче да я направи достъпна за твоите спестявания от джобни.
  • 21 Мани мани

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Откога промивката на мозъци се нарича новини?

    Коментиран от #24

  • 22 Мани мани

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "БАЙ Х@Й":

    В един стохиляден град има поне 30000 лични автомобила. Средно правят по 20 км на ден. Това са 600000 км на ден градско. При 15 квтч на 100 км това са 9000000 квтч или 9 ТВтч ток на ден. Това са колко теца? Не слагам тежкотоварните и градския транспорт.

    Коментиран от #25, #26, #27, #30, #81

  • 23 Plameni

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    ,,гост,, Тесла никога не е била на печалба от продажбите на автомобили ,последните месеци отбеляза печалба от квоти.Модел S на вторичния пазар също губи от стойността си ,за три години 36% Твоята Тесла сега в Норвегия колко можеш да и вземеш,сигурно 150 000$ хахаха ,ами какво стана с изгодния Голф който си купил с отстъпка от 1500 лв от Горубляне ,ами с BMWто какво стана,SLKто караш ли го още или на комшията реното караш хахаха
  • 24 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #21 от "Мани мани":

    Коментарът ти е 100% валиден за новините които слушаш и гледаш.
  • 25 Браво! Респект!

    5 5 Отговор

    До коментар #22 от "Мани мани":

    Значи, ако за 30 000 автомобила в малък град трябват 9ТWh на ден, то за годината ще да необходими 3285TWh. Теоретично АЕЦ Козлодуй може да произведе 15TWh годишно, значи според твоите сметки са необходими 220 броя АЕЦ само за този град?

    Казваш, че АЕЦ Козлодуй дневно произвежда ток който ще стигне само за зареждане на 136 електрически автомобила? При това не говориш за зареждане на цялата батерия, а за пробег 20км на автомобил?

    Наистина ли го ВЯРВАШ това което пишеш? Вярно сте сектанти!
  • 26 Хахахаха

    2 3 Отговор

    До коментар #22 от "Мани мани":

    Лелеее, аз незнаех че целия свят захранва Норвегия с ток, защото там има над 300 хиляди електрически коли! 😂Сега ще правим Белене, да изпращаме ток за Норвегия! 😂😂А аз до колкото знам, ток даже им е доста по-евтин последните години, когато имат електрички.
  • 27 Малко истински сметки

    2 4 Отговор

    До коментар #22 от "Мани мани":

    Един 310W фотоволтаик вече струва 211лв, а цените продължават да падат. Размери :1640 x 992 x 35 mm
    Тегло : 18.2 кг
    Гаранционен срок:
    12 години техническа гаранция
    12 години за запазване на мощността до 90%
    20 години за запазване на мощността до 83%
    25 години за запазване на мощността до 80%


    Ако едно паркомясто е широко 3 метра и дълго шест метра, върху него може да поставиш 12 панела с обща мощност 3,72kW. Само за час, този навес ще зарежда 20 километра пробег. Ако слънцето пече през целия 8-часов работен ден, всеки ден ще зареждаш за 160 километра.

    За местоположението на България, този навес ще произвежда средно 4836kWh годишно, които са 32 240 километра годишно за следващите 25 години.

    Коментиран от #84

  • 28 Поглед в бъдещето

    3 5 Отговор
    Ако всички паркоместа в града бъдат покрити с фотоволтаици и приемам, че паркоместата са равни на броя на автомобилите, то 100 000 паркоместа ще осигурят на града 372 MW мощност в слънчев ден, което е повече от една трета от мощността на един блок в атомна централа. Това без да броим покривите на сградите.

    Коментиран от #31

  • 29 Димов

    10 1 Отговор
    Не така, ма. Вземи графиката на Тесла Модел С, със 100квтч батерия, за power consumption vs range. Гледай за средна скорост 20мл/ч, което са 33км/ч. На студено батерията стига за 250мили или 415км. На топло време стига за 400мили или 660км. Това прави разход между 15 и 25 квтч/100км, в зависимост от температурата навън. Ако наистина 30 000 коли в града правят по 20км днес, то общо км ще са 600 000км. И при разход между 15 и 25квтч/100, ЩЕ СА ИЗРАЗХОДИЛИ ОТ БАТЕРИИТЕ СИ между 90 000квтч и 150 000квтч. НО!!! ТОВА Е ТОКЪТ ОТ БАТЕРИИТЕ ИМ!!! НЕ ОТ ТЕЦА. При ефективност на зареждане между 70% и 85% токът от мрежата за зареждане на тези коли е между 106 000квтч и 214 000квтч. Това са между 106МВтч и 214МВтч ежедневно, допълнително потребление за един стохиляден град. Но, само ако наистина правят по толкова км. И да не го прави стохиляден град, то тристахиляден ще го прави. Сметни за милионна София.

    Коментиран от #32, #40

  • 30 Димов

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Мани мани":

    Пост 29 за теб.
  • 31 Димов

    7 2 Отговор

    До коментар #28 от "Поглед в бъдещето":

    Това е вярно, но какво правим 6 месеца през зимата, когато са най-мощните консумации? Какво правят студените и облачни страни? Какво прави една Англия, която вечно е с облаци и мъгли? Търси алтернативи. Волтаиците са добро решение. Дори да не заменят напълно теца, поне да намалят мощността му и пушенето му, все е нещо.

    Коментиран от #33

  • 32 Сам си го сметнал

    2 6 Отговор

    До коментар #29 от "Димов":

    "Това са между 106МВтч и 214МВтч ежедневно, допълнително потребление за един стохиляден град."

    При инсталирана мощност от 372MW само върху паркоместата, само половин час слънце ще е необходимо за зареждане на дневния пробег на всички автомобили, а останалата енергия може да се ползва за нуждите на града. Дори през зимата, през седмицата има поне седем часа слънцегреене, което да осигури седмичния пробег на автомобилите. Всичко останало пак е бонус.

    Коментиран от #43

  • 33 Има много варианти

    1 6 Отговор

    До коментар #31 от "Димов":

    Beлиĸoбpитaния през юни записа нaй-„зeлeния“ пepиoд в иcтopиятa cи - цeли двa мeceцa бeз cтpaнaтa дa изгapя въглищa, зa дa гeнepиpa eнepгия.

    Πpeди дeceтилeтиe oĸoлo 40% oт eлeĸтpoeнepгиятa в cтpaнaтa идвaшe oт въглищa, а през 2019 година техният дял е само 2%. Тази година ще е по-малко, което е доказателство, че твоята теза издиша. Дори студените и мъгливи страни могат без въглища. Когато не пече слънце, обикновено духа вятър.

    Ако ще се гори нещо за производство на ток, по-добре да е газ директно в градовете, за да може 60% от енергията на енергоносителя да не се изхвърля като отпадък в атмосферата, както правят сега въглищните централи, а през зимата да се използва за отопление, а през лятото да загрява бойлерите или за топла вода при централно снабдяване. Така ще се намали и консумацията на ток през зимата, защото консумацията му се вдига именно защото се ползва за отопление. Ситуацията е печеля печелиш.

    Засега нямаше особени стимули това да се случи, но догодина, когато абсолютно всички излезем на свободния пазар на електроенергия и започнем да плащаме реалната цена, която през зимата ще е висока, ще почнем да мислим и по този въпрос.

    Коментиран от #44

  • 34 Plameni

    6 4 Отговор
    В края на годината можем да очакваме не само още намаление на цените на Тесла ,ами дори Мъск сам да започне да си ги купува ,за да достигне обявената бройка от 500 000 за 2020г.,защото ако не , го очаква спад на акциите. ""гост"" конкурентите завладяват пазара на Тесла ,дори в Норвегия Тесла е изместена до пето място по продажби има нов лидер Ауди Е трон.Сто годишните настъпват ,а госта ги чака да фалират хахаха

    Коментиран от #36, #38, #39

  • 35 fermera

    3 4 Отговор
    Сега се изкупуват къщи по селата за да се монтират Фотоволтаици.За 2 хиляди лева вземаш съборетина,разчистваш двора и слагаш панели.Дворове много и трансформатор даже има.За слънце в България не се притеснявайте.Има достатъчно.

    Коментиран от #37

  • 36 Дрън-дрън

    3 7 Отговор

    До коментар #34 от "Plameni":

    Никой не очаква Тесла да изпълни обещанието за 500 хиляди продажби, което даде преди корона кризата.

    Ако не ги достигне акциите няма да паднат, но ако постигне тези продажби въпреки коронавируса и въпреки, че продажбите на всички останали се сринаха, акциите на Тесла ще се изстрелят нагоре, защото ще се докаже устойчивостта на компанията. Един балон гърми при такива кризи.
  • 37 Това ще е пълна глупост

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "fermera":

    Ако не си ползваш тока директно за да спестиш всички такси, които понякога представляват две трети от крайната цена на тока, няма икономически смисъл да изграждаш фотоволтаична централа.

    Вече има фирми, които предлагат безплатно изграждане на фотоволтаични централи върху покривите на предприятията, като предприятията получават тока на две трети от пазарните цени и въпреки това всички са на печалба. А цените на фотоволтаиците падат ли падат и ще продължават да падат.
  • 38 Хахаха

    1 6 Отговор

    До коментар #34 от "Plameni":

    Пълни глупости! Продажбите в Норвегия паднаха заради слабите доставки, фабриката беше затворена. И другата причина е, че продажбите в Европа се увеличиха, така намаляха Доставките за Норвегия, а не поръчките! Чакай и гледай, до края на годината, кой ще е първи!
  • 39 Audi кой?

    1 3 Отговор

    До коментар #34 от "Plameni":

    Май забрави последната статия тук по темата. Цитирам:"От началото на септември в Норвегия са купени 692 бройки ID.3, а Tesla е успяла да продаде 577. Във врата на американския електромобил диша и Polestar 2 с 496 нови регистрации."край на цитата.

    Аз ли не съм си сложил очилата, въпреки че не ползвам такива или ти? Даже не видях някакво audi да фигурира в класацията, да не говорим за лидерство в продажбите. На първо място с незначителна преднина е модел, чиито продажби започнаха същия месец, за който от две години са събирани поръчки, които ще се изпълнят за месец-два и това ще е.

    Коментиран от #41

  • 40 До Димов

    5 5 Отговор

    До коментар #29 от "Димов":

    Димов, дневния разход на Нефтохим Бу, само електроенергията е 3 000 МВч, което ти прави разхода на 400 хиляди електрически коли по 20 километра всеки ден! Това е само електроенергията! А изразходват още топлоенергия, горивен газ, природен газ, кокс и т. н. Та не се притеснявайте ток има!

    Коментиран от #45

  • 41 Plameni

    5 0 Отговор

    До коментар #39 от "Audi кой?":

    Според Clean Technika до средата на годината в Норвегия Ауди Е трон е на първо място с 5618 автомобили ,а Тесла е седми с 1795 Auto Motor und Sport същото пишат.Jato Dynamics преди три дни потвърди ,че Ауди Е трон е на първо място в Норвегия с 6732 ,и отново Тесла на седмо

    Коментиран от #42, #65

  • 42 Хахахаха

    1 5 Отговор

    До коментар #41 от "Plameni":

    Защото нямаше доставкииии!

    Коментиран от #47, #57

  • 43 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Сам си го сметнал":

    И да не е само от парко местата, панелните блокове имат много покривна площ. Почвай бизнеса. Слагай фотоволтаици по покривите на входовете, срещу мизерен наем, който ще плащаш на живущите. Уин-уин ситуация. И да почерпиш, като потекат парите ;)

    Коментиран от #79

  • 44 Димов

    5 2 Отговор

    До коментар #33 от "Има много варианти":

    Коя теза издиша? Аз не съм излагал теза. Казах, че дори да не заменят теца, само да намалят неговия дял пак е нещо. А твоите данни доказват това. Въглищата трябва да се спрат, но световната икономика не се ръководи от какво трябва, а от какво още може да се правят пари. Докато под земята лежат милиарди долари нефт и въглища, ще има на кого да ги продават. Няма да е на белите страни. За тях ще са чистите технологии. А може и да е иначе, но политика и бизнес са мръсни неща, ръководни от алчни и безкрупулни подобия на хора. Ти гледаш резултатите в белите страни. Аз се питам за онези 70% от света, които си подпират портите с камък.
  • 45 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "До Димов":

    Аз не се притеснявам. Просто коригирах сметките на човека. Защо постоянно търсите спор и конфликт във всеки чужд пост? Можете ли да говорите нормално с хората, без да обръщате всичко на караници?
  • 46 Хахахаха

    0 5 Отговор
    Нещо не отговаряте за коментара ми за Нефтохим? Да не се уплашихте от цифрата? Или мислите, че тя не е вярна?

    Коментиран от #49

  • 47 Димов

    7 0 Отговор

    До коментар #42 от "Хахахаха":

    Защо най-голямата, най-скъпата, най-мощната, най-модерната, най-най-най фирма няма доставкииии?

    Коментиран от #48

  • 48 Хахахаха

    0 7 Отговор

    До коментар #47 от "Димов":

    Защото има много поръчкииии! Това не са коли с ДВГ, които стоят на склад! Всичко се продава веднага!

    Коментиран от #50, #52

  • 49 Димов

    6 1 Отговор

    До коментар #46 от "Хахахаха":

    Нито съм я проверявал, нито ме плаши цифрата. Нефтохим внася горива за целият автопарк на страната, а това са 2млн лични МПС и още 2млн служебни. Но за мен това е едно паразитно предприятие, смучещо кръвта на българите.
  • 50 Димов

    7 0 Отговор

    До коментар #48 от "Хахахаха":

    Всичките електрокари в света са 5%. Колко много да има? Повече ли са от на Тойота или на ФВ?

    Коментиран от #54, #68, #69

  • 51 Хахахаха

    2 3 Отговор
    Да допълня дневния разход на Нефтохима - 793 тона горивен газ, 3440 МВч топлоенергия, 157 тона природен газ, 83 тона котелно гориво! Дневна консумация! Интересно, а ако и тази газ не се използва от Нефтохим, а направо се гори с колите, дали въобще е нужен НЕФТОХИМ? Или тогава въздуха в Бургас, ще стане много чист и не може да се затвори?

    Коментиран от #53

  • 52 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Хахахаха":

    500 000 коли хората с по-малките и по-евтини, стогодишни фирми ги правят отволе.
  • 53 Димов

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "Хахахаха":

    За това получаваш +
  • 54 Хахахаха

    0 7 Отговор

    До коментар #50 от "Димов":

    Капацитета на Тесла е по-малък от търсенето, а и бяха затворени! За това и регистрациите паднаха, а не продажбите!

    Коментиран от #55

  • 55 Димов

    7 0 Отговор

    До коментар #54 от "Хахахаха":

    Нали точно там е въпроса: защо им е по-слаб капацитета, като са най-големите? Защо един Ат тегли по-малко от магарето?
  • 56 Димов

    5 0 Отговор
    За всички еко активисти! Ако искате по-чист въздух спрете да пазарувате онлайн и да връщате стоки, които не са наяве това, което са изглеждали на екрана. Ще спестите 1.5млн тона СО2 годишно, от разказване на камиони с върнати стоки. Справка - на Радко новата статия.
  • 57 Plameni

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "Хахахаха":

    Тесла още по-назад ще бъде в класациите за продажби .Преди бяха лидери ,защото бяха сами ,а сега всички пускат ел.автомобили ,конкуренцията расте.

    Коментиран от #58

  • 58 Хахахаха

    0 7 Отговор

    До коментар #57 от "Plameni":

    Не не. Чакай и гледай! Продажбите на Модел 3, сега ще скочат много! Няма да ти обяснявам, защо! Стига с това, че били сами! От Тесла получаваш повече, от колкото от други марки. Хората не са прости.

    Коментиран от #59

  • 59 Германеца

    4 0 Отговор

    До коментар #58 от "Хахахаха":

    Защо няма да обясниш защо продажбите на Тесла ще се увеличат

    Коментиран от #60, #61, #66

  • 60 Хахахаха

    0 5 Отговор

    До коментар #59 от "Германеца":

    Айде добре, ще ти кажа! Защото Тесла свали цените на Модел 3, на цена смазваща конкуренцията. С подобрени характеристики и качество, с термо-помпа, с допълнителна изолация за външни шумове, с 580 километра автономия и по-бързо ускорение! На по-ниска цена! Как ти се вижда? А, да! И за тези които искат да купят с кредит, лихвата е 0.25 процента за автомобилите на Тесла!

    Коментиран от #62

  • 61 Хахахаха

    0 4 Отговор

    До коментар #59 от "Германеца":

    Ако не знаеш, Модел 3 излиза нов модел с малки промени по външен вид. Никелираните лайсни, стават черни. Слагат и автоматично отваряне на багажника и термо помпа. Автономията се вдига от 560 на 580 километра, а ускорението от 4.6 на 4.4 секунди. Това е за модела Лонг Рейндж.
  • 62 Q4 00

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Хахахаха":

    Това ако е сравнение. ..

    Коментиран от #63

  • 63 Хахахаха

    0 3 Отговор

    До коментар #62 от "Q4 00":

    Добре, ти ги знаеш по-добре нещата. Сравнявяй си Опел с Форд. А за продажбите на Тесла пак ще пишат!

    Коментиран от #64

  • 64 Q4 00

    5 0 Отговор

    До коментар #63 от "Хахахаха":

    В България хората карат Опел и Форд,ама ти колко модела на Тесла смени последните години ?

    Коментиран от #67

  • 65 Audi кой?

    0 5 Отговор

    До коментар #41 от "Plameni":

    Продължаваш да говориш за годишни доставки, при положение че Tesla не произвеждаше през първата половина на годината заради коронавируса, а audi изпълняваше натрупаните поръчки защото беше нов модел. Нека да погледнем днешния пазар, когато и audi и Тесла вече нямат натрупани поръчки, а вече изпълняват нормалните. Pl
    Model
    Sales
    1 VW ID.3 1.989;
    2 Tesla Model 3 1.116;
    3 Polestar 2 937;
    4 SAIC MG ZS EV 672;
    5 Audi e-Tron 542;

    Май му се наситиха на аудито, а?
  • 66 Обяснението е много просто

    0 3 Отговор

    До коментар #59 от "Германеца":

    Tesla ще продава по повече, просто защото ще може да произвежда бройките, които се търсят, а и моделите са малко. Към момента Тесла дори няма представителства в повечето големи страни, да не говорим за малки пазари като нашия. Въпреки това не можеше да задоволи търсенето.

    Сега вече ще може да разшири пазарите, защото увеличи производствения си капацитет с вече работещата нова фабрика в Китай, а догодина ще започне производство и в другите две нови фабрики, които се строят в момента и ще предлагат и нови модели. Дори само заради новите модели, продажбите ще се увеличат драстично.
  • 67 Хахахаха

    0 4 Отговор

    До коментар #64 от "Q4 00":

    Това си е мой проблем, колко съм сменил! Аз си знам! А тук е статия за Тесла, а не за Форд и Опел, така че тяхното сравнение можеш да го опишеш в друга статия!
  • 68 Виж сам

    0 4 Отговор

    До коментар #50 от "Димов":

    Ето ти класация за световните продажби на електромобили и плъгини до Август
  • 69 Виж сам

    2 6 Отговор

    До коментар #50 от "Димов":

    Ето ти класация за световните продажби на електромобили и плъгини до Август

    Коментиран от #89

  • 70 Виж сам

    2 5 Отговор
    ето същата класация по модели

    Коментиран от #71, #73

  • 71 Audi кой?

    2 4 Отговор

    До коментар #70 от "Виж сам":

    От тази класация се вижда, че само през месец август, от Тесла модел 3 са продадени 5000 броя повече, отколкото Ауди е трон са продали от началото на годината до Август включително. Много се продава това Ауди, а?
  • 72 Чаушеско

    6 0 Отговор
    де късмет Мъск да стигне румънците ...от Дачия
  • 73 Пусни

    7 0 Отговор

    До коментар #70 от "Виж сам":

    класацията след като изкарат Дачията :)
  • 74 kjl

    5 3 Отговор
    Когато една компания си е на загуба така или иначе, явно вече няма никакво значение на каква загуба си. Дали ще губиш повече или по-малко, все си е загуба. Пълна при това. Ха, ха, ха ....

    Коментиран от #75, #76

  • 75 Хахахаха

    2 5 Отговор

    До коментар #74 от "kjl":

    Не е така. Тесла е на печалба! А печалбата, дали идва от квоти или от абонаменти или от програми или ток, няма никакво значение. След като е на печалба, е на печалба.

    Коментиран от #80

  • 76 Така де, печалбата си е печалба

    4 7 Отговор

    До коментар #74 от "kjl":

    Tesla вече цяла година е на печалба, а сега се очакват резултатите от последното тримесечие, за да видим дали започва втора година на печалба, въпреки коронавируса и въпреки че строи с много бързи темпове, две нови гигафабрики с общ капацитет над милион автомобила годишно.

    Печалба въпреки че преди няколко седмици купи поредната компания, която произвежда производствено оборудване. Няма друга такава компания, която да е на печалба въпреки че удвоява производствения си капацитет, изкарва нови модели и наема нови работници. Това са си огромни разходи.

    Всички останали автомобилни компании, закриват фабрики, съкращават модели и уволняват работници по същото това време.
  • 77 Илон Мъск

    0 3 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Да, мило, и аз те обичам!
  • 78 Друг е бизнес модела, работи

    0 2 Отговор
    Оферта за индустриални и търговски Партньори-потребители на ток
    Изграждане на БЕЗПЛАТНА 50 000В покривна фотоволтаична централа
    Партньора-потребител спестява над 30% от общата цената за тока
    Балансиран дългосрочен договор за производство и изкупуване на ток
    Изграждане и поддръжка за централата изцяло за наша сметка
    Инсталацията не компрометира характеристиките на покрива

    След изграждане и вкарване на централата в експлоатация Партньора-потребител заплаща електроенергията на цена от 14ст/КВч без ДДС. Партньора-потребител няма финансови ангажименти по изграждането, експлоатацията и поддръжката на централата като в същото време получава директна отстъпката в цената на потребявания електрически ток.
  • 79 И предишния пост беше до тебе

    0 3 Отговор

    До коментар #43 от "Димов":

    Печалбата идва от спестяването от цената на потребявания електрически ток. 50КВ фотоволтаична централа има капацитета да генерира около 67МВ на година дневен електрически ток. Ако приемем че текущата цена за ток която Партньора-потребител заплаща е 19.753ст/КВч без ДДС (19.753ст/КВч без ДДС е текущата цена на тока на регулиран пазар дневна тарифа), а изкупната цена от централата е 14ст/КВч без ДДС, то имаме разлика от 5.753ст/КВч без ДДС. Ако приемем че цялата произведена от централата енергия в размер на 67МВ бъде изкупена от Партньора-потребител, това би довело до реална печалба от 3739.45лв на година.

    Коментиран от #90

  • 80 Plameni

    5 1 Отговор

    До коментар #75 от "Хахахаха":

    Голяма печалба регистрират Тесла за 12 год още нямат цяла календарна година на печалба ,само три тримесечия хахах
  • 81 Пешо

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мани мани":

    Браво, как само преметна форумците с тези нули и тези киловати, мегавати, гигавати, теравати! Направо разби мечтите за електрички. Иначе тука бъка от разбирачи, само дето не могат дори да правят прости сметки.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 kjl

    4 1 Отговор
    Тесла никога, повтарям, никога не е била на печалба. Дълговете и минават 14 милиарда долара. Уникален резултат. Има го в официалния сайт на компанията, не е някаква тайна ... стига да искаш да го
    видиш и прочетеш :)

    Коментиран от #85, #87

  • 84 Язе

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Малко истински сметки":

    Браво за "истинските"сметки.Айде да смятаме-парко място 3/6 или 18кв.м.....трудна работа.По-скоро е 2,5/4м.Даваш цена на панели а другото оборудване-акумулатори,инвертор и цената май отива малко или не толкова малко нагоре.Повечето парко места слънце ги пече 2-3 часа на ден или по-малко дори.Инвестицията ще я избиеш след 150-200год.Есен и зима колко ли пък пече?Истинските ти сметки са истински само за теб май.

    Коментиран от #88

  • 85 Амммм

    0 3 Отговор

    До коментар #83 от "kjl":

    Те дълговете и на ФВ са много. Това не означава, че си фалирал! И ти като има заем за апартамент, не означава че си фалирал, след като си плащаш сметките. Тесла има дългове, но има зарядна мрежа, има няколкократно фабрики, има сервиз центрове и т. н. Всичко това е на стойност много над тези 14 милиарда долара! Само като видиш, колко милиарда инвестират останалите марки в разработване на електрически коли, ще разбереш, че всъщност Тесла е доста напред самолет с 14 милиарда дългове!

    Коментиран от #86

  • 86 Амммм

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "Амммм":

    Редактора на телефона е променил доста думи, без да погледна. Дано да се разбере! Самолет-само😂😂, няколкократно - няколко😂.
  • 87 Въй въй

    2 4 Отговор

    До коментар #83 от "kjl":

    Живи да ги ожалиш Тесла. Имат 410 милиарда пазарна капитализация, 8,5 милиарда Кеш и цели 15 милиарда дългове.

    Виж Фолксваген са друга бира пазарната капитализация и е цели 72 милиарда, цели 49 милиарда кеш и почти нямат дългове, само 216 милиарда.

    Тесла ако реши, утре ще емитира още 4% акции и ще си изплати всички дългове. Volkswagen ако реши да действа по същия начин, колко акции трябва да емитира? 300%?

    Хайде помисли отново, коя фирма е в по-добро финансово положение?
  • 88 Елементарен си

    0 2 Отговор

    До коментар #84 от "Язе":

    Кой автомобил е дълъг 4м? Тесла е дълга 5м . Понеже за едно място ти е трудно, нека сметнем 20 паркоместа с път по средата, като паркинга на Кауфланд например.

    Това са два реда с по 10 места един срещу друг с път по средата. Ако едно паркомясто е широко 2,50 и дълго 5м, а пътя между тях е 5м, площта е 15 на 25 метра. 375м² Спокойно слагаш 15х14 реда фотоволтаици, половината с изглед изток, другите на запад, за да имаш добро разпределение на мощността от изгрев до залез. Това са 210бр 310W панела с обща мощност 65kW на стойност 44 500 Избираме инвертор с подходяща мощност Мрежов Инвертор Huawei SUN2000-60KTL-M0 60kW с цена 8500. Километър соларен кабел за още 1500лв. Акумулатори не са необходими. Излишната енергия отива в мрежата, за да не работят въглищарките.

    Ето имаш 65kWp централа с изходяща мощност 60kW за 60 бона, без металната конструкция на навеса.

    Това са 87MWh годишно, тоест 435 500км год. при песимистичните 20kWh/100км

    При разход 8/100 и цена 1,8лв/л, за 435 500 всяка година ще трябва да се плащат 62 700. Дали са скъпи фотоволтаиците?

    Ако тока се продава на 15ст/квч 87MWh ще осигурят 13 000лв годишно за следващите 25 години.

    Коментиран от #120

  • 89 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #69 от "Виж сам":

    А къде са останалите 90% продажби, на старите фирми? Те правят пари от ДВГ. Тук-таме пускат по някой модел на ток. Такъв им е бизнеса. Като сравняваш приходите на две фирми, не изключвай 90% от приходите на едните.

    Коментиран от #91

  • 90 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #79 от "И предишния пост беше до тебе":

    Защо още не си го почнал? Какво чакаш? Друг да те изпревари и да обере парите, ли?

    Коментиран от #93

  • 91 За какво говорим всъщност

    0 4 Отговор

    До коментар #89 от "Димов":

    Искаш да сравняваме ябълки с портокали ли?

    Когато говорим за пазарен дял на Тесла, сравняваме с нейния пазар! За пазара на електромобили. Тесла не продава ДВГ и никога не я е интересувал този пазар за да го даваш за пример.

    Ако ще сравняваш пазара за фотоволтаици, ще включиш ли audi mercedes или който и да е автомобилен производител или ще говориш само за производителите на фотоволтаици? Или пък ще започнеш да ми говориш за конкуренция от въглищните централи, АЕЦ и перките, защото и те произвеждали ток?

    Хайде спри да хитруваш.

    Тесла не е само автомобилен производител. Разходите им са по други направления. Брутния марж на производството на автомобили е един от най-високите в индустрията - около 20%.

    Коментиран от #92

  • 92 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #91 от "За какво говорим всъщност":

    Много обичаш да се правиш на гръмнат. По твоята логика автопроизводител, който въобще не прави и една бройка Ел коли, не може да си сравни приходите и печалбите. Не сравняваме приходи от Ел коли, а сравняваме чия стратегия за пазар е по-добра, по-печеливша. Старите фирми са избрали стратегия с ДВГ и печелят пари. Мъск е избрал Ел мотори и засега няма и една година на печалба. Добре, че старите фирми му наливат квоти за емисии, да го поддържат. Ти сравняваш само Ел пазарът, а той реално е 10% от целият автомобилен бизнес. Що за сравнение е това? Лобистическо.

    Коментиран от #94, #96

  • 93 Не е в моята сфера

    0 4 Отговор

    До коментар #90 от "Димов":

    Нито пък съм инвеститор от такъв мащаб. Обаче това си е перспективен бизнес и почти през седмица чета за поредната фотоволтаична централа изградена на покрива на поредното предприятие направо от тяхното ЕРП по същата схема. Плащат само потребявания ток на по-ниска цена, но не плащат нищо за оборудването.

    Какви недостатъци виждаш? Кой няма да е доволен, освен въглищните централи, защото ще трябва да работят на загуба когато пече слънце? За да компенсират, ще вдигат цената на тока, когато не пече слънце и ще провокират още повече хора да си инсталират фотоволтаици и да си изместят потреблението. Обаче доста заблудени овце, все още вярват, че въглищните централи щели да работят още 20 години. Според мен ще фалират след не повече от 5 до 10 години, въпреки милиардите, който ще изсипе държавата да ги крепи.

    А цените на фотоволтаиците падат ли падат и ускоряват тази тенденция.

    Коментиран от #95, #98

  • 94 Кой кого настига

    0 4 Отговор

    До коментар #92 от "Димов":

    Кой ли се прави на гръмнат? Абе защо всички така са тръгнали да гонят Тесла, а Тесла не гони никого?

    Производството на ДВГ не е избор на стогодишните, а е инерция от предишните 100 години. Воденичен камък който им тежи на шиите. Ето ти Фолксваген има едни 216 милиарда дълг, в инвестиции за производство на ДВГ. Инвестиции в стари технологии, които дори според твоите думи ще замрат скоро.

    Дори не осъзнаваш, че тези само 10% са 1000% ръст за три години. Все едно 2017 беше вчера, когато се подигравахте, че електромобилите имат само един процент пазарен дял, а в света не се движат и един милион електромобила.

    Тесла сама си развива пазар и си е избрала технологията. Пазар който не съществуваше преди десетилетие. Сега другите искат пазарен дял от този пазар.

    И продължаваш да имаш много грешно мнение за Тесла. Тесла не е само производител на автомобили. Тесла има и други приходи и съответно разходи. Не можеш да смяташ инвестициите и приходите само на база продаден автомобил.

    Пак питам какъв е брутният марж на печалбата на автомобил на Tesla и как се представя спрямо останалите автопроизводители по този параметър?

    Коментиран от #99, #103

  • 95 Двг

    3 0 Отговор

    До коментар #93 от "Не е в моята сфера":

    Въглищните електроцентрали ще минат на газ.Паркомясто с фотоволтаични панели може да стане само на частен имот.Пробвай да си направиш на общински терен,няма да стане.В България паркоместата и гаражите са под жилищни блокове и пак няма да стане.

    Коментиран от #97

  • 96 Бонус въпросче

    0 4 Отговор

    До коментар #92 от "Димов":

    Само няколко дни остават до финансовия отчет на Тесла за третото тримесечие, през което Тесла инвестира доста милиарди в строежа на три завода на три континента едновременно плюс покупката на няколко технологични компании.

    През същото това тримесечие, другите автопроизводители закриваха производство и уволняваха служители за да намалят разходите и загубите.

    Как мислиш дали Тесла ще е на загуба, което би било много логично предвид високите разходи за тримесечието за инвестиции, които не носят приходи към момента и няма да носят през следващите няколко тримесечия? Другите дали ще са на рекордни печалби предвид свитите разходи?

    Коментиран от #101, #123

  • 97 Паркинги и гаражи

    0 1 Отговор

    До коментар #95 от "Двг":

    Паркингите на всички вериги магазини дали са общински или частни? Нарочно смятам за паркомясто, защото битува мнението, че за зареждането на електромобил е необходима огромна площ фотоволтаици, което няма нищо общо с истината. Виждаш, че дори едно паркомясто, може да ти осигури дневния пробег само за час-два слънце.

    Тази площ, не е задължително да се намира физически върху автомобила. Може да е на покрива на мола, а автомобилът ти да е в подземния паркинг.

    Фотоволтаиците може да са навес на тротоара покрай пътищата, като го пазят от слънце дъжд и сняг, а автомобилът ти да се зарежда някъде на естествена сянка. Не бъди буквалист, че фотоволтаика задължително трябва да е точно върху автомобила.

    Ако на онези 20 паркоместа от предишния пример има 19 бензинови автомобила и един електромобил, всичките 60 киловата ще са за него, което много лесно ще се вижда на приложението за свободни зарядни станции с което разполага всеки един електромобил.

    Коментиран от #105

  • 98 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #93 от "Не е в моята сфера":

    Не виждам недостатъци. И аз виждам перспектива в това, но не го навирам постоянно в носа на хората. Защо пак търсиш конфликт, дори когато се съгласят с тебе? Май наистина не можеш да живееш в разбирателство с другите.

    Коментиран от #102

  • 99 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #94 от "Кой кого настига":

    Кой тръгнал да гони Тесла? Тесла се пъни да гони 500 000 бройки за цяла година, а ФВ са продали 885 000 само през юли. Кой кого има да гони?
  • 100 Въглищар

    0 2 Отговор
    Разбира се, че въглищните централи ще минат на газ. Не знам обаче защо управляващите лъжат миньорите, че ще имат гарантирана работа още 20 години.

    Обаче ако си мислиш, че дълго време ще се запази централизираното производство на ток и мариците просто ще минат на газ, жестоко се лъжеш.

    Производството на ток от газ е адски скъпо, а две трети от енергията на горивото както от вас така и от въглища се изхвърля буквално на вятъра от мариците.


    Много по-логично е производството на ток от газ да е децентрализирано и да се намира директно в кварталите, които имат нужда от ток и го ползват директно без да ползват електропреносните системи за които се плаща висока такса. По този начин се ползва и отпадната топлина, която обикновено е необходима точно когато не пече слънце и не работят фотоволтаиците.

    Коментиран от #108

  • 101 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #96 от "Бонус въпросче":

    Дреме ми на ....... Ти, нали пак ще си на нафта?

    Коментиран от #104

  • 102 Кой се заяде в случая

    0 4 Отговор

    До коментар #98 от "Димов":

    Кой ехидно ме прати да инсталирам фотоволтаици щом била такава далавера?


    Не ми се проверява, но не беше ли ти който спореше, че енергията от фотоволтаици била скъпа, а токът от въглища бил евтин, така че щял да съществува още доста години заради пазарните принципи? Бизнеса щял да избере евтиното, което според тебе значеше въглищата? Или бъркам събеседника?

    Коментиран от #106

  • 103 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #94 от "Кой кого настига":

    Значи, ти решаваш да си отвориш тараба и да продаваш тикви. Аз решавам да си отворя хранителен магазин, в който да продавам всичко, включително и тикви. Днес, ти си продал 100 тикви и си изкарал 200лв. Аз съм продал 10 тикви, от които имам 10лв, но съм продал и 50 пържоли за 200лв, 100 хляба за 100лв, и 50 кила вино за 300лв. И някак си, ти решаваш, че си с повече приход от мене, защото сравняваш само твоите тикви с моите. Браво бе, нобелист!

    Коментиран от #109

  • 104 Нафта бензин

    0 3 Отговор

    До коментар #101 от "Димов":

    Разбира се че ще съм на нафта и бензин. Все пак живея в България и вероятно ще си купя електромобил, когато пазарния им дял достигне поне 30% в световен мащаб. Вероятно тогава в България поне един процент от парка ще са електромобили, което да осмисли изграждането на зарядна инфраструктура, за да може да се пътува спокойно. Дотогава ни остава да гледаме отстрани и да коментираме световните тенденции.

    Само че тезата ти отново издиша. Нали Тесла била на загуба, а останалите били на прав път? Защо все си мисля че ти говориш за миналото, а аз за бъдещето на автомобилната промишленост и затова не може да се разберем? А бъдещето на Тесла не зависи от моя избор на автомобил. Недей ми предава такава важност, за да ме питаш какво карам.

    Коментиран от #107

  • 105 Двг

    2 1 Отговор

    До коментар #97 от "Паркинги и гаражи":

    Не се прави на гръмнат.Говоря за домашна фотоволтаична система да си зареждам електромобила безплатно.

    Коментиран от #110

  • 106 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Кой се заяде в случая":

    Не бъркаш събеседника, а извърташ казаното, както винаги. Казах, че токът от фотоволтаици за лично ползване е скъп, заради скъпите акумулатори, които трябват в него случай, и които се сменят на 7г. А че има файда само, ако ще продаваш ток на енергото. Това ми беше позицията и си държа на нея.

    Коментиран от #111

  • 107 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #104 от "Нафта бензин":

    Не, няма да си купиш Ел Мобил, дори и 80% пазарен дял да станат. Ще си го купиш, когато имаш пари за такъв. Ако имаш пари ще го купил и когато са 1% пазарен дял. Ако нямаш пари, дори 80% да са, като нямаш, няма да имаш.

    Коментиран от #112

  • 108 Двг

    3 0 Отговор

    До коментар #100 от "Въглищар":

    Това е друга твоя гениална идея, която няма да стане.Кой ще ти разреши да си произвеждаш тока и отоплението сам при наличие на монополисти?
  • 109 Пак се объркá жестоко

    0 4 Отговор

    До коментар #103 от "Димов":

    Пак правиш грешни аналогии. По-скоро трябва да сравниш billa и kaufland, които продават тикви. Ако има класация за продажба на тикви и кауфланд са продали 20 тона тикви, а billa са продали пет тона, трябва ли да сравняваме целия оборот на магазините за да видим кой печели класацията?

    Когато говориш за печалбите на mitsubishi в сравнение с daikin и haier, взимаш ли предвид продажбите на автомобили и тежка техника или се съсредоточаваш само върху продажбите на климатици?


    Ако ще сравняваш печалбите над автомобили, казах ти да вземеш предвид печалбите само за автомобили. При Тесла брутните печалби от производство на автомобил са едни от най-големите. Оспорваш ли този факт?

    Коментиран от #113

  • 110 Ти у вас ли си стоиш през деня?

    0 3 Отговор

    До коментар #105 от "Двг":

    Ако по цял ден си вкъщи има смисъл, ама за какво ти е тогава автомобил? Обикновено по цял ден автомобила стои на паркинга докато ти си на работа.
  • 111 Дрън-дрън

    0 4 Отговор

    До коментар #106 от "Димов":

    Явно говорим за различни неща. Това за което говориш ще е рентабилно, но не сега. Битовите клиенти не са най-големите консуматори и на този етап нямат финансов стимул да преминат на фотоволтаици.

    За разлика от тях, бизнеса е големият консуматор на енергия и точно на него му е по-изгодно да си произвежда ЧАСТ от тока сам, като по този начин намалява производството от въглища.

    С течение на времето през слънчевата част на деня ще има свръхпроизводство и цените ще падат до нулата, а като се скрие слънцето цените ще стават адски скъпи. Чак тогава ще има смисъл от батерии, които дотогава също ще поевтинеят, както сега поевтиняха фотоволтаиците. Освен това съседите ни ще продават евтин ток, който ще купуваме, вместо скъпия от въглища.

    Това е естествен процес, който няма как да се избегне. Субсидиите могат просто да го ускорят, но никой вече не може да го спре. Въглищата са пътник при всички положения и нямат бъдещето което им предричаш.
  • 112 Интересно въпросче

    0 3 Отговор

    До коментар #107 от "Димов":

    Ти би ли карал водороден автомобил дори да ти го подарят?

    Аз си признавам, че засега електромобилите са ми скъпи. Бих си купил една електрическа Дачия, ако наистина цената е такава и нямат проблеми. Дори малкия пробег не ми е проблем, а автопилот и ускорение не ми трябва.

    Коментиран от #114, #115

  • 113 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #109 от "Пак се объркá жестоко":

    Ок, да сравняваме тогава само круши с круши. ФВ е продал 850 000 коли с ДВГ. Тесла е продала 0 коли с ДВГ. Така добре ли е?

    Коментиран от #116

  • 114 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #112 от "Интересно въпросче":

    Май почна да идваш на моя :)
  • 115 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #112 от "Интересно въпросче":

    На бомба не ми се качва. Аз искам етанол.
  • 116 Супер е

    1 2 Отговор

    До коментар #113 от "Димов":

    Това вече е правилно сравнение! Сравняваш круши с круши.
  • 117 Не ми разбра въпроса

    0 3 Отговор
    Аз поне има къде да зареждам, но за 95% от шофьорите, ще е мисия невъзможна да си заредят електромобилите в наши дни. Точно както ти не можеш да си заредиш етанол на която и да е бензиностанция. Не мислиш ли че това е единствената причина поради която не караш такъв автомобил, въпреки че би желал?

    Коментиран от #118

  • 118 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #117 от "Не ми разбра въпроса":

    В моят град има колонка с етанол. Мога да зареждам, когато си поискам. Но извън него няма. Това не е проблем, защото един резервоар ми стига за командировките и почивките, които правя. Отивам и се връщам без нужда от презареждане извън града ми. Не си купувам етанолова кола, защото единствената, която виждам с достъпни за мен цени, на нашия пазар, е тъпият флексфюел на Форд. А той е джип. Аз не ща джип. Искам седан, при това удобен ми на мен. Имам претенции към интериор, стойка на шофьора, разположение на уреди...... Не правя компромиси с удобството си. С цвят може. С мощност също, както и с малко икономичност, но не и с комфорт. Другата ми опция е да си преправя една бензинова кола на етанол, но цените не са особено оправдани. За сега, това гориво не е разпространено в България, за жалост. Тук е пазар за руски петрол и руска газ. Който се опита да измести Лукойл от тук ще бере ядове.

    Коментиран от #119

  • 119 Радев

    5 0 Отговор

    До коментар #118 от "Димов":

    Този проблем с петролните интереси електропитеците не го разбират.Те си мислят,че ушанките и чаршафите ще се откажат от петрола без бой.Бедните европейци още не са се усетили какво им гласят политиците с тези електрички.Като се усетят,че им отнемат евтините коли с ДВГ и ще ходят пеша,тогава ще стане интересно.Ще има паднали правителства,приели тези закони.Справка баба Меркел.Прие над милион търтеи мигранти, очакванията са за срив на нейната партия на следващите избори.
  • 120 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #88 от "Елементарен си":

    Аз може да съм елементарен но ти си меко казано...Амеба.Подготвил си се както ти изнася на теб.Нормално за електрофилите.Строителя баш го интересува колко ти е дълга колата.Като не се събираш ще си вземеш две места.Моето място е.....8м/5,5м.Колко такива места има?Цената скача.Сега отиде на паркинга на Кауфланд.Да живеем на паркинга щото щели да сложат фотоволтаици и да зареждаме безплатно.Фотоволтаик без акумулатори е като бензиностанция без резервоар.Ще продаваш на енергото ама и това ти издиша.Ако има излишък ще продаваш на кукуво лято.Кой взима нещо което не му трябва?15ст на киловат само ако си политик,за другите е макс 12ст.По твоята оферта,без рамка за панелите за да докараш цена или те могат да работят нахвърляни на земята?За един приятел питам.Повечето хора отиват в магазина вечер когато слънцето е "най-силно".Смешна работа.Ти колко фотоволтаика имаш и ползваш и цената ако може?Инвестицията се избива за над 20год но те е срам да кажеш май?

    Коментиран от #121, #122

  • 121 Пак елементарен

    0 3 Отговор

    До коментар #120 от "Язе":

    Дадох ти пример с Кауфланд, защото можеш лично да премериш колко квадрата са 20 места и колко струва инвестицията за инсталация - около 3хил за автомобил за пробег 22 Хил км годишно. Тези 20 паркоместа може да са абсолютно навсякъде. Например на служебния ти паркинг, където автомобила ти стои цял ден. 15 ст е именно цената за зареждане на автомобила на колонката, вместо собственика да продава на под 10ст в мрежата на текущата за съответния час цена.

    Така ти зареждаш на 10ст, по-ниска цена от мрежовата, а той продава с 5ст по-скъпо. Уин уин.

    Ако някой тарикат бърза, зарежда направо с пълната мощност на 120kW, като си плаща на 30ст/квч, а на тебе ти прекъсват зареждането през това време. Въпрос на цена и време. Всички са доволни.
  • 122 Конструкцията

    1 2 Отговор

    До коментар #120 от "Язе":

    Конструкцията под панелите не съм я смятал, защото може да е само алуминиеви профили по 8лв/метър, при монтаж върху съществуващ покрив така и да струва колкото фотоволтаиците, ако ще се строи навес от нулата. Тогава и на 20 ст да е тока за зареждане, пак ще е ниска цената и пак след 5 години ще се е избила инвестицията.

    За България обаче има един основен проблем. В момента ако абсолютно всички електрички се съберат на Джъмбо плаза, няма да успеят да запълнят паркинга. Така че не очаквай скоро такива навеси тук, където сме 20 години назад и 30 встрани.
  • 123 Plameni

    2 0 Отговор

    До коментар #96 от "Бонус въпросче":

    Тесла откривали заводи ! Хахаха .Колко завода откриха ? Фолксваген имат 100 завода хахах

    Коментиран от #124

  • 124 Как какви заводи - ГИГА, разбира се

    0 1 Отговор

    До коментар #123 от "Plameni":

    Какво говориш някакви малки заводчета
    на Volkswagen. Тесла не прави малки неща, а ГИГА и ТЕРА. До миналата година имаха един единствен завод, който произвеждаше цялата продукция за целия свят.

    Ако стоте завода на Фолксваген произвеждаха колкото него, тяхното производство трябваше да е общо над 35 милиона годишно.

    Засега са в строеж само 4 фабрики, които само след 2 години се очаква да задминат годишното производство на Мерцедес. Това малко ли ти се вижда като инвестиции, та чакаш и печалби?

    А Мерцедес просто сглобяват части от различни производители, включително с двигатели на Рено. Тесла си произвежда самостоятелно повечето компоненти в собствените си заводи. Сама си произвежда дори машините за поточните линии.